"käytetään kaikki hoitopäivät kun kerta maksetaan"

  • Viestiketjun aloittaja mama espoosta
  • Ensimmäinen viesti
KESKUSTELUA???
[QUOTE="Kenguru";23187876]Tuollaisia mielikuviako sinulla on kirjoituksistani? Kannattaa sitten lukea ne uudelleen, sillä tuollaisia en ole kirjoittanut.[/QUOTE]

no luin uudelleen, tässä pari:

"Sinun olisi kannattanut jättää lapset tekemättä.

Kivat lapsillesi, kun äiti ei heitä kotiin halua

Ehkä se on sitten lapselle paras, jos oma äiti ei häntä jaksa. "

ihan vaan sen takia että äiti vie lapsen hoitoon. ja pidät sitä vielä keskusteluna.
 
"Kenguru"
no luin uudelleen, tässä pari:

"Sinun olisi kannattanut jättää lapset tekemättä.
Niin, lapset ovat osa perhettä, ja se on ensisijainen asia mikä pitää hyväksyä. En ole koskaan ennen kuullutkaan, että pitäisi olla oikeus viedä lapsi hoitoon että pääsee itse aurinkoa ottamaan. Kyllä tuossa tulee välittömästi mieleen, että lapset eivät sovi tuohon kuvioon.

Kivat lapsillesi, kun äiti ei heitä kotiin halua
Äiti itse kertoi, että haluaa lapset hoitoon, ei siis halua heitä kotiin kun kerran on maksanut noista hoitopäivistä. Minä en sitä "keksinyt".

Ehkä se on sitten lapselle paras, jos oma äiti ei häntä jaksa. "
Äiti kertoi ettei halua lasta kotiin, vaan haluaa tuon ajan itselleen. Lisäksi lapsi lähtee lomakseen isovanhemman luokse, joten taas on siis hoidossa eikä kotona. Taaskaan en "keksinyt" tuota.

ihan vaan sen takia että äiti vie lapsen hoitoon. ja pidät sitä vielä keskusteluna.
Kirjoitin paljon muutakin, mutta kovasti näköjään ottaa koville minun mielipiteeni.
 
4v:n äiti
[QUOTE="Kenguru";23188049]Kirjoitin paljon muutakin, mutta kovasti näköjään ottaa koville minun mielipiteeni.[/QUOTE]

No joo, puutun vielä tähän koska joku mun lause tuolla vilahti. Siis mä vein viime keskiviikkona lapsen hoitoon vaikka mulla oli poikkeuksellinen vapaapäivä arkena ja menin kampaajalle, otako sä lapses mukaan parturiin pyörimään?? Ja mitä pahaa siinä on jos lapsi menee OMALLE mummolleen ja papalleen lomalla? Etkö sä tai sun lapset oo käyny mummolassa esim. pääsiäislomalla?


Outoa sakkia.
 
"Kenguru"
Alkuperäinen kirjoittaja 4v:n äiti;23188140:
No joo, puutun vielä tähän koska joku mun lause tuolla vilahti. Siis mä vein viime keskiviikkona lapsen hoitoon vaikka mulla oli poikkeuksellinen vapaapäivä arkena ja menin kampaajalle, otako sä lapses mukaan parturiin pyörimään?? Ja mitä pahaa siinä on jos lapsi menee OMALLE mummolleen ja papalleen lomalla? Etkö sä tai sun lapset oo käyny mummolassa esim. pääsiäislomalla?


Outoa sakkia.
Ei, siinä ei ole mielestäni mitään pahaa. Kyllä meinasin tuolla jo sinulle vastaillakin, että satunnaiset menot laskenkin eri asioiksi. Mummola on mielestäni erittäin tärkeä paikka lapselle. Sitä en itse pidä oikeana, että lapsi viedään hoitoon vain siksi, kun niistä päivistä on maksettu (tai pitää päästä aurinkoa ottamaan, mutta tuo ei liity mitenkään sinuun). Ja pää sääntöisesti minun mielestä lapsella pitäisi olla oikeus olla kotona jos vanhemmatkin ovat.
Koti kuuluu myös lapselle yhtälailla.

Sellainen huomio vielä, että en se minä ole, joka "päättää" miten asiat "oikeasti ovat".
Meillä on eri näkemyksiä.
 
"asdfasdf"
[QUOTE="Kenguru";23188049]Kirjoitin paljon muutakin, mutta kovasti näköjään ottaa koville minun mielipiteeni.[/QUOTE]

Älä nyt ole noin takajaloillasi, jos kommentteihisi puututaan. Ihan asiasta jopa. Et ole osallistunut niinkään keskusteluun.
 
"Kenguru"
[QUOTE="asdfasdf";23188201]Älä nyt ole noin takajaloillasi, jos kommentteihisi puututaan. Ihan asiasta jopa. Et ole osallistunut niinkään keskusteluun.[/QUOTE]

Ja asiallisesti?
 
asdfsdf
[QUOTE="Kenguru";23188227]Ja asiallisesti?[/QUOTE]

Noh... Asiallisesti ilmaistut asiat ovat mielestäni hiukan erilaisia kuin kyseiset kommentit lasten tekemättäjättämisestä. Aina on varaa parantaa, harva meistä onnistuu opettelematta asiallisiksi.
 
4v:n äiti
[QUOTE="Kenguru";23188197]Ei, siinä ei ole mielestäni mitään pahaa. Kyllä meinasin tuolla jo sinulle vastaillakin, että satunnaiset menot laskenkin eri asioiksi. Mummola on mielestäni erittäin tärkeä paikka lapselle. Sitä en itse pidä oikeana, että lapsi viedään hoitoon vain siksi, kun niistä päivistä on maksettu (tai pitää päästä aurinkoa ottamaan, mutta tuo ei liity mitenkään sinuun). Ja pää sääntöisesti minun mielestä lapsella pitäisi olla oikeus olla kotona jos vanhemmatkin ovat.
Koti kuuluu myös lapselle yhtälailla.

Sellainen huomio vielä, että en se minä ole, joka "päättää" miten asiat "oikeasti ovat".
Meillä on eri näkemyksiä.[/QUOTE]

No siellä kotona kun ei sattunut ketään olemaan :D Mutta aika tympeitä kommentteja heittelet aivan tyhjänpäiväsistä asioista.

Mutjoo, mukavat viikot kaikille kotona oleville ja lapsensa hoitoon vieville äideille, tasapuolisesti.
 
asdfsdf
Noh... Asiallisesti ilmaistut asiat ovat mielestäni hiukan erilaisia kuin kyseiset kommentit lasten tekemättäjättämisestä. Aina on varaa parantaa, harva meistä onnistuu opettelematta asiallisiksi.
Tarkoitan siis, että harmaana ja kasvottomana netissä ololla on valtansa. Veikkaan, että oikeassa elämässäsi olet huomattavasti vähemmän tyly ja asiaton. Mutta fiksu olet varmasti, joten otetaan jokainen opiksi tästä saamastasi kritiikistä.
 
"Kenguru"
Noh... Asiallisesti ilmaistut asiat ovat mielestäni hiukan erilaisia kuin kyseiset kommentit lasten tekemättäjättämisestä. Aina on varaa parantaa, harva meistä onnistuu opettelematta asiallisiksi.
No niin, se on kyllä totta, että sen kommentin olisin voinut jättää kirjoittamatta. Eihän lapsen hoitoon laittaminen auringon oton vuoksi kerro vielä juuri mitään vanhemmuudesta. Menin tuossa kommentissa liiallisuuksiin.
 
[QUOTE="natalia";23183213]no kyllä mä ymmärrän että ne hoitopäivät kaytetään mistä maksetaan(sen rahan eteen on kumminkin tehty töitä).

ymmärrän myös sen jos työttömällä tms on lapsi hoidossa, ehkä heillä ei ole muuta "tukiverkkoa"kuin hoitopaikka. niin meilläkin on(tosin tässä penninvenytys kunnassahan ei noudateta päivähoitolakia joten kaikki lomat on ollut kotona,muuten sais välillä olla paivän pari hoidossa) ni ja meijän isolla lapsella on 4tuntiset päivät.

tiedättekö kun samassa ryhmässä lapsenio kanssa on sellanen poika joka on lomilla "kotona"(lomat on lyhyitä) ja niistäkin puolet mummolassa! tiedän useammankin tälläisen tapauksen että mummit ja kummit hoitaa milloin 2vrk milloin 4vrk. hyvähän sellaisten on pitää lapset lomilla kotona.

sitten me kenellä ei oo ketään joka lasta hoitais, meillä oli mm.23vrk joululoma. ja kesälomakin on varmaan sellaset 2,5kk. mikä loma? ei se vanhemmille mitään lomaa ole, mä en oo 6vuoden kesälomalla saanut yhtään päivää ottaa yksin aurinkoa, en YHTÄÄN: joten jos ois mahdollista veisin lomallakin välillä hoitoon,jotta saisinn edes yhtenä kesänä pari päivää vaan olla.

mutta täähän on vierasta heille kenellä ei oo erityislasta ja on mummot ja kummit ym hoitoapuna-[/QUOTE]

Tätä en vaan kykene ymmärtämään. Jos itsellä on kesäloma niin miksi lapsi pitäisi viedä hoitoon?? Miten voi olla ettei vanhemmat pysty nauttimaan lomastaan jos lapset ovat mukana?
Mä en ole myöskään koskaan viettänyt yhtään päivää aurinkoa ottaen niin ettei mulla olisi ollut lapset mukana. Lapset on olleet mun jokaisell amatkallakin mukana. JOS kyseessä on ollut LOMAmatka.

Ymmärrän kyllä hyvinkin että joku totaaliyh pitää pari päivää lomaa niin että lapset ovat hoidossa. Mutta jos perheessä on kaksi vanhempaa niin... ei mene jakeluun.

Niin ja meillä on KAKSI erityislasta. Joten ymmärrän kyllä, että elämä voi olla välillä hiukka haasteellista. ;)
 
"asdfasdf"
[QUOTE="vieras";23188348]Kenguru, keiden kaikkien pitäisi sun mielestä jättää lapset tekemättä, ja miten kehtaat tällaisia kenellekään sanoa?[/QUOTE]

Annettaisiinko olla jo, joohan.
 
"asdfasdf"
[QUOTE="Kenguru";23188299]No niin, se on kyllä totta, että sen kommentin olisin voinut jättää kirjoittamatta. Eihän lapsen hoitoon laittaminen auringon oton vuoksi kerro vielä juuri mitään vanhemmuudesta. Menin tuossa kommentissa liiallisuuksiin.[/QUOTE]

On tässä havaittavissa edelleen pieni kyyninen ja terävän pistävä takavire rivienvälistä :D Annettakoon se anteeksi.

Ei vaan tosissani olin siitä, että asiallisuuteen on pyrittävä. Sen voi tehdä toisinkin sen kriitikin antamisen ja mielipiteen ilmaisun. Sen voi hoitaa pyrkimällä asiallisuuteen ja maltilliseen tapaan kirjoittaa ja kertoa. Mikä on jotain mitä MINUNKIN on opeteltava vielä paljon. Tämä kriittinen puheenvuoro on siis ulotettu myös minuun muiden ja sinun ohellasi.
 
"Kenguru"
[QUOTE="asdfasdf";23188379]On tässä havaittavissa edelleen pieni kyyninen ja terävän pistävä takavire rivienvälistä :D Annettakoon se anteeksi.

Ei vaan tosissani olin siitä, että asiallisuuteen on pyrittävä. Sen voi tehdä toisinkin sen kriitikin antamisen ja mielipiteen ilmaisun. Sen voi hoitaa pyrkimällä asiallisuuteen ja maltilliseen tapaan kirjoittaa ja kertoa. Mikä on jotain mitä MINUNKIN on opeteltava vielä paljon. Tämä kriittinen puheenvuoro on siis ulotettu myös minuun muiden ja sinun ohellasi.[/QUOTE]

Olet oikeassa:) (kaikessa mitä tähän kirjoitit);)
Mietin jatkossa tarkemmin kirjoitusteni laatua.
 
mama espoosta
[QUOTE="vieras";23186936]Siis ymmärräthän ap, että et voi viedä lastasi päivähoitoon ollenkaan, koska näyttäytyisit silloin äärimmäisen tekopyhänä; silloinhan sinullakin on raha mennyt lapsesi edelle, sillä rahaahan töihin mennään ansaitsemaan, eikö totta?[/QUOTE]

:D joo? Luetunymmärtäminen? Menen kyllä aikanani töihin rahan ja uralla etenemisen takia ja laitan lapset hoitoon ihan mielelläni. Mutta EN pidä turhia päiviä hoidossa, sillä mä ihan oikeasti viihdyn lasteni kanssa. He ovat hyviä tyyppejä! :) ja hoitopäivä on
ihan oikeasti lapselle työpäivä, ei se ole pelkkää mukavaa leikkiä kavereiden kanssa. tietäispä vanhemmat millaista se meininki ryhmissä on...ja mielestäni lapsella on oikeus vanhempiinsa.

Ja voi vittu sentään teitä jotka väännätte tämän heti oman sädekehän kiillotteluksi, mulla ei ole tarvetta siihen. Mä näen mun lapsista että heillä on hyvä olla, joten miksi kiillottelisin sädekehää jossain nettipalstalla? Tämä on ihan vaan kannanotto lapsien puolesta itsekästä vanhemmuutta vastaan. Lapsen ääni tulisi saada kuuluviin tässä yhteiskunnassa ja jokainen voisi aloittaa sieltä omasta pikku perheestään..isoista puroista syntyy suuri virta. Yritetään nyt hemmetti sentään olla sen verran aikuisia että annetaan lapsillemme heidän arvoinen lapsuus!!
 
Meillä
Lapsi on luonnollisesti pois hoidosta jos minulla tai miehellä on lomaa.
Lapsen päiväkoti on myös suljettu kaikki koulujen loma-ajat.

Kesällä oli päiväkoti siis suljettu sen 2.5kk
Lapsi oli pois hoidosta yhtäjaksoisesti viisi viikkoa.
Hoitomaksusta ei hyvitetty mitään, KOSKA ei ollut koko kalenterikuukautta pois, vaan tämä 5 viikkoa jakautui heinä-elokuulle.
SE OLI mielestäni epäreilua.
 
mama espoosta
ja tuo on jo oikeesti todella naurettavaa että "vien 15 päiväksi kun kerta maksan, lällislää typerät kunnanisit kun ette kannusta mua viettämään aikaa lapseni kanssa. En tarvisi kuin 12 päivää mutta lällislää ihan kiusallani tuon kakarani teidän hoidettavaksi" AAAARGH!

Voi lapsisaukkoja, heitäkö pitää rankaista kuntien maksukäytännöistä?

Ja sitten vielä ihmetellään kun ville-odessa yökastelee, tero-anterolla on hallitsemattomia raivokohtauksia ja amandakerttuli herättelee vieläkin viisi kertaa yössä ja vaatii tuttipullon..... Haloo! Herätkää vanhemmat!!
 
mama espoosta
ja tuo on jo oikeesti todella naurettavaa että "vien 15 päiväksi kun kerta maksan, lällislää typerät kunnanisit kun ette kannusta mua viettämään aikaa lapseni kanssa. En tarvisi kuin 12 päivää mutta lällislää ihan kiusallani tuon kakarani teidän hoidettavaksi" AAAARGH!

Voi lapsiraukkoja, heitäkö pitää rankaista kuntien maksukäytännöistä?

Ja sitten vielä ihmetellään kun ville-odessa yökastelee, tero-anterolla on hallitsemattomia raivokohtauksia ja amandakerttuli herättelee vieläkin viisi kertaa yössä ja vaatii tuttipullon..... Haloo! Herätkää vanhemmat!!
 
"Viekku"
[QUOTE="natalia";23183213]no kyllä mä ymmärrän että ne hoitopäivät kaytetään mistä maksetaan(sen rahan eteen on kumminkin tehty töitä).

ymmärrän myös sen jos työttömällä tms on lapsi hoidossa, ehkä heillä ei ole muuta "tukiverkkoa"kuin hoitopaikka. niin meilläkin on(tosin tässä penninvenytys kunnassahan ei noudateta päivähoitolakia joten kaikki lomat on ollut kotona,muuten sais välillä olla paivän pari hoidossa) ni ja meijän isolla lapsella on 4tuntiset päivät.

tiedättekö kun samassa ryhmässä lapsenio kanssa on sellanen poika joka on lomilla "kotona"(lomat on lyhyitä) ja niistäkin puolet mummolassa! tiedän useammankin tälläisen tapauksen että mummit ja kummit hoitaa milloin 2vrk milloin 4vrk. hyvähän sellaisten on pitää lapset lomilla kotona.

sitten me kenellä ei oo ketään joka lasta hoitais, meillä oli mm.23vrk joululoma. ja kesälomakin on varmaan sellaset 2,5kk. mikä loma? ei se vanhemmille mitään lomaa ole, mä en oo 6vuoden kesälomalla saanut yhtään päivää ottaa yksin aurinkoa, en YHTÄÄN: joten jos ois mahdollista veisin lomallakin välillä hoitoon,jotta saisinn edes yhtenä kesänä pari päivää vaan olla.

mutta täähän on vierasta heille kenellä ei oo erityislasta ja on mummot ja kummit ym hoitoapuna-[/QUOTE]



Siis mitä helvettiä sä olet lapsia hankkinut, jos ne on sulle tuollainen rasite!?!?! Voi lapsiraukat. Vai loma ei ole loma jos sen viettää lasten kanssa, just..
 
"kahden äiti"
Meillä isovanhemmat asuu satojen kilometrien päässä. Olemme aina hoitaneet lapset itse. Nyt lapset aloittavat päivähoidon perhepäivähoitajalla. Toinen lapsista on alle 2-vuotias. Meillä on mieheni kanssa mahdollisuus pitää tulevan kesän kuluessa lomaa 10 viikkoa, jos otamme lomat eri aikaan.

Puhuin äidilleni suunnitelmistamme ja tämä oli sitä mieltä, että lapset on ehdottomasti vietävä hoitoon myös loma-aikana, koska maksamme siitä. Olen hänen mielestään mustasukkainen lapsistani, kun haluan pitää mahdollisimman paljon kotona. Enhän voi tietää, vaikka lapset haluaisivatkin olla mieluummin hoidossa kuin kotona. Ainakin mieheni loman ajan lasten pitäisi olla hoidossa. Mieheni kun ei kuitenkaan pysty hoitamaan kotitöitä samalla, kun hoitaa lapsia ja hänellä pitää olla omaa aikaakin ja muutenkin voisimme tehdä yhdessä juttuja täällä kotona. Olin niin tyrmistynyt, etten oikein osannut sanoa tähän mitään. Ärsyttää ja kiukuttaa, ettei sattunut yhtään fiksumpi äiti kohdalle. :D
 
paukama
olen kuullut perusteltavan lapsen hoidattamista pk:ssa vaikka äiti kotona mm sillä että "lapsi haluaa mennä sinne kun siellä on kaverit jne". toki mutta joka päivä? täyttä päivää? en voi ymmärtää...
 
Tätä en vaan kykene ymmärtämään. Jos itsellä on kesäloma niin miksi lapsi pitäisi viedä hoitoon?? Miten voi olla ettei vanhemmat pysty nauttimaan lomastaan jos lapset ovat mukana?
Mä en ole myöskään koskaan viettänyt yhtään päivää aurinkoa ottaen niin ettei mulla olisi ollut lapset mukana. Lapset on olleet mun jokaisell amatkallakin mukana. JOS kyseessä on ollut LOMAmatka.

Ymmärrän kyllä hyvinkin että joku totaaliyh pitää pari päivää lomaa niin että lapset ovat hoidossa. Mutta jos perheessä on kaksi vanhempaa niin... ei mene jakeluun.

Niin ja meillä on KAKSI erityislasta. Joten ymmärrän kyllä, että elämä voi olla välillä hiukka haasteellista. ;)
Ehkä ihmiset ja (erityis)lapsetkin on erilaisia? Meilläkin on kaksi erityislasta ja heidän kohdallaan se 2,5kk kesäloma olisi jo lapsille itselleen liian pitkä. Jos sellainen loma olisi kuitenkin -vasten lasten etua- pakko pitää niin näkisin ihan kaikkien yhteisenä etuna sen että lapset siasi tuona aikana edes pariksi päiväksi jonnekin hoitoon että vanhemmat saisivat hetken levähtää. oli tuo hoitopaikka sitten päiväkoti, mummola, kummitäti tai kuka/mikä hyvänsä.

Kyllä, loma lasten kanssa on myös lomaa, mutta siltikin pidemmänpäälle se 24/7 käy kaikkien hermoille ja on ihanaa saada välillä vain hetki olla. Ja tosissaan, tuolla muutaman päivän hoidossa olemisella ja sillä että lapsi on täyttä päivää hoidossa koko kesän on jo iiiiiso ero. =)
 
"Pelle"
Meillä sopimus 15pv / kk ja usein tarve on 1-2 pv ylikin jolloin lapsi on saatava mummolaan. Mutta joskus päivät jää 13-14 pv jolloin vien kyllä ihan hyvää omatuntoa kantaen lapsen hoitoon myös niinä päivinä.

Lomani aikana tms. en vie.
 
Badromance
Nyt varmaan tulee kunnon haukut mutta eipä paljoo kiinnosta. Meillä on kaks lasta, toinen alle nelikuinen, toinen täyttää tänä vuonna kolme ja meillä on niin että esikoinen on hoidossa 13 päivää kuussa, käytetään kaikki päivät. Ja itse siis olen vauvan kanssa kotona, niin että "hui kauheaa" vaan. Mulla ei hermo kestä olla päivät pitkät kotona kahden lapsen kanssa (ja nyt sitten kyselette miks edes tein lapsia, niinpä, miksi?), ja mieluummin viedään poika päikkäriin jossa tekemistä ja kavereita, joita hän kaipaa ja tarvitsee päiviinsä. Lomat poju on kotona. Meille tää on paras ratkaisu, sen kun arvostelette sitten. Lapselle kuitenkin pitää olla tekemistä ja entäpä jos olen sen sortin äiti etten osaa sellaista keksiä? Päikkärissä osataan, siellä on jumppaa sun muuta tekemistä, askartelua ja kaikkea, jota ainakin meidän lapsi tarvitsee. Kotonako olis sitten parempi kun vaan ulkoillaan ja hän saa vapaasti leikkiä,ja tuohonkin vapaaseen leikkiin hän tylsistyy alta aika yksikön? Hmm, mieluummin päikkäri kun seinille hyppivä lapsi..
 

Yhteistyössä