kaamee riita ruokarahasta - apuva!

  • Viestiketjun aloittaja minäkö kiskuri?
  • Ensimmäinen viesti
minäkö kiskuri?
olen seurustellut parisen kuukautta erään miehen kanssa. Mies on käytännössä katsoen asunut meillä, ei ole yhtään yötään kotonaan viettänyt. No, ei siinä mitään, mutta otin puheeksi tänä aamuna sen, että voisko hän osallistua ruokakustannuksiin. Ehdotin,että minä voin edelleen hoitaa kaupassa käynnit, nyt aikaakin on ku oon lomalla (hän käy päivät töissä). Ja jos hän maksaisi osuutensa minulle. No, ensin hän tuumasi,että haluan ajaa hänet täältä pois ja viimeisetkin rahat häneltä ottaa. :/ mä ku ehdotin seuraavasti: arkena 5,- ja viikonloppuna 20,- koska on kaikki ateriat läsnä. Ja mies on todella iso, syö enenmpi mitä kuluttaa! Kerranki veti makaronilaatikosta puolet lautaselleen, eli annokset eivät ole ns. lasten kokoa.
Hän pyysi nyt sit töistä käsin, että näytän hänelle mitä minulla menee ruokaan kuussa rahaa, jotta on mihin verrata. Lupasin tehdä laskelmaa. Kuittalipa siitäkin, että pitääkö hänen jääkaapin käytöstäkin sit maksaa, vedestä ja sähköstä ja valmistaa sit itselleen erikseen ruoat ja merkata ne nimellään. *huoh*.... mutta jos jotain suuntaa saisin täältä, onko kukaan laskenut, mitä siihen ruokaan oikeesti menee / aikuinen, siis arkena ku on töissä ja syö lounaan siellä ja viikonvaihteessa? Auttekkee, ikävää, jos mies tän takia vetää herneet nenään ja häipyy. :(
 
No eiköhän ole syytäkin päästä eroon tuolaisesta äijästä hyvissä ajoin!

Kai sä tiedät, paljonko sulla on mennyt niinä viikkoina ruokaan rahaa, jotka mies on sun luona majaillut? Niistä sitten lasket prosenttiosuuden, jonka epäilet miehen syöneen.
 
no tuota
paljonko sit menettää jos tommonen häipyy. Siis kysy siltä että paljonko sulla menis rahaa jos et meillä söis? Tai että voi sitten hommata kaappiin omat eväät, että sä teet sulle ja ilmeisesti lapsille?
 
No meillä on mies päivät töissä ja syö kun hevonen kun kotona on, meillä on myös 2 vaippapöksyä ja ruokakauppaan menee kk rahaa 400? keskimäärin, joissa on sitte vaipatkin mukana, joten laske tarkkaan ostokset kaikki kuitit otat talteen ja näytät miehelle, kyllä hänen pitäis ruokakustannuksiin osallistua jollakin tavalla ainakin.
 
Oi
Ootkohan ottanu riesaks mun exän ? Tosi nuuka mies !
Olet ihan oikeessa, kyllä äijän täytyy tajuta että ruoka MAKSAA !!
Hinnoittelusi on ihan asiallinen. huh, tuli niin entiset ajat mieleen kun ukko luuli mun "hyötyvän" hänestä vaikka loppupeleissä hävisin tonneja ! No, pieni hinta vapaudesta.
 
k
Älytöntä. En ainakaan itse voisi edes tuommoisen kanssa suunnitella tulevaa. Miten sitten yhdessäasumiset, mahdolliset lapset, äitiysloma-ajat, jne.
Tee helpommaksi ja käske hommata omat ruoat mukaansa ja maksamaan puolet vuokrasta. Jos siis ihan oikeasti haluat olla hänen kanssaan.
 
Viivi
No mä en tolle sentti-sulle-sentti-mulle tielle lähtisi ollenkaan. Sano sille että 50-75?/vko ruokarahaa tai se on moro. Oikeesti, mitään kuitteja tarvii alkaa laskemaan... naurettavaa jos ei iso mies tajua että ruokaan menee rahaa. Suihkussa käynti kuluttaa vettä. Sähkö ja lämmitys maksaa.

Älä ees rupee laskemaan sen "mieliksi" mitään, vaan sanot että tää ruokapalvelu maksaa nyt tän verran et ota tai jätä.

 
Voi äly mikä mies! Äkkiseltään tulee tosiaan mieleen, et parempi vaan jos häipyy.

Mutta, ehkä hänestä tuntui huonolta toi ehdotus, että hän antaisi sinulle rahaa. Eli jospa ehdotat, että kävisikö mieluummin sitten niin että hän maksaa joka toinen kerta kauppareissut? Menette sitten vaikka yhdessä tai hän yksin tai miten on helpoin. Jos sinun ehdottamasi alkuperäinen idea oli hänen mielestä huono, vaikkakin helpoin toteuttaa kun sinulla kerran on aikaa käydä kaupassa.
 
Viivi
Niin ja mitä helvettiä se sun luona ilmaseks majailee? siis ruoat + majapaikka?

Siis mä en ikinä kehtaisi, kyllä NORMAALI ihminen tarjoutuisi jotain maksamaan ja osallistuisi VAPAAEHTOISESTI kuluihin.

Juokse, nainen, juokse...
 
vieras
voi herra isä... luonnollistahan on, että maksellaan yhdessä jos asutaan yhdessä... ja kyllä, todellakin hänen kuuluisi maksaa myös sähköstä ja vedestä :D mut siis must on törkeetä, ettei hän osta ollenkaan ruokaa...
eli kerro miehelle, et ruokaan menee 500e kuussa ja siitä sitten miettii hänen osuuttaan....?
 
vieras
Eiks mies voisi vaikka hoitaa joka toisen kaupassakäynnin. Jos ei itse kerran huomaa. Kyllä mä seurusteluaikaan käytännössä asuin miehen asunnossa, ja samaa jääkaappia elettiin. Mut kyllä mä sit kävin ruokakaupassa ihan samoin kuin mieskin.
 
ap.
hän sanoi,että korkeintaan hällä on 200,- laittaa ruokaan rahaa. Mutta jos mä esitän tuon, mitä oon ajatellut, niin eihän tuo riitä. Mä oon kuulemma lypsän hänet (tulee vaan mieleen, että kuka lypsää ketäkin). Ja en mä voi hälle esim. sitä leipää olla antamatta, pakkohan mulla on itelle ja lapsille ruokaa täällä olla, hän menee kaapille ja ottaa ite sieltä syömistä. Oon kyllä huomannut, että kauppaan menee nyt enenmpi rahaa.
 

Yhteistyössä