Voi
Sun, ei nyt ollu ollenkaan mitään hyökkäystä eikä henkilökohtaista. Välillä turhauttaa, kun saa täällä olla aina selittelemässä omia sepustuksiaan (pitäisi siis varmaan olla vaan hiljaa
)
.
Tosta mun viimesimmästä tekstistä, niin eka kappale oli sitä kun täällä monet tuntuivat olevan ehkä sitä mieltä, että stressaan jotenkin kamalasti. Yritin jäsentää, että ehkä annoin liian stressaavan kuvan, ettei se ole niin aktiivista, vaan huomioi tiettyjä asioita. Ja tokassa kappaleessa toteankin tämän heti ekassa lauseessa.
Ja sitten jatkan, että ITSE (minä, ei muut, minä) välttelisin jotain asiaa (tatuointia, josta keskustelu silloin joskus alkoi) mutta muut voivat tehdä miten näkevät parhaaksi. Sitten korostan kuitenkin, että sekä mainitsemanne listeria ja maksa noin YLEENSÄ ovat vältettävien asioiden listoilla nimettyinä, mutta niihinkin ihan erikseen ne määrät josta linkin laitoin. (eli kyllä, maksalaatikkoa SAA syödä)
Ja lopuksi yritän VIELÄ selventää, että miten minä vain asian näen. Minä EN väitä sinua,
Sun, tai kenenkään muunkaan vahingoittavan täällä kenenkään lasta, nykyistä tai tulevaa. Mutta kai siitäkin voidaan keskustella, että kokeeko jotkut suositukset tärkeämmäksi kuin toiset? Itse pidän mainittuja hyvinkin tärkeinä. Tekeekö se minusta jotenkin äärivarovaisen? Kuten jo sanottua, voi olla, mutta muuten olen niin hälläväliä-tyyppi, että en pidä asiaa haitallisena tai vaikeana. Ja se kommentti "riippuu varmaan monesko lapsi", no ei se todellakaan (taas) ollut mikään dissaus ketään kohtaan, vaan ihmiset joilla on jo lapsia, niin voisi olettaa ja näin olen ymmärtänyt, että he ehkä osaavat suhtautua uusiin raskauksiinsa eri tavalla kun ensimmäistä yrittävät. Eivät välttämättä kaikki, mutta jotkut. Heillä saattaa olla näkemys, mitkä asiat on oleellisia ja mitkä ei, ja mistä kannattaa hätkähtää ja mistä ei, toisin kun ekaa yrittävät voivat olla ehkä aika hysteerisiakin toisinaan (esim. vaikka minä).
Ja tosiaan, voi olla että koska paikalla on ainoastaan naisia, ja äänenpainoja ei pystytä tulkitsemaan koska ei tunneta niin hyvin, niin tekstit voivat tuntua kohdistetuilta ja (jostain syystä) loukkaavilta, mutta kyllä aikuisten ihmisten pitäisi voida olla valmiita eri näkemyksien tuomille keskusteluille ja ottaa vastaan omien käytäntöjensä kyseenalaistamista, ilman että sen tarvii jatkuvaa pelkoa että nyt ollaan jonkun henkilökohtaisissa elämänvalintoja vastaan hyökkäämässä. Ja tää ei nyt kans tod ollu vaan sulle
Sun.
Vähän herkkähipiäistä nyt vaan tunnutaan olevan täällä. (ja varmasti minä myös, kun on heti tarve sit selitellä
)