Kakskymppiset yrittäjät 2012

Onnea plussanneille ja pahoittelut uuden kierron aloittaneille..
Tänään tai huomenna pitäis tätin kurvata tänne kylään ja kyllä se on ihan 100% tulossa kyllä, on niin hyvin selkeytynyt nää oireet ennen tätiä :D Toisaalta se onkin ihan hyvä, mulle on tulossa sellanen hoitojakso selkäni takia etten voisi sitä aloittaa jos raskaana olisinkaan, ensimmäistä kertaa vuoteen olen siis toivonut tädin tulemista :D

Joku muukin oli nuista vauva uutisista kirjoitellu ja ikävä kyllä minunkin lähipiiriini on jokin buumi nyt tullut.. "ystäväni" jopa kommentoi minulle että "on se niin inhottavaa puhua sulle näitä ku te ette voi saaha lapsia." Pisti tuo kommentti aika kylmäks, kuulosti nii lopulliselta..
Ja toinen uutinen tuli omalta veljeltä. Oon todella onnellinen että musta tulee täti, mutta kun kuulin että eivät todellakaan haluais lasta nyt ja oli siis joku kuminpuhkeamis episodi niin se riipas kyllä tosi syvältä. Äitikin kun soitti näistä uutisista sanoi että kyllä me niin toivotaan teillekkin sitä vauvaa kun se niin toivottu on ja kysyi että miten jaksan olla niin positiivinen, hammasta purren ja kyyneleet valuen vakuutin puhelimeen, ettei se ole minulta mitään pois jos muut saa vauvoja ja tulee jos on tullakseen.
Kenellekkään muulle en ole kehdannut näitä tunteita sano paitsi tietysti mies tietää, tulee paha mieli kun pitää olla toisten onnesta katkera.
Olenkin miettinyt että mitä oikeasti vuosien lapsettomuus saa minussa aikaan?
Nyt jo tuntuu välillä vaikealle nähdä vauvoja saati ottaa niitä syliin, vaikka jokaisen ystäväni lapsesta olen todella onnellinen enkä ollenkaan katkera silti en uskalla päästää niitä pikkuisia kovin lähelle..
Mitäs jos joudumme yrittämään viisikin vuotta? tai tulee se tuomio oikeasti ettei millään keinolla koskaan voida lasta saada? Miten minun elämän käy?
Onko tämä kaikki sen arvoista?

Anteeksi omat pohdintani, tämä vaan on se ainut paikka minne voi "puhua" kaiken. Tunnen itteni ihan sekopäiseksi kun ajattelen nuita asioita :D
Jospa nää uudet vauva uutiset vaan sai mun pään sekaisin!

Plussa tuulia!
 
Sunflower11
Mitäs jos joudumme yrittämään viisikin vuotta? tai tulee se tuomio oikeasti ettei millään keinolla koskaan voida lasta saada? Miten minun elämän käy?
Onko tämä kaikki sen arvoista?

Mä voisin sanoa, että älä mieti vielä.
Mieluummin mietit niitä sitten jos tilanne tulee vastaan :) Raastavaa se on etukäteen miettiä.
Milloin olette alkaneet yrittämään? MIetin et joko on vuos täynnä?
Nykyään on onneksi paljon apuja että voidaan auttaa jos ei lasta luomusti saa :)

Tsemppiä!
 
Mä voisin sanoa, että älä mieti vielä.
Mieluummin mietit niitä sitten jos tilanne tulee vastaan :) Raastavaa se on etukäteen miettiä.
Milloin olette alkaneet yrittämään? MIetin et joko on vuos täynnä?
Nykyään on onneksi paljon apuja että voidaan auttaa jos ei lasta luomusti saa :)

Tsemppiä!
Kiitos tsempeistä :)
Ja nuohan olikin vain pohdintojani, kun hetkittäin nyt tulee niin paha olla niin pelottaa miten katkeroitunut ja erakoitunut olen esim. tuon 5 vuoden päästä :D
Vuosi ja kk on siitä kun ehkäisy jätettiin pois.. Eihän nuita kannattaisi turhaan etukäteen murehtia, mutta väkisinkin miettii kun tämä vuosi on menny niin "sumussa" että kauan sitä viitsii itseään rääkätä, voi kun tän asian voisi vaan unohtaa! Mutta onneksi parin päivän sisällä saa uuden kierron käyntiin, niin jospa tämä yliherkkyyskin laantuisi, taitaa tädin tulosta johtuen mielialat heitellä nyt :)
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



TIISTAI 17.4

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


JeNski91..........kp74/26-28...........20v........yk7.................1.lapsi
SilverBride.......kp44/27.................20v...........yk1.............1.lapsi
Hopeakissa......kp38/28-38............23v.........yk5.................1.lapsi

Kp 21-30


miuku9............kp30/26-28...........21v.........yk28.................1.lapsi
Anlii................kp28/26-73...........22v.........yk7.................1.lapsi
KyyneltenHymy..kp22/32..............23v........yk3(yk9)............2.lapsi
memsie............kp22/24-35..........21v........yk1...............2.lapsi
Sunflower11......kp21/24-35..........23v........yk17...............3.lapsi

Kp 11->20


Nemppis..........kp20/30-31...........20v........yk10................1.lapsi
Naspula............kp19/30-32...........20v........yk15.............1.lapsi
Punnabis..........kp19/29-30.............26v........yk16...............1.lapsi
Marpa..............kp18/25-31.............23v.........yk3...............1.lapsi
Lindu...............kp17/28-30.............22v.........yk2...............1.lapsi
Grill................kp15/26-35.............21v........yk7.................1.lapsi
-es-................kp12/24-30............21v.......yk12.................1.lapsi
lumihiutale92.....kp11/29...............19v........yk4.................1.lapsi

Kp 1-10


Jonna_91.........kp9/28-30.............20v........yk2................1.lapsi
Amalia89..........kp3/46-160........22v.........yk9.................1.lapsi
Pamsku............kp3/28-52...........21v.........yk6..................1.lapsi
Sachie.............kp??????................20v.........yk1..................1.lapsi

Kp??/tjot


fairytonia......................................20v...........................1.lapsi

Mukana menossa

duulia
minssu
Kiiruna
Pienoinen


Hiljentyneet:

Emppis
-minttu-
angstilapsi
Meimitär
korvapuusti
PisaraSadetta



Plussanneet



2011
mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka
pampulainen87
Jaanel
minea_
mamiia
Mesikämmen
Vanilja 87
äippä-88
Johanna88

TAMMIKUU
KaisaKaisanen
(Sachie)
nellinu
ttty


HELMIKUU
pikkumyy1
Annie24
neonroze
(Miramei)

MAALISKUU
Iippari
Jnni
Mosmos
Miitt21
ikuinenkuumeilija

HUHTIKUU
Maija-tyttö
Ain00
Miwwi



Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2077508-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet-uusi-pino/


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.

Kiitos! :flower:
 
Naspula mahtavaa et sulle sattui tällä kertaa asiallinen ja mukava lääkäri! Ja onnea hyvistä verikoetuloksista ja uusista työkuvioista :)

Anlii tsemppiä! Täällä saa kyllä avautua niin paljon kuin sielu sietää. Ja kyllä ne muiden ihmisten raskausuutiset vaan vetää ainakin hetkeksi mielen matalaksi, oli kyseessä melkein kuka vaan. Ja näin jo kirjoituksesikin perusteella mulla "särähti korvaan" (vai pitäisköhän sanoa et särähti silmään :D) tuo et kun te ette voi saada lapsia. Auts, kuulostaa kyllä niin lopulliselta. Mut kai se on tosiaan vaan yritettävä elää tässä hetkessä, eikä ajatella liian pitkälle näitä lapsettomuusjuttuja, ettei vaan tuu ihan huomaamatta aiheutettua itselleen vielä lisää stressiä :|
 
Hohhoijaa, tätiä ootellessa... sen verran juilinu nyt alaselkä, että merkkejä on kovastikin ilmassa. Tossa likkaa päiväkodista hakiessa, tuntu, että nyt valuu jotain märkää housuihin, että nytkö ne sitte sopivasti alkoivat... mut ei, valkkaria vaan. Kp 22 tuhrusta, että mun vaihtelevilla kierroilla ei olis mitenkään mahdotonta. Ja oikeestaan jopa melkein toivoisin, ettei oliskaan vielä tärppi käynyt. Mulla on harjoittelu marraskuun alusta joulukuun loppuun, eikä olis kiva sitä turhaan aloittaa, jos käviskin jotain, mikä sen keskeyttäis ;) Tässä vaiheessa sitä vielä jaksaa olla positiivinen ja uskoa nopeaan tärppiin, mutta eiköhän se karu totuus sieltä päin näköä vielä iske...

Mitä toi maca-jauhe mahtaa kustantaa?
 
Macaa (tai kaakao-macaa [Puhdistamon rakkauspakkaus] ) saa ihan noista luontaistuotekaupoista. Itse kun olen syönyt tuota rakkauspakkausta (nyt tosin tämän kierron ilman mitään erikois konsteja), niin se maksaa n. 25€ pakkaus ja kestää mulla ainakin suurin piirtein yhden kierron ajan (n. 1kk).

Anlii: Aika karua juttua sullekin kehdataan puhua... : /

Naspula: Hyvä että osui tällä kertaa asiallinen lääkäri! =)

Jaja... Joku kyselit blogeja. :) Mun on Life Is Like This
 
Terve vaan kaikille!

Mulle saa ihan aluksiki päivittää KP 4 ja yk 6. :(

Miramei Kamalaa.. Oon niin pahoillani. Voimia teille, kaikki kääntyy vielä paremmaksi. :hug:

Pahoittelut myös muille, elämän kolhimille ja tädin tavanneille. Ja onnea Miwwi! :)

Palailen omanapailemaan huomenissa.
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



KESKIVIIKKO 18.4

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


JeNski91..........kp75/26-28...........20v........yk7.................1.lapsi
SilverBride.......kp45/27.................20v...........yk1.............1.lapsi
miuku9............kp31/26-28...........21v.........yk28.................1.lapsi

Kp 21-30


Anlii................kp29/26-73...........22v.........yk7.................1.lapsi
KyyneltenHymy..kp23/32..............23v........yk3(yk9)............2.lapsi
memsie............kp23/24-35..........21v........yk1...............2.lapsi
Sunflower11......kp22/24-35..........23v........yk17...............3.lapsi
Nemppis..........kp21/30-31...........20v........yk10................1.lapsi

Kp 11->20


Naspula............kp20/30-32...........20v........yk15.............1.lapsi
Punnabis..........kp20/29-30.............26v........yk16...............1.lapsi
Marpa..............kp19/25-31.............23v.........yk3...............1.lapsi
Lindu...............kp18/28-30.............22v.........yk2...............1.lapsi
Grill................kp16/26-35.............21v........yk7.................1.lapsi
-es-................kp13/24-30............21v.......yk12.................1.lapsi
lumihiutale92.....kp12/29...............19v........yk4.................1.lapsi

Kp 1-10


Jonna_91.........kp10/28-30.............20v........yk2................1.lapsi
Hopeakissa......kp5/28-38............23v.........yk6.................1.lapsi
Amalia89..........kp4/46-160........22v.........yk9.................1.lapsi
Pamsku............kp4/27-52...........21v.........yk6..................1.lapsi
Sachie.............kp??????................20v.........yk1..................1.lapsi

Kp??/tjot


fairytonia......................................20v...........................1.lapsi

Mukana menossa

duulia
minssu
Kiiruna
Pienoinen


Hiljentyneet:

Emppis
-minttu-
angstilapsi
Meimitär
korvapuusti
PisaraSadetta



Plussanneet



2011
mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka
pampulainen87
Jaanel
minea_
mamiia
Mesikämmen
Vanilja 87
äippä-88
Johanna88

TAMMIKUU
KaisaKaisanen
(Sachie)
nellinu
ttty


HELMIKUU
pikkumyy1
Annie24
neonroze
(Miramei)

MAALISKUU
Iippari
Jnni
Mosmos
Miitt21
ikuinenkuumeilija

HUHTIKUU
Maija-tyttö
Ain00
Miwwi



Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2077508-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet-uusi-pino/


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei Hopeakissa! :( :hug:

Tulipa tuossa tänään kaupungissa ajellessani mieleen (tiedä sitten mistä? :D), että oletteko jo päättäneet tulevalle lapselle (me kaikkihan siis saadaan se lapsi!) mahdollisia kummeja, tai siis ketä pyydätte? Ja aiotteko pyytää kummeja jo raskaus aikana vai vasta syntymän jälkeen?

Meillä on jo yksi, tai no oikeastaan kaksi varmaa, pyydämme minun vanhinta ja yhtä parhaimmista kavereistani sekä hänen avomiestään. Lisäksi ollaan alustavasti ajateltu miehen hyvää ystävää ja myös minun toista hyvää ystävää. :) Aluksi ajattelin, että ei pyydetä kummeja kuin vasta syntymän jälkeen, mutta nyt olen alkanut ajattelemaan, että toisaalta kummin on kiva olla mukana jos raskaus aikana (koska me olimme nuoremman kummipojan "kummeja" jo heti alusta asti ja se oli mielestämme mukavaa). :) Ja koska kuitenkin tiedämme jo ketä pyydämme, olisi ainakin mulle vaikeaa pitää sitä tietoa sisällä koko raskauden. :D
 
Grill, niin monta kummia siis ajattelit kaiken kaikkiaan pyytää? :p (vai oliko siinä valmiina jo toisellekin muksulle? :D) Onhan nuo käynyt mielessä, mutta oikeastaan mulla vaikeus, että löytäisi sellaisen tosiystävän, joka todella ottaisi sen vastuun. Emme kuulu siis edes kirkkoon, joten mahdollisen lapsen kummit on vähän kyseenalainen käsite. "Tärkeä aikuinen henkilö lapsen elämässä, joka on hänen lähellään ja turvanaan." Näin sen olen ajatellut. Mutta ihan kaksi (yksikin) riittää. Ja tuntuu olevan tosiaan muodissa tuo pariskuntien valitseminen, mutta koen (positiivisena itsenäni), että niin monet parisuhteet kariutuvat, etten ehkä haluaisi ripustaa omaa lastani johonkin mitä ei ole olemassa. Hmmm tajuatteko? Tai pariskuntana homma varmaan toimisi, mutta ei välttämättä eron jälkeen, enkä haluaisi että lapsi joutuu siinä sitten menettämään ketään. Ehkä tyhmä näkökulma. Ei tosin ole taattu, että mies jakaa ajatustani kummeista ollenkaan! :p

Ja juu, mies käy kai silloin tällöin lukemassa näitä. Heissulivei vaan. :)

Oma napailuksi menee, mutta oireita on, mutta en haluu listata koska epäilen kaiken olevan korvien välissä, enkä uskalla toivoa todeksi. :( Ollaan kuitenkin vielä aika pienillä kppäivillä menossa.

Kohta on vappu! Taidan soluttautua raskaana olevan ystävän kanssa, ettei kukaan epäile miksen juo. Toisaalta menkat saattaa alkaa just ennen, niin sit tulee varmaan halu vetää pettymyskänni... säälittävää.
 
Punnabis: Siis neljää kummia näillä näkymin ajateltiin lapselle. Ja oikeastaan siksi niin monta, koska meidän lapsi-saldo saattaa jäädä yhteen. :) Ja jos ei, meillä on paljon muitakin todella läheisiä ihmisiä ketä voi siinä tapauksessa pyytää. Emme pyytäisi kaveripariskuntaamme kummeiksi, ellemme olisi varmoja että he ovat vastuuntuntoisia ihmisiä jotka varmasti mahdollisen eron myötä hoitavat kummin roolinsa. Ja oikeastaan tuo kaverini mies, on aika uusi "lisäys" kummikatraaseen. ;)

(Ja mulle on myös nuo "pettymyskännit" aika tuttu juttu... Kuinka aina sattuukin olemaan joku "tapahtuma" heti tädin saapumisen jälkeen. :D)

Niin sitäkin piti myös kysyä, että kuulutteko kirkkoon? Eli tuleeko lapselle kummit vai "kummit"? :D Ja tietenkin joku voi haluta kummiksi ihmisen joka taas ei kuulu kirkkoon.
 
  • Tykkää
Reactions: Punnabis
Grillin kysymykseen tuosta kummien valinnasta/pyytämisestä. Kyllä me puhuttiin kummeille jo raskausaikana asiasta, tai kysyttiin olisivatko halukkaita :) Aika loppuvaiheessa kylläkin, tai varmaan viimeisellä kolmanneksella. En oo ihan varma, muisti pätkii ;) Meillä on tytöllä kolme kummia, tärkeä ystäväni avokkinsa kanssa ja tytön isän veli, eli hänen setä. Mutta nykyisen miekkoseni kanssa ei kyllä olla kummiasiasta keskusteltu, kattoo sitten joskus aikanaan sitä sitten, jos vaavi maailmaan saadaan ;)

Hirmuista nippailua täällä ollu alavatsassa tänään. Suunnilleen oikean munasarjan tienoilla... Helvetti kun ei tunne tätä kroppaa ja sen toimintaa ollenkaan :< Tai siltä tuntuu! Kyllä naiseus on niin perhanan vaikeaa (vaikkakin myös uskomattoman upeaa ;>)
 
Kummi-galluppiin: Tosiaan, me varmaan pyydettäis 2-4 ihmistä. Minun ystävääni ja miehen veljeä ainakin. :) Kuulutaan molemmat kirkkoon, että ihan kummeja siis tulis, kun kastajaiset ja kirkkoon kuuluvat läheiset. Itsehän erosin täysi-ikäiseksi tultuani kirkosta, mutta liityin takaisin, kun pyydettiin kummitus-tädiksi, mutta halusin olla kuitenkin ihan kummitäti. :D Mahtava syy, tiedän, mutta tuntui tuolloin tärkeältä. :)

ON: Tätin sitikan valot alko näkymään tosiaan jo lauantaina iltapäivällä. Hetken toivoin, että se oliski vaan pikku tuhruttelua ja merkkinä jostain mieluisammasta, vaan ei. Yöllä oli alkanu jo kunnon vuoto ja toivo oli mennyttä. :( Näin ne yk:t vaan kasvaa. Kasvais mieluummin masu sen sisällä kellivän pienen takia. Mulla tää kasvaa ihan vaan sääli-suklaitten takia. :D Pitäs vissiin harkita lenkkeilyn alottamista. Jääny vähän viime aikoina. ;)

Nyt se puolen vuojen rajapyykki on lähempänä taas. Jotenkin todella vaikeaa. Kaikella kunnioituksella pidempään yrittäneille ja toivoneille tottakai. :( Tuntuu vaan vaikealta taas.. Pelottaa, jos koskaan ei onnistutakkaan?

Ja KYLLÄ. Just nyt on menossa joku ihme raskautumis-buumi! Masuja kasvaa lähipiirissä vähän liikaakin. Onneksi näitä ihmisiä (puoli-tuttuja/lapsuuden kavereita) ei tällä paikkakunnalla näy, kun suurin osa on Oulussa, missä suurin osa ystävistäni asuu (opiskelupaikkakuntani). Vaikka toki monet ovat varmasti toivoneet ja yrittäneet ja heidän onni ei ole minulta pois, en ehkä kuitenkaan ihan 100% vakuuttavasti osaisi näytellä onnellista ja mukavaa toisten ilo-uutisten edessä.

Naamakirjassa on helppo onnitella, kun ei tarvitse näyttää silmiään, joissa kimaltelee tuon tuostakin kateuden kyyneleitä. Nallekarkit ei vaan näytä menevän tasan tässä maailmassa. Eikä kyllä haikarakaan löydä joka torppaan.
 
Piti minunkin kertoa yksi tapaus liittyen toisten lisääntymiseen, mutta pohjustan tätä juttua ensi. :D

Mies irtisanoutui koeajan turvin viime lauantaina työpaikastaan (heihei vakkarisopimus), koska joutui työssään hyväksikäytetyksi, hänen työpanosta ei arvostettu sekä toimitusjohtaja alkoi tarjoamaan laittomia sopimuksia ymym. Todella monimutkainen tapaus ja tuli meille aivan puskista. No niin tuli miehen eroaminenkin toimitusjohtajalle puskista. Ei tuo mieheni mitään varoitellut, vaan vei vain työvaatteet ja irtisanomisilmoituksen töihin, ja lähti kotiin.

Noh. Ennen irtisanoutumistaan hän tarkisti pääsisikö taas isänsä firmaan (missä on ollut useasti ennenkin) edes hetkeksi töihin. Kävi hyvä tuuri ja firmalla on juuri paaaaljo töitä tarjolla. Ainoa miinus tuolla työllä on se, että se sijaitsee 50 km päässä. Vielä mies on ajellut tuota väliä, mutta ehkä ensi viikolla jää isänsä luokse yöksi, tekee 4 päiväistä työ viikkoa ja pitkää päivää, ja tulee perjantaiksi kotiin. (Ja jos tämä jatkuu kauan, ei jää epäselväksi miten vaikeaa lapsen yrityksestä tulee... : /)

Pohjustus ohi. :D Eilen mies sitten kertoi, että hänen työkaverinsa (ja ihan vapaa-ajallakin häntä ja hänen avovaimoa joskus nähdään) oli kertonut, että heillekin tulee lapsi syyskuussa... Jeps. Totesinpa siihen sitten, että niin ne kaikki muut saa lapsia paitsi me! Nyt oikeastaan toivon, etten näkisi heitä ennen kuin itse olen raskaana...
 
Kummigalluppiin, meille tulisi juurikin "kummit", kun en kuulu kirkkoon emmekä aio lastamme kastaa. Mies samoilla linjoilla mun kans, miehen suku ei välttämättä ihan purematta niele.. Kummiksi olen ajatellut pyytää hyvää, pitkäaikaista ystävää.. Miehestä en tiedä, kenet kummiksi haluaisi mutta kaksi "kummia" yhteensä, todennäköisesti :D

Pettymyskänneistä, tai juomattomuuden ihmettelystä juhlissa yleensäkin, onneksi olen itse "päässyt irti" koko juomisesta, ettei tarvitse kenellekkään mitään selitellä, kun en muutenkaan joisi :D Vappu menee luultavasti vain ystäväpariskunnan tai miehen sisarusten kanssa viettäen, ja juoda ei muutkaan aio :) Enkä siis tuomitse kenenkään juomista, ja olihan se ihan kivakin joskus, mutta en ite sitä harrasta enään. Jotenkin kyllästynyt. Mies joskus lähtee poikien kanssa saunailtaan tms, ite rentoudun ystävien kanssa laulamalla karaokea tai muuten vain hulluilemalla (ja ihan oikeasti, selvinpäin :D ) Toki yhden tai kaksi saatan joskus maistella, ja saunaolut maistuu säännöllisen epäsäännöllisesti. Et ei ihan absolutisti kuitenkaa :)

es onnea ovisplussasta, toivottavasti se plussa sitten seuraavaksi =)

Raskausuutisista vielä, ne on kyl niin kamalia, varsinkin jos sattuu niin ettei lasta ole edes toivottu.. :( Itsellä ainakin "hyvä omatunto", jos näin voi sanoa, siitä että lapsi ei ole vahinko.. Jos joku kehtaakin mulle tulla vitsailemaan vauvamme vaunuista "vahinkovankkureina", oon 100% varma että mottaan ja lujaa! (tämmöinen "hulvaton" ja "viaton" vitsailu tapana lähipiirissä, ei toistaiseksi ole kohdistunut meihin..)

Muuten omasta olosta, on heti ku täti tulis jo :O Alavatsa siis turvonneen olonen ja jomottelee oikeen kunnolla, että teki mieli kipasta lääkekaapille yöllä.. Meni kyllä onneksi ohi ilman lääkettä.. Eipä ennen oo ovis saanu tämmöstä aikaan, vaikka ois plussa tikkuun pärähtänytkin.. Tosin taukoa oli tikuttelusta joku tovi, että jospa tää innostus vaan tulee esille niin että havaitsee oireetkin paremmin... :)

Muoks. Ja dpo 1, vasta! :D Mitenkähän sitä kestää taas kierron loppuun....
 
Viimeksi muokattu:
Sunflower11
Musta tuntu ihan kauheelta kun yks tuttuavapariskunta alkoivat seurustelemaan vähän sen jälkeen kun me aloitettiin yrittää.. No, ne odottaa jo TOISTA lasta.. eka sai alkunsa heti ja toinen sit melki perään..
 
Grill: tiedän niiiin tunteen. Mullakin pelko persiissä kokoajan, että millon joku meidän lähipiiristä alkaa odottaa. Toivottavasti olis kohta jo teidänkin aika saada oma nyytti :)

Sunflower toi on niin väärin! Tai siis tarkoitan sitä, että jos lapsi ei ollu suunniteltu/haluttu... En tiedä, oliko tässä tarinassa suunniteltuja lapsia vai ei, mutta sellainen ajatus tulee heti..

Mulla ei oo kukaan tuttavista/lähipiiristä saaneet lapsia tämän meidän yrityksen aikana - paitsi se entinen paras ystäväni, joka odottaa esikoistaan, mutta ei olla oltu toistemme elämissä moneen vuoteen osallisina. Harmi sinänsä... Laitoin kyllä onnitteluviestin ja sain vastauksenkin, mutta siihen se jäi.
Vuosi sitten serkkuni sai lapsen, monen vuoden yrityksen jälkeen. Minä niin nostan hattua heillekin! En tiedä, miten sitä itse pysyisi järjissään - pakkohan se tietysti olisi.

Sunflower oliks sulla nyt ollu menkat säännölliset? Ko en yhtää muista - ja olitko nyt testaillu ovista?

ja Grill mites sun ovulaatio? Ootko tikutellut? Tai onko mitään tuntemuksia? :)
 
Sunflower11
Pamsku: Niin no jos on ollu koko suhteen ajan (reilu vuosi(?)) ilman ehkäisyä niin kai se on suunniteltu sitten..

On ollut säännölliset. Viimeisimmät kierrot on olleet 28, 27, 28, 27 27 pvää. Mullahan se tiputtelu kyl alkaa n. kp 25-26 ennen kunnon vuotoa.
En oo ny testaillut ovista, eipä oo sillen tarvettakaan, 12pvä oli oviskivut, eli vissiin 13. pvä ovis. Mut en mie tiiä mikä kp, ku en mie tiiä ees mikä ny on menossa ku en oo seuraillu :D viikko sit ilmeisesti noi kivut oli, et loppuviikosta/ens viikon alusta alkaa vuoto.
 
Sun Haha :D Mä tein just viimekierron niin, että jos täällä tulin käymään, niin yritin olla vilkuilematta listaa - sitten kp15 tienoilla huomasin, että hui, ompas aika mennyt nopeasti.. :) Yrityksetön kierto teki todella hyvää.. Tarvii varmaan jatkaa tämäkin kierto niin..

Hei, mun unohtus laittaa noita toissaaamusia rtestin kuvia.. Siis eihän niissä mitään muuta oo, ko viivanpaikkaa (?), joka ilmesty siihe liuskaan samantien..
Eli, jos joku haluaa tihrustella ja saada päänsäryn tietsikan kuvaruutuun tuijottamalla, niin:

Aijaa.com - 10033423
Aijaa.com - 10033424
Aijaa.com - 10033425
 
Mullakin on yks tuttu (entinen koulukiusaaja, eikä mikään erityisen miellyttävä ihminen tänäkään päivänä) sai jo yhden lapsen tässä ajalla kun me ollaan yritetty, ja nyt odottaa ilmeisesti kaksosia! Ei todellakaan olla missään tekemisissä, mut yhteisten tuttujen kautta kuulin..Kovin monen ihmisen tässä maailmassa en toivos koskaan kokevan tällaista epävarmuutta ja surua, mut tämä tapaus olis sen kyllä ansainnut (anteeksi vaan jos kuulostan ihan hirveältä ihmiseltä)..Mut ei, tottakai nyt hänen täytyy saada kolme lasta hetkessä ja mun ei yhtään..:headwall:

Kummeja me ollaan mietitty jonkin verran etukäteen, ja kun noita sisaruksia meillä joka tapauksessa on, ja osalla on puolisonsa, niin kyllä meidän nyt vähintään se kolme lasta pitäs saada :D Jostain kumman syystä vaan en pidä tätä mitenkään itsestäänselvyytenä, et pitää kyllä miettiä asiaa myös niin et jos saiskin vaan yhden lapsen niin ketä pyytäis kummiksi. Joka tapauksessa 3-4 kummia tulis meidän lapselle/lapsille.
Mulla on jo mun kaksi parasta (vai ainutta..) ystävää ilmoittautuneet esikoisen kummeiksi, mut kun tosiaan meillä noita sisaruksiakin on niin se olis melkein valittava et kumpi kaveri pääsee kummiksi ja kummalle tuotetaan pettymys :O Inhottava tilanne. Toisen oon tuntenut jo lapsesta asti ja monta vuotta sitten sovittu et hänestä tulee lapseni kummi sit joskus. Sit taas toinen on nää viimeisimmät muutaman vuoden ollut mun elämässä enemmän, mut nyt ihan viime aikoina on alkanut käyttäytyä todella ärsyttävästi (piiiitkä tarina). Hmm..noh "onneksi" on vielä aikaa miettiä asiaa.
 

Yhteistyössä