kaamee riita ruokarahasta - apuva!

  • Viestiketjun aloittaja minäkö kiskuri?
  • Ensimmäinen viesti
sivustaseurannut
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Kerroppa ap, kun en koko ketjua lukenut, et MIKSI katselet tommosta äijää nurkissas? Mitä sä siltä saat, kun se saa sulta katon pään päälle, ruuat ym palvelut? Mitä sä saat? Miks jaksat tommosta? :O
näitä asioita mä oon itsekkin pohtinut,,, no, mä pääsen nyt melko usein harrastuksiini, eli katsoo lapsia, hoitaa kotitöitäkin jonkin verran. Osaa myös olla hellä ku sille päälle sattuu. Mutta oon mä kyllä melko väsynyt tähän... tai se silleen harmittaa, että huomaan sulkeutuvani häntä kohtaan. Eli ei varmaan tosiaan tuu toimimaan näin pidemmän päälle.
hellyyttä sillon kun sille päälle sattuu?? what? eli sulle riittää, että äijä tyhjentää lastit, kun sille sattuu sopimaan, ja silloin on sullekin hellä?
istuuko paljon tietokoneella? kerroit, että mesettelee? onko sillä exiä kuvioissa? onko miehellä omia lapsia`?

 
aina harmaana
Itse asiassa, en lukenut koko ketjua, mutta mun mies oli alussa todella pihi. Tai on edelleenkin. Sen kanssa saa tapella joka pennistä ja kaupassa saan taluttaa sitä mukana, jotta saan sen maksamaan, kun muuten kyllä pakenee kaikesta vastuusta. Kesälomareissullekin kun ollaan lähdössä niin ukko saa etukäteen maksaa kaiken, minkä etukäteen voi maksaa, jotta siellä reissussa ei tarvitse kuunnella sen valitusta siitä, miten paljon mikäkin maksaa :D Mut siis ehkä se jopa alussa oli ap:n miehen kaltainen... Mä vaan pistin kovan kovaa vastaan. Ei asuta samassa taloudessa, muttta tavallaan meillä on yhteinen talous (vaikeasti selitettävä juttu). Nykyään mä laitan sille tekstarina aina ostoslistat ja rahapyynnöt sun muut niin ei tarvii kuunnella sitä pärinää rahasta ja sen kuluttamisesta :D
 
häh
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Kerroppa ap, kun en koko ketjua lukenut, et MIKSI katselet tommosta äijää nurkissas? Mitä sä siltä saat, kun se saa sulta katon pään päälle, ruuat ym palvelut? Mitä sä saat? Miks jaksat tommosta? :O
näitä asioita mä oon itsekkin pohtinut,,, no, mä pääsen nyt melko usein harrastuksiini, eli katsoo lapsia, hoitaa kotitöitäkin jonkin verran. Osaa myös olla hellä ku sille päälle sattuu. Mutta oon mä kyllä melko väsynyt tähän... tai se silleen harmittaa, että huomaan sulkeutuvani häntä kohtaan. Eli ei varmaan tosiaan tuu toimimaan näin pidemmän päälle.
Löydät varmasti miehen, joka osallistuu perheesi elämään paremmin kuin tämä nykyinen. Siis on tasavertainen kumppani sinulle, eikä mikään siivellä elävä satunnainen lapsenkaitsija.

Tsemppiä, rohkeutta ja voimaa irtaantua tästä miehestä, ja lähteä etsimään sitä todellista rakkautta, AIKUISTA miestä rinnallesi.
Tuo on tosi, että koen saaneeni yhden lapsen lisää. Tosin kyllä välillä osallistuu niihin kotitöihinki ja lasten hoitoon. Se vaan, että ei ole helppoa olla pienten lasten sinkkumamma ja löytää uutta kaveria. Ei oikein ole edes aikaa moiseen.
Mutta, eikös se loppujen lopuksi ole helpompaa olla äiti yksin niille lapsille, kuin että miehellekin?

Ansaitset varmasti parempaa, enkä kyllä itse jäisi tuollaiseen suhteeseen vain sen takia, että pelkäisin etten koskaan löydä parempaa. Se, että mies auttaa sinua NYT kotitöissä ja lasten kanssa, ei takaa että näin on vuoden päästä. Puhumattakaan millaisia riitoja ym teillä voi tulla talous- ym asioissa.
 
voi että
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Kerroppa ap, kun en koko ketjua lukenut, et MIKSI katselet tommosta äijää nurkissas? Mitä sä siltä saat, kun se saa sulta katon pään päälle, ruuat ym palvelut? Mitä sä saat? Miks jaksat tommosta? :O
näitä asioita mä oon itsekkin pohtinut,,, no, mä pääsen nyt melko usein harrastuksiini, eli katsoo lapsia, hoitaa kotitöitäkin jonkin verran. Osaa myös olla hellä ku sille päälle sattuu. Mutta oon mä kyllä melko väsynyt tähän... tai se silleen harmittaa, että huomaan sulkeutuvani häntä kohtaan. Eli ei varmaan tosiaan tuu toimimaan näin pidemmän päälle.
Löydät varmasti miehen, joka osallistuu perheesi elämään paremmin kuin tämä nykyinen. Siis on tasavertainen kumppani sinulle, eikä mikään siivellä elävä satunnainen lapsenkaitsija.

Tsemppiä, rohkeutta ja voimaa irtaantua tästä miehestä, ja lähteä etsimään sitä todellista rakkautta, AIKUISTA miestä rinnallesi.
Tuo on tosi, että koen saaneeni yhden lapsen lisää. Tosin kyllä välillä osallistuu niihin kotitöihinki ja lasten hoitoon. Se vaan, että ei ole helppoa olla pienten lasten sinkkumamma ja löytää uutta kaveria. Ei oikein ole edes aikaa moiseen.
No jostainhan sinä olet tuonkin bongannut.
Ja jos tosiaan sitä kaljaa kittaa siinä määrin kun olet antanut ymmärtää, niin onpa luotettava lapsenvahti :/
Lisäksi itse en kyllä itseäni moiseen alentais vain sen takia, että joku katsois mun lapsia.
 
hoh
Et ole vielä vastannut miksi ette voisi silti seurustella ja tavata vaikka mies ei asuisi
luonanne? Siinähän se punnittas kiinnostaako sitä oikeasti vai ajatteleeko se vain ruokapatoja...
Ja onko sillä miehellä tosiaan oma asunto?
Mulla on vahva tunne siitä että se pimittää sulta paljon näissä raha-asioissa,
usko mua. Saattaa olla pahempi velkatilanne kuin tiedätkään...tuntuu nyt vaan niin
vahvasti siltä, en voi mitään.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja sivustaseurannut:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Kerroppa ap, kun en koko ketjua lukenut, et MIKSI katselet tommosta äijää nurkissas? Mitä sä siltä saat, kun se saa sulta katon pään päälle, ruuat ym palvelut? Mitä sä saat? Miks jaksat tommosta? :O
näitä asioita mä oon itsekkin pohtinut,,, no, mä pääsen nyt melko usein harrastuksiini, eli katsoo lapsia, hoitaa kotitöitäkin jonkin verran. Osaa myös olla hellä ku sille päälle sattuu. Mutta oon mä kyllä melko väsynyt tähän... tai se silleen harmittaa, että huomaan sulkeutuvani häntä kohtaan. Eli ei varmaan tosiaan tuu toimimaan näin pidemmän päälle.
hellyyttä sillon kun sille päälle sattuu?? what? eli sulle riittää, että äijä tyhjentää lastit, kun sille sattuu sopimaan, ja silloin on sullekin hellä?
istuuko paljon tietokoneella? kerroit, että mesettelee? onko sillä exiä kuvioissa? onko miehellä omia lapsia`?
osaa siis antaa hellyyttä ilman seksiäkin. Ja mulla on halut kyllä jotenki kaikonneetkin tämän seurauksena. Tosin mies on kyllä yli lihavakin ja seksissä.... no.... ei kaikkee viitti tilittää. Keskusteluhan lähti ihan vaan siitä, ettei osallistu mielestäni riittävästi ruokakustannuksiin.
 
`kuuleppa
Alkuperäinen kirjoittaja hoh:
Et ole vielä vastannut miksi ette voisi silti seurustella ja tavata vaikka mies ei asuisi
luonanne? Siinähän se punnittas kiinnostaako sitä oikeasti vai ajatteleeko se vain ruokapatoja...
Ja onko sillä miehellä tosiaan oma asunto?
Mulla on vahva tunne siitä että se pimittää sulta paljon näissä raha-asioissa,
usko mua. Saattaa olla pahempi velkatilanne kuin tiedätkään...tuntuu nyt vaan niin
vahvasti siltä, en voi mitään.
samaa ihmettelen, miksei suhde voisi jatkua, jos asutaan eri osoitteissa? onko miehellä lainkaan omaa asuntoa/osoitetta? vai onko mies samantien muuttanut kamoineen aapeen luo? varmaan pimittää sulta velkojaan ja luottotiedot on mitä on? tarkasta ne

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja `kuuleppa:
Alkuperäinen kirjoittaja hoh:
Et ole vielä vastannut miksi ette voisi silti seurustella ja tavata vaikka mies ei asuisi
luonanne? Siinähän se punnittas kiinnostaako sitä oikeasti vai ajatteleeko se vain ruokapatoja...
Ja onko sillä miehellä tosiaan oma asunto?
Mulla on vahva tunne siitä että se pimittää sulta paljon näissä raha-asioissa,
usko mua. Saattaa olla pahempi velkatilanne kuin tiedätkään...tuntuu nyt vaan niin
vahvasti siltä, en voi mitään.
samaa ihmettelen, miksei suhde voisi jatkua, jos asutaan eri osoitteissa? onko miehellä lainkaan omaa asuntoa/osoitetta? vai onko mies samantien muuttanut kamoineen aapeen luo? varmaan pimittää sulta velkojaan ja luottotiedot on mitä on? tarkasta ne
enhän mä toisen luottotietoja pääse tarkistamaan! Ja on sillä oma luukku, ollaan joskus oltu porukalla yötä sielläkin, mutta tällä poppoolla melko haastavaa ku on sen verran pieni asunto.

 
ap
mutta nyt oikeesti, on pakko koittaa mennä nukkumaan, jotta huomisesta selviän. Palaan aamulla asiaan. Hyvää yötä ja kiitos kannanotoista, ovat kyllä olleet melko samalla linjalla kaikki.
 
Siis
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no, mä pääsen nyt melko usein harrastuksiini, eli katsoo lapsia, hoitaa kotitöitäkin jonkin verran.
Kolme kirjainta sulle: MLL.

Takaan että MLL:n hoitajat ei syö sun kaappeja tyhjäks eikä ala mouruta kun et pese niitten pyykkejä. Ja tuntitaksa tulee halvemmaks kun ison miehen elättäminen.

Mut ihan oikeestiko jätät lapset 2 kk tuttavuuden hoitoon?
 
Luin koko ketjun itsekin. AP, mulle tuli sun puolestasi todella paha mieli, ihan oikeesti uskalla olla nainen nyt isolla N:llä ja jätä tuollainen vätys. Ihan totta, ei tollanen ole mitään elämää,rakkautta tai mitään muutakaan. Pian huomaat että oot masentunu tai jotain ku se vätys ravaa jossain baareissa vaan ja itte lasket vieläkin sille niitä ruokakuitteja vielä 10 vuodenkin päästä koska se on niin pyytänyt.. Tuo on ihan hirveen kuulosta ja kun sulla on ne LAPSET. Ne kaikkein kalleimmat aarteet sun elämässäsi, ikinä! Huomaatko miten ehkä yksi ensimmäisistä riidoistanne tästä rahasta alkoi? Sillä että heti tulee haukuntaa, kiskuriksi ym. Se ei tiedä hyvää.. Milleköhän saattaisi haukkua vähän pidemmän ajan päästä.. Yleensä parin kuukauden seurustelun aikana sitä ollaan niin rakastuneita, että, mutta tää haukkuu sua JO NYT! Jätä se mies niin sille ei ainakaan huomisaamuna ole jäänyt epäselväksi mitään vain koska et uskaltanut sanoa mitään. Tee se heti, älä epäröi! :hug:

Haluun vielä lisätä että kuulostat todella hyväsydämiseltä ihmiseltä,mutta olet sitä nyt väärälle henkilölle. Anna sydämesi jollekin sellaselle joka antaa sulle samalla mitalla hyvää takaisin! :heart:
 
vierastaja
Alkuperäinen kirjoittaja Äitee:
Tulee mieleen ihan mun yks miesehdokas joitakin vuosia sitten. Lapseton yli nelikymppinen mies ja asui omistusasunnossa ja hyvässä virassa insinöörihommissa. Joitakin viikkoja tapailtiin ja minun luona enimmäkseen tykkäsi olla. Minulla vuokrakämppä ja lapset elätettävänä. Tykkäsi saunoa ja sitä olis joka ilta pitäny lämmitellä ja kyllä huomas sähkölaskussakin. Tuli juttujen perusteella vähän käsitys, että halus elää vähän siivellä. Kehuskeli matkoillaan, joita firma maksanut ja itse pääsi ilmaiseksi. Vanhempiensa tullessa kaukaa kylään, isänsä maksoi ruoat aikamiespojallekin ravintolassa; tykkäs kuulemma miehen mukaan aina maksaa. Entisestä naisystävästä puhui myös siihen sävyyn, että olivat olleet paljon naisen asunnolla. Minä en koskaan tuonut häntä asunnolleni, kun lapset kotona. Muutenkin tosi pinttynyt tapoihinsa, miten päin vessapaperirulla pitää olla telineessä ja missä kohti tuoli lattialla maton päällä. Onneks huomasin heti alkuvaiheessa millainen mies on......eipä ihme, ettei ole koskaan pidempää naissuhdetta saanut ja lapsista puhumattakaan...
Täydellinen kuvaus mun exästä. Kuinkas P on jaksellut :D
 
hoh
Palaan vielä kerran samaan asiaan mitä äsken, mulla edelleen tunne että mies
on sössinyt pahasti raha-asiansa ja velka saattaa olla iso(sorry, olen joskus vähän "noita"
ja näin käy). Ettei vaan pelaamisesta olis tullut joskus velkaa/ongelmaa?
Toivottavasti en nyt pahoita mieltäsi.
Edelleen olen sitä mieltä että sun pitäs tietää enemmän jos mies asuu luonasi.
Onko hän siis aina kaiken vapaa-ajan sun luona?
Yritä nyt selvittää tilannetta ja toivon asioiden selkenevän.
 
tuttua juttua
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mikähän ap:n mielestä tässä miehessä on sitten erityisen ihanaa? Mitä sinä saat tästä suhteesta?
en ole ap, mutta veikkaan, että mies osaa puhua ja imartelee häntä, niinkuin kunnon narsistin kuuluukin, osaa manipuloida, ja varmaan esittää surkeaa, jos asiasta sanotaan. mies saa puheillaan aapeen uskomaan, että kaikki vika ja syyt onkin hänessä itsessään, ja mies on viaton.

 
hm
Alkuperäinen kirjoittaja aina harmaana:
Itse asiassa, en lukenut koko ketjua, mutta mun mies oli alussa todella pihi. Tai on edelleenkin. Sen kanssa saa tapella joka pennistä ja kaupassa saan taluttaa sitä mukana, jotta saan sen maksamaan, kun muuten kyllä pakenee kaikesta vastuusta. Kesälomareissullekin kun ollaan lähdössä niin ukko saa etukäteen maksaa kaiken, minkä etukäteen voi maksaa, jotta siellä reissussa ei tarvitse kuunnella sen valitusta siitä, miten paljon mikäkin maksaa :D Mut siis ehkä se jopa alussa oli ap:n miehen kaltainen... Mä vaan pistin kovan kovaa vastaan. Ei asuta samassa taloudessa, muttta tavallaan meillä on yhteinen talous (vaikeasti selitettävä juttu). Nykyään mä laitan sille tekstarina aina ostoslistat ja rahapyynnöt sun muut niin ei tarvii kuunnella sitä pärinää rahasta ja sen kuluttamisesta :D
ei vaikuta samanlaiselta kuin ap:n mies, jolla tuntuu olevan rahaa kaljaan ja on velkoja ilmeisesti ja vippia ottanut, mutta ei ole rahaa omaan ruokaan.

kun taas sinun mies on vaan pihi eikä ole rahaa myöskään noihin omiin juttuihin ja vippeihin, vaan ei halua vaan kuluttaa mihinkään rahaa.
 
Run baby RUNNNNN!!!!
Alkuperäinen kirjoittaja minäkö kiskuri?:
olen seurustellut parisen kuukautta erään miehen kanssa. Mies on käytännössä katsoen asunut meillä, ei ole yhtään yötään kotonaan viettänyt. No, ei siinä mitään, mutta otin puheeksi tänä aamuna sen, että voisko hän osallistua ruokakustannuksiin. Ehdotin,että minä voin edelleen hoitaa kaupassa käynnit, nyt aikaakin on ku oon lomalla (hän käy päivät töissä). Ja jos hän maksaisi osuutensa minulle. No, ensin hän tuumasi,että haluan ajaa hänet täältä pois ja viimeisetkin rahat häneltä ottaa. :/ mä ku ehdotin seuraavasti: arkena 5,- ja viikonloppuna 20,- koska on kaikki ateriat läsnä. Ja mies on todella iso, syö enenmpi mitä kuluttaa! Kerranki veti makaronilaatikosta puolet lautaselleen, eli annokset eivät ole ns. lasten kokoa.
Hän pyysi nyt sit töistä käsin, että näytän hänelle mitä minulla menee ruokaan kuussa rahaa, jotta on mihin verrata. Lupasin tehdä laskelmaa. Kuittalipa siitäkin, että pitääkö hänen jääkaapin käytöstäkin sit maksaa, vedestä ja sähköstä ja valmistaa sit itselleen erikseen ruoat ja merkata ne nimellään. *huoh*.... mutta jos jotain suuntaa saisin täältä, onko kukaan laskenut, mitä siihen ruokaan oikeesti menee / aikuinen, siis arkena ku on töissä ja syö lounaan siellä ja viikonvaihteessa? Auttekkee, ikävää, jos mies tän takia vetää herneet nenään ja häipyy. :(
Oikeesti,heitä pihalle kun vielä voit.Mun äijä laittaa kaupassa käydessään kuitin vaivihkaa pöydälle näyttääkseen paljon hänellä on menny rahaa kauppaan.Kun mä käyn kaupassa,ei tulis mieleenkään moinen.Eipä toi äijä oo kyllä koskaan maksanu tv lupaa saati sähkölaskua,maksattaa mulla nekin.Ja silti kehtaa jätellä kuittilappuja pöydälle.Ihan urpo äijä,otan varmasti eron.

 
ap
aamu koitti ja illasta oli keskustelua. Hänhän suunnitteli sitä eilen messessä ystävänsä kanssa. Koin tosi loukkaavana senki, ettei mulle voinut vapaaehtoisesti mitään kertoa, mitä aikoo tänään tehdä. Ja kuin pisteeksi I:n päälle, kertoi, ettei tiedä tuleeko edes yöksi. No, sitten mun mittari tuli täyteen, sanoin, ettei tartte tulla takaisin ollenkaan. Kuhan käy hakemassa kamansa sit mahdollisimman pian pois täältä pyörimästä. Poistin äijän jo facebookistakin, en viitsi enää itseäni kiusata lisää moisella äijällä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
aamu koitti ja illasta oli keskustelua. Hänhän suunnitteli sitä eilen messessä ystävänsä kanssa. Koin tosi loukkaavana senki, ettei mulle voinut vapaaehtoisesti mitään kertoa, mitä aikoo tänään tehdä. Ja kuin pisteeksi I:n päälle, kertoi, ettei tiedä tuleeko edes yöksi. No, sitten mun mittari tuli täyteen, sanoin, ettei tartte tulla takaisin ollenkaan. Kuhan käy hakemassa kamansa sit mahdollisimman pian pois täältä pyörimästä. Poistin äijän jo facebookistakin, en viitsi enää itseäni kiusata lisää moisella äijällä.
Hyvä.. Oikean ratkaisun teit, vaikka nyt voi tuntua pahalta. Kunhan kokonaan pääset hänestä eroon ja saat talouden tasaantumaan, huomaat kuinka paljon enemmän sulla on käyttörahaa ja kuinka paljon parempi sun on olla kun ei tarvii toisen kaljatölkkejä yms. siivoilla.. :hug:
 
JonnaÄiti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
aamu koitti ja illasta oli keskustelua. Hänhän suunnitteli sitä eilen messessä ystävänsä kanssa. Koin tosi loukkaavana senki, ettei mulle voinut vapaaehtoisesti mitään kertoa, mitä aikoo tänään tehdä. Ja kuin pisteeksi I:n päälle, kertoi, ettei tiedä tuleeko edes yöksi. No, sitten mun mittari tuli täyteen, sanoin, ettei tartte tulla takaisin ollenkaan. Kuhan käy hakemassa kamansa sit mahdollisimman pian pois täältä pyörimästä. Poistin äijän jo facebookistakin, en viitsi enää itseäni kiusata lisää moisella äijällä.
No hyvä, pidä toi linja sitten kans... et ota tuollaista kus*päätä takaisin!!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mammaliii:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
aamu koitti ja illasta oli keskustelua. Hänhän suunnitteli sitä eilen messessä ystävänsä kanssa. Koin tosi loukkaavana senki, ettei mulle voinut vapaaehtoisesti mitään kertoa, mitä aikoo tänään tehdä. Ja kuin pisteeksi I:n päälle, kertoi, ettei tiedä tuleeko edes yöksi. No, sitten mun mittari tuli täyteen, sanoin, ettei tartte tulla takaisin ollenkaan. Kuhan käy hakemassa kamansa sit mahdollisimman pian pois täältä pyörimästä. Poistin äijän jo facebookistakin, en viitsi enää itseäni kiusata lisää moisella äijällä.
Hyvä.. Oikean ratkaisun teit, vaikka nyt voi tuntua pahalta. Kunhan kokonaan pääset hänestä eroon ja saat talouden tasaantumaan, huomaat kuinka paljon enemmän sulla on käyttörahaa ja kuinka paljon parempi sun on olla kun ei tarvii toisen kaljatölkkejä yms. siivoilla.. :hug:
Peesi tähän!!! :heart: :hug:

Ja onnellista kesää teidän perheelle :flower:
 

Yhteistyössä