Naspula Mua rupes hirveesti mietityttään toi sun tilantees miehes siskon kanssa, ehkä paljolti siksi, että mä itse olin sen lyhyen raskauteni aikana totaalinen valittaja
Mulla oli plussasta keskenmenoon aivan lamauttavaa pahoinvointia, ainakin kuukauden päivät tuli maattua sängyssä hapankorppua jyrsien ja seiniä katsellen. Se oli fyysisesti ihan tuskaa, mutta pahinta se oli henkisesti, kun hormonit heitti häränpyllyä, itketti vaan koko ajan ja oli ihan ulkopuolinen olo omassa kropassaan. Täällä palstalla on tullut törmättyä moniin, joille lapsen saaminen ei ole helppoa ja sitten ollaan helposti sitä mieltä, että raskaana olon täytyy olla ihanaa ja että itse ainakin nauttisi. Mä itse en raskaudesta nauttinut plussan jälkeen lähes ollenkaan. Mä en oikeastaan keksinyt kuin valittamisen aiheita, ja usein jouduin ihan muistuttamaan itseäni kuinka paljon mä sitä oikeasti haluan ja kuinka onnekas olen. Nyt kun ne kivut ja muut oireet on poissa, niin mun into uuteen raskauteen alkaa olla taas entisellä tasolla, mutta varmana valitan ensi raskaudessakin, mikäli se tulee olemaan yhtään edelliseen verrattavissa
Ja ethän Naspula ota tätä nyt sillä, että musta sun miehen siskos tekis oikein, olosuhteet (sun vielä toistaiseksi tulokseton yritykses, ja sen raskaana olijan valituksen "turhanpäiväisyys", niin kuin sanoit) huomioon ottaen kuulostaa melko itsekkäältä sen toiminta. Mä puhun nyt ihan omasta näkökulmasta, kun niiden raskausoireiden kanssa tunsin itseni välillä ihan hirveäksi ihmiseksi kun en ollutkaan onneni kukkuroilla eivätkä kaikki vastoinkäymiset tuntuneetkaan niin pieniltä, vaikka tiesin kärsiväni hyvästä syystä. Se raskaus antoi periaatteessa paljon voimia henkisesti, mutta hetkellisesti se oleminen oli oikeasti aivan perseestä, jopa niin paljon, että jouduin jo harkitsemaan olenko mä valmis siihen, että onnistuneessa raskaudessa se sama olo kestääkin pahimmillaan loppuun saakka, eikä lopu keskenmenoon. Ja kyllä mua pelottaa edelleen. Mä vaan vakuuttelen itselleni et raskaudet on erilaisia, enkä mä välttämättä joudu kärsimään niitä samoja juttuja uudelleen... Oikeastaan mun on pakko ajatella niin, sillä muuten en olisi tässä uutta yrittämässä näin pian. Se on vaan hirveän latistava kokemus, että onnistuu tulemaan raskaaksi, ja se onkin sitten kymmenen kertaa kamalampaa mitä ajatteli sen voivan olla, ja kun sen on pyhällä vihalla kärsinyt läpi, se lapsi otetaankin sulta pois. Kovin montaa onnen hetkeä siihen ei sen plussan jälkeen sisältynyt, ja siihen onnelliseen loppuunkaan en päässyt :/
...Ja taas hirveä valituspostaus
Tällä kertaa en pyydä anteeks
D) mutta komppaa kyllä kovasti
Grilliä ja
Naspulaa tossa mitä puhuitte negatiivisista jutuista puhumisesta, jotenkin sitä juttua vaan riittää!
Toivottavasti olisin taas positiivisemmissa fiiliksissä huomenna. Meinasin tehdä toisen raskaustestin kaavinnan jälkeen, ja tällä kertaa odotan, et se olis jo nega. Kerrankin nega olis parempi tulos kuin plussa!