Jyväskylän odottajat ja äidit vol.2

Mulle taas kävis tuo 21.-22.2. viikonloppu. Oon 14.2. James Bluntin keikalla. :D Mutta eihän millään kaikille voi sopia aikataulut yksiin. Mähän voin tulla vaikka seuraavalle tapaamiselle sitten mukaan. :)

Tervetuloa uudet!

Mandy ja nappula 12+2

Alkuperäinen kirjoittaja lara79:
Mulle ei missään vaiheessa tarjottu edes ilokaasua, en tiedä miksi, enkä siinä kivuissani osannut edes kysellä. Okssentelin kyllä aikalailla, johtuiko sitten siitä?
Keski-Suomen keskussairaalassa ei enää saa ollenkaan ilokaasua, se on poistunut kivunlievitysvalikoimasta ja siksi sitä ei sinullekaan tarjottu. Oksentelu on aika tavallista synnytyksen aikana, monelle tulee voimakas pahoinvointi ja yleensä viimeistään avautumisvaiheen lopussa laatta alkaa lentää, toisille pahoinvointi tulee jo muutamaa päivää ennen synnytyksen alkua. Minäkin oksentelin esikoisen synnytyksessä, ei kivaa ei... :x

Jaahas, minkähänlaiset ruuhkat sitä onkaan maaliskuussa synnärillä kun nämä juhannusvauvat syntyvät... taidetaan joutua mökin muijan kanssa jonnekin komeroon synnyttämään :D

ärrieri 31+3

Taisikin tosiaan johtua jostain remontista tai jostain se että piti syksyllä keskustassa käydä.. tosiaaan kun vähän aikaa sitten muutettiin kuokkalasta halssilaan.. Ei toimi muisti näköjään ei :headwall:

Moikka taas pitkästä aikaa :)

Täällä oli suunniteltu tapaamista helmikuulle...Mahtuisinkohan mäkin mukaan porukkaan, vaikka taidankin olla jo vähän muita tapaamiseen aikovia pidemmällä, kun la on jo maaliskuun 10. Mutta jos mut kelpuutetaan mukaan niin voisin tulla...? :) Tuo eka vaihtoehto viikonlopuista vois sopia paremmin...

Oon tällä viikolla pessyt ahkerasti vauvan vaatteita, ja nyt alkais olla melkein kaikki pestynä. Vielä pitää ommella muutama lakana vauvan sänkyyn ja sitten alkais olla "valmista" noiden varusteiden osalta :)

T: Mira ja pieni 33+1

Eeva83
Heippa taas!

No niin, ihanaa, nyt on kämpässä maalattu ja tapetoitu ja vihdoinkin saa laittaa tavaroita oikeille paikoille! :) Harmi, että missasin ton tapaamisen Pinjan luona ton rempan vuoksi. ;( Oliko paikalla paljon porukkaa? Mä voisin yrittää tulla tohon 2.2 tapaamiseen, mikäli sellainen on suunnitelmissa, eikä tilanne täällä muutu... Mulla on laskettu aika14.2, joten onhan siihen vielä aikaa, mutta sitä kun ei koskaan tiedä, milloin se pieni päättää tulla ulkomaailmaan. ;)

Aiemmin oli keskustelua Kuokkalan neuvolasta. Mä käyn myös siellä ja oon ollu tyytyväinen saamaani palveluun. Henkilökunta on ollu tosi mukavaa ja lääkärintarkistuksissakin olen aina käynyt Kuokkalassa. Viimeksi tiistaina oli lääkäri-neuvola ja kaikki oli hyvin. :) Tirpula on pysynyt "oikein päin" ja sykekin oli hyvä. Missä vaiheessa vauvasta tehdään kokoarviointia ja kuinka se tehdään? Mulla ei ole minkäänlaista käsitystä siitä, kuinka suuri kaveri tuolla mahassa oikein möyryää...

Hyviä vointeja kaikille mammoille! :D

Niin elikkäs olisin mielenkiinnolla lukenut, jos joku sattuisi tietämään missä vaiheessa se synnytysosaston remontti keskussairaalassa on menossa, ja mitä järjestelyjä se käytännössä tuo meille "asiakkaille" ? Itse keski-pitkämatkalainen, ja toivon vaikka oliskin ahdasta, niin ei sitten tarviis edes takas ajella sen takia, ettei mahdu minnekään.. :( Toki tilanne (tämäkin) otetaan vastaan sellasena kun on =) .

Meillä on onneksi se hyvä puoli, että jos lähdetään täältä Äänekosken suuntamilta ajeleen liian aikasin ja passitetaan kotiin niin voidaan jäädä mun äidin luo Jyväskylään...ei tartte sentään melkein 50 kilometriä ajella huvikseen eestaas!
Mun käy niin sääliksi pohjosessa asuvia kun siellä saattaa olla matkaa synnytykseen 40 kilometriäkin!!!!!
Mies sanoi kun oli lastensa synnytyksissä mukana, että olivat saaneet hyvää kohtelua K-Sks:ssä ja oli ollu tilaa jne mut ehkä mies ei ajattele asiaa samalta kantilta kuin naiset?! :whistle:

Kävin itse tällä viikolla äitipolilla kys. sairaalassa, enkä älynnyt kysyä tai mitään muutakaan siihen suuntaan vilkuilla. En tosin tiedä edes mistä koko kyseiselle osastolle mennään, eli josko se sit olis onnellisesti ohi koko hässäkkä B) . Kaikki muut ovat minulta kyselleet, että miten se remontti vaikuttaa esim. et pääsis nopeammin kotiin, jos kaikki ok., ettei vie "turhaa" tilaa muilta.. Muutenkin olisin kiinnostunut kuulemaan kommentteja hoidosta ja käytännöistä, kun olen synnyttänyt Kättärillä aikaisemmin ja tää on ihan vieras paikka. Ja tosta matkasta vielä sen verran, että kieltämättä hirvittää (meiltä n. tunnin ajomatka näin talvi-aikaan) osaako sitä lähteä oikeassa ajassa, nyt vielä uudelleensynnyttäjänä :p Ehkä Hirvaskankaalla huolletaan autojen lisäksi myös ihmisiä, jos paniikki tulee :LOL: Viri 36+4

Alkuperäinen kirjoittaja kukkaiskeiju:
Tuo Amarillo kuulostaa myös oikein hyvältä.
Jos nyt sitten sovitaan vaikka että mä teen pöytävarauksen Amarilloon jahka tiedän montako meitä tulee.
Päiväksi voisin ehdottaa esim lauantai tai sunnuntai? Esim klo 12 tai 14? Pääseekö suurin osa lauantaina tai sunnuntaina? Itselleni ei ole väliä. Olisko tuo 14-15.2 tai 21-22.2 viikonloput hyviä vaihtoehtoja?
Ruokailu tai kahvittelu, kumpikin sopii.. Miten vaan.

Tota noin tota ajan kohtaa... 21.-22.2 on JKL:ssä hää- ja juhlamessut ja oon menossa sinne. En tietty kumpanakin pvänä mutta joka tapauksessa menen. Vielä en kuiteskaan osaa sanoa kumpana pvänä, ehkä sunnuntaina. Ja lauantai-aamut olen töissä joten lauantaina 14.pvä käy aikasintaan klo 14 ja samoin 21.pvä käy aikaisintaan klo 14. Jos sovitaan 21.pvä niin meen sit sunnuntaina sinne häämessuille. Tai katotaan. Onhan tässä vielä kk aikaa. =)

Rempasta: Eli osaston remppa on ollut jo pitkään valmis ja synnäreihin aloitetaan remppa joskus 2010 tai 2011. Eli ei ole remppoja meidän aikana. Ainoa mikä tuolla sotkee sitä tilannetta on se, että ihan siinä synnärin vieressä on vastasyntyneiden teho-osasto, jossa on niin huono sisäilma, että ovat joutuneet ottamaan tiloja synnärin huoneista, eli lepohuoneet on varattu heille. Synnäri kyllä tietääkseni ottaa sitten vaikka osastolle jos synnytys on käynnissä, mutta ei vielä ihan sali vaiheessa. Ja ruuhka piikkejä voi tulla millon vaan, mutt ayhtälailla voit olla ainoa sillä hetkellä synnyttävä. Eiköhän me hyvin synnytetä tuolla :wave:

Tuosta tapaamisesta. Suurimmalle osalle tähän mennesssä vastanneista käy ilmeisesti tuo ensimmäinen viikonloppu ja lauantai paremmin. Eli sovitaan sitten että tapaaminen on 14.2 n. klo 14-15 alkaen. Tavataan vaikka siinä amarillon edessä olevassa aulassa ja mennään vaikka sitten porukalla sisään. Tuo kellon aika voi vähän heittää jos niillä ei sitten ole vapaata pöytää juuri tuohon aikaan, mutta noin suurinpiirtein tuonnepäin yritetään.

Mä yritin nyt keräillä tuohon kiinnostuneet, ilmoitelkaa vielä jos käy näin ettette mukaan pääsekään tai jos tulee vielä uusia jotka mukaan haluaa tai on tuosta listasta unohtunut!

Kukkaiskeiju
Nöttiäinen
Halinalle81
Hensku00
Päärynärouva
Pusukalatar
Lara79
Mira86

Mandy81, sulla oli kai joku keikka just tuolloin. Jospa ens kerralla säkin pääsisit sitten mukaan :wave:

No mua ei ainaakaan haittaa. Ja hei...eikös ystävänpäivänä pidäkkin muodostaa uusia ystävyyssuhteita? ;)
Ja eihän siellä koko päivää mene niin, että jää aikaa sitten kotonakin halia sitä omaa kultaa! :)
(paitsi mulla, mies on mun serkun miehen polttareissa sillon!! :D)

Hei
Tapaamisesta sen verran että mun pitää varmistaa vielä illalla mieheltä työvuorot, että se on kotona sitten hoitamassa esikoista sen aikaa kun minä pääsen "vapaalle" :)
Ilmoittelen heti kun tiedän että pääsenkö mukaan.

Jeps, mä oon tuolloin 14.2. James Bluntin keikalla. Mutta tulen sitten ensi kerralla. Eiköhän me ehditä nähdä vielä monta kertaa ennen kesää. :)

Hei te, jotka ootte jo pidemmällä raskaudessa. Onko joku käynyt Jyväskylän terveystalolla 4D-ultrassa? Mitkä kokemukset? Paljonko maksoi?

Mandy ja nappula 12+3

Siis kumpi päivä nyt onkaan se tapaamispäivä, 14 vai 15 päivä? Mulle siis käy kumpi vaan! :)

Tänne ei mitään uutta, paino oli taas tänä aamuna pikkasen tippunut. Ei ihme että tippuu kun ruoka niin huonosti maistuu. Mutta mulla se painon tippuminen ei nyt haittaa kun noita ylikiloja muutenkin on :D Jotenkin tuntuu että mä vaan ootan että millon alkas oksettamaan, pelkään että onko kaikki ok kun ei pahoinvointia ole.... Mutta joillakinhan alkaa vasta myöhemmin, joillakin taas ei ollenkaan.

Tänään pitäs koittaa jaksaa siivota, ei ole nyt kotihommiin ollut innostusta, kun tää raskaus vaan pyörii mielessä. Pakko olis ainakin imuroida ja pölyt pyyhkiä ja vessat pestä... ja siinähän sitä hommaa jo onkin. Outoa että nyt ei siivous huvita, sillä normaalisti olen ihan siivoushullu, aina jotain pyyhkimässä tai järjestelemässä paikkoja. Nyt ei huvittais pätkääkään! |O toisaalta ahistaa kun mulle siisti koti on niin tärkeä. Mutta ehkä sitä tänään intoutuu siivoomaan, kun ei muuta ole tälle päivälle :)

Kiitos muuten kaikille jotka infositte mulle tuosta kuokkalan neuvolasta! Oli mukava kuulla positiivisia kokemuksia! :)

hensku rv5+3

Alkuperäinen kirjoittaja Mandy81:
Jeps, mä oon tuolloin 14.2. James Bluntin keikalla. Mutta tulen sitten ensi kerralla. Eiköhän me ehditä nähdä vielä monta kertaa ennen kesää. :)

Hei te, jotka ootte jo pidemmällä raskaudessa. Onko joku käynyt Jyväskylän terveystalolla 4D-ultrassa? Mitkä kokemukset? Paljonko maksoi?

Mandy ja nappula 12+3

mä kävin 2007 siellä 4D ultrassa ja aivan mahtava kokemus oli.. :heart: haluisin mennä kovasti tästä tulevastakin, mut asiaa toisen puoliskon kans pähkäilyämme tultii siihen tuloksee ettei varmaa mennä ku on ultria kahden viikon välein muutenkin.. hintaa sillä tais olla 170e ja voi valita haluaako sen rakenne 4D ultran vai sellaisen baby face missä vaan katsellaan vauvaa ja näin.. koko juttu tallennettii meillä dvd levylle ja kesti sellaisen 45minsaa.. :)
me saatii ultra tosin hintaan reilu 60e ku laite ei toiminu oikein..ei tarkentanu tai jotai..meidä mielestä ei ollu mitää vikaa mut lääkäri oli tyytymätön.. ei haitta mnua.. :D ja suosittelen lämpöisesti krögerin jaanalle varaamaa aikaa sinne,on todell aihana ja asian osaava lääkäri joka on erikoistunu ja kiinnostunu nímenomaa sikiö ultra ääni tutkimuksista.. ;)

carl micael on myös ihan ok,mut joskus saattaa olla hiukka vaisun ja äksyn oloinen...

et siinäpä minun kokemusia...

peikko ja sintti 10+0 tänää..

Täällä poksuu taas viikot, nyt olis jo rv 20+0, kylläpä aika menee nopsaan :)
Tuosta tapaamisesta jälleen kerran, eli mun miehellä on just silloin 14 ja 15 päivä päivystysvuorot, eli hän päivystää kotona, mutta jos tulee hälytys niin silloin on lähdettävä töihin. Mun pitää vielä miettiä tulenko tapaamiseen, ei se ole kiva lähteä kesken syönnin kotiin esikoisen luo jos miehen on mentävä töihin. :/ Hitsi että nyt harmittaa kun sattuu kaikki päällekkäin. Eli en siis vielä ole ihan varma tulenko, voin vielä kysäistä siskoltakin hoitoapua.

Heipat.

Tännehän on tullut paljon uusia odottajia =) :flower: Tervetuloa kaikille ja onnellista odotusta. Voi kun tahtoisin myös osallistua noihin tapaamisiin, mutta meidän maha-asukki pitää meitä täällä jännityksessä koko ajan eikä yhtään ilmoittele tulostaan, niin ei uskalla mihinkään tapaamisiin vielä lähteä. Kun tuo 2.2 tapaaminen saattaapi olla vähän liian nopeaa.. kun pitää ehkä totutella hiukan arkea sitten tuon murun kanssa kun se syntyy, millon lie nt sitten syntyykään :D Mutta juu, meillä siis oli tänään taas neuvola ja siellä oli kaikki hommat ok, painoa tosin oli taas tullut ja ahistaa hiukan, mut toivotaan että se paino on tullut sille vauvalle eikä minulle :D. Kun kumminkin pientä pakettia ne siellä veikkailee. Pistivät mulle sitten ensi tiistaille yliaikaiskontrollin äippäpolille ja sinne sitten jalat vie ellei vauva itse tule sitten suosiolla ennen tiistaita ulos. Onkos kenelläkään täällä käynnistetty synnytystä? Olisi kiva kuulla jotain kokemuksia, että oliko kamalaa vai helpottiko käynnistys oloja? Äh, mie jään odottelemaan tiistaita/sitä että jotain tapahtuisi.

:heart: Sati ja muru 41+1

Yhteistyössä