"käytetään kaikki hoitopäivät kun kerta maksetaan"

  • Viestiketjun aloittaja mama espoosta
  • Ensimmäinen viesti
4v:n äiti
[QUOTE="vieras";23186323]Kysyitkö lapselta kumpaan haluaa?
Mä luulen, että useimmiten se on vaan vanhempien luulo (toive?), että lapsi haluaa mielummin olla hoidossa.[/QUOTE]

En kysyny, vein hoitoon vaan. Nytkin ollaan koko viikonloppu touhuttu, kyläilty, leikitty ja leivottu. Ei oo paskamutsi- fiilistä ollenkaan, edes vaikka kuinka yritätte sitä mulle nakittaa :D
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23186323]Kysyitkö lapselta kumpaan haluaa?
Mä luulen, että useimmiten se on vaan vanhempien luulo (toive?), että lapsi haluaa mielummin olla hoidossa.[/QUOTE]

Meidän vilkas muksu 3,5v ei ainakaan halua tulla kampaajalle istumaan kiltisti paikoillaan pariksi tunniksi kun mun hiukset leikataan ja värjätään. Tai jonottamaan pankkiin tai istumaan hammaslääkärin huoneeseen. Sillä ei ole siellä yhtän mitään tekemistä, ja koko ajan kuulisi älä mene sinne, älä koske, älä sitä, älä tätä. Mä taas kuulisin koska mennään, joko on valmis, mä haluan ulos, mennäänkö jo ja lopputuloksena on kummallakin hermot menny. Ihan varmasti on kivempi mennä siksi aikaa leikkimään ja laskemaan mäkeä. Kaupassa se tykkää käydä, siksi siellä käydään useimmiten yhdessä.
 
"mie"
Ymmärrän kyllä siinä mielessä että lapsikin voi haluta sinne päiväkotiin jos on ainoa lapsi perheessä ja leikkikavereita ei muuten ole. Sitä en minäkään ymmärrä että jos on täyttä päivää vaikka vanhemmat olis kotona.
 
"vieras"
Siis ymmärräthän ap, että et voi viedä lastasi päivähoitoon ollenkaan, koska näyttäytyisit silloin äärimmäisen tekopyhänä; silloinhan sinullakin on raha mennyt lapsesi edelle, sillä rahaahan töihin mennään ansaitsemaan, eikö totta?
 
meillä ei tällä hetkellä edes olisi mahdollista viedä lasta päiväkotiin kun ollaan itse vapaalla, koska on vuorohoitopaikassa hoidossa..enkä ole kyllä muutenkaan lasta vienyt jos itse olen ollut kotona.
mulla se johtuu pelkästä laiskuudesta, mä en todellakaan vapaapäivänä alkais aamulla pukemaan itseäni ja lasta, vaan mielummin laiskotellaan aamu kunnolla :D

ens syksy harmittaa jo valmiiks, kun tuo eskarin aloittaa, ja silloin mun pitää se lähteä viemään toiselle puolelle kaupunkia..mut onneks mulla on loppujen lopuks tosi vähän arkivapaita..
 
Mä ymmärrän. Tai siis silloin, kun on sopimuspäivät, eikä täysiä viikkoja/kuukausia.

Meillä on 16 sopimuspäivää kuussa. Jos lapsi on vaikkapa 12 päivää hoidossa, niin ei tule alennuksia. Mutta jos joskus olisi 17 päivää, niin menisi täysi hoitomaksu siitä kuusta ja uhkauskirje perään, että sopimus muuttuu täysille päiville... Eli toiseen suuntaan kaupunki kyllä hyväksyy, mutta yhtään ei jousteta toiseen suuntaan... Kyllähän se suoraan sanottuna v:ttaa, että kun kuukausissa ei ole täysiä viikkoja juuri tasan saman verran, niin pitää melkein päällään seisoa, että saa joka kuukausi 16 hoitopäivää riittämään. Ei auta ei, että jossain kuussa menee vaikka se 12 ja toisessa 15, jos joskus menee sen 16 yli. Ei saa "jemmaan" noita käyttämättä jääneitä. Yleensä ylitystarve olisi 2 kertaa vuodessa ja alle hoitopäivät jää 4-5 kertaa vuodessa. Mutta ei, ei niitä suinkaan sovi tasata. Sehän olisi liian helppoa.

Eli ihan kiusallanikin käyttäisin kaikki 16 päivää joka ainoa kuukausi, mutta toisaalta en raaski kyllä lasta hoitoon viedä, jos itse olen vapaalla. Mutta ymmärrän, jos joku muu niin tekee ja raaskii tehdä. Meillä tuo tyttö rakastaa kotipäiviä, joten niitä miellään hänelle suodaan. Mutta jos hän olisi innoissaan menossa hoitoon, niin voisin sinne viedäkin.
 
[QUOTE="Kenguru";23186158]No nyt sinulta jäi kyllä jotain ymmärtämättä.[/QUOTE]

Ei vaan sinulta kun suu vaahdossa täällä länkytät :D
En tajua mitä sinua liikuttaa mitä muut tekee lastensa kanssa, mikä sinä olet kenenkään kasvatusta arvostelemaan? Vai onko tämä taas sitä surullisenkuuluisaa oman sädekehän kiillostusta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja 4v:n äiti;23186333:
En kysyny, vein hoitoon vaan. Nytkin ollaan koko viikonloppu touhuttu, kyläilty, leikitty ja leivottu. Ei oo paskamutsi- fiilistä ollenkaan, edes vaikka kuinka yritätte sitä mulle nakittaa :D
No katsos kun täällä nämä mammat ovat sitä mieltä että jos et ole lapsesi kanssa 24/7 niin sitten et ole äiti ja kasvattaja ollenkaan. On tää kyllä aika hauska palsta. Kaikkien tulisi tehdä samoin, että olisi se hyvä-äiti.
 
4v:n äiti
Alkuperäinen kirjoittaja 4v äidille;23186880:
Kyllä sää varmasti jaksatkin kun kaikki muut hoitaa suurimman osan aikaa sun lastasi...jos ei hoitotädit niin mummu!!
No uskallan väittää faktana et mä olen hoitanut lastani enemmän kuin kukaan muu koko aikana ennenku se täyttää 18v :D Vai haluutsä laskea tunnit? päiväkodissa ollut nyt vuoden ja seitsemän kuukautta 8.30- 16. miinus viikonloput, pyhät ja kesäloma.

Ja tottakai mummu hoitaa, kauheeta ois lapsen mennä mummolaan jos sitä ei kukaan siellä hoida?!


:D Kamoooon, oikeesti.
 
4v:n äiti
No katsos kun täällä nämä mammat ovat sitä mieltä että jos et ole lapsesi kanssa 24/7 niin sitten et ole äiti ja kasvattaja ollenkaan. On tää kyllä aika hauska palsta. Kaikkien tulisi tehdä samoin, että olisi se hyvä-äiti.
Joo huomasin, mä vähän ihmettelen tätä mentaliteettiä. Mä jätin äitiyslomalla kaikki perhekerho/mammamiitit väliin koska mä arvelin sen olevan jotain tällasta tai vieläkin raadollisempaa. En oo vissiin mitn menettäny :D
 
tsups
Mä ymmärrän. Tai siis silloin, kun on sopimuspäivät, eikä täysiä viikkoja/kuukausia.

Meillä on 16 sopimuspäivää kuussa. Jos lapsi on vaikkapa 12 päivää hoidossa, niin ei tule alennuksia. Mutta jos joskus olisi 17 päivää, niin menisi täysi hoitomaksu siitä kuusta ja uhkauskirje perään, että sopimus muuttuu täysille päiville... Eli toiseen suuntaan kaupunki kyllä hyväksyy, mutta yhtään ei jousteta toiseen suuntaan... Kyllähän se suoraan sanottuna v:ttaa, että kun kuukausissa ei ole täysiä viikkoja juuri tasan saman verran, niin pitää melkein päällään seisoa, että saa joka kuukausi 16 hoitopäivää riittämään. Ei auta ei, että jossain kuussa menee vaikka se 12 ja toisessa 15, jos joskus menee sen 16 yli. Ei saa "jemmaan" noita käyttämättä jääneitä. Yleensä ylitystarve olisi 2 kertaa vuodessa ja alle hoitopäivät jää 4-5 kertaa vuodessa. Mutta ei, ei niitä suinkaan sovi tasata. Sehän olisi liian helppoa.

Eli ihan kiusallanikin käyttäisin kaikki 16 päivää joka ainoa kuukausi, mutta toisaalta en raaski kyllä lasta hoitoon viedä, jos itse olen vapaalla. Mutta ymmärrän, jos joku muu niin tekee ja raaskii tehdä. Meillä tuo tyttö rakastaa kotipäiviä, joten niitä miellään hänelle suodaan. Mutta jos hän olisi innoissaan menossa hoitoon, niin voisin sinne viedäkin.
Oulussa oli vielä viime vuonna että pysty siirtään käyttämättä jääneet hoitopäivät eteenpäin kunhan käytti ne 3 kuukauden aikana.Viime syksynä muuttu, niin ettei niitä enää voi siirtää. Ja e-sopimus on voimassa 6kuukautta ennen ku voi muuttaa, ku ennen se oli 3kuukautta ja sitten pysty muuttaan.
Meille sopi tosi hyvin tuo hoitopäivien siirtäminen toiseen kuuhun kun joskus menee alle sopimuspäivien ja välillä tarvis enemmän. Oulussa tosin on jo saanu huomata että lapsiin, terveyden huoltoon ja vanhuksiin liittyvät asiat ovat ihan hunningolla...
Päiväkoti meillä on ihan huippu, siitä en valita.
 
Ei mene minunkaan jakeluun tuo että työtön vie lapsen hoitoon..no syitähän voi olla monia.
Itse en pystyisi edes tekemään niin että pitäisin lapsen tarhassa jos itselläni olisi vapaapäivä.
Eli kun olen lomalla on lapsi myös, eli ei tarhassa silloin.
Mä vein lapset elokuun alussa hoitoon ja olin itse työttömänä työnhakijana. Sanottakoon nyt lievennykseksi että lapset oli puolikasta päivää silloin hoidossa.
Miksi näin? Halusin että lapset saa pehmeän laskun päivähoitoon ajatuksena että saisin töitä tai pääsisin kouluun mahdollisiman pian. Alta kuukauden hoidon alotuksesta alkoikin sitten jo mun kouluni ja en ole päivääkään katunut että lapset oli hoidossa kun mä olin työttömänä. olisi ollut kamala aloittaa suoraan pitkät hoitopäivät kylmiltään kun siihen saakka olin hoitanut lapset kotona.
 
kahden hoitolapsen äiti
Pidetään lapset aina kotona kun mahdollista ja päivät mahd lyhyinä. Heillä on aina ollut kivaa hoidossa, mutta tunnustan tosiasian, että ilman riittävää lomaa hoidossaolo voi käy raskaaksi. Plus että tykätään olla lastemme kanssa :) Eivät he ole mikään riesa, josta pyritään aina eroon kun mahdollista.
 
"Kenguru"
Ei vaan sinulta kun suu vaahdossa täällä länkytät :D
En tajua mitä sinua liikuttaa mitä muut tekee lastensa kanssa, mikä sinä olet kenenkään kasvatusta arvostelemaan? Vai onko tämä taas sitä surullisenkuuluisaa oman sädekehän kiillostusta?
Noh, selvennän:

1.Tämä on keskustelupalsta, jossa ilmaistaan mielipiteitä suuntaan ja toiseen. Tässä ketjussa käsitellään lapsen viemistä hoitoon vaikka vanhemmat ovat kotona. Olen siis ilmaissut oman mielipiteeni. Vaikka se ei sinun mielipiteen kanssa kohtaakaan, niin ei sinut tarvitse ottaa sitä henkilökohtaisena hyökkäyksenä sinua kohtaan.

2. En ole puhunut missään kohdassa, että vanhemmat eivät saisi käydä töissä, ja lasta viedä hoitoon. Nyt on ollut kyse siitä, että lapsi viedään hoitoon siitäkin huolimatta, että vanhemmat ovat kotona.
Sinä kirjoitit näin:
"Eli kaikki duunissa käyvät mittaavat lapsensa rahassa kun eivät ole kotona heitä hoitamassa? Selevä"
Täysin eri asiasta siis.
 
tsups
Täällä koko ajan joku sanoo että mä rakastan lapsiani ja siksi en vie niitä hoitoon, en koe niitä vaivoiksi vaan nautin ajasta heidän seurassa, työssä olo on omaa aikaa ymym... Ihanko oikeasti te ajattelette että jos lapsi on päivähoidossa ettei vanhemmat rakasta heitä, viihdy heidän kans, kokevat heidät tikuksi persauksessa?!
Ja ihanko oikeasti työssäolo on OMAA aikaa?! Eikö oma aika pitäis olla rentouttavaa jolloin sais ajatella VAIN itseään?
Mä en töissä esimerkiksi saa puhua omaan puhelimeen, jauhaa purkkaa, ISTUA, käydä tupakilla ku huvittaa, syödä kun huvittaa, juosten pitää käydä vessassa ymym... En todellakaan voi uskoa että tuo olis sitä omaa aikaa johon olis tyydyttävä :D Ja ite olen työni valinnu, en siitä valitakaan, mutta tuskin kukaan niin täysin omasta työstään nauttii ettei kaipaa ihan oikeaa rentoutumista omien ajatusten kans.
Tai sitten mä oon vaan niin vaativa ja itsekäs, että haluan joskus olla vaan ihan yksin tai miehen kans kahdestaan.
 
[QUOTE="Kenguru";23187590]Noh, selvennän:

1.Tämä on keskustelupalsta, jossa ilmaistaan mielipiteitä suuntaan ja toiseen. Tässä ketjussa käsitellään lapsen viemistä hoitoon vaikka vanhemmat ovat kotona. Olen siis ilmaissut oman mielipiteeni. Vaikka se ei sinun mielipiteen kanssa kohtaakaan, niin ei sinut tarvitse ottaa sitä henkilökohtaisena hyökkäyksenä sinua kohtaan.

2. En ole puhunut missään kohdassa, että vanhemmat eivät saisi käydä töissä, ja lasta viedä hoitoon. Nyt on ollut kyse siitä, että lapsi viedään hoitoon siitäkin huolimatta, että vanhemmat ovat kotona.
Sinä kirjoitit näin:
"Eli kaikki duunissa käyvät mittaavat lapsensa rahassa kun eivät ole kotona heitä hoitamassa? Selevä"
Täysin eri asiasta siis.[/QUOTE]

Eiköhän sinun mielipiteesi ole tullut jo selväksi eikä sitä tarvitse jankuttaa?
Vai onko se sinun mielestäsi sitä "keskustelua"?
 
tsups
Ja lisäys: en minäkään sitä ymmärrä että molemmat tai vaikka vain toinen vanhemmista on kotona ja lapsi viedään täyspäiväiseen hoitoon. Jotkut lausahdukset täällä on vaan aika outoja..
 
"vieras"
Eiköhän sinun mielipiteesi ole tullut jo selväksi eikä sitä tarvitse jankuttaa?
Vai onko se sinun mielestäsi sitä "keskustelua"?
Sinäpä kireänä olet, oma viestintäsi on ollut lähinnä pikkunäppärää kuittailua...

Miksi teet näin?
"Joo, kyllä olen pitänyt joka jumalan päivä hoidossa. Turhaa läyhästelyä tollainen ettei muka voi viedä niinä päivinä kun on itse kotona."
 
KESKUSTELUA???
[QUOTE="Kenguru";23187758]

Nooh, jos nyt kuitenkin jatkossakin päätän itse, minkä verran osallistun keskusteluihin:D[/QUOTE]

no keskittyisit sit keskustelemaan etkä nakkelmaan loukkauksia ja arvosteluja, haukut huonoksi äidiksi jos joku tekee erilailla kuin sinä.
 
"mia"
Me taas tälläkin hetkellä maksetaan täysi hoitomaksu, vaikkei lapsi oo päivääkään tässä kuussa hoidossa. Isänsä jäi työttömäksi, muttei olla uskallettu irtisanoa hoitopaikkaa sen toivossa, että saisi piankin uutta työtä. lapsi on kuitenkin isän kanssa ollut kotona, eli maksetaan tyhjästä.
 

Yhteistyössä