JOULUVAUVAT 2007 joulukuussa

Tracy: Juu kopioi vaan, tosin me nyt tilattiinkin pitsat... :whistle: Ei sitten eilen tutkittu niitä gastronautin sivuja tarpeeks, ja siellä on saman päivän tilaukset kahden tunnin päästä aikaisintaan ja netti tilaukset vasta seuraavana päivänä... :whistle: Jos ois ollu fiksu, ois eilen kyttäily muutakin kuin ruokalistaa. :p No, ens kerralla tiedetään. ;)

Nyt sitten vaan odotellaan pitsaa, tulee tunnin sisällä... :whistle: Tosi romanttista ruokaa. :LOL: (No, eiköhän se sovi hyvin tän college pusakan ja -housujen sekä ponnarin kanssa. :D Onneks isäntä samoissa varusteissa ilman ponnaria, niin ei sen niin väliä. ;))

Ja ihana ilmaisu tuo tissillä sikailu. :D Meidän neidille kun ilmoittaa ettei saa lussuttaa kun se sattuu, niin tuntuu ihan kuin aina onnistuis silloin vääntämään hymyn naamalleen ja sitten jatkaa lussuttelua. :LOL:
 
Sätsyli: Juu, molemmat jalat yhtäaikaa... =)

Shamandalie: Täällä on nikolai-olut ollut kovassa käytössä heti kotiutumispäivästä lähtien... =) En tiedä sitten, ett ajaako samaa asiaa kuin ykkösolut. Mä olen juonut olutta niin paljon, ett mulle jää tämmöinen olutreppu... :LOL:

Riikkuli
 
Suzyco ei ole täälläkään vielä mitään puuhailtu miehen kanssa kun sairaalasta sanottiin että pitäs odottaa niin kauan että jälkivuoto loppuu. Ei sitä kyllä tule kuin ihan minimaalisesti enää mutta ajattelin että ehkä pitäs varmistua että tuolta on myös kaikki tikit kadonneet.. ettei tuu uusia vaurioita :) Itellä kyllä tekis jo mieli, saa nähdä miten kauan tässä vielä joudutaan kärvistelemään :whistle: Ja toi ehkäisyasiakin saadaan varmaan kuntoon jälkitarkastuksessa niin ehkä sitten viimeistään...
 
Voi teitä joilla vauvalla pahoja ilmavaivoja... :( Koittakaa kestää... :hug:

Mä täällä ihmettelen että mitäs nyt kun mulla oli vuoto loppumassa ja tarvin enään vaan pikkuhousun suojan, kunnes eilen alkokin taas vuotaan oikeen kunnolla kirkasta verta! :eek: Kipuja ei oo eikä oo tullu mitään hyytymiä tms...en oikeen ymmärrä että mitä tää nyt on?? Vuoto ei myöskään haise tavallista pahemmalle (veri nyt ei ikinä tuoksu hyvälle...) Menkkoihin en oikeen usko kun ei tosiaan mitään tuntemuksia mahassa ole...ja vuoto on runsaampaa kun normaalisti kuukautisten aikaan (mulla aika niukka vuoto sillon) Nyt menee paksuin kuukautis side mitä kaupasta löysin vaihtoon muutamassa tunnissa. Täytyy huomenna kokeilla josko neuvola ois auki ja kysästä että mitä ne on mieltä. Luulis että kohtutulehdus ois tullu nopeempaa synnytyksen jälkeen jos siitä ois kyse... mulla kerran aikasemmin keskenmenon jälkeen on ollu kohtutulehdus ja se tuli kyllä viikossa ja olin niin kipee etten pystyny kunnolla käveleen... kun taas nyt oon vetäny kunnon lenkkiä jokapäivä,ihan samaan tahtiin kun ennen raskautta. En tiedä voisko toi vauhdikas lenkkeily aiheuttaa vuotoo??
 
suzyco täällä kans vuoto oli melkein jo loppumassa kunnes aloin vuotaa taas kuin seula.. olin kaupassa ja kannoin raskasta koria niin housuihin hulahti oikein kunnon satsit :kieh: . Terkka sanoi, että kannattaa ottaa vielä ihan iisisti vaikka vointi tuntuiskin jo hyvältä..

Olipas mukava käydä vähän tuulettumassa.. Hyvin oli pikkumiehellä ja mummilla aika kulunut keskenään.. Poika oli tekassut mummin iloksi kolmet kakat :D

riikkuli: Yö valvomiset on kyllä todella rankkoja. varsinkin jos vauva nukkuu vain tunnin pätkiä ja haluaa olla tissillä 2h.. Toivottavasti teilläkin pikkuhiljaa alkaisi yökukkumiset loppumaan. Me ollaan yritetty hieman pitää poikaa päivällä hereillä, jotta ei yöllä sitten meillä tarvitse toisiamme silmiin tillottaa kolmatta tuntia :whistle: ..
Kylvystä poika tykkää ja yöt nukkuukin paremmin kylvetyksen jälkeen.. Joka päivä vaan ei voi ukkelia pestä kun iho kuivuu niin herkästi. Mulla on vielä paha tapa päivällä, kun poika nukkuu niin minä hulluna moppailen ja touhuan kaikenlaista. Kun poika sitten herää niin olen aivan tööt!!! Omaa typeryyttä kun en aina malta päikkäreitä ottaa :ashamed:

Toivottavasti ens yönä saa mammat levättyä.. *koputtaa puuta*

Rillukka
 
:wave:

Tänne löysin minäkin tieni, vaikkakin tuli oltua melkein kuukausi kokonaan poissa täältä, niin paljon aikaa ottanut uusi ihana ja ihmeellinen arjen pyöritys. Meillä siis vauva syntyi 1.12. Aattelin vain ilmoittautua, ja nyt ehkäpä alkaa lukeen teiän juttuja.

Ainakin tutuilta kuulosti relat ja disflatylit. Meillä poika alkoi jouluaattona raivota syödessään, päästi vaan irti rinnasta ja kiljui. Sitten huomain sen liittyvän pulautteluun, vatsasa möyrimiseen ja ruuan hotkimiseen. Nyt kokeilussa edellä mainitut tipat ja vähän jo paremmin menee, raivoaa enää harvemmin, pulauttelee kyllä mut jos olis takaisinvirtausta, sitä tulis kai enemmän ku ruokalusikallinen per syöttö??

Muilla sellasta et vauva syö öisin vain toisen rinnan ja nukahtaa, sit herää 1-2h päästä uudestaan kun nälkä, syö sen toisen ja taas nukahtaa?? Tympeää itselle, tiiättekö miten vauvan sais syömään molemmat rinnat ja nukkumaan sit pitempään?

Mukavaa vauva-arkea teille kaikille vauvoinenne! Ihanaa päästä taas teidän tuttujen seuraan tauon jälkeen :heart:
 
Josko se minäki saisin itseni tälle puolelle kirjattua!
Jotenki se automaattisesti vaan menee aina tuonne odottajien puolelle. =) Siellä puolen on muuten synnytyskertomusta. En jaksa enää tänne puolen sitä kopsata. Niin ja profiilista pitäisi löytyä kuvaa tytöstä!


Tällä puolenhan käy kova porina! Silmäilin tuossa kirjoitukset läpi mutta en ihan kaikkia kerennyt ajatuksen kanssa lukea.Tulikin tuossa mieleen kun kyselitte noita petipuuhia.. ;) Joten nyt kysyn asiasta josta ootte ehkä jo jutelleetkin mutta suonette anteeksi jos se nyt on ohi mennyt minulta! ;) Eli.. tuosta jälkivuodosta.. Onko teillä kenelläkään kestänyt se vain 4-5 päivää?? Siis minulla oli se aivan kuin normaalit menkat. Vauva syntyi siis 20.päivä ja kotiin päästiin 22. päivä ja se oli jo silloin vähentynyt huomattavasti ja vaalentunut ja kotona sitä ei juuri tullut enää lainkaan. Siis toi mun alakerta on ollut jo aikaa sit "kunnossa" mutta en tosiaan ole uskaltanut alkaa sänkykamari hommiin vaikka tuntuu että sen kunto olis kestänyt jo aikaa sit. :ashamed: :ashamed: Sori.. meiti sit aloittaa heti kunnon aiheella! :x :ashamed:

Mutta palatakseni itse pääasiaan!! Meillä tyttö nukkuu yöt hyvin. Ainakin nyt on hyvältä vaikuttanut. Toivottavasti ei muutosta tule ainakaan huonompaan suuntaan. Iltasyönti on ollut n.klo 22-23 ja siitä sit nukutaan tuonne 04-05 asti. Jopa kuuteen asti aamulla on menty tuolla iltasyönnillä. :) Vähän sit syödään lisää ja taas nukutaan. :)
Niin että jaksuja todellakin niille joiden vauvat eivät nuku yöllä!! :hug:

Mut palaan taas asiaan kunhan on saumaa!

Lumienkeli ja tyttö 10pvää
 
Kukas se olikaan joka laittoi johonkin näistä meidän pinoista linkin vauvan hierontaohjeisiin masuvaivojen kanssa kamppaileville? En nyt muista oliko se ohjeistusta jonkinlaiseen kotivyöhyketerapiaan vai oliko se normi vauvahierontaa...
 
Ainiin.. juteltiin just tuossa miehen kanssa tästä seksihommasta ja sanoin vaan että kun muilla miehet vonkaa ja meillä ei... Totesi vaan että ehkä muut ei saa tyydyttävää suuhoitoa niin pitää vongata :ashamed: :D Että sen puoleen täällä ei kyllä paniikkia, mies on tyytväinen ja minä myös, tai no oikeastaan en ole kun alkas itellä tehdä mieli hommiin mutta ei ihan vielä viittis... :whistle:

Mötkylälle tervetuloa takaisin! Samoin Lumienkeli, teretulemast tännekin puolelle...

Jälkivuoto on melkein loppu mutta nyt on mullakin alkanut se vähäinen veri kirkastua, lähinnä tuo on sellaista limaista vuotoa... Toivottavasti ei ala täälläkin yhtäkkiä uudet vuodot...

Meillä kanssa tuo miehen esikoinen odottaa kovasti että pääsee taas meille ja vauvaa hoitamaan, luulen vaan että pettyy kovasti kun toinen vielä nukkuu niin paljon eikä syöttämisessäkään oikein voi vielä auttaa... Pitää keksiä jotain pientä toimitettavaa sitten että pääsee isompi neitikin osallistumaan...

Ja meillä nyt ekaa kertaa kestovaippa päällä, saa nähdä miten käy, meneekö pesuun vaatteet, sohvat ja vauva :D
 
Riikkuli: Okei. :D Tuli vaan mieleen mitä ite kokeilin kun maidon tarve suureni... Harmi ettei siitä ole apua... :/

Ja tevetuloa tänne tuoreimmat vauvautuneet. :) Kyllähän meitä täällä alkaa jo olla, vielä kun saadaan loputkin... ;) Kohta saadaankin aloittaa tammikuun pino... :) Vai mitä meinaatte, jatketaanko ainakin vielä alkuun näin kuukauden pino kerrallaan? Tuntuu että juttua nytkin riittää, niin ei sitten tarvii kovin isoa sivumäärää välttämättä kahlailla jos ois kuukauden alusta oma ketju? Vai miten ois paras? :)

On kyllä kiva päästä jatkamaan "tuttujen" kanssa juttua vielä nytkin kun vauvat on sylissä, edelleen olen sitä mieltä että ihanaa kun olette olemassa. :D :hug:

Nyt nukkumaan kun ähinäpossukin hiljeni sänkyynsä. :D

Shamandalie ja Tyttö jo 19 pv. :eek: :heart: :heart:
 
shamandalie täällä ainakin kannatetaan tammikuun pinoa.. Tää on niin huippu paikka :)

Meillä poika tissutteli ja kiehnäsi vatsavaivojen kanssa. Lopulta imi ahneesti tissiä ja plups.. kaikki maidot minun päälle, niin että alkkareista sai puristaa puklua pois :eek: .. Noh annoin pullosta 20 ml ja nyt koisitaan.. Olenkohan liihan herkkä tohon pullon antamiseen?? Päivällä pärjätään hyvin ilman pulloa, mutta yöllä harvemmin..

Huomenna tai siis tänään tulee terkkari.. täytynee kysyä senkin mielipidettä..
Mutta äkkiä nukkumaan, ennen kun poika herää kukkumaan :LOL:

Rillukka yökukkujan äiti
 
Huomenia.

Täällä taas. :D Illalla viimeks ja aamulla ekaks... :ashamed: Vauva vielä nukkuu ja esikoinen katselee Pingua sohvalla filtin alla... Heräs taas jo ennen puol kuutta... :headwall: "Onneks" isäntä meni töihin, niin tuo joutu kuitenki heräämään silloin niin mä sain nukkua puol seiskaan. :D Suunnittelin, että tänään oltais ajoissa liikkeellä. ;) Pitäis käydä apteekissa ja kirjastossa, ja ulkoillakin sitten samalla vois... ;)

Viime yö meni vähän heikommin, vauva söi alkuyöllä ahneesti ja sitten turisi muutaman tunnin kun meni maitoa nenään... Sen siitä saa kun nukahtaa tissille ja sieltä sitten suihkuaa maitoa mitään tekemättä... :whistle: Nyt onneksi turina loppu, on kai kuivunut maidot nenuun... :whistle: Imetättekö yöllä istuen vai makuulla? Meillä tuo yösyöminen on jonkin näköinen "ongelma"... :whistle: Siis kun yöllä imetän makuulta, sitten nukahdan siihen ja jossain vaiheessa herään (tai isäntä herättää... :whistle: ) et on ruokailut loppu ties koska (ja onko paljon edes syönyt vai onko nukahtanut nopeesti kun minäkin nukun?). Sitten kun nostaa omaan sänkyyn niin sitten herää syömään (vierellä jos koittaa herätellä, ei herää...). Onhan meillä tuolikin makkarissa, mutta istualleen en voi imettää yöllä, koska nukun vaikka istualleni... :headwall: :headwall: Sitten aamulla on hartiat jumissa ja pää särkee... :/ Alkuun koitin niin et istuen oisin yöllä imettänyt, mutta kun kahtena peräkkäisenä yönä nukuin istuen tissi vauvan suussa parisen tuntia, niin ei sitten enää hartiat antaneet periksi kolmantena yönä... :whistle:

Mutta nyt aamupalaa tekemään, että ollaan me esikoisen kanssa valmiina kun vauva heräilee, päästään sitten lähtemään liikkeelle.

:wave:
 
Shamandalie Mäkin imetän yöllä makuullaan kun terkka sanoi että on vaan hyvä jos imettää eri asennoissa niin tyhjenee rinnat paremmin. Mutta sama ongelma täällä että makuulla ollessa sitä ite nukahtaa ja kun herää niin ei aavistusta onko toinen ylimalkaan saanut ruokaa vai ei.. tässä yksikin yö heräsin niin että toinen nukkuu vieressä tyytyväisenä ja itellä kun on rintakumi käytössä niin nänni sojotti itään ja kumi länteen, pieni varmaan miettinyt että tuossa tuo kuorsaa ja kummastakohan sitä pitäs yrittää ruokaa saada ulos :LOL:

Ja nyt on meillä neiti alkanut sellaiseksi että syömisen jälkeen tai muuten vaan jos nukahtaa syliin niin nukkuu kuin tukki mutta jos lasket omaan sänkyyn/sohvalle niin samantien räpsähtää silmät auki ja toinen ihan hereillä... Monta tuntia menee kun yrittää saada toisen nukkumaan muualla kuin sylissä että ehtis tehdä jotain muutakin.. vaikka toisaalta mä voisin sylitellä tuntikausia :heart: Siinä vaan taitaa tehdä itelle karhunpalveluksen...

Illalla neiti ähkäs ja kitisi ja söi usein mutta sitten kun nukahti niin nukkui suunnilleen yhdestä puoli viiteen *tuulettaa* sitten söi ja nukkui taas kahdeksaan mutta sitten ei kelvannut tissi vaan taisi heräillä muuten vaan.. nukahti uudelleen ja nyt nukkuu vieläkin, varmaan kohta herää ruokailemaan (heti alko kuulua äninää) ...Pitäs täälläkin kauppareissulle päästä, jos siellä on mitään ostettavaa kun en tiiä tuleeko tänään kaupalle tavaraa vai vasta torstaina... pikkupaikkakunnan kiroja...
 
huomenta!!

meillä onnneks pitkästä aikaa hyvin nukuttu yö takana, vauva kyl vieläki nukkuu.. :) saattoi syömis väli olla jopa2,5tuntia.. autuus, ihanuus!!
mä imetän yöllä makuultaan, sairaalas kerran nukahdin siihen ja hoitaja siirsi vauvaa siinä sitten, sanoi et vähä vaarallisesti oltiiin siinä, sen jälkeen en oo enää nukahtanu ku yöllä imetän.. väkisin pakko pysyy hereil ettei vaan mitään satu...

rillukka: meil poika jos illal kovin tankkaa nii sit saattaa pulauttaa aika paljon, en oo kuitenkaa pullosta antanu vaan viel ennen ku nukkuun menee niin syö tissii, sillon nukkunu "paremmin" ainaki omasta mielestä.. ei oo niin ähkyssä, tulee vaan ylimääräiset pois... mulle terkka sanoi ettei tarvi pulloo, k upainoo hyvin tullu, mut jokainenhan tarvii oman määränsä maito.. :) :)

joo täällä kans sitä mieltä et samalla tavalla jatketaan.. tänne kyl tulee aina ekana ja illal viimeisenä... :) miten nii koukusa.. :LOL:
kyl tää aika hyvä henki reikä on.. vaik aina ei jaksa kirjoittaa mut lukea kuitenki... :)

eilen huomasin vaippaa vaihtaessa et navasta oli tullut verta, vaarallista?
kun se kuitenki ollut jo hyvänä...

nyt sitten siis ristiäiset sovittu, 12.1. sain saman papin kastamaan kuka siunasi pojan iskän.. :heart: :heart:
se tietää jo asiat valmiiks ja osaa sit puhua kauniisti.. :saint:

nyt aamupalalle ennenkun poika herää!!
 
Hyvää vuoden viimeistä päivää..
Yöllä nukuttiin 3 h unia. Kovasti poika kiehnää kun tissillä on. Ei meinaa tissi pysyä suussa ollenkaan :eek: ja äiti on sitten ihan öööö.. No nyt poju nukkuu taas kolmas tunti jo menossa.. Kohta tulisi terkkari. Kamalasti kysymyksiä, kunhan muistaisi kaikki asiat sitten..
:kieh:

:attn: annatteko te cuplatonin kanssa Rela-tippoja. Itse annan vain cuplatonia, joka auttaa vaihtelevasti..

Miten nuo yö heräilyt onkin mulle niin vaikeita. Vaikka teen työkseni 24 h päivystystyötä ja samalla lailla yöllä joudun heräämään lähtemään töihin.. :eek:

Täällä yöllä imetetään istuultaan. Poika harvoin asettuu imemään kunnolla jos ollaan makuultaan. Laitoksella mentiin makuu imetyksellä, mutta kotona ollaan opeteltu istuultaan.. En tiedä mulla jotenkin ahdistaa tämä imetys. Kait siksikin kun meillä sitä ei olle kunnolla opittu. Maitoa kyllä tulee pakkaseen asti ja vähän väliä saa olla pumppaamassa.. Mä niin haluaisin nauttia imetyksestä. Noh ei auta luovuttaa :kieh:

Tänään ajateltiin käydä mummilassa eka kertaa kylässä. Äitillä vähän jännittää, mutta eihän sitä kauaa olla..

liinuli täällä kanssa navasta tulee toisinaan vielä verta. Ajattin kysyä asiaa terkkarilta tänään.. Jotenkin uskon, että se on ihan normaalia vielä??

 
Heips!!

Kirjoittelen nyt sit tänne jotain vähän minäki, huonosti oon juttujanne lukenut ja seki vähä melkein unohtunu mitä oon lukenu.

Jälkivuoto jatkuu täällä jo neljättä viikkoa, omituista sillä edellisellä kerralla viikossa pääsin pikkuhousun suoja asteelle ja kahdessa loppui kokonaan. Nyt ei loppua näy.. :/ Repeämiä ei siis tullut synnytyksessä. Kuinkas muilla tän asian kans mahtaa olla?

Eilisen ristiäiset meni oikein hyvin, itku tuli äidiltä ja monilta vierailtakin, liikuttava tilaisuus. Vili poitsumme on ainaki vielä tyytyväinen nimeensä :D

Meen rääpimään eilisiä juhlapöperöiden tähteitä ja palaan myöhemmin uusista...

Onnea ja paljon kaikille vauvautuneille!!
 
Täällä rikkinäinen yö takana, itsellä hartiat jumissa ja päätä särkee kun nukuimme poitsun kanssa olohuoneen sohvalla että edes isäntä ja esikko sais nukuttua. Poitsu päätti valvoa klo 21-02, nukkui 3h, valvottiin taas klo 05-07, nukuttiin tunti, syötiin ja nukuttiin sitten pari tuntia. |O Toivottavasti tää ei ole pysyvää |O

Yöllä mä tissitän makuultaan ja nukahdetaan molemmat siihen. Välillä herään sitten vähän ajan päästä siihen kun tissi on vielä poitsun nenän edessä mutta poitsu nukkuu jo. Tissi piiloon ja takas nukkuun vain :D
Esikolla oli eilen hauskaa suihkussa kun tisseistä vuoti maitoa ja oli kovana että poitsu pitää hakea syömään :D

Vaatteista sen verran että huomasin jo että 56cm vaatteet alkaa oleen osa tiukkoja että eipäs tullut montaa käyttökertaa niille :(

Nyt täytyy lähteä suihkuun että jos sitä heräis tälle päivällekkin. Jos laittais Poitsun seuraaville unille ulos niin jos sitä virkistyis itsekkin tuolla ulkoilmassa.

Ja ehdottomasti tammikuun pino pystyyn :wave:

Saparo + poitsu 17 pvä
 
No niin.. Ainakin imettämisestä on ollu juttua. Täällä meinaa olla hankalaa aina välillä ku vili syö isoja satseja ja harvoin. Maito ei yksinkertaisesti piisaa aina mutta korviketta sit syödään lisäksi aina tarpeen vaaties. Vatsavaivoja ei ainakaa vielä oo ollu, ei niin pahoja ainakaa et tarvis lääkitä. Koputan puuta.. :whistle:
Niin ja makuulla syötän öisin, istualle nousen jos tuntuu ettei vauva saa samas asennos tarpeeksi syötyä.

Niin ja täällä kans 56cm vaatteet ahistaa, tai housut on ihan ok, mut bodyt, paidat, potkarit on jo laitettu pois. Ja onnellinen oon tuosta 56sentin toppahaalarista, ois se isompi vaan liian iso ainaki tuolle meidän ripakintulle :heart:

Pihalla en oo viel nukuttanu ja ulkoilut on ollu tosi satunnaisia kun säät on ollu ihan hirveitä.. mut ehtiihän tuota ja niitä ihania lumisia pikkupakkas säitä oottelen..

Vilin napa vuosi kans verta viel viime viikolla mut viikonlopun aikaan loppui sekin. Kaikkein helpommin ja nopeiten parantui tän herran napa ku mitä vanhemmilla muksuilla. Tytöllä ainaki kesti tosi pitkään..

Kutsu kuuluu taustalta, taidan jatkaa tästä sitte ku saan pikku herran tyytyväiseksi.. :wave: hei hetkeksi..
 
Navasta: Se on kuulemma normaalia että navan pohja erittää verta vielä vähän aikaa, se on vissiin senverta viä auki tai jotain...niin mulle neuvolassa sanottiin.

Mötkylä: Meidän pienet on syntyny samana päivänä! :) Mihkä aikaan sun pieni syntyi?? meillä oli aamuvirkku, 06.07 näki päivänvalon. :)

Jälkivuodosta: Mulla tää järkyttävä vuoto vaan jatkuu ja jatkuu... ;( Koitin neuvolaankin soittaa mutta kiinnihän se on. Tosiaan vuoto oli jo loppumassa mutta alkokin uudelleen paripäivää sitten oikeen kunnolla. Nyt menee tunnissa/parissa paksu side. Alan oleen jo huolissani että kuinka paljon on vielä turvallista vuotaa kun tuntuu että sitä tulee niin kauheesti.

Piruvieköön kun tää synnytyksestä toipuminen kestää näin kauan!! :(

Liinuli: Kiva että sait tutun papin ristiäisiin. :) Meillä on kanssa riparilta tutuksi tullut pappi ja tyttö kastetaan samassa kirkossa missä mä kävin riparia.

Mua ärsyttää tää vuodenvaihde ja noi paukut kun niitä pitää ammuskella jo heti jouluaaton jälkeen...kauheen kiva kun koirat pelkää paukkuja kuollakseen niin on sitten monta päivää sellasta kun ei voi lenkkeillä kunnolla kun heti kun paukahtaa niin oltais menossa häntä koipien välissä kotiin suurinpiirtein... Tänään yritetään tehdä lenkki viä ennen klo18 ja sen jälkeen ei sitten ulos olekkaan asiaa ennen aamuyötä.

Ehdottomasti jatketaan jutustelua täällä. Täällä on niin hyviä tyypejä kaikki ja saa ihanaa vertaistukea ja jakaa iloja ja suruja. Korvaamaton palsta siis! :) :heart:
 
Suzyco: meidän poika syntyi 1.12. klo 19.03.

kysyn vielä uudestaan, onko kellään kikkoja iihen miten vauvan sais syömään molemmat rinnat öisin..? Mua huolestuttaa kun nukahtaa kesken kaiken vaikkei varmasti saa yhdestä rinnasta tarpeeks. Sit illalla taas joudutaan antaa korviketta kun tankkaa koko vuorokauden edestä. Huolestuttaa myös, voiko mun maitomäärä laskea nyt kun alkanu syödä vain yhen rinnan kerrallaan? (Päivisin menee useimmiten molemmat). Öisin oon yrittäny jaksaa nousta pumppaamaan rintaa joka jäi syömättä, mut en saa pumpattua kuin max 20 ml yhestä rinnasta!! Mulla ainun käsipumppu. Voisko johtua pumpusta?? Miten ihmeessä muut saatte tulemaan niin paljon? Meillä terkkari teki kotikäynnillä syöttöpunnituksen jonka mukaan poitsu sai kuitenkin pikasyönnillä 100 ml mun rinnoista. Meillä kun syötöt kestää yleensä vain noin puoli tuntia.

Ja täällä kans samaa et herään siihen kun rintakumi sojottaa ties mihin ilmansuuntaan ja poika nukkuu vierellä tyytyväisenä. Onkos muilla joilla kumit käytössä semmosta et on vaikee saada vauvaa rauhottuun rinnalle kun kumi ei tahdo pysyä paikoillaan? Tosi ärsyttävää...

Hyvää vuodenvaihdetta kaikille, täällä me vietetään sitä ilta kahdestaan, mies töissä :(
 
Mauahtavaa oli muuten tyytyväinen 56 cm toppapukuun. Täällä päätettiin pärjätä ä-pakkauksen toppapuvulla, ja sitä ei voi kyl tuskin tän talven aikana pojalle pukea, mahtuu meinaan pelkkään puvun keskiosaan koko mies :LOL: Nyt ulkoiltu siinä pakkauksen raidallisessa kevyttoppapuvussa, oon pukenu alle alusvaatekerran, plyyshiasun ja villahousut ja -nutun. Mietityttää pärjäämmekö näillä kevääseen asti... :| Kaupoissa en oo nähny enää nyt vauvojen toppapukuja, ovatko lie loppuneet... Kertokaa heti jos näätte esim. Lindexissä pikkuisia toppapukuja halvennuksessa!
 
Mötkylä joo sama vika täällä että jos neiti on jo kovin nälkäinen niin hankalaa tuo syömisen aloittaminen kun parkuu ja huitoo nyrkeillä minkä kerkeää ja aina kun saat kumin hollille niin johan se taas huitasee sen menemään :)

Ootko kokeillu yöllä tylysti tehdä niin että kun herää syömään, syötät ensin minkä syö ja sen jälkeen vaihdat vaipan? Meillä ainakin neiti herää tuohon vaipanvaihtoon ja sen jälkeen syö lisää. Tosin yöllä en ole jaksanut stressata vaan syötän sen minkä syö ja annan nukkua sitten. Saapi syödä toisen rinnan sitten seuraavalla syötöllä...

Ja pumppaamalla et välttämättä saakaan ulos paljoa mitään, näin luin imetystukilistan nettisivuilta. Käy tuolta lukemassa jos helpottaa oloa/tiedonnälkää http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=section&id=9&Itemid=165

Meillä kanssa napa vuosi jonkun aikaa verta mutta nyt on jo pysynyt siistinä. Tyttö 3vk ja 4pvää.
 
Hei :wave:

Neuvolatäti kävi tänään..Pojan paino noussut syntymäpainoista 420g ja pojalla ikää 2viikkoa, eli hyvin tissimaidolla pärjätään. Olen siis nyt viimein päättänyt että alan luovuttamaan tätä maitoa. Nuo määrät mitä pakkasessa nyt on niin riittää hyvin meille alkuun ainakin hätä varaksi. Ja hyvät vaipparahathan niistä saa :D .. Pojalla kaikki oli muuten hyvin. Silmät vain tahtoo rähmiä kovasti. Jos vielä ensi viikolla rähmii niin saa poika silmätipat.

Yövalvomisiin täti antoi neuoksi, että menisin toiseen huoneeseen nukkumaan ja isä toisi pojan aina rinnalle. Vauvat saattavat nukkua paremmin kun ei äitin hajut ärsytä niin kovasti..Kuulemma toisilla auttanut parin yön jälkeen ja toisilla taas ei..

Yöllä saa hyvin hereille juuri kun vaihtaa vaippaa aina tissien välillä.. Auttoi meillä ainakin alkuun, kun poika ei meinannut herätä. Enää ei tuota ongelmaa ole vaan ennemmin se nukkuminen :D

:attn: miten te annatte noita rela-tippoja.. Ja paljon niitä päivässä saa antaa??
 
Toivottavasti en nuolaise liian ajoissa :p , mutta eilen Disflatylin ansiosta (tai muuten vaan...) neiti oli hyvin onnellisen oloinen :heart: .
Relaa en vielä anna ja devitolitkin aloitetaan vasta, kun nähdään, kuinka neitokaisen vatsa toimii.
Yösyömisestä: Meillä syö neiti myös vain yhdestä rinnasta ja siitäkin vain n. vartin kunnes nukahtaa. Tosin maitoa suihkuaa siihen malliin, että uskon hänen saavan masunsa täyteen.
Shamandalie: Minäkin syötän öisin makuuasennossa ja nukahdan siihen. Joudun pitämään kädellä rinnasta kiinni, että vauva saisi nenän kautta hengitettyä, kun jotenkin tuo hinkki on päässyt turpoamaan :ashamed: ja sitten kun herään, käsi ei enää pidäkään rinnasta kiinni ja oon ihan paniikissa, että saako se poloinen henkeä ollenkaan :eek: . Pitäisi ehkä nousta istumaan, mutta yöllä se makuuasento vaan tuntuu luonnollisemmalta.

Jälkivuoto mulla on melkein loppunut ja ilmeisesti ompeleetkin on korjautunu varsin mukavasti, mutta ihmeellinen paineentunne tuolla alapäässä on |O .

Neiti kasvaa muuten ihan silmissä :whistle: ... Kun kotiuduttiin sairaalasta, olivat kaikki 56 cm vaatteet ihan jättisuuria. Nyt ne on ihan jämptejä =) . Onneks ei ole montaa 50 cm vaatetta, kun ne jäisi jo pieneksi.

Mä en halua päästää miestä töihin :( . On ollut niin mahtavaa olla yhdessä kotona koko perhe. Ihan eri asia kuin normaali loma, vaikka silloinkin on toki superihanaa, mutta silloin aina tarvitsee tehdä niin paljon kaikkea. Nyt ollaan vaan saatu nauttia toistemme seurasta ja ihailla pikkuista :heart: . Olis pitänyt lotota eilen :headwall: .

Oikein hyvää uutta vuotta kaikille siltä varalta, etten tänään enää ehdi taajuuksille :wave: !
 
Rillukka Mä oon antanu noita Reloja ja muita tippoja ihan niin että puristan/otan jääkaapista muutaman tipan tissimaitoa teelusikkaan ja tipautan tipat siihen päälle ja koitan ujuttaa sen litkun vauvan suuhun niin että valahtaa kielen päälle niin yleensä menee suoraan kurkkuun nätisti.. välillä onnistuu jotenkin työntämään kaiken ulos suupielestä :D

Tosin tänään kokeilin ja tiputtelin nuo Cuplatonit suoraan suuhun kun siinä suutaan aukoi, vähän maiskutteli tippojen välillä :) Ja toi Cuplaton on aika paksua niin pari kertaa oon tipauttanu ne tuohon rintakumiin kun alan syöttää, sieltähän ne menee ja maito huuhtoo ne kumista suoraan suuhun =)

Melkoista virittelyä mutta eiköhän se näppärin tapa sieltä vielä löydy...

Ja tuossa pullossa lukee että annostus on 5 tippaa vauvasta vaariin... Itse tein niin että annoin ekana päivänä aamulla 3 ja illalla 2 ja sitten vaan aamuisin tuon 5 tippaa...

Eilen kokeiltiin kestoja ensimmäisen kerran lopputuloksella falskaus :) Tänään meni jo paremmin, jee jee :)

Ja nyt vaava ensimmäistä kertaa kantoliinassa kun ei tullut mistään mitään kun neiti alkoi kaivata sylkkyä... Tänään kyllä sylkytelty normia vähemmän että ihmekös tuo...
 

Yhteistyössä