JOULUVAUVAT 2007 joulukuussa

Heippa! :wave:
Olen ollut kaksi viikkoa ihan paitsiossa kaikista jutuista, hirveästi luettavaa! Laitoin allaolevan tekstin odottajien puolelle mutta kopioin sen tähän myös kun en ole varma kummassa foorumissa suurin osa porukasta majailee nykyään.

Meille syntyi ihana pieni poika 18.12. klo 12:10 (rv 40+5). Strategiset mitat 3550g ja 53cm. Synnytys oli dramaattinen ja pienokainen vietti elämänsä ensimmäiset 5 pv lastenklinikan teholla, missä pieni sisupussi piti hoitajille jöötä ja ehjäsi itsensä entistä ehommaksi :heart: Saatiin Pieni Hylkeenpoika jouluaattona kotiin, ja vauva-arki on pyörähtänyt onnellisesti käyntiin. Päivät kuluu röhkiessä, tuhistessa ja söpöillessä. Tätä rakkauden määrää en olisi osannut etukäteen aavistaa. O-ou, nyt taas itkettää...onneksi nenäliinapaketti on tuossa vieressä :snotty:

Laitan synnytyskertomusta tulemaan piakkoin! Onnea myös kaikille muille vauvautuneille ja leppoisia halipäiviä uusien perheenjäsenien kanssa :flower:
 
Tuitsu: Kaunis nimi teidän tytöllä...Ei onneks sentään ihan samanlainen kun mikä meidän tytölle tulee... ;)

Tänne ei mitään kummempaa kuulu, kauhee vaippaihottuma tullu tytölle... ;( Täytyy nyt urakalla olla ilman vaippaa ja ollaan nyt rasvailtu bebanthenilla ja sinkkivoiteella.

Mä oon kovasti väsänny kutsukortteja ristiäisiin...ylitin itseni ja teen itse ne, mä kun en ole mitään askartelija tyyppiä... Ostin tiimarista korttipohjat joissa on ovaalin mallinen reikä johon liimaan sitten kuvan meidän tytöstä ja kortin sisälle kirjotan sitten kutsun. Onko teillä muuten kaverit tai muuten ihmiset pitäny itsestään selvänä että pääsee ristiäisiin?? Mulla on muutama aika kaukainen kaveri soittaessaan kysyny ristiäis ajankohtaa ja sanonu sitten että älä sillon ja sillon järjestä kun mä en pääse tuleen sillon...oon sit vaan itekseni miettiny et oonko sanonu että edes kutsun sua. Myös mun enon tytär ja sen mies sano että ne antaa meille lahjan sitten ristiäisissä...enkä oo kyllä niitäkään luvannu kutsua kun en ees tunne niitä niin hyvin. Tosi raivostuttavaa!! Odottais nyt ees siihen asti että mä jotenkin ilmasen että oisin niitä kutsumassa.Meillä on muutenkin tulossa niin paljon porukkaa että kavereita me ei kutsuta ollenkaan, eikä myöskään mitään kaukasempia tai vieraampia sukulaisia.
 
Tyttöni pitää myös nukkuessaan vaikka minkälaista ääntä, välillä ährätään kakkaa ja välillä hihkutaan ja kikatetaan. (Minulla on pumpulia korvissa un muuten ei herkistyneet aistini anna minun nukahtaa ollenkaan)
Pieni peikko-prinsessani on ollut eilisen ja tämän päivän melko huonolla tuulella, ilmavaivat vaivaavat todella nyt. Vanhat tutut rintaraivarit palasivat myös ja joutuu säätämään taas syömisen kanssa. Esim sängyssä tissi ei maistu mutta minuutin myöhemmin sohvalla taas kelpaa.
Kakka oli taas vihertävää, saa nähdä onko meillä sitten allergiaa :(
Joku hedelmä sen sitten aiheuttaa, kun on tullut syötyä nyt banaaneja, omenoita ja appelsiineja. Kaikki pontetiaalisia syyllisiä.

Miten te jaksatte valvoa ja ruokkia vauvaa muutaman tunnin välein ja sitten vielä jaksatte shopata? Tasan eivät käy energian lahjat! Vauvan lähellä olen yleensä pirteä, mutta muuten kyllä en jos vähänkin jää univelkaa.

Polkan vauva oli virkistynyt ja valvoskelee, samaa tekee myös minun tyttöni, tuijottelu ja usean tunnin valvominen alkoi kun tyttö täytti kuukauden. Valot ja varjot kiinnostavat ja pukin tuoma mobile on aivan ykköslahja.

Tyttö matki eilen hymyäni, ja vaikka tiedän, ettei se hymy vielä varsinaisesti merkitse mitään tulivat kyyneleet silmiini.
 
Täällä ilmoittautuu kanssa yks jolla kädet täynnä, mitäs tää tämmönen meininki on
kun ei saa rauhassa olla koneellakaan enää. :D Syy on täsä sylissä,
meidän sylivauva. Ei sitten viihdy muuallaa kun kyseisessä paikassa tai
äidin PESÄSSÄ rinnalla peiton alla! Reipas topakka tyttö siis,
tänään toinen neuvola käynti jossa punnittiin tytön painoksi jo kokonaista 4100g, vajaassa kuukaudessa siis kelpo painonnousu!

Kiva oli lukea kaikkien muidenkin vauvakuulumisia,
ja Tracylle onnea pojasta!! Odotan synnytykertomustasi..

Palaan myöhemmin kommentoimaan muihin asioihin.
Porsche ja Hevi 3 vkoa 5 päivää :heart:
 
2 viikkoa herralla tänään ikää :D niin se aika menee äkkiä. Käytiin tänään neuvolassa ja painoa olit tullut mukavasti lisää, painoa nyt 3954g eli reilu 200g lisää syntymäpainoon =) Oli tämmöinen pikakäynti jossa vain tuo paino tsekattiin. 1kk ikäisenä sitten seuraavan kerran ja silloin katotaan pituuskin ym.

Myös vaunulenkillä käytiin tänään, n 1 1/2 tuntia nukkui vaunuissa. Silloin tultiin kotia ja vauhti loppui ja herrakin heräs. Vaunuissa meillä päällä norm. sisävaatetus ja siinä päällä kevyttoppapuku ja tietysti lakki, tumput ja töppöset. Ja vaunuissa on sitten kantokopassa ja vaunun peite vielä päällä. Ja hyvin on näillä plussakeleillä tuolla vaatetuksella tarettu.

Käytiin eilen toisen kerran kotona kylvyssä ja nyt herra nauttikin vähän jutusta =) Pieni huuto tuli vain kun käänsin kasvot alaspäin että sain selän pestyä.

Seurakunnalta tuli tänään posti noihin ristiäisiin liittyen. Nimestä päästiin tänään isännän kans yksimielisyyteen =) Omaa ykkösvaihtoehtoa en saanut läpi :( mutta ihan hyvä nimi tänä tulevakin =) Meillä ristiäisiin kutsutaan vain kummit, isovanhemmat ja molempien sisarukset. Eli aika pieni muotoiset tulossa. Esikolla kahvitettiin sitten illalla kaverit ja sukulaiset mutta nyt taitaa jäädä väliin, ei riitä virtaa mihinkään ylimääräiseen tällä hetkellä.

Jokos teillä on joulusuklaat syöty? Täällä niitä on ihan liikaa jäljellä, yököttää jo. No vuoden loppuun asti niitä saa syödä ja sitten menee loput piiloon vähäks aikaa jos niitä vielä on jäljellä :D

Palataan taas ja onnea uusille vauvautuneille ja synnytyskertomusta minäkin odotan täällä.

Saparo ja Niko Valtteri 2 vko
 
moikka piiiiitkästä aikaa. Meillä on nimi lyöty kanssa papereihin, vaikkikin ristiäiset on vasta tammikuun lopussa.
prinsessasta tulee Ella-Adele
Meillä tänään oikeen juhla pv. itellä 27v synttärit, mutta mikä tärkeintä neiti tänään 3vk. :heart: :heart:
Täytyy kyllä sanoa et on vauva tullut äitiinsä ton nukkumisen kanssa, herää kerran yössä pullolle ja sit aamun puolella tisille, muuten nukkuu ku tukki!!!
 
tuli täs mieleen kun nyt itse flunssainen et tarttuuko se musta nyt imetyksen välityksellä vauvaan...

nyt ois ollu lupa lähtee ulkoileen vaan eipä täältä mihinkää pääse, on niin voimaton olo itsellä.. :(

nyt sohvalle keräileen voimia kun poitsu nukkuu...
 
Disfatyl toimiiii!
Ihanan pieruton yö takana, lapsi nukkui hyvin ja tuhisi ja puhisi tyytyväisenä. Ja ihanan rentona nukkui pitkään ja hartaasti. Tänään pieruja on pukannut ilman mitään kipristelyjä ja tosi vähän ähinää mahavaivojen saralla.
Tosi kivaa!

Peppi, luulisi juuri että noi tipat on tarkoitettu alle 3kk jolloin on noi kovimmat koliikkiajat?
Ainakin mun neuvolatäti ei sanonut mitään että ei saisi käyttää, tosin sanoi että kannattaa oottaa että tulee oikeen kunnolla mahavaivoja ennenkuin käyttää, joka oli musta aika outoa. Jos on mahavaivaa niin miksi "lääkettä" pitää pitkittää?
Ulos pitäisi kyllä päästä, mä en oo olluna ulkona kolmeen päivään. Alennusmyynnit houkutais mutta vähän jännää viedä tyttö tonne marketteihin...
Jos nyt vaikka lähikauppaan ekaksi.

Jokos teillä on epparit parantunut? Mulla on jo neljättä päivää hyvä istua! Tosin jossain asennoissa tuntuu edelleen kun kiristelee alapäässä.

Se on näköjään Ella nimi suosittu. ;)

Taidan mennä potköttämään kun telkkaristakaan ei vielä tuu janicedickinsonia!

Palaillaan, tuntuu että nyt rupee oleen aikaakin kun tolle tirpalle on ruvennut rutiinit muodostumaan! Meillä nukutaan 24-9 kolmella syötöllä, sitten 11-14/15 päikkärit ja 17-21 iltaunet ja sitten tankataan taas yötävarten.

Tuitsu ja Ella 12 päivää
 
Asrai: Kai siihen vauvan kakan väriin vaikuttaa sekin mitä itse olet syönyt? En tiedä, mut kun se maidon makuunkin kuulemma vaikuttaa... :whistle: Ja vitamiinit tiputan ihan suoraan pullosta suuhun, tuo neiti kun on aina suu ihan ammollaan niin sinne on helppo tiputella. :D Tosin ollaan eilen ja tänään otettu vaan yks tippa, mut huomenna otetaan jo kaks kun ei mitään ole massulle tehnyt. :)

Saparo: Meillä ei olla vielä oltu niin viitseliäitä että oltais amme laitettu ja kylpyyn vauva viety, mutta suihkussa ollaan oltu... Eilen olin tyttöjen kanssa suihkussa sen aikaa kun mies imuroi, ja vauva nukahti. :LOL: Isäntä sitten sai kuivatella nukkuvan vauvan ja voitte varmaan arvata mikä huuto tuli kun tämä heräsi hoitopöydällä puettaessa... :whistle:

hippula: Meillä syödään vaihtelevia pätkiä, 10-15 minuuttia on melko tavallinen aika, ja siinä ehtii pieniä torkkuja ottaa samalla. ;) Ulkona ei olla nukuttu muuta kuin kävelylenkkien ajan. Ja vaippaa vaihdellaan kun on tarvista, tuo kun ei kummemmin pulauttele niin voi syömisen jälkeenkin vaihtaa. Tosin jos on sellanen aika että syömisen jälkeen nukkuu pidemmät unet, niin sitten vaihdetaan ennen.

Margaretille jaksamista. Toivottavasti teilläkin pian nukuttaisiin pidempiä aikoja. :hug: Meillä ei röyhytellä jos ei ala vaivata, eteenkään jos vauva nukkuu. Tyttö alkaa yleensä muutaman tunnin nukkumisen jälkeen inistä, ja silloin kun nostaa pystyyn niin röyhtäisee kunnolla ja jatkaa uniaan...

suzyco: Meillä ei enää tule pissat ja kakat hoitopöydälle, kun ollaan opittu olemaan nopeita. :D Matkalla vessasta hoitopöydälle jo kuivatellaan minkä siinä voi ja sitten nopea kuivaaminen ja äkkiä vaippa ainakin alle jos ei kiinni ehdi laittaa. :D Meillä iskä on vauvan kanssa ollut jonkun kerran, kerran käytiin tytön kanssa kahdestaan kaupassa ja sitten jonku kerran olen ollut esikoisen kanssa ulkona kun vauva on nukkunut. :)

Tuitsu: Onnea tytölle nimestä. :heart: Mä oisin esikoisesta halunnut Ellan, mutta mies ei... :whistle: No, mä saan päättää nyt. :D

Tracy75 Onnea vauvasta. :heart:

Meidän vauva taitaa olla oikea jätti... :ashamed: Hyvä kello kun on ruoka-aikaan ollut kotona... :whistle:

Huomenna meillä onkin 1-vuotis hääpäivä. :heart: Vähän ollaan ohjelmaa perheen kanssa keksitty, päätettiin että ei esikoinenkaan minnekään hoitoon mene kun kuitenkin on vauva kotona... Isovanhemmat ovat kysyneet jos saisivat ottaa esikoisen niin voitaisiin jonnekin mennä, mutta ollaan ihan kotona... Ajateltiin tilata kotiin ruoka ravintolasta, niin saadaan olla ihan kotona. :D Ja illalla sitten kun lapset nukkuu niin on kynttilän valoa, suolakeksejä ja homejuustoja... :heart: Saas nähdä mitä tuo tykkää lahjastaan; ostin lahjakortin urheiluliikkeeseen että saa käydä luistimet ostamassa uudet. Muuta ei sitten olekaan hänelle kun en keksinyt mitään järkevää... :/

Mutta nyt tekemään iltapalaksi hedelmäsalaattia miehen ja esikoisen kanssa.

:wave:
 
Shamandalie: Onnea vuosipäivän johdosta! :) Viettäkäähän oikeen mukava päivä. :)

Jokos teistä on joku uskaltanu petipuuhiin miehen kanssa?? Meidän tai oikeestaan miehen tekis hirveesti mieli mut mä en uskalla ton epparin takia...ei se kyl enää kipee oo mutta silti...jotenkin tekis mieli oottaa lääkäriin asti et sais tietää et kaikki on parantunu niinkun pitää...Vähän tekis itekkin mieli mut pelko sen sattumisesta vie voiton...ärsyttää vaan miehen jatkuva vonkaaminen...
 
suzyco täällä sama homma. Mies alkaa käydä ylikierroksilla tuon seksin suhteen.. Ite en kyllä ole vielä valmis, vaikka alapää on parantunut ihmeen nopeeta. No kyllä se sen ymmärtää, mutta miehet on miehiä :kieh: ..

Meillä pari yötä mennyt nyt paremmin. Pikkumies nukkuu pidemmät pätkät. Kaksi kertaa herättiin nyt yöllä.. Sillä on vain joskus kumma tapa alkaa kiehnätä sylissä kun olisi tissin aika ja imetys on tosi tosi vaikeeta. Sillon menee varmaan enemmän ilmaakin masukkiin.. toisinaan poika syö 15 min tosi rauhallisesti ja nukahtaa heti.. Cuplatonia annan ja siitä on jonkin asteista helpotusta tullut.. Olisi vain ihanaa kun tuo poika oppisi syömään tissiä joka kertaa "oikein", että imuote on kunnollinen.. No opettelun kautta.. Mutta saan kyllä olla iloinen että on noinkin helppo vauva, että saattaa nukkua 5 h ja itkut on aika harvassa :D

Ostin niitä Jekovit D-vitamiini tippoja ja kaveri pyysi sitten maistamaan niitä. No maistakaappa mammat niin ei paljon huvita lapselle sellaisia syöttää :kieh: .. Ainut hyvä puoli niissä on et niistä tulee vähemmän mahavaivoja.. Onkohan vauvoilla minkälainen makuaisti??

Tänään poika jäisi mummon kanssa pariksi tunniksi kahdestaan kun tämä mamma menee työkaverin läksiäisiin. No jääkaappissa on 2 dl maitoa ja pakkasessa lisää, eli eiköhän täällä pärjätä.. Saa poika oppia muidenkin syliin :D .. Hieman jännittää lähteä, mutta ei tässä olla kuin max. 2 h poissa..

Mutta ihanaa päivää kaikille.. Miten sitä voikin olla näin hyvän tuulinen kun on nukkunut pitkästä aikaa kunnon yön..

Rillukka ja pikkubebe 13 päivää
 
Heippa!

Ihana lukea teidän muiden juttuja... Teillä tuo vauva-arki kuulostaa niin ihanalle ja helpolle!

Meillä on niin huonosti nukuttu yö takana. |O Väsy on ihan hirveä. Tytöllä alkoi nuo masuvaivat niinkuin vähän tuossa viimeksi epäilin. Rela-tipoista on ollut sen verran hyötyä, että neiti kakkaa itse, mutta kyllä viime yökin meni kipristellessä ja valvoessa, kun masusta oikein kuului semmoista hiemuista porinaa ja neiti vääntelehti ja vähtäsi. Luulen, että johtuu tuosxta lisämaidosta, jota joudun antamaan imetyksen lisäksi, ikävä kyllä. :( Täällä ei maito riitä, vaikka kaikki konstit kokeiltu. Yöt on pahimpia. Ja vaikka kuinka yritän vaihdella rintaa säännöllisesti ja maltillisesta imettää, niin neiti ei jää tyytyväiseksi. Vasta kun lykkään pullon suuhun ja hän ahmii suorastaan maidon siitä. Sitten menee ilmaa massuun. Sitten hänellä vielä tuon korvikkeen kanssa alkaa juomisen jälkeen ihme yökkiminen välillä, varsinkin öisin. Ihan kuin puklu olisi tulossa, muttei tule kuitenkaan. Siinä hän sitten hetken kakoo ja minä ihan panikiissa, että tukehtuuko tyttö... :(

Tämmöistä tänne.... Onhan hän kyllä niin ihana pakkaus, että kaikkensa tuon pienen eteen tekee. :heart: Sydäntä raastaa, kun näkee, että häneen koskee. Onneksi esikoisesta kävin siinä vyöhyketerapiassa silloin vauvana, niin on hyvät kotihierontaohjeet vielä muistissa. Paljon olen tyttöä hieronut ja se on kyllä myös auttanut. Välillä tulee kakka ja välillä ilmaa hirmuisesti. :D

Mies siirtyi esikoisen kanssa nukkumaan, että edes toinen saisi nukuttua ja jaksaa sitten tytön kanssa touhuta päivällä. Minä vedin vauvan kanssa äsken melkein kahden tunnin unet, niin johan virkistyi pikkuisen. =) Kai tämä tästä iloksi muuttuu. Täytyy nyt vaan kaikesta huolimatta nauttia tästä vauva-ajasta, kun tämä tasi olla meidän perheen viimeinen vauva.

Kohta me kirjoitellaankin jo täälä, kun joku on oopinut konttaamaan ja kävelemään... yms... Kyllä se aika kuitenkin vaan niin äkkiä vierähtää... =)

Kaikille jaksamisia ja rillukka erityisesti: Ihanaa, että olet saanut levättyä. Kuulostaa jo lupaavalta. Jotenkin luen nuo sun juttusi niin tarkkaan, kun vähän samassa tilanteessa ollaan... :hug:

Riikkuli ja pikkuinen 11 päivää
 
Alkuperäinen kirjoittaja Riikkuli:
Meillä on niin huonosti nukuttu yö takana. |O Väsy on ihan hirveä. Tytöllä alkoi nuo masuvaivat niinkuin vähän tuossa viimeksi epäilin. Rela-tipoista on ollut sen verran hyötyä, että neiti kakkaa itse, mutta kyllä viime yökin meni kipristellessä ja valvoessa, kun masusta oikein kuului semmoista hiemuista porinaa ja neiti vääntelehti ja vähtäsi.
Sympatiani :hug: ! Itkeekö teidän tyttö masuvaivojaan? Meillä nimittäin 2 pv neidillä ollut kakka tosi piukassa ja eilen huusi niin sydäntä raastavasti, että meinasin itsekin purskahtaa itkuun. En haluaisi vielä ajatella yhden itkuillan jälkeen niitä ikävimpiä vaihtoehtoja, mutta kun on eka lapsi kyseessä, niin en tiedä, milloin vauvan itku on normaaleissa rajoissa :'( .

Tyttö on niin suloinen ja rakas, että puskisin vaikka itse sen kakan hänen puolestaan ulos jos se auttaisi.
Ei kauheasti huvita aloittaa d-tippojen antamista, kun muutenkin masu selvästi vaivaa. Ja 99% todennäköisyydellä vika on juuri masussa, koska puskee siihen malliin pää punaisena, että voin vaan kuvitella kuinka piukassa se siellä on |O .

Suomen valtiolle kiitos isyyslomasta :heart: ! Malttaakohan tuota isukkia töihin loman jälkeen päästääkään? Ikävä ainakin tulee olemaan hirmuinen.
 
SChätzchen: Kyllä tyttö itkee... ja kovaa välillä. Ja kyllä itku tulee itselläkin... En minäkään haluaisi pahinta vaihtoehtoa ajatella, mutta kun esikoisella alkoi juuri tuolla tavalla se "koliikki", niin jotenkin on ihan varpaillaan taas. Meillä kanssa puskee välillä ihan punaisena ja sitten kun ei rauhoitu aina tissillekään, vaan pitää semmoista kiehnäämistä. Tänään tuli semmoisia pieruja, kun ois isompikin versio ollut tissillä vieressä. :( Meillä esikoinen itki koliikkiaan joka yö 02-07 ja pahimmillaan mä en voinut istua kertaakaan. Hommasin sitten emmoisen pikku ruu kantoliinan, jossa hän hiukan rauhoittui ja omat kädet ei väsyny. Silloin meillä loppui nuo yöitkut vasta vyöhyketrapiakuurin jälkeen. Neiti muuttui kuin eri vauvaksi sillin. Toivon kovasti täälläkin, ettei kyse olisi mistään vakavammasta, vaan lievistä ohimenevistä masuvaivoista. Ja iso :hug: sinullekin ja jaksuja. Toivottavasti se oli vaan tuo yksi kerta...

Joku täällä jossain vaiheessa kirjoitti, että kaikilla lapsilla on ollut masuvaivoja jaitkuisuutta, mutta sitten isompana on mennyt hienosti, niin täälläkin samoin. Vaikka esikoisella oli tosi rankka alku mahavaivojen takia, niin kaikelta muulta esim. hirveeltä uhmalta yms ollaan aika hyvin säästytty ja muutenkin on ollut esikoisen kanssa tosi kivaa ja suht helppoa... =)

Riikkuli taas...
 
... Niin ja piti lisätä, että todellakin isyyslomasta suuri kiitos. Enpä tiedä missä olisi ilman miestä... Ja tyttökin on muuttunut ihan siedettäväksi pikkusiskoaan kohtaan ja ei ole niin mustis enää... =)
 
Kiitos Riikkuli kannustuksesta :hug: !
Meidän neidillä kun ei tule pieruja juuri ollenkaan silloin kun ähisee. Päästää miehekkäitä ääniä suustaan, kun ähkii ihan verisuoni päässä pullollaan ja puskee jaloillaan vauhtia jos makaa sylissä jalat vatsaani päin ja pää käsien varassa. Toissapäivänä ekan kerran puski ihan raivolla, mutta silloin ei itkenyt yhtään. Eilisaamuna kakka olikin sitten kuin liisteriä ja sitä sai kynnellä rapsuttaa pyllystä irti :( . Ja eilisiltana itki tosiaan niin lohduttomasti, että itse piti tosi paljon skarpata, ettei tule itku :'( . Ja kakkaa ei ole eilisaamun jälkeen enää kunnolla tullut, vaikka tähän asti oli kakannut monta kertaa päivässä.
Isukki haki eilen apteekista disflatylia ja relaa - toivottavasti ne auttais.
 
sätsyli: Meillä kanssa tuo rela käytössä ja pikkaisen auttanut... Hei, kokeilepa pumpata niitä pikkuisen jalkoja sillai masun päällä edestakasin. Ensin hitaasti ja sitten vähän nopeempaan tahtiin, silleen hellästi. Ja otat vielä vaipan pois. Meillä auttaa usein tuo jalkojen pumppaaminen ilman vaippaa. Silloin tulee ainakin sitä ilmaa ja kerran tuli jopa kakka kaaressa, kun pumpattiin. :LOL: Mutta varovasti... Sitten kun hieroo masua kädellä hellästi kellonsuuntaisesti, niin sekin auttaa, ainakin täällä. Ja jalkapohjia olen hieroskellut ja käsiä, niin neiti ainakin rauhoittuu ja on ihan hiljaa ja tyytyväisen oloinen. Kannattaa kokeilla, samalla siitä saa sitä läheisyyttä ja vauva oppii tuntemaan omaa kehoaan... :D Toivottavasti auttaa...

Riikkuli taas
 
suzyco: Kiitos, varmasti vietetään mukava päivä. :) Petipuuhiin täällä ei olla alettu, eikä edes puhuttu, jälkivuoto kun edelleen jatkuu. Mutta todennäköisesti kuten esikoisenkin kanssa, et oikeisiin hommiin sitten vasta jälkitarkastuksen jälkeen, niin sitten saa ainakin haluamansa ehkäisyn eikä tarvii ekoja menkkoja odottaa. :) Täällä isäntä ihanan kärsivällinen, ja ei ainakaan osoita edes kärsimättömän merkkejä. :D Nykyään on luksusta vaan nyhjätä kainalossa niin et minäkin oon hereillä enkä nukahda siihen saman tien. :D

rillukka: Juu ei ne tipat tosiaan hyviä ole. :D Esikoinen tosin tykkää niistä... :D Mut vauva tänä aamuna irvisti oikein miehekkäästi ja katsoi mua sen jälkeen kulmat kurtussa. :LOL:

Riikkuli: Ootko koittanut juoda ykkös olutta? Mulla ainakin se nostatti nopeasti maidon niin että suihkusi... :whistle: Esikoisen aikaan join siis pullollisen ykköstä kun piti saada maitoa pulloon seuraavaksi päiväksi. :D Hyvää se ei ole, jos oluesta ei tykkää, mut minäkin silloin join ensin olutta ja sitten vettä päälle. :LOL:

Ja voimia Riikkuli ja Schätzchen, sekä muut joilla vauva valvottaa. :hug: Niin, ja tosiaan tuota pumppaamista meilläkin harrastetaan, vaikka kovasti ei masu vaivaakaan. Sillä saa kätevästi ilmat ulos. :D Ja molempia jalkoja samalla kertaa pumppaillaan. Ja te joiden vauvoilla on kakka tiukassa, niin oletteko koittaneet kiusata kuumemittarilla? Siitä kuulemma apua, tosin meillä ei koskaan ole ollut tarvetta edes kokeilla...

Mä olen nyt eilen ja tänään pumpannut maitoa pulloon, ajattelin että jos tänään vielä pariin otteeseen pumppaisi ja saisi sitten alkuillalla isäntä ruokkia vauvan, jos neiti pullon huolii. :) Esikoinen oli ihan innoissaan kun oli kaupassa mukana kun rintapumppu ostettiin, ja kun kotiin pääsi, esitteli sitä heti miehelle. :D Sitten tuli pumppupaketti kädessä mun luo ja kysyi et "äiti, voidaanko me jo pumputtaa". :LOL: Sitten katsoi silmät suurena kun maitoa tippui pulloon... :D Ja siitä sitten vauvalle selittämään että "isosisko sitten antaa sulle maitoa." :heart:

Mutta nyt väestöliiton sivuille tutkimaan montako sen nimistä on kastettu tälle vuodelle mikä ollaan omalle tytöllemme oikeastaan jo valittu. Toivottavasti ei kauhean montaa, kun haluttaisiin kuitenkin sellainen nimi ettei sitten joskus samalla luokalla ole kovin montaa saman nimistä. ;)

Ja sitten sitä ruokaa tilailemaan (kunhan pystyy ensin päättämään mitä tilaa. :D)
 
Tuitsu: Meidän Pikkusta olisi tullut Ella jos olisi ollut tyttö. Ihana nimi :heart: Tuo "tissillä sikailu" oli loistava kielikuva - meillä kanssa välillä yöllä pieni vaan röhkii ja lussaa ja pyörii tissillä, ja imeminen meinaa unohtua kokonaan!

Schätzen: Olen kuullut paljon hyvää vyöhyketerapiasta masuvaivojen hoitoon - sain äitikaveriltani varuilta yhden terapeutin yhteystiedotkin, heillä vauvalla oli yöitkuja joihin tuli stoppi jo yhden käyntikerran jälkeen. Terapia kuulema rentouttaa vauvaa ja pienokainen nauttii käsittelystä vaikka varsinaista koliikkia ei olisikaan.

(.) Pikku 12pv nukkuu päivät ja syö yöt - öisin tissibaarille on kysyntää tunnin-kahden välein. Täälläkin ollaan todella kiitollisia isyyslomasta - Muru pitää Pikkulle seuraa iltayöstä n. 11-01 ja aamuisin n 10-12, jolloin saan toipua univelasta. Saan nukuttua päikkäreitä myös päivällä, joten toistaiseksi unettomat yöt ei ole ongelma. Vähän kyllä jännittää miten pärjätään kun mies lähtee loppiaisen jälkeen töihin... Pikku itkee harvoin, yölläkin seurustelee tyytyväisenä siniset silmät tapittaen syöttöjen välissä. On se vaan niin ihana pieni paketti, ja vauvan suukottelu ja haliminen ja yhdessä toistemme ihmetteleminen saa tän tuoreen äidin sydämen aivan sykkyrälle :heart: :heart:

Eka vaunulenkki olisi tarkoitus tehdä heti kun tää järkky ilma vaihtuu pikku pakkaseen (ehkä huomenna). Kakan väristä on ollut puhetta - me soitettiin paniikissa toissayönä Kättärille kun sinapinkeltainen ryyni olikin yhtäkkiä pinaatin vihreää. Se on kuulema normaalia että kakan väri vaihtelee. Mieluummin otettaisiin kyllä sitä keltaista kiitos - vihreä tarttuu pyllyyn kuin liisteri ja on vaikea pestä pois.
 
Ainiin vielä:
Shamandalie: Loistoidea tuo ravintolasta ruoan tilaaminen! saako kopioida =)

Maitoa tulee mulla suihkuiten - Kättärin kotiutumisraportissakin lukee että "maitoisat rinnat", ja yksi kätilö kysyi haluaisinko ryhtyä luovuttajaksi :D C-kuppi vaihtui E-kuppiin 4pv synnytyksestä kun maito nousi, ja samana yönä vaihdoin yöpaitaa 5 kertaa :eek: Nyt maidontulo on vähän tasaantunut, mutta vieläkin välillä pumppailen jos Pikku nukkuu pitkät päikkärit, muuten rinnat menee niin palloksi että pienen on vaikea saada otetta. Vuokrattiin sähköpumppu kun Pikku joutui Lastenklinikalle, ja kuljetettiin omat maidot sinne päivittäin. Pelkäsin aluksi miten vauva tottuu tissiin kun on tottunut saamaan maidon helpolla pullosta, mutta onneksi meidän pieni on lapsinero :D ja hiffasi nopeasti miten homma toimii :heart:
 
Kiitos vastauksistanne :hug: ! Neitihän siis nukkuu kyllä ihan hyvin - viime yönäkin 02-06, sitten ruokailutauko ja taas 10.30 asti. Mutta se kakan tekeminen on niin tuskaisen näköistä ja itku niin lohdutonta, että se on ongelma. Mutta täytyy toivoa, että pumppaukset, disflatylit ja relat saa neidin pysymään yhtä aurinkoisena, mitä hän esimerkiksi tällä hetkellä isukin hellässä hoivassa on :heart: .
Nyt ekalle vaunulenkille =) !
 

Yhteistyössä