JOULUVAUVAT 2007 joulukuussa

Kiitos kaikille uni ja syöntiaika vastauksista. Tänään mies nukkuin jopa 4h pätkän ja söi todella reippaasti. Toivottavasti unta riittää yölläkin :whistle: .

Ristiäisistä tytölle olisi ollut nimi, mutta tälle pojalle on todella hankala keksiä.. Mutta ajankohta on varmaan joskus helmikuussa..
Meillä joulupukki teki yllätysvierailun, josta isi ja äiti ei tiennyt mitään.. Äitikin oli sopivasti pyyhe päälle saunan raikkaana pukkia vastaan ottamassa. Poika vain koisasi sikeitä. No on onneksi valokuva todisteena. Vaatteita saatiin paljon ja yksi iso pehmolelukin.. vauva kirjaa olen ahkerasti kirjoitellut, jotta muistot tallentuisi mahd. hyvin..

Pojalla ilmeisesti silmätulehdusta yrittää pukata. Neuvolatäti antoi kotikäynti ohjeenaan puhdistaa silmät keitetyllä vedellä.. Toivottavasti ei mene siihen pisteeseen että täytyy tippoja mennä hakemaan..

Mutta nyt äkkiä untenmaille, jos sitä saisi nukkua muutaman tunnin.. Isäntäkin on juhlimassa varpajaisia..

Rillukka ja pikkumies 1 vko + 1 päivä
 
Hei vaan kaikille!! Jospas mekin Vertti-tytön kans ilmoittauduttais tällepuolelle "kasvamaan"... Meillä neiti oli tosiaan kunnon hätähousu... vissiin olettekin jo tuolta odotuspuolelsta lukeneet tuon synnytys kertomuksen mutta pistänpäs kuitenkin tähänkin... jos vaikka jotain "kiinnostaa lukea".... :LOL: :LOL:

Elikkäs meidän "hätähousu-neidin" synnytyskertomusta ;)
Torstai oli ihan normaali päivä joskin sitten laiskuuttani siirsin imuroinnin perjantai aamulle(joka sitten jäi tekemättä;) ja kävin saunassa ja suihkussa jo päivällä kun oli lasten kuusijuhla illalla ja oli sielä lasten kans ja selittelin kaikille että ei meidän pikkusta kiinnosta joulupukki ja saas nähdä haluaako edes raketteja kattomaan :LOL: ja illan aikana ei mitään "normaalista poikkeavaa" muutamia epäsäännöllisiä supistuksia sillon tällöin :whistle: ja joskus puoli kahentoista aikaa lopettelin telkan kattomisen ja lähin nukkumaan. Ja heräsin suunnilleen puoli kaks kun tuli kipeämpi supistus joka tuntui kyllä sekä mahassa että kohdunsuulla ja kun se meni ohi niin maha ihan löysälle ja äkkiä vessaan ja sitte takas sänkyy makoilee ja odottelee tuleeko vielä :kieh: no kolme supistusta tuli 15-20 min välein ja aina veti mahan löysälle sen jälkee rupesivaat tiheneen ja olivat jotan 7-10 min välein ja ravailin vessan ja sängyn väliä ja sanoin jo miehellekki että varmaan kohta päästää lähtee, joskin oli niin unenpöpperössä ettei tainnu tajuta edes, sitte paria minuutti availle kolme menin taas vessaan ja kun istuin pöntölle niin tuntui eka kerran että jo että ponnistuttaa ja tuli sellanen olo että ei hyvänen aika nyt ei kyllä ehdi millään oulaisiin asti (vähä vajaa 100km) ja yritin huhuilla miehelle(lapsia herättämättä;) että nouse äkkiä ylös ja lopulta kun huutelin että soita äkkiä ambulanssi niin heräs ja tuli kattoon mikä on ja soitti sen ja anto ajo-ohjeet ym ja lopetti puhelun niin sanoin että tule äkkiä tänne tämä ei odota enää yhtää vaan tulee nyt. Mies kisko samalla vaatteita päälle ja tuli vessaan kattoon ja oli jo lähdössä hakeen puhtaita pyyhkeitä ym kun sanoin että et mene enää minnekkään että pää on jo puoliksi ulkona jossain vaiheessa olin noussu seisoo pöntöltä ja ponnistin seisoltaan ja samantien mies otti vauvan kiinni ettei tippunu lattialle, ja putsaili nielua ja vähä ravisteli että pikkunen rupes itkee... ja antoi mulle syliin ja siinä sitten istuskeltiin pöntön reunalla kun isäntä haki harsoa ja pyyhettä pienen lämmikkeeksi ja kuivaili lattiaa ja odotettiin ambulanssin tuloa. Kun ambulanssi miehet tuli he sitoivat napanuoran ja sovittiin että lähdetään ajelee kohti sairaalaa ja istukka saa tulla matkalla ;) tässä vaiheessa tytöt 10 ja 8v tulivat yläkerrasta kattoon mitä ääniä kuuluu ja näkivät pikkusiskon enne ku lähettiin... istukka syntyi sitten vasta sairaalassa kun kätilö sitä vähä "nyppäs" mutta oli ihan kokonainen ja ok. samoin kun itellä ja vauvalla ei ollu mitään kummallakaan ja kävin salissa suikussa ja vauva punnittiin ja pestiin ja siirryttiin osastolle. Lastenlääkäri oli aamulla jo kierrolla ja sain juteltua itteni ja vauvan kotiin jo illaksi, kun mies pääsee töistä ja tulee hakee... Elikkä nyt ollaan jo täällä kotona opeteltu taas vauvaa-arkea tässä kaiken joulutohinan keskellä... ja isosiskot ovat ihan innoissaan ja kilpailevat kumpi saa vaihtaa vaippaa enemmän ja heti jos vähän inähtaa nin on jompi kumpi hakemassa syliin...

Tulipas pitkä ja sekava tuosta selostuksesta mutta jokseenkin sekava se oli kieltämättä ja pätkiä ettei oikeen muista miten kaikki meni... mutta ihan ok eikä kummallekkaan itelle tai miehelle siittä mitään kammoa jääny :whistle:

Äitiliini ja Vertti-tyttö 5vrk
 
Saparo: Meillä kans on kiire homma tuo vaipan vaihto. :D Tai siis siitä kun on peppu pesty, niin kiireellä hoitopöydälle ja uus vaippa paikalle, ettei tarvii joka vaipanvaihdon jälkeen uutta pyyhettä ottaa. :D Eli siis vaikka kuinka kakkaa ennen vaipan vaihtoa, niin kuitenkin sieltä kunnon prujut saadaan sitten heti uuteenkin vaippaan. Nyt ollaan onneks opittu siihen, et nopeesti vaan vaippaa alle niin pyyheyykkiä säästyy. :D Koitettiin eilen vähän hämätä, että avattiin vanha vaippa, annettiin hetki olla auki ja laitettiin taas kiinni, mutta ei toiminut, uutta vaippaa odotti ja sinne sitten tulikin taas kunnon kakat. :headwall: :D Eipä ole vauvakaan helposti huijattavissa. ;) Ja joululahjoja neiti sai; vaatteita, päiväpeiton ja leluja. Onneks ei saanut vakio suklaakonvehti rasiaa sentään vielä. :LOL:

Äitiliini: luin jo aikaisemmin sun synnytyskertomuksen, mutta luin kyllä nytkin. :) En voi sanoa kuin huh huh. :) Miehelle tuosta just pääkohdat luin ääneen, ja tuo naureskelee sitten kuitenkin päässeensä helpolla kun ei tarvinnut kuin kädestä pitää, ei tarvinnut sentään koppia ottaa. :D Mutta hyvä että isännällesi ei kammoa jäänyt. Meidän ukko ois varmaan pyörtynyt ja oisin sitten sitäkin saanu siinä samassa hötäkässä hoivata. :D :D

Nyt on lapset nukkumassa, tosin pienempi varmaan kohta heräilee kun on kohta 4h jo nukkunut. Hyvä niin, jos sitten jaksaisi olla illalla hereillä kun mennään mun vanhemmille kylään. :)

liinuli: ihana kuva sulla profiilissa. :heart:

Shamandalie ja TorstiTyttö jo kaks viikkoa :heart:
 
Sitten vielä kyselyä... onko muilla tullut synnytyksen jälkeen peräpukamia? mulla ne ilmaantui taas (lauantai-iltana) toisena päivänä synnytksen jälkeen ja sunnuntaina sain supot mutta edelleen meinaavat vaivata... :whistle:

Entä turvotuksesta tai verenpaineesta... :eek: kun mulla on edelleen lääkitys päällä ja paineet ovat sllä suht normaalina pysyny, mutta turvotus on melkeen pahempi kun viimesinä raskauspäivinä... no perjantaina tulee terveydenhoitaja kotikäynnille niin pitää kysellä mitä tarttis tehdä... ja 2.1 meillä on lääkärille aika neitin tarkistuksiin kun kotiuduttiin sairaalasta niin nopeasti... :whistle: tai oltiinhan me sielä melkeen 13 tuntia :p

mutta nyt menen tekeen pika siivousta kerää tavaroita lattioilta ja sitten syöttämään pikkuneitiä...

päivittelin profiiliin kuvia ja noita "ticcereita"
 
Moikka!

Ajattelin kanssa tulla hiukan kertoilemaan näitä vauvakuulumisia...

Eli meillä nukutaan päivät ja kukutaan yöt... :D Vauva tankkaa yöllä maitoa ihan hirveesti ja päivisin nukkuu sellaiset 2-4 tuntia putkeen. Nytkin on pikkuinen vedellyt jo reilut kaksi tuntia unta eli meillä on vähän tuo unirytmi päälaellaan, niinkuin varmaan kaikilla vauvoilla aluksi... Kakka on ollut pikkuisen piukassa nyt pari päivää.. Huomaa, että häntä selvästi masu välillä vaivaa, johtuu varmaan noista jouluruuista. Esikoisella oli kanssa tosi herkkä masu ja se koliikki-itku ja valvominen alkoikin sitten 2 viikon iässä. Toivoisin niin kovasti, että tällä kertaa siltä vältyttäisiin. =)

Jouluaattona meidän neiti valvoi tyytyväisenä yli 3 tuntia putkeen. Hän halusi tietty osallistua, kun sukulaiset oli meillä ja joulupukki tuli yms... :D

Itsellä olo on todella väsynyt, mutta niin onnellinen. :heart: Kyllä se sydän pakahtuu, kun tuota pientä ihmettä seurailee ja nuuhkii... Voiko ihanampaa tunnetta olla. :heart: :heart:

Äitiliini75: Mulla on edelleen peräpukama tallella. Tuli muutamaa viikkoa ennen synnytystä ja vielä on tallella. Onneksi ei synnytyksessä mitenkään kauheasti suurentunut, kun tuo ponnistaminen oli aika raju juttu... :D
Kylläpä sun synnytys oli nopia ja isäntä pääsikin tositoimiin, huh huh..
:D

Ulkona käytiin eilen ja tänään vähän vaunukävelyllä, sellaisella vartin lenkillä, mutta jos huomenna on lämmintä käydään varmaan pidemmällä lenkillä. Sairaalasta sanottiin, ett heti vaan vauvan kanssa saa mennä ulos, kun ei ole pakkasta.

Olo on jotenkin uskomaton ja kun katselee ja pitää esikoista sylissä, tuntuu hän niin isolle jytkylle... :LOL: Tähän asti on tottunut, että hän on se meidän pikkuinen ja nyt on tuo ihana käärö talossa. Esikoinen on ollut aika mahdoton. Onko muilla toiset lapset näyttäneet mustiksen merkkejä? Meillä tyttö paukuttelee tahallaan ovia, kun vauva nukkuu. Ja kun imetän vauvaa, hän tulee pomppimaan sängylle... No, siinä sitten välillä kyllä oma hermo koetuksella... Ja jos hänelle sanoo yhdenkin poikkipuolisen sanan, juoksee hän huoneeseensa itkemään... Tuntuu pahalle esikoisen puolesta, mutta onneksi nuo lapset on aika sopeutuvaisia. Ja kyllä hän paljon paijaa ja pussaa pikkusiskoaan ja laulaa hälle, että tämä rauhoittusi. =)

Tämmöistä tänne vauva-arkeen... Vielä kun saisi tuon masun toimimaan paremmin. Tuntuu, että ilmaa tulee paljon, mutta se kakka on vaan hiukan piukassa ja öisin se vaivaa. Olenkin vähän yrittänyt hieroskella vauvaa, mutta ei se oikein ole auttanut... Toivotaan, että se tästä lähtee...

Riikkuli ja pikkuinen 7 päivää vanha :heart:
 
Asrai: Juu, kyllä tää uskomatonta on, kun tyttö vaan päivät tyytyväisenä nukkuu ja yöt tankkaa... Mies käveli tytön kanssa yöllä puoli tuntia, ett saisi hänet lopulta nukkumaan, kun ensin veti mun rinnat ihan kuiviksi, jonka jälkeen sitten täysin tyytyväisenä valveilla yli toista tuntia, sitten taas tissiä ja ihan selvästi ei sitä nälkäänsä enää lopulta halunnut, vaan imemisentarpeeseen. No, mies otti tytön kapaloon ja lähti kävelemään, niin puoli tuntia ja neiti nukahti ja kun tuli viereen, niin heti hamuili rintaa... No, iskin tissin suuhun, hän lutkutti sitä viisi minuuttia ja nukahti. Ja nukkui sitten 5 tuntia putkeen... Minä sitten jo hiukan herättelin syömään ja aamutoimille. Sitten hän tänään valvoi reilun tunnin ja on nyt vetänyt sikeitä taasen reilut kolme tuntia... :D Eipä tässä muuten, mutta kun on tuo tyttökin, jonka kanssa aamulla pitäisi meidän jaksaa touhuilla... Toivottavasti saatais molemmat nää meidän vauveleitten rytmit oikeinpäin, niin olis paljon helpomapaa... :D Ja meidän neitikin nukkuu mun viekussa yöt... En osaa enkä raaski häntä koppaan laittaa ja se on ton maidonnousun kannalta vaan hyvä juttu, jos lapsi nukkuu perhepedissä. Meillä esikoinen nukkuin ensimmäiset 7 kuukautta joka yö meidän vieressä eli niin kauan kun annoin rintaa... :D

Riikkuli taas
 
äitiliini: Mulla kans turvitus jatkui vielä muutaman päivän synnytyksen jälkeen, itseasiassa vielä kotonakin turvotteli käsiä ja jalkoja niin että pelkäsin että ei toksemia kuitenkaan ollut hepottanut, vaikka kuulemma harvemmin se enää synnytyksen jälkeen pahenee. Mut jotenkin meni usko, kun mulle sanottiin että mun ois sitä tosi epätodennäköistä edes saada, koska ensimmäisessä raskaudessa sitä ei ollut ja sama mieskin vielä on... :whistle: Mutta kyllä se sitten kuitenkin melko pian alkoi helpottaa, ja enää ei turvottele ollenkaan... :) Että ei ne kai ihan heti sitten kuitenkaan katoa? Ja mulla ei muita toksemian oireita enää ole ollut, turvottelut on ainoat. Tosi ihan peloissani tunnustelin itseäni koko ajan et särkeekö päätä ja muuta mitä oli loppuraskaudesta... :ashamed:

Riikkuli: Meillä esikoinen ei osoita mieltä vauvalle (onneksi!) mutta meille vanhemmille kiukuttelee. Milloin on ruokapöydässä väärät ruokailuvälineet (jos on haarukka, haluaa lusikan ja toisin päin. Jos on kummatkin, niin sitten on väärä lautanen ;)), milloin hänelle laitetaan liian likaisia vaatteita ( :whistle: ) ja mitä milloinkin. En sitten tiedä oisko mukana myös uhmaa, mut tosiaan väliin on hermo koetuksella. Meillä onneksi vauva on niin hyvä nukkumaan, ettei herää vaikka sisko vieressä meuhkaa ja touhuaa, päin vastoin, nukkuu paremmin kun on melua... :whistle: Huomaa että tuo on maha-aikana jo tottunut tuohon esikoisen melko kovaan ääneen. :LOL: Muutama päivä kotiutumisen jälkeen vauva nukkui meidän sängyllä, ja esikoinen leikki meidän makkarissa ja normaaliin kovaan ääneen höpötteli sun muuta, ja vauva vaan nukkui. Sitten esikoinen meinas tippua sängystä, niin isäntä vähän normaalia kovempaan ääneen sanoi et "VARO" kun säikähti, ja vauva säpsähti. :D

Asrai oli siivoillut... Minäkin aamupäivällä vähän tavaroita järjestelin ja leluja vein olohuoneesta tytön huoneeseen ja pistin tytönkin tavaroitaan korjaamaan, niin tämä kysyy silmät suurena "Äiti kuka meille tulee?". :D Totesin ettei kukaan, et kai sitä voi siivoilla vaikkei kukaan tulekaan... :whistle:

Mutta nyt pitää mennä herättelemään vauva vaipan vahdolle, kun oli puhe et mun vanhemmille mennään siinä 17 maissa... Päästään sitten ajoissa kotiinkin... Mies menee huomenna töihin, ja meillä on jännä päivä kun pitäs ihan ajoissa päästä tyttöjen kanssa liikkeelle... :whistle: Huomenna on vauvalla eka neuvola, ja sitä ennen vien esikon mun vanhemmille... Onneksi mies lähtee kuskaamaan niin ei tarvii bussiin ehtiä (menee kerran tunnissa niin että neuvolalle pääsee suoraan). Ajattelin sitten samalla reissulla käydä verikokeella kun saan lähetteen neuvolasta. On sitten ne toksemia seulat vielä otettu kun ne piti parin viikon päästä ottaa... Jännittää, mut kai ne laskeneet on kun ei oireitakaan ole... Ihanaa kun mahtuu sormuksetkin sormeen. :D
 
No niin joulu alkaa olla kohta loppumaisillaan...

Me ollaan miehen kanssa joulu ihmetelty että mistä meille tulee noin helppoja vauvoja???Kaikki 4 samanlaisia, että rytmi jo vastasyntyneenä selvillä... Poika ei ole vielä yhtään yötä valvottanut, jaksaa seurustella aamuisin n.1½-2h, saman päivällä ja illalla ennen yöunia. Viime yönä söi kerran! Pani nukkuun ennen yhtätoista, söi puoli unissaan klo 03.15 semmosen 10 minuuttia ja nukku 7ään jolloin söi noin 5min ja nukku vielä 9ään. Eli tällä mammalla ei univelkaa ole päässyt kertymään. Muutenkin tosi tyytyväinen vauveli ainakin toistaiseksi, ei paljoa itkeskele. Saa nähdä jättääkö tämäkin yösyönnit yhtä aikaisin kun muut lapset meillä eli 1-2kk iässä. Pelkkää rintaa on tarttenut tällekin vauvalle antaa, ei ees kyllä omisteta pulloja...
Meillä tulee terkkari ekalle kotikäynnille vasta maanantaina kun poika yli 2vkoa. Aika myöhään minusta kun laitokseltakin kotiuduttiin ennenkuin poika oli 2vrk.

Maikka + poika :xmas: 11pvää

muoks, oliko muuten Tuitsun vauva jo saanut jouluna nimen,jos oikein muistan?!En minä sentään utelias oo :LOL:
 
Käytiiin herran kanssa tunnin vaunulenkillä tihkusateessa =) Kyllä teki hyvää, etenkin äitille =) vähän tuulettua.... Meille sanottiin sairaalassa että saa mennä heti ulos, neuvolan täti oli käydessään taas sitä mieltä että vasta kaksi viikkoisena ulos (jätin sitten sille kertomatta että oltiin jo käyty ulkona :kieh:

Äitiliini: Mä sain kans synnytyksestä muistoksi peräpukamat mutta onneks ne on jo hävinnyt ilman minkäänlaista "hoitoa".

Syödäänkös teillä tuttia? Täällä ei oikein tahdo kelvata... Olisin halunnut että syö niin olis isällä hoitaminen helpompaa kuin kelpais muukin kuin vain tissi lohdutukseen.

Herralla täällä vähän ilmavaivoja ja unen saaminen vähän hankalaa mutta nukahtipas viimein. Eli nyt täytyy lähteä kotitöihin jotta saa jotain aikaseksi.... Huomenna ajattelin mennä alennusmyynteihin vähän kierteleen ja tuulettuun itse :)

Saparo + poitsu 12 pvä
 
Hyvää joulun aikaa vaan kaikille! Ajattelin muutaman sanan vaihteeksi laittaa tännekin, kun kuitenkin luen säännöllisesti kaikkien teidän tarinat täältä. Just tultiin miehen ja vaavin kans tunnin vaunulenkiltä. Mun sisko katso vanhempien lasten kanssa sillä välin joululahjafilmejä, ja katsovat vieläkin. Tortut uunissa paistumassa.

Huomenna meillä ois eka neuvolakäynti. Vauva on silloin päivää vaille 4 vk. Ei kai siellä muuta ole kuin punnitus, mittaus ja neuvolakortin saanti, jotta se on sitten 6vk lääkärireissulle valmiina. Meillä on poika ollut tänään ihan kummallisen virkeä, nukkunut tosi vähän. Ennen viimesimpiä unia valvoi vissiin lähemmäs 4h! Katotaas miten siten yö. Taitaa olla se tiheän imun kausi menossa, kun viime yönä syötiin kahden tunnin välein. Vatsavaivaakin meillä vielä on, vaikka paljon helpottivat cuplatonin jälkeen. Meillä on masuvaivaa ollut kaikilla lapsilla, joten sikäli ei tullut yllärinä. Pitää vissiin ajatella niin, että meillä on sitten lasten kanssa myöhemmin helpompaa, kuten on ollutkin. No nyt kutsutaankin taas, joten heippa!

Vielä jotain, peräpukamista (ihana aihe!) mm. kyseltiin. Mulle tuli synnytyksessä armottomat pukamat, mutta ne on nyt itsestään 4 viikossa lähes kadonneet! Ootteko miten ahkerasti tehneet niitä lantionpohjajumppia? Mä en millään viitsisi, vaikka tiedän, että ne ois tosi täkeitä.
 
äitiliini täällä kanssa peräpukamat loistaa olemassa olollaan.. Eilen yksi pukama puhkesikin.. Mutta ei niistä kauheaa vaivaa ole, ne vain on tuolla..
Virtsankarkailu alkaa pikkuhiljaa helpottaa, ei joka yskäsyllä ole kuset housuissa :LOL:

Asrai ja Riikkuli meidän poika kans nukkuu päivällä 4 h unia ja yöllä kukkuu tissillä. Viime yönäkin tunnin välein heräsi. Kovasti pojalla yöllä sitten pierettää ja vaippaa saa vaihtaa tosi tiuhaan. Mutta sen olen huomannut, että kun pojalla on kylpypäivä niin se nukkuu paremmin :D
Mietis tuossa et kokeilisko iltaisin antaa niitä cuplaton tippoja niin olisi pojalla helpompi nukkua yöllä.. Kaikki keinothan sitä kokeilee et lapsella on mahd. hyvä olla =)

Hikkaileeko teidän vauvat usein?? Pojalla tuntuu olevan yhtenään hikka, joka sitten helpottaa kun pääsee tissille :whistle:

Meillä on ollut kotiutumisesta ei noin viikon ajan ihan hirvee vierailu rumba.. Tuntuu et vieraita tulee ikkunoista ja ovista :kieh: .. Ei siinä, minusta olisi tavattoman ihanaa jos ne edes soittaisi ennen kuin tulevat, mutta hyvin hyvin harva sen on tehnyt :kieh: . Yksikin yö kun poika valvoi 3 tuntia ja minä olin valvonut ties monettako kymmenettä tuntia, niin mulla pääsi armoton itku kohtaus kun olin niin tavattoman väsynyt. Sitä vain hoki "nuku nuku" ja välillä nuokuin kun poika vain roikkui tissillä :(
Pelkään että poika tukehtuu tissin alle, jos en pidä nänniä kahden sormen välissä, mulla kun nämä tissit on aivan valtavat :whistle:
Olen mietiskellyt tuota maidon luovittamista, kun joka syönnin jälkeen saa pumpata tissit tyhjiksi. Ihan hyvin sillä tienaisi 19 ? litra.. No täytyy saada pojan kanssa arki luistamaan ensin..

Mutta jospas sitä nukkuis itsekin.

rillukka ja pikkumies 10 päivää
 
Saparo kyseli tutin syömisestä... Meillä ei kovassa käytössä tutti ole, joskus iltasella nukahtaessa jos sattuu heräämään kun siirretään omaan sänkyyn ja silloin kun ollaan autolla jonnekin lähdössä kun kaukalossa tuppaa aina harmitus iskemään. :D Silloin tutti on hetken suussa ja sitten onkin jo uni tullut. :)

rillukka: meillä oli eilen harvinainen päivä, hikkaa ei ollut kuin kahteen otteeseen. Eli siis täällä hikataan edelleenkin usein... Ja meidän neidillä hikka tulee usein heti pian syömisen jälkeen, ja silloin kun tissiä tarjoaa niin tuo vaan nuoleskelee eikä ime. :kieh: :saint: Näitä kertoja varten on aina keitettyä vettä pullossa, niin saa siitä sitten antaa jos ei maito kelpaa heti uudelleen. :)

Käytiin tänään neuvolassa, tosin ei saatu vielä neuvolakorttia, kun käytiin vanhassa neuvolassa vaan näyttäytymässä... Saadaan kortti ja d-vitamiinit sitten kun mennään seuraavaksi, se on sitten 1kk iässä täällä uudessa paikassa. Nyt vaan mitattiin ja punnittiin, ja nyt painoa oli 5030g (2vk sitten oli 4480g :D) ja pituutta oli nyt 55,5cm, eli 3,5cm tullu kahdessa viikossa. :eek: Ainakin maitoa riittää ja se on ilmeisen tukevaa kun noin on jaksanut kasvaa. :D Tänään mennään kauppaan illalla, niin ajattelin jospa sen rintapumpun tänään ostaisi niin pääsisi sitten kunnolla pumppailemaan tyhjiksi syömisen jälkeen... Ja saa sitten joskus isäntäkin tyttöä syöttää... :) (Ihan vaan pohjustellaan sitä, että mä pääsen sitten ennen ristiäisiä oikealle kampaajalle kun on kumpainenkin ehtinyt totutella pulloon. :D)

Sitä piti kysyä, että nukkuuko teidän vauvat hiljaa? Siis kun esikoinen ei tuollaista meteliä pitänyt nukkuessaan kuin tämä käveri. :D Ähisee ja puhisee, vääntää kakkaa ja piereskelee ja kun katsomaan menee niin ihan täydessä unessa. Nyt on vielä alkanut murista kaiken muun päälle. :kieh: Mä valvon kun kaveri puhisee, ja valvon taas kun on ihan hiljaista... :headwall:
 
Shamandalie: Täällä on kanssa tosi kovaääninen nukkuja! Kierii ja pyörii vaikka kuinka ja vääntelee itseään kauheen ähinän ja puhinan kera. Murinaa on myös kuultu useaan otteeseen. :) Sitten kun käy kattomassa niin usessahan toi on! :) Saattaa sängyssäkin aamulla olla selällään vaikka kyljelleen laitaa vasten sen oon laittanu nukkuun...ja viä topannu peittoo masun puolelle mutta kummasti se vaan kääntyilee.

Muuten täälä on menny ihan hyvin, tosin viimeyö oli kamala kun koko joulu on oltu menossa ja vauva tietty mukana niin se oli sitten ihan ylikierroksilla eikä nukkunu millään...Peruin sentakia tän aamusen neuvolankin kun päätin että nyt on saatava neiti rauhottuun ja loppuviikko ollaan tekemättä mitään,josko se sitten vähän rauhottuisi.
 
suzyco: Kiva kuulla että täällä ei ole ainut puhinapossu. :D Meilläkin jotenkin kummassa pääsee selälleen kääntymään, vaikka pieni tyyny onkin selän takana. Sen saa aina ähellettyä kauemmas tai alemmas ja siitä sitten selälle... No, hyvä et kuitenkin nukkuu. :D Ja toivotavasti teilläkin alkais pienellä joulustressi pian helpottaa. :)

Ajattelin jos huomenna aloittais antaan tota D-vitamiinia, jos muistan... Onneks se ei ihan päivän päälle ole koska aloittaa.. Jospa sitten muistais esikoisellekin antaa tipat kun alkaa vauvallekin niitä antaa... :ashamed: Esikoinen on nyt saanut silloin tällöin vähän isompia annoksia tippoja, kun en oo joka päivä muistanut antaa. Onneks tuo tykkää noista tipoista niin välillä muistaa ite niitä pyytää. :D
 
Joulu ohi, uutta vuotta odotellessa :)

Asrai Meillä kanssa välillä vihreetä ryyniä vaipassa ja jostain luin että suunnilleen kaikki väliltä keltainen-vihreä ja vetelästä kiinteään on normaalia näillä pienillä. Neukkatäti sanoi että sitten jos alkaa kakka muistuttaa hiivaleipätaikinaa kannattaa huolestua...

Ja itse annan noita Cuplaton ja Rela-tippoja niin että laitan muutaman tipan maitoa lusikkaan ja siihen päälle tipat ja yritän sujauttaa kielen päälle sen litkun niin valuu nieluun... yleensä menee hyvin ja välillä neiti onnistuu pukkaamaan ne suupielestä ulos... mulla on jääkaapissa aina hiukan maitoa tuttipullossa (kun olen lypsänyt, jätän vähän jääkaappiin ja loput pakkaseen) niin siitä on helppo muutama tippa ottaa lusikkaan ennen imetystä. Ja kun se säilyy vuorokauden niin siellä on käyttövalmista koko ajan...

Täällä vatsavaivat rauhoittuneet kummasti, enää ei neiti huuda kuin henkeä vietäisiin syömisen jälkeen. Tiedä sitten onko auttanut Cuplaton vai maitohappobakteerit, pääasia että on parempi olo. Kakka/pierut tulee paremmin ulos ja kakka alkanut vähän kiinteytyä, ei ole enää ihan sellaista vesivelliä mitä oli tuossa alkuun...

Muuten on kyllä ihanan rauhallinen ja tyytyväinen neiti, ei juuri kitise. Nukkuu kyllä hiljaa mutta hereillä ollessaan ähkää ja mähkää koko ajan. Tutista täällä ollut juttua, minä tarjoan tuttia yleensä silloin kun "möykkää" sängyssään kovasti kun yritän itse nukkua yöllä =) Yöllä syödään 2-3 tunnin välein ja päivällä vähän harvemmin, niin kuin tuntuu olevan monella muullakin :) Tänään aamulla heräsi kuuden jälkeen syömään ja päätti että eihän häntä enää nukuta kun on jo aamukin, yhdeksään meni ellei ylikin ennenkuin nukahti taas, tuohon mahan/rinnan päälle mahalleen nukkumaan. Siinä sitten koisattiin vielä joku hetki...

Itsellä suurin ongelma on tällä hetkellä vuorokausirytmin totaalinen puuttuminen. Tilannetta ei ainakaan auta mitenkään tuo kaamos. Ei masenna tms. mutta kun ei ole valoa rytmittämässä päivää niin vaikka nukkuis kahteen päivällä, tuntuu että yö se on vielä eikä kannata herätä =) Nukuttais kyllä koko ajan.. Vauva varmaan miettii että on tuo kanssa yks tuo äiskä kun koko ajan pitäis muka nukkua :D

Noita D-vitamiineja pitäs meidänkin alkaa ottaa. Oon sitä vähän pitkittänyt ennen aloitusta että saadaan nuo yhdet masuvaivat kuriin. Ne tipathan aiheuttavat tosi monelle vatsan nipistelyä. Terveydenhoitaja antoi muuten hyvän vinkin että kun aloittelee uusia juttuja vauvalle niin kannattaa antaa aina heti aamusta niin ei mene sitten yöt valvoessa vatsavaivojen tms. takia.. ite en ois varmaan tajunnu, antaisin silloin kun sattuu muistamaan...

Tämä meidän neiti on muuten myös kova kääntyilemään sängyssä... kääntyy ihan reippaasti kyljeltä toiselle ja ees taas, etenkin hoitopöydällä ja meidän sängyssä. Välillä saa pitää kunnolla kiinni ettei neiti ota jalkoja alleen... Ja jos tuossa rinnan päällä pitää mahallaan niin ei mene kauaa kun sillä jo pää roikkuu olkapäältä yli kun potkii itsensä ylöspäin... Ja niskaa pitää tosi vahvasti ylhäällä, reippaasti nostanut päätä melkein syntymästä saakka...

Ristiäiset ajateltiin pitää tuossa tammi-helmikuun vaihteessa, riippuu miten pappi kerkeää. Nimen pitäis olla valmiina *koputtaa puuta* Ehtii sitten vanhemmat ja muut halukkaat järkätä vapaata jos nyt saa sovittua ja ilmoitettua ihmisille. Tänään tuli paperit nimeä varten postissa, isyydentunnustuskutsua odotellaan vielä.

Imetys sujuu hyvin edelleen, tuossa oli jo yksi epätoivon päivä kun tuntui että tissit tyhjänä mutta kyllä se siitä taas lähti. Ja aatonaattona oli outo kuumepiikki, nosti ihan parissa tunnissa kuumeen 38,7, toinen rinta hemmetin kipeä ja pinkeä. Ajattelin jo että nyt se sitten tuli se rintatulehdus. Haudoin rintoja lämpimässä suihkussa, imetin ja pumppasin ja tein vaikka mitä. Parina seuraavana päivänä lämpöä 37 kieppeillä ja rinta taas ihan normaalin tuntuinen. Sen olen nyt huomannut että ei tuo neiti syö ihan niin paljon kuin maitoa olisi tarjolla, pakko pumpata välillä pois jos syöttöväli kovin pitkä, muuten alkaa niin pingottaa. Eikä hän yleensä syö edes kuin toisesta rinnasta niin toinen jää toooosi pitkäksi aikaa käyttämättä...

Mitäs muuta... Neiti oli tämän perheen kiltein tänä jouluna ja sai mukavasti paketteja. Vaatteita lähinnä mutta niitähän aina tarvitaan. Nyt ois seuraavaa kokoa olevia bodeja yllin kyllin, vielä pitää ite ostaa niihin noita puolipotkareita kaveriksi... Ja hauskin lahja neidille oli Kärpät-tuttipullo :D Kyljessä lukee Kärpät kids. Tottahan se on että pienestä se on faniuskin aloitettava...

Mitenköhän tyhjäksi ostavat alennusmyynnistä vauvanvaatteet? Itsellä haluttaisi lähteä käymään mutta jää vasta uuden vuoden jälkeiselle ajalle enkä tiiä kannattaako sitten enää edes lähteä ajamaan.. Vai pitäskö pyytää joku käymään kaupoilla hakemassa mitä haluan ja lähettämään tänne....

Profiilissa meidän tonttu =)
 
Nyt on alennusmyynnit kierretty tai ne missä nyt viitsein. Lindexillä oli hyvät alet, jopa -70% ja niinpä poitsu sai paljon uusia vaatteita :) Toppavaatteita ei täällä ollut vielä alennettu mutta ehkä sitten myöhemmin niin saa ensi vuodelle toppikset valmiiksi molemmille lapsille. Porukkaa oli kyllä liikkeellä paljon ja reilu kaksi tuntia kun siellä kaupungille meni niin ihan riittävästi mun hermoille. Poitsu nukkui tyytyväisenä koko sen ajan mummin hoivissa.

D-vitamiini pitäis täälläkin aloittaa ja ajattelin viikonlopulle tuon aloituksen ajoittaa. Saatiin jo neuvolan tätiltä eka puteli.

Herra nukkuu niin täytyy lähteä tekeen jotain hyödyllistä ja saunan ajattelin tänään lämmittää. Jos tuon herrankin kylvettäisi. Viime kerralla ei oikein tykännyt kylvetyksestä ja huusi kuin palosireeni. Miten muilla on kylvetykseen suhtauduttu?
 
Hei vaan kaikille. Kerkesinpä vihdoinkin koneelle lukemaan juttujanne. Ja jos vaikka kerkeisin jotain asiaakin vääntää.

Kuinka kauan teidän vauvelit viipyy tissillä? Meillä imutellaan melkein aina tuollaisia tunnin pätkiä...poika syö hartaasti ja sitten sitä saa toisinaan herätellä, kun meinaa nukahtaa tissille. Taitaa joskus olla ihan huvikseen imutteluakin.

Miten muuten vaatetatte vauvat turvakaukaloon? Todettiin, että ei sinne ainakaan mitään paksua toppapukua voi laittaa, kun sitten ei poika mahdu koko kaukaloon niin, että sais vielä remelitkin oikeeseen kohtaan kiinni.

Ootteko jo nukuttanu ulkona päiväunia? Meillä oli tänään eka kertaa päikkäreillä ulkona vajaat kolme tuntia, osan ajasta oltiin tosin ihan kävelylläkin. Mielenkiinnosta kysyn myös, että miten vaatetatte vauvan vaunuajelulle?

Nyt ei taida keretä enempää kirjoitella, kun pitäisi keretä muitakin asioita hoitaa netissä, ennenkuin tissinperään taas huudellaan?

Ai juu, vaihdatteko vaipat vauvalle ennen vai jälkeen syötön? Meillä on huomattu sellanen seikka, että jos vaihtaa ennen syöttöä, niin saa olla kyllä tosi nopea (eli se ei onnistu kyllä koskaan ;) ) jos meinaa selvitä ilman itkuhepulia, mutta jos on syöttänyt ja sitten vaihtaa vaipan, niin poju köllöttelee tyytyväisenä koko vaipanvaihto session...tuntuu olevan sellasta sorttia, että mulle kaikki heti ja nyt, muuten alkaa huuto!!!

Mutta katellaan taas joku päivä, kun koneelle ehdin!!!
 
Täällä yks äippä on melkeen pelkkää silmäpussia koko eukko.. Yöt on siis niin levottomia. Vauva vaan syö ja parkuu vuorotellen.. Annan sille rela-tippoja, ja nyt ajattelin alkaa antaa taas noita Cuplaton-tippoja. Ite syön rela-tabletteja. Tota Cuplatonia ei kyllä varmaan ihan joka syömistä ennen voi antaa, meinaan kun poika nukkuu maksimissaan 2 tuntia kerrallaan(oli päivä tai yö ) ja syö niin usein, ja mulla on tissit kipeinä.. AUTS! Luen ihan ymmyrkäisenä teitin onnellisia vauvakirjoituksia, kun vaavit senkun vetelee pitkiä unia... Hiukanko oon kade.. mä oon vaan niin väsynyt.. Kyl mä koitan vaihtaa pojalle usein puhtaan vaipan, hyssyttää ja röyhyttää, ja syöttää.. En mä sit oikein muuta ossaa tehdä..

Mitä kun vauva nukahtaa rinnalle, mites sit on röyhyttämisen kanssa? Röyhytättekö silti vaikka vauva nukkuu?
 
Margaret: iso hali ja jaksuja... :hug: Tiedän tasan miltä susta tuntuu... Meillä esikoisella oli tosi pahat vatsavaivat ja täytyy sanoa, ett tänään on meidän neitillä ollut alkusoittoa siitä... Eli pierua pukkaa, mutta kakka ei tule! Ärsytin sitten kuumemittarilla tuota peppureikää, niin johan tuli tulosta. Kävin myös ostamassa noita rela-tippoja... Mä en röyhytä joka syötön jälkeen, jos nukahtaa... Tosin röyhyä ei läheskään aina edes tule, vaikka neiti valvoisikin ja röyhyttäisin.

Niin, täällä ollut vähän vatsavaivainen päivä. Suuresti toivon, ettei ole mitään pahempaa. Molemmat miehen kanssa ollaan ihan paineessa, jos taas alkaa sama rumba kuin esikoisella... :/ Yö meni taas kukkuessa lähinnä. Tänään kävin neuvolassa punnitsemassa vauvaa ja paino oli tippunut vielä sairaalan lähtöpainosta 40 grammaa eli lisämaitoa suositteli antamaan pieniä määriä, jos vauva vaikuttaa nälkäiseltä. Kyllähän arvelinkin noitten imetyssessioitten takia, että maitoa ei varmaan ihan tarpeeksi tule. Harmittaa sairaasti, kun esikoista imetin ihan alusta asti ilman korvikkeita. Pelkään, että nekin aiheuttaa noita vatsanpuruja pikkuiselle. :(

Meilläkin neiti oli elämänsä eka kertaa kotona kylvyssä eilen eikä sitten tykännyt yhtään. Huusi suoraa huutoa koko session ajan. :D No, onpahan nyt puhdas tyttö. :) Muutenkin koitan tuota turhaa veden kanssa lutraamista välttää, kun on yliajalla syntynyt vauva, niin tuo iho pakkaa olemaan kuiva ja hilseilee pikkuisen. :(

Tämmöistä tänään meidän arkeen. Onneksi neiti viimein nukahti pitkän imetys- ja sylittelysession jälkeen syliin ja siirsin hänet tuohon sohvalle nukkumaan. Mies ja tyttö lähtivät jäkismatsiin... :)

Riikkuli ja neiti 8 päivää :heart:
 

MARGARET: mä nostan aina syötön jälkeen pystyyn röyhtäseen nukkui tai ei.. yöllä jos syötän makuulteen en välttämättä nosta, saattaa röyhtästä jo siinä.. mut meijän poika kyl päästää ilmat ulos yleensä peräpäästä.. :LOL:

neuvolan täti kävi tänää.. hyvin on poika kasvanu, viikossa painoa tullut 350g, nyt siis painaa jo 3200g.. :heart:
kovasti sai poika kehuja et hyvin menee :)

kylpemisestä.. poika huusi ensimmäisen kotikylvetyksen ihan hirveesti mut eilen kun käytin niin oli hyvin rauhallinen...

vaatetuksesta: mulla turvakaukaloon se lämpöpussi, päälle oon laittanu sisävaatteet (alu ja päälly) ja sit se äippäpakkauksen kevytpuku... ehkä vähä liikaa se kevytpuku ku ollu +asteita ulkona... huomen ku mennää käy kaupungilla niin ajattelin laittaa vain sisävaatteet ku sit nostan siinä pussissa vaunuihin, ei tuu nii hiki kaupois ja pystyy pitää pojan ihan suojis.. ei tuu mitää pöpöjä!! vaunuilla ei olla käyty ollenkaa ulkona viel mut sinne kyl olisin varmaa laittanu toppapuvun ja viel toppapussin sisää.. :ashamed: mut jos on lämpöasteita ku lähtää vaunuilee nii ehkä laitan vaan ohuemman puvun :)

tissittelystä: päiväl poika syö tissiä pari minuuttia ja sillä saattaa nukkua 2-3tuntiakin, yöllä syö sit vähä pidempää ja useammin... ja yöllä myös saattaa syödä kummatkin tissit, päiväl kyllä ei...

nyt vaipanvaihtoon ja tissitteleen:)
 
Palasinkin pikavauhtia koneelle, poika vissiin niin väsy ulkoilusta, että simahti tissittelyn yhteydessä totaalisesti ja mamma pääsi koneelle takas :D

Mullois niin paljon kysymyksiä aina silloin mielessä, kun en ole koneella ja sitten ku tuun tänne, niin pää leikkaa tyhjää! Mutta, jospa nyt muistasin edes jotain.

Tuosta tissipumpun käytöstä. Mä oon pari kertaa kokeillut pumpata ja oon onnistunut saamaan vartin pumppauksella vaan(?) tuollaiset 30-40ml per tissi maitoa(jonka jälkeen maitoa ei enää tule). Sen jälkeen on tuntunut loppupäivän siltä, että maito on kiven takana tisseistä...poika on tuntunut ihan hermostuvan lutkuttaessaan tissejä...päätin sitten, että antaa pumppauksen olla siihen saakka, kunnes tulee pakottava tarve pumpata. Musta tuntuu, että mulla tuo maidontuotanto ei ole mitään hirmuista, kun ei ole oikeastaan kuin pari kertaa tuntunut tässä reilun kolmen viikon aikana, että tissejä kivistää...harmittaa, kun ois niin kiva saada tuota maitoa jemmaan, että voisi sitten joskus viipyä hiukka pidempään vaikka shoppailemassa. Ois niin kiva pärjätä ilman korvikkeita.

Onko kellään mitään tietoa siitä, miten paljon vauvan pitäisi määrällisesti tuota maitoa saada, vai voiko sitä edes sanoa, kaikkihan tietty ovat omia yksilöitänsä ja kunhan tyytyväisiä ovat, niin kaikki on okei?

Nyt se pää sitten leikka tyhjää, joten poistun takavasemmalle

:p
 
^ mä nyt en tiedä sitä että paljonko rintamaitoo pitäis millilitroissa saada mutta meillä kun syö korviketta niin ekoilla kerroilla söi vissiin jonkun 50ml kerta ja oli täynnä, sitten se siitä kasvaa niin että pariviikkosena toi söi jo n100ml kerta ja nyt reilu kolmeviikkosena syö kerralla 150-200ml joskus enemmänkin. Mä syötän niin paljon kun se vaan syö. :)

Kylpemisestä; Meillä ollaan kylvetty jo muutama kerta ja kyllä toi ihan tykkää,ei kauheesti huuda.

Vaipan vaihdosta; Meillä ei voi kuvitellakkaan ettävaihtais vaippaa ennen ruokkimista! Siitä seuraa sellanen itkupotku kohtaus että! :LOL: Harrastetaanko teillä muilla hoitopöydälle pissimistä ja kakkimista?? Meillä on tän päivän saldona kolme pissaa hoitopöydälle....se tuntuu neidin mielestä olevan aika kivaa!

Meillä tuli tänään tytön nenästä pikkunen räkäklöntti... :/ toivottavasti ei oo tulossa kipeeks...

Mun isä on myös aiheuttanut huolta ja murhetta, sillä oli aamusta ollu rintakipuja ja kauheen levoton ja ahdistava olo ja se oli sitten menny mun äidille ja ne oli yhdessä menny lääkäriin terveyskeskukseen...no sydänkäyrään ja verikokeisiin se pääsi mutta sitten sillä olikin lääkärinä joku indokiinalainen!! Ei sillä muuten mitään väliä oo mutta kun tää lääkäri ei osannu suomee kunnolla, eikä oikeen tajunnu mistä on kyse. Oli sitten antanu isälle ohjeeks ottaa buranaa tai asperiinia kipuihin... :eek: Kaskun ei mobilaattia... Kyllä mä sen tiedän että asperiinilla on verta ohentaja vaikutus mutta silti!! No isä sai onneks ajan toiselle lääkärille heti tammikuun alkuun ja jos aikasemmin tarvii niin menee yksityiselle. Äiti on nyt isän seurana ja vahtii sitä. :) Onneks ne on niin hyvissä väleissä vaikka ovatkin eronneet ja asuvatkin ihan 0,5km päässä toisistaan,on sitten vähän jotain turvaa. :)

Mä kävin tänään shoppailemassa! Ostin ristiäisiä varten kutsukorttipohjia ja sitten itselleno farkut ja paidan ja miehelle synttäri lahjan. On se vaan niin kivaa kun menee taas vanha vaatekoko päälle.

Oottekos te muuten paljon jättäny vauvoja isiensä kanssa?? Mä lähdin heti kun laitokselta tulin koirien kanssa pikku lenkille ja senjälkeen oon jokapäivä käyny lenkillä ilman vauvaa,pari kertaa on vauva nyt ollu mukana. Tänään kävin kaupungilla ja tossa parinviikon päästä ois tarkotus mennä kaverin kanssa viihteelle. :)

Ristiäiset meillä pidetään 20.1 ja vieraita tulee joku 40hlö,ollaan kirkossa ja seurakuntatalolla kahvit.
 
Joo o, ei pitäs kehua mittään ikinä :) Juuri kun pääsin kehumasta että neiti niin rauhallinen niin eilisilta meni rytmillä tissiä 5-10min, unta palloon, laskin sylistä sohvalle niin räps silmät auki, hetken viihtyi siinä, sitten taas syliin ja tissille jne... ennen puoltayötä vihdoin nukahti oikeasti ja nukkuikin sitten melkein viiteen.. Ja nyt aamulla heti ihanan virkkuna, taitaa neiti aavistaa että tänään (tai oikeastaan huomenna) pääsee shoppailemaan =)

Ajattelin tosiaan sitten "käväistä" mutkan Rovaniemellä kattomassa alennusmyynnit josko sieltä jotain tarttuis neidille ja miksei itellekin. Ja neidille pitää kyllä hankkia vaatteita, oli alea tai ei... Suzyco jo kehuikin että menee jo vanhat vaatteet päälle, täällä sama homma *tuulettaa* Tai no ehkä vähäsen kiristää housut mutta ei kerrota kellekään... :whistle: Painoa on lähtenyt nyt jotain ehkä 15kg ja lisää saa minun puolesta lähteä... melkein toinen mokoma...

Meillä kanssa iskä ollut vauvan kanssa kun olen käynyt kauppareissuilla tai ulkona muuten vaan. Ajoitan sen yleensä niin että kun neiti on syönyt kunnolla niin lähden sitten niin ei tarvitse heti olla miettimässä syöttöä, ei minun eikä iskän...

Hippula Ei sitä maitoa pumppaamalla saa yhtä paljon ulos kuin mitä vauva saa imemällä.. näin luin tuolta imetystukilistan sivuilta. Mutta se että pumppaat stimuloi rintaa silloinkin kun et imetä ja se kertoo rinnalle että maitoa tarvitaan jolloin sen tuotannon pitäisi lisääntyä... näin ne on viisaammat kirjoittaneet... Ja oon huomannu että vaikka itelläkin tuntuu että tissi ihan tyhjä ja löysä niin silti tuo imee ja kuuluu nieleskelevän että kaipa sieltä silti jotain tulee :) Mutta käy katsomassa mitä tuolla http://imetystukilista.net/sivut/index.php sivuilla sanotaan, saattaa löytyä paljon vastauksia mieltä askarruttaviin kysymyksiin...

Mulla taas itellä alkaa mennä hermo tuon rintakumin kanssa. Ne pitäisi olla koko ajan hollilla ja puhtaana mitä ei aina mulla ole ja sitte pitää hopulla alkaa etsimään kun toinen herää syömään. Lisäksi neiti ei itse selkeästi siitä aina tykkää mutta eipä tuo ala ilmankaan syömään. Sitten vielä nälissään huitoo ja viuhtoo niin että aina se kumi lentää jonnekin ja mulla menee hermot kun maito lentää sinne tänne ja yksi huitoo ja raivoaa nälissään... :ashamed: Nänni on jotenkin matala mulla ja sitten kun on syötöstä kulunut aikaa niin tissi pinkeenä eikä saa sitäkään vertaa otetta... Ja ala siinä sitten pumppailemaan jotain kun toinen jo raivoissaan huutaa ruokaa... Oon mä ohjeita lukenu tuohon vieroittamiseen mutta en oo vielä saanu aikaiseksi yrittää... Pitäisi varmaan...

Vaipanvaihdosta kysyttiin. Täällä vaihdetaan myös miten sattuu, tarpeen mukaan. Pitäisi vaan useammin hoksata vaihtaa se ennen syöttöä kun yleensä se on jo märkä ja sitten jos toinen syö ja nukahtaa niin ärsyttää alkaa vaihtamaan kun sitten toinen taas herää... Vaikka melko tavalla nuo imee ja hyvin ovat pitäneet ja neidin iho kestää sen vaikka ois vaippa vähän kauemminkin.. NewBorn-vaipat alkaa käydä pieneksi, saa siirtyä isompaan kokoon =) Ja tässä ajattelin piakkoin alkaa noilla kestoilla kokeilemaan...

Ulos ja autoreissuille puen vaatteita sään mukaan, ei siihen oo oikeen mitään vakiota. Kovin laiskoja me kyllä ollaan ulkoilemaan, täällä ollut pakkasia taas niin jotenkin arkailee toisen kanssa lähteä ulos...

Kylvetyksestä tuo meidän neiti ainakin useimmiten tykkää, tai ei ainakaan huuda koko aikaa :) Riippuu vähän neidin vireystilasta ja siitä onko syöty lähiaikoina jne. Mutta yleensä siellä silmät suurena köllöttelee lämpimässä vedessä...

Te joilla on vauvalla kovin kuiva ja hilseilevä iho, oletteko kokeilleet Ceridal-lipolotion öljyä? Itse öljyän pyllyn aina pesun jälkeen ja koko neidin kylvyn jälkeen, pehmentää ja suojaa ihoa hyvin. Saa apteekista. Nyt silmät kiinni kaikki kiltit ihmiset. Tuo öljy on aika kallista joten jos on tuttuja lääkäreitä tai itsellä iho-ongelmia niin kannattaa pyytää itselle resepti siihen niin saa kelakorvauksen. Reseptissä pitää vaan lukea että "pitkäaikaisen ihotaudin hoitoon". Meillä miehellä taipumusta atopiaan niin ei olla kovin paljoa huijattu kun hänelle resepti saatiin :ashamed:
 
Täällä kanssa yksi puhisija vauva nukkuessaan.. välillä kuuluu kaiheaa meteliä ja kun menen katsomaan niin poika nukkuu aivan liikkumatta :D ..

Ostin niitä cuplaton tippoja ja poika rauhoittui heti helpommin nukkumaan. Ei niin enää kieriskele ja inise.. Pierutkaan ei enää ole niin kova äänisiä kuin ennen noita tippoja =) .. ihmettelen vain kun apteekkari sanoi et anna ne tipat syönnin jälkeen vaikka ohjeissa lukee ennen syöntiä!!

kylvyssä ollaan käyty pari kertaa ja molemmilla kerroilla poika oli rauhallinen kunnes alkoi vaatteiden pukeminen :| ..

Meillä poika on ollut pari kertaa isänsä kanssa kun olen käynyt kylällä, muutan se on aika tiiviisti minun kanssani.. Maitoa kyllä on pakkasessa, eli ihan hyvin voisi olla pidemmänkin ajan isän kanssa.

Meillä pari yötä mennyt nyt ihan mukavasti. Nukuttu noin 2 ½ h unia ja sitten tunnin tissittelyä. Aamulla vaan tykkää heräillä tunnin välein syömään.. Päivällä nukkuu hurjat 4 h.. No kyllä kait tuo tuosta tasaantuu.. Nyt kun olen itsekin saanut levätä, niin ei yhtään yöllä niin väsytä touhuta vauvan kanssa..

vaipanvaihdosta: Yleensä vauva tekee kakat kesken syönnin ja kun vauva meinaa nukahtaa alan vaihtamaan vaippaa, että heräisi toisellekin tissille, muuten joudun pumppailemaan.. Joskus annan pumpatun maidon vauvalle pullosta jos vauvalle jää nälkä ja meinaa koko ajan nukahtaa tissille.. yleensä tällaisen syönnin päälle poika nukkuu ne 4 h unet.. :D

Muuten pommin varma keino saada maito herumaan ja kiviset tissit pehmentymään on hiustenkuivaajalla tohottaa tisseihin.. Eilen illalla yritin helpottaa kivistystä kuivaajalla, niin WC:n peiliin lensi kunnon suihkulla maitoa :LOL: ..

Mutta täytynee mennä itsekin vielä nukkumaan |O

rillukka ja pikkumies 11 päivää
 
Heippa!

Täällä kanssa yksi akka pelkkänä silmäpussina...
Pari vikaa yötä mennyt puhistessa ja vääntelehtiessä...
Viikko menikin ihan luksus unilla, nukkui kymmenen tunni unia kahdella syötöllä.
Nyt tuntuu että kun nukahtaa yöunille niin tunnin tai parin päästä alkaa käymään ihan kierroksilla ja vaan sikailee tissillä kun yrittää rauhoittaa. Pierulta toi tuntuis, mahaa kipristää ja ei meinaa millään saada unenpäästä ja sit onkin lopulta ihan tööt koko lapsi.

Eilen kävi neuvola tätäi ja viikossa painoa tullut yli 500 g! :D
Ja mä kun luulin että mulla on laihaa tissimaitoa. Muutenkin tyttö on potra ja virkeä.Paino on jo yli 300 g syntymäpainon.

Rupesin tänään antamaan noita disflatyl tippoja, vaikka neuvolatäti sanoi että ei pakosti heti tarvii, mut jos ees pikkaisen auttaa niin tosi kiva. Olis kiva nukkua vähäsen.

kerran ollaan vaunuiltu ja päällä oli toppapuku ja vielä lämpöpussissa kokopaketti. Ja täällä on plussaa.. Nukkupa sikeesti ainakin. :whistle:

isi ei oo yksin ollut vauvan kanssa, mitä nyt mun unien ajan. Toi on niin tississä kiinni toi lapsi.

Ja hoitopöydälle kakitaan täälläkin, usein tulee vielä oikeen paineella ja oon ihan paskaassa itekkin. :xmas:

Joh, toivon vaan niin kovasti että noi pari vikaa yötä ei oo tästä eteenpäin jatkuva käytäntö. Olin jo niin helpottunut että olis tosi helppo nukkuja.

Pitääkin muuten ruveta syömään noita maitohappobakteereja ite, kiiti vaan vinkistä!

Palaan taas joku päivä, hitto kun tuntuu että ei kerkeä palstailemaan ees joka toinen päivä. JÄRKYTTÄVÄÄ! :LOL:

Tuitsu ja Ella Olivia 11 päivää!

Profiilissa uus kuva!
 

Yhteistyössä