Kakskymppiset yrittäjät 2012

grill mullakin oli ok. :)

sunflowerilla jännät paikat :popcorn: mie niiiiin toivon, jotta täti pysyis sulla pois sen 9kk! :heart:

omaa: yritin soittaa polille (kolme kertaa) - ei vastattu. Laittavat vaan jonottamaan. Soitin tk:hon, eivät ota mua sinne... Ja, että mun pitää soittaan polille, jos on jotaki asiaa tähän liittyen. Ja, kun oon sieltä saanu selvät ohjeet, että otetaan clomeja vielä tää ja ens kierto, ni sitte vasta lisätutkimuksiin.. pitää kuulemma vaa totella mitä lääkäri siellä määränny.. prkl.
itkin sinne tk:n hoitsulle, että "tää asia ei näytä menevät ollenkaan eteenpäin ja en ymmärrä mitä tässä odotellaan?? Sitä, että mä vuodan jatkuvalla syötöllä??"
Tarviin ne luget.
Mie oon niiiiiiin vihanen ja ärsyyntynyt!

En ymmärrä miksi se tk:n lääkäri ei voi kirjottaa sitä lugereseptiä, kun sitä selvästi tarvitaan pidentämään luteaaalivaihetta.. Enkä jaksa ymmärtää, miksi siellä polilla ei osata vastata puhelimeen (niin ja se vielä, että pitää mennä polille hakemaan joku vit*n resepti ja maksaa lääkkeiden lisäksi se 30€ polimaksu!!!!!!!!!)



................ :mad:
 
Viimeksi muokattu:
Pamsku: No just joo... : / Yritä nyt vielä saada sieltä polilta joku kiinni. Ei kai siellä kaikki voi olla samaan aikaan lomalla! :confused: Tai no, nykyään tuntuu kaikki olevan mahdollista...

ON: Hihi, kävin H&M:n verkkokaupasta tilaamassa itselleni parit urheilurintsikat, niin vilkaisinpa siinä samalla äitiysvaatteet ja vauvavaatteet (ALE-puolen kylläkin!). Oli niin halpa villajakku (7,95), että oli pakko ostaa! :D:D Ostinpa sitten myös pikkuiset tennarit... :whistle: Ovat sellaiset moni väriset eli mun mielestä sopii tytölle ja pojalle. :D Product Detail | Tennarit Tää lähtee pian käsistä, ellen saa sitä plussaa!
 
Ai niin, voisin täälläkin vähän hehkuttaa. Mut soitettiin äsken (esi)työhaastatteluun ja se työ olisi (ainakin paperilla) niin mun työ! :cool: Se on kyllä osittain esimiestyötä, aluksi ajattelin että mun ikä tulee vastaan siinä, mutta noh, pääsin nyt ainakin haastatteluun. Huomenna nähdään miten menee. =)

Ja muokataan:

Pamsku: Joillain tulee ihan "normi" kuukautiset vaikka olisi raskaana. =) Ja joillain (harvoilla) ne voi tulla vielä tosi usein. :popcorn: Koko eilisen juna matkan olen lukenut sitä Raskaana! -kirjaa, niin nyt olen olevinaan niin fiksu! :D
 
Viimeksi muokattu:
Heips,

Täällä edelleen.

Pamsku, ymmärrän kyllä turhautumisesi ja kasvavan vihan vitkuttelevien ja epämääräisiä ohjeita antavien ammattilaisten kanssa. Itse koen kuitenkin, että on ehkä hyvä, että oiretta, joka on aiheutettu lääkityksellä (lyhyt kierto), ei kannatakaan parantaa toisella lääkityksellä, koska se voisi sekoittaa oman kehosi systeemit lopullisesti. Tietysti sinä haluaisit tuloksia, mutta ehkä he varmistavat että kyse tosiaan on lääkityksestä. Ja osittain myös, koska tk:t ovat arvailukeskuksia, niin kaikkia päätöksiä venytellään ja "katsotaan" turhankin pitkään. :(

Grill, tuli mieleen tuosta mainitsemastasi kahvin juomisesta, että tuntuu olevan tosiaan melko epämääräistä monilla tiedot, mikä kaikki vaikuttaa jo pelkästään yritysvaiheessa, mutta myös raskaudessa. Vaikka kovin tuntuu, että alkaa olemaan itsekin jo asian asiantuntija, löysin eräänä päivänä kavahduttavan "uuden" tiedon. Kärsin migreenistä ja kivuliaista kuukausista. Syön siis lääkkeitä noihin vaivoihin, buranaa sekä reseptillä saatavia "vahvoja" buranoita mm. Miranaxia. En tiedä tuleeko se teille yllätyksenä, mutta itselle tuli, että tulehduskipulääkkeet saattavat olla yksi suurimmista selittämättömään lapsettomuuteen vaikuttavista seikoista? Ja toki siihen vaikuttaa määrä ja kuinka usein popsit, mutta itse olen syönyt niitä melko huolettomastikin.

Löysin tutkimuksen Lääketieteellinen Aikakauskirja Duodecim - UUSIN NUMERO: "Kun selittämätöntä lapsettomuutta kärsivät potilaat ovat lopettaneet tulehduskipulääkkeen käytön, he ovat tulleet spontaanisti raskaaksi muutaman kuukauden kuluessa. Tulehduskipulääkkeiden ovulaatioon ja hedelmällisyyteen kohdistuva haitallinen vaikutus on todennäköisesti riippuvainen sekä annoksesta että lääkeaineesta.... Kaikkien raskautta suunnittelevien on syytä välttää tulehduskipulääkkeen turhaa käyttöä."

Niin, mikä lasketaankaan sitten turhaksi onkin toinen juttu. Mutta esim. Miranaxin tuoteseloteessa tosiaan sanotaan, ettei lääkettä tule käyttää ollenkaan yrittäessä. Nyt uutena ongelmana siis uusien lääkkeiden löytäminen. :D Parasetamoli siis ilmeisesti edelleen ihan ok, mutta huonoja kokemuksia migreenin poistamisessa. Ehkä tämä kaikki oli itsestäänselvyys teille, mutta halusin jakaa, koska yllätyin itse (dorkana) niin kovin.

Sen hyvin vanhan keskustelun vain ihan lyhyesti tähän aiheeseen liittäen, että toisinaan koen, että on hyväkin asia että yritysaika on pidempi ja ihmiset eivät saakaan lapsia "noin vain", koska joillekin ei 9kk riitä tekemään vaadittavia muutoksia elämäänsä ja elämäntapoihinsa. Jos et kykene tekemään näitä muutoksia itse, onnistuuko se jotenkin ihmeellisesti helpommin raskaana tai pienen lapsen kanssa? Itse en siihen usko, toki mielelläni muutan mielipidettäni jonkun todistettua minut vääräksi. Kuulostan varmaan tiukalta, mutta sympatiani loppuivat lyhyeen ystäväni juuri kerrottua yrittäneensä lasta 2 vuotta spaddu huulessa. Motivaation lopettamiseen hän kuulemma saa sitten, kun tietää olevansa raskaana. Jep jep. Lisäksi hänellä on melkoisen paljon ylipainoa, eikä aiemman kertomansa mukaan voi lopettaa tupakointia, koska pelkää lihoavansa. :headwall: Lapsien saanti kun onkin se paras tapa myös laihduttaa... :D
Olen varmaan huono ystäväkin, mutta en tajua ja anteeksi jos avaudun nyt vielä väärään paikkaan asiasta, mutta onko ihmisillä vain itseisarvona oikeus saada lapsi, ilman minkäänlaisia uhrauksia tai velvoitteita? "Koska mä haluun ja se olis niiiin ihana". Tämä oli ystäväni perustelu. Mielestäni se on suunnattoman itsekäs ja kuvottava edellisen keskustelun käytyämme. Tämä kaikki juontaa taas ehkä omasta naiivista naarasemomaisesta "teen kaiken minkä voin syntymättömänkin lapseni hyväksi"- ajattelusta.

Kiitos ja anteeksi, taas tulvi! :D Ja kiitos rohkaisevista sanoistanne, täällä olen (ilmeisen) kärhäkkäänä edelleen. Ja Naspulalle, EI et ole tehnyt minulle huonoa itsetuntoa, joka syö minulta uskon itseeni ajoittain. :) Ja taisit juuri itsekin kertoa, että olet yrittämässä päästä tupakasta eroon, kirjoitus ei kuitenkaan koskenut sinua nimenomaisesti. Koen kuitenkin, että tämäkin on vielä mainittava. :D Mielestäni on hienoa, että sinulla on yritys tupakasta irtaantumiseen menossa! Miellälläni tietysti kuulisin oman näkemyksesi, vaikka siihen olenko mielestäsi kohtuuton sanoissani.

Kesää! Ja intoa yrittämiseen! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Punnabis: Itse asiassa luin tuon parasetamoli asian lauantaina samaisesta kirjasta, kuin tuo kahvi/tee asiankin. Eli oli mullekin uusi juttu! :) Onneksi mulla ei kovin suurta kulutusta ole särkylääkkeissä, minullakin burana on aina se valinta vaikka panadoliakin meiltä löytyisi. Eli pitääpä jatkossa muistaa ottaa sitä jos tarvetta on. :) Ja tuotatuota... Tuo on totta, että ihmisten tulisi pystyä tekemään uhrauksia jo ennen raskaaksi tuloa. Minulle alkoholi on osoitautunut harmilliseksi asiaksi, sillä olen elänyt vain siinä uskossa että en voi radikaalisti vähentää ettei meidän kaverit ala ihmettelemään. No nyt olen ollut kaksi vikkoa ryyppäämättä, eli perjantaina join pari ruuan kanssa ravintolassa (ja yhden terassilla), eilen join saunakaljan. Mutta kyllä tämä yrityksen pitkittyminen on pistänyt niin pahasti ajattelmaan, että alkaa sitä motivaatiotakin löytyä moneen asiaan. :)
 
Haha! Ja nyt tuntuu taas tosi fiksulta kun hoksasin että onhan panadolissakin parasetamolia. :LOL: Eli siis pitääpi syödä ibumaxia tms. Meillä saattaa ollakin jotain sellaista lääkekaapissa... Menikö nyt oikein? :D

Niin ja... Eikös buranassa ole ibuprofeiinia? :O :D Nyt mä menin sekaisin! Huomaa etten ole mikään lääkeasiantuntija. :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Punnabis
Grill siis parasetamolia sisältävät lääkkeet on ok raskaanakin oleville (esim. paramax, kyselin yks päivä apteekissa!), mutta ibuprofeenin kanssa (IBUmax, burana yms.) pitää olla varovaisempi juurikin tuon linkkaamani tutkimuksen mainitsemista syistä.

Näin ainakin käsittäisin. :)
 
Punnabis: Tjoo... Niinhän se menee! :D En muista kunnolla mitä kaikkea luin sieltä kirjasta, ja kun se nyt jostain kumman syystä on kotona, en voi tarkistaakaan. :D Paljonkohan kirjotin tuolla asioita ristiin rastiin? ;)
 
Noniin, puhuin itse lääkärin kanssa puhelimessa. Meillä oli pieni väärinkäsitys, kun puhuttiin testistä. Lääkäri luuli mun tehneen ovulaatiotestin tänään ja torui älä tänään tee testiä, turhaa rahanmenoa, miksi sä niin teit..
No, aloin tietysti itkemään ja ruikutin takasin, että halusin olla ensin ihan varma, ettei olla raskaana ennenko alotan uuden clomikierron... halusin vaan varmisua nyyyh,
johon lääkäri sitten tokaisi, voi rakas, mä luulin, että oli puhe ovulaatiotestistä.

No, ohjeistus että uutta testiä parin päivän päästä. jos nega, niin pidetään clomeista taukokierto - ei sen kummempaa. Lugeista puhutaan sitten, kun ollaan tää kierto menty ja tiedetään, onko nyt raskaus kyseessä vai ei. Ja lääkäri sanoi samaa kuten tekin, jotta runsastakin vuotoa saattaa esiintyä alkuraskaudessa.. Ja jos nyt seuraava testi näyttää negaa, niin sitten on ollut varhainen km, joka taas tarkottaa sitä, että clomit toimii. Huoh.

Vitti mä oon itkupilli....... :'(
 
Lukikos kukaan tätä Magneetti-lehdestä? (se kärkkäisen) Aika mielenkiintoinen tuo vaikutus mieheen kylmällä vedellä. ;)

Lisää testosteronia ja siittiöiden tuotantoa

1800 –luvulla useat lääkärit suosittelivat nuorille miehille jääkylmiä kylpyjä voimakkaan seksuaalivietin ja masturboinnin vähentämiseksi. Valitettavasti tapahtui päinvastoin. Kylmät suihkut itse asiassa lisäävät testosteronin tuotantoa miehillä, mistä seuraa seksuaalivietin kasvun lisäksi myös yleinen lihaskunnon ja energiatason kasvu. Korkeiden lämpötilojen on huomattu laskevan siittiöiden tuotantoa miehen sukuelimissä. Miesten ehkäisymenetelmänä on jo yli 2000 vuotta tunnettu ”lämpöhoito”, jossa kolmen viikon ajan joka yö laitetaan kivekset 45 –asteiseen veteen 45 minuutiksi. Tämän sanottiin vievän siittämiskyvyn puoleksi vuodeksi, vaikka ei ehkäisykeinona kuitenkaan ole kovin varma. Kalifornian yliopistossa San Franciscossa tutkittiin lämmölle altistumisen vaikutusta siittiöiden tuotantoon tutkimuksessa, jossa miehet kuumaan kylpyyn puoleksi tunniksi päivittäin viikon ajan. Lämpöhoitojakson jälkeen tilanteen palattua normaaliksi siittiöiden liikkuvuus parani ja niiden lukumäärä nousi 491 %, eli lähes kuusinkertaiseksi lämpöhoidon aikaisista lukemista. Jos siis aikoo hankkia jälkeläisiä, kannattaa kuuma suihku vaihtaa kylmään suihkuun.


Myös paljon muita terveysvaikutuksia löytyy, kannattaa lukasta tylsänä hetkenä!

Linkki koko artikkeliin: Kylmä suihku on terveellisempi kuin kuuma suihku
 
Sunflower11
Sori kaikille ku oon niin omanapainen!

Halaus tosiaan kaikille kp 1 ja tsemppiä piinailijoille!

Itselläni lisäoireilua.. pistelee alavatsassa ja alaselässä semmonen kipu/painontunne ku kakkosen odotuksen alussa, tai se oli ennen plussausta (plussasin muistaakseni 4+5) ja tiesin sillon et odotan :D
 
Pamsku: Itke jos itkettää! :hug: Ettei enteilisi mielialanvaihteluita? ;) Mutta hyvä kun asiat nyt selvis ja parissa päivässähän selviää sitten vielä enemmän!

Hopeakissa: Myös tuosta luki siinä kirjassa! :D Tai jotain että (sori, vähän ällötystä!) miehellä kannattaisi olla väljät housut ettei kassit hikoo niin paljoa tai jotain vastaavaa. :) Ja tässähän hyvää on se, että mun mies rakastaa kylmiä suihkuja (varsinkin saunan jälkeen) eli pitääpä oviksen aikoihin (eli nyt) pistää se suihkuttelemaan vihkeet kylmällä vedellä! :LOL:

Ja Sunflower on niin raskaana! :p
 
Sunflower11
Paree olla tai mä alan itkee :'(
Koska tuun niin kovaa alas jos en oo ny raskaana :(

Kattelin muistiinpanoja ja kyllä vaan pitäs jo olla tiputtelu alkanu et pysyis kierrot samana.. saapi nährä.

Jos tosta viikon lomasta oli apua :D
 
  • Tykkää
Reactions: Grill ja Pamsku
Grill oon samaa mieltä, kun säkin! Sunflower :heart:

Minä miehelle tuosta naputinkin pari viikkoa sitten, kun sillä on aina sellaset "kireet" boxerit... olis kotona sitte vaikka alasti.. ;)
Ja viileissä suihkussa mies tykkää käydä - käydään aina samaan aikaan suihkussa, niin minun, kuumaa suihkua rakastavan täytyy peseytyä kylmissään... :(

Ja pelkään nyt niin testailla uusiks.... kääk. No, sillähän se vaan selviää..

ainii.. ja on siinä punaväriä. Muokkailin ja leikin nuiden kuvien kanssa ja tein käänteiset värit: kyllä tuo mun haalea viiva muuttui siniseksi käänteisenä, ihanniinku kontrolliviivakin. :)



ja lisää kontrastia:
 
Viimeksi muokattu:
Grill, mun tiedot oli ainaki oikein..

Tais ovis olla kesken työpäivän tänää.. Sen verran jomotteli ja sattu oikean puoleiseen munasarjaan.. Se on paremmin toimiva mulla ku toi vasen missä mukavasti kiinnekkeitä.. Pitäneeki isäntä kaataa sänkyyn tänää illalla.. Jollei sit tuu väsyä..
 

Yhteistyössä