kaamee riita ruokarahasta - apuva!

  • Viestiketjun aloittaja minäkö kiskuri?
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja sipsi:
Alkuperäinen kirjoittaja pikkupiikkis:
Alkuperäinen kirjoittaja sipsi:
Alkuperäinen kirjoittaja pikkupiikkis:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
hän sanoi,että korkeintaan hällä on 200,- laittaa ruokaan rahaa. Mutta jos mä esitän tuon, mitä oon ajatellut, niin eihän tuo riitä. Mä oon kuulemma lypsän hänet (tulee vaan mieleen, että kuka lypsää ketäkin). Ja en mä voi hälle esim. sitä leipää olla antamatta, pakkohan mulla on itelle ja lapsille ruokaa täällä olla, hän menee kaapille ja ottaa ite sieltä syömistä. Oon kyllä huomannut, että kauppaan menee nyt enenmpi rahaa.
Riittäähän se? oliko se 20/e vkl ja 5 e /arkipäivä? eli mun laskujen mukaan 4 x 20 = 80 ja 20 x 5 = 100.

Mutta mieti jos on noin itsekäs niin mihin joudut jos jatkat.
En tarkoittanutkaan ollenkaan kuvailemaasi "tapausta". Tarkoitin, että jos alusta alkaen toisella ei ole aikomustakaan osallistua yhteiseen eloon kuin syömämiehenä, eikä ilmeisesti aikeita muuhun ole tuevaisuudessakaan (kun ei ap:n ehdotukseen ruokarahasta suostunut) niin sellaista en katsoisi.

Tilapäiset jutut rahan suhteen on ihan eri asia. Meilläkin mies 20v sitten maksoi huomattavasti enemmän elämisestämme, oli töissä ja minä opiskelin. Tilanne oli väliaikainen. En vaan jaksasi katsoa, kun iso mies vetää puolet makaroonilaatikosta eikä mihinkään kuluihin osallistu mietenkään...

Minä en jaksaisi elättää ja syöttää aikuista miestä, uutta tuttavuutta ainakaan :( Eri asia, jos yhdessä jo oltua tulee sairautta, työttömyyttä tms., parisuhteessa rahat on toki yhteiset. Mutta ei mielestäni lyhyissä tuttavuuksissa alusta alkaen...
No riippuu miehestä. En mäkään elättäisi ym. tuommoista kuin ap elätti mutta, mutta...

Kun tapasin mieheni 12 v sitten, niin kyllä meillä tuli aika heti yhteiset ruuat, jotka mä tein, rahatkin kyllä ym. Pesin pyykkiään samalla kuin omatkin (hänellä ei ollut pyykkikonetta) jne. Mies ei silloin osannut hirveän hyvin kokata, mutta on kyllä tässä vuosien varrella oppinut hyväksi.

Yhteen muutettiin virallisesti alle 2 kk tapaamisesta, mies irtisanoi siis asuntonsa heti ja muutti mun luo, mutta epävirallisesti heti se kävi. Mulla oli todella pieni vuokra silloin (vakuutusyhtiön kämppä ). Mies oli just silloin vielä työtön. Sai kyllä ansiosidonnaista. Meni sitten seuraavana vuonna yhteen koulutukseen ja töihin heti sen jälkeen. Muistan kyllä kun yksi mun kaveri varoitteli hänestä kyllä. Vaikutti kuulemma rentulta :).

Mä kävin töissä ja kun mies oli työttömänä, kävi kaupassa ja harjoitteli sitä ruuanlaittoa ja pesi pyykit, siivosi.

Mutta hän oli kyllä itse ostamassa ruokaa ja muutenkin selvästi huolehti raha-asioistaan jopa säntillisemmin kuin minä. Plus ei ollut ammattityötön eli oli ollut töissä, mutta firma myytiin alta pois. Ja meni kyllä töihinkin, kun sai työpaikan. Ja on ihan vastuuntuntoinen aikuinen ja isä.
En tarkoittanutkaan ollenkaan kuvailemaasi "tapausta". Tarkoitin, että jos alusta alkaen toisella ei ole aikomustakaan osallistua yhteiseen eloon kuin syömämiehenä, eikä ilmeisesti aikeita muuhun ole tuevaisuudessakaan (kun ei ap:n ehdotukseen ruokarahasta suostunut) niin sellaista en katsoisi.

Tilapäiset jutut rahan suhteen on ihan eri asia. Meilläkin mies 20v sitten maksoi huomattavasti enemmän elämisestämme, oli töissä ja minä opiskelin. Tilanne oli väliaikainen. En vaan jaksasi katsoa, kun iso mies vetää puolet makaroonilaatikosta eikä mihinkään kuluihin osallistu mietenkään...

Minä en jaksaisi elättää ja syöttää aikuista miestä, uutta tuttavuutta ainakaan :( Eri asia, jos yhdessä jo oltua tulee sairautta, työttömyyttä tms., parisuhteessa rahat on toki yhteiset. Mutta ei mielestäni lyhyissä tuttavuuksissa alusta alkaen...
Mutta mähän just "elätin" ja "hyysäsin" alusta pitäen työtöntä miestä, joka vielä tosi pikaiseen roudasi kimpsunsa ja kampsunsa mun nurkkiin :whistle: ... Eihän mulla ollut hänestä mitään parempaa tietoa kuin oma vaisto. Hän vielä puhui silloin, että ei kiinnostaisi mennä töihin kun pärjää muutenkin jne. (ajattelin että teot ja sanat ristiriidassa, kun miehellä oli kuitenkin ikäisekseen paljonkin työkokemusta ja tausta oli sellainen kuin oli, yh-äidin poika ja tottunut nuoresta jo tienaamaan omat käyttörahansa).

Toki hän pyytämättä jo ekalla viikolla käväisi kaupassa jne. Mutta periaatteessa tuossahan olisi voinut käydä niinkin, että kun huuma hiipuu niin huomaa että on ollut elättäjänä hyväksikäyttäjälle.
 
Mä kirjoitin noita omiani, vaan siksi, että ymmärrän jos vähän antaa asioden mennä siinä alussa silleen ohi. Huomasin kyllä silloin että moni ei tykännyt että alan seurustella työttömän kanssa. Mutta tuo 2 kk siipeily kertoo jo omaa kieltään.
 
eee
Mä olin aikoinani 10 VUOTTA! huonossa suhteessa. Ja miehessä oli tuollaista kitupiikin vikaa, aikamoista sellaista. Hän ei ollut koskaan valmis maksamaan mistään, rahat piti pistää vaan säästöön. Ja mulla oli pienet tulot, äippäraha ja kotihoidontukee + lapsilisät.
Olihan toi mieskin työttömänä, mutta ei siis koskaan ollut vapaaehtoisesti valmis mistään maksamaan.
Mä olin silloin nuori ja tyhmä ja enkä nähnyt kaikkea vaaleanpunaisten lasien läpi, mä vaan kuvittelin et kyllä kaikki muuttuu. Taisin kaks kertaa yrittää lähteä suhteesta, kunnes kolmannella kerralla sit onnistuin lähtemään.
Tiedän et sen miehen vanhemmat eikä sisko oo näihin päiviin asti tajunnut et miksi otin ja lähdin, mutta luulen että asia selkiytyy viimeistään tässä lähitulevaisuudessa...
Pahinta tässä on lapset ovat juotuneet kärsimään, onneksi ovat vahvoja nuoria naisia.
 
vieraana
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
niin, no hyvinki mahdollista jos on yön ollut ja rellestänyt, niin nukkuu vielä. Ja se, että voi tosiaan tietoisesti pitkittää yhteydenottoa.
Ja nyt sä syytät itteesi ja luulet, että tehnyt sun takias jotain tyhmää? Hei haloo, HERÄÄ pahvi!
Siis sä olet oikea elävä kynnysmatto, mihin se miespoloinen voi pyyhkiä tassunsa.
Harmittaa vain, kun et ajattele lastasi, kunhan vaan mietit sitä vitun jumppaas joka nyt meni sivu suun!
 
<3
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
aamulla se tosiaan työnsi työlaukkuunsa mm. puhtaat alushousut, tuumas sit tuulikaapissa kenkiä jalkaansa vetäessä, ettei oo sit välttämättä yöksi tulossa. Tosiaan tuumasin,ettei tartte tulla enää ollenkaan. Kuhan tulee sit kamppeensa muutoin pois hakemaan.
Mitä hän tuumasi tähän?
No eipä tuo kummempia tuumannut. Sanoin vain,että koen hänen käyttävän minua vain hyväksi ja en tahdo tälläistä suhdetta jatkaa.
ei se ollut rakkautta, jos tuohon suhde kariutui.
 
täti
Kai aikuinen mies suunnilleen tietää mitä ruoka maksaa!

Jos on joskus käynyt ruokakaupassa ja ostanut vaikkapa viikonlopun ruoat, niin tajuaa, ettei ne ateriat lautaselle ihan ilman kustannuksia ilmesty :-O


 
Kokemusta on
Alkuperäinen kirjoittaja minäkö kiskuri?:
olen seurustellut parisen kuukautta erään miehen kanssa. Mies on käytännössä katsoen asunut meillä, ei ole yhtään yötään kotonaan viettänyt. No, ei siinä mitään, mutta otin puheeksi tänä aamuna sen, että voisko hän osallistua ruokakustannuksiin. Ehdotin,että minä voin edelleen hoitaa kaupassa käynnit, nyt aikaakin on ku oon lomalla (hän käy päivät töissä). Ja jos hän maksaisi osuutensa minulle. No, ensin hän tuumasi,että haluan ajaa hänet täältä pois ja viimeisetkin rahat häneltä ottaa. :/ mä ku ehdotin seuraavasti: arkena 5,- ja viikonloppuna 20,- koska on kaikki ateriat läsnä. Ja mies on todella iso, syö enenmpi mitä kuluttaa! Kerranki veti makaronilaatikosta puolet lautaselleen, eli annokset eivät ole ns. lasten kokoa.
Hän pyysi nyt sit töistä käsin, että näytän hänelle mitä minulla menee ruokaan kuussa rahaa, jotta on mihin verrata. Lupasin tehdä laskelmaa. Kuittalipa siitäkin, että pitääkö hänen jääkaapin käytöstäkin sit maksaa, vedestä ja sähköstä ja valmistaa sit itselleen erikseen ruoat ja merkata ne nimellään. *huoh*.... mutta jos jotain suuntaa saisin täältä, onko kukaan laskenut, mitä siihen ruokaan oikeesti menee / aikuinen, siis arkena ku on töissä ja syö lounaan siellä ja viikonvaihteessa? Auttekkee, ikävää, jos mies tän takia vetää herneet nenään ja häipyy. :(
Ei tuo ole normaalia! Ukko pihalle! Ei rakasta sinua, haluaa vaan käyttää hyväkseen! Usko minua, kokemusta on! Pihalle ja sassiin!
 
Kokemusta on
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis EI VOI OLLA TOSI!! Nyt mies messessä mulle tuumaa,että oli kyllä ajatellut tänne takas tulevan!! Täällä joku tais tätä povatakkin!!
Älä päästä pikkupoikaa takaisin! Maailma on MIEHIÄ pullollansa jotka jopa tuovat suklaata ja kukkia ihan vaan siitä ilosta että sinä olet olemassa!

Pidä pintasi pikkuinen!!!!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kokemusta on:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis EI VOI OLLA TOSI!! Nyt mies messessä mulle tuumaa,että oli kyllä ajatellut tänne takas tulevan!! Täällä joku tais tätä povatakkin!!
Älä päästä pikkupoikaa takaisin! Maailma on MIEHIÄ pullollansa jotka jopa tuovat suklaata ja kukkia ihan vaan siitä ilosta että sinä olet olemassa!

Pidä pintasi pikkuinen!!!!
ah ku näkis vaan :)
 
Tsemppiä
Pysy nyt vaan lujana. Ei miestä ennää takaisin vaikka hän "oli niin ajatellut". Ajattele sinä omilla aivoillasi. Älä ota miestäsi luoksesi edes käymään millään tekosyyllä. Siitä on lyhyt matka siihen että jää yöksi.. ja toiseksi yöksi.... ja kolmanneksi...... Ja on taas sun elätettävänä. Se mies ei voi olla mitenkään vastustamattoman ihana, hyvin harva mies lopulta on. Älä myy ittees halvalla nainen, löydät paremman.
 
hohhoijjaa
Muuta hänen luokseen muksujen kans ja anna miehen hoitaa kaupassakäynnit, elä maksa penniäkään.. syötte varmaan (sinä ja lapset siis) saman verran kun isokokoinen mies. jospa ymmärtää yskän..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijjaa:
Muuta hänen luokseen muksujen kans ja anna miehen hoitaa kaupassakäynnit, elä maksa penniäkään.. syötte varmaan (sinä ja lapset siis) saman verran kun isokokoinen mies. jospa ymmärtää yskän..
Heh :D tässähän ois hyvä idea, harmi vaan ku hänen asunto on niin pieni ja kerrostalossa (jota inhoan).
 

Yhteistyössä