Jyväskylän odottajat ja äidit vol.2

Tulipa vaan mieleen, että painiiko täällä kukaan raha-ongelmien kanssa?! Mulla on iskeny aivan hillitön kateus kun lukenu juttuja kuinka ihmiset ostaa juuri semmoiset vaunut kuin mitkä silmää miellyttää hinnasta viis! Näillä näkymin jos ei kadonnut sukulainen testamenttaa puolta omaisuutta ni me "joudutaan tyytymään" tuttavien vanhoihin...jotka joo on laatumerkkiset mutta muotia vuonna 1988!!! Tiedän, että ollaan silti onnellisessa asemassa kun saadaan edes ne ilmaiseksi ja tuttavilta tulee pinnasänkyä ja vaatetta jne.
Jotenkin sitä vaan on aina kuvitellut, että sitten kun se pienokainen on tulossa niin pääsee shoppaileen kaikkee kivaa pientä...potkareita...saa semmoset vaunut mitkä on muitten juttujen perusteella uskonut hyviksi jne. Mutta itkulla näistä päästään päivään uuteen...ehkä jopa itkuttomaan päivään! :)
 
Pusukalatar: eiköhän jokaisella ole rahan kanssa joskus tiukkaa.. Me saatiin turvaistuin, sitteri ja pinnis ym. miehen siskolta. ja kauheet kasat vaatteita, rintapumppu ja kaikkee.. Joten me ostettiin sit kalliit vaunut. Tosin meinas itku tulla niiden maksamises, kun jouduin jäämään heti erityisäitiysvapaalle ja tulot tipahti puoleen entisestä. Kyllä ne vanhat ja ilmasetkin tavarat on ihan hyviä. Tosin voin kertoo et pikkasen "nolotti" kun oltiin tossa koiramammalla kahvittelemassa ja muilla oli tollaset uudet turvaistuimet, mis oli pehmusteet ja systeemit ja meillä on tommonen 10vuotta vanha istuin :D
 
Pusukalatar: Kyllähän nuo on kalliita jos kaikki joutuu ostaa uutena... Ei meillä nyt sinänsä rahapulaa ole, mutta ei kai sitä kellään liikaa ole. Meillä hyvä tilanne, että saadaan siskolta pientä korvausta vastaan ostaa esim, niiden turvakaukalon, joka menee myös matkaraittaisiin. Kolmella lapsella käytetty, mutta edelleen tosi hyvässä kunnossa, ja kun vanhin niillä vasta 4v niin ei ole vielä sellaset "vanhan" näkösetkään. Lisäks me on saatu niiltä tosi paljon vaatteita ja saadaan myös hoitoalusta niiltä. Nuo vaunut ja pinnasänky taitaa olla meillä isoimmat mitä on ostettava, mutta en ajatellut niissäkään alkaa pröystäileen...kultanen keskitie sopii meille ;) Ja vaatteissa vanhat on usein parempia, esim yöpaidat on käytössä tullut ihanan pehmeiksi, kaupasta saatavat voi olla aika kovia alkuun.

Minä täällä lekottelen vapaapäivää...ihaanata!
 
Pusukalatar: Älä nyt murehdi, ei se vauva osaa vaatia uusia vaunuja ja muita tarvikkeita, ota vain vastaan mitä saat, jos meinaa kaikki tavarat hankkia uutena niin niihin saa kyllä uppoomaan älyttömästi rahaa. Me haluttiin ostaa uudet vaunut, tai siis ovat sellaiset joista saa myös rattaat isommalle lapselle. Nekin saatiin suht edullisesti kun osattiin ostaa ne oikeaan aikaan, edellisen vuoden malleja möivät silloin melkein puoleen hintaan, noh jäihän niille silti vielä hintaa melkein 500e. Mutta ollaan oltu tyytyväisiä, ovat siis Brion menopelit ja nythän niitä tarvii myös tulevalle pikkukakkoselle. Pitäis nyt hankkia kaksostenrattaat, jossa sais molempia kuljettaa, kun eihän tuo esikoinen jaksa vielä pitkiä matkoja kävellä kun vauva syntyy, hän on siis sitten 1v9kk. Me saatiin paljon vaatteita tutuilta, tosin ostettiin uusiakin. Turvakaukalo ostettiin käytettynä, mutta sekin oli vain ollut vuoden käytössä. Pinnasänky ja syöttötuoli ovat käytettyjä, samoin hoitopöytä, sitteri ja rintareppu. Meille siis kelpaa ainakin käytetyt tavarat ja vaatteet, ei kaiken tarvii olla aina uutta, se on mun mielipide. :)

Oli muuten ihania vaatteita tuolla Me&I sivuilla :)
 
Me ollaan molemmat opintotuen varassa eläviä opiskelijoita, joten rahaa ei todellakaan oo liikaa...mielelläni olisin ottanut vastaan käytettyä tavaraa, mutta vaunut, sänky, hoitopöytä ja istuin jouduttiin ostamaan uusina, kun kellään sukulaisella tai tutulla ei ollu antaa tai myydä omiaan pois...huutonetistäkin kateltiin mutta ei vaan löytyny sopivia kun olis sitten joutunu hakemaan tavaroita niin kaukaa että hintaa olis taas tullut.....Tosi ei nuo meidän uutena ostamat kamat oo mitään sieltä kalliimmasta päästä, jospa niillä pärjäis.Vaatteet oon suurimmaksi osaksi ostanu kirpparilta ja jonkin verran on saatu vaatteita vauvalle....
 
Kiitos tuesta! :) Luulen, että kaikki tää paine hälvenee sit kun alkaa se paine tuolla alapäässä! :D Eipä pal varmaan pistä miettimään onko vaunut uudet vai ei kuhan lapsi tulisi ulos...ainakin näin olen kuullut kesävauvojen äideiltä, joille olen asiaa kans purnannut! :) Jos pitää etsiä positiivisia puolia ni onkos retro vielä muotia?! ;)
 
pinja79
Merkkari, mua jäi harmittaa kun myin ne vaunut... jouduin nimittäin ostaa toiset yhdistelmät (emmaljungan erillinen vaunu ja ratsosa) kun en tajunnut et niis scoottereis on niin onneton se tavarakori :( nyt sit ajattelin myydä nuo pois et saisin kesäksi ne scootterit kun ei tarvii enään olla kauheen paljoo tavaraa hoitolaukussa :) ois varmaan pitänyt hiukan katsomas niit lastentarvikkeella ennen kuin myin ne vanhat pois!


pinja ja pojat
 
lara79
rahasta on ollu puhetta... Meillä on tosi tiukka tilanne kanssa nyt kun olen kirjoitellu viiimesiä artikkeleita tutkimuksestani sekä väitöskirjaani ja pomoni/ohjaaja ei ole mulle enää apurahoja tarjonnut lokakuun jälkeen. Eli sen jälkeen olen olllut opintorahalla joka on huisit 290 euroa ja siitä menee n.200 euroa tytön päivähoitoon, joka on kuitenkin pakollista tai en saisi mitään tehtyä. Eli miehen tuloilla elellään... Mulla itseasiassa tulot paranee kunhan pääsen äitiyslomalle! Onneksi myös vauvalle ei paljon tarvi hankkia kun lähes kaikki on esikoiselta tallessa. Mietityttää että onko kaksosrattaat pakolliset kun ei tosiaan olis yhtään ylimäärästä ja esikoisen vaunut ostettiin uutena (tosin edellisvuoden mallia joka halvempi) sillä perusteella että menee sitten useammalla lapsella. Meillä tulee kanssa ikäeroa 1v 9kk lasten välille.
 
lara79: Pohdiskelit tuota kaksostenratas asiaa, meillähän se on myös ajankohtainen kuten aiemmin kirjoitinkin. Meillä myös tulee muksuille se vuosi ja 9kk ikäeroa. Minäkin olen kovasti pohdiskellut että onko ne kaksostenrattaat välttämättömät, mutta tulin kuitenkin siihen tulokseen että on ne meille käytännölliset. Me liikutaan ja matkustellaan kuitenkin niin paljon rattailla ja varsinkin kesäaikaan kun vauvakin syntyy. Mielessä kävi myös jos ostaisi sen seisomalaudan esikon yhdistelmiin, mutta en jaksa uskoa että esikoinen jaksaa/malttaa vielä siinä pitempiä aikoja seisoskella. Ja jos on tarvis niin saapahan vielä nukkuakin kaksostenrattaissa uuden tulokkaan kanssa. Itseasiassa käytiin tänään katsomassa jo kaksosten menopelejä, yhdet mieleiset löytyikin, mutta täytyy vielä harkita ja miettiä asiaa. Ne oli Emmaljungat, väri oli viime vuoden mallia, joten nyt oli alennuksessa alle 499e. Huutonettiäkin olen seuraillut, mutta jotkut tuntuu pyytävän käytetyistä melkein samaa hintaa mitä maksaa uudet kaupassa, just esim edellisen vuoden kuosilla.
 
pinja79
meillä pojilla ikäeroa 1v 11kk ja ei ois voinut rahoja mihinkään turhempaan laittaa kun tupliin... ne on niin ahtaat istua et meidän esikoinen ei suostunut niissä istua! joten työntelin sit vauvaa tuplissa ja poka käveli... sit ostin takasin yksösten rattaat ja seisomalaudan ja siitä esikko tykkäsi... suosittelen että istutatte esikon kaupassa tupliihin niin et siin on se kantokoppa vauvan paikalla niin näette miten ahtaat ne on... ja esikko ei suostunut istuuu rattaissa ollenkaan jos kuomu oli ylhäällä kun siihen melkein osu pää :)

nut ne carenan tuplat vaikuttaaa ihan päteviltä kin niis on erilliset istuinosat ja erilliset kuomut.

pinja ja pojat
 
me tullaa keskiviikkona leffaan, syömisestä en niin tierä, mut lehfaa tullaa ainaskin katsomaa.. voi oll aihan hyvä tuo elokuvakin,halusin sen m uutenki nähä mut ukko ei nyt ylllätys yllätys tuollasta halua lähtee kahtoo :LOL: ni micon kans si...
 
Pinja79: Juu, me kokeiltiin jo poikaa niihin Emmaljungan tupliin siellä kaupassa, hyvin mahtui toppahaalari päällä ja istua nökötti siinä, eikä meinannut tulla pois millään. Tottahan se kuitenkin on että tuplat on ahtaammat mitä tavan rattaat. Kattelin myös sellaisia tuplia, joissa vauvalle sai oman kovan vauvan kopan joka oli työntäjään päin ja sitten isommalle lapselle on oma ratasosa jossa istuu kasvot menosuuntaan päin, nekin vaikutti ihan näppäriltä. Katotaan nyt mihin sit päädytään. :)
 
Huih, mä en ole ehtinyt miettiä koko rattaita...ehkä kun saa tän koulun alta pois. Tosin mulla nyt ei tietysti noita samoja ongelmia ole kun vasta eka tulossa...

Tapaaminen 15.2 sunnuntaina! Eli masutapaaminen :) Vielä ehtii mukaan, soitan maanantaina amarilloon varausta! Ennen sitä jos ilmottautuu niin hyvin ehtii ja voihan sitä sen jälkeenkin yrittää järkätä. Kellon ajan ilmoitan sitten maanantaina.
Tällä hetkellä mukaan lähdössä:

Lara79
Inkap
Pusukalatar
Mira86
Hensku00
Halinalle81
Mymmeli09
Kukkaiskeiju


Eipä juuri nyt muuta...odottelen josko vaavi kohta alkas taas potkia kun tähän sohvalle rauhotuin :D

Kukkaiskeiju ja mykerö 17+5
 
Lara79
Inkap
Pusukalatar
Mira86
Hensku00
Halinalle81
Mymmeli09
Hemuli-79
Kukkaiskeiju


Ja nyt on sitten varattu pöytä meille Amarillosta 15.2 klo 14.30. Tässä on linkki amarillon menuun jos haluaa siihen etukäteen tutustua! http://www.amarillo.fi/menu.html
Oli joku ihme jörö siellä puhelimessa :LOL: Tavattaisko sitten vaikka siinä kolmikulman aulassa vähän ennen puolta? Yritän itse olla siinä reilusti ajoissa. siinä amarillon edessä? mennään sitten porukalla vaikka sisään.

Kai me jotenkin toisemme tunnistamme, joko osalla näkyy masu? Mulla on jo pieni, mutta ei näy kyllä takin kanssa :D Laitan teille yksärinä vielä mun puhelinnumeron jos jollekin tulee jotain ettei löydä tai myöhästyy tai jotain.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kukkaiskeiju:
Lara79
Inkap
Pusukalatar
Mira86
Hensku00
Halinalle81
Mymmeli09
Hemuli-79
Kukkaiskeiju


Ja nyt on sitten varattu pöytä meille Amarillosta 15.2 klo 14.30. Tässä on linkki amarillon menuun jos haluaa siihen etukäteen tutustua! http://www.amarillo.fi/menu.html
Oli joku ihme jörö siellä puhelimessa :LOL: Tavattaisko sitten vaikka siinä kolmikulman aulassa vähän ennen puolta? Yritän itse olla siinä reilusti ajoissa. siinä amarillon edessä? mennään sitten porukalla vaikka sisään.

Kai me jotenkin toisemme tunnistamme, joko osalla näkyy masu? Mulla on jo pieni, mutta ei näy kyllä takin kanssa :D Laitan teille yksärinä vielä mun puhelinnumeron jos jollekin tulee jotain ettei löydä tai myöhästyy tai jotain.
Munkin piti laittaa sulle YV:tä mutta arvaa vaan muistinko... :ashamed: :snotty:

Toisaalta, oon ollu niin väsynyt ja pahoinvoiva 24/7 että mietinkin, että jos jätän tämän tulevan väliin ja yrittäisin petrata seuraavalla kerralla. Ei oo nimittäin järkeä mennä syömään hyvää ruokaa ja oksentaa :x se heti pian pois. *huoh* näitä oloja.

Mutta ehkä mä seuravaan sitten jo tulen. =) (Mikäli kaikki hyvin menee ja kirppu pysyy mukana jne...... pelottaa...... )


 
Nöttiäinen: Mä voin kyllä soitella sinne amarilloon vaikka huomenna tai tänäänkin että meitä olis yks lisää, varmasti vielä onnistuu, onhan siihen melkein viikko! Jos siis vaan pahalta ololta mukaan kuitenkin haluat? Ei oo mikään ongelma tuo ilmoittaminen :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja kukkaiskeiju:
Nöttiäinen: Mä voin kyllä soitella sinne amarilloon vaikka huomenna tai tänäänkin että meitä olis yks lisää, varmasti vielä onnistuu, onhan siihen melkein viikko! Jos siis vaan pahalta ololta mukaan kuitenkin haluat? Ei oo mikään ongelma tuo ilmoittaminen :)
No voithan sä mut lisätä joukkoon. Toivotaan et olo ois suht siedettävä et sit kans pääsisin oikeesti tulemaan. =) Kiva kiva. =)




 
nöttiäinen: Mä soittelen huomenna sinne ravintolaan. Kyllä mä ajattelin jonkun ihan ruoan siellä vetästä...koko ajan muutenkin nälkä :D :kieh: Eikä oo nyt tehnytkään niin makeaa mieli. Toivottavasti joku muukin ottaa jonkun ruoan etten ole ainoa joka syö ja muut vetää jätskiä :LOL: hih...

No joo, öitä!
 
lara79
kiitos kukkaiskeiju asian hoitamisesta! kiva nähdä teidät kaikki!

Juu tässä ainakin yksi jolle ruoka kelpaa! Ja makeakin menee, ihan liikaakin... Suklaa ja muut makeat taitaa olla mun ainoa mielihalu kuten ekassakin raskaudessa. Tässä mietin että varmaan hassun näköistä kun lauma naisia tulee paikalle mahat pystyssä :p .. no ehkä vielä ei olla ihan niin huvittavan näköisiä kuin parin kuukauden päästä...

Käytiin eilen rakenneultrassa ja kaikkien arvuutteluista huolimatta ei siellä edelleenkään näyttänyt kuin yksi olevan. Imeisesti kumminkin ihan mukavan kokoinen oli hän kun kokoarvion mukaan ikää viikko enemmän. Tyttöä veikkas mutta sanoi että on 60-40 sivistynyt arvaus..
 

Yhteistyössä