Jyväskylän odottajat ja äidit vol.2

Alkuperäinen kirjoittaja ärrieri:
Alkuperäinen kirjoittaja lara79:
Mulle ei missään vaiheessa tarjottu edes ilokaasua, en tiedä miksi, enkä siinä kivuissani osannut edes kysellä. Okssentelin kyllä aikalailla, johtuiko sitten siitä?
Keski-Suomen keskussairaalassa ei enää saa ollenkaan ilokaasua, se on poistunut kivunlievitysvalikoimasta ja siksi sitä ei sinullekaan tarjottu. Oksentelu on aika tavallista synnytyksen aikana, monelle tulee voimakas pahoinvointi ja yleensä viimeistään avautumisvaiheen lopussa laatta alkaa lentää, toisille pahoinvointi tulee jo muutamaa päivää ennen synnytyksen alkua. Minäkin oksentelin esikoisen synnytyksessä, ei kivaa ei... :x

Jaahas, minkähänlaiset ruuhkat sitä onkaan maaliskuussa synnärillä kun nämä juhannusvauvat syntyvät... taidetaan joutua mökin muijan kanssa jonnekin komeroon synnyttämään :D

ärrieri 31+3
Joo, katotaan mistä siivouskopperosta itsemme löydämme :D . Pitääks varata vierekkäiset jo valmiiksi? ;)
 
Taidan liittyä teidän seuraan.. Löysin tän ketjun vasta vähän aikaa sitten ja yllätyin kovasti tän suosiosta :) LA on 6.3. + esikoinen 02/08 :) Joku täällä kyseli 4Dsta.. kävin syksyllä 2007 ja silloin ultras Carl-Mikael Löfhjelm.. maksoi n.186e, kävin myös syksyllä 2008 ja sillä kertaa oli Jaana Kröger ultraamassa ja se ultra maksoi 196e... hinnat nousee joka vuosi :D Pakko sanoa, että Löfhjelm oli parempi ku selitti koko ajan mitä oli ultraamassa + otti paljon kuvia... sivuprofiilista, jaloista, varpaista, poitsun pippelistä ^^ yms. Kröger ei paljoo kuvia ottanu, eikä kauheesti selittänyt mitään ja oli muutenki aika nopea.. mutta varmasti osasi hommansa kun on ksks:ssa ä-polilla osastonjohtajana töissä... silti, ens kerralla meen vain Löfhjelmille :)
 
pinja79
löfhjelm on entinen osastonjohtaja :) oli viellä 2006... itse kävin hänella normi ultrassa 2005 ja oli tosi hyvä... ja toivosta ei käyty yksityisellä ultrassa kun ei ollut järkeä maksaa 4d:stä kun sairaalassa ultrattiin 4-6 viikon välein... ja siellä myös tuo 4d vaikka siitä ei dvd:tä mukaan saa... itse en maksaisi meilkein 200e siitä et saa dvd:n jossa ei kerrota mitä siinä näytetään ei enään vuodenpäästä muista mitään lääkerin selityksestä.

tuttuni kävi jaanalla 4d:ssä ja sanoi että tyttö tulee ja sieltä syntyi poika! ja yksi kaverini ei saanut sukupuolta selville kun vauva oli sellaisessa asennossa (en muista kuka ultras), eli kannattaa varautua että sukupuolta ei saa selville...
 
Alkuperäinen kirjoittaja pinja79:
tuttuni kävi jaanalla 4d:ssä ja sanoi että tyttö tulee ja sieltä syntyi poika! ja yksi kaverini ei saanut sukupuolta selville kun vauva oli sellaisessa asennossa (en muista kuka ultras), eli kannattaa varautua että sukupuolta ei saa selville...
Ei hitto! Mä kävin Jaanalla kanssa ja se lupasi tytön. Nyt on kaikki hommattu vaaleenpunasta...kysyin vielä, että miten suuri on virheen mahdollisuus kun eiväthän nämä ultrat sataprosenttisia ole niin hän sanoi että ei tässä nyt ole virheen mahdollisuutta kun niin selvästi näkyi. Mutta enpä taidakaan luottaa satavarmaksi...

Tiedättekö muuten minkälainen käytäntö ksks:ssa on vierailijoiden suhteen? Onko vierailuajat erikseen, saako isovanhemmat tulla osastolle vaiko vain kahvioon jne? Onko isälle ja vauvan sisaruksille mitään rajoituksia vierailujen suhteen?

ärrieri 32+1

 
ärrieri: Tällä hetkellä on niin että vauvan sisaret ja isä saa olla klo 8-20 ja muuten sallittu vain isovanhemmat klo 17-19. Kahviossa saa tietty tavata ketä haluaa millon haluaa mutta vauvaa ei saa viedä osaston ulkopuolelle ennen kotiutumista. Mä ainakin haluan mun siskon sinne myös käymään sitten kun siellä olen... |O
 
Silloin neljä ja puoli vuotta sitten kun siskoni oli laitoksella nuorimmaisensa kanssa niin kyllä me äitin kanssa käytiin siellä huoneessa tapaamassa ja pitelemässä tyttöä. Ei kukaan kyselly minulta mitään että mikä on sukulaisuussuhde. Onko käytäntö siis muuttunut?? Ja minusta se aikakin olin jotain kahen aikaan päivällä tms...
 
Nopea tervehdys tännekin!

Ensimmäisenä onnittelen kaikkia uusia tulijoita plussasta! Mukavaa että olette ihan odottajienkin kanssa saaneet jo sovittua treffejä ja pääsette tutustumaan jo odotusaikana toisiinne. Mun täytyy kyllä myöntää että tästä pinosta läheisimmiltä tuntuvat juuri ne joiden kanssa tutustui jo raskaana ja ne joilla suurin piirtein saman ikäiset lapset :D :wave: että terveisiä vaan ne jotka itsensä tästä tunnisti :LOL: Yritetäänhän nähdä tuolloin 2. päivä Pinjalla!!! Eli me pojan kanssa olemme jälleen tulossa...

Päivityksiä listaan tein Lisukalle, Pusukalattarelle, Hemuli-79lle, Halinallelle, Mandorille, Beijalle, Nöttiäiselle, Hensku00lle ja Pikkupeikolle
:attn: Jos joku unohtui niin ei ollut tarkoitus ja ilmoittele minulle niin korjaan asian pikimiten!!! :attn:

Sairaalaan saa tosiaan enään tulla vain isovanhemmat, isä ja lapset. Mulla kävi vähän salaisesti kyllä velikin perheineen katsomassa kummilastaan.
Onkoha Sativa jo saanut vauvansa? Mites Milja teillä on lähtenyt vauva arki sujumaan? Ja hoi kaikki muutkin joulukuun odottajat tulkaahan kertomaan millaisia nyyttejä olette käyneet lunastamassa...

Huomenna meillä olisi neuvola ja ajattelin sitten tulla tarkemmin meidän kuulumisia kertoilemaan. Viikonloppuna Topi oli kummeilla hoidossa kun minä ja mies käytiin Kallioplanetaariossa, ihan kiva oli käydä mutta mua vaan rupesi se esitys huimaamaan välillä todella paljon. Aivan mielettömän hyvät ruuat siellä oli että sai ainakin mahansa täyteen :p :D

Nyt voisi lähteä herättämään tuota jätkää kun on taas unilla ja ollut muuten pitemmän aikaa
Koiruus ja Topi 4,5kk
 
pinja79
sairaalan vierailusta... silloin kun toivo synty niin oli käytäntö et vain isä ja sisäret sai tulla huoneeseen ja mummot ja papat tavattiin osaston "seurustelu tiloissa"... aleksin aikaan vain isä sai tulla ja sisäret! meillä kyllä kävi koko suku :) mut katsomassa mua kun aleksi oli teholla... huoneessa ei ollut telkkaria ja silloin ei ollut aulatiloja mihin ois voinut mennä sitä katsoon... joten sukulaiset ystävällisesti vuorotellen kävivät mua tapaamassa ja hiukan piristämässä :)


pinja ja pojat
 
Mahtuuko vielä joukkoon?

Olen 24v. esikoisen odottaja Lutakosta. Laskettuaikani on 5.7.2009. Olisi enemmän kuin mukavaa löytää täältä odottajakavereita. Olemme tänne aika vastikään muuttaneet... Nopealla vilkaisulla taisi olla aikapaljon kesävauvan odottajia =) Hieno juttu!

Minua on täällä hämmentänyt kaupungin suhtautuminen odottajiin: ei juurikaan ultria, nyt käynneissä pitkä väli ym. kohtelu.. Ja jos sairaala on vielä rempassa, niin hauskaa tulee :p Milloin synnytysosaston remppa valmistuu?

Inka ja vatsanpuru 17+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja inkap:
Mahtuuko vielä joukkoon?

Olen 24v. esikoisen odottaja Lutakosta. Laskettuaikani on 5.7.2009. Olisi enemmän kuin mukavaa löytää täältä odottajakavereita. Olemme tänne aika vastikään muuttaneet... Nopealla vilkaisulla taisi olla aikapaljon kesävauvan odottajia =) Hieno juttu!

Minua on täällä hämmentänyt kaupungin suhtautuminen odottajiin: ei juurikaan ultria, nyt käynneissä pitkä väli ym. kohtelu.. Ja jos sairaala on vielä rempassa, niin hauskaa tulee :p Milloin synnytysosaston remppa valmistuu?

Inka ja vatsanpuru 17+2

Tervetuloa!!

Juu, täällä ei todellakaa tarjota kuin se yksi (vkolla 10-12) oleva ultra, jossa katotaan montako sikiötä on ja minkä ikäinen sikiö on. Ja jos ei raskausaikana ilmene ongelmia, niin tämä ultra jääkin ainoaksi.

Itse voi sitten kustantaa alkuraskauden ultraa ja rakenneultraa yksityisellä jos haluaa.

Hyvä uutinen on se, että vuoden 2010 alusta alkaen jokaisen kunnan on tarjottava väh. 2 ultraa joten sitten tännekin tulee se rakenne-UÄ.

Ä-polille pääsee ultriin ainoastaan lähetteellä.

 
Tervetuloa Inka! Mistä päin olet muuttanut Jyväskylään? :) Siksi minäkin aloin kirjottelemaan foorumeille, että saisi uusia ystäviä, jotka olisivat suurinpiirtein samassa elämäntilanteessa...siispä samassa venheessä ollaan! :)
 
Omanapaiset kuulumiset

Tänään käytiin tosiaan näytillä neuvolassa ja painoa oli tullut oikein voimakkaasti, taas. Suluisaa 3kk mitat.

Paino 8410g (7415g )
Pituus 67cm (64,4cm )
Pään ympärys 43,3cm (42cm )

Muuten keskusteltiin soseiden aloittamisesta ja itse vähän suunnittelin että jos tuossa kuukauden kuluttua rupeis pikku hiljaa asiaa katsastamaan, tietysti jos ei rupea aikasemmin ilmoittelemaan ettei maito riitä. Mä olenkin päättänyt että meillä aloitetaan soseet jos yöllä aletaan heräämään, nyt kun nukkuu klo 22-8 heräämättä. Kyllähän siinä oma aika menee ennen kuin niistä on mahan täytteeksi :D Oma hoitsu oli kipeenä ja sijanen oli sellainen tosi nuori tyttö, olipas outoa olla muun "hoidettavana".

Mä taidan tästä pikku hiljaa lähteä hipsimään peiton alle joten :wave:

Koiruus ja Topi 4,5kk
 
Inkap, tervetuloa joukkoon!
Olen myös Lutakosta, minulla laskettu aika on 12.6, toista odotellaan, esikoinen on 1v4kk.
Me muutettiin tänne viime kesänä ja melkeinpä kaikki sukulaiset ja ystävät jäivät entiselle kotipaikkakunnalle, joten ystävät on hakusessa täälläkin. Täällä myös kummasteltiin Jyväskylän palveluja, siis just ultrien vähyyttä jne...

Koiramamma: Me aloitettiin soseet esikon kohdalla reilun 4kk ikäisenä, jäi siinä sitten imetyskin kokonaan pois kun maito ei enää riittänyt . Hyvinhän Topi nukkuu kuitenkin yöt, jos ei kerta herää edes syömään. Teillä onkin hyvänkokoinen poitsu, meillä nimittäin poika painoi 1vuotis neuvolassa pari sataa grammaa enemmän kuin teidän Topi, vaikka pojalla syntyessään oli kuitenkin painoa 3650g.

Mutta nyt nukkumaan ja odottelemaan torstain neuvolaa ja perjantain rakenneultraa.

Halinalle ja pikkukakkonen rv 20+4
 
Heipähei. Täällä taas valvotaan. Taisivat laittaa neuvolassa rokotuksen joukkoon jotain piristävää.. Red bullia kenties?! Ainakin tyttö on kun lentoon lähössä.... Alkuillasta itkeskelikin aika lohduttomasti,mutta annettiin vähän kuumelääkettä (Suosittelivat neuvolassa antamaan vaikkei kuume nousiskaan..) niin nyt ei enää kipuilevalta vaikuta. Mutta eipä kyllä suostu nukkumaankaan.. Just tossa luin koiramamman tekstin kateellisena,- yöunet 22-08.. Ei varmaan tässä elämässä mahollista tän tytön kohalla.. Kun vieläkin heräillään öisin useimmiten puolen tunnin välein ja max 3 h menee yhteen putkeen.. Onneks sit tissille nukahtaa eikä enää tarvii lähtee kantaa ympäri kämppää niinkun aikasemmin.. Mut olis se vaan ihanaa saada jossain vaiheessa kunnon yöunet nukuttua... Tosiaan, neuvolassa käyty... hyvin oli paino noussut yms.
paino 6165 g ( 5105 g)
pituus 61 (56,3)
päänymp. 40,4 (36,1)
Suluissa 5 vkoa aikasemmat mitat....
Terve ja hyväntuulinen tyttö,vielä kun sais nuo yöunet vähän paremmalle mallille....

hirveesti on näköjään uusia odottajia ilmottautunut joukkoon, tervetuloa kaikille ja onnea paljon!

En vielä ihan varma tosta 2.2. pinjan luokse tulosta ole. Mutta yhekstoista tähtään jos oon tulossa.. Käyn kyl viel tänne kirjottamassa viimestään la et tuunko vai enkö. Kiva olis kyllä nähdä kaikkia!
Jeera alotti kunnon rääkymiskonsertin,joten täytyypä ihan asioikseen rueta lohduttelee sitä. Jospa se kohta suostus nukkumaankin.. Ei oo ilta kuuden jälkeen yhtään nukkunut.. Eli väsynyt ku mikäkin.
Blackjoy & Jeera 3 ½ kk
 
Hei kaikille :)

Olipa ihana vastaanotto teiltä täällä =)

Nöttiäinen: Joo, yksityisiin ultriin olemme jo satsanneetkin. Käytiin siinä aivan varhaisultrassa ja sitten niskapoimussa terveystalolla aiemmalla paikkakunnalla, jossa on meille entuudesta tuttu lääkäri. Sinne saatiin järjesteltyä vielä tuo rakenneultra, joka ois helmikuulla. Mukava mennä samalle lääkärille, joka tuntee taustat yms. Sitten seuraavien raskauksien kohdalla toki etsitään täältä lääkäri, mutta en vielä jaksa niin kauas ajatella ;) Kalliiksihan tuo on meille käynyt, un taustalla on keskenmenojakin, mutta ollaan se oltu kyllä valmiita maksamaan :)

Pusukalatar: Ollaan muutettu tänne Etelä-Suomesta. Opiskeltiin täällä joitakin vuosia sitten ja nyt sitten työt toivat takaisin tänne :) Mistäpäin te muutitte? Mukavaa, että muitakin samassa tilanteessa olevia odottajia :) Milloin sulla olikaan la?

Halinalle81: Kiva, odottaja ihan läheltä! Muuttaessamme tänne luin, että Lutakko ei ole lapsiperheiden suosiossa, jona kyllä olen täällä likkuessa huomannutkin. Onpahan vauvakeinut ja toivottavasti päiväkotipaikat (jotka tässäkin kaupungissa ilmeisesti aika kortilla)vapaana, sitten kun niitä tarttetaan ;) Mulla jäi kanssa lähes kaikki ystävät ja koko oma perhe aikaisemmalle paikkakunnalle. Vauva ilmoitti toivottua tulemistaan juuri muuttopäivänä tänne. Jännittää, kuinka saa kaiken pelaamaan, kun kaikki omat läheiset ovat kaukana.. Sulla onkin rakenneultra ihan lähellä, toivottavasti teillä kaikki on siellä hyvin. Me joudutaan sitä vielä reilut kolme viikkoa odottamaan..

Muille: Ihana lukea vauvakuulumisiakin :) Tulee vaan itsekin malttamattomaksi..

Omaa: Kamala flunssa ollut, onneksi alkaa jo vähän helpottaa :) Meinasin vähän viikonloppuna hermostua, kun kuume ei tahtonut laskea edes Panadolilla. Onneksi ei tannut olla infulenssaa kun selvisin "vain" 3vrk:n kuumeilulla..

Millaisia vaunuja ootte käyttänyt/harkinnut? Kova/pehmeä koppainen? Mitä muita ominaisuuksia suosittelette/ ette suosittele? Missasin alennusmyynnit, oli vain marginaalivärejä, enkä uskaltanut sinisiä vaunuja ostaa, vaikka tässä vähän poikaa uumoillaankin.. Itse olen suunnitellut Emmaljungien hankkimista, ovat vain melkoisen hintavat. Pitää saada kunnon vaunut, että pääsee sitten hyvin vauvan kanssa liikkumaan :)

Inka ja vatsanpuru 17+3
 
Eeva83
Heip!

Pinja, olisko mahdollista liittyä seuraan maanantaina 2 pvä? Mulla ei tosiaan vielä vauva ole syntynyt, mutta piakkoin pitäisi senkin tapahtua. :) Olin tulossa viimeksi, mutta remppamiehet sotki suunnitelmat. Toivottavasti nyt ei tule mitään estettä! Mikäli mukaan mahtuu, laittaisitko yv:tä, osoitteen ja puh.numeron, poistin ne vahingossa... :(
 
Heissan Inka!
Minä oon seilaillu Keski-Suomen ja Helsingin välillä miesten perässä. Eli siis Helsingissä kävin 7 vuotta pyörähtelemässä kunnes päädyin tänne! :) Meillä laskettu on 2.8...parin viikon päästä lääkäri, toivottavasti kuultais edes pikkuista kun ei siitä muuta todistetta saa ennen syntymää :(
 
lara79
Tervehdys kaikille uusille!

Täällä kovasti odotellaan rakenne ultraan pääsyä, aika olis varattu 9.2. Liikkeitä jo tuntuu mut aika vähän. Taitaa olla rauhallisempi kaveri kuin esikko tai sitten istukan sijainti vaikuttaa noihin liikkeisiin. Olisi kiva saadaan tietoa sukupuolesta, ekassa raskaudessa jäi salaisuudeksi syntymään asti. Ja tietty vielä haluan varmistaa että kaikki on OK.

Lara rv17+4 ja tyttö 1v4kk
 
lara79
Alkuperäinen kirjoittaja kukkaiskeiju:
Huomasin muuten että tuo 14.2 on ystävänpäivä. Haittaako, vai vaihdetaanko sunnuntaille 15.2?
mitens tuo tapaaminen? Medät on 14 päivä kutsuttu illanistujaisiin mut ne on vasta illalla eikä ehkä mennä ollenkaan kun ei ole tytölle hoitajaa... joten mulle käy kumpi päivä vain
 

Yhteistyössä