Jyväskylän odottajat ja äidit vol.2

Taas olisi yksi joukkoon lisää jos vielä mahtuu :)
On pitänyt jo pitkään tänne kirjoittaa mutta aina tuntuu olevan muuta puuhaa, nytkin piti oikein tsempata.

Olen 24 v.ja odotan jännityksellä esikoistani täällä Palokan suunnalla ja olisi mukavaa tutusta muihin odottajiin ja lapsiperheisiin kun omat kaverit ja suku asuvat tuolla kaukana. Laskettu aika on 2.7 eli mansikkakakkua päästään toivottavasti syömään uuden tulokkaan kunniaksi sitten aikanaan.

Sitten vielä heti sananen liikunnasta kiinnostuneille odottajille, täällä Palokassa alkoi muutama viikko sitten bailatinomama tunnit tanssiurheiluseura Tepikan tiloissa osoitteessa Harkkotie 5, meitä oli viimeksi paikalla huimat kaksi pömppämahaista tanssijaa eli sinne mahtuisi hyvin mukaan. Tunnit ovat sunnuntaisin 17-18 ja kevätkauden hinta taisi olla 75 ? ja ainakin näin kerran käyneenä tanssiminen pitkästä aikaa oli kivaa!

Eeva83
Moikka!

Taas yksi neuvolakäytni takana ja kaikki oli mitä ilmeisemmin ok. Paikalla oli tällä kertaa joku sijainen ja en oikein tiedä, osasiko se asiaansa vai ei... :( Kohdun korkeutta se mittaili vaikka kuinka kauan ja kysyi, et kukas tän viimeksi mittasi, kun vastasin, että lääkäri ja sit se kysy, et kelläs lääkärillä käyn. Loppujen lopuks se sanoi, että saman mittainen tää varmaan on, kun ei viitti vähempääkään merkitä. Vauvan sykettäkin kuunneltiin vaikka kuinka kauan (mulle tuli jo huono olo siinä makaillessa, mitä ei ole koskaan aiemmin tapahtunut) ja sit se haukku sitä laitetta, et se on tosi huono. Koskaan aiemmin ko. laitteen kanssa ei oo ollu ongelmia. No, käytyä kuitenkin tuli ja ens viikolla paikalla on taas oma terkkari. :)
Painoa mulle on tähän mennessä kertyny sellaset 13 kg (huhhuh!), verenpaine oli 119/79 ja hb 118. Kohdunpohjan korkeus ilmeisesti 33cm, vauvan syke 130 ja vauveli lepäilee raivotarjonnassa.

Vauvan liikkeet tuntuu tosi voimakkaina ja musta tuntuu, et se liikkuukin paljon enemmän kuin aiemmin. Tietysti tohon vaikuttaa se, ettei sillä oo tilaa tuolla mahassa enää kovinkaan paljon ja sen vuoksi kaikki liikkeet tuntuu niin selvästi. Ihanaa ajatella, että saan ihan kohta pitää tirppistä sylissä! :)

Kyselin tossa jo aiemmin, että vieläkö siihen ens viikon (2.2) tapaamiseen mahtuisi mukaan? Tulisin mielelläni, mikäli se vain sopii. Ilmoitelkaahan! :)

Mukavaa päivää kaikille!

-Eeva ja Tirpula 37+5

Tänne oli tullut taas uusia odottajia, tervetuloa minunkin puolesta :)

Täällä kärsitään flunssasta. Oli jo maanantaina kurkku kipee, mutta eilen vaikutti siltä että se flunssa menikin ohi...Kuinkas sitten kävikään...yön aikana flunssa paheni huomattavasti.Nenä ihan tukossa ja sain yskiä yön niin, ettei paljon tullut nukuttua...On kyllä tosi kurjaa sairastaa, keuhkot hajoo kohta tähän yskimiseen...

Tilasin muuten netin kautta carriwellin imetysliivit, tulivat tänään ja oli kyllä tosi mukavan tuntuiset. Paljon paremmin istui päälle kuin ne mitä oon käynyt esim lindexillä ja kappahlissa sovittelemassa.Vähän etukäteen jännitti, että mitenköhän mahtavat istua, kun ihan sovittamatta sellaiset tilasin....Toivottavasti ne toimis ja istuis yhtä hyvin vielä sittenkin kun niitä aletaan tarvita.

No mutta nyt pitää palailla takaisin sohvalle viltin alle.Huomenna neuvolaan....

T: Mira ja pieni 34+2 (jos nyt oikein laskeskelin)

Marsu: teitä taiskin olla aika paljon enemmän siinä ryhmässä.. Eroaakohan se miten paljon siitä mammatunnista? Siellä varmaan on siis ainakin tanssia koko tunti kun tuolla taas oli osa tunnista venytttelyä ja tansseissa ei hyppyjä. Ajattelin vaan ettei tuo äippäryhmä varmaan kovin kauaa tuolla osallistuja määrällä jatku, niin jos sitten kokeilisi sitä myöhempää tuntia.. :)

Jenksulle taas tiedoksi etten ainakaan huomannut mitään mama& vaavi tuntia kun katselin Tepikan kevään lukujärjestystä mutta jos muistaisin niin voisin tietysti kysäistä sunnuntaina. Toisin muisti alkaa jo nyt olla niin hatara, että saa nähdä kuinka käy. Ja tuntuu vaan mitä pidemmälle tässä mennään niin sitä vähemmän muistaa.. Vai alkaako ajatukset olla jo vaaleanpunaisissa vauvamaailmoissa =)

Hei!
Ja tervetuloa uudet!

Joo, tuo tapaaminen. Ajattelin nyt sitten kun muutamilla ainakin oli jotain ystävänpäiväksikin, mutta omaan silmään ei osunut että kukaan olisi sanonut sunnuntaista ettei kävisi. Eli Sunnuntai 15.2 ja joskus siinä alkaen klo 13-15, miten nyt sit lähempänä sovitaan ja pöytävaraus saadaan tehtyä. Laittakaa mulle vaikka yksityisviestiä kaikki jotka olette tulossa niin ei tukita palstaa eikä mene mulla ohi:D

Ja uusille vielä kertauksena: Eli olemme tapaamassa tuolloin esim amarillossa kesä/syksyvauvaa odottavien kanssa. Ja aiemminkin vauvansa saavat ovat kyllä tervetulleita. Alustavasti meitä oli lähdössä n. 7. Jos haluatte mukaan, niin ilmoittakaa tekin minulle! :wave:

).( Vielä saa piirtää kuvan noin päin, jos edestä katsoo :D Häntäluuta jomottaa niin vietävästi kun menee istumaan tai nousee ylös...ärsyttävä lähinnä. Mutta ihana kun sillon tällön on alkanut hennot liikkeet tosiaan tuntumaan! Vielä harvoin, mutta selkeitä kun sattuu olemaan sellasessa asennossa että tuntee ne! Mutta eilen oksensin vielä viimeks...muita joilla ei näytä oksentelu loppuvan?

kukkaiskeiju 16+3

Alkuperäinen kirjoittaja kukkaiskeiju:
Häntäluuta jomottaa niin vietävästi kun menee istumaan tai nousee ylös...ärsyttävä lähinnä.
Mä oon ihmetellyt tuota häntäluukipua jo pari viikkoa. Siis sekö liittyy raskauteen? Olin toissapäivänä leffassa katsomassa Rööperin ja sen jälkeen tuntui kyllä aika vaivaiselle. Häntäluu oli ihan hellänä. Mikähän tuon kivun saa aikaiseksi..

Mandy ja nappula 13+3

Alkuperäinen kirjoittaja Mandy81:
Alkuperäinen kirjoittaja kukkaiskeiju:
Häntäluuta jomottaa niin vietävästi kun menee istumaan tai nousee ylös...ärsyttävä lähinnä.
Mä oon ihmetellyt tuota häntäluukipua jo pari viikkoa. Siis sekö liittyy raskauteen? Olin toissapäivänä leffassa katsomassa Rööperin ja sen jälkeen tuntui kyllä aika vaivaiselle. Häntäluu oli ihan hellänä. Mikähän tuon kivun saa aikaiseksi..

Mandy ja nappula 13+3
liikkuva lintio..eli liitoskivut alkaa tehdä tuloaan..

pinja79
juu mää kärsin noist liitoskivuista niin paljon et oli sairaalassa osastolla laeksisat kun en kotona pärjännyt... (asutaan hissittömässä talossa ja pytty oli liian matalalla :) et sen takii...)

pinja ja pojat

ai onko ne jo liitoskipuja?! Äh...mulla on yliliikkuvat nivelet ja ajattelin että "jes pääsen helpommilla kivuilla kun lantio antaa luonnostaan periksi enemmän". Ni sit samantien katoin jonkun minkälie synnytysvideon, missä sanottiin heti alkuun, että "yliliikkuvista nivelistä kärsivillä nämä kivut ovat usein vielä suuremmat..." :eek: :LOL: Niinpä tietysti... Mäkin jo aloin miettimään että oonko lyöny takamukseni johonkin, mutta ei, kyllä se on pakko tästä olla. Oikeasti aika arka kyllä.

Toivottavasti en joudu mihkään osastolle :$

heissan.

Täältä vauvan tuoksuisia tervehdyksiä kaikille =) Meille siis syntyi vihdoinkin 28.1.09 paljon odotettu käärö, joka osoittautui tummahiuksiseksi pikku neidiksi :heart: Eilen päästiin sairaalasta kotiin ja vauvaelämä on alkanut hyvin. Sairaalastakaan ei ole pahaa sanottavaa, eikä ainakaan omalla kohdalla tullut esiin mitenkään se että siellä olisi täyttä tai ahdasta ollut. Tyttö syntyi terveenä ja painoa oli 3655g pituutta 51cm. Synnytys tapahtui alateitse epiduraalin voimin. Tarkemmin voin tulla sitten myöhemmin kertomaan, nyt joutuu vaan tapittamaan tuota pikku neitiä kun en saa siitä silmiä irti millään =) :heart:

:heart: Sati ja muru 3,5pvä

Voih!! Oikein lämpimät onittelut sativalle jo koko perheelle :heart: :flower: :hug: Siitä se ihana uusi elämä alkaa! Muistan kyllä, että alkupäivät vaan meni pientä ihmettä katsellessa:) Oikein paljon onnea! :heart:

Onnea Sativalle!!! Ihanaa! :heart:

Mä kävin äsken "vähän" shoppailemassa :LOL: Ajattelin, että jos löytäisin jonkun päälle menevän tanssihameen ja kivan paidan sen kanssa, mutta enhän mä niitä löytänyt... Sen sijaan löysin kolme pitkää t-paitaa, neuletakin (mamma, menee kyllä ilman mahaakin), kukkahiuskoristeita, kaulakorun ja korvikset, vielä yhden t-paidan ja ja...pampuloita ja pinnejä :D Vähän innostuin :ashamed:

sativa paljon onnea pikku nyytistä. :heart:

kukkaiskeiju tuo shoppaaminen on sit niin ihanaa, mua vaan harmittaa kun en osaa taas itselle mitään ostaa, mut mies ja lapset kyllä saa kaikenlaista. :D

omaa napaa: täällä taas tänään kärsitty kamalasta pahoinvoinnista ja nyt on sit viel pää kipee.... eiks tää lopu koskaan :'( viikkoja on jo 16+3. maaanantaina olis jypissä se lekuri ja pelkokeskustelu, voihan se olla et lekuri sanookin et kyl tääl kaks on kun ultraa :LOL:
mies ja kaveri meinaan on kauhuissaan mun mahan koosta ja kun vertailin kuvia niin ekaa odottaessa mulla oli samalainen maha vasta 7 kuulla. ja nuo liikkeetkin tuntuu niin hassusti kummallakin puolella mahaa yhtäaikaa et mietityttää :)

Hirmuisesti onnea sativalle :hug:

Täällä flunssa jatkuu...yskä onneksi jo helpottamassa, tuo jatkuva yskiminen kun alkoi jo supistaa aika ikävästi....Vieläkin on kuitenkin melko voimaton olo ja nenä hellänä niistämisestä...

Nyt meen tekemään poppareita ja meillä alkaa leffailta :)

T:Mira ja pieni 34+5

Moi vaan kaikille vanhoille ja uusille!
Kirjoittaminen on jäänyt nyt vähemmälle, kun tuo vauva teettää hommaa.. Nyt nukkuu (ihme kyllä) rintarepussa! Oon yrittänyt nyt totutella sitä siihen, että sais edes jotain hommia tehtyä, kun ei tää oikein viihdy missään. Nyt kaks päivää ollu tosi kitisijä muutenkin ja viime yökin meni ihan harakoille. Muuten meillä yöt menny klo 11-9 kolmella syötöllä ja yöllä muutenkin mennyt heti takaisin nukkumaan, päivisin ei nuku kuin puolen tunnin pätkiä. Ulkona en ole uskaltanut nukuttaa vielä ollenkaan, paitsi lenkillä. Pelkään, että kissat yms. menee vaunuun ja seuraisin luultavasti sitä koko ajan. Ens viikolla aion kyllä kokeilla sitäkin! Ainiin..meillä nukutaan kaikki unet vaunussa sisällä, sänkyyn ei jää millään..APUJA..???

Häpeissäni voin myös paljastaa, että olen kyllä lukenut palstaa, mutta lähinnä vain teidän "vanhojen" juttuja..ei valitettavasti nyt aika oikein riitä kaikkeen :ashamed: Teillä on taas huomenna tapaaminen, mutta en pääse vieläkään mukaan :( Ollaan nimittäin Pieksämäellä mummolassa nyt viikolla ma-to, kun mies on Helsingissä töissä, niin en halua olla täällä yksin vauvan kanssa. Mutta toivottavasti nyt kevään aikana minäkin pääsen osallistumaan, olis nimittäin niin mukava nähdä!

Tuosta sairaalasta on kuitenkin ollut täällä puhetta. Itsellä ei ole huonoa sanottavaa, juurikaan. Itse täytyy vain pitää huoli, että kyselee ja muistuttelee asioista. Minulta esim. olisivat kahteen eri otteeseen ottaneet tipan pois, vaikka meni vielä antibiootti. Niin piti itse muistuttaa, ettei kuuri ole vielä loppunut! Ja vauvan hoidosta kannattaa myös kysyä kaikkea mahdollista. Jotkut on töykeämpiä kuin toiset.. Muuten synnytyksen osalta sairaalassa kohdeltiin todella hyvin! Ottivat sisälle (minulla oli lievä raskausmyrkytys ja pääsin vielä kotiin) ja sitten kun synnytys alkoi, pääsin myös heti sisään, vaikka oli vain vähän tullut vettä. Pääsin osastolle ja sieltä sitten saliin. Synnytyksessä mukana oli opiskelija, joka oli koko ajan siinä (huomattavasti enemmän kuin oikea kätilö) ja kertoi koko ajan mitä tapahtuu. Mutta silloin oli sairaalassa hiljaista (joulun aikaan), niin voi johtua siitäkin..

Perjantaina meillä oli 1kk neuvola: suluissa syntymämitat
paino 5120 (4110)
pituus 56,5 (51,5)
pipo 38 (34)..muistaakseni..heh

Eli hyvin on kasvanut ja rintamaidolla vielä mennään. Tosin nyt tosiaan kaksi päivää on ollut yhtä mukeltamista syömisenkin suhteen! Tuntuu, että välillä tulee suihkuten ja välillä ei ollenkaan ja lutkuttaa tunninkin putkeen. No tuo tosin aika harvinaista.

Savitalle vielä onnittelut!
Meillä muuten 22.2. ristiäiset..tulen sitten kertomaan nimen

Milja +vaavi 1 kk ja 2vrk =)

Yhteistyössä