Kakskymppiset yrittäjät 2012

Pamskulle ja Kyyneltenhymylle voimia vaikeisiin hetkiin! :flower:

Ja tervetuloa Agnes! Sulla on ollut jo tosi paljon isoja tilanteita lyhyehkön yrityksen aikana! Mä tulin tänne palstalle suurin piirtein heti kun ekaa kertaa ajattelin, että haluan vauvan :D Sulla mahtaa olla tosi hyvä tukiverkosto ja hieno mies, kun nopeasta aloituksesta ja takapakeista huolimatta yritys on jo noin hyvällä mallilla :)

Mä olen tässä muutaman päivän ollut kovasti kahta mieltä sen suhteen, että pitäisikö ne yhdet menkat odottaa kaavinnan jälkeen... Mielipiteitä kun on kahdenlaisia ihan lääkäreilläkin, ja neuvoja tulee kumpaankin suuntaan. Järki sanoo toista ja tunteet toista, ja molemmille mielipiteille löytyy perusteita. Raskaustesti oli kaiketi nega eilen (otan edelleen vastaan mielipiteitä siitä, kun musta tuntuu, että jos toiveena olisi saada plussa, niin varmaan pystyisin sen lukemaan haamuksikin...) ja ovistuntemuksia epäilen olleen... Ja sitä edellisenä päivänä harrastettiin suojaamatonta seksiä. Jos mä nyt jo tulenkin raskaaksi niin onko se hyvä vai huono asia? En ole tainnut olla näin kauhuissani edes keskenmenon aikana!
 
noniin eli siis.... Eilen illalla oli pikkuhousuihin tullut tosi niukasti verta - tänään töissä koveni sen verran, että oli laitettava side. Odottelen, milloinka vuoto runsastuu - on kovin niukkaa....
itkua pidättelin koko päivän töissä - vaikeaa se oli. Milloin tuli pieniä lapsia onnellisine äiteineen ja milloin viimeisillään maha pystyssä oleva astelee ovesta sisään.
Kotiinpäästessä olin niin puhkipoikki ja itku pääsi. Mieskin on koulussa tekemässä viimosia harkkatöitä, joten en saanut mistään olkapäätäkään. Oon niin väsynyt tähän. :'(

Soitin naistetautienpolillekin ja kysyin, haittaneeko tuo vuoto mitään.
Hoitsu sanoi, että voitais katsella uutta aikaa muutama päivän päähän.. Kuullessaan, kuinka sain hysteerisen itkukohtauksen sanoi, että jos vuoto ei mua haittaa, niin voidaan pitää tuo perjantain aika, että oon tainnu odottaa aika kauan ja kovin... Ihana tätskä <3

Sen päätin myös, että jos lapsi ilmottaa tulostaan tässä ennen häitä, niin aikaistetaan miehen kanssa naimisiinmenoa niin, että saan sen prinsessapuvun päälleni - olen sen mielestäni ansainnut!


Tervetuloa Agnes! Toivottavasti et viihdy tällä puolella kauan (tarkoitan tällä sitä, että toivottavasti teillä tärppää nopeasti ja siirryt plussanneiden puolelle! :) )

Grill pidän niiiiiiiin isosti peukkuja täällä pystyssä, jottei se täti erehdy sinne suuntaan! :popcorn:

Sun meillä molemmilla onkin perjantaina jännäpäivä.. Tulethan ilmoittelemaan, miten meni!?
 
Viimeksi muokattu:
Mosmos: Minä ajattelisin niin, että odottaisit yhden kierron ennen uutta yritystä, mutta toisaalta jos oletkin nyt raskaana en usko sen olevan kovin huono asia. :) Toisaalta, mistä minä tiedän?

Pamsku: Tuttua, niiiin tuttua... :hug:

ON: Joop, pahasti on tulehdus päällä... Määrättiin antibiootit sen mukaan, että ei haitta jos olen raskaana. Eivät olleet virtsasta katsoneet hcg:tä, mutta sanoi että sitten kun haluan voidaan tehdä verikoe. Tätimäinen jomotus on hävinnyt, pari päivää kestänyt vihlonta jatkuu niin selässä kuin mahassakin. Ja suoraan sanottuna vituttaa... :ashamed: Olen niin varma, että täti on myöhässä tuon tulehduksen takia ja kaikki nämä vihlonnat ja kivut johtuu myös siitä! Kuitenkin koko ajan toivoo, että jos sittenkin......
 
Tässä nyt asiaa hetken märehdittyäni päätin pistää huomenna ovistestit ja r-testit tilaukseen, ostan rakkauspakkausta ja pari viikkoa sitten loppuneet vitamiinit haetaan myös apteekista. Eli tähän kiertoo lähdetään kaikin asein! Kuitenkin vielä toivoo että olisikin väärä hälytys, sillä vihlonta (välillä myös rinnoissa) jatkuu edelleen eikä mitään normaaleja särkyjä ole... :| Ei tässä auta nyt muu kuin vaan seurata tilannetta.
 
Grill Suunnitelma oli kyllä odottaa, enkä mä edelleenkään ole tehnyt päätöstä olla odottamatta... Jotenkin vaan jäi tekemättä myös se päätös, että nyt odotetaan, ja siitä tulikin tämä tilanne, et en voi muuta kuin nostaa kädet ilmaan ja antaa tilanteen mennä niin kuin se menee :whistle: Sulla tuntuu muuten olevan tosi hyvä asenne :) Et luovu toivosta liian helpolla, vaan oot sopivalla taistelumielellä, toivottavasti se palkittais jo pian!

Pamsku Kuulostaapa rankalta :/ Onneks saat hyvää kohtelua naistentautienpolilta :)
 
Voi ei, pahoittelut Grill! :(

Tervetuloa Agnes kyllä tänne mahtuu :wave: Lisäsin sut listalle tuonne kp??-osioon, siirretään sut sitten tuonne ylemmäs jos/kun myöhemmin tulee selvyyttä noihin kierron päiviin, tai voihan olla et siirrytkin pian jo plussanneisiin :)
 
Tänne voi kans päivitellä kp 1/27-37, yk 3, muutetaan suosiolla noita kiertopäiviäkin... niukkaa on vuoto, mut niin on mulla aina. Mitään tätituntemuksia ei oo, mut ihan mahoton turvotus! Mut mä oon kyllä oikeastaan vaan onnellinen, että menkat alko eikä kierto venynyt enempää...

Jaksamisia kaikille muille uuteen kiertoon joutuneille!
 
Kauheesti tullut taas tekstiä, tai sitten en vaan niin usein käy näin kesäntullen lueskelemassa.. =)

Kuitenkin ensin, pahoittelut Grill, Memsie (ja muut, jos teitä oli!) uuteen kiertoon tippumisesta :( Mieluummin lukis vain niitä plussauutisia! :hug:

Ja tervetuloa agnes! =)

Täällä oon ollut sairaslomalla, kamala flunssa iski puun takaa ja kuumekkin nousi.. Nyt jo kuitenkin parempi, ja huomenna töihin. Dpo 4 vasta menossa, että koitan olla ressailematta vielä :D Anoppi taas vaihteeks ärsytti tänään, mutta se unohtu nopeasti kun pääsin vähän "soppailemaan" ystäväni äidin luokse käytettyjä vauvanvaatteita :D Ystävällä pikkuveli, joka 1,5 vuoden vanha ja toinen toisella luokalla koulussa ja muut lapset reilusti vanhempia, joten enempi "uusia" löytyi, mutta vähän jotain retroakin! Nyt alkaakin varasto pursuilemaan sekä tyttöjen että poikien vaatteita, eipähän niistä tarvitse sitten myöhemmin huolehtia :D

(Pysyvää) plussaa odotellessa!
 
hmm... missä mun menkkakivut on?? Ja vuoto. Loppui siis iltapäivällä... Huoh.
Pitkä aika perjantaihin. Oon miettinyt koko päivän, että miten selviän siitä, jos mussa onkin jotakin vikaa, tai jos löytyy jotakin, minkä takia lasta ei oo kuulunut.
Mitä me sitten tehdään, jos selviää, ettei voidakaan saada lasta?
Kauheeta, kun tälläset ajatuksen pyörii mielessä - vaikka oon jo pitkään yrittänyt poistaa ajatuksista.
Sen näkee sitten perjantaina...

mies ehdotti suihkussa, että jos ostettas koiranpentu.. se täyttäis hetkeksi tän tyhjän sylin. Minä kieltäydyin - en aio ottaa yhtään enempää koiraa, ennenku ollaan onnellisesti ostettu omakotitalo! Toivottavasti piakkoin!
 
Pahoittelut kaikille uuteen kiertoon joutuneille. :hug: Uusille tervetuloa! :)

Tää kierto on kyllä ollut rennompaa, mutta sorruin nyt kuitenkin testaamaan ovista. Vaikka mulla ei välttämättä sitä tapahdukaan. Muutaman päivän oon testaillut ja viiva on lähtenyt vahvistumaan ja tänään oli jo kontrolliviivan vahvuinen. Eli tänään saatu ovisplussa.
Ovis kyllä hyödynnettiin, kerrankin mies teki seksiin aloitteen! :D Enkä kertonut edes ovulaatiosta. Ehkä se aisti sen? ;) :D
 
Ja vuorokaudessa näin monet uuteen kiertoon tai muuta ikävää.. Voimia nyt jokaiselle! :hug:

Tervetuloa Anges! :flower:

Lumihiutale Eikös se niin oo, että nainen on oviksen aikaan houkuttelevampi ja oikeastikkin mies tietämättään aistii naisen tilan ja mahdollisuudet. ;) :D

ON: Ei väsytä. Lueskelen luonnon tarjoamista ruuista; kasveista ja erilaisista rohdoista sekä lääkkeistä. Mielenkiintosta, mutta kiukuttaa taas ilman syytä. Murrr. Nukkumatti, unohdit minut taas.
 
Mosmos: Heh, no enpä nyt teidä onko mun asenne niin kovin kummoinen. :D Pohjalta pääsee vain ylös päin ja olen päättänyt, että minähän tulen raskaaksi eli ei kai tässä muukaan auta kun yrittää ottaa asiat postiivisesti ja pienellä taistelutahdolla. :)

Memsie: Jaksuja sullekin! :hug:

Paranemisia Naspulalle!

Pamsku: Mua alkaa pelottaa jo ihan toden teolla! :D Nimittäin ei mullakaan ole kipuja ja nyt kun tarkistin omista muistiinpanoista, niin ei ollut muuten viime kierrossakaan. Ja vuotokin on suhteellisen niukkaa. Meillä menee kaikki niin samalla tavalla, että huh huh! :eek: Jos meille tulee plussat samaan aikaan, niin sitten kyllä sekoon. :LOL:

Lumihiutale: Mä olen myös lukenut jonkun tutkimustuloksen, että naiset houkuttaa miehiä (tahtomattaan) aina siinä oviksen aikoihin eli ei se mikään ihme ole. ;)

ON: Tänne ei mitään, vieläkin vituttaa (ihme!) mutta olen tällä kertaa saanut pidettyä itseni jotenkin kasassa. Yritän ottaa tämän kierron haasteena! :) Ajattelin tilata tänään ne kirjat itselleni, mutta pelkään että manaan koko yrityksen jos tilaan ne ennen plussaa... Mieli silti tekisi. :D
 
Moikka vaan!

Mun piti jo eilen tulla kertoilemaan itsestäni, mutta en sitten kuitenkaan tullut. Mä oon jotenkin nyt jo ihan masentunu tästä ettei sitä vauvaa oo vielä saatu alulle, nyt vasta jotenkin voi ymmärtää sen miltä teistä tuntuu ketkä olette omaa nyyttiä odottaneet vielä pitempään... Oon liian hätänen, koska eihän tässä oo vielä menossa kun yk2. Pitäis ymmärtää ettei se heti onnistu, tai oikeestaan siihen olis pitäny varautua ennenkun alko yrittämään.

Mä olin jotenkin niin varma että nyt se on tärpänny kun oletin oviksen olleen sillon kp17 (oisko se edes voinu olla noin myöhään?)... Sitten oletukset vaan vahvistu kun kp20 ja 21 tuli ruskeeta vuotoa pyyhkiessä, ajattelin et olis ollu kiinnittymisvuotoa. Kuitenkin testasin kp26 tyylipuhtaan negan. Olisko se edes voinu näkyä vielä silloin? Mihin se kaikki alun yrittämisen optimistisuus on hävinny? Kun ehkäsy jätettiin pois niin seksikin tuntui erilaiselta, nyt päälimmäisenä ajatuksena on vaan se vauva... Mä en ymmärrä miten kukaan koskaan voi tulla vahingossa raskaaks?!?

Mutta josko tässä yrittäis vähän nousta täältä kuopasta. Nyt on menossa kp32 mun laskujen mukaan ja ajattelin, että KUN se täti sieltä tulee, niin siitä alkaa mun kuntokuuri. Alan syömään terveellisesti, liikumaan enemmän ja vetämään vitamiineja. Eiköhän se siitä. En mä nytkään ole mitenkään lihava, huomaa vaan että renkaan jälkeen painoa on alkanu hiljalleen tulla, en mahdu enää vanhoihin housuihin (turvotus) ja naama kukkii ja hiukset rasvottuu. Mä oon antanu itteni rapistua. Nyt on aika tehdä asialle jotain! Tässä odotuksen odottamisessa pätee muuten semmonen motto, että pessimisti ei pety. Ja kuinka ihanaa onkaan yllättyä iloisesti sitten kun se plussa sieltä meille kaikille joskus napsahtaa! Sitä odotellessa :)

Nyt tuli kyllä tuijoteltua vaan omaa napaa... No, paremmalla ajalla sitten :)
 
Sunflower11
Taru_ Niinkuin itsekin sanoit, että teillä on vasta yk 2 menossa :) Prosentuaalisesti katsoan 90% pariskunnista alkaa raskaus vuoden sisällä ja kiertoa kohden on 20-25% mahdollisuus onnistua jos molemmilla on kaikki hyvin.
Perhesuunnittelun kotisivut
Se ettei teillä ole vielä tärpännyt ei tarkoita että vikaa olisi tai mitään. Tsemppiä!

Mulla on yrityksen aikana ovulaatio ollut kp 14-20, että hyvin voi olla kp 17 ovulaatio. Kuinka pitkät kierrot sulla on?
Jos sulla olisi ovulaatio ollut kp 17 niin aika epätodennäköistä että kp 21 olisi kiinnittymisvuotoa, voi olla, tai voi olla olematta. Kiinnittyminen tapahtuu n. viikon kuluttua oviksesta. Ovulaation aikaan voi myös vuotaa pikkaisen ja itselläni ainakin viikon verran on ovisoireita nyt kun yritystä on 1,5v kulunut niin on ruvennut tulemaan jotenkin selkeämmä oireet ovulaatiossa.
Ja se raskauden näkyminen testissä, joillakin äkkiä nousee hcg arvo ja jotkut haamua voivat saada dpo 8 (8 päivää ovulaation jälkeen). Joillakin näkyy vasta 2vkoa ovulaatiosta. Kannattaa testata vasta sitten kun menkat on myöhässä. Tiedän ettei se todellakaan välttämättä onnistu, mutta noin niinkun itsensä takia.

Koita keskittyä vaikka juuri itseesi ja omaan hyvinvointiin. Eikä myös varmastikaan ole parisuhteelle hyväksi jos seksin harrastaminen menee pakkopullaksi ja ns. kalenteriseksiksi ja että pyörii mielessä vaan se vauva. Tiedän tunteen!

Memsielle Pahoittelut! :hug:
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Saako ahdistua?! Luulin että palkasta jäisi iiiiison laskukasan jälkeen vielä ainakin 500€ käteen, mutta nyt huomasinkin että en näköjään osaa laskea, sieltä jäikin 150€! Voi plaah. No onneksi mies saa vielä yhden palkan (lopetti työnsä tällä viikolla välimatkan vuoksi) eli ei tässä nyt ihan "pississä" olla, mutta tuli vain vähän sokkina itselle. Tais jäädä rakkauspakkaus kauppaan. Vitamiinit kyllä haen! Ja jos nyt haluan jotain positiivista hakea, ainakin laskut on maksettu. :D Ja itse munasin yhden suht' ison laskun kanssa eli tässä mun rangaistus... Joo sori, piti johonkin purkautua tästäkin! :)

Taru: Jep, ei kannata vielä huolestua. :) Tulihan tämä yrityksen pituus itsellekin vähän yllätyksenä, vaikka olimme siihen varautuneet! Kuitenkin toivoi että se omalla kohdalla kävisi nopeasti.
 
Sunflower11
Grill: Voin liittyä ahdistukseen mukaan. Mun hurjastsa kotihoidontuesta jäi käteen just joku 200e :D kun makselin vähän omia laskujani.


PIti vielä lisätä tohon aiempaan tekstiin että kyllähän sitä itsekin oli jo yk 3 aika lailla pettynyt, kun oletin (tyhmänä) että tällä menneisyydellä (yksi pillerivauva ja toinen yhdestä ehkäisyttömästä kerrasta alkunsa saanut) tulisi raskaaksi parilla yk:lla. Toisin kävi -.- Tai no olihan se kemiallinen raskaus heti yk 1.
 
Taru, ymmärrän ton pettymyksen, vaikka oletkin vielä aika alussa. Kirjoittelin jotain tuosta pettymyksen suhteellisuudesta jonkun aikaa sitten, ja musta on ihan ok tuntea isojakin tunteita pienistä asioista :) Jos jotain on kovasti toivonut ja jopa olettanut tapahtuvan, niin voi olla aika isokin kolaus tajuta, ettei asiat mene niin kuin itse ajatteli. Onneksi niistäkin fiiliksistä nousee aina :)

Mäkin voisin yhtyä Grillin ja Sunflowerin arjenongelmiin... Postilaatikkoon kolahti nimittäin kirje, etten päässyt edes pääsykokeisiin saakka Tamkiin ensihoitajaksi, kätilöksi, enkä sairaanhoitajaksi. Tiesin, että sinne on paljon hakijoita, mutta ton sairaanhoitajan piti olla melko varma nakki. Mulla on lukion keskiarvo 8,3 (sillä saa maksimipisteet), ja kirjoituksista laskettiin pisteisiin yksi L ja kaksi C:tä. Luulin ihan tosi, että tuollaisella todistuksella pääsisi ainakin pääsykokeisiin, ja nyt kyllä kolahti egoon. Mulla on onneksi huippuhyvä opiskelupaikka jo ennestään, mutta olen kärsinyt aika pahoista motivaatio-ongelmista sekä tätä alaa, että tätä opiskelukaupunkiani kohtaan. Ei kai auta kuin alkaa kesän aikana etsiä sitä motivaatiota uudelleen...
 
Grill: muistan joo, että ainakin yk3sta lähtien meillä on ollut samanlaista oireilua ymym... :D Tää on kyllä hauska yhteensattuma - jälleen kerran! :D


niin ja mosmos sulla on samanlaiset tulevaisuuden suunnitelman, kun mulla. :) Harmi, ettet päässyt pääsykokeisiin saakka. :( Haeppas ens kerralla uudestaan!
Mä oon käyny nyt neljissä pääsykokeissa (tai siis yhdet on vielä ens viikon tiistaina - mun synttäripäivänä). Ja päätin viime haussa, että nyt saa luvan tärpätä, ja kas, kaikista hakemisani tuli kutsu pääsykokeisiin... (voi olla toki myös siinä, että oon hakenu monena vuonna keväällä sekä syksyllä ja ne varmaan aatteli, että ei tosta pääse muuten eroon, kun pyytämällä kokeisiin)...
Tsemppiä momos! :hug:
 
Viimeksi muokattu:
On kyllä kumma juttu ettet päässyt noilla papereilla yhteenkään pääsykokeeseen Mosmos! :O Toivottavasti joko motivaatio löytyy (sen puute on mulle tuttua...) tai sitten haet uudestaan tuonne! :)

Pamsku: Jos nyt vielä jotain samanlaista haluaa löytää meidän elämistä, niin meidän synttärit on sitten näköjään aika lähekkäin. :D:D
 
Mosmos aika hurjaa, ettet kutsua saanut! Mutta onnittelut sentään tuosta negasta. Nopeasti sulla loppupeleissä tuo hormooni laski (varmaan kaavinnankin ansiosta/vuoksi) mulla nimittäin kuusi viikkoa ja yksi päivä nyt aikaa lääkkeellisestä ja tuloksena edelleen vaalenapunainen plussa tänä aamuna eikä merkkiäkään tädistä *huoh* :ashamed: Hcg oli 22.5 22! Jotain paksua (hajutonta ja vaaleaa) vuotoa on ollut pari päivää.. ei kutise eikä kirvele. Ties mitä on.. Elämäni pisin kierto ever.

Päivittäen olen teidän kuulumisia lukenut, mutta jotenkin viettänyt hiljaiseloa palstan suhteen..elämä tuntuu koettelevan meistä monia. Eikös se kuiten niin mene, että kyllä se aurinko paistaa risukasaankin! Ainakin joskus. :)

Tervetuloa Tarulle! Ja plussaonnea.

Sovittaisko naiset yks juttu; ens kuussa plussataan sitten tämän kuunkin edestä?!! d=)d
 
Sovittaisko naiset yks juttu; ens kuussa plussataan sitten tämän kuunkin edestä?!! d=)d
Sovitaan vaan, I'm in! :D (okei, kohta tiputaan korkeelta ja kovaa)
Mut ainakin parhaani yritän, talleteltu on ahkeraan (alkaa molemmilta kunto loppua), vitamiineja vedetty ja äsken käytiin pieni pullo punaviiniä ostamassa oviksen kunniaksi. :D Tosiaan yritystä ei ainakaan puutu, kaikki poppakonstit käyttöön!

Tarullekin jaksamisia, muistan kyllä itsekin et kyllä sitä oli aikamoinen stressi päällä jo heti alusta asti, mut tosiaan kuten tuolla olikin sulle jo sanottu, niin vielä ei ainakaan kannata sitä miettiä et teissä ois jotain vikaa :)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitti tsempeistä! Tampere on mun oikea kotikaupunkini, ja olisin halunnut sinne takaisin opiskelemaan, harmi, että se on vaan niin samperin suosittu opiskelukaupunki, että koulut on vaikeita päästä sisään. Monessa muussa kaupungissa varmana pääsisi, kuten täällä Lahdessa, jossa siis nykyään asun. En vaan haluaisi olla täällä enää, mutta ehkä vuoden päästä mieli on eri, ja haen vaikka tännekin kaupunkiin, tai johonkin ihan uuteen?

Miramei Mahtaa olla ankeeta tommonen kierron venyminen, vaikka onhan se kai ihan normaalia tuossa tilanteessa... Oon kyllä tosi tyytyväinen, että hormonit on laskeneet tosi nopeesti, onhan tässä kai jo ongelmia ollut tarpeeksi? :) Tässä on pari päivää ollut paljon ovismaisia tuntemuksia, nippailua ja limoja. Sehän meinaisi, ettei tämä kierto edes veny tavallista pidemmäksi, kaavinnasta on vain kaksi viikkoa ja kaksi päivää.
 

Yhteistyössä