Kakskymppiset yrittäjät 2012

Sunflower oottelehan viel päivä taikka kaks.. Rasittavaa epätietoisuus!
(olisin ite käynny jo ostaan tukkupaketin r-testejä sun tilanteessa)

Nauran täällä itelleni kuinka tyhmä oon! Ei olla miehen kanssa oltu kun parikertaa vällyjen välissä (niistäkin sain vaan touhutipat) ja nyt kuvittelen olevani NIIN raskaana kun tissit on kipeet.. (tissit kipeet koska paskat liivit ja maannu mahallani koko ajan)
 
Viimeksi muokattu:
Sunflower11
Niihän se pitäs ootella, mutku. Tää on niin veemäistä ku pitää arvuutella alkaako, sit kuvittelet aamulla ku käyt vessassa ku tulee vähän enempi et jes vihdoin (tai siis ottaahan se päähän ettei oo raskaana mut kuitenkin).. Mut ei..

Miehen mieliks tein r-testinkin ja se näytti jotain viivanpaikkaa tms.
 
Sunflower, nuohan kuulostaa ihan mun edellisiltä "menkoilta". Aamusta/aamupäivästä tuli tuhrua/tosisi tosi niukkaa vuotoa, päivää kohden loppu kokonaankin, illalla usein ei kans tullu mitään, tai sit taas muutama tippa. Ja tätä kesti muistaakseni 6 päivää. En kanssa oikein tiedä, mitkä ne oli, mutta siitä meni se 4 viikkoa näihin kunnon kuukautisiin. Mutta ihan kun mun tuntemuksia, aina ootin, että alkais kunnolla, tai sitten loppuis, mut monta päivää teki tuloa, vaan eipä kunnolla tullutkaan... oli raivostuttavaa!
 
Olitte miettineet mahdollista raskautta ja tatuointeja täällä.
Jos on ottamassa tatuointia, ja raskauden mahdollisuus on olemassa, suosittelen tekemään testin ennen tatuointia -jotta voi olla varma riskeistä.

Harva, tuskin kukaan järkevä tatuoija ei tee leimaa raskaana olevalle, ja tuskin kukaan järkevä raskaana oleva menee tatuointia ottamaankaan.

Tatuointimusteen haittapuolista ei ole mitään vuorenvarmaa faktaa, mutta suositus on ettei mustetta leimata raskauden tahi imetyksen aikana. Niitä tapauksia kuitenkin on ollut omiinkin korviin kulkeutuneina, joissa nainen on ottanut tatuoinnin ja myöhemmin selvinnyt että on raskaana ollut. Näissä tapauksissa syntyneet täysin terveet pikkuvesselit ja kaikki selvinneet säikähdyksellä :) Mutta enivei, testi kannattaa aina tehdä niin saa ainakin omaan mieleen rauhan, jotta voi sitten tästä uudesta tatuoinnistaan nauttia täysillä!

Terveisin omaan persoonaansa sopivamman nickin vaihtanut Destello :flower:
Otin muuten minäkin kuukausi takaperin "lokin" kylkeeni. Se on symboliikaltaan tosin feeniks, mutta lokiksi sitä kutsun.

Onnea plussanneille, ja kovasti jaksamisia heille, joiden pikkuiset eivät jaksaneet pysyä kyydissä :hug:
 
P12
Oma luottotatuoija ja tuskin kukaan muukaan oman yrityksen omaava tai semmoisessa työskentelevä ei tee kuvia raskaanaoleville. Syy tähän on tatuoinnin aiheuttama infektioriski. Ei niinkään se että tatuointiväreistä tulisi jotain myrkkyä sikiöön.
 
Hukkapiru: Näin sen olen omalle kohdalle ajatellut. :) (Kyllä pariin otteeseen meitin että kukas tämäkin "toiseen pinoon tunkeutuja" on kun ei edes mitään itsestään kerro, mutta sinähän se! =))

Sunflower: Tosi kummallista kyllä... : /
 
Hei tuosta tatuointiasiasta vielä. Sain pari päivää sitten ajatuksen, että haluankin sen kykeeni. Mutta sitten mieleeni tuli, että se varmaankin venyy mahdollisen raskauden seuraksena... : / Eli kysynkin, onko teillä tietoa/kokemusta miten käy kylkitatuoinnille? :D
 
Sunflower Oi, minäkin nään jotain sun testissä, vaikka harvoin nään mitään haamuja muiden testeissä. Voi kun tällä kertaa pikkuinen jaksaisi pysyä kyydissä!:hug:

Hukkapiru Just tänne tullessa mietinkin, että mitähän sulle kuuluu! Hassu sattuma!:D Miten on paikkakunnan vaihto sujunut? :)

Miramei Tosi kauhealta kuulostaa, että pitää siellä synnyttäjien keskuudessa jotua kokemaan tuommoista! Onneksi sinä olit jo ehtinyt sinne mennessäsi aloittaa asian käsittelyn ja surra.. Onnea uuteen yritykseen!:hug: Oon kuullut, että keskenmenon jälkeen saattaa tärpätä tosi nopeaa uudestaan, ja toivon kovasti, että sinulle käy juuri niin.

Tatuointia suunnittelevan kannattais ehkä menkkojen aikoihin ottaa tatska, sillä silloinhan ei varmasti oo raskaana, eikä tuu ainakaan noin viikkoon olemaan..;)

Tsemppiä tytöt! Toivon pikaista plussaa teille kaikille!
 
Grill Mulla on itsellä tuo tatuointi siis rinnan alapuolelta kylkiluiden kohdalta (osuu hieman rintaankin) tuonne lonkkaluun alapuolelle, eli kuvaa tehdessä oli pakko kiskoa housut käytännössä puoliksi pois. Voin taata, alleviivata, tehdä mitä vain jos saan sut vakuutettua että niin pitkää ei kannata ottaa, ellei ole todella masokistinen luonne. Se kipu on nimittäin ihan järjetöntä! Tatuointi myös jatkuu hieman selkään päin kylkiluiden kohdalta. Kaiken kaikkiaan ei mikään nautinnollinen 5h ollut tuo tekeminen, mutta lopputulos kruunasi kaiken.

Tatuointi myös itsellä sijoitettiin niin, että mahdollisen raskauden tullessa joskus eteen se ei tule venymään paljon, koska tätä venyvää aluetta on niin vähän, ja suurin osa linnusta on luiden päällä.

Ja niin, mähän sanoin ettette pääse musta helpolla eroon :D Ihan säännöllisesti käyn lukemassa näitä vieläkin, varsinkin tuo työttömyyskeskustelu oli niin mellevä että oikeen harmitti kun ei ollut popcorneja :popcorn:

Sun Mä muka nään tossa sun testissä ihan selvän viivan :eek: Jopa ilman silmälaseja. Toivottavasti siellä joku yrittäisi tarrailla kiinni!

Annie ja Pamsku Kertakaikkisen hienosti :) Sain jopa vakityöpaikan, vielä ihan eri alalta missä olen ollut. Joten oppimista on edessä rutkasti (työ alkaa ens kuussa), mutta palkkakin on sitten sen mukainen :) Munasarjakystan mahdollisuutta oon miettiny nyt viikon, kun yllättäen täti jäi jonnekin, eikä sen jälkeen ole näkynyt. Onko muilla täällä kokemuksia ko. aiheesta juuri näin todettuna, että täti jää yllättäen pois? :eek:
 
Sunflower11
Minäkin olen kylkeen laittamassa tatuointia. Tosin vasta sitten kun mun lapset on tehty :)

Kp 1/27-28 eipä siitä voi erehtyä vaikka päällään seisois. Särkylääkettä sai ottaa, vuotaa tosi paljon ja riekaleita. Ei sit vieläkään :( Yk 18 alkoi jo..
 
Hukkapiru Ootko ottanut lääkäriin yhteyttä? Ja onko raskaus millään tavalla mahdollinen? Mullahan just etenkin tuo 52 kierto osoitti sen, että oli ovuloimaton kierto - siksi siis venähti. Ootko varma, että olit nyt ovuloinut?


Mua jännittää hirmuisesti se lääkäri - ja etenkin ne labratulokset. Luin netistä keskusteluja tuosta prolaktiinin liikaerityksen oireista. Lapsettomuus, rintojen maitomainen vuoto, kuukautishäiriöt.... miten just niinku osuis kaikki oireet kohdalleen.

Te, jotka olette parisuhteessa - eli siis kaikki! :D Onko teille tullut ajatuksia muista miehistä? Ja flirttailetteko muille, kun omalle kullallenne?
Mulla on nyt tilanne, että työni puolesta tapaan vartijoita päivittäin - pari viikkoa sitten siirryin vanhalta työpaikaltani toiseen myymälään ja eilen kävin tuurauskeikalla vanhassa paikassa. Nuori komea vartija tuli visiitille ja kyseli, että minne ihmeeseen olen kadonnut, ompa mulla nätti väri hiuksissa, oon fiksu ja kaunis. Juotiin kahvit ja hänen visiittinsä kesti 1,5 tuntia. Kyseli missä asun, mitä muuta teen... musta kuulemma paljastui uusia puolia. Sanoi ajoittavansa päivänsä niin, että tapaa minut tänään toisessa myymälässä.. iski silmää, sanoi huomiseen ja lähti. Mulla jäi tosi outo olo tuon jälkeen. Ja kyllä varmasti hän nähnyt minun sormukseni vasemmassa nimettömässäni, sitä kun en mitenkään peittele...
Ei mulla aikomustakaan eikä haluakaan olla kenenkään muun kanssa, mutta jotenkin tuo eilinen pyörinyt päässä koko yön ja tämän aamun. Ahdistaa mennä töihin.......
Auttakaa arvon naiset - mitä tämä on!


ja muoks.. sunille pahoittelut. Minä niiin peukutin teidän puolesta! :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Sunflower11
Sun Minälaista tatuointia meinasit tulevaisuudessa ottaa? Pahoittelut uudesta kierrosta, alkaa sullaki noita kuukausia olemaan jo takana.. :hug:
Kiitos, tekstiä mä varmaan meinaan ottaa kylkeen, en oo aivan satavarma, mut paikka on :) Seuraavaksi mä otan oikeaan käsivarteen pahanunensieppaajan mitä oon jo pitkään halunnut, yks idea olis miun pojan piirtämä kuva musta :D
 
Saapi päivittää kp 1! Nyt ens kiertoon Macaa, ovistestejä, päälläseisontaa, vällyjen välissä ainakin 5 x päivä.. Nyt otan tosissani.. Käytän kaikki pirun poppakonstit! Jos ei ala tulee nii sitten annan olla :D (eli en)

Sunflower jotain testissä kans näin, harmi jos se jäi siihen :( Mutta mun ymmärtääkseni kemiallinen näkyy ennen menkkoja haamuna/plussana ja het siit haalistuu, sitä ei periaattees pitäis huomata jos ei testaile liian aikasin!

Hukkapiru Mä tääl räkätän! Luin ensin HukkaPIERU! Isäntä sitten tuos vieres huomautti :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Sunflower11
Kyyneltenhymy: No mulla on vähän ollu niin ja näin, joskus menkat myöhässä pari päivää - haamu - ja sit parin päivän päästä alkanu vuotoa, joskus testasin samana päivänä ku ois pitäny menkat alkaa ja haamua saanut. Nyt testasin periaattees niin et menkat on myöhässä ovikseen ja "normaaliin" kiertoon verrattuna..
 
Pamsku Siis joo, raskaushan on mahdollinen, kun ehkäisyä en käytä (ei saa kivittää mua!:eek: ), mutta en suoranaisesti jaksa uskoa tuohon kun vuosi on mennyt ilman ehkäisyä. Ovuloimisesta en tiedä, koska en tikuta tai mitään. Ainoa, mitä seuraan on tuo tätipäiväkirja netissä, jossa näkyy mahd. ovis ja mahd.jännäpäivä teoriassa laskettuna. Jos raskaana olisin, niin luulisi nyt jotain oireita olevan. Rinnat on arahkot, muttei mitään muuta. Viikkoa ennen jännäpäivää vasenta munasarjaa kivisti satunnaisesti, mutta se nyt ei mitään tarkoita. Tämän takia kystaa mietein, kun yleensäkin menkkaoireet on juorunnut tuo vasen puoli. Lääkärille en ole soittanut tms, ainakaan vielä. Katson että josko kierto vain venyisi jostain syystä, nyt puoli vuotta ollut päiväntarkka.

KyyneltenHymy Ai sä huomasit! Ajattelinkin et millon joku tajuaa tuon :D Olin aika ylpee itestäni ku keksein näin itelleni osuvan nickin. Oli se sitten Hukkapiru tai Hukkapieru, sama asia ku peiliin kattoo :)
 
Hukkapiru: Joo siis koko kyljen mittaista en aio ottaa, vaan 4 suht' lyhyttä riviä tekstiä. :) (Löytyy se teksti tuolta jostain aikaisemmin...)

Sunflower & KyyneltenHymy: Voi ei! :( :hug:

Pamsku: Tuota tuota... Ei mulla ainakaan toiset miehet ole "siinä" mielessä ajatuksissa. Siis on mulla aina välillä ihan kavereiden kanssa (miehen ja kurssikavereiden) jotain pientä flirttiä ja huulen heittoa, mutta ei muuta. :) Ja ymmärrän tietyllä tapaa tuon sun ahdistuneisuuden, sillä viime aikoina jos olen käynyt baarissa, niin jotkut miehet ei ymmärrä lopettaa niitä iskupuheitaan vaikka sormuksen työntäis niillä silmästä sisään... :kieh:
 
Anteeksi omanapaisuuteni taas :'( Nyt on ihan pakko avautua. Tänään kävin siellä gynekologilla. Ultrattiin ja katsottiin, oliko folleja kypsynyt. Ei ollut kuin se yksi, joka oli kasvanut vain millin! Teki mieli itkeä, mutta sain taas pidäteltyä kotiin asti. Nyt jatkuu taas pistokset 6 päivän ajan, tänään tauko, huomenna alkaa. Mikä mussa on vialla? Tuntuu että oon vain viallinen yksilö :'( Lääkäri sanoi, että mulla on laiskat munasarjat.. :( Isku vasten kasvoja, kerta toisensa jälkeen..
 
Pahoittelut Sunflower ja Kyyneltenhymy! Tuossa Sunin testissä kyllä ihan selvästi jotain näkyy, harmi et kävikin näin :(

Ja lumihiutale inhottavaa et joudut vieläkin jatkamaan pistoksia ja jouduit taas pettymään :( Jos se nyt YHTÄÄN lohduttaa, niin yritä muistaa ettet suinkaan ole ainut "viallinen" yksilö, ja kuitenkin haluisin uskoa et jokainen meistä sen plussan kyllä jossain vaiheessa saa!

Hukkapiru ootteko sun miehen kanssa sit puhuneet mahdollisesta raskaudesta kun ette kuitenkaan ehkäisyä käytä? Ja mitäs mieltä mies ois siitä, jos vauva ilmoittaiskin itsestään? :)
Joko sut saa kohta lisäillä takas listalle? ;)

ON: Joskus täälläkin kerroin et mulla oli stressiä siitä et mun (sijoitus)koiran juoksut oli aika paljon myöhässä ja mietinkin et miten hitossa se on mahdollista et koiralla ja emännällä sattuu olemaan samat vaivat. Noh, tänään ne sit vihdoin ja viimein alkoi ja nyt ei tarvitse enää stressata sitäkään, nyt vaan sit pitäs meidän koirankin alkaa vauvantekohommiin :) Hassua jotenkin kun koiraa pitää kohta käyttää samanlaisissa testeissä kuin missä itse on tullut käytyä. Nää aiheet on nykyään vielä entistäkin keskeisimpiä meidän perheessä :D

Niin ja oma lääkäri-TJ on enää 1. Alkaa pikkuhiljaa jännittää, mut silleen hyvällä tavalla. Kyllä, odotan siis mm.aukiolotutkimusta innolla, vaikka oon tietoinen et se on suurimmalle osalle aika epämiellyttävä juttu. Mut ei haittaa, pääasia et jotain sentään tapahtuu ja tutkimukset etenee :)
 

Yhteistyössä