Jumppa/liikunta pino

  • Viestiketjun aloittaja Kizi
  • Ensimmäinen viesti
Haave
Tunnin rehkintä takana, hyvä minä! =) ½ tunnin lämmittely kuntopyörällä ja sit sen päälle vielä jumppa. Nyt on niin hemmetin hyvä fiilis, huomenna olo on ku jyrän alle jääneenä :(
 
Haave
Hikilenkillä käyty poikien kanssa. Taas tuli mieleen, miks en käy lenkillä niitten kanssa kovin useesti --> pienempi kyllästyy ja alkaa moksia isompaansa, sit on jo riita kehissä. Voi tätä äidin onnea!
 
Kizi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.07.2004 klo 08:29 Haave kirjoitti:
Tunnin sauvakävely tehty. =) Meinas kuolema tulla, kun ravitin niin kovaa kuin jaksoin, naama on ku keitetyllä ravulla... :D
Muuten hyvä mut tosta ei oo sulle mitään hyötyä,ei millään pahalla =) sun pitäis kävellä sellasta tahtia et pystyt puhumaan selvästi= joku on mulle kertonut pee säännön: pitää pystyä puhumaan puuskuttamatta!!!Sillon se liikunta on sellasta et se polttaa läskiä!!! :D
 
Haave
\Muuten hyvä mut tosta ei oo sulle mitään hyötyä,ei millään pahalla =) sun pitäis kävellä sellasta tahtia et pystyt puhumaan selvästi= joku on mulle kertonut pee säännön: pitää pystyä puhumaan puuskuttamatta!!!Sillon se liikunta on sellasta et se polttaa läskiä!!! :D

[/quote]

Lainaanpa vielä kutri-katria: "Moni kuvittelee, että vain ns. rasvanpolttosykkeellä tehty rauhallinen liikunta polttaa rasvaa. Väärin! Elimistömme polttaa rasvaa koko ajan. Aina kun lisäät mitä tahansa liikuntaa, myös kulutuksesi ja sitä kautta rasvanpolttosi lisääntyy...-Ns. rasvanpolttosykkeellä liikkuminen ei myöskään tarkoita sitä, että polttaisit samassa ajassa grammoissa merkittävästi enemmän rasvaa kuin korkeammilla sykkeillä liikkuessasi. Laihduttajille suositellaan yleensä matalatehoista liikuntaa kuten kävelyä siksi, että heillä on usein myös huono kunto tai korkeintaan kohtalainen kunto. Tällöin kovempi liikunta voi kertakaikkiaan olla liian rankkaa. Siksi aloittelevan liikkujan on parempi valita sellainen teho, jolla jaksaa liikkua 20-60 min kerrallaan, kuin painaa täysillä ja uupua ennen aikojaan..."

Oletko itse sauvakävellyt? Siinähän ei tarvitse juuri vauhtia kauheesti lisätä, jos muuten kävelee teknisesti oikein ja sitä kautta suuret lihasryhmät saavat myös harjoitusta. Mulla on sykemittari, jonka lukemien mukaan kävelin. Ensisijainen tavoite mulla tolla liikkumisella on tällä hetkellä kunnon kohottaminen (vaikka ylipainoinen olenkin!), jolloin sykkeet saa olla 70-85% maksimista. Jos liikkuminen sattuisi noita kiloja pudottamaan, niin en laita pahakseni. Jos kävelen kaverin kanssa, niin silloin vauhti tietty on sellainen, että pystyn puhumaan puuskuttamatta. Tykkään tehdä erilaisia harjoituksia, ja tällä tarkoitan juuri tätä liikunnan tehoa! Välillä nopeammin, välillä hitaammin, ihan miltä musta kulloinkin tuntuu ja tänään mulla oli tämä nopeemmin päivä. Enkä ole vielä kuollut, kuten viestistäkin voi päätellä =) .
 
Kizi
Jaaha :x
Olen kyllä kutrin sivuja lueskellu mut en ole viel tonne asti päässy.Toinen sanoo toista ja toinen toista :/ mihin tässä pitäisi loppujen lopuksi uskoa!!!!!!! \|O
 
Haave
Sanos muuta. En tiedä mitä sitten uskoa. Mä olen tota rasvanpolttoakin kokeillut, mut siinä pitäis liikkua niin mahdottoman pitkään matalalla sykkeellä eikä 2 pienen lapsen äitinä ole aikaa sellaiseen. Ton tän aamusen huhkimisen tulos oli 677 kcal, että kului niitä kaloreita, vaikka kovemmalla vauhdilla ja sykkeellä meninkin. =) Ite olen tullut siihen tulokseen, että mitä kovemmalla sykkeellä liikun, sen nopeammin kalorit palavat. No, mikä sopii yhdelle, ei sovi ehkä toiselle. Ja tänä aamuna oli vaan tunti aikaa ennenku isäntä lähti taas omille reissuilleen. Se käytettävissä oleva aikakin aina vaikuttaa siihen, miten rivakasti pitää läskejään liikuttaa =) . Sopiikos mun vielä käydä täällä liikkumisiani ilmoittelemassa vaik eri tavalla asioista ajatellaan? ;)
 
Kizi
No totta hemmetissä käyt :D
Ei mua ainakaan häiritse et joku muu ajattelee eri tavalla ku minä,kaikki ajattelee ja tekee ihan niinku itse haluaa :eek: Se ei ole mikään este täälä ilmotteluun!!!!! :D
 

Yhteistyössä