Kakskymppiset yrittäjät 2012

Miitt näin mieki aattelin.. ei kai se raskaus ala jos kroppa ei oo valmis.. :) oispa ihanaa jos tärppäis niin ehkä painuis unholaan tämä kauhea pettymys. Tsemppiä raskauteesi!

Aika outoa muutes oli, että synnyttäneet olivat samalla osastolla! No minulla ei onneksi vielä elämän viimeinen tuomio ollut, mutta serkku kertoi olleensa synnyttämässä nuorimmaistaan niin samassa huoneessa oli nuori nainen kohdun poistossa! Aivan hirveää :/ Ei ollut edes yhtään lasta ehtinyt saada vaikka olisi toivonut.

Sun Pitkähkön kierron vuoksi viikkojen laskeminen on muutenkin haaste, joten sama kai se...
 
Viimeksi muokattu:
Sen verran nyt vielä kommentoin tuohon raskauteen varautumiseen ymym mistä nyt on puhe ollut. :) Eli tsekin menen sillä mielellä, että suht normaalisti elän ennen kuin se plussa tulee. Mutta heti siitä sekunnista kun plussa pärähtää testiin, alkaa elämä raskaana. ;) (no shit!) Vaikkakin kyllä äsken puhelin miehelle saunassa, että taidan alkaa vähentämään tuota alkoholin kulutusta. Ensinnäkään ei tee oikeastaan mieli juoda ja tilastollisesti ajatellen, uskoisin (ja toivoisin) että se plussa tulisi jo pian ja tuo alkoholin vähennys ainakin helpottaa sitä. :) Mutta sen tatuoinnin aion ottaa, jos vain ennen plussaa ehdin! Ja tukankin värjään parin päivän päästä. ;)

Miramei: Ainakin kaverini jatkoi yritystä heti kaavinnan jälkeen ja odottikin jo parin kuukauden päästä kummipoikaani! =) Tsemppiä!

Eipä mulla kai tällä kertaa muuta...
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



MAANANTAI 23.4

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


JeNski91..........kp80/26-28...........20v........yk7.................1.lapsi

Kp 21-30


KyyneltenHymy..kp28/32..............23v........yk3(yk9)............2.lapsi
Sunflower11......kp27/24-35..........23v........yk17...............3.lapsi
Nemppis..........kp26/30-31...........20v........yk10................1.lapsi
Naspula............kp25/30-32...........20v........yk15.............1.lapsi
Punnabis..........kp25/29-30.............26v........yk16...............1.lapsi
Marpa..............kp24/25-31.............23v.........yk3...............1.lapsi
Lindu...............kp23/28-30.............22v.........yk2...............1.lapsi
Grill................kp21/26-35.............21v........yk7.................1.lapsi

Kp 11->20


-es-................kp18/24-30............21v.......yk12.................1.lapsi
lumihiutale92.....kp17/29...............19v........yk4.................1.lapsi
Jonna_91.........kp15/28-30.............20v........yk2................1.lapsi

Kp 1-10


Hopeakissa......kp10/28-38............23v.........yk6.................1.lapsi
Amalia89..........kp9/46-160........22v.........yk9.................1.lapsi
Pamsku............kp9/27-52...........21v.........yk6..................1.lapsi
miuku9............kp6/26-28...........21v.........yk29.................1.lapsi
Anlii................kp5/26-73...........22v.........yk8.................1.lapsi
memsie............kp1/24-36..........21v........yk2...............2.lapsi
Sachie.............kp??????................20v.........yk1..................1.lapsi

Kp??/tjot


fairytonia......................................20v...........................1.lapsi

Mukana menossa

minssu
Kiiruna
Pienoinen


Hiljentyneet:

Meimitär
korvapuusti
PisaraSadetta
duulia
SilverBride



Plussanneet



2011
mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka
pampulainen87
Jaanel
minea_
mamiia
Mesikämmen
Vanilja 87
äippä-88
Johanna88

TAMMIKUU
KaisaKaisanen
(Sachie)
nellinu
ttty


HELMIKUU
pikkumyy1
Annie24
neonroze
(Miramei)

MAALISKUU
Iippari
Jnni
Mosmos
Miitt21
ikuinenkuumeilija

HUHTIKUU
Maija-tyttö
Ain00
Miwwi



Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2077508-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet-uusi-pino/


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Sunin tavoin, en minäkään aio lopettaa elämästä raskauden aikana. Raskaus ei ole sairaus (ainakaan hirvittävän monelle), jonka takia tartteis unohtaa kaikki kiva ja hyvältä maistuva. Ok -siis en minäkään siideriä ala litkimään tai tupakkaa polttamaan raskausaikana, mutta omasta mielestäni hiustenvärjäys, tatuoinnin/lävistyksen ottaminen tai cokiksen juominen eivät millään tavalla haittaa pienokaista.

Omaa napaa: Tänään oli se lääkäri. Ihana nuori naislääkäri. Tutki ja kyseli huolella - antoi neuvoja. Ensin oli sitä mieltä, että odotetaan syksyyn ja sitten tutkimuksiin keskussairaalalle. Sitten tuli puhetta mun vuotavista rinnoista, jolloin tutkittuaan ne, päätti hän kirjoittaa minulle lähetteen mammografiaan ja ultraan - naistentautien polille, jotta poissuljetaan kystatyyppiset rinnoista pois, samalla labrakokeisiin, jossa katsotaan prolaktiini ja kilpirauhanen. Samalla katsotaan siis ultralla ja sisätutkimuksella munasarjat ja kohtu.
Eli hyvin meni lääkärireissu. :) Nyt siis vain kirjettä odottelemaan - jospa sais sitten itselleen helpotuksen olon, jos sieltä munasarjoista ei löydy mitään ja endometrium on sopivan paksuinen. :)

Niin ja kuulin eilen taas raskausuutisia.. Tällä kertaa "exäni" ja hänen nykyinen tyttönsä. Molemmat mieleltään vielä niin lapsia, että huhheijaa sanon minä. Tyttö varastelee kaupoista vaatteita ja poika käyttää huumeita tätä nykyä.. Toivottavasti tämä lapsi saa heidät nyt aikuistumaan ja ottamaan vastuuta..

ja muokkss. Grill oikein on ainahin mun päivät! :)
 
Viimeksi muokattu:
Miramei Pidän kyllä niin kovasti peukut pystyssä teille! :) ja kiitos tsempeistä, pelottaa vaan ens viikon neuvola ku oli sitä vuotoa. Aattelin tänään hakea vielä testin ja tehdä sen niin kattoa näyttääkö se enää mitään..
 
Kirjottelen nopeeta, samalla kun pihvit paistuu :p

Miramei jos asia mietityttää (raskautuminen) niin voithan aina soittaa ja kysyä ohjeita :) Myös kotia voi tulla epikriisi (vai mikä se on), siinä saattaa lukea.

Listeriasta sun muusta ootte puhunu, ite söin ainakin raskausaikana kaikkea kohtuudella. Kaikki mitkä oli neuvolan "ei" listalla, niitä söin vähäsen, en siis kilo tolkulla..

Nyt raskautumis kuumeissani en jätä elämättä, juon, syön ja poltan (aina joskus) ja itekkin pitäs käydä tatuointi laittamassa :) Jahka joskus raskaaks tulen, sitten koitan muuttaa elämän rytmiä terveellisemmäks.. :)

Ai hei, oonko kertonu että oon ollu polttamatta 2kk pian?! Okei, nyt lauantaina poltin ja miehen siskon häissä poltin.. Mut jeij!

Miehen kanssa käytiin elokuvissa lauantaina ja poika oli yökylässä, nyt tuntuu et suhde kukkii ihan uudestaan :)
Nii ja kohtahan nuo menkatki alkaa näköjään!

Mut nyt tekeen perunamuussia :wave:

Ainiin, Pamsku onneks oli hyvä lääkärissä käynti ja sait lähetteen etiäppäin :)
 
Jahas, mulle saa mitä ilmeisimmin päivittää kp 1/24-36 ja yk 2. Aamusta alko tuhruttamaan, ja kyllä se tuhru on voimistunut, mutta kunnon menkat ei oo vielä päällä. Lasketteko muuten te, joilla tuhruaa pari päivää ennen varsinaista vuotoa uuden kierron alkavaksi tuhruttelusta vai kunnon menkoista? Mulla on ennen menkat alkaneet suoraan runsaalla vuodolla, mutta nyt tosiaan viimeksi tuli pelkät niukat "menkat" ja nyt alkaa myös samantyylisesti. Jännä homma, ei minkäänlaisia menkkatuntemuksia. :D

Ja onnea Kyyneltenhymy savuttomuudesta. Täällä myös suurin piirtein kuukausi uudelleen savuttomuutta takana. Lopetin aikanaan, kun sain tietää olevani raskaana ja siitä olinkin sitten 2 v ja 4 kk polttamatta, kunnes syksyllä se taas lähti juhlinnan jälkeen salakavalasti käsistä... :(
 
KyyneltenHymy: Hieno saavutus, onnea! =) Ja hienoa että sulla ei lähde homma lapasesta vaikka välillä "lipsut" (miehellä ei aikoinaan onnistunut lopetus juurikin kun meni aina "lipsumaan", jätti sen pois, niin kas kumma kun onnistui. :D)

memsie: Pahoittelut! :hug: Itse lasken aina sieltä tuhrusta asti, mikäli mulle tulee menkka kivut ja muut tuntemukset myös silloin.

Niin ja Pamsku: Hyvä homma, että meni lääkärissä noinkin hyvin! :)

Omaa: Huomenna menen sitten värjäämään hiukset. :D Mies antoi suostumuksen (tai siis sanoi että ei häntä kiinnosta, omapa on pääni :LOL:) ja kielsin sitten kertomasta kellekään. Saavatpahan kaikki yllättyä. ;) Voisikin ottaa tästä heti "ennen-kuvan" ettei vaan unohdu.
 
Sunflower11
Lääkäri sanonu että kunnon vuodosta lasketaan. Mulla pe/la asti tuhruttanu silloin tällöin. Aamulla holahtaa verta ja sit loppupäivä tulee vaan paperiin.. 2-3 päivää tälleen kunnes kunnon vuoto (joka kestää viel viikon verran).
 
Huh, olipas tullutkin taas paljon tekstiä kun en muutamaan päivään ollut kerennyt täällä käydä :)

Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille! Ja lisäksi pahoittelut lumihiutale vähän ikävästä lääkärikäynnistä, uskon et on kyllä tosi turhauttavaa :(

Tatskoista olitte puhuneet, niin tässäpä aiheeseen liittyvä kysymys: pitääkö tatuoinnilla olla jokin merkitys? Aina välillä kuulee aika jyrkkiäkin mielipiteitä että ei ole mitään järkeä tai en KOSKAAN itse ottaisi tatuointia jolla ei ole jotain elämää suurempaa merkitystä itselle.
Mulla on itselläni kaksi kuvaa ja molemmat oli vaan kivoja kuvia, that's it. Ei nyt kuitenkaan ihan suoraan kopsattu mistään vaan ne on mun siskon piirtämiä. Kyllä jos oikein haluaisin alkaa tarinoimaan ja väkisin keksiä jotkut tarinat niin varmaan jotain keksisinkin, mut ei oo tosiaan mun mielestä mitenkään väärin ottaa kuvaa mistä vaan yksinkertaisesti pitää, kunhan tiesti on harkinnut asiaa jne jne. Onhan se toki hienoa sekin jos on oikeesti niille kuville jotkin tarinat, mut sitä joidenkin ihmisten jyrkkää suhtautumista näihin "merkityksettömiin" tatskoihin en kyllä ymmärrä. Tää on kuitenkin taas näitä juttuja missä jokainen tekee ihan niinkuin parhaaksi näkee. Mut tosiaan jos jaksatte vielä tatska-aiheesta puhua niin kertokaas mielipiteitä :D

Sit tuohon varovaisuus-juttuun, niin täällä myöskin näin et alussa sitä oli vähän liiankin varovainen, luki kaikki mahdolliset nettikeskustelut läpi ja oli tosi tarkka kaikesta mitä suuhunsa laitto. Aika nopeesti sitä sit tajus, et jos haluu pysyä järjissään niin pakko se on jatkaa normaalia elämää, samanlaista kuin siihen yrityksen alkuunkin mennessä.

Pamsku hienoa et lääkärikäynti meni hyvin! :)

En ollut tosiaan täällä muutamaan päivään ehtinyt käydä kun hirveäsi ollut kaikkea reissua ja hulinaa. Ihan hyvä vaan et aika on mennyt nopeesti, nyt just tajusin et mun lääkäri-tj on enää 3 :O Vastahan siihen oli niiiin pitkä aika. Nyt pitää vaan toivoa hartaasti ettei tule mitään ylimääräisiä vuotoja eikä kuumetta, ettei tää nyt taas siirry!
 
Sunflower: Niin no ehkä mä oon vähän huono henkilö kommentoimaan tuota tuhrua, koska mulla se kestää aina korkeintaa ½ päivää... :D

Amalia: Itse tarvitsen tatuoinnilleni sen "jonkin merkityksen". :) En tuomitse niitä ketkä ottavat kuvan/tekstin vaan huviksi, omahan on ihonsa. Mutta jotta itse jaksan katsella jotain ihossani lopun elämäni, tarvitsen sille jonkin merkityksen. ;) Esim. tuo teksti minkä haluan, on Nightwishin kappaleesta The Crow, the Owl and the Dove jota rakastan yli kaiken ja juuri nuo sanat ovat vielä minulle todella sopivat. :)
 
Sunflower11
Musta tatuointeja voi ottaa myös senkin takia että se kuva on kiva :)
Mulla on pari merkityksellistä (lasten nimikirjaimet, syntymäajat, tähdet jalassa). Sit on semmosia mitkä ei oikeastaan merkkaa mulle mitään, mies joskus sanonu että "oot timantti" :D ni niskassa on sit timantti.. ja käsivarressa ikuisenelämän symboli (ankh).

Grill:
Joo en mä sillä! Joskus aikoinaan mulla oli silleen tuhrua et alussa tuhrus vähän aikaa. Nyt se kestää tosiaan 2-3päivää.
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



TIISTAI 24.4

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->



Kp 21-30


KyyneltenHymy..kp29/32..............23v........yk3(yk9)............2.lapsi
Sunflower11......kp28/24-35..........23v........yk17...............3.lapsi
Nemppis..........kp27/30-31...........20v........yk10................1.lapsi
Naspula............kp26/30-32...........20v........yk15.............1.lapsi
Punnabis..........kp26/29-30.............26v........yk16...............1.lapsi
Marpa..............kp25/25-31.............23v.........yk3...............1.lapsi
Lindu...............kp24/28-30.............22v.........yk2...............1.lapsi
Grill................kp22/26-35.............21v........yk7.................1.lapsi

Kp 11->20


-es-................kp19/24-30............21v.......yk12.................1.lapsi
lumihiutale92.....kp18/29...............19v........yk4.................1.lapsi
Jonna_91.........kp16/28-30.............20v........yk2................1.lapsi
Hopeakissa......kp11/28-38............23v.........yk6.................1.lapsi

Kp 1-10


Amalia89..........kp10/46-160........22v.........yk9.................1.lapsi
Pamsku............kp10/27-52...........21v.........yk6..................1.lapsi
miuku9............kp7/26-28...........21v.........yk29.................1.lapsi
Anlii................kp6/26-73...........22v.........yk8.................1.lapsi
memsie............kp2/24-36..........21v........yk2...............2.lapsi
Sachie.............kp??????................20v.........yk1..................1.lapsi

Kp??/tjot


fairytonia......................................20v...........................1.lapsi

Mukana menossa

minssu
Kiiruna
Pienoinen


Hiljentyneet:

Meimitär
korvapuusti
PisaraSadetta
duulia
SilverBride
JeNski91



Plussanneet



2011
mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka
pampulainen87
Jaanel
minea_
mamiia
Mesikämmen
Vanilja 87
äippä-88
Johanna88

TAMMIKUU
KaisaKaisanen
(Sachie)
nellinu
ttty


HELMIKUU
pikkumyy1
Annie24
neonroze
(Miramei)

MAALISKUU
Iippari
Jnni
Mosmos
Miitt21
ikuinenkuumeilija

HUHTIKUU
Maija-tyttö
Ain00
Miwwi



Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2077508-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet-uusi-pino/


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.

Kiitos! :flower:
 
Alkais jo noi menkat :headwall: Kävin plussa puolella pyörimässä ja tuli niin ahistava tunne! Miks se toinen muru ei voi jo saada alkunsa.. Miks siin kestää kun toinen tuli yhestä tökkäsystä! Oikeen ahistus ja rasitus päivä tänään :ashamed:
 
Sunflower11
:kieh: Että ärsyttää.
PE lähtien tullu pientä vuotoa.. Tai no la alko tulee, pe tuli tyyliin tl pikkuhousuihin. sit loppu. Aamulla vuotaa, iltaakohden loppuu, sama homma jatkunu, nyt ei tuu ees pyyhittäes ku vessas käy.
Mul aiemmis 5-6 kierros ollu niin et tiputtelulla alkaa 2-3 päivää ennen ja sit kp 1, mut ei vaan näy. Eilen oli menkkakipuja, nyt taas ei mitään. Semmonen olo et vois alkaa mut ei näy ei :/ är-syt-tä-vää.
 
KyyneltenHymy: Niin se vaan on, kun ei ikinä voi tietää mikä riittää... : / Itse en ole käynyt siellä plussapuolella kun muutaman kerran, en vaan viitsi itseäni kiusata. :(

Sunflower: Joo, siis siksi just meinasin että ehkä en oo ihan oikee kommentoimaan tuohon tuhruun, kun ei mulla sitä juurikaan ole. :) edit. Taas mä runoilin niin kauan, että ehdit kirjoittaa... Lisään vielä: Ärsyttävää tuollainen... : /

Nyt olis muuten uus väri päässä! :D Blogista löytyy kuvaa jos jotain kiinnostaa. Päätin muuten että odottelen tässä kierrossa kp33 asti ennen kun testaan, silloin meillä on kaverin tuparit. Ajattelin kyllä olla silloin kuski, mutta saas nähdä jos vois olla kuski "hyvällä" syyllä. ;) Tai jos täti saapuu, voi olla että vetäisen taas vitutuskännit... :headwall:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille tsemppaamisista! Huomenna siis taas gynelle ja katsotaan onko pistokset kypsyttäneet munasolua. Mä niin toivon, että siellä olisi jonkunnäköinen munasolu, josta olisi johonkin. En kuitenkaan uskalla toivoa liikaa, etten taas pety.
 
Nojuu, kyllä se tuhruttelu muuttui ihan kunnon vuodoksi, tai no, normaaliksi mulle. En koskaan vuoda vesiputouksen lailla :D Ja nuista kuukautiskivuista, mulla ei oo varsinaisesti koskaan ollut sellaisia. Muuta ku ennakoivana merkkinä. Yleensä maha ja alaselkä "tuntuu" siltä, että seuraavana päivä menkat alkais. Ei varsinaisesti tee ees kipeetä. Mutta ite menkkoja en huomaa muusta ku vaihdettavasta siteestä/tampoonista. Hyvä siinä sitten oli, kun kaveri aikanaan yritti kuvailla synnytyssupistuksia "vähän niinku menkkakivut potenssiin sata", kun en mä ees tienny millaisia ne kuukautiskivut on :D

Oikeestaan ihan hyvään saumaan tuli täti kylään, miekkonen lähtee huomenaamusta muutaman päivän reissuun (tulee jo sunnuntaina takas) ni eipä ainakaan pitäis ovisaika mennä ohi ;)

Aurinkoista tiistaipäivää!
 
Täällä ei oo ollut kovin aurinkoinen tiistai, sateista ollut koko päivän! No mut lähteepä ainakin viimeisestkin lumet pois, ihanaa kun tulee kesä :)

lumihiutale varmaan aika karmeeta tuo "piikittäminen" :/ Tai ainakin itse oon jo valmiiks sitä miettinyt/pelännyt et jos tuohon pisteeseen mennään, niin mitähän siitäkin tulee..Luulen että en kyllä itse pysyis itseäni pistämään, sais varmaan mies hoitaa sen homman.

Mä oon kans aina joskus käynyt tuolla plussanneiden puolella ja aina siellä vaan tulee enemmän tai vähemmän ahdistunut fiilis. Ja joooo joo, ei oo multa pois ja blaa blaa blaa.. :stick:

Grill kävin kurkkaamassa, kivan näköinen väri! :)
 
Amalia89 Meillä täällä mies hoitaa kans homman :D En mä halua itteeni piikitellä, vaikka hoitaja ammatiltani olenkin. Muita kyllä voin piikittää paitsi itseäni. Miehelle opetin ja se pistää aivan sujuvasti :) Mulla on aika korkea kipukynnys, eikä pistäminen itsessään satu. Mutta kun se lääkeaine pääsee ihon alle, niin tuntuu että sisuskalut on tulessa! Vähän kyllä jo jännittää huominen.
 

Yhteistyössä