kaamee riita ruokarahasta - apuva!

  • Viestiketjun aloittaja minäkö kiskuri?
  • Ensimmäinen viesti
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja Et oo tosissas:
Tuollaisen miehenkö tosissasi haluat? Siipeilijä, joka tuhlaa omat rahat, elättää itsensä seurustelukumppanillaan ja lainaa käyttörahat äidiltään. Sustahan on tullut Turhapuron morsian.

Toivottavasti tämä on provo.
Voi , ei tää oo valitettavasti mikään provo. Hiukan silmiäni kyllä tää keskustelu on nyt aukaissut. Vain yksi kirjoittaja on ollut sitä mieltä, että liikaa ruokaan pyydän rahaa.....
 
Sulla on minun exäni siellä :LOL: Suuttui aina jos mainitsin, että vois kaupassa käydä - tai antaa mulle ruokarahaa. Asui täällä ilmaiseksi ja söi kaapit tyhjäksi, sitten kävi kaupassa ja osti muroja, ranskanleipää ja suklaalevitettä :LOL:

Niin ja jos en antanut rahaa lainaan (en enää kahden kerran jälkeen) niin äiti ja isi lainaavat :heart: Voi ressua..

Ap, uskotko että tilanne paranee tästä?
 
No mä oon niin pihi akka että laskisin kyllä kaikki wc paprutkin siinä vaiheessa jos jätkä alkais loisimaan!! Kai hän joutuis sinne omankin kotinsa jääkaappiin ostamaan ruokaa enkä usko että raavaalla miehellä menis vaan 200 euroa kk:ssa ruokaan, luulen et jos maksais ap:lle sen 200e niin jää silti rahallisesti aika reilusti voitonpuolelle!!
 
vieras
Hei ihan oikeesti, jätä tommonen mies! Jos aikuinen mies ei osaa huolehtia raha-asiostaan ja joutuu lainailemaan äidiltään ja elää NAISEN kustannuksella niin eipä ole kovin kummonen mies. En tajuu miten joku edes on jaksanut 2 kuukautta tollasen kanssa.

LÖYDÄT PAREMMAN!!!!
 
Nodela
Alkuperäinen kirjoittaja Et oo tosissas:
Tuollaisen miehenkö tosissasi haluat? Siipeilijä, joka tuhlaa omat rahat, elättää itsensä seurustelukumppanillaan ja lainaa käyttörahat äidiltään. Sustahan on tullut Turhapuron morsian.

Toivottavasti tämä on provo.

PEEEEEEEESI!!!!
 
Lissu
Alkuperäinen kirjoittaja Naisen raivo:
No mä oon niin pihi akka että laskisin kyllä kaikki wc paprutkin siinä vaiheessa jos jätkä alkais loisimaan!! Kai hän joutuis sinne omankin kotinsa jääkaappiin ostamaan ruokaa enkä usko että raavaalla miehellä menis vaan 200 euroa kk:ssa ruokaan, luulen et jos maksais ap:lle sen 200e niin jää silti rahallisesti aika reilusti voitonpuolelle!!
No varmasti jäisi, missä muka saa asua melkein täysihoidossa (poislukien arkisin yksi ateria päivässä) 200 e:llä?
 
ap.
mä teen ruokaostot järkiään Prismasta ja käytän heidän korttia, minne pankin puolelle laitan aina rahaa. No, luulin, että nettipankin puolelta löytyisi se erittely, mitä on mennyt kuussa Prismaan ( toki käytän korttia esim. bensaan ja muihinkin ostoihin). Mä ku lupasin hänelle sen selvityksen mun ruokakuluista, mutta en löydäkkään sitä yhteenvetoa.... Onkohan sitä edes netin kautta saatavilla?
 
Ilkimys.
Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
Eli siis sun mielestä on ihan ok että ap kustantaa miehelle kaikki ruuat, sähköt, vedet ja muut kulut?
Tietenkin kulut pitää jakaa. Mutta aloittajan miehen mielestä summa ei selvästikään ole kohtuullinen. Mitä mieltä itse olet, olisitko itse valmis maksamaan seurustelukumppanillesi viikonloppuisin 20 euroa/päivä hänen ruoistaan? Sillä summalla syö kuitenkin jo edullisessa ravintolassa pari kertaa päivässä itse valitsemaansa sapuskaa.

Sähköt ja vedet ovat oma lukunsa, ja niistäkin pitää toki jotakin maksaa. Vaikea ottaa kantaa, kun en tiedä, millaiset aloittajan asumiskulut ovat ja minkä verran sähkö-, vesi-, tv- ym. maksuja mies maksaa tällä hetkellä tyhjillään olevasta asunnostaan.
 
kaalimaan vartija ejk
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
toi summa on itseasiassa joinain kuukausina 295, kun kuukaudessa on enemmän päiviä kun 28 :whistle:

ja mun mielestä se oikeesti kuulostaa todella isolle summalle.Kuitenkin jos miehellä on omakin asunto (niinkuin ymmärsin ) on sielläkin kuluja, vaikkei siellä oleilisikaan.

meillä menee 5hlö perheessä ruokiin ym päivittäisiin juttuihin kuukaudessa 600-800? ja meitä on siis 2 aikuista ja 2 suursyömäri teiniä, jos samalla lailla laskettais kulutus, niin meillähän pitäis mennä 1200 ? ruokiin ym kuukaudessa.

niin ja jos todellakin mies olisi valmis maksamaan sen 200? kk niin eikö se muka riitä?
No meillä ei 600 euroa kuukaudessa riitä mihinkään. Meitä 6, joista kaksi hyvin pieni ruokaista. Eri talouksissa käytetään niin erilaisia summia ruokaan kuukaudessa Plajon riippuu siitä mitä ostetaan ja ostetaanko aina kallista ja parasta vai käyettäänkö tarjouksia hyväksi. Jos viikonloppuisin tykätään laittaa parempaa ja kalliimpaa... ja toiset jopa harrastaa kokkaamista erikoisemmilla aineksilla...
Ja jos ap:n miesystävä vetää koko perheelle tehdystä makaronilaatikosta puolet omalle lautaselleen.... niin uskon, että hyvinkin syö melkein kolmen sadan edestä joka kuukausi.
 
Viivi
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
mä teen ruokaostot järkiään Prismasta ja käytän heidän korttia, minne pankin puolelle laitan aina rahaa. No, luulin, että nettipankin puolelta löytyisi se erittely, mitä on mennyt kuussa Prismaan ( toki käytän korttia esim. bensaan ja muihinkin ostoihin). Mä ku lupasin hänelle sen selvityksen mun ruokakuluista, mutta en löydäkkään sitä yhteenvetoa.... Onkohan sitä edes netin kautta saatavilla?
Verkkopankin kautta ei näe vaan mene tätä kautta: https://www02.s-kanava.net/asiakasomistajaonline/AoOnline.do

Sieltä sitten pääset erittelyyn, näkyy erikseen esim. mitä on just prismaan mennyt =)
 
vieras
Tässä on tasan KAKSI JÄRKEVÄÄ vaihtoehtoa mun mielestä:

1. Mies irtisanoo kämppänsä ja muuttaa teille. Hän maksaa VÄHINTÄÄN puolet kaikista kuluista niin kuin yhdessä asuttaessa tehdään jos kumpikin töissä.

2. Mies pysyttelee omassa kodissaan ja käy teillä vain välillä kyläilemässä esim. ruoka-ajan jälkeen eli laittaa itse itselleen omat ruoat kotonaan. Voitte tehdä myös toisin päin, eli sinä käyt hänen luonaan. Tai tapaatte suurimmaksi osaksi ulkona.
 
MUR
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
mä teen ruokaostot järkiään Prismasta ja käytän heidän korttia, minne pankin puolelle laitan aina rahaa. No, luulin, että nettipankin puolelta löytyisi se erittely, mitä on mennyt kuussa Prismaan ( toki käytän korttia esim. bensaan ja muihinkin ostoihin). Mä ku lupasin hänelle sen selvityksen mun ruokakuluista, mutta en löydäkkään sitä yhteenvetoa.... Onkohan sitä edes netin kautta saatavilla?
Älä hössötä !
Ukko siipeilee ja sinä sen näköjään sallit.
Onnea vaan parisuhteelle. Jaksa vain maksaa !!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ilkimys.:
Mies pääsisi halvemmalla, jos alkaisi syödä ravintoloissa.
Missä ravintolassa saa 20 eurolla aamupalan, lounaan, päivällisen ja mahdollisen iltapalan? Tietty jos käy huoltiksella euron kaurapuurolla, lounaspöytä lauantaisin maksaa 8-9 euroa niin 10 euroa jää päivällisrahaa, ei ainakaan pk-seudulla sillä syödä kuin ehkä mäkkärissä.

Kunnon ruoka maksaa sitten enemmän.

 
Keittiönoita
Riippuu varmasti ruokailutottumuksista, mutta kun mä lähden reissuun, joudun jättämään 18 veelle 10 euroa/päivä ruokarahaa, vaikka syökin lounaan koulussa. Tosin ruoka on laktoositonta, mutta silti. Mutta tohon sisältyy siis aamiainen, päivällinen, hedelmät, leivät, leikkeleet, kurkut, paprikat, tomaatit, maidot jne jne Ihan kevyesti menee kymppi päivässä ainakin tohon suursyömäriin.
 
Lissu
Alkuperäinen kirjoittaja Ilkimys.:
Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
Eli siis sun mielestä on ihan ok että ap kustantaa miehelle kaikki ruuat, sähköt, vedet ja muut kulut?
Tietenkin kulut pitää jakaa. Mutta aloittajan miehen mielestä summa ei selvästikään ole kohtuullinen. Mitä mieltä itse olet, olisitko itse valmis maksamaan seurustelukumppanillesi viikonloppuisin 20 euroa/päivä hänen ruoistaan? Sillä summalla syö kuitenkin jo edullisessa ravintolassa pari kertaa päivässä itse valitsemaansa sapuskaa.

Sähköt ja vedet ovat oma lukunsa, ja niistäkin pitää toki jotakin maksaa. Vaikea ottaa kantaa, kun en tiedä, millaiset aloittajan asumiskulut ovat ja minkä verran sähkö-, vesi-, tv- ym. maksuja mies maksaa tällä hetkellä tyhjillään olevasta asunnostaan.
Mun mielestä se ei ole olennaista mitä maksaa tyhjästä asunnostaan. Kyllä hänen silti pitää osallistua aiheuttamiinsa kustannuksiin ap:n luona.

Meillä on 4 h perhe, syödään edullisia ruokia tilanteen pakosta ja kauppaan menee kuussa noin 500 e. Kyllä siitä ruuasta puolet menee miehen kurkusta alas. Ja tuossa on pelkkä ruoka, ei muut asumiskustannukset.

Mitenkäs ap, kun mies lainailee sun autoasi niin tankkaako sitä koskaan?
Ihan näin esimerkkinä, ettei 260 euroa kuussa ole ollenkaan paha hinta ruuasta, ylöspidosta, auton lainasta ja muista asumiskustannuksista...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ilkimys.:
Tietenkin kulut pitää jakaa. Mutta aloittajan miehen mielestä summa ei selvästikään ole kohtuullinen. Mitä mieltä itse olet, olisitko itse valmis maksamaan seurustelukumppanillesi viikonloppuisin 20 euroa/päivä hänen ruoistaan? Sillä summalla syö kuitenkin jo edullisessa ravintolassa pari kertaa päivässä itse valitsemaansa sapuskaa.
mutta arkisin hinta ruoasta olisi vain 5 euroa ja jos syö aamupalan, päivällisen ja iltapalaa niin halvallahan sillä pääsee.

toisaalta huono peruste ettei ole valmis maksamaan seurustelukumppanile 20 euroa viikonloppuruoasta siksi että ei saa valita mitä syö. jos osallistuu kaupassa käyntiin ja ruoanlaittoon niin todennäköisesti saa vaikuttaa myös siihen mitä syö.

Neljästä ateriastahan tuo on vain 5 euroa/ateria niin edullista mielestäni on.

 
ap
kiitos linkistä, kävin tarkistamassa ostoni. Otin keskiarvoa muutaman kuukauden ajalta, noin 600 ,- menee Prismaan kuussa. Mulla on tosiaan lapsia itseni lisäksi, joista yksi vielä vaipoissa (nämäkin ostan sieltä Prismasta) .
 

Yhteistyössä