kaamee riita ruokarahasta - apuva!

  • Viestiketjun aloittaja minäkö kiskuri?
  • Ensimmäinen viesti
Kerä
Alkuperäinen kirjoittaja Strong enough:
Mahtaakohan koskaan tulla sitä päivää, että ap ottaa vastuun itse itsestään ja tajuaa läheisriippuvuuden ja epätoivoisuuden ja huonon itsetunnon itsessään. Epäilen. Niinkauan kuin sitä päivää ei tule, on apn kohtalona löytää itsensä yhä uudelleen ja uudelleen nykyisen miehen kaltaisten otusten seurasta.
Ap:lla on toki oikeus omiin päätöksiinsä ja halutessaan elää toimimattomassa suhteessa.

Mutta ap, sinulla on lapset, joiden hyvinvointi ja turvattu perhe-elämä menee omien halujesi edelle. Tai näin ainakin minusta. Millaisen mallin sinä annat lapsillesi kituuttamalla tuollaisen miehen kanssa, joka huoletta kävelee ylitsesi?

Miehen ei kuulu olla suhteessa yksi lapsista, joista sinä huolehdit. Mies ottaa vastuun itsestään ja sitoutuessaan sinuun, sitoutuu myös lapsiin ja antaa heille hyvän miehen mallin. Kukaan ei täydellinen ole, mutta ei ole aikuisesta liikaa vaatia kykyä käyttäytyä vastuuntuntoisesti ja kanssaihmisiään huomioivasti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
hän sanoi,että korkeintaan hällä on 200,- laittaa ruokaan rahaa. Mutta jos mä esitän tuon, mitä oon ajatellut, niin eihän tuo riitä. Mä oon kuulemma lypsän hänet (tulee vaan mieleen, että kuka lypsää ketäkin). Ja en mä voi hälle esim. sitä leipää olla antamatta, pakkohan mulla on itelle ja lapsille ruokaa täällä olla, hän menee kaapille ja ottaa ite sieltä syömistä. Oon kyllä huomannut, että kauppaan menee nyt enenmpi rahaa.
Riittäähän se? oliko se 20/e vkl ja 5 e /arkipäivä? eli mun laskujen mukaan 4 x 20 = 80 ja 20 x 5 = 100.

Mutta mieti jos on noin itsekäs niin mihin joudut jos jatkat.

 
sipsi
Alkuperäinen kirjoittaja pikkupiikkis:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
hän sanoi,että korkeintaan hällä on 200,- laittaa ruokaan rahaa. Mutta jos mä esitän tuon, mitä oon ajatellut, niin eihän tuo riitä. Mä oon kuulemma lypsän hänet (tulee vaan mieleen, että kuka lypsää ketäkin). Ja en mä voi hälle esim. sitä leipää olla antamatta, pakkohan mulla on itelle ja lapsille ruokaa täällä olla, hän menee kaapille ja ottaa ite sieltä syömistä. Oon kyllä huomannut, että kauppaan menee nyt enenmpi rahaa.
Riittäähän se? oliko se 20/e vkl ja 5 e /arkipäivä? eli mun laskujen mukaan 4 x 20 = 80 ja 20 x 5 = 100.

Mutta mieti jos on noin itsekäs niin mihin joudut jos jatkat.
Minä en jaksaisi elättää ja syöttää aikuista miestä, uutta tuttavuutta ainakaan :( Eri asia, jos yhdessä jo oltua tulee sairautta, työttömyyttä tms., parisuhteessa rahat on toki yhteiset. Mutta ei mielestäni lyhyissä tuttavuuksissa alusta alkaen...

 
mitään et menetä
Alkuperäinen kirjoittaja huh :
Alkuperäinen kirjoittaja minäkö kiskuri?:
Auttekkee, ikävää, jos mies tän takia vetää herneet nenään ja häipyy. :(
No se on sun onnes siinä vaiheessa.
Nimenomaan. Melkoinen itsekeskeisyys.
Jos ei osallistu mihinkään, niin mieti mikä tappelu tuleekaan kotitöistä, asunnon ostosta, lasten hoidosta, ...varmaan maksat yksinäs enemmän vaikka saisit vain kotihoidontukea.
Pistä mäelle.
 
---
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
täytynee myöntää,että mä oon muutaman tekstarin nakannut hänelle, mm. huolehtinut että onhan hällä lääkkeitä ja toinen avain kämpälle mukana. Tosin laitoin myös sen, että tänne ei oo yöllä päissään tulemista. Sit nakkelin vielä siitä,että onkos puhtailla alushousuilla ollut käyttöä, että tuliko tarpeeseen. :( mietin sitä, että täällä moni on sanonut miestä narsistiksi, mutta olenko minä sitten joku läheisriippuvainen ku noin huolehdin ja murehdin? Ahistaa ihan vitusti koko homma. :(
Sä olet kyllä oikeasti vähän läheisriippuvainen. Kahden kuukauden tuttavuus, kyöräät heti kotiin ja mieheksi elämääs, ja päivä erossa ja jo itkeskelet läheisyydenkaipuuta ja pommaat tekstareita.
Niinpä. Tietäspä ap mitä jotkut k-päät puhuu naisistaan selän takana. Luultavasti tuokin mies lukeutuu noihin k-päihin, sillä niin härskisti on käyttäytynyt tähän asti, ja käyttäytyy edelleen.

Jos se äijä on hyvällä omallatunnolla ts soittelematta poissa, niin ei sillä kova ikävä ole sun luo.
Yksikin tällainen sankari (sukulaismies) pitää hynttyyt yhdessä yhden naisen kanssa varmaankin vain siksi että se on "kätevää". Saa helpotuksen ja saa ruoan pöytään.
Selän takana tää sukulaismies puhuu mun miehelle ettei se muija ole hänen tasoaan, pitäis lempata pihalle mutta onhan täs puolensa, ku joku odottaa kotona. :headwall
Se jopa muutti asuntoa siinä toivossa että nainen tajuais, ettei hänelle ole tilaa siellä uudessa kämpässä mutta nainen tulee perässä vaan. Luopui PALJOSTA jotta pystyisi muuttamaan siihen uuteen kämppään sen miehen perässä.
Jos se ottais vinkin niistä ilkeistä kommenteista mitä tää mies sanoo myös naisen kuullen, siis miten alentuvasti se käyttäytyy, mutta ei.

Älä ap anna kävellä ittes yli.
 
ap
tulee vaan niin hiton paha mieli tästä kaikesta.... ilmakin niin synkkä, mieli kans :( mutta pakko jaksaa päivä kerrallaan, harmittaa niin, että olen tämmöiseen koskaan edes alkanut (suhteeseen siis), mutta kuten jo kerroin, hän oli niin kultainen ja ihana aluksi. Osasi tosiaan tehdä vaikutuksen.
 
sipsi
Päivät kuluu. Päivistä tulee viikkoja ja viikoista kuukausia, ja ikävistä asioista pääsee yli, ihan varmasti!

Hyvä ehkä kuitenkin, että tuollainen piirre paljastui alun ihanuuden jälkeen näinkin pian-ei esimerkiksi parin lapsen ja isojen velkojen jälkeen...

Älä anna käyttää itseäsi hyväksi, siihen olet aivan varmasti liian arvokas :hug:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ei oo kuulunut yhtään mitään miehestä. Tavarat, jopa hänen kotiavain on vielä täällä ja lääkkeet. Toivottavasti hällä toinen avain mukana tai sit löytänyt jo uuden majapaikan. Ja jos lääkkeet jää ottamatta voip kaameet vierotusoireet iskeä krapulan päälle. *minäkö vahingoniloinen* :/
Kyllä se nälän yllättäessä tulee taas vinkumaan ovesi taakse..
 
Juu
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tulee vaan niin hiton paha mieli tästä kaikesta.... ilmakin niin synkkä, mieli kans :( mutta pakko jaksaa päivä kerrallaan, harmittaa niin, että olen tämmöiseen koskaan edes alkanut (suhteeseen siis), mutta kuten jo kerroin, hän oli niin kultainen ja ihana aluksi. Osasi tosiaan tehdä vaikutuksen.
Hei. KAKSI KUUKAUTTA. Se ON se aluksi.

Melkonen suhde kun kahden kuukauden suhteessa joku oli ALUKSI ihana mutta sitten muutettiin yhteen ja alkoi vaikeat ajat, ja sitten tuli LOPUKSI kaameaa.
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja Ilkimys.:
Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
Eli siis sun mielestä on ihan ok että ap kustantaa miehelle kaikki ruuat, sähköt, vedet ja muut kulut?
Tietenkin kulut pitää jakaa. Mutta aloittajan miehen mielestä summa ei selvästikään ole kohtuullinen. Mitä mieltä itse olet, olisitko itse valmis maksamaan seurustelukumppanillesi viikonloppuisin 20 euroa/päivä hänen ruoistaan? Sillä summalla syö kuitenkin jo edullisessa ravintolassa pari kertaa päivässä itse valitsemaansa sapuskaa.

Sähköt ja vedet ovat oma lukunsa, ja niistäkin pitää toki jotakin maksaa. Vaikea ottaa kantaa, kun en tiedä, millaiset aloittajan asumiskulut ovat ja minkä verran sähkö-, vesi-, tv- ym. maksuja mies maksaa tällä hetkellä tyhjillään olevasta asunnostaan.
Voihan se mies tietenkin käydä halvassa ravintolassa syömässä kahdesti ja jättää aamiaisen ja iltapalan sekä muut välipalat väliin kokonaan ja karkit ostaa itse.

Epäilen että summa on vähintäänkin kohtuullinen. Ja jos ei maksa, niin pistä ihmeessä pihalle. Olisin jo laittanut, ajat sitten. Tottakai sitä voi alussa olla kiva toiselle ja tarjota ruuat ja muut, mutta kun se jo muuttuu asumiseksi, eikä kuluihin osallistu, niin silloin kuulostaa jo huonolta.
 
ap
ihanasti elätte kyllä mukana tässä vaikeassa tilanteessa--- mietin vain,että tänäänki meni sit jumpat ohi suun. Mutta onneksi pääsen sinne sit maanantaina. Josko jois kupposen kahvia, nuorinki on laittamassa päiväunille, pyykki kone pyörii, asitiat samoin koneessa pesussa - arki jatkuu....
 
Alkuperäinen kirjoittaja sipsi:
Alkuperäinen kirjoittaja pikkupiikkis:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
hän sanoi,että korkeintaan hällä on 200,- laittaa ruokaan rahaa. Mutta jos mä esitän tuon, mitä oon ajatellut, niin eihän tuo riitä. Mä oon kuulemma lypsän hänet (tulee vaan mieleen, että kuka lypsää ketäkin). Ja en mä voi hälle esim. sitä leipää olla antamatta, pakkohan mulla on itelle ja lapsille ruokaa täällä olla, hän menee kaapille ja ottaa ite sieltä syömistä. Oon kyllä huomannut, että kauppaan menee nyt enenmpi rahaa.
Riittäähän se? oliko se 20/e vkl ja 5 e /arkipäivä? eli mun laskujen mukaan 4 x 20 = 80 ja 20 x 5 = 100.

Mutta mieti jos on noin itsekäs niin mihin joudut jos jatkat.
Minä en jaksaisi elättää ja syöttää aikuista miestä, uutta tuttavuutta ainakaan :( Eri asia, jos yhdessä jo oltua tulee sairautta, työttömyyttä tms., parisuhteessa rahat on toki yhteiset. Mutta ei mielestäni lyhyissä tuttavuuksissa alusta alkaen...
No riippuu miehestä. En mäkään elättäisi ym. tuommoista kuin ap elätti mutta, mutta...

Kun tapasin mieheni 12 v sitten, niin kyllä meillä tuli aika heti yhteiset ruuat, jotka mä tein, rahatkin kyllä ym. Pesin pyykkiään samalla kuin omatkin (hänellä ei ollut pyykkikonetta) jne. Mies ei silloin osannut hirveän hyvin kokata, mutta on kyllä tässä vuosien varrella oppinut hyväksi.

Yhteen muutettiin virallisesti alle 2 kk tapaamisesta, mies irtisanoi siis asuntonsa heti ja muutti mun luo, mutta epävirallisesti heti se kävi. Mulla oli todella pieni vuokra silloin (vakuutusyhtiön kämppä ). Mies oli just silloin vielä työtön. Sai kyllä ansiosidonnaista. Meni sitten seuraavana vuonna yhteen koulutukseen ja töihin heti sen jälkeen. Muistan kyllä kun yksi mun kaveri varoitteli hänestä kyllä. Vaikutti kuulemma rentulta :).

Mä kävin töissä ja kun mies oli työttömänä, kävi kaupassa ja harjoitteli sitä ruuanlaittoa ja pesi pyykit, siivosi.

Mutta hän oli kyllä itse ostamassa ruokaa ja muutenkin selvästi huolehti raha-asioistaan jopa säntillisemmin kuin minä. Plus ei ollut ammattityötön eli oli ollut töissä, mutta firma myytiin alta pois. Ja meni kyllä töihinkin, kun sai työpaikan. Ja on ihan vastuuntuntoinen aikuinen ja isä.
 
ei sympatiaa enää
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ihanasti elätte kyllä mukana tässä vaikeassa tilanteessa--- mietin vain,että tänäänki meni sit jumpat ohi suun. Mutta onneksi pääsen sinne sit maanantaina. Josko jois kupposen kahvia, nuorinki on laittamassa päiväunille, pyykki kone pyörii, asitiat samoin koneessa pesussa - arki jatkuu....
Sä oot kyllä kipee.
Oot just pääsemässä eroon hyväksikäyttävästä loiseläjästä joka ei rakasta sua tippaakaan, ja sä vaan iniset että et pääse enää jumpalle? :headwall:

Tiiäkkö, mä luulen että se mies taitaa olla ihan just sun tasoista seuraa. Vakka ja kansi. Lapsias vaan käy sääliksi kun äippä kelpuuttaa kenet tahansa kotiinsa lapsiaan vahtimaan. Toivottavasti sossu tai joku puuttuu tuohon asiaan.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ei sympatiaa enää:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ihanasti elätte kyllä mukana tässä vaikeassa tilanteessa--- mietin vain,että tänäänki meni sit jumpat ohi suun. Mutta onneksi pääsen sinne sit maanantaina. Josko jois kupposen kahvia, nuorinki on laittamassa päiväunille, pyykki kone pyörii, asitiat samoin koneessa pesussa - arki jatkuu....
Sä oot kyllä kipee.
Oot just pääsemässä eroon hyväksikäyttävästä loiseläjästä joka ei rakasta sua tippaakaan, ja sä vaan iniset että et pääse enää jumpalle? :headwall:

Tiiäkkö, mä luulen että se mies taitaa olla ihan just sun tasoista seuraa. Vakka ja kansi. Lapsias vaan käy sääliksi kun äippä kelpuuttaa kenet tahansa kotiinsa lapsiaan vahtimaan. Toivottavasti sossu tai joku puuttuu tuohon asiaan.
no korjataa, melkein kaikki ihanasti tukee ja kannustaa minua.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ei sympatiaa enää:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ihanasti elätte kyllä mukana tässä vaikeassa tilanteessa--- mietin vain,että tänäänki meni sit jumpat ohi suun. Mutta onneksi pääsen sinne sit maanantaina. Josko jois kupposen kahvia, nuorinki on laittamassa päiväunille, pyykki kone pyörii, asitiat samoin koneessa pesussa - arki jatkuu....
Sä oot kyllä kipee.
Oot just pääsemässä eroon hyväksikäyttävästä loiseläjästä joka ei rakasta sua tippaakaan, ja sä vaan iniset että et pääse enää jumpalle? :headwall:

Tiiäkkö, mä luulen että se mies taitaa olla ihan just sun tasoista seuraa. Vakka ja kansi. Lapsias vaan käy sääliksi kun äippä kelpuuttaa kenet tahansa kotiinsa lapsiaan vahtimaan. Toivottavasti sossu tai joku puuttuu tuohon asiaan.
no korjataa, melkein kaikki ihanasti tukee ja kannustaa minua.
Mä ainakin oon tyytyväinen jos vaan jaksat pitää pintasi ja pidät sen äijän pois teidän luota. Selvä hyväksikäyttäjä oli.
:hug:
 
Joo
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ihanasti elätte kyllä mukana tässä vaikeassa tilanteessa--- mietin vain,että tänäänki meni sit jumpat ohi suun. Mutta onneksi pääsen sinne sit maanantaina. Josko jois kupposen kahvia, nuorinki on laittamassa päiväunille, pyykki kone pyörii, asitiat samoin koneessa pesussa - arki jatkuu....
Saat MLL: ltä lapsenvahdin huomattavasti halvemmalla kun aikusen miehen ruokkiminen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tulee vaan niin hiton paha mieli tästä kaikesta.... ilmakin niin synkkä, mieli kans :( mutta pakko jaksaa päivä kerrallaan, harmittaa niin, että olen tämmöiseen koskaan edes alkanut (suhteeseen siis), mutta kuten jo kerroin, hän oli niin kultainen ja ihana aluksi. Osasi tosiaan tehdä vaikutuksen.
Kaksi kuukautta tunnettu ja mies oli ihana ja kultainen ALUSSA!!! Voi elämän kevät, mahtaa olla ihana ja kultainen 20 vuoden päästä? No toki on jo tuossa vaiheessa löytänyt paremman nyhdettävän!
 
Keräät toisen tavarat valmiiksi kassiin ja laitat eteisen ovelle, ei tarvitse sitäkään aikaa kärvistellä kun toinen kerää kamppeitaan.
Pyydä, että ilmoittaa kun on tulossa hakemaan ja viet tavarat hälle alaovelle, niin ei tarvitse päästää edes enää sisälle, jos se tuntuu sinulle vaikealle.
Vihoissa ei kuitenkaan tarvitse erota, voit ihan selkeästi sanoa, että tämä ei toimi, ei tule koskaan toimimaankaan.
 
sipsi
Alkuperäinen kirjoittaja pikkupiikkis:
Alkuperäinen kirjoittaja sipsi:
Alkuperäinen kirjoittaja pikkupiikkis:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
hän sanoi,että korkeintaan hällä on 200,- laittaa ruokaan rahaa. Mutta jos mä esitän tuon, mitä oon ajatellut, niin eihän tuo riitä. Mä oon kuulemma lypsän hänet (tulee vaan mieleen, että kuka lypsää ketäkin). Ja en mä voi hälle esim. sitä leipää olla antamatta, pakkohan mulla on itelle ja lapsille ruokaa täällä olla, hän menee kaapille ja ottaa ite sieltä syömistä. Oon kyllä huomannut, että kauppaan menee nyt enenmpi rahaa.
Riittäähän se? oliko se 20/e vkl ja 5 e /arkipäivä? eli mun laskujen mukaan 4 x 20 = 80 ja 20 x 5 = 100.

Mutta mieti jos on noin itsekäs niin mihin joudut jos jatkat.
En tarkoittanutkaan ollenkaan kuvailemaasi "tapausta". Tarkoitin, että jos alusta alkaen toisella ei ole aikomustakaan osallistua yhteiseen eloon kuin syömämiehenä, eikä ilmeisesti aikeita muuhun ole tuevaisuudessakaan (kun ei ap:n ehdotukseen ruokarahasta suostunut) niin sellaista en katsoisi.

Tilapäiset jutut rahan suhteen on ihan eri asia. Meilläkin mies 20v sitten maksoi huomattavasti enemmän elämisestämme, oli töissä ja minä opiskelin. Tilanne oli väliaikainen. En vaan jaksasi katsoa, kun iso mies vetää puolet makaroonilaatikosta eikä mihinkään kuluihin osallistu mietenkään...

Minä en jaksaisi elättää ja syöttää aikuista miestä, uutta tuttavuutta ainakaan :( Eri asia, jos yhdessä jo oltua tulee sairautta, työttömyyttä tms., parisuhteessa rahat on toki yhteiset. Mutta ei mielestäni lyhyissä tuttavuuksissa alusta alkaen...
No riippuu miehestä. En mäkään elättäisi ym. tuommoista kuin ap elätti mutta, mutta...

Kun tapasin mieheni 12 v sitten, niin kyllä meillä tuli aika heti yhteiset ruuat, jotka mä tein, rahatkin kyllä ym. Pesin pyykkiään samalla kuin omatkin (hänellä ei ollut pyykkikonetta) jne. Mies ei silloin osannut hirveän hyvin kokata, mutta on kyllä tässä vuosien varrella oppinut hyväksi.

Yhteen muutettiin virallisesti alle 2 kk tapaamisesta, mies irtisanoi siis asuntonsa heti ja muutti mun luo, mutta epävirallisesti heti se kävi. Mulla oli todella pieni vuokra silloin (vakuutusyhtiön kämppä ). Mies oli just silloin vielä työtön. Sai kyllä ansiosidonnaista. Meni sitten seuraavana vuonna yhteen koulutukseen ja töihin heti sen jälkeen. Muistan kyllä kun yksi mun kaveri varoitteli hänestä kyllä. Vaikutti kuulemma rentulta :).

Mä kävin töissä ja kun mies oli työttömänä, kävi kaupassa ja harjoitteli sitä ruuanlaittoa ja pesi pyykit, siivosi.

Mutta hän oli kyllä itse ostamassa ruokaa ja muutenkin selvästi huolehti raha-asioistaan jopa säntillisemmin kuin minä. Plus ei ollut ammattityötön eli oli ollut töissä, mutta firma myytiin alta pois. Ja meni kyllä töihinkin, kun sai työpaikan. Ja on ihan vastuuntuntoinen aikuinen ja isä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Keräät toisen tavarat valmiiksi kassiin ja laitat eteisen ovelle, ei tarvitse sitäkään aikaa kärvistellä kun toinen kerää kamppeitaan.
Pyydä, että ilmoittaa kun on tulossa hakemaan ja viet tavarat hälle alaovelle, niin ei tarvitse päästää edes enää sisälle, jos se tuntuu sinulle vaikealle.
Vihoissa ei kuitenkaan tarvitse erota, voit ihan selkeästi sanoa, että tämä ei toimi, ei tule koskaan toimimaankaan.
joo, olen laittanut tekstaria mm. senki, että ilmoittaa ku tulee kamppeensa hakemaan. Oon niitä keräillyt jo kasaan ja pyykkikorista kyllä nakkaan paskasetkin vaatteet sekaan vaan - yhtään paskaista bokseria en enää pese!
Ja laitan tosiaan ne ulos valmiiksi sit oottamaan, ei tartte tosiaan nähdä sitä!
 
ap
siis siitä ei VIELÄKÄÄN oo kuulunut mitään? sillä on hammasharjasta ja kannettavasta lähtien kaikki täällä. Pelkään,että se on tehnyt jo jotain itselleen (ennen suhdettamme hänen masennus oli tosi paha välillä, oli itsetuhoisia ajatuksia). Prkle!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis siitä ei VIELÄKÄÄN oo kuulunut mitään? sillä on hammasharjasta ja kannettavasta lähtien kaikki täällä. Pelkään,että se on tehnyt jo jotain itselleen (ennen suhdettamme hänen masennus oli tosi paha välillä, oli itsetuhoisia ajatuksia). Prkle!
Krapuloissaan makaa jossain. Tai sitten tekee tuon tahallaan, että saisi sut huolestumaan ja ehkä anelemaan takaisin. Turhaan sä siitä enää murehdit, ole vain tyytyväinen että pääset eroon.
 
Ihan oikeesti pitäs kirjottaa kirja "kootut naisten syyt ja selitykset". Kirja oli täynnä naisten syitä miksi ne roikuu täysin tuhoontuomituissa elämän nakertavissa suhteissa. Ihan oikeesti! Nytkin jotain "voi että, jumppa meni ohi suun,," , voi lapsen ilmettä kun isä joskus on kotona (sanotaan kusipääjuoposta joka on valta osan rälläämässä jossain muualla) ja niitä satunnaisia hetkiä varten kituutetaan niin että itketään melkein jokav**un päivä! mun lemppareita on että perheen pitää olla koossa, lapset tarvii miehen mallin ja sen sukulaiset on ihania. Se on varmaan vaan se että siinä lähellä ei näe kokokuvaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis siitä ei VIELÄKÄÄN oo kuulunut mitään? sillä on hammasharjasta ja kannettavasta lähtien kaikki täällä. Pelkään,että se on tehnyt jo jotain itselleen (ennen suhdettamme hänen masennus oli tosi paha välillä, oli itsetuhoisia ajatuksia). Prkle!
Se kuule pelaa just niin että sä ajattelet just noin! kohta sä otat sen takaisin kyynel silmässä ja sätit ittees että mitä oot tehny. Se ryömii marttyyrina takas ja selkäs takana hieroo käsiään että "well played,,"
 

Yhteistyössä