JOULUVAUVAT 2007 joulukuussa

Meilläkin kävi tänään ekaa kertaa neuvolan täti kotona. On poika ainakin ruokaa saanut:) Syntymäpaino oli 4100g ja lähtöpaino laitokselta 1½vrk:n iässä 3890g ja nyt 2vkon iässä jööti painaa jo 4610g!!Kauheeta, meidän muut lapset olleet 1-2kk iässä tuon kokosia :eek: No on niillä ollu tuo syntymäpainokin kyllä melkein kaikilla 1kg vähempi =) Terkkari kehu poikaa kovasti, on jo niin tomera poika kun tukee tosi hyvin niskaansakin jo ite.

Yöt meillä menee edelleen loistavasti, toissa yönäkin nukkui 6h syömättä. Edelleenkään ei yöllä jää seukkaamaan vaan vasta aamulla n. klo 9 aukasee silmänsä.

Minä en ruukaa yöllä vaihtaa esim. vaippaa jos ei läpi asti tulvi. Kun poika alkaa lupsuttamaan sängyssään nostan vaan hiljaa viereen ja imetän makuultaan, en röyhtäytä yöllä vaan jätän syötön jälkeen loppu yöksi viereen nukkumaan.

Meillä siis imetys yöllä makuultaan ja päivällä istualtaan.

Rillukkako se oli alkanut maitoa luovuttaan? Hyvä juttu! Minä olen nuilta kolmelta luovuttanut kun maitoa tosiaan tullut yliäyräitten =) Nyt en ole aloittanut vaikka maitoa varmasti ylimääräistä jäisikin mutta aika hankalaa hommaa kun on 4 alle 6vuotiasta tenavaa ja se pumpausrauha ois aika kortilla meillä nyt.

Ainakin maukkis ihmetteli jälkivuodon kestoa..Mulla kestänyt aina sen 4-5vkoa.

Onnea nimensä saaneille vauveleille :flower: :xmas: Meillä poika saa nimensä 6.1. Eikä kellekään olla paljastettu etukäteen kun minä "uskon" siihen vanhankansan uskomukseen että tietää vauvalle huonoa onnea jos nimen etukäteen paljastaa... :LOL: Onhan se kiva että on jokin yllätys sukulaisille kun vasta kastetilaisuudessa selviää muille =)

Nyt koko perheen voimalla iltakävelylle että saa porukan aikasin nukkuun ja saa nauttia miehen kans kahestaan 11sta kihlajaispäivästä =)

Maikka +jööti-poika 2vkoa 2pvää :heart:


Ainiin saa olla aika tarkkana tuon Oysin kanssa että mitä tietoja ne sieltä välittää, mun epikriisissä mikä oli neuvolaan tullut luki että 27v äiti(oon siis 28v) synnyttänyt pojan jonka syntymäpaino 3100g!!!!Poika siis 4100g. Kyllä ihmetteli neuvolan täti painonnousua kun nyt siis 4610g kun luuli että ollut 2vkoa sitten sen 3100g :LOL:
 
Mötkylä , meillä ei poika kyllä reagois vaikka pommi vieressä räjähtäs :LOL: Riippuu varmaan kuinka herkkä uninen vauveli on. Isommat, varsinkin tuo 5v aivan kauhusta kankeena ollu jo monta päivää noista paukkeista :D
 
No niin poitsu on koko päivän nukkunut "nätisti", yhdet unet ulkonakin, on nyt kylvetettykkin. Menisköhän nyt yö nukkuen vai onko vain äitin toiveunta? No aamullahan se sitten selviää :whistle:

Mötkylä: Meillä ei poitsu ainakaan nyt nukkuessaan reagoi mitenkään kun naapurin lapset paukuttelee jo. Muutenkin on sikiä uninen sitten kun unen päästä saa kiinni. Tosin onhan niissä aivan kamala ääni, meidän esikolla on kuulosuojaimet aina kun muuten ei suostu edes raketteja katsomaan. Nyt täällä on järjestetty lasten ilotulitus klo 20 ja sinne odottaa pääsevänsä. Saa luultavasti isin kans mennä, en viitsi poitsu raahata edes takaisin jos sais tän hyvän päivärytmin säilyyn yön ylikkin.

Täällä mies aloittaa kans keskiviikkona työt :headwall: En tiedä miten selviän, poitsun kans ei ongelmaa mutta entäs tuo mustasukkainen esikko. Ja jos poitsu valvoo yöt ja esikko herää aamulla aikaisin niin milloin äiti saa nukkua. Isäntäkin lähtee töihin jo puol seitsemän niin ei auta sekään. No onneks anoppi on eläkkeellä niin voi sitä välillä vaivata tuleen esikon kans niin saa ottaa poitsun kans päiväunet.

HYVÄÄ UUTTA VUOTTA 2008 !!!!
 
Sätseen: Mulla oli kanssa kummallista paineen tunnetta alapäässä melkein kolmeviikkoo synnytyksen jälkeen, tuntu kävellessä että nyt tulee varmasti jotain ulos...sitten ei kuitenkaan tullu mitään.Luulin jo että mulla on kohdunlaskeuma ja kohta kohtu tipahtaa ulos! :LOL: Nyt se paineen tunne on hävinny. :)

Tosi kivaa,täälä on koirat ihan paniikissa noitten V***n paukkujen takia!!! että mua risoo kun ei voi oottaa siihen puoleen yöhön ja paukauttaa sitten vasta jos ylipäätään on pakko räjäytellä. Vihaan tätä aikaa kun saa päivätolkulla koirat pelätä kun kakarat pamauttelee heti joulun jälkeen. No ei auta muu kun pysyä sisällä ja huudattaa telkkaria ja yrittää kestää.

sori purkautuminen...mutta jonnekkin on pakko purkaa. :ashamed:
 
Heippa kaikki

Minäkin ilmottaudun mukaan :D Neitimme siis syntyi 14.12 eli samana päivänä kun äitinsä 26 vuotta sitten :D

Tänään käytiin neuvolassa punnituksessa ja painoa oli tullut 10 päivässä 420 g =) Ainakin tähän saakka olemme pärjänneet pelkällä rintamaidolla ja taitaahan tuo riittää vaikka välillä itse sitä epäilen..

En nyt ehdi enempää kirjoittaa, mutta ens vuonna enemmän :D

Hyvää vuodenvaihdetta kaikille!

-Veeruska & pikku prinsessa 17 pv-
 

Yhteistyössä