Kakskymppiset yrittäjät 2012

Nyt kun mulla uus kierto jo kummittelee, meinasin laittaa tilaukseen kunnon nipun ovistestejä :D Koitin vähän palstan syövereitä kaivella saadakseni vinkkejä siihen, minkä merkkisiä kannattaisi tilata, mutta kaikki vertailee vaan raskaustestejä... Mitä ovistestejä te käytätte? Mä olen aina käyttänyt puikko-mallisia helppouden vuoksi, mutta nyt meinasin hankkia liuskoja ihan hinnan vuoksi. Siitä tulikin mieleen hölmö, aloittelijan kysymys: Mistä te hankitte niitä pissakuppeja, vai onko teillä joku yksi, jonka aina pesee välissä? :D Onpa urpo olo :LOL:

Mosmos: Aivan niin, unohdin sut! Anteeksi. Toivotaan että se täti nyt tajuais pysyä poissa, mutta noista ovistesteitä: Mä luota molemmissa testeissä Pregcheckiin, niissä on hinta-laatusuhde kohdillaan ja niitä kun saa tilattua netistä samaan hintaa kuin niitä myydään kaupoissa. :) Pregcheck raskaustesti ovulaatiotesti

Niin ja noissahan tulee se pissakuppi mukana (yhtä monta kuin on testejäkin) eli niitä käytän ja heitän sitten mäkeen. Jos jostain syystä en voi/pysty niitä käyttämään, käytän ihan tavallista muovista kertakäyttömukia. Niitä kun meiltä löytyy aina kaapista. ;)

Viimeksi muokattu:
Apua! Nyt tuli mullekin vastaan ihan uus juttu, en tajua miks en oo tullut tätä itse (ja ennen) ajatelleeks! Siis miehenkin kannattaisi syödä foolihappoa!? :O :D (Miksi kukaan ei oo mulle kertonut? :p) Dääm, mä oon vaan itseäni ajatellut ja ostanut raskaus-monivitamiinia missä on mulle tarpeeksi sitä. Mutta pitääpä varmaan tilata nyt ihan pelkkää foolihappoa tolle ukkoselle. :D

(Se ei muuten innostunut siitä että pitäis suhkutella kassit kylmällä vedellä... :LOL:)

• Tykkää
Reactions: memsie
Grill En ollut ajatellutkaan, että niitä kuppejahan saattaisi olla testien mukana :headwall: Ja kun mainitsit kertakäyttömukit, syttyi mulla kans oikein lamppu pään päälle, että voikin olla keksimättä itse tuollaista :D Pregckeckejä mä meinasinkin tilata, ellei kukaan tiedä mitään parempaa? Muoks: Ja siis miehelle foolihappoa? Ahaa :D Mites se auttaa? Hitto kun koko ajan oppii uutta!

Viimeksi muokattu:
Mosmos: Niin noh, mähän en aluksi tajunnut et mitä ne muovikipot siellä testien joukossa oikein on, niin käytin vaan kertismukeja. Kunnes joskus tajusin lukea käyttöohjeet niin siellä luki jotain että "kerää virtsa talteen mukana tulleseen kuppiin". Olin ihan että "jaa mikä kuppi siellä nyt mukana on?". :LOL: Eli älä välitä jos aina ei ihan sytytä. ;)

Foolihaposta bongasti miesten kohdalla tälläisen:

"Olemme tottuneet ajattelemaan, että naisten terveellinen ruokavalio vaikuttaa positiivisesti hedelmällisyyteen. Mutta myös miesten ruokavaliolla on merkitystä sperman laatuun.

Science Daily uutisoi Kaliforniassa tehdystä tutkimuksesta, jossa selvisi, että runsaasti foolihappoa saaneilla miehillä oli 19 prosenttia vähemmän epänormaaleja kromosomipoikkeamia siittiöissä kuin foolihappoa keskivertomääriä nauttineilla miehillä. Vähiten foolihappoa saaneiden miesten spermasta löytyi 20 prosenttia enemmän kromosomipoikkeamia kuin kärkiryhmältä." (Siittiöt ja foolihappo - Vau.fi)

Eli pitääpä katsoa tänään jos meidän Prismasta sais sitä ostettua, muuten pistän netistä tilaukseen. Miestä ei varmaan haittaa vaikka joutuis ottaa yhden nappulan lisää niiden n. miljoonan muun aamulääkkeen kanssa. :D

Pamsku, aivan uskomattoman kaunis puku, ja sopi sulle kyllä täydellisesti! :)

Vai niin... ihan perusmonivitamiineissahan ei taida foolihappoa olla, vai onko? Miekkonen nyt vetelee jo aika tavalla purkista lisäksi noita eri vitamiineja ja kivennäisaineita saliharrastuksensa takia, mutta että pitäskö sille sit viel tunkea pelkkää foolihappoa nassuun? ;) En muuten itekään ole erikseen mitään raskausmonivitamiinejä syönyt, vaan ihan perus aina aamusin kalaöljyjen kera. Pitäsköhän sitten palkkapäivänä shopata kunnon satsit? :p

ON: menkkajomoilua masussa eilisestä. Tissit turvoksissa. Tätiä povaan kylään viikonlopun aikana.

memsie: Joo siis tosiaan kuten sunflower jo pistikin eli onhan noissa perusvitamiinessa foolihappoa, mutta oliskohan niissä aika usein se 200 mikrogrammaa (mikä lie yksikkö onkaan?) ja raskaana ( ja raskautta yrittäessä + imettäessä) olis hyvä saada se 400-600 mikrogrammaa. Mä olen syönyt Minisun Multivitamin Mamaa melkein yrityksen alusta asti ja siinä on foolihappoa se 400 mikrogrammaa. :)

Sunflower11
Kyl mä uskon että tavisvitamiinit + monipuolinen terveellinen ruoka takaa foolihapon saannin.
Tosin mä oon huono muutenkin syömään vitamiineja ja raskausvitamiineja söin alussa ekaa odottaessa ku neuvolantäti sano et jätä pois ja syö vaan monipuolisesti ja terveellisesti.

"Foolihappoa on runsaasti tuoreissa vihreissä kasviksissa ja hedelmissä. Hyviä lähteitä ovatkin maapähkinät, salaatti, pinaatti, parsakaali, porkkana, paprika sekä herneet ja pavut. Myös täysjyväviljatuotteet, liha ja sisäelimet sekä maitotaloustuotteet sisältävät foolihappoa. "

• Tykkää
Reactions: Naspula
Sunflower: Totta juu. :) Jos siis vaan luottaa että oma ruokavalio takaa sen foolihapon (ja toki muiden vitamiinien) saanniin en myöskään suosittele syömään noita lisiä. Itse en vaan luota että aina ehdin/pystyn syömään niin monipuolisesti, että tarvittavat määrät tulisi täyteen. Ja mies syö ainakin niin vähän kasviksia (tai söisi enemmän jos niitä sille tyrkyttää) että se ei varmasti saa kasaan tarvittavia määriä ruokavaliosta. :)

Pamsku aivan ihana puku! :heart:

Vitamiiniasiaan, mies ja minä aloimme syömään joku kuukausi sitten samaa monivitamiini-kivennäis valmistetta, jossa on foolihappoa 150% saantisuosituksesta eli 300 mikrogrammaa.. Samaa mieltä oon Sunin kanssa siitä, että terveellisestä ruuasta saa lähes kaiken tarvitsemansa, ja itsekin lähinnä luotan siihen ettei kaikki vitamiinit ym. vitamiinitableteista imeydy 100%sesti..

Alunperin syön laihiksen vuoksi näitä ja mies tupakoinnin takia (joskus jostain lukenut, että tupakointi heikentää imeytymistä?) mutta jes jos tasaisemmasta vitamiinien saannista ois apua raskautumiseen! :D

Oma valmiste on ihan vaan marketista ostettu (kamalan makuinen) Reformi Multivitamin monivitamiini-kivennäisainevalmiste ( :D ) ja se sisältää mielestäni sopivan vähäisiä määriä eri vitamiineja..

Hmm, vertailin omaa valmistetta (nimenomaan määriä, ei prosentteja!) multi-tabsin raskaus ja imetys valmisteeseen, ja sanotaanko että tyytyväinen olen :D Voisin jos jaksan tässä illan mittaan tehdä vertailutaulukon, ja jos väkeä kiinnostaa niin julkaista sen vaikka blogissani?

Viimeksi muokattu:
Mun tulee kyllä syötyä melko monipuolisesti muutenkin kasviksia, lihaa, pähkinöitä ja täysyväviljavalmisteita, joissa näköjään onkin foolihappoa. Tai oikeestaan vuoden vaihteesta oon omaksunut tällaisen ns "treeniruokavalion", vähän niinku miehen ruokatottumusten pohjalta, ja on se kyllä ihan kiva, kun syödään suunnilleen samalla tavalla, niin ei ärsytä, kun toinen mässäis vaan herkkuja vieressä ;)

Niin, ja... eipä tarvinu pitkään ootella tätsyliä, mulle voi päivittää kp 1/27-37, yk 5 ... miten musta tuntuu, että just vasta alettiin kuumeilemaan vauvelia, ja nyt on sitten "jo" yk5 käynnissä... ttu. Kierto näytti nyt olevan sen 27. Aika jännä tässä kun kalenteria selasin, että jos ei oteta mukaan tuota edellista tuhrumenkkoihin päättynyttä kiertoa, mulla on mennyt jo pidempään kierrot niin, että joka toinen on 27-28 päivää, ja joka toinen 36-37... mitähän tästä vois päätellä? Mahtaako mun toinen munasarja toimia? :D

Pahoittelut tädistä memsie! Ompas muuten hassusti tuo, pitänee tarkistaa omatkin kierrot, miten on menneet! :O

Vitamiineista ja raskausajan ravinnosta tässä nyt lueskellut, tehnyt muistiinpanoja ja muuta, niin voin sanoa että hulluksi tulen :D Olen siis tekemässä nyt ihan "huvin vuoksi" sitä vertailutaulukkoa omasta vitamiinistani sekä kolmesta raskausvitamiinista (minisun, multi-tabs, multivita) sekä jonkulaista listaa eri vitamiinien saantisuosituksista raskauden ja imetyksen aikana :D Ilmoittelen, kunhan olen saanut mokoman julkaistua, tässä saattaa mennä aikaa, etenkin jos innostun aiheesta laajemminkin... :D

Mitään ehdottoman tarkkaa tutkimusta en kuitenkaan tee, mutta toki koitan katsoa luotettavista lähteistä mahdollisimman tuoretta tietoa :)

• Tykkää
Reactions: Grill ja memsie
Naspula, oot hullu, mut ihanalla tavalla! :D

Ömm, naiset, nyt seuraa tosi nolo kysymys... mut millaista teillä on menkkojen aikainen menkkakipu? :D Mä kun en ihan tosi ole koskaan varsinaisista menkkakivuista kärsinyt, mulla on vaan päivää-pari ennen kuukauisia sellasta kevyttä "erilaista" juilintaa, mistä arvelen menkkojen alkavan. Nyt mulla on pari kolme tuntia ollut munasarjat ihan tulessa! Siis niiden kohdilta tuntuu oikeesti, et ne polttelis! Pirun inhottavaa, eikä mulla oo ennnen ollut tällaista. Ei siis toispuoleisesti, vaan kummankin munasarjan kohdalta. Ei oo vielä alkanut lorottaa, vaan pyyhkiessä tulee vähän kirkasta paperia, yleensä joko eka alkaa ruskeahkolla tuhrulla tai sit on samantien aamulla jos alkaa, ni hanat auki. Enteileekö tää jotain hehtomenkkoja?

• Tykkää
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT

PERJANTAI 13.7.

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->

Naspula............kp66/30-32...........20v........yk16.............1.lapsi
Hopeakissa......kp60/28-38............24v.........yk7.................1.lapsi
KyyneltenHymy..kp52/32..............23v........yk5(11)............2.lapsi
Agnes...............kp43/28..........24v............yk2................1.lapsi
Haidi89...........kp41/31-48..........23v...........yk5..................1.lapsi
Jonna_91..........kp37/28-30...........21v..........yk4..............1.lapsi
susupala..........kp32/??...............22v.........yk1..................1.lapsi
Sunflower11......kp31/24-28........23v..........yk20...............3. lapsi
miuku9............kp31/26-30...........21v.........yk31.................1.lapsi

Kp 21-30

Miramei...........kp30/33-40.............24v.........yk1(7)..............1.lapsi
Anlii...............kp30/28-30...........23v.........yk10.................1.lapsi
Miwwi..............kp28/28-35...........21v............yk1(4)............1.lapsi
murkku...........kp27/35-38............ 24............yk1..............1.lapsi
Mosmos..........kp26/30-32.............22v.........yk1(2)............1.lapsi
Marpa..............kp25/25-31.............23v.........yk6...............1.lapsi
Nelistin............kp24/26...............23v...........yk5..............1.lapsi
Lindu...............kp23/28................22v.........yk5...............1.lapsi

Kp 11->20

-es-................kp19/24-30............21v.......yk15.................1.lapsi
Taru_..............kp17/40-60..............21v.........yk3................1.lapsi
thewholestory.....kp17/28-30.......24v..........yk3................1.lapsi
Grill................kp16/25-35.............22v........yk10.................1.lapsi
Henkari............kp16/26..............23v.........yk3......... .....3.lapsi
lumihiutale92.....kp14/29...............20v........yk6.................1.lapsi
nepulis.............kp14/24-31.........21v..............yk2.............1.lapsi
Ruby88...........kp13/28-30..........23v.........yk11................1.lapsi

Kp 1-10

Pamsku............kp8/17-52...........22v.........yk9..................1.lapsi
AnnisK............kp8/28-32.........23v............yk4................1.lapsi
Amalia89..........kp6/46-160........22v.........yk12.................1.lapsi
Anlii...............kp3/27-30...........23v.........yk11.................1.lapsi
memsie............kp1/27-37..........21v........yk5.................2.lapsi

Kp??/tjot

Sachie.....................................20v...............................1.lapsi
kurasaapas.................................22v.............................2.lapsi

Mukana menossa

Pienoinen
Kiiruna
Punnabis

Hiljentyneet:

PisaraSadetta
fairytonia
minssu

Plussanneet

2011
mimmiih, hensq, Ippe89, petrra, Laretzki, Nomppeli, Zenpu, Hömelö, Epa-88, Kekkuvekku, Icy, Bubble89, Bela88, Lintsa, Princessa, Sanyo, SeInka, Poikka, Emby^, funny87, Kaarnikka, pampulainen87, Jaanel, minea_, mamiia, Mesikämmen, Vanilja 87, äippä-88, Johanna88

TAMMIKUU
KaisaKaisanen
(Sachie)
nellinu
ttty

HELMIKUU
pikkumyy1
Annie24
neonroze
(Miramei)

MAALISKUU
Iippari
Jnni
(Mosmos)
(Miitt21)
ikuinenkuumeilija

HUHTIKUU
Maija-tyttö
Ain00
(Miwwi)
Nemppis

TOUKOKUU
Hukkapiru
Vilmaliini

KESÄKUU
JeNski91
Amore

HEINÄKUU

Plussanneiden oma ketju:
Kakskymppisistä yrittäjistä 2011 plussanneet - uusi pino

Yritys-/raskausblogeja:

odotan.
haaveissa oma pieni
Ellan Elämästä
Palapelistä puuttuu palanen

Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.

Kiitos! :flower:

Viimeksi muokattu:
Niin memsie: Vähän paha nyt mennä kuvailemaan mun kipuja, mutta ei mua ainakaan polttele. Siis kyllä mua ihan särkee... Kai... :D Ja mulla kestää sitä aina sen ekan päivän ja menee kyllä ihanan buranalla ohi. :)

Ai niin, mun piti taas kerran purkaa tätä mun turhautumista jonnekin (joo, mussa on kai jotain vikaa!?), niin koska salille en ehtinyt ja yritän tuosta alkoholista nyt pysyä erossa kaikin keinoin, niin kappas kun Prismassa käydessä eksyin sinne vaatepuolelle ja oli kyllä niin halpoja vaatteita, että väkisi sieltä parit paidat jäi mukaan. Ja no läpi kävellessä vilkaisin myös yhtä ihanaaaaa vauvan vaatetta ja totesin että on ehkä jo liian pieni kummipojalle, mutta koska en saanut kaveriani kiinni niin ostin sen silti. :D Ja nyt selvisi, että kyllä, se on liian pieni. Eli jäi mulle... :whistle:

• Tykkää

Yhteistyössä