Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ilmaisenpa nyt oman mielipiteenikin näistä uusista ketjuista. En ihan ymmärrä nyt tarkoitusta jälleen yhdelle uudelle ketjulle, jonka nimi on JO mutta jossa saa keskustella ihan kaikista hahmoista mutta hyvässä hengessä eikä haukkumisia. Aivan niin kuin yksikään aiemmista ketjuista olisi perustettu vain haukkumista varten. Ei täällä puutarhassa eikä vauvalla kukaan ole toivonut, että saa haukkua ja ilkeillä mutta silti vain näitä viestejä pukkaa. Luuleeko joku, että tilanne on eri jossain uudessa ketjussa, kun samat henkilöt käy kaikissa ketjuissa trollaamassa, angstaamassa ja negailemassa? Kompostikin perustettiin niille, jotka haluavat vähnä rajumpaa keskustelua eli mikään keskustelunaihe ei ole kielletty, mutta nyt yllättäen sekään ei riitä, kun siellähän haukutaan. Niin, se kai oli pointti, että siellä haukutaan, jotta puutarha ja vauva saisivat jäädä shippaajille. Ja silti molemmissa ketjuissa käy samat tyypit haukkumassa, ilkeilemässä ja trollaamassa.

Mikä on lopputulos? Jälleen uusi ketju trollaajille mellastaa ja jälleen uusi ketju hajottamassa fandomia yhä pienempiin osiin. Sen sijaan että yksissä tuumin vain jatketaan ja sivuutetaan trollit eikä anneta niille periksi, niin perustetaan vain uusia ketjuja ja itketään niissä, miten ikävä henki niissä muissa on.
Kiitos, ilmaisit täydellisesti munkin ajatukset ❤❤❤! Jatkan täällä hyvässä hengessä niinkuin ennenkin. Trolleille ja ankeuttajille en voi mitään.
 
vierailija
Pari tuntia ja saan Jercin mun kainaloon. Soiteltiin just ennen kuin tultiin lentokentälle. Jure ja Kris härnäs mua koko puhelun ajan. Jerekin naureskeli ja puheli ihania, kun kuuli niiden äänet. Sanoi mua omaksi prinssikseen ja teki suukottelu-ääniä. Kyllä mä sitä suutelenkin heti kun nähdään.

Jere on kutsunut meidät sen keikalle ennen Ruisrockia ja yritti vihjailla lavalle menostakin. Jure haluaisi osallistua possujunaan Häärijän ja tanssijoitten kanssa, on kuulemma sen suurin haave. Ymmärrän sitä, se oli ihan parasta Tavastialla, vaikka ehkä annoin sillon tunteiden viedä vähän liikaakin. Nace taas haluais pelleillä Häärijän kanssa, Mic Mac-tanssin haluais vetää lavalla. Kris ja Jan ei ehkä lavalle haluais mukaan, mutta hengata backstagella kuitenkin. Kyllä mä aavistan, että Kris kuitenkin jotenkin haluais osallistua ja Jan on höpöttänyt Jeren Käärijä-moposta aika innokkaasti.

Mulle tärkeintä on aika Jeren kanssa. On molemmat sovittu, että aikaa vietetään paljon yhdessä, siis ihan laatuaikaa. Mulla on ollut niin ikävä Jereä ja sillä myös mua. Pääsen pitkästä aikaa kietomaan käteni sen ympäri, suukottamaan kaulaa, rintaa, huulia ja puristamaan niitä Jeren ihania, no siis Jereä.

Enää pieni aika ja ollaan Helsingissä. Jere sanoi, että koittaa tulla yhdessä Miken kanssa vastaan kentälle. Ymmärrän kyllä jos aristelee kentälle tuloa, mutta lupas ainakin autossa odottaa. Se oli niin sulonen, kun videopuhelun lopussa hymyili ja heilutti heipat pienellä kädellään. Pian se käsi on tiukasti mun kädessä.
🥹💙💚
 
vierailija
Ilmaisenpa nyt oman mielipiteenikin näistä uusista ketjuista. En ihan ymmärrä nyt tarkoitusta jälleen yhdelle uudelle ketjulle, jonka nimi on JO mutta jossa saa keskustella ihan kaikista hahmoista mutta hyvässä hengessä eikä haukkumisia. Aivan niin kuin yksikään aiemmista ketjuista olisi perustettu vain haukkumista varten. Ei täällä puutarhassa eikä vauvalla kukaan ole toivonut, että saa haukkua ja ilkeillä mutta silti vain näitä viestejä pukkaa. Luuleeko joku, että tilanne on eri jossain uudessa ketjussa, kun samat henkilöt käy kaikissa ketjuissa trollaamassa, angstaamassa ja negailemassa? Kompostikin perustettiin niille, jotka haluavat vähnä rajumpaa keskustelua eli mikään keskustelunaihe ei ole kielletty, mutta nyt yllättäen sekään ei riitä, kun siellähän haukutaan. Niin, se kai oli pointti, että siellä haukutaan, jotta puutarha ja vauva saisivat jäädä shippaajille. Ja silti molemmissa ketjuissa käy samat tyypit haukkumassa, ilkeilemässä ja trollaamassa.

Mikä on lopputulos? Jälleen uusi ketju trollaajille mellastaa ja jälleen uusi ketju hajottamassa fandomia yhä pienempiin osiin. Sen sijaan että yksissä tuumin vain jatketaan ja sivuutetaan trollit eikä anneta niille periksi, niin perustetaan vain uusia ketjuja ja itketään niissä, miten ikävä henki niissä muissa on.
Mä kyllä uskon, että se ketju saa olla ärsyyntyjiltä rauhassa. Näissä ketjussa kitkaa aiheuttaa se, että joku vakkari ärsyyntyy jostain ja purkaa sen näihin. Eikä lähde pois, koska ketju esim yli 50% ajasta ei käy hermoille.
Tuossa ketjussa taas ideana on, että se on vain jos et pura hermoillesi käyviä asioita sinne.
Ihan tyhmää pitää kaikkia ärsyyntyneitä trolleina. Ei se sitä ole.
 
vierailija
Näitä ketjuja on jo niin monta, että ajattelin tehdä itselle ihan taulukkomuotoisen toimintaohjeen. Sitten ehkä osaa mennä oikeaan ketjuun sen mukaan haluaako jutella K+B, vai erikseen K ja B, vai yleensä Joksut, vai S tai D ja missä suhteessa edellä mainittuihin, vai onko mahdollisesti vielä joku E tai NM, ja onko mielen päällä joidenkin parittaminen vai nimenomaan ei ja onko se oma ajatus nyt negatiivinen vai positiivinen, perustuuko tosiasioihin vai haluanko deluluilla, entä liittyykö oma juttu nyt ihmissuhteisiin vai keikkoihin, olenko keskustelutuulella yöllä vai päivällä, näitä riittää. Tässä voi tovi vierähtää, mutta kyllä mä tämän vielä opin 💪
 
vierailija
Tottakai saa perustaa mitä haluaa, mutta myös minä ihmettelen miksi tarvitsette uuden ketjun. Kävin kompostissa vähän aikaa sitten kun joku mainitsi, että siellä olisi hyvää keskustelua. No siellä puhuttiin Joksuista ja B:n D/S shipeistä ja haukuttiin K:ta ja lähipiiriä. Kävin uudessa ketjussa ja ihan sama meno näytti olevan. Eikö yksi ketju olisi riittänyt? Itselläni ei tarvetta siirtyä minnekään.
Ei siellä ole K:ta haukuttu, eikä ketään muutakaan.
 
vierailija
Näitä ketjuja on jo niin monta, että ajattelin tehdä itselle ihan taulukkomuotoisen toimintaohjeen. Sitten ehkä osaa mennä oikeaan ketjuun sen mukaan haluaako jutella K+B, vai erikseen K ja B, vai yleensä Joksut, vai S tai D ja missä suhteessa edellä mainittuihin, vai onko mahdollisesti vielä joku E tai NM, ja onko mielen päällä joidenkin parittaminen vai nimenomaan ei ja onko se oma ajatus nyt negatiivinen vai positiivinen, perustuuko tosiasioihin vai haluanko deluluilla, entä liittyykö oma juttu nyt ihmissuhteisiin vai keikkoihin, olenko keskustelutuulella yöllä vai päivällä, näitä riittää. Tässä voi tovi vierähtää, mutta kyllä mä tämän vielä opin
Mä luovutin. Laitan K/B jutut Vauvalle tai tänne ja kaiken muun ajan vietän tumblrissa.
 
vierailija
On kompostissa haukuttu K:ta ja joksuja välillä myöskin sanoivat kyllä kritiikiksi
Uudessa ketjussa ei ole haukuttu. Se on sen ketjun idea että kunnioitetaan keskustelun kohteita eikä ketään haukuta, mutta muuten saa vapaasti keskustella. Ketään ei käsketä muualle jos haluaa jutella esim. K:sta, D:stä tai S:stä. Kompostissa on paljon niitä, jotka eivät tykkää Joksuista alunperinkään tai ovat nyt pettyneitä heihin. Heillä ei ole mitään järkevää syytä tulla kirjoittelemaan ketjuun, joka on Joksuista tykkäävien ketju. Tämä on se idea.
- ketjun aloittaja
 
vierailija
Uudessa ketjussa ei ole haukuttu. Se on sen ketjun idea että kunnioitetaan keskustelun kohteita eikä ketään haukuta, mutta muuten saa vapaasti keskustella. Ketään ei käsketä muualle jos haluaa jutella esim. K:sta, D:stä tai S:stä. Kompostissa on paljon niitä, jotka eivät tykkää Joksuista alunperinkään tai ovat nyt pettyneitä heihin. Heillä ei ole mitään järkevää syytä tulla kirjoittelemaan ketjuun, joka on Joksuista tykkäävien ketju. Tämä on se idea.
- ketjun aloittaja
Mutta minkäänlaista kritiikkiä Joksuja kohtaan ei suvaita? Ei edes heitä fanittavilta? Ei kauhean rakentavaa keskustelua siis ole luvassa.
 
vierailija
Mutta minkäänlaista kritiikkiä Joksuja kohtaan ei suvaita? Ei edes heitä fanittavilta? Ei kauhean rakentavaa keskustelua siis ole luvassa.
Tätä käsiteltiin jo eilen siellä. Tuo rajanveto on pakko tehdä melko ronskisti noin, koska muuten siitä alkaisi loputon keskustelu mitä saa sanoa ja mitä ei, eikä keskustelu lopulta eroaisi kompostista mitenkään. Kuitenkin monipuolinen, lämminsävyinen pohdinta, joka sisältää esim. kehittämisehdotuksia on eri asia, kuin tuo kritiikki, mitä tuossa tarkoitetaan. Tuollainen pohdinta on toki ok.
- aloittaja
 
vierailija
Tätä käsiteltiin jo eilen siellä. Tuo rajanveto on pakko tehdä melko ronskisti noin, koska muuten siitä alkaisi loputon keskustelu mitä saa sanoa ja mitä ei, eikä keskustelu lopulta eroaisi kompostista mitenkään. Kuitenkin monipuolinen, lämminsävyinen pohdinta, joka sisältää esim. kehittämisehdotuksia on eri asia, kuin tuo kritiikki, mitä tuossa tarkoitetaan. Tuollainen pohdinta on toki ok.
- aloittaja
Kuulostaa aika sokealta palvonnalta 🤔. Sopii varmaan Aidolle.
 
vierailija
Tätä käsiteltiin jo eilen siellä. Tuo rajanveto on pakko tehdä melko ronskisti noin, koska muuten siitä alkaisi loputon keskustelu mitä saa sanoa ja mitä ei, eikä keskustelu lopulta eroaisi kompostista mitenkään. Kuitenkin monipuolinen, lämminsävyinen pohdinta, joka sisältää esim. kehittämisehdotuksia on eri asia, kuin tuo kritiikki, mitä tuossa tarkoitetaan. Tuollainen pohdinta on toki ok.
- aloittaja
No teillähän se vasta kultti meininkiä on. Sinäkö olet se johtaja siellä?
 
vierailija
Kuulostaa aika sokealta palvonnalta . Sopii varmaan Aidolle.
Ei ole palvontaa todellakaan, mutta sinne ei myöskään onneksi tarvitse tulla kenenkään, jota tuontyyppinen ketju ei kiinnosta. Sen kyllä erottaa ihan helposti, milloin kyse on bändistä oikeasti tykkäävien henkilöiden erilaisista mielipiteistä ja milloin niiden, jotka joko suorastaan inhoavat bändiä, eivät välitä bändistä mutta lukevat muiden negoja kommentteja ja uskovat ne ja sitten siltä pohjalta osallistuvat, tai sitten bändiin pettyneiden kommenteista. Kompostissa on paljon noita kolmea viimeksimainittua.
 
vierailija
Voitteko mennä keskustelemaan uudesta ketjusta ja sen siällöstä ja ongelmista uuteen ketjuun? Sinnehän se metakeskustelu kuuluu. Ehkä täällä on nyt tarpeeksi jo harmisteltu keskustelun jakaantumista eri ketjuihin, ihmetelty tarvetta uudelle ketjulle, ja verrattu sitä kompostiin. Voidaanko jatkaa muihin aiheisiin?
 
vierailija
No teillähän se vasta kultti meininkiä on. Sinäkö olet se johtaja siellä?
Voit vääntää ystävällissävyisen keskustelun ihan miksi kultiksi haluat, mutta siellä on nyt tuollaiset säännöt, täällä ja vauvalla toisenlaiset. Onneksi kaikki voi pysyä kuitenkin mieleisissään ketjuissa. Selvitin täällä siksi ketjun ideaa kun siitä tuntui olevan paljonkin epäselvyyttä, esim. luultiin että K:sta ei saa ollenkaan keskustella.
 
vierailija
Voitteko mennä keskustelemaan uudesta ketjusta ja sen siällöstä ja ongelmista uuteen ketjuun? Sinnehän se metakeskustelu kuuluu. Ehkä täällä on nyt tarpeeksi jo harmisteltu keskustelun jakaantumista eri ketjuihin, ihmetelty tarvetta uudelle ketjulle, ja verrattu sitä kompostiin. Voidaanko jatkaa muihin aiheisiin?
Sopii hyvin, korjasin vaan muutamia väärinkäsityksiä, kun niitä tuntui olevan niin paljon.
 

Yhteistyössä