Miehen kanssa taas kamala riita =((

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

Wieras

Vieras
Meillä tulee usein miehen kanssa yhteenottoja lapsen kasvatukseen liittyvistä asioista. Eli jos minä komennan/ käsken lasta jotenkin, mieheni vähättelee käytöksellään sanomisiani/ auktoriteettiani.

Esim. eilen illalla lapsi riehui ja pyysin häntä rauhoittumaan ja menemään hammaspesulle (lapsi on kohta 7v). Lapsi ei rauhoittunut, koska mieheni alkoi pelleilemään tyyliin "viitsisitsä etsä viitsis mennä- tyyliin j lapsi nauroi ja riehui entistä enemmän. Lopulta hermostuin ja vein lapsen väkipakolla yöpuvun vaihtoon ja hammaspesulle. Sanoin miehelleni tästä sähläämisestä eikä hän siihen oikein mitään kommentoinut.

No, tänään kaupassa lapsi alkoi taas pelleilemään MIEHENI kanssa, pyysin heitä moneen kertaan rauhoittumaan. Ensinnäkin ärsytti se, että minä jouduin miettimään ruokaan liittyvät asiat omin päin, koska miestäni asia ei kiinnostanut! Ihan kun mulla olisi ollut kaksi lasta kaupassa mukana!

Kun päästiin kotiin, sanoin miehelleni tästä jo suuttuneena. Hän alkoi vähättelemään tapausta ja haukkui minua tiukkapipoksi. Sanoin, että kaupassa ei tarvitse riehua eikä pelleillä ja että mies omalla käyttäytymisellään vie sanomisiltani kaiken auktoriteetin. sanoin ettei ole kivaa kun hän alenee samalle tasolle kuin lapsi JATKUVASTI. Siitä hän saikin kipinää syyttä minua huonoksi äidiksi kun itse vertasin häntä kuusivuotiaaseen.
Sen jälkeen en saanut enää sanottua mitään asiaani, koska hän alkoi heti huutamaan päälle. Käski myös "pitään ämmän päänsä kiinni". Lopulta raivostuin ja menin itkien keittiöön rauhoittumaan. Mieheni lähti jonnekin sanaakaan sanomatta eikä varmaan vähään aikaan tulekaan. Onneksi lapsi oli riidan aikana ulkona leikimässä.

Mä en jaksa, lapsi pelleilee aina isänsä seurassa ja hänen on toisinaan vaikea saada lasta uskomaan. Olen yrittänyt sanoa, että hän on liikaa "kaveri", mutta hän suuttuu siitä ja sanoo, että kyllä hänelläkin olisi vaikka mitä arvostelemista minun äitiydestäni.
Olenko tosiaan liian tiukkapipo, jos esim. kaupassa vaadin että lapsi kävelee nätisti ja mies miettii minun kanssani syömisiä (esim.)??

Alkuperäinen kirjoittaja miusi:
Enpä itse kestäisi olla moisen idiootin kanssa. Miksi olet edes tehnyt hänen kanssaan lapsen?

Ehkei isästä näkynyt tuo piirre ennen lasta,ja mua osaa ärsyttää kun kysytään "miksi olet tehnyt tuollaisen kanssa lapsen" :/

Alkuperäinen kirjoittaja miusi:
Enpä itse kestäisi olla moisen idiootin kanssa. Miksi olet edes tehnyt hänen kanssaan lapsen?

Myönnän "päivän idioottimaisimman vastauksen" palkinnon sinulle. Ihanko itse kykenit tuon näppäilemään, vai tarvitsiko siihen apua?

Vaikea juttu, kun sanotaan, ettei toista ihmistä pysty muuttamaan. Mutta kyllähän sitä itse kukin tossa tilanteessa sanois, että voisitko vähän skarpata ton _vanhemmuutes_ kanssa, että lapsi tarttee isän, kaverit on sit asia erikseen. Aika ala-arvosta lähteä syyttelemään ja haukkumaan huonoksi äidiksi, tais itelle sattuu arkaan paikkaan.

Just luin isyyteen liittyvän kirjan, jossa oli mm. lueteltu erilaisia isä-tyyppejä. Sun miehes on varmaankin aikuistumaton, ns. "Peter Pan" -isä, joka on haluton ja kyvytön ottamaan vastuuta lapsen kasvattamisesta. Kirjan mukaan tämä ilmiö liittyy nuoren miehen elämänkaaren siirtymäongelmiin, ja varmaan miehen omakin identiteetti on hieman hukassa.
Pitäiskö teidän käydä puhumassa jossain ammatti-ihmisen luona?
Omassa miehessäni on myös samanlaisia piirteitä, ja tiedän, miten raivostuttavaa tuommoinen käytös on!

Minusta et ole liian tiukkapipo, vaikka vaadit 6v käyttäytymään kaupassa. Minä yritän tätä oma 2,5v ikäistänikin opettaa käyttäytymään kaupassa =) Ja minusta miehesi tekee väärin, kun arvostele sinua lapsenne edessä. Meilläkin on puolisoni kanssa eniten keskustelua juuri kasvatustavoista, mutta ruotimme niitä keskenämme. Eli jos mieheni vaikka rankaisee tota 2,5v jostain, mistä minä en olisi rangaistusta antanut, en mene ottamaan poikaa jäähyltä pois, vaan juttelen mieheni kanssa asiasta myöhemmin. Siitähän olisi lapsi ihan sekaisin, jos äiti sano joo ja isi ei....

Alkuperäinen kirjoittaja Hallatar:
Just luin isyyteen liittyvän kirjan, jossa oli mm. lueteltu erilaisia isä-tyyppejä. Sun miehes on varmaankin aikuistumaton, ns. "Peter Pan" -isä, joka on haluton ja kyvytön ottamaan vastuuta lapsen kasvattamisesta. Kirjan mukaan tämä ilmiö liittyy nuoren miehen elämänkaaren siirtymäongelmiin, ja varmaan miehen omakin identiteetti on hieman hukassa.
Pitäiskö teidän käydä puhumassa jossain ammatti-ihmisen luona?
Omassa miehessäni on myös samanlaisia piirteitä, ja tiedän, miten raivostuttavaa tuommoinen käytös on!

Voisin lainata sen miehelleni lukemiseksi...

kokeilepas vaikka parin viikon ajan, että menet aina mukaan siihen isän ja lapsen pelleilyyn. Voi olla, että isä tajuaa sitten joidenkin hommien ja vastuunottamisen olevan pakollista. Esimerkiksi se kaupassakäynti kun venyy ja venyy teidän kaikkien pelleilyn takia, niin ehkä miehesi huomaa, että ne ostoksetkin on tehtävä.

Äläkä komenna enää miestäsi kuin pikkulasta. Siitä hän saa taasyhden syyn käyttäytyä kuin pikkulapsi.

Miksi te naiset ette ymmärrä huumoria enää yhtään lasten saannin jälkeen...pitääkö kaikki ilo kadota elämästä kun nyt ollaan saatu jälkikasvua... en ymmärrä,en...

Anna miehesi ottaa vastuuta ja laittaa lapsi nukkumaan välillä. Sitten hän huomaa pelleilyn tuloksen, kun lapsi ei rauhoitukkaan nukkumaan. Ehkä jotain oppii!

Ja pelleilkää ja hassutelkaa koko perhe välillä yhdessä. Ehkä se myös parantaa teidän parisuhdettakin, kun osaatte nauraa yhdessä ja samoille asioille. Hauskaakin saa olla!!!

Alkuperäinen kirjoittaja mama:
Anna miehesi ottaa vastuuta ja laittaa lapsi nukkumaan välillä. Sitten hän huomaa pelleilyn tuloksen, kun lapsi ei rauhoitukkaan nukkumaan. Ehkä jotain oppii!

Ja pelleilkää ja hassutelkaa koko perhe välillä yhdessä. Ehkä se myös parantaa teidän parisuhdettakin, kun osaatte nauraa yhdessä ja samoille asioille. Hauskaakin saa olla!!!

ja jotenkin niinä iltoina ei meinaa rauhoittua nukkumaan =(

Alkuperäinen kirjoittaja kukeseen:
Eli jos mieheni vaikka rankaisee jostain, mistä minä en olisi rangaistusta antanut, juttelen mieheni kanssa asiasta myöhemmin. Siitähän olisi lapsi ihan sekaisin, jos äiti sano joo ja isi ei....

Tähän peesiä - näin jutun pitäisi mennä. Mäkään en puutu lasten aikana asiaan, vaikka olisinkin miehen kanssa eri mieltä.

Yhteistyössä