Kakskymppiset yrittäjät 2012

Hmm... :confused: Tässäpä pohdin, että kun huomenna olis kp10 ja ajattelin silloin alkaa oviksen perään tikuttelemaan (viimeksi kun ovis plussa tuli kp15), mutta kun olen lauantai iltapäivä - sunnuntai iltapäivä reissussa kaverin luona, niin en pystyisi sitten parina ekana päivänä testaamaan kuin kerran päivässä ja vielä eri aikoihin. Niin kannattaako huomenna alkaa tikuttamaan vai odotanko sunnuntai iltaan?

Jos joku ymmärsi tuon sepustuksen, niin mielipiteitä kiitos! :D
 
Kiitos kaikille tsempeistä! :heart:

soitin tänään polille ja sieltä hoitaja sanoi olevansa muhun yhteydessä, kunhan kysyy ensin mua hoitaneen lääkärin mielipidettä.. no soitto tuli klo 16.15 ja lääkäri oli sitä mieltä, että tää kierto vielä clomeilla ja sitten sinne lisätutkimuksiin tms..
Perse sanon minä, en ymmärrä miksi mun tarvii vielä napsia niitä, jos ne ei mulla tehoo halutulla tavalla.. Mun pää on niiiiiin sekasin tästä kaikesta..
oon henkisesti niin samperin väsynyt tilanteeseen - etenkin nyt, kun clomit suorastaan käänsivät kroppani toiminnan päälaelleen.
 
Pamsku ymmärrän, että on varmasti hirmuisen turhauttavaa... ja eikö tuo ollut sulla nyt jo toinen tuollainen lyhyt kierto, ja siis ne kaks kiertoa nyt napsinut clomeja? Yhden jälkeen varmaan oliskin hyv katsoa vielä toinen kierto, mutta miksi nyt vielä kolmaskin :(

ON: mä havahduin, että jumantsuikkeli, nythän on tosiaan oikeesti jo kp 38 :eek: vai oliko ne kp 18-22 pyyhkäsyvuodot muka menkat... testasin sillon viime viikon alusta/puolessa välissä (en nyt muista) ihan puhtaan negan. Sen jälkeen onki ollu sellainen meno, ensin se reissu, sitten tää viikko muuttoa, etten oo koko asiaa ees miettinyt, ja täälläkin käynyt vaan pikakääntymässä. Mitään muuta "oiretta" tässä ei oo ollut kuin sika-arat nännit, mut on usein myös oviksesta menkkoihin... niin en oo nähny tarpeelliseksi alkaa testailemaankaan.
 
Luin teidän viikon tekstit sellaiseen tahtiin, etten muista enää ollenkaan mitä oli mielessä kenellekin sanoa... Ehkä mun ajatukset selkenee kun olen ehtinyt nukkua taas yhden yön omassa sängyssä?

Me siis kotiuduttiin miehen kanssa viikon pituiselta reissulta pohjoisen suuntaan, oli kyllä mahtava reissu, nähtiin paljon uusia paikkoja Suomesta ja sukulaisia, joihin ei oltu törmätty aikoihin! Mulla oli pientä nippailua ja runsaita limoja reissun alkupuolella, eli ovis oli varmaan niihin aikoihin. Talletuksia tehtiin päivä ennen reissua ja reissun toiseksi viimeisenä päivänä, eli nyt voi hyvinkin olla käynyt niin, ettei saatu tätä kiertoa ollenkaan hyödynnettyä... Ärsyttää niin saamaristi, mutta toivon kuitenkin arvioineeni oviksen ajankohdan hieman väärin, tai reissua edeltävien siittiöiden sinnitelleen ovikseen saakka :D Nyt ei auta kuin kotiutua ja rentoutua, ja odotella kierron loppua...
 
Eipä tarvinnu pissailla mitään viivoja tikkuun...

kp 1/28-32........ ikä 23...... yk 4...... 1. lapsi

Ei nyt turhautumiselta jaksa kirjotella enempää, palailen ensi viikolla. :) Tosin seuraava kiertokin menee 99% harakoille kun mies lähtee 5 päivää ennen oletettua ovista kahdeks viikkoo reissuun. Täytyy vaan toivoa siittiöille terveyttä ja pitkää ikää. :D
 
Pamsku aivan uskomatonta. Tuo kiertosihan on todella lyhyt! Kuulostaa taas säästösyiltä..

Mosmos pohjoisessa asuvana utelen, missä päin olette seikkailleet? :)

Grill anna mennä vaan! Mitä useampi testi, sitä suurempi mahdollisuus saada plussa
-ainakin mun logiikalla :confused: Ja tuohon aikaisempaan aiheeseen..tuskin olisin ollut hiljaa ja hymyillyt
jos olisin sinä ollut!

Naspula musta tuntuu myös että se miehesi sisko tahallaan sinua kiusaa. Tai ehkäpä se pönkittää itsetuntoaan sillä, että on jossain asiassa (toistaiseksi!!) onnistunut sinua paremmin/aiemmin.
Ehkä hän on hieman kateellinen sinulle?

memsie mietin myös, että ois sitä ovisvuotoa ollut, mutta toisaalta se jatkuu vieläkin ja
nyt on dpo 3.. tosin liian aikaista kiinnittymisvuodolle.. *huoh*
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut AnnisK! :hug:

Ai niin, piti lisätä vielä siitä mun keskiviikkoisesta tapauksesta se, että sain viimein eilen illalla miehelle kerrottua miten kävi ja herra jumala, sehän pikkuisen suutahti! :D Sanoi jotain että "just tämän takia mä en jaksa olla mun sukulaisten kanssa tekemisissä tän enempää!". Sainpahan jotain tukea siltäkin. :D :heart:
 
Miramei, mullakin jatkui sitä 4-5 päivää, tosin mä en voi pistää omalla kohdallani päätäni pantiksi oviksesta, kun en ole tikutellut :) mutta sun kohdalla en oikein keksi muuta selitystä? :)

AnnisK pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta :/
 
Vau, onnea -es-, pidähän hauskaa!

Miramei Ei me oltu Rukaa pohjoisempana, mutta mulle se on pohjoisin missä olen koskaan käynyt :D Käveltiin siellä se pieni karhunkierros, hitsin hienoja maisemia! Oli autoa ajaessa myös vähän ihmettelemistä niissä poroissa :LOL: Miehen suku on siitä vielä jonkin verran etelämpänä, että niillä korkeuksilla oltiin. Kuinka pohjoisessa sä sitten asut?
 
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/keskustele-lapsettomuudesta-ja-odotusajasta/1935947-onnettoman-lyhyt-luteaalivaihe-clomifen-kierroissa/


hmm - mitä, jos tuo clomien 1tabl/pvä on mulle liian pieni ja siksi luteaalivahe niin lyhyt? Mitä ootte mieltä? Jos soittasin lekurille vielä maanantaina ja kysysin sitä 2tabl/pvä ja folliultraan aikaa... Mitä siinä menettäs? Tietty, jos munasoluja kehittyy enemmä ku kaks, ni pistävät seksikieltoon........ Sitte oltas puutteessa (...niin puutteessa, kun tässä lastentekohommissa voi olla..)
 
Pamsku, et sä siinä mitään menetä jos soitat lääkäriin ja kysyt :) ei teillä ole ollut sen kanssa edes puhetta tuosta suuremmasta annostuksesta?

tuosta lääkäriasiasta tulikin mieleen, että ihanko tk:n kautta kaikki tuollainen hoituu? Meillä kun vasta yk 3, ei ole vielä ollut ajankohtaista mietti... eilen sitten saunassa istuskellessa aloin pohtii, että nyt mennään jo aikas pitkällä kiertoa (testasin 1,5 viikkoa sitten, enkä oo sen jälkeen kokenut tarpeelliseksi), että mitä jos kierto vaan venyy ja venyy eikä täti tuu (ilman hyvää syytä), ni minnehän mun pitäisi soitella. :D Annanpa itestäni nyt fiksun kuvan ;>
 
es nauttikaa häämatkasta!! :)

memsie itse ainakin aikoinaan soittelin pitkien kiertojen takia äitiys-/perhesuunnitteluneuvolaan ja siitä sit lähti asiat etenemään.

Omaa: kp1, yk12 Eipä ainakaan tullut yllätyksenä kun en sitä ovisplussaakaan saanut..taaskaan. Alkaa "pikkuhiljaa" tympiä tää touhu kun ei oo ees ikinä mitään jännitettävää ilman sitä ovista. No jotain hyvää sentään et tässä kierrossa on lääkäriaika, jossa sit toivottavasti tehdään uusi sotasuunnitelma, kun ei nuo clomit tuolla annoksella tunnu auttavan.
 
huh, pikkutauko koko internetistä kun olin pikkusisaria (2,5 ja 5v :heart: ) hoitamassa vklopun... On ne vaan semmosia söpöläisiä, ihmekkään et kuumeilee kun saa viettää heidän kans aikaa! :)

Amalialle Mä en oo koskaan katunut sitä että oon "julkistanu" asian. Välillä tulee sellainen tunne, että oon huomionhakuinen (tai että ihmiset ajattelee että olen), kun mainitsen siitä, vaikka kaikki tuttuni puhuvat omista sairauksistaan, vaivoistaan, huolistaan tms.. Miksi en siis minäkin? Lapsen saamisen vaikeus on yhtälailla huoli kuin iso ylläri sähköyhtiöltä. Pahempikin, jos noin suoraan voi verrata. Kertomisen myötä olen kuitenkin voinut paremmin "puolustaa kunniaani", ja olla oma itseni muiden seurassa. Itseni tuntien meen lopullisesti tukkoon, jos yritän pitää isoja asioita sisälläni - olin masentunut kauan aikaa ammattikouluvuosina, josta pääsin nopeasti kuitenkin hoitoon ja sain apua :)

Sit taas tuntuu, et mä oon rohkeana ja asian esille nostaneena meidän lähipiirissä se, jolle avaudutaan näistä :) Nyt KOLME paria "ilmottanu" et on ollut vaikeuksia saada lapsensa maailmaan... Ja yksinkin pari tuskin koskaan saa, mies käynyt syöpähoidoissa ja nainen lähenee 40 ikää, ja lapsettomuushoitoja eivät halua..

Ja Miramei mä oon huomannut sen, ja anopista myös. Tahallaan ärsyttävät, ilkeilevät tai kiusaavat, sitä en ole vielä keksinyt että miksi. Jospa se on kateutta siitä että olen heitä "viisaampi" elämisen suhteen ja otan opikseni nopeasti, tai ainakin olen itsevarmempi kuin heistä kumpikaan... Tai jopa niinkin lapsellinen syy, että olen ylipainoinen. :D He kun ovat hoikkia ja "sporttisia" (eivät harrasta jumppaa kummempaa kuitenkaan). Ja miehen veljen vaimo on hoikka myös. Olen "suvun" häpeäpilkku, mies on normaalipainoinen myös mutta rakastaa mun muotoja :heart:

:LOL:

Kaikkea kanssa. Nojoo, tätiä ei ole tullut eikä tunnu siltä että sitä koskaan tulisikaan.. Kp 61, HUHHUH! :O ..jokohan ois aika ostaa uus testipaketti..? :D Miehelle yksi yli 90 vuotias mummu oli sanonut, että saamme kaksoset, tytön ja pojan. Mies siis työssä vanhainkodilla, ja tämä mummu tarrannut aina kiinni kädestä kesken pesun / vaipanvaihdon ja sanonut noin :D Nojoo, ei kuulemma oo ennustajaeukko..
 
Sunflower11
Reissusta palattu!
Piinapäivät menossa..

Ei mul muuta, uusintatestiä ens viikolla. Jokunen päivä sitten tein halpistestiä ja siinä näkyi _jotain_. Muutenki semmonen tärppiolo, hirveesti valkkaria ym. mut saapi nähä.
 
Naspula, jännä lukea noita sun kokemuksia, kuin tuollainen avoimuus omasta yrittämisestä tuntuu olevan todella harvinaista. Kuulun itsekin niihin, jotka pitävät tämän asian tiukasti salassa...

Sunflower, huu jännät paikat :whistle:

Laskeskelin tuossa, että mulla on kp25 tuossa ensi viikon torstaina, ja silloin siis sain edellisestä raskaudestani testiin ensimmäisen plussan... Olen antanut itselleni luvan testata ensimmäisen kerran silloin, ja jos tulee nega, odotan ainakin viikon verran lisää jotta menkat olisi myöhässä ennen kuin testaan uudelleen. Mulla ei edes ole yhtä suuri hinku testailla kuin viimeksi yrittäessä, koska jostain syystä musta ei tunnu ollenkaan, että voisin olla raskaana :| Silloin kun olin raskaana, mulla oli tässä vaiheessa kiertoa jo vatsa sekaisin, väsymystä ja etovaa oloa. Nyt oireet loistaa poissaolollaan.... Luulen siis, että tässä kuussa testailen pelkkää negaa, mutta pakko kai nekin testit on oman mielenrauhan vuoksi tehdä.
 
Naspula, arvostan tosi paljon tuota asennettasi :) Mä olen itse muuten kovin avoin ihminen, mutta tästä asiasta en ole puhunut kuin kahdelle ystävälle, ja vähän silleen vähätellen, että tulee sit kun on tullakseen, vaikken mä ihan niin aattele :D Mutta esimerkiksi tästä esikon tilanteesta oon aina puhunut hyvin avoimesti, koska oon huomannut, että niin mun on helpompi olla.

ON: kp 40 ja tänään vasta tuntuu, että oireita olis pukannut toisensa perään. Voimakasta etomista ja väsymystä, joihin kuitenkin saattaisi olla jokin muukin looginen selitys, kuten tämä perkeleen painostava ilma. Masu"kipuja". Tissejä kun tunnustelen, ei tunnu oikeen miltään, mutta vähänkin kun yllättäen niihin joku osuu tai hipasee, ni kirpasee. Tein tosiaan jo yhden negatestin, mutta siitä taitaa olla jo se 1,5 viikkoa. Enkä oikein tahtois tehdä, ennen kuin olisin edes 50 % varma mahdollisuudesta siihen toiseenkin viivaan...
 
Pamsku: Soita ihmeessä sinne lääkäriin! :) Sitä varten ne siellä on, että niiltä voi neuvoa ym kysyä.

Mosmos: Voihan se olla että tämä uusi raskaus ei oireile niin paljoa kuin edellinen. :) Mutta loppuviikostahan sen vasta varmemmaksi tietää. :popcorn:

memsie: Luoja, en tajua miten pystyt olemaan testaamatta! :O:D Kuitenkin kiertopäiviä jo noin paljon ja edellisestä testistäkin jo aikaa...

Sunflower: Wihii....! :popcorn:

Naspula: Siis järkyttävää käyttäytymistä! :O Mutta tosiaan ihailtavaa, että pystyt olemaan noin avoin tilanteestanne ja pystyt olemaan hyvin pitkälti välittämättä noista ilkeilyistä. =) Itse yritin lauantaina kaverille pikkuisen puhua tästä tilanteestamme kun olimme ravintolassa syömässä, mutta kuten epäilin, en saanut sieltä muuta kommenttia kuin nämä klassiset "no te olette vielä nuoria" ja "teillä on muuten elämä niin hyvin" tai "sulla sentään on mies, toisin kuin mulla". Eli joo, eipä tee paljoa mieli jutella kun ei tätä tilannetta voi ymmärtää jos ei sitä itse koe tai ole kokenut. :ashamed: Pakko mennä kyllä tänään tai huomenna juttelemaan kummipojan äidin kanssa, se on ainoa joka ymmärtää...

Pahoittelut Amalia! :hug: : / Varmasti tosi turhauttavaa jos ei edes ovuloi...

Niin ja onnittelut Rouva es! ;) :flower:

Omaa: "Raskaana!" on muuten niiiiin loistava kirja, että jos jonkun kirjan haluatte ostaa niin sitä suosittelen! Ja jos tuntuu pahalta lukea sitä raskaus-osaa, niin siellä on pari kolme ensimmäistä lukua koskien vauvakuumetta, yritystä, lapsettomuutta ym eli voi lukea ne, ja jatkaa kirjaa kun saa plussan. :) Itse aion lukea sen kokonaa, olen jo suurin piirtein puolessa välissä ja olen ihan myyty! :D Sieltä bongasin ihan uuden tiedonkin, että runsas kahvin juonti voi heikentää hedelmällisyyttä ja taas teen juonti olisi hyvästä. Ja minä kun juon työpäivinä sen 6-7mukillista kahvia, niin nyt aloin "vieroittaa" itseäni ja pyrin juomaan vain aamulla kotona ja lounaan jälkeen, muuten siirryn teehen. :)
 
Viimeksi muokattu:
Hopeakissa :hug: Jaksuja! Ootko testannut milloin viimeksi?

Mosmos ja memsie mä oon vaa huomannu, et tää avoimuus sopii mulle parhaiten, toki tajuan joskus pitää mölyt mahassakin :D Sen verran pelkään että sitten joskus en voi olla hehkuttamatta raskautta heti alussa, ja sattuukin jotain.. :ashamed: No, ainakaan anopille ja miehen suvulle ei haluta kertoa heti, se on vissi..

Kp 62, eikä mitään kerrottavaa. Kumma kierto, etten sanois :headwall: Hakisko ihan uhmalla muutaman testin? :D Jos sais sen tädin sillälailla esille!

Muoks. Grill voi kuinka rasittavia kommentteja! :hug: Tuommoset vähättelevät on just ärsyttävimpiä, ja niihin tekis mieli sanoo pahasti takas :D

H u o h.

Tuosta kahvinjuonnista, oliko siinä eritelty mitään sen kummempaa määrää? Esim. se kolme kuppia pvä ois vielä ok, mikä ilmeisesti raskaana ollessakin sallittu, sikälimikäli maistuu :LOL: itelläki ihan muista syistä ollut kahvista vieroitus..

Oonpa muuten ollu nyt 3vrk kokonaan ilman tupakan korvikkeita (nikotiinia/sähkötupakkaa)! :D Jospa tuosta päästäis nyt vihdoin ja viimein lopullisesti :) Mä en oo muuten huomannu nikotiinipurkalla tai tolla tupakalla olevan mitään helpotusta "tuskiin", et motivaatio taitaa olla ainut hyvä tapa lopettaa. Taas ainakin minulle. Yhen paketin ostanut noita purkkia ja tota sähkötupakkaa/oikeaa tupakkaa välillä poltellu, nyt sit hävinny kokonaan kun vain "päätin niin".. Nyt pitää vaan alkaa varoa syömisiä! :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Naspula: Juu, siis siitä kahvista sanottiin että jos ei kokonaan pysty lopettaamaan sen juomista, niin 2-3 kuppia per päivä tekee jo huomattavan eron. :) Tsemppiä sulle tupakoinnin lopettamiseen! =) Ja jep, arvaa vaan tekikö mieli töksäyttää kaverille takaisin kun alkoi verrata tuota hänen miehen puttuumista ja meidän vauvan puuttumista keskenään (tosin sanoi siihen alkuun "en nyt tiedä voiko näitä verrata keskenään mutta...") että "no mutta sähän oot vielä nuori, ehtiihän tässä". Mutta ei, sain pidettyä mölyt mahassa koska tiedän että hän yrittää vain kannustaa ja rohkaista, ei vaan tajua että tuo ei ole oikea keino siihen... :(

Sunflower: Wiiihiiii! :D :popcorn: Nyt kyllä tulee mullekin sellainen pettymys jos et tipu listalla tarpeeksi alas!!
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



MAAnaNTAI 9.7.

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


Naspula............kp62/30-32...........20v........yk16.............1.lapsi
Hopeakissa......kp56/28-38............24v.........yk7.................1.lapsi
KyyneltenHymy..kp48/32..............23v........yk5(11)............2.lapsi
memsie............kp41/27-37..........21v........yk3.................2.lapsi
Agnes...............kp39/28..........24v............yk2................1.lapsi
Haidi89...........kp37/31-48..........23v...........yk5..................1.lapsi
Jonna_91..........kp33/28-30...........21v..........yk4..............1.lapsi

Kp 21-30


susupala..........kp28/??...............22v.........yk1..................1.lapsi
Sunflower........kp27/24-28...........23v..........yk20................3.lapsi
miuku9............kp27/26-30...........21v.........yk31.................1.lapsi
Miramei...........kp26/33-40.............24v.........yk1(7)..............1.lapsi
Anlii...............kp26/28-30...........23v.........yk10.................1.lapsi
Miwwi..............kp24/28-35...........21v............yk1(4)............1.lapsi
murkku...........kp23/35-38............ 24............yk1..............1.lapsi
Mosmos..........kp22/30-32.............22v.........yk1(2)............1.lapsi
Marpa..............kp21/25-31.............23v.........yk6...............1.lapsi

Kp 11->20


Nelistin............kp20/26...............23v...........yk5..............1.lapsi
Lindu...............kp19/28................22v.........yk5...............1.lapsi
-es-................kp15/24-30............21v.......yk15.................1.lapsi
Taru_..............kp13/40-60..............21v.........yk3................1.lapsi
thewholestory.....kp13/28-30.......24v..........yk3................1.lapsi
Grill................kp12/25-35.............22v........yk10.................1.lapsi
Henkari............kp12/26..............23v.........yk3......... .....3.lapsi

Kp 1-10


lumihiutale92.....kp10/29...............20v........yk6.................1.lapsi
nepulis.............kp10/24-31.........21v..............yk2.............1.lapsi
Ruby88...........kp9/28-30..........23v.........yk11................1.lapsi
Pamsku............kp4/17-52...........22v.........yk9..................1.lapsi
AnnisK............kp4/28-32.........23v............yk4................1.lapsi
Amalia89..........kp2/46-160........22v.........yk12.................1.lapsi

Kp??/tjot


Sachie.....................................20v...............................1.lapsi
kurasaapas.................................22v.............................2.lapsi

Mukana menossa

Pienoinen
Kiiruna
Punnabis


Hiljentyneet:

PisaraSadetta
fairytonia
minssu



Plussanneet



2011
mimmiih, hensq, Ippe89, petrra, Laretzki, Nomppeli, Zenpu, Hömelö, Epa-88, Kekkuvekku, Icy, Bubble89, Bela88, Lintsa, Princessa, Sanyo, SeInka, Poikka, Emby^, funny87, Kaarnikka, pampulainen87, Jaanel, minea_, mamiia, Mesikämmen, Vanilja 87, äippä-88, Johanna88

TAMMIKUU
KaisaKaisanen
(Sachie)
nellinu
ttty


HELMIKUU
pikkumyy1
Annie24
neonroze
(Miramei)

MAALISKUU
Iippari
Jnni
(Mosmos)
(Miitt21)
ikuinenkuumeilija

HUHTIKUU
Maija-tyttö
Ain00
(Miwwi)
Nemppis

TOUKOKUU
Hukkapiru
Vilmaliini

KESÄKUU
JeNski91
Amore

HEINÄKUU



Plussanneiden oma ketju:
Kakskymppisistä yrittäjistä 2011 plussanneet - uusi pino


Yritys-/raskausblogeja:

odotan.
haaveissa oma pieni
Ellan Elämästä
Palapelistä puuttuu palanen



Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.

Kiitos! :flower:
 

Yhteistyössä