kaamee riita ruokarahasta - apuva!

  • Viestiketjun aloittaja minäkö kiskuri?
  • Ensimmäinen viesti
You rule! :)
Mahtavaa! Teit oikein. Nyt sun tarvii enää pysyä lujana, ethän halua, että sama rumba alkaa alusta. Varaudu siihen että mies vonkuu takaisin, koska kukapa haluaisi luopua hyvästä palvelusta. Varaudu siihen, että vonkuu jo ens yönä kun baarista on lähdössä ja kaipais vähän lämpöä. Laita nukkumaanmennessä puhelin äänettömälle.
 
Hah
Alkuperäinen kirjoittaja vierastaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Äitee:
Tulee mieleen ihan mun yks miesehdokas joitakin vuosia sitten. Lapseton yli nelikymppinen mies ja asui omistusasunnossa ja hyvässä virassa insinöörihommissa. Joitakin viikkoja tapailtiin ja minun luona enimmäkseen tykkäsi olla. Minulla vuokrakämppä ja lapset elätettävänä. Tykkäsi saunoa ja sitä olis joka ilta pitäny lämmitellä ja kyllä huomas sähkölaskussakin. Tuli juttujen perusteella vähän käsitys, että halus elää vähän siivellä. Kehuskeli matkoillaan, joita firma maksanut ja itse pääsi ilmaiseksi. Vanhempiensa tullessa kaukaa kylään, isänsä maksoi ruoat aikamiespojallekin ravintolassa; tykkäs kuulemma miehen mukaan aina maksaa. Entisestä naisystävästä puhui myös siihen sävyyn, että olivat olleet paljon naisen asunnolla. Minä en koskaan tuonut häntä asunnolleni, kun lapset kotona. Muutenkin tosi pinttynyt tapoihinsa, miten päin vessapaperirulla pitää olla telineessä ja missä kohti tuoli lattialla maton päällä. Onneks huomasin heti alkuvaiheessa millainen mies on......eipä ihme, ettei ole koskaan pidempää naissuhdetta saanut ja lapsista puhumattakaan...
Täydellinen kuvaus mun exästä. Kuinkas P on jaksellut :D
Wau ! onkohan Pasi -etunimi taikasana ! Mun pihiäkin pihimpi siipeilijä exä joka jaksoi nähdä vaivaa että maton hapsut on ojennuksessa...
 
ap
joo, tässä on nyt vain se,että mun harrastuksiin meno hieman vaikeutuu. Minä tykkään ihan älyttömästi käydä erinlaisissa jumpissa. Toisaalta oltiin melkolailla erinlainen pari - minä harrastan liikuntaa, en polta enkä juuri juo. Mies taas juo, polttaa ja ei juuri liiku (nyt pakko pyöräillä ku auton joutui rahapulassaan myymään pois). Hän on todella ylipainoinen. Jotku ku mietti miltä tämä mies näyttää.
 
vieras
Vain ensimmäisen sivun lukeneena: Älä jatka suhdetta tuollaisen kanssa.

Kyllä hän tietää itsekin minkä verran on maksanut syömisistään - ellei ole syöttänyt itseään täysin pummien tutuilla/sukulaisilla aiemminkin.

Kuulostaa juuri siltä että jos joskus 10vuoden sisään jäät kotihoidontuelle lapsenne kanssa, niin sinä saat tosiaan nähdä nälkää ja luopua aivan kaikesta omasta menostasi kun koko kotihoidontukesi menee osuuteesi vuokrasta, ja lisäksi sinulle jää joka kuukausi rästiin muutama sata euroa asuntolainaa..
 
Oikein teit
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
joo, tässä on nyt vain se,että mun harrastuksiin meno hieman vaikeutuu. Minä tykkään ihan älyttömästi käydä erinlaisissa jumpissa. Toisaalta oltiin melkolailla erinlainen pari - minä harrastan liikuntaa, en polta enkä juuri juo. Mies taas juo, polttaa ja ei juuri liiku (nyt pakko pyöräillä ku auton joutui rahapulassaan myymään pois). Hän on todella ylipainoinen. Jotku ku mietti miltä tämä mies näyttää.
No mutta miestähän sinä olit vailla, elämänkumppania. Et laiskaa ja läskiä lapsenvahtia, joka tekee elämästäsi yhtä penninvenytystä. Kyllä sä vielä MIEHEN löydät.

Sitä ennen jumppaat harvemmin tai kotona, tai hankit jonku muun lapsenlikan. Laita esim paikallislehteen ilmoitus että tarttet lapsenvahtia. Joku lukioikänen on kuitenki varmasti vähintään yhtä hyvä lapsenlikka kuin entinen lorvimiehesi. Eikä lukiolaista tartte elättää siinä sivussa.
 
JonnaÄiti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
joo, tässä on nyt vain se,että mun harrastuksiin meno hieman vaikeutuu. Minä tykkään ihan älyttömästi käydä erinlaisissa jumpissa. Toisaalta oltiin melkolailla erinlainen pari - minä harrastan liikuntaa, en polta enkä juuri juo. Mies taas juo, polttaa ja ei juuri liiku (nyt pakko pyöräillä ku auton joutui rahapulassaan myymään pois). Hän on todella ylipainoinen. Jotku ku mietti miltä tämä mies näyttää.
Joskus kun tällaisista lukee, miettii pakostakin että miksi olet tuollaisen kanssa alunperinkään seurustellut? Seksi tuskin tässä on syynä, olisko sitten tuo että se on ollut lapsenvahtina?

Kyselepä naapureita, muita tuttuja tai sitten kerran viikossa maksat jollekin tulee paljon halvemmaksi kuitenkin
 
Tää pitää merkata ja lukasta myöhemmin, nyt ei oo enää aikaa.
Vasta 3 sivua lukenu mutta mieleen tuli että 260e/kk ja sais täyden ylläpidon (ruuat, pyykit, asumisen, peseytymisen.. ), kyllä sanoisin että on halpaa!

En kattelis tommosta miestä yhtää, joka vaa tulis ja olis ja söis ja pesettäs pyykkisä ym. osalistumatta itte mihinkää!! Pihalle lähtis ja nopsaan!

Mutta luen loppuun asti jahka kerkiin :D
 
Lissu
Koko ketjun lukeneena olen ihan helpottunut sun puolesta ap kun potkaisit miehen muitten elätettäväksi. Kuulosti siltä että suhde vei sulta enemmän kun antoi - ainoa hyvä puoli taisi olla tuo oma aika, mikä on tietysti kullanarvoista pienten lasten äidille, tiedän. Mutta helpommalla pääset tosiaan vaikka MLL:n lapsenvahdilla kuin tuollaisessa suhteessa. Keksitkö tuttavapiiristäsi jotakuta samassa elämäntilanteessa elävää ihmistä? Voisitte vähän vuorotella toistenne lapsenvahteina. Tsemppiä! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
Koko ketjun lukeneena olen ihan helpottunut sun puolesta ap kun potkaisit miehen muitten elätettäväksi. Kuulosti siltä että suhde vei sulta enemmän kun antoi - ainoa hyvä puoli taisi olla tuo oma aika, mikä on tietysti kullanarvoista pienten lasten äidille, tiedän. Mutta helpommalla pääset tosiaan vaikka MLL:n lapsenvahdilla kuin tuollaisessa suhteessa. Keksitkö tuttavapiiristäsi jotakuta samassa elämäntilanteessa elävää ihmistä? Voisitte vähän vuorotella toistenne lapsenvahteina. Tsemppiä! :)
Samat sanat =)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
Koko ketjun lukeneena olen ihan helpottunut sun puolesta ap kun potkaisit miehen muitten elätettäväksi. Kuulosti siltä että suhde vei sulta enemmän kun antoi - ainoa hyvä puoli taisi olla tuo oma aika, mikä on tietysti kullanarvoista pienten lasten äidille, tiedän. Mutta helpommalla pääset tosiaan vaikka MLL:n lapsenvahdilla kuin tuollaisessa suhteessa. Keksitkö tuttavapiiristäsi jotakuta samassa elämäntilanteessa elävää ihmistä? Voisitte vähän vuorotella toistenne lapsenvahteina. Tsemppiä! :)
Heh, paha pannaan kiertämään. :) Mä nimittäin tiedän, että hänellä on tapana kaikella ihanilla lahjuksilla ja huomionosoituksilla hurmata vastapuoli. Siinä kuules nainen lankee ja tosi helposti, ostaa kallista shampanjaa ravintolassa (ja varmaan kustantaa senki niillä vipeillään), vie kukkia sun muuta. Hui kuin tuo voikin olla pettävää, moni nainenhan on ihan "vetelä" tuommoisesta kohtelusta.
 
huh
Alkuperäinen kirjoittaja minäkö kiskuri?:
olen seurustellut parisen kuukautta erään miehen kanssa. Mies on käytännössä katsoen asunut meillä, ei ole yhtään yötään kotonaan viettänyt. No, ei siinä mitään, mutta otin puheeksi tänä aamuna sen, että voisko hän osallistua ruokakustannuksiin. Ehdotin,että minä voin edelleen hoitaa kaupassa käynnit, nyt aikaakin on ku oon lomalla (hän käy päivät töissä). Ja jos hän maksaisi osuutensa minulle. No, ensin hän tuumasi,että haluan ajaa hänet täältä pois ja viimeisetkin rahat häneltä ottaa. :/ mä ku ehdotin seuraavasti: arkena 5,- ja viikonloppuna 20,- koska on kaikki ateriat läsnä. Ja mies on todella iso, syö enenmpi mitä kuluttaa! Kerranki veti makaronilaatikosta puolet lautaselleen, eli annokset eivät ole ns. lasten kokoa.
Hän pyysi nyt sit töistä käsin, että näytän hänelle mitä minulla menee ruokaan kuussa rahaa, jotta on mihin verrata. Lupasin tehdä laskelmaa. Kuittalipa siitäkin, että pitääkö hänen jääkaapin käytöstäkin sit maksaa, vedestä ja sähköstä ja valmistaa sit itselleen erikseen ruoat ja merkata ne nimellään. *huoh*.... mutta jos jotain suuntaa saisin täältä, onko kukaan laskenut, mitä siihen ruokaan oikeesti menee / aikuinen, siis arkena ku on töissä ja syö lounaan siellä ja viikonvaihteessa? Auttekkee, ikävää, jos mies tän takia vetää herneet nenään ja häipyy. :(
Ja mikä on se piirre tuossa miehessä jonka takia haluat olla hänen kanssaan?
 
K
Mahtavaa! Pysy linjassasi!! Ihanan aurinkoista kesää sulle ja oikeasti, juttele ystäviesi/sukulaisten/paikallisen MLL:n kanssa jos joku tietää jonkun luotettavan lapsenvahdin.
Onnea vielä!
 

Yhteistyössä