JOULUVAUVAT 2007 joulukuussa

Tuitsu Kyllä meidänkin pieni nukkui alkuun tosi paljon, nyt jo enemmän hereillä, onhan ikääkin jo yli kaksi viikkoa. Ja imettäessä nukahtaa kyllä rinnalle melkein aina, yleensä suu täynnä maitoa ja sitä on sitten joka puolella =)

Maidosta sen verran että kun alat imettää niin vauva saa ensin sieltä ulos ns. etumaidon joka on sellasta harmaata ja vetistä, kuulemma proteiinipitoista. Sitten kun tarpeeksi kauan syö niin sieltä alkaa tulla ns. takamaitoa, paksua ja kellertävää ja se taas on rasvapitoista ja pitää nälän kauemmin pois, uskoisin. Itse teenkin niin että jos näyttää siltä että neiti nukahtaa kesken kaiken niin yritän herätellä ja jos ei herää mutta sitten itekseen haluaa rinnalle hetken kuluttua kuitenkin niin jatkan samasta rinnasta että sieltä tyhjenis ne kermat myös... Itsellä kanssa välillä askarruttaa että saako maitoa riittävästi mutta eiköhän tuo ois levoton ja nälkäinen koko ajan jos ei sitä maitoa riittävästi tulisi.

Kakka on meillä myös tosi vetistä, kokkareita joukossa. Sairaalassa tuli meilläkin vielä ihan erilaista mutta kotona sitten tuota vesivelliä. Ja kuulemma se on ihan normaalia sekin. Meillä vaan se ongelma että taitaa neidillä käydä kipeetä massuun ja kun yrittää kakata/pierasta taitaakin jännittää takapuolen kiinni eikä oikeen tahdo kakka tulla. Nyt kun aloitettiin Cuplaton niin tuntuis että ainakin tänään rupsutellut enemmän, toivottavasti auttaa.

Ja myös meidän vauva on nukkuessaan aivan vetelä, itekin miettinyt että tuntuu kuin sillä ois jo nivelet pois paikoiltaan kun niin letkuna on :) Mutta ilmeisesti kuuluu sekin asiaan kun muitakin tuntuu olevan...

Eli nuo nyt kuulostavat ainakin melko samalta kuin meillä että tuskinpa on syytä huoleen :)
 
Saparo: Musta kanssa tuntui ihan hassulle kun vauva ensimmäisen viikon nukkui, söi ja kakkasi. :D Esikko kun oli heti hereillä ainakin jonkin aikaa aina syömisten välillä. Mutta kun neidille saatiin ikää mittariin hurja kokonainen viikko, niin nyt on alkanut olla enemmän hereilläkin. Aamupäivisin on 1-2h ja iltapuolella samanmoisen ajan hereillä. Päivästä riippuen enemmän tai vähemmän. :)

liinuli: Kiva että teilläkin esikoinen on hyvin ottanut vauvan vastaan. :heart: Meillä ei siinä ongelmaa, vauvasta tykkää tosi paljon, halii ja suukottelee ja pitää hyvänä, mutta meille vanhemmille jaksaa vänkätä joka asiasta. Tiedä sitten johtuuko vauvasta vai uhmasta, mutta mutta... :/

suzyco: Mua kanssa esikoisen aikaan jännitti mennä isyyden tunnustukseen just niiden kuultujen juttujen perusteella... Ja vaikka täällä ei ole kuin yksi ihminen joka niitä hoitaa, niin meillä ei ollut mitään kamalaa siinä tilanteessa. Mietinkin, että voiko se sossutäti sitten niin erilainen olla eri ihmisten kohdalla... :whistle: Multa kysyttiin jo siinä kun aikaa sinne lastenvalvojalle varasin, että kauanko ollaan seurusteltu ja asuttu yhdessä jne, niin siellä oli sitten paperit allekirjoituksia vaille valmiit kun mentiin. Täti kattoi papereita et ootte yhdessä ollut reilu 5v, ja siitä nelisen vuotta asuttu yhdessä, et eiköhän tää selvä oo. :eek: Sit kysy että saako kurkata vaunuihin (kun paperit oli allekirjoitettu) ja lupa tietty annettiin. Täti kurkkas, katsoi isäntää ja nauroi, et jos hän ois eka kurkannu vaunuihin niin ei hän mitään ois kyselly. :D Heitti sit et oisko kuitenki pitäny varmistaa kuka on äiti. :D Esikoinen oli kun ihan isäntä pienoiskoossa ilman partaa ja hampaita. :D :LOL:

polka: hyvä että on vatsavaivat helpottaneet. :)

joulumami: Oon koittanut parhaani mukaan treenailla nuita lihaksia, ja pidättämisessä ei sinänsä ole ongelmaa.. Ainut on, että pissahädän tunne on kadonnut, ja kellosta ja juotujen määrästä pitää katella koska on aika käydä vessassa... :ashamed: Eiköhän se hätäkin ajan kanssa palaudu. :D Ehkäisyasiaa oon kanssa kyllä miettinyt, kun esikoisen imetysaikana sain niitä minipillereitä, eikä ne sopinut mulle ollenkaan, vuosin kahden viikon välein viikon. :kieh: Niitä en ainakaan enää halua, joten kauheesti ei kai vaihtoehtoja sitten ole? Tosin en sen kummemmin vielä ole tutustunut, sen olen päättänyt että minipillereitä en edes kokeile. :D

Tuosta vauvan peitosta, pistän sen tässä pesuun, mutta käytössä tuo on jo ollut... Mutta pesty pussilakana päällä, joten ei kai siitä kovin pahaa jälkeä tuu... :whistle: Ja kai se oireilu ois jo alkanut jos ois alkaakseen?

Jajepoo: Kiitos synnytyskertomuksesta. :flower: Ihana kuva. :heart: On teillä varmasti tohinaa neljän kanssa, kun itellä tuntuu että vielä jää kaikki ylimääräinen vaikka vaan kaksi onkin... :ashamed:

Tuitsu: Täällä vauva on kans nukkuessaan kuin räsynukke. :D Ajattele sekin niin, että kun vauva "uskaltaa" olla ihan rentona eikä jäykistele, niin sillon on hyvä nukkua, ei vaivaa vatsa eikä mikään, eikä tarvii jännitellä mitä unien aikana tapahtuu. :) Ja jos sulla oma maito ei riitä, niin vauva ei ole tyytyväinen. :) :hug: Mä en ole herätellyt pitkiltäkään unilta syömään (osaksi siksi kun tuo ei herää. :D ). Meillä neiti syö normaalisti siinä klo 01-03 välillä yöllä, ja sitten riippuen koska syönyt niin nukkuu sinne aamu klo 8-10 asti ja sitten syökin 2-4 kertaa tiheämmin. :) Välillä on kyllä itellä sellanen olo rinnoissa et tekis mieli herättää kun kivistää ja vuotaa, mutta en kuitenkaan oo herätellyt... Niin, ja jos tissille nukahtaa niin ettei kovin paljon ole syönyt, niin kutittelen varpaista ja poskista, korvista ja suupielistä et saa syömään lisää. Tuo sitten kun on tarpeeks syönyt niin sylkee tissin ulos ja nukahtaa. :)

Riikkuli: Sulla ei sitten kauaa nokka tuhissut tuossa synnytys puuhassa. :D Hieno juttu. :)

Täällä isäntä ja esikoinen lähti ulos, ja mun oli pakko tulla täällä käväsemään... :D Tästä kohta menen laittamaan perunat ja porkkanat kiehumaan sallattia varten, saa senkin sitten tänään tehtyä valmiiksi. Ja illalla olis tarkoitus tehdä perunalaatikot imeltymään, saa huomenna sitten osan viedä kylmään ja osan sitten uuniin odottamaan paistumista. :p Ja porkkana- ja lanttulaatikko pitää vielä ottaa pakkasesta sulamaan.

Suunniteltiin että huomenna mennään sitten esikoisen päiväunien ja ruoan jälkeen käymää hautausmailla, niin pukki käy sitten sillä aikaa. ;) Aikaisemmin suunniteltiin että päiväunilta lähdettäis hautuumaille ja sitten syötäis, ja ruoan jälkeen sitten huomattais että pukki on käynyt, mutta tuo meidän neiti kun käy aina ensimmäisenä laittamassa valot koko kämppään niin huomais ne sitten heti ja sitten ei syömisestä tulis mitään. :D Meistä sitten jompi kumpi menee lasten kanssa edellä autoon ja toinen sitten laittaa lahjat kuusen alle, niin saa neiti sitten huomata kun huomaa... :) Eilen mies ja tyttö oli hakemassa meille kuusen, ja tänään se olisi sitten tarkoitus koristella. Vietiin muovinen pikkukuusi tytön huoneeseen, ja hän on siitä ihan onnessaan. :heart: Joulukoristeiden joukosta löytyi muutamia vuosia vanhoja joulutarroja, jotka on tarkoitettu seiniin, niin tyttö liimaili niitä. Nyt on sitten tytön huoneen ovissa, meidän makkarin ovessa ja vessan ovessa joulutarroja sellasessa metrin korkeudessa. :D :LOL: Mutta hienoja ne kuitenkin on. :heart:

Jaahas, nyt kuuluu kitinää ulkoa, esikoinen ja mies tulossa kotiin. :kieh: Menempäs tästä laittamaan ruokaa että neiti pääsee päiväunille, jos sitten ois paremmalla tuulella... :/ Toivottavasti, ei meinaan jaksais enää yhtään itkua tänään päästää... :'( :/
 
Ihanaa, kiitti kun vastasitte. Ahdisti jo ihan että toi raukka on nälässä...
Viime yö meni vähän rutistetta täälläkin, ihan selvästi näki että lapsi oli ihan zippi mutta mahassa on piaru. Pitää varmaan lähteä hakemaan noita tippoja apteekista, aattelin kokeilla tota disflatyliä kun toi kuitenkin syö niin usein että joutuis oleen kokoajan tippaamassa.

Taitaa toi meijjän tyttö tonne meidän sänkyyn ainakin nyt aluksi siirtyä. On sen verran helppoa vauvan otto vaan rinnalle kun nukkuu vieressä, pikkasen toi mies pelottaa kun on semmonen tukki-nukkuja mut oon ite yleensä siinä välissä ettei pääse kierimään Rutun päälle.

Nyt on ruvennut kyllä syömään jo pidenpiä aikoja ja silleen kunnolla että kuuluu jsemmonen kunnon kulaus kun vetelee ja on toi maitokin ehkä jo valkoisempaa, tai sen minkä yleensä aluksi näkee kun heruu toisesta rinnasta.

Tuntuu kyllä että päivät vaan menee, on jo sika paljon jos saa pyykkikonenn tyhjennettyä. Eiköhän se arki tästä rupea rullaamaan...

Ihanaa aattoa jouluvauvoille.Palataan!

Tuitsu ja Ruttu 5 pvää
 
onneks en oo ainoa jolal pissan pidätyksen kans ongelmia, ajattelin jo et onkohan synnytyksessä tapahtunu jotain vaurioita... :LOL:
no eiköhän sekin sitten ajan kans palaudu normaaliksi.. :)

meijän poitsu ei nukkunu kotiin ku tultiin nii pariin ku ihan minipätkiä, nyt sit eilen otti 3,5tunnin unet ja nyt nukkunu aika hyviä pätkiä aamun, syöny ja jatkanu taas unia... kohta pitäis mummon tulla hoitaan poitsua et pääsen kaupas käymään, ei oikein viitsi vielä kauppaan viä ja nyt viel jouluruuhkaat siel... tietty sit poika hereil koko aika ja pitäis tisisä saada, pulloa kun ei ala ollenkaa ottamaan, mut eipä tuol kaupas mee ku tunti.. eiköhän sen aika pärjää...
 
"Kiva" että on muitakin hädättömiä. :D

Miten oli liinulin kauppareissun aikana kotona mennyt, oliko poika hereillä? :)

Unohdin teille kehua :p : Isäntä kävi perjantaina työpaikalla kun olivat soittaneet että ehtiikö käymään... No, hän kävi (on siis isyyslomalla) ja sai aivan järjettömän vauvalahjan. :eek: Siellä oli viinipullo, energia juomaa, korvatulppia, kortsuja ja raskaustesti :D, karkkia, tutti + nauha ja tuttipullo, sellanen ainun pupu, vauvan perusvoidetta, käsi rasvaa, särkylääkkeitä, vitamiineja, autoon niskatuki et istuen lapsen parempi nukkua, vauvalle yöpuku ja paita, esikoiselle paita, housut ja nalle ja vauvalle vielä 100 euron sekki. :eek: Ja oisko ollu vielä jotain muutakin... :whistle: Esikoinen nappas sit ekana sen geisha-laatikon ja sano "tää taitaa olla mun" :D :LOL: Sanoin sit isännälle, et saa kyllä sit käydä ostamassa kakkua töihin kun sinne taas menee... :whistle:

Sit nayrettiin, että mitäs keksitään ens vuodeks, kun nyt tyttö syntyi näin lähellä joulua ja vuosi sitten mentiin joulun jälkeen naimisiin. :D
 
Kiitos jajepoo! :) Mä kävin tänään ostaan sitä kun ei toi cuplaton sit kuitenkaan oikeen tunnu auttavan, viime yönä valvottiin 03.30-09.00 kun neiti vaan kitisi,kääntyili ja vääntyili tuskasena ja sitten kun se helpotti niin sitten tuli nälkä ja sit oli taas maha kipee ja väsy...kaikki samaan aikaan...arvata saattaa kuinka kiukkunen se oli sitten. Nyt onkin sitten nukkunu tän päivän oikeen hyvin, saa nähdä miten yö menee.

Lantionpohjan lihaksista ootte puhuneet..täällä alkaa pikkuhiljaa ne taas löytyyn ja pissasuihkunkin pystyn suhteellisen hyvin jo katkaseen,ei kuitenkaan entisensä viä ole. Nyt pystyn jo istuun!!!! JEE!! :LOL: Kävelykin alkaa sujuun jo nopeemmin. Kyllä tässä meinaskin jo hermo mennä kun ei voinu istua kunnolla ollenkaan.

Shamandalien mies saikin hienon lahjan töistä! :) Kiva kun muistetaan noin... :) mun mies sai töistä vauvalle arabian muumi lautasen ja mukin ja yhden extra vapaapäivän isyysloman jatkoks.

Eipä tässä sitten muuta nyt tälläkertaa tule mieleen...lähden miehen kainaloon kattoon telkkua. :)
 
Ilmottaudun minäkin sitten tälle puolellekin =)

Meillä on lähtenyt hyvin arki käyntiin 4n lapsen perheenä. Esikoisesta (5v) on onneksi jo iso apu kaikissa pikkuasioissa. Ristiäisetkin on sovittu loppiaiseksi. Todellinen arki alkaa sitten sen jälkeen kun mies palaa töihin :eek:
Vauva on tosi rauhallinen tapaus, ei turhia kitise. Yhtään yötä ei vielä olla valvottu "koputtaa äkkiä puuta". Syö yöllä ja jatkaa heti unia.

Meidän pikkutontusta löytyy kans tuore kuva profiilista :xmas:
Ihania kuvia ootte laittanut muutkin =)

Hyvää Joulua kaikille!!!!

Maikka+ poika 8pvää
 
poitsu oli oikein kiltisti mummun, papan ja isosiskon kans kotona.. nukkui koko kauppareisun ja oikeestaan nukkunu koko päivän.. toivottavasti nukkuu yölläkin.. siskoa vähä ärsyttää ku veikka nukkuu koko aika eikä voi sylissä pitää.. mut kohta sanoo varmaa et ärsyttää ku ei saa rauhassa leikkiä... :)
oon sit saanu imuroituu ja pestyy pyykit tänää... ruokaki tuli laitettuu ihan rauhassa ja tortut paistettua.. ei kyl täällä talossa oo vauvvaa paljo huomannu tänää, ei itke juuri yhtää.. onneks ja toivottavasti ei tuu mahakipuja, sit vois olla rankkaa ku pitää yksin hoitaa...

 
ristiäisii minäki suunnitellu loppiaiselle, jos van papin saa.. täytyy heti jolun pyhien jälkeen kysellä.. on tää poika vielä pieni mut mummu ja pappa lähtee sit pitkäks aikaa thaimaaseen ja haluun et ne on ristiäisissä... :)
 

No niin nyt on jouluvalmistelut tehty ja pukki saa tulla :) Isäntä eilen nauroi mulle että ei ole sullakaan enään helppoa kun on toinenkin akka talossa.... Neitin (3v) kans kun neuvoteltiin siitä että mihin meidän paperitontut kiinnitetään ja hävisin osan "sodasta" ja niitä on nyt meillä kans metrin korkeudella esim. ovissa.

Shamandalie: täällä kans esikko osoittaa mieltään minulle ja isälleen ja kun siihen lisätään vielä tuo 3v uhma niiin huhhuh :headwall: Pikkuveljeä kohtaan on huolehtivainen, heti kun kuuluu inahduskin niin on huutamassa mua paikalle tai laittaa tuttia suuhun veljelleen =)

Asrai: Mä en ole itselleni vielä uutta vauvakuumetta saanut mutta pariin kaveriin kyllä tarttui kun kävivät kylässä =)

Hyvää Joulua kaikille tasapuolisesti. Me lähdetään nyt poitsun kans koisimaan.

Saparo + poitsu 9 pv
 
No koisittiin sitten jonkin aikaa mutta nyt ollaan hereillä |O Eikä unihiekasta silmissä tietoakaan |O Tää epeli on varsinainen ikiliikkuja, makas sängyssä kyljellään ja keksi että jos heiluttaa päällimmäistä jalkaa oikein kovasti ja samalla tunkee päätä "taaksepäin" niin pääsee mahalleen. Ja vielä osas sen alimmaisen kädenkin ottaa pois alta. Teki tän kolme kertaa, mun piti isäntäkin herättää katsomaan. Sitten käänsin herran toiselle kyljelle niin yritys oli yhtä kova mutta ei onnistunut =)

Me lähdetään nyt syömään joulutorttua ja sitten yrittään nukkumista uudestaan |O :wave:
 
Hyvää joulua kaikille! :xmas:

Täällä kyllä tuntuu että joko Cuplaton tai sitten noi Rela-tipat on rauhottanut massua hyvin, enää ei tule sellaista tuskaista huutoa syömisen päälle ja pyllykin alkanut rupsutella paremmin, jee jee :) Eli nyt täälläkin saa nukkua nuo syöttövälit yöllä kun toinen ei tuskissaan huuda...

Oon muuten tehny noitten tippojen kanssa niin että kun on pitänyt lypsää joka tapauksessa niin oon jättäny tuttipulloon vähäsen maitoa jääkaappiin, sitten meillä on aina lähellä toi Cuplaton ja t-lusikka. Sitten kun alamme syömään, otan vaan pullosta muutaman pisaran maitoa lusikkaan ja siihen päälle Cuplatonit ja annan sillä tavalla vauvalle, hyvin sujuu :) sitten tissiä päälle... Ja kun maito säilyy jääkaapissa sen vuorokauden niin siitä on näppärä sitten aina ottaa kun tarvitsee.

Koskahan sitä vois käydä joululahjojen kimppuun :whistle: Jos malttais odottaa siihen saakka että ollaan syöty... Meillä kyllä tuo pikkutonttu näyttäs olevan se joka on ollut kiltein tässä perheessä =)
 
Hei!!

Minäkin ilmottaudun tänne puolelle.. Poika syntyi siis 17.12 klo 7.27. 3030g ja 49 cm pitkä. Synnytyksestä kerron sitten myöhemmin..

Nyt ollaan oltu torstaista asti kotona ja ihan mukavasti arki alkaa sujumaan. Maitoa minulla tulee pakkaseen asti. Ongelma on vain vauvan todella hidas syöminen. Välillä nukutaan ja taas syödään. Välillä äiti kerkeää viedä pojan nukkumaan niin herätään taas uudestaan. Tätä se on monesti!!!.. Joskus annan pullosta tissittelyn päälle, varsinkin yöllä kun ei jaksa kolmea tuntia valvoskella :ashamed: .. Kakan pikkumies vääntää yleensä syönnin päälle. Vatsa vaivoilta ollaan säästytty onneksi *koputtaa puuta*.
Poika nukkuu 2-4 h unia ja taas syö.. Minkä laisia unipätkiä teidän vauvat nukkuu?? Ja miten saatte ne nukahtamaan??

Meillekin pukki toi pikkumiehelle eniten lahjoja :D
Mutta todella ihanaa joulua kaikille.. Tämän ihanammaksi elämä ei voi muuttua.. :heart: :heart:
 
Meillä neiti nukkuu 4-5 tuntia yleensä. Nukkuun saadaan vaan viemällä sänkyyn ja jättämällä sinne, sillon kun vaikuttaa väsyneeltä ja silmät lupsuu kiinni...sitten jos on vielä kovin virkee niin seurustellaan ja pidetään sylissä,siihen se sitten monesti nukahtaa,varsinkin jos pitää oman mahan päällä massullaan.Siitä se on sitten helppo viedä sänkyyn. Yöllä kun herätään niin ei seurustella(harvoin neiti haluaakaan sillon seurustella) Sillon vaan pidetään sykyssä jos syömisen jälkeen ei viel uni tuu.
 
Ihana yö takana. Poika heräsi syömään 12.00, 2.00. 3.00. ja 4.30 ja koko ajan tissiä vailla. Lopulta pumppasin omaa maitoa tuttipulloon ja mies simahti 5.30 ja nukkui 8.30.. Nyt tissiä riitti vain vajaa puolen tunnin tankkaus ja unten maille nukahdettiin tutti suussa.. Alussa poika söi tissiltä hyvin ja nukahti syliin.. Nyt hän kyllä nukahtaa syliin, mutta herää sängyssä melkein heti kun hänet on laskettu sinne.. Antakaappas hyvät mammat neuvoja tähän yö rumbaan.. Päivällä mies nukkuu hyvin 2-4 h pätkiä ja nukahtaa suht helposti..

Paljonko muuten millilitroissa tuommonen viikon vanha vauva kerralla syö?

Nyt nukkumaan kun poikakin koisii niin suloisesti tuolla..
 
rillukka: täällä kans yöllä syö usein ja päiväl nukkuu pitkiä pätkiä ja syö harvemmin... mut täytyy ajatella et ehkä se rytmi kääntyy toisin päin kun ikää tulee vähän ememmän... vieläpä ku ei viikon vanhaa vielä pidetä hereillä..

liinuli84 ja pikku jätkä tasan 1viikkoa :heart:
 
Minulla tyttö herää yleensä klo 01, 04, 06.30-07, 09 ja klo 11. Pakko on päivällä torkkua minun, että jaksaa pätkäunilla taas seuraavankin päivän.

Rillukka, noin lyhyet unet ovat hirveitä, edellisenä yönään ennen sairastumistaan tyttö tankkasi 1-2 h välein ihan koko ajan.

 
Täytyyhän sitä korkata tämäkin puoli palstaa =) .
Hyvää joulupäivää ensi alkuun kaikille!

Tuitsukos se oli, joka "epäili" vauvansa olevan narkoleptikko? Täällä päivisin sama vika - 4 tuntia unta menee kevyesti ilman inahdustakaan, sitten tissille ja nukahtaa siihen... :p Mutta yöllä kun herää ja tissiltä siirretään omaan sänkyynsä (tai siis siihen ä-pakkauksen laatikkoon), niin sitten tuijottelee silmät auki eikä mitään kiirettä nukahtaa :/ . Neiti ei välttämättä herää kuin kerran yössä, mutta on sitten puolivalveilla pari tuntia. Toissa yönä vetäisi kyllä mahtavat 5 h unet, sitten tissille ja vielä 3.5 h unta :heart: . Niitä öitä lisää, kiitos!
Syöttäisin mielelläni tunnin putkeen, jos neiti sitten nukkuisi yöllä pitkiä pätkiä, mutta hän simahtaa jo 15-20 min kuluessa. Tosin maitoa tulee aika runsaasti, joten voipi olla, että syö aikamoisia annoksia joka tapauksessa :D .
Ihana hän on ja niin rakas ja söpönen, että voisin kaiken aikaa vaan paijata ja pussailla. Ja mies hoitaa niin ihanasti häntä, että mulla on tippa linssissä koko ajan :heart: :heart: :heart: .

Kuten Asrai kirjoitti, elämä on nyt ihanaa :heart: .
 
rillukka: Meillä tyttö nukkuu samanmoisia pätkiä kuin teilläkin, ja tuo syömisen jälkeen ihan vaan nukahtaa. :D Ja nyt on parina iltana ollut niin että syömisen jälkeen torkahtaa muutaman minuutin ja sitten on hereillä jonkin aikaa, siten tutti suuhun niin nukahtaa. Niin ja tervetuloa tänne puolelle. :heart:

Ristiäisiä ootte moni jo suunnitellut... =) Mä en oo sellasia vielä ees muistanut pohtia.. :ashamed: Onko teillä nimi jo valmiina? Meillä sekään ei ole varmaa, pikkasen eilen miehen kanssa puhuttiin ja mies siihen että sähän sen päätät, ja sitten kuului taas "äitiiiii" niin juttu jäi siihen. :D (Sanoi et mä sen päätän, koska hän sai kahdesta vaihtoehdosta valita esikoisen nimen kun ei samasta eniten tykätty, niin sovittiin että mä saan vaihtoehdoista päättää sitten kakkosen nimen. :D).

Täällä pienempi neiti ähisee sängyssä ja ilmeisesti kakkaa. :D Tuollaista ärinää ja murinaa pitää yölläkin, mikä on ärsyttävää. :ashamed: Mä en saa nukuttua, ja jos on syötön jälkeen jäänyt viereen niin minä puoliunessa aina tuollaiselle murinalle tunkemaan tissiä suuhun ja sitten toinen onkin umpi unessa ja kakkaa. :headwall: Ja jos on omassa sängyssään niin pomppaan kattomaan et onko hereillä valmiina syömään. :headwall: Ja jos nukkuu ihan hiljaa niin sitten kuuntelen että hengittääkö tuo... :kieh: Kohen koskaan ei oo hyvä... :whistle: :ashamed:

Päikkäreiltä äsken heräsin, muut nukkuu vielä. :eek: Oli väsyttävä aamupäivä esikoisellakin kun piti heti aamusta alkaa leikkiä lahjoilla, on nyt nukkunut 3h. :D Ja kun vauvan vierestä sängyssä heräsin, oli isäntäkin sinne tullut kuorsaamaan. :D Ei tässä muuten mitään, mutta anoppilaan pitäs lähteä... :whistle: Onneks huomenna on vielä pyhä, niin ei haittaa vaikka sitten ilta vähän venyisi ja aamu samoin. Tosin sopii vaan toivoa että aamu venyis, esikoinen kuitenkin viimeistään puol 8 hereillä. :D

Mutta kuten muutkin jo sanoneet, ei tätä vauvaelämää mihinkään vaihtaisi. :heart:

Hyvää joulun jakoa kaikille. :xmas:
 
Tää meidän poitsu on ihana :D Tekee paskat vain kuivaan vaippaan vaikka kuinka odotan syönnin jälkeen ja annan vielä pötköttää hoitopöydällä niin sitten kun on kuiva vaippa alla niin alkaa ähellys. Ei yleensä keretä edes hoitopöydältä pois.

Tissiä meillä lutkutetaan n.10-15min vain mutta uskon että saa mahansa täyteen tuossakin ajassa kun maito on noussut nyt hyvin ja vetää maitoa välillä "väärään kurkkuunkin". Tissitän istualtaan ja herra torkahtaa siihen mutta jos pidät sylissä niin torkkuu vain n. 15 min ja sitten herää mutta kun nostat tissityksen jälkeen sänkylle/sohvalle peiton päälle niin nukkuu kolme tuntia. Öisin syödään 3h välein ja nukahdetaan heti uudestaan. Ja perhepetissä nukutaan, välillä aamuyöstä tuo 3v neitikin änkee seuraan joten tiivis on tunnelma välillä sängyssä :D

Isyyden tunnustaminen meilläkin edessä tammikuun alussa, kirje ja aika tuli jo sieltä. Esikolta käytiin kans ja meiltä ei ainakaan sen kummempia kyselty nimet vain paperiin ja sillä selvä. Ei kestänyt kuin muutaman minuutin.

Muistikos teillä pukki vauvoja? Meillä herra sai elefantti-soittorasian, vaatetta, peiton ja unilelun :xmas: Pienestä opetetaan heti lahjoihin :D Kiitos isovanhempien....

Saparo + poitsu 11 pvä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Shamandalie:
Ristiäisiä ootte moni jo suunnitellut... =) Mä en oo sellasia vielä ees muistanut pohtia.. :ashamed: Onko teillä nimi jo valmiina?
Meillä oli tytön nimi mielessä jo useamman vuoden ja nyt kun tyttö tuli, ei malteta oikein odottaa, että saataisiin ristiäiset pidettyä ja voitaisiin kutsua lapsukaista omalla nimellään :heart: . Täällä keskenämme kyllä käytetään hänestä jo sitä oikeaa nimeä, mutta kun vieraita tulee, niin täytyy skarpata ettei lipsauta sitä ;) .
Yksiä kummeja ollaan vasta pyydetty (kolmet tulee), mutta kyllä tammikuun lopussa olisi hyvä ne ristiäiset järjestää. Täytyy toivoa, että saadaan aikataulu sumplittua niin, että päivä sopis kaikille.

Saparo79
:
Muistikos teillä pukki vauvoja?
Neiti sai paljon lahjoja isovanhemmilta, isomummolta, enolta, tädiltä ja meiltäkin. Ja kaverit on nyt muutenkin muistanu meitä todella runsain lahjoin. Vaatevarasto on karttunut kummasti tässä neitokaisen syntymän jälkeen :D .

Täytyy taas mennä ihastelemaan kun neiti nukkuu :heart: .

Palataan :wave: !
 
jaahas, mihinkähän kaikkeen pitikin kommentoida.. hmm... :p

kyllä elämä tällä hetkellä ihanaa vauvan kanssa, kun vaan olis se toinen osapuoli kenen kans iloita niin ihanasta ja söpöstä pikku-ukosta..
:heart: on kyllä niin isin näköinen että.. ihana on muisto meillä hänestä kuitenkin!! onneksi ehdittiin nimi yhdessäpäättää ettei tarvitse sitä yksinään miettiä j ayks kummi oli mietittynä kans.. sit yks mun kaveri tulee ja viel pitäis päättää mun sisko tai veli puolisoineen..

meneekö kauan kun tulee ne isyydentunnustus paperit? mun täytyy sit pikku-ukon kans mennä verikokeisiin et saadaan isyys tunnustettua ja poika on sitten perillinen isän suvullekkin ja saa henkivakuutus korvauksen, se ei kyllä isää korvaa, mut auttaa elämässä sitten isompana.. isästä onneks saatiin verikoe sairaalassa et voipi tunnustaa, muuten ei olis mahdollista.. haluan et pojalal on virallisesti kirjoissa ja kansissa isä!!

tottahan pukki vauvaa muisti, sai nalle puh kollege puvun, puhuvan nallepehmon ja helistimen ja ainupakkauksen :)

nyt näköjäään tissutteleen ja kakkavaipan vaihtoon...

ja pappakin näköjään tuli kylään...
 

Yhteistyössä