kaamee riita ruokarahasta - apuva!

  • Viestiketjun aloittaja minäkö kiskuri?
  • Ensimmäinen viesti
Viivi
Varoitan sua vielä:

Jos parin kuukauden seurustelun jälkeen jo riidellään rahasta ja ruokakuluista ja kuka maksaa mitäkin niin ei tule auvoinen suhde teille ei. Mieti nyt itsekin...
 
m
Aapee, oletko semmonen reppana, jolla on ollut onki liossa jo vuosikausia ja nyt tarttui saalis? Kehno kala on, usko pois ja heitä sinne, mistä on tullutkin. Ei kun uutta matoa koukkuun!
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja vatsakasilmanvauvaa:
Menette yhdessä kauppaan ja maksatte vaikka vuorotellen?
Siinähän sitä huomaa paljonko rahaa menee ruokaan & elämiseen.
no eihän se mene sit oikein jos puoleksi maksetaan, koska meitä on enempi.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
hän sanoi,että korkeintaan hällä on 200,- laittaa ruokaan rahaa. Mutta jos mä esitän tuon, mitä oon ajatellut, niin eihän tuo riitä. Mä oon kuulemma lypsän hänet (tulee vaan mieleen, että kuka lypsää ketäkin). Ja en mä voi hälle esim. sitä leipää olla antamatta, pakkohan mulla on itelle ja lapsille ruokaa täällä olla, hän menee kaapille ja ottaa ite sieltä syömistä. Oon kyllä huomannut, että kauppaan menee nyt enenmpi rahaa.
Siis kuinka vaikeaa on KIELTÄÄ häntä syömästä? Sano, että jos haluaa syödä niin maksaa minkä pyydät ja mikäli ei halua maksaa niin sitten EI SYÖ.
 
On sitten tullu sun luokse loisimaan ja ottaa nokkiinsa että iso ihminen maksais omat kulut? Aika herkun olet napannu. JOs ei edes kysymättä tule mieleen aikaihmiselle korvata elättinä oloaan niin potkase ja kauas, anna kasvaa vielä moisen.
 
JÖÖ
Itsekäs ilkeä narsistinen ukko sulla.
Nyt vihellät pelin poikki ! joko systeemit muuttuu tai suhde loppuu.Siinä AINOAT vaihtoehdot !
Olen elänyt tuontapaisen pihin kanssa , tiedän mitä tarkoitat. Älä ole kynnysmatto !
 
Toi on tosi hankala asiaa, jos ei mies itse tajua. Saat elättää sitä kyllä jatkossakin. Varmaan tuollainen vuorotellen kauppaan juttu olisi ihan hyvä. Tosin siinä voi käydä niin että hänen maksuvuorollaan ostellaankin sitten paljon niukemmin. Jos ei maksuihin osallistuminen kiinnosta tai ala sujua, niin ukko pihalle ennen kuin on liian myöhäistä.
 
Meinaako se mies jäädä sun elämään niin kuin pidemmäksikin aikaa? Minusta taas tuntuisi tosi oudolle, jos samassa taloudessa kaikkia laskuja ja maksuja ruvettaisiin pilkkomaan tyyliin :lapset kuluttavat sähköä määrän 3x, aikuiset 2x sahkölasku on siis 5x josta yhdelle aikuiselle jää x.
Samahan se on ruokalaskuissakin. Jos tuolleen meinasit, niin onnea laskelmiin ;)
 
Lissu
Kuulostaa viimeisen päälle siipeilijältä tuo mies. Tuskin se on yksin asuessaankaan ilmaiseksi syönyt?

Ehdota että mies joko a) hommaa omat eväät b) antaa sulle rahana sen summan mikä sun mielestä sen ruokiin menee tai c) hoitaa koko porukan ruokaostokset kerran tai pari viikossa.
 
vieras
Kannattaa tosissaan miettiä millasta se elämä tulee olemaan, jos vaikka joskus muutatte yhteen, jos nyt on jo tollasta! Luuletko, että mies juurikaan osallistuu kustannuksiin, kun jo noin pienestä täytyy napista?

Kyllä meillä ainakin alusta asti käytiin vuorotellen kaupassa ja maksettiin suht puoliksi ruoat ja välillä kun minä kävin useammin kaupassa, mies anto mulle rahaa tai makso sitten jotain muuta, että meni suht tasan.
 
ap
siis esitin näin: 5;- / arkipäivä (syö yhden ateria töissä)
ja viikonloppuna la-su 20,-/pv
eli tekis 5,-x20 pv. + 20,-x8 pv. = 260,-

Oisko tämä kohtuuton? Hän kun ostaa karkkiakin, niin jo siihenki menee 5 euroo, mutta alkot eli kaljat ja siiderit ja tupakat hän sais ite kustantaa.

Eli jos tässä pysyisin, niin onko kallista? Hän ku sanoi, että tuo 20,- on paljon! Mutta äkkiä se vaan tulee ku syödään viikonloppuna aina vähän parempaa ruokaa esim. grillataan kokolihaa sun muuta herkkua päälle.
 
ompas miehellä munaa
Miks hän sun luona asuu? Laita kotiinsa asumaan ja käytte ulkona deitillä niin ei tarvi ruoista välittää, sovitte vaan että kumpikin kustantaa omat ostokset.
Jos nyt JO -2kk alkuhuumassa siis- on perusasioista tuommoista vääntöä, niin itse laittaisin miehen menemään. Aattele sitten mitä se tulevaisuudessa on jos nyt jo elää sun siivellä!
 
Aikuinen mies syö kuitenkin helpostikkin saman määrän kun nainen ja kaksi lasta,,,tuosta saat riesan tuosta miehestä. Yhdellä ystävällä on uusioperhe jossa mies on just sellanen että kaikki lasketaan sentilleen ja senkin jälkeen vielä aukoo päätään verenimijästä kun asuntolaina menee puoliksi kun naisella on sentään tytär aiemmasta liitosta eli kuuluis maksaa enempi vaikka omistetaan puoliksi. Ihanaa sellanen elämä,,,oman puun omenaa ei voi ottaa etei mies pikkasen pyöritä silmiä että hilloksi pitäs keittää niin säästää kun on liki ilmasta ruokaa :whistle: Samaa tuntuu sulle olevan luvassa. Onnea valitsemallasi tiellä.
 
miu
Alkuperäinen kirjoittaja ompas miehellä munaa:
Miks hän sun luona asuu? Laita kotiinsa asumaan ja käytte ulkona deitillä niin ei tarvi ruoista välittää, sovitte vaan että kumpikin kustantaa omat ostokset.
Jos nyt JO -2kk alkuhuumassa siis- on perusasioista tuommoista vääntöä, niin itse laittaisin miehen menemään. Aattele sitten mitä se tulevaisuudessa on jos nyt jo elää sun siivellä!
näin !
 
kummaa
Jos hällä rahan antaminen sinulle ahdistaa, niin sopikaa, että hän hoitaa joka toisen kauppareissun. Ja yhdessä teette ostoslistan siis! Jos ei siihen suostu, niin on selvä siipari!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis esitin näin: 5;- / arkipäivä (syö yhden ateria töissä)
ja viikonloppuna la-su 20,-/pv
eli tekis 5,-x20 pv. + 20,-x8 pv. = 260,-

Oisko tämä kohtuuton? Hän kun ostaa karkkiakin, niin jo siihenki menee 5 euroo, mutta alkot eli kaljat ja siiderit ja tupakat hän sais ite kustantaa.

Eli jos tässä pysyisin, niin onko kallista? Hän ku sanoi, että tuo 20,- on paljon! Mutta äkkiä se vaan tulee ku syödään viikonloppuna aina vähän parempaa ruokaa esim. grillataan kokolihaa sun muuta herkkua päälle.
Eikös noita vknloppuja ole 4/kk, eli 4x20e?
 
Lissu
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Aikuinen mies syö kuitenkin helpostikkin saman määrän kun nainen ja kaksi lasta,,,tuosta saat riesan tuosta miehestä. Yhdellä ystävällä on uusioperhe jossa mies on just sellanen että kaikki lasketaan sentilleen ja senkin jälkeen vielä aukoo päätään verenimijästä kun asuntolaina menee puoliksi kun naisella on sentään tytär aiemmasta liitosta eli kuuluis maksaa enempi vaikka omistetaan puoliksi. Ihanaa sellanen elämä,,,oman puun omenaa ei voi ottaa etei mies pikkasen pyöritä silmiä että hilloksi pitäs keittää niin säästää kun on liki ilmasta ruokaa :whistle: Samaa tuntuu sulle olevan luvassa. Onnea valitsemallasi tiellä.
Voihan siis... kuinka joku viitsii katsella ja kuunnella tuollaista puolisoa?
 
parikymppinen
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja vatsakasilmanvauvaa:
Menette yhdessä kauppaan ja maksatte vaikka vuorotellen?
Siinähän sitä huomaa paljonko rahaa menee ruokaan & elämiseen.
no eihän se mene sit oikein jos puoleksi maksetaan, koska meitä on enempi.
Mutta mies syö enemmän, muista se. Lisäksi on muu eläminen (vesi sähkö ym) eli aika puoliski menisi.
 

Yhteistyössä