Kakskymppiset yrittäjät 2012

Tarkastin kiertopäivät ja oikein ovat.

Grill Mä kyllä tosissaan toivon, että seuraava raskaus ei oireilisi yhtä kovasti kuin tuo keskenmennyt, mä en meinaan tarpeeksi voi hokeakaan sitä, kuinka kamalia ne pari kuukautta oli :/ Ja useimmitenhan raskaus ei aivan alussa taida suuremmin oireillakaan, mutta kun minä tiedän vain yhden tavan "olla raskaana" :D

Puhuitte noista raskaaksi tulemiseen vaikuttavista asioista. Mä olen nuo kaikki tainnut kuulla aiemminkin, joskin noudatan vain osaa... Kahvia mä juon noin kuusi kuppia päivässä, eikä se onneksi estänyt raskaaksi tulemista viimeksi ainakaan. Taidan harkita vähentämistä vasta sitten jos alkaa yrityskertoja oleen listassa enemmän. Tulehduskipulääkkeitä sen sijaan en käytä lähes ollenkaan, enkä parasetamoliakaan kuin alkukierrosta jos on ihan pakko... Olen toisaalta ollut ilman tätä yrittämistäkin todella lääkekammoinen. Mulla on reseptillä myös unilääkkeitä ja rauhoittavia, mitä en ole kumpaakaan käyttänyt yrittämisen aloittamisen jälkeen. Säännöllisestä masennuslääkityksestä kun vielä pääsisi eroon... Tämän ei pitäisi vaikuttaa raskaaksi tulemiseen, kun tätä kerran voi raskaanakin käyttää, mutta tuskin tästä apuakaan on. Mulla on aina vähän epämukava olo kun joudun laittamaan kehooni jotain "ylimääräistä". Miehen olemiseen ja elämiseen ei oikeastaan olla tehty muutoksia, joskin äsken suosittelin sille suihkujen lämpötilan laskemista :D Se on meidän seurustelun aikana muutenkin lopettanut tupakoimisen ja vähentänyt juomista paljon, joten olen melko luottavainen sen "mieskunnon" suhteen ;) Toisaalta mä olen melko tyytyväinen, että olen kertaalleen tullut miehelleni raskaaksi, tiedän ainakin, että sen pitäisi onnistua ihan näillä eväillä. Ei tässä kai tarvitsisi muuta kuin kärsivällisyyttä?
 
Mosmos: Näin muistelinkin että sulle tuo raskausaika minkä ehdit viettää, ei ollut mitään ihanaa aikaa "linnut lauloi" jne. Eli myös siksikin toivon, että oireettomuus voisi tarkoittaa nyt sun kohdalla plussaa ja jos pysyisi tällä kertaa loppuun asti mukana. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mosmos
Pamsku Mäkin innostuin taas tähyileen tarkemmin noita kuviasi, ja kyllä siinä testissä väriä on! Jos se vuoto ei ollutkaan menkat, niin eihän sulla silti olisi kuin kp "kakskyt ja jotain"? Vaikuttaa aikaa lupaavalta, kyllä mä sen digitestin jo tekisin sinuna :) Voi hitsi mua jännittää :D
 
Grill Tiedot ovat aivan oikein :)
Pamsku Minäkin näen väriä. :)

Omaa: Aika nopsaan vain on kaikkia juttuja tässä tullut mitä ei pillerien aikana ole ollut.
Iho on rasvottunut sekä ruvennut kukkimaan, nännit on kipeet. Ja olen ollut hirveän väsynytkin, kaippa tuo väsymys jotenkin sitten johtuu pillerien lopettamisesta?? Sitten on vatsaa juilinut ja kaikkea muuta omituista ja kaippa on osa jotain oman mielikuvituksenkin tuottamaa oloa. :D

Ja saas nähdä koska ne menkat tulee huomenna pitäis alkaa pillerien kans mut entäs nyt ilman?
Jotenkin omalla lailla hirveän jännittävää tämäkin kun odottaa ja ihmettelee että mitenkäs tämä luomukierto tästä lähtee käyntiin ja kuinka kroppa oirii. Kun en nyt usko että heti tässä raskaaksi tullaan, kun sitäkään ei tie alkaako menkat huomenna vai kuukausien päästä?

Tuolla oli jossain vaiheessa jotain keskustelua tupakoinnista, minä olen tai olin tupakoitsija, mutta nyt kun meillä lähti yritys käyntiin lopetin polttelun kuin seinään. Vaikka ilmeisesti tuo tyyli ei ole hyvä lopettaa polttamista, mutta pitää niistä purkista ja sähkötupakoistakin sitten päästä eroon niin halusin kyllä sitten kerralla ja kunnolla lopettaa ilman nikotiinipurkkia yms.

Olen aina ollut sitä mieltä, että sitten kun on lapsia niin ei enää tupakka kuulu elämään, koska minusta se on itsekästä riskeerata toista elämää sillä. Mutta tunnen kyllä ihmisiä ketkä on poltellut koko odotusajan ja polttelevat edelleenkin, enkä minä heille rupea saarnaamaan mitään kyllä he itse tiedostavat haitat ja se on heidän asia, mutta minä
itse lopetin heti kun päätettiin että yritys lähtee käyntii ja tämä asia onkin tarpeeksi hyvä motivaattori lopettamiselle. :)


Muoks. Menipäs tuo teksti nyt hassusti kun en esikatsellut.. Siistin hieman, ettei aivan siksakkia ole tämä mun teksti :D
 
Viimeksi muokattu:
Pamsku Kyllä sielä haaleaa viivaa näkyy :) mikä kp sulla on menossa? :)


Omaa: Täälä menossa kp 24 ja oviksesta on jo 12 päivää, olisin kokeillu tehä r-testin jo eilen, mutta huomasin, että testit oli loppu joten laitoin heti tilaukseen uusia, tulee varmaan jo huomenna ja kokeilen sitten heti testata.. :D
 
Miwwi: nyt on joko kp4 tai kp21 (jos vuoto ei ollutkaan oikeet menkat)
Odottelen täällä sun tuloksia! Onko sulla mitään oloja?

on kyllä niin pessimistinen olo, että tiedän jo valmiiksi, että turhaan teen sen digin. Inte gravid siihen kuitenkin tulee..
Toisaalta, kun yritän ajatella, että koskaan ei oo tuollaista viivaa tullut edes testiajan jälkeen - ei kertaakaan noihin sofeihin.. Miksi siis nyt?
Toisaalta taas yritin äskön ottaa kuivuneesta testistä kuvaa, niin ehkä haalean harmaa viiva näkyy... Mitä, jos se oli harmaa jo päivällä? ja silmät vääristi värin?
Se vaan tuntuu niin kuolemantuomiolta - negatesti siis...

No, tää ei jossittelulla muutu tämä asia, lääkärikin tokaisi tänään puhelimessa. Ihana lääkäri se oli kyllä, vaikka saikin mut itkemään :D Pitää tehä se digi.
 
Viimeksi muokattu:
Pamskulla viiva kurkkii! Tsemppiä myös Sunflowerille! :heart: Ihanaa, oisko tiedossa plussatäyteinen heinäkuu?? :)

Olipas mielenkiintoinen tuo Hopeakissan linkki :) tiedossa kyllä oli ettei hautominen tee hyvää, mutta se, että kylmä vesi tekee niin ei ollut hajuakaan!
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeakissa
Pamsku Jännittää sun puolesta! :) Ei täälä kauheesti mitään oloja oo, ehkä yli vähän pahaa oloa on ollut aamulla mut en tiiä oonko sitten kuvitellu.. Viime raskaudessakaan ollu oikeen mitään oloja näin alussa. :) Mä kokeilen huomenna tehä r-testin. :)
 
Huhhuh kuinka kamalasti juttua taas! :D

Ihan ekaks Grill mun koopeet ihan oikein. Ja ne tennarit, mun on tehny mieli noita kanssa! :D

Pamsku mäkin nään haamulaisen! :heart: oijh.

Punnabis mun mielestä et oo kohtuuton! Itse kauan ja paljon tupakoineena tiedän, että voi selitellä yhtä sun toista ja asettaa "lopetan kun" tavoitteita, mutta ne ovat ns. lumetta. Tyhjiä lupauksia joita tehdään ennen kuin keksitään lisää tekosyitä :D Kaikista voimakkain motivaattori pitäisi olla oma tahto lopettaa, ja omasta terveydestä huolehtiminen! Ylipainoa ei kerry lopettamisen seurauksena, jollei rupea napsimaan ylimääräistä herkkua tupakanhimoon.. Omaa ruokavaliota kannattaa muutenkin tarkkailla, jos on taipumusta ylipainoon (minulla myös tätä) Minusta olisi hyvä jos jokainen joutuisi miettimään asioita ennen raskautta..

Ja juu, itse pääsemässä tupakasta eroon, mutta olen ollut osa-aikaerossa jo reilut? puolivuotta :D Pitkä prosessi, mutta tärkeintä on oma halu ja päätös lopettaa.. Nyt siis yli 3vrk viimesestä tupakasta / korvikkeesta, eli ei lainkaan nikotiinia. Eikä himojakaan! Kiusauksia on jatkuvasti, ja kotona on tupakkaa. Mies polttaa edelleen, samoin ystävä ja asiakkaat.. Syöminen pysynyt normaalina, haju parantunut ja makuaisti voimistunut.. Jännä nähä miten vielä olo tästä paranee, ja laihtuminen voi alkaa kun pystyn taas hengittämään lenkeillä! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Punnabis
Sunflower11
Pamsku: Noi sun liuskatestit on ainakin herkempia kuin toi digitaalinen.
Tsemppiä!

Täällä oli hirvee kipuaalto :(
alavatsassa semmonen paineen tunne kipu ja säteili alaselkään.. :|
 
No voiha nyt Pamsku, mutta jos vuoto ei ollutkaan menkat niin eipä sulla päivät vielä kovin pitkällä olis eli älä nyt vielä toivoa menetä! :hug:

Susupala: Ensimmäinen kierto onkin se mielenkiintoisin ja mulla se on myös ollut kaikkista pisin. Oireitakin oli silloin mukamas niin paljon, mutta nykyään ne on jo ihan normaaleja juttuja. :D Mutta tsemppiä! :)

ON: Luoja... Tulin sitten kipeeks! Palsta-riippuvaisena oli pakko napata kone syliin kun sohvalla makoilen. :D En ole ihan varma onko mahatautia vai mitä, mutta tosi huono olo on ollut yöstä alkaen, olen tässä kahdeksasta asti odotellut koska nousee aamupala ylös. Tärisen ja oon ihan kalpea. :$ Piti soittaa ja siirtää se haastattelu, onneksi se onnistui, mutta haastattelija ei ollut silloin vielä toimistolla eli lupasi soitella sitä uutta aikaa myöhemmin. Ei ole vielä kuulunut... Noh, soittelen kahdentoista aikaan uudestaa, jos vaikka unohtikin mun nimen tms. :)

Ovis on tainnut mennä ohi! :kieh: Meni testaukset vähän persiilleen tuon viikonlopun takia kun en ollut koko aikaa kotona. Sunnuntai iltana muistin testata ja eilen aamulla. Eilen töiden jälkeen olin menossa testaamaan, mutta höpötin samalla tuon miehen kanssa niin unohdin ottaa nesteet talteen. :D Sitten tultiin niin myöhään kotiin, että en enää viitsinyt testata. Tänään aamulla testasin ja viiva oli jo tosi haalea. : / Pitääpä vielä siirtää kaikki kuvat koneelle ja tutkia. Plaah...
 
Pamsku, mulla kans tuli mieleen jos digi ei olis vielä reagoinut vähäiseen määrään hormonia?

Grill, voi kurjuus, paranemisia!

ON: Eilen testi nega. Kallistuin siihen suuntaan nyt kuitenkin, että kp 18-22 tullut tuhruke olikin sit olevinaan menkat. Nyt kun tarkemmin muistelen ni paristi tuli ihan vertavertakin, mut se oli kuitenkin aika olematonta. Mitään ovisvuotoa se ei ainakaan siis ollut. Joten en nyt sit tiedä pitäiskö mulle kuitenkin päivittää yk 4, kp 25/27-37. Ainakin kovia masukipuja oli tuossa 1,5 viikkoa sitten, että voispi ollakin sitten ovis ollut silloin. Saakeli, ostan tikkuja ens kiertoon!! Ei tästä arvuuttelusta tule mitään!
 
Voi hitsi Pamsku, mä niiin toivoin ja uskoin et sulla olis tärpännyt. Ja tottahan sekin on, ettei se välttämättä vielä näkyisi digissä, vaikka olisikin. Miten ne clomit sitten vaikuttaa, jos onkin raskaana? Se on mulle aika tuntematon lääke, ja alkoi kiinnostamaan.

Miwwi Joko niitä viivoja näkyy? :D

Tein sitten raskaustestin tänään, älkää edes kysykö miksi... Ihan liian aikaista alkaa edes testaileen, eikä mulla ole mitään "olojakaan" ollut. Negaa odotin ja negan sain, mutta silti vituttaa. Mies koitti lohduttaa, että meni vähän harakoille tämä kierto sen loman vuoksi, ja ensi kierrossa yritetään senkin edestä. Mä olen näköjään vielä aivan liian kärsimätön tän yrittämisen suhteen... Mä en tahdo odottaa *itkupotkuraivari* !
 
Mosmos Joo testi tehty, negahan täältäkin tuli, on kyllä varmasti liian aikaista testailla, koska menkat kuuluisi alkaa vasta 3-5 päivän päästä, eli menkat ei oo vielä myöhässä.. :D toivottavasti sieltä viivaa tulisi.... Ja taisin testin kans muutenkin säätää jotain koska se ei meinannut tulla ees sitä toista viivaakaan, sitten menin tökkään sen uudestaan, sit se väri jotenki levis sieltä reunasta, tiedän tosi huonosti selitetty, mutta katsotaan jos sitä vielä yhen testin tekis huomenna.. :)
 
Mosmos & miwwi: Pahoittelut! : / Mutta uutta testiä kehiin sitten muutaman päivän päästä. :)

Memsie: Kiitos ja pahoittelut sullekin! :hug: Aika epäselvä tilanne sulla...

Pamsku: Hyvä, hyvä. :) Ilmoittele kun tiedät enemmän!

Omaa taas (sori vaan): Hemmetti että mulla on kumma olo! :O En oo oksentanut, ei oo maha sekaisin ja huono olokin on jo helpottanut. Kun makaan sohvalla, ei ole lainkaan huono olo. :confused: Maha on vielä vähän hassun oloinen... Kaverini (juuri tämä kummipojan äiti) tuossa soitti ja kyseli vointiani kun kuuli että olen sairaana. Siinä sitten kun valittelin kuinka outoa tämä on, niin hän suositteli tarkistamaan jos olisinkin raskaana!? :O Enpä tiedä... Kiertopäivät ei kyllä tämän kierron osalta todellakaan riitä mihinkään. Mutta niin no, olen tässä juuri Pamskullekin sanonut että joillain tulee vuotoa vaikka olisikin raskaana, eli ei se nyt mahdottomuus olisi jos vielä elettäisiinkin viime kiertoa? Pöh ja pöh! :(
 
Viimeksi muokattu:
Heippa vaan, pitkästä aikaa! Mä kyllä käyn joka päivä monta kertaa näitä juttuja täällä lukemassa, mutta ei oo tullut nyt kommentoitua..

Pamsku Mä oon täällä jännännyt sun tilannetta kovasti. Toivottavasti sieltä vielä plussa tulee, vaikuttais niin hyvältä tuo sun tilanne! :)

Sunflower11 :hug:

Kävin eilen ostaa ovistestejä ja testailin eilen illalla ja tänä aamuna, tänään siis kp11, näyttäis ihan hyvältä, ehkä ovuloinkin tässä kierrossa! :) Vaikka ei tuo vielä plussa ole, mutta ehkä huomenna tai ylihuomenna. :)

Aijaa.com - 10502929
 
Sunflower11 Pahoittelut :( mut eihän sullakaan oo vielä menkat myöhäss vai kuinka?


Omaa taas: Mua rupes mietityttämään tuo että onkohan mun kierto vähän pidempi niinkuin edellisen kierrrot, vai pitäiskö tässä vaiheessa kun oviksesta on jo 12 päivää niin näkyä jo haamua, vai kuinka? :/ rupes nii mietityttämään toi että oonko vaan liian aikasessa, viime raskaudessa oli hyvä kun oltiin lomailemassa juuri silloin niin ei ollu aikaa tehä r-testiä ja silloin olikin kuukautiset myöhässä, olemme lähössä torstaina 4päivän reissuun että ei silloinkaa oikeen voi testailla tai miettiä tätä, mutta vaivaa vaan kun tässä ei oo muutakun aikaa kun olen lomalla.. :D Sit mun naama on ruvennu kukkimaan ihan sikana, aivan kauheeta tää kuinka voikaan olla huonossa kunnossa iho, oliskohan tässä jotain merkkejä raskaudesta. :whistle:
 
Pidättelin tänään aamu kymmenestä saakka klo 15 (5 tuntia), äskön oli pakko käydä pissalla, ku tuntu, että rakko halkee. :LOL: Onneks oli kotona vielä yks pissapurkki tulehdusta varten, joten kusasimpa sinne ja ihan just lähden kauppaan hakemaan pregchekiä. Ompahan ainaki tujua pissaa, jos ei muuta.. Alavatsaa nippailee ja viiltelee ja samaten alaselkään - yleensä just ennen menkkoja koskee selkään.... kääk!

Tää oli tälläne väliaikatiedote :D Jos jotakuta sattu kiinnostamaa... :)

Sunille vielä peukut pystyssä :heart:


muoks. niin tässä olis kuvaa siitä tämänpäiväsestä testistä.. Ei siinä mitään taida olla.. Mun silmissä heittää, luulin nähneeni, mutta ei.. viivanpaikkaa vaan.



ja kontrastia
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä