Kakskymppiset yrittäjät 2012

Mirkku vastasinkin jo hätähousuihin, mutta sanon vielä, että mun silmiin vahvistunut. Ja muista, että parin päivän välein hormoni tuplaantuu!!

On: Ovista pukkailee - sen verran limoja ja oloja ja himoja, että viikonloppuna on ovulaatio. Viimeistään maanantaina!!
Kiitoksii kehuista, rakastuin pukuun itsekin! Ihana tunne, kun se asia sentään on hoidettu! :)
Käytiin tänään ostamassa uusi sohvakin, ja auto hajos. Onneksi ollaan uus autokin "hommattu" valmiiksi. Ens kuussa ostetaan appiukolta sen "vanha" auto. Ei onneks siis tullu hirveetä paniikkia autonkaan suhteen.. Ompi sitten lastakin varten se farkku - mahtuu vaunut takatilaan :)

En oo jaksanu stressata lapsiasiasta ollenkaan nyt. Ei mulla tullu ees itkupotkuraivareita, vaikka se niin selvä viiva muuttui negaksi. Häät on nyt niin kovasti mielessä, jottei jouda lapsia ja niiden tekemistä sen kummemmin stressaamaan.
Mullon kyllä ollu aika kaamee kaks työviikkoa takana, kun pomo oli lomilla.. Tarviin pari vapaapäivää kyllä vaan nukkumiseen. Päivittäiset migreenikohtaukset johtuu clomien, huonojen yöunien ja syömättömyyden vaikutuksista.. Yäk.

No, nyt kauniita unia ihanat naiset! <3

Grill hyvä tekosyy, tottavie! ;) Kohta oot ihan kaheli tässä hommassa niinku minäkin! :D

Miramei jos nyt saan sanoa näin, etten herättele liikaa toivoa, niin minusta on kyl aavistuksen tummempi kuin aikaisempi! :) Peukut pystyssä! :heart:

Okkei, vitamiiniasiasta sen verran, että nyt on "taulukko" blogissa ( Ellan Elämästä ) ja muutakin asiaa vitamiineista ja foolihaposta! Niille, jotka ei jaksa/halua vierailla blogissa kerrottakoon tässä, että tietoa etsiessäni törmäsin tällaiseen:

"Naisille, joilla eri syistä saattaa esiintyä folaatin puutetta alkuraskaudessa suositellaan monipuolisen ruokavalion lisäksi päivittäistä 0,4 mg:n foolihappolisää tablettina.

• Folaatin puutetta voi esiintyä, jos äidillä on
- erittäin yksipuolinen ruokavalio
- epilepsia-lääkitys (fenytoiini ja barbituraattijohdannaiset)
- pitkäaikainen sulfalääkitys
- keliakia tai muu vaikea suoliston imeytymishäiriö
- alkoholin suurkulutusta

• Foolihappolisää voidaan harkita myös, jos äidillä on
- insuliinihoitoinen diabetes
- klomifeenihoito
- valproaatti- tai karbamatsepiinihoito
- suvussa kauempana hermostoputken sulkeutumishäiriöitä

• foolihappolisän käyttö aloitetaan, kun raskauden ehkäisy lopetetaan tai viimeistään niiden kuukautisten alussa, joiden jälkeen raskauden toivotaan alkavan, ja sitä jatketaan aina 12. raskausviikon päättymiseen saakka. Monipuolista ruokaa syövät naiset voivat myös käyttää päivittäistä 0,4 mg:n foolihappolisää tablettina halutessaan varmistaa riittävän folaatin saannin."

Ja itselleni heräsi kysymys, kuinka moni tiennyt näistä? :D itse en oo koskaan törmännyt tuollaiseen tietoon.. Lähde on tietysti hukassa, mutta oli joku virallisen tahon julkaisu.. Senkin voin kaivaa esiin, jos jotakuta kiinnostaa lukea enemmän. Muistaakseni julkaisu oli vuodelta 2005, mutta sitä uudempia ei aiheesta ollut.

Kiitos tuosta taulukosta Naspula! :) Kyllä tuolleen kun suhteellisen pikaisesti sen läpi selasin, olen siltikin omaan valintaani todella tyytyväinen. Sillä kaikkia "perusvitamiineja" ei ole ihan niin paljoa kuin muissa äippävitskuissa eli jotain jää ruokavalionkin piikkiin. Mutta minulle jo ihan normaalielämässä tärkeitä lisiä eli magnesiumia ja c-vitamiinia on suhteellisen paljon, kuten toivonkin (ja niitä tarvitsen). :)

• Tykkää
Reactions: Naspula
En muista sanoinko vielä, mutta Pamskun hääpuku on iiiihana! :heart: Todella lumoava ja sopii päällesi täydellisesti... Varo vaan, ettei vauvamasu muuta mekkosuunnitelmaa ;) Ostitko uutena vai löysitkö joltain?

ON: (vieläkin) mahaa nippaillu koko päivän ja lämmöt päälle 37..ne herättää toivoa. Toisaalta pelkään, että on vieläkin sitä edellistä, vaikka järki sanoo muuta. Onhan siitä jo 3kk.. En uskalla uskoa vielä.

Grill tuohan olikin hyvä, ja tarkotus et jokanen näkee vähän omaa tarvetta siinä sivussa, vaikka itselle ja omasta näkökulmasta lähinnä kasasinkin tuon paketin! :D

Itse mietin, että voisin jatkaa mahdollisesti joskus jos raskaudun, niin tällä samalla valmisteella ja erikseen täydentää tarvittaessa foolihapolla, magnesiumilla + tarvittaessa raudalla. :)

• Tykkää
Reactions: Grill
Piti tulla jakamaan taas heränneitä tunteita :D (sori jos oon kokoaika "äänessä" :ashamed: )

Tosissaan tajusin, että nyt mennään jo kp 67! Ai hirvitys :( Mutta samalla tajusin, että oon ollut nyt yli 7vrk ilman nikotiinivalmisteita tai tupakkaa! :) Ja tämä aiheutti mulle semmosen äkäily/kiukku kohtauksen äsken mielessäni, että "jos mä en nyt tule raskaaksi niin tää on ihan epäreilua!" :D Ja mietteiden pyörteissä ajatukset harhaili siihen miehen siskoon, h u o h. Tajusin, että mun on pakko tulla raskaaks ennen synnytystä, ihan pakko! Mä en vaan tuu kestään mun tunteita, tiedän etten taida pystyä mennä katsomaan sitä vauvaa.... :'( Ja sitten ajatellaan etten välitä, tai olen vaan itsekäs ja kylmä, "ei muiden onni ole sinulta pois". Tyhmä ehkä olen, mut sattuu pelkkä ajatuskin koko asiasta.. :ashamed:

Voi Naspula :heart: Sulla on täysi oikeus kaikkiin sun tunteisiin, kuten meillä kaikilla. Aina toitotetaan, että kipeät asiat pitäisi kohdata, mutta mun mielestä joissain tapauksissa voi olla jopa fiksumpaa eristää itsens sellaisten asioiden ympäriltä, kuin kohdata ja pahimmassa tapauksessa omalla katkeralla käytöksellä lisätä eripuraa kaikkien välillä. Äh, tää kuulostaa nyt hyvin sekavalta, ja varmaan ymmärretään väärin. Nämä on niitä asioita, jotka päässäni ovat hyvin selkeänä, mutta sanallinen ulosanti takkuaa :D Omalta kohdaltani voin antaa seuraavan esimerkin. Minulla on kehitys- ja liikuntavammainen tytär. Yhdessä kohdassa välttelin menemästä paikkoihin, jotka olivat täynnä lapsia. Esimerkiksi meidän oma kerrostalopihamme oli mulle hyvin aikea alue. Muiden lasten touhuamisen katselu sai mut aina käymään läpi samoja kysymyksiä, mitä jos omani pystyisi tuohon ja tuohon ja tuohon, ja miksi ei pysty. Vasta pitkän pitkän prosessoinnin läpikäyneenä uskallan jo mennä leikkipihoille, ilman suurempia synkkiä ajatuksia. Satunnaiset mielimöröt sallin itselleni.

Jokatapauksessa Naspula, toivon teille kovasti kovasti plussaa! Kuten muillekin ihanaisille naisille täällä :heart:

• Tykkää
Reactions: Naspula
Sunflower11
Naspula halaus! :hug: Ihan olet oikeutettu tunteisiisi!
Toivottavasti tärppää pian!

Mua ottaa varmaan eniten ehkä koville noi jotka saa kolmannen lapsen. Tai kun kaverinakin yksi joka mulle parin kk yrityksen jälkeen avautu että kun hän ei tuu IKINÄ raskaaksi ja voisko hän jo hoitoja käydä kysymässä jne. No se tulikin aika pian sen jälkeen raskaaksi ja siitä lähtien joka päivä kuvaa mahasta..
Tai kyllä mulla taitaa nykyään kolahtaa kaikki raskaanaolevat jollain tapaa, lähinnä ajatuksena "kunpa mullakin olis".

Huoks, taas testattu nega.

Kiitos samoin memsie ja sunflower :heart: Kumpa me kaikki plussattais ja pian! :D

Tää siskonsa raskaus on ollu kyl ihan hirveän kova paikka mulle, ja "muiden onni ei multa pois"- toitottelu tuntuu kauhealta, sillä just samana päivänä kun sain kuulla että on plussannu mulla alko ne menkat, eli niiden jälkeen tuli vuosi täyteen aktiivista (tuloksetonta) yrittämistä.. Ja samaa tahtia sen mahan kasvun kanssa mun on pitänyt kasvaa ajatukseen, että olen (tällähetkellä) lapseton. Sitä vaan edelleen ihmettelen, miksi kukaan miehen puolen suvusta ei ymmärrä sitä? Vai nauttiiko esim. anoppi tilanteesta, kun aina kerskaillut sukunsa sikiävyydestä. Itsekseen hymistelee että ku mussa on vikaa (ei tietty pojassaan voisi olla) ja tytär pamahti "kertalaakista". Kertalaakista lasken kyl, kun "yk1" laskettu heti pillereiden jälkeen, "yk2" kohtutulehdus ja "yk3" tärppi... Ja kaikille höpisee kun vasta kolmannella kerralla tarttu matkaan :kieh:

Mä muuten taisin nähdä jonkun lapsettoman tässä, kun pallomaha perheineen kulki yhden noin 30 vuotiaan naisen ohi, ja tää naisen käyttäytyminen muuttui niin kummaksi, koitti vältellä mut ei voinut olla katsomatta jne, vaikea selittää.. Niin pienesti, ettei sitä varmasti olisi huomannut jos ei itse käyttäytyisi lähes samalla tavalla raskaana olevien sattuessa silmiin :ashamed:

No jospa se riittäis tästä taas! :D :ashamed:

Sunflowerille vielä, mä en kyl voi uskoo noita sun negojas! :O

Kiva taulukko Naspula!
Varmaan huomasittekin jo, että tosiaan noista äitiysvitamiineistä tosiaan puuttuu kokonaan noi A-vitaminiit kun niitä saa helposti jo normaalista ruokavaliosta, ja enempi on helposti sitten jo haitallista. Se taitaa olla suurimpia eroja noihin ihan perusvitskuihin. Ajattelin mainita vain, kun noista keskustelitte. :)

Ja tosiaan ihanan puku Pamsku! (Miks olin aina kuvitellut sut aiemmin vaaleeks? :D) Mullao li samantyyppistä koristelua tossa yläosassa, näyttää tosi kivalta. Meinaatko jättää laahuksen tuollaiseksi pitkähköksi? Aivan ihanahan se on, mietin vaan että jääkö se sitten helposti muiden polkemaksi ja häiritsee sua? Vai saiko sen kiinni? Ja olikos sulla se jolla tulee myös erillinen iltapuku? Katsoin juuri omia hääkuvia, että ne on kyllä ihania muistoja! Ja oikeassa olet, megatsempit vaan teille, joilla on suunnitelmissa saada sekä hää- että vauvaprojekti (yritys tai toteutunut sellainen) samaan aikaan kasaan. Yhdessäkin on jo paljon! :)

Ps. Mies ehdotti, kun näki mun kirjoittavan taas tänne, että pitäisi perustaa "munansaamis-ketju". :LOL: Toisaalta, eiks tää vähän niiku ole jo? :D Oli pakko laittaa, haha!

Naspulalle :hug: Tässä itsekin vähän jännitän, sillä olemme menossa tuossa illalla hääjuhliin (naimsiin menivät siis jo kuukausi sitten pienin menoin) ja siellä on paikalla kaksi tulevaa äitiä, joilla molemmilla vahinkoraskaus. Toinen, mistä olen tiennyt jo n. kuukauden, on kyllä ihan toivottu eli ei siinä mitään. MUTTA toinen, mistä sain tietää maanantaina (enkä edes tiedä onko se vielä julkista tietoa, sillä kuulin kaveriltani tämän) on aikonut miehensä kanssa tehdä abortin syynä se, että eivät ole vielä naimisissa ja aikovat mennä ilmeisesti vasta keväällä naimisiin!! :stick: Lääkärin kanssa olivat sitten jutelleet ja kun olivat ultrassa käyneet, niin muuttivatkin mielensä... Että jee! Tällä hetkellä olo on sellainen, että kestä juhlissa ihan hyvin, mutta eipä sitä koskaan tiedä... :ashamed:

Sunflower: Ei tuu sanoja... En vaan tahdo uskoa! :( :hug:

Miramei: Toivotaan että se viivanen sieltä vielä vahvistuis! :heart:

Viimeksi muokattu:
Punnabis Kiitos. :) kirkon ajaks laahus on paikoillaan, jonka jälkeen sen saa nostettua ylös - se näkyykin tuossa muutamassa kuvassa.
Ja mähän olin blondi tuodssa vähän aikaa sitten :D mutta kyllästyin parissa viikossa ja värjäsin tukan takaisin tummaan. :)

Mirkku puku on ollut yhdellä käytössä. Hän maksoi siitä 1200€, kotimaista käsityötä :) Ja minulle puku huntuineen ja laukkuineen maksaa 449€!!!

ON: mulla on kaamee olo. tai siis mieli on niin maassa kuin voi vaan olla - miehellekin kiukuttelin ja riideltiin tänään aika kovin.. Masentaa ja ahistaa, kun kaikki ympärillämme odottaa lasta/on lapsia.... hohohh..
Eiköhän tämä taas tästä päivän mittaan helpotu. Töissä saa onneksi ajatukset hetkeksi pois lapsiasiasta.

KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT

LAUANTAI 14.7.

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->

Naspula............kp67/30-32...........20v........yk16.............1.lapsi
Hopeakissa......kp61/28-38............24v.........yk7.................1.lapsi
KyyneltenHymy..kp53/32..............23v........yk5(11)............2.lapsi
Agnes...............kp44/28..........24v............yk2................1.lapsi
Haidi89...........kp42/31-48..........23v...........yk5..................1.lapsi
Jonna_91..........kp38/28-30...........21v..........yk4..............1.lapsi
susupala..........kp33/??...............22v.........yk1..................1.lapsi
Sunflower11......kp32/24-28........23v..........yk20...............3. lapsi
miuku9............kp32/26-30...........21v.........yk31.................1.lapsi
Miramei...........kp31/33-40.............24v.........yk1(7)..............1.lapsi
Anlii...............kp31/28-30...........23v.........yk10.................1.lapsi

Kp 21-30

Miwwi..............kp29/28-35...........21v............yk1(4)............1.lapsi
murkku...........kp28/35-38............ 24............yk1..............1.lapsi
Mosmos..........kp27/30-32.............22v.........yk1(2)............1.lapsi
Marpa..............kp26/25-31.............23v.........yk6...............1.lapsi
Nelistin............kp25/26...............23v...........yk5..............1.lapsi
Lindu...............kp24/28................22v.........yk5...............1.lapsi

Kp 11->20

-es-................kp20/24-30............21v.......yk15.................1.lapsi
Taru_..............kp18/40-60..............21v.........yk3................1.lapsi
thewholestory.....kp18/28-30.......24v..........yk3................1.lapsi
Grill................kp17/25-35.............22v........yk10.................1.lapsi
Henkari............kp17/26..............23v.........yk3......... .....3.lapsi
lumihiutale92.....kp15/29...............20v........yk6.................1.lapsi
nepulis.............kp15/24-31.........21v..............yk2.............1.lapsi
Ruby88...........kp14/28-30..........23v.........yk11................1.lapsi

Kp 1-10

Pamsku............kp9/17-52...........22v.........yk9..................1.lapsi
AnnisK............kp9/28-32.........23v............yk4................1.lapsi
Amalia89..........kp7/46-160........22v.........yk12.................1.lapsi
Anlii...............kp4/27-30...........23v.........yk11.................1.lapsi
memsie............kp2/27-37..........21v........yk5.................2.lapsi

Kp??/tjot

Sachie.....................................20v...............................1.lapsi
kurasaapas.................................22v.............................2.lapsi

Mukana menossa

Pienoinen
Kiiruna
Punnabis

Hiljentyneet:

PisaraSadetta
fairytonia
minssu

Plussanneet

2011
mimmiih, hensq, Ippe89, petrra, Laretzki, Nomppeli, Zenpu, Hömelö, Epa-88, Kekkuvekku, Icy, Bubble89, Bela88, Lintsa, Princessa, Sanyo, SeInka, Poikka, Emby^, funny87, Kaarnikka, pampulainen87, Jaanel, minea_, mamiia, Mesikämmen, Vanilja 87, äippä-88, Johanna88

TAMMIKUU
KaisaKaisanen
(Sachie)
nellinu
ttty

HELMIKUU
pikkumyy1
Annie24
neonroze
(Miramei)

MAALISKUU
Iippari
Jnni
(Mosmos)
(Miitt21)
ikuinenkuumeilija

HUHTIKUU
Maija-tyttö
Ain00
(Miwwi)
Nemppis

TOUKOKUU
Hukkapiru
Vilmaliini

KESÄKUU
JeNski91
Amore

HEINÄKUU

Plussanneiden oma ketju:
Kakskymppisistä yrittäjistä 2011 plussanneet - uusi pino

Yritys-/raskausblogeja:

odotan.
haaveissa oma pieni
Ellan Elämästä
Palapelistä puuttuu palanen

Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.

Kiitos! :flower:

Naspulalle "onnittelut" tädistä! Mullakin sinun puolesta harmittaa tuo miehen sisko. Kuulostaa kertakaikkiaan itsekkäältä tapaukselta. Vaikka olenkin sitä mieltä, ettei kellekkään soisi lapsettomuutta niin olis kyllä tehnyt hänelle hyvää laskeskella kiertoja ja potea vauvakuumetta kunnolla(tai pitkäään)...

Pamsku elämäsi löydön oot kyllä tehnyt. Toi on niin täydellinen!

Grill Toivotaan, että vahvistuisi, mutta tuntuu että tämä on EDELLEEN sitä keskenmennyttä. Mulla ilmeisen hitaasti poistuu kehosta raskaushormoonit. Varmaan pilleritkin vaikuttivat monta kuukautta niiden lopettamisen jälkeen :/ Tässä nimittäin tänpäiväinen uusintaotos:

Aijaa.com - 10525684

Luulis tuon tummenneen jo kunnolla! :(

Sunflower11
Nii, luinhan mä mut en osannut sisäistää :LOL:
Ootko muuten aiemmin testannut ku dpo 9? Vai oliko se eka testi.

Pöh, mie ainakin haluisin uskoa että uudesta raskaudesta kyse! Mut jos siitä km:sta ni tarkottaako se sitä että siellä kohdussa olis jääny jotain?

Sun ei sinne voi oikein olla jäänyt mitään kun menkat on tullu ja ennen menkkoja hcg oli vain 11... mut sain heti menkkojen jälkeen vielä heikon positiivisen tuloksen, mutta siitäkin on jo kuukausi aikaa.. luulisi nollaantuneen?!! Tuo dpo 9 on sitten ovisplussan jälkeen eka positiivinen tulos. Mutta keskenmenon jälkeen en ole yhtään negatiivista tulosta saanut :/ Minäkin haluaisin uskoa, mutta oon jo sen verta kyyninen etten usko siihen =( Kaipa se on joku itsesuojeluvaisto..

Sunflower11
^ No sepä. Itselläkin yritän pitää asennetta että pessimisti ei pety.
Halaus! Toivottavasti tilanne selkiää suuntaan tai toiseen! Toivottavasti siihen pysyvään raskauteen! Tietämättömyys on tosi ikävää..

Ootko kysellyt lääkäristä/neuvolasta tai jostain että miks edelleen näyttää pos. testit? et onko se ok?

No joo, kysyin just sillon kun se hcg 11 mitattiin verestä. Ne oli jo silloin varmoja että uusi raskaus, ei voi enää olla positiivinen =( (sillon oli 8 viikkoa kkm). No 11 luetellaan negaksi, mutta testiin näyttää reagoivan vähempikin. Nyt sentään jo 3kk aikaa niin luulis sen hormoonin jo tasaantuneen :/
Tässä näytti ainakin olevan lohduttavia kuvia:
Positive Pregnancy Test Page 5

Ei ole päivässä pompsahtanut merkittäviä eroja testeihin näillä dpo:illa. Olisipa toivoa vielä...

Mites sinä jakselet? Näkyykö tuhrua? Tsemppiä sinullekkin! :hug:

Muoks: ja on kohtu pari kertaa ultrattu sen jälkeen ja tyhjäksi todettu.

Viimeksi muokattu:
Sunflower11
Ei oo tuhruja eikä mitään. "oireta" olis vaikka muilel jakaa :D
- arahkot nännit
- kuvotus 24/7 joka helpottuu ku syö, mut alkaa pian taas
- ihme vihlontoja, kipuja ym. alavatsassa ja tuolla alakerrassa :D
jnejne.

Hyvin mie kain jakselen :D ärsyttää vaan tää tietämättömyys. Haluis uskoa että plussa tulee, mut sit taas..

Noista kuvista, tosiaan ei se päivässä välttämättä paljoo vahvistu. Meneehän siinä n. 24-48h että raskaushormoni tuplaantuu! Jos huomenna olis vahvempaa :)

Näyttäs että dpo 9-12 ei juurikaan vahvistuneet ja sitten pompsahtaa kunnolla väriä kehiin.
Kuulostaa kyllä tosi lupaavalta :heart: toivoa ei tosiaan oo menetetty sun osalta ;) Sullahan on kp:tkin pitemmällä ko normaalisti...:whistle:

Yhteistyössä