JOULUVAUVAT 2007 joulukuussa

Meillä kans esikoisella toimi tuo olalle nostaminen, jos oli röyhyt piukassa. Tosin normaalisti röyhy tuli jo kun vähän liikautti siihen suuntaan et noustaan ylös... Että meillä ei tosiaan oo ainakaan vielä ongelmia ollut sen suhteen, toivottavasti menee kakkosenkin kanssa yhtä hyvin... :)

Täällä tuo paketti just söi pidemmän kaavan mukaan ja nyt ähisee sohvalla. :D On isännällä kakkahommat pian edessä. :D Jospa sitten olisi hetken hereillä ja sitten mennäänkin vaihteeksi syömään... :whistle: On neiti nyt illan aikana tankannut aikaisempia iltoja enemmän, saas sitten nähdä miten se vaikuttaa yöuniin, josko ne pitenisi alkuillasta? :) Vaikka hyvinhän tuo muutenkin nukkuu. Pitäisi vaan itsekin malttaa mennä nukkumaan illalla kun saa vauvan nukkumaan, niin ehtii nukkua enemmän kuin tunnin ennen ekaa heräämistä...

Meille tuli tänään paperit seurakunnasta, ja nyt sitten vois alkaa miettiä ihan tosissaan sitä nimeä. :D Sit kun päästään ekan kerran yhteisymmärrykseen niin sit äkkiä kirjoittamaan se paperiin niin ei tarvii enää pähkäillä. :D :LOL:

Mutta nyt sohvalle taas kyhnöttämään vesilasin kanssa... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja suzyco:
^ meillä kanssa nukahtaa tosi usein olalle röyhyn jälkeen. Me vaan ei laiteta yleensä noin olalle asti sentakia et jos mahaa painaa niin usein se sitten puklaa aika reippaasti, kun taas jos vauva on alempana ja ei tuu kovaa painetta mahaan niin ylös tulee vaan ilmaa ja maito pysyy masussa paremmin. ;) Mutta kukin kokeilkoon itselleen ja vauvalleen parhaimman tavan. :)
samat sanat. mekään ei sentakia olalle asti muuten tulis puklu.
 
meillä vauvalla yleensä röyhtäsy vähä kiven takana mutta kun syöny kunnolla mahan täyteen niin sillo ylleesä nopiasti röyhtäsee.ite oon nostanu vauvat olkaa vasten.
koitin huvikseen eile illalla kun joku mainitti sen jousipatjan reunalla "hyppyyttämisen"...mua alko se niin huvittaan...aattelin että siinähän tulis 2 kärpästä yhellä iskulla ;) vahvistus mahalihakset... ;) mutta ei se niin ottanukka mahhaan :ashamed:
mies katto vauvaa viime yönä..tai toi mulle tissille kun itki nälkää.ite nukuin esikoisen kans samassa sängyssä tyttöjen huoneessa ni en kuullu kaikkia vauvan kätinöitä...sain nukuttua sitte vähän paremmin yön!olo oli aamulla heti paljo parempi.hoitaja tuli sitte 12:30-15:30 ni otin tunnin tisat vauvan kans kun oli isommat ulkona...aiko hoitaja tulla huomenna aamupäiväksi niin saan levättyä.kun tän vkon sais jotenki keploteltua niin sitte oiski mies lomalla joulun ajan... :heart: saatas sitte nauttia koko perheen voimin yhdessä olosta :heart: tuli mies eile töistä 8 aikaan :eek: mutta tää vko vaan tämmöstä...onneksi!
meillä vauva ei nuku hirveen pitkiä pätkiä.viime yönä pisin oli 24-02:30. mutta jospa alkas unet piteneen kun tuosta kasvaa.meillä ei oo kukkaa nukkunu varmaan enne puolta vuotta 6h putkeen..ollu sitä 3-4tuntia...iltapäivästä/illasta poitsu kyllä' tankannu aika hyvin ja ite oon kömpiny yhtä aikaa nukkuun mutta tunnin välein syöny puolille öis asti ja sitte tankkaa tunnin välein aamuyön...aivan ihmeellinen rytmi :whistle: mutta jospa seki korjaantus tässä ajan mittaan..."korjais tapojaan" ;) isoveikka kovasti koittaa "hoitaa" vauvaa.sylliin ois aina ottamassa...tai antaa sukille ja hanskoille kyytiä...
mutta nyt ollu helpoin kotiutus.lapset ottaneet hienosti uuen sisaruksen vastaan.ei oo ollu mittää uhmis tms. kohtauksia...2v ollu ni tomeraa poikaa :heart:
itekki ristiäisiä miettiny.aateltii yhestä leipomosta käyä hakkeen leipomuksia sitte.nimi ois mulla tiedossa mutta en tiiä menneekö sitte miehelle toellisuuessa läpi.sain eka nimi vaihtoehon jo menneen mutta ei se ollukkaa ni hyvä.mutta parempi miettiä ja "makustella" pitemmä aikaa kun kerran se nimi vaan annetaan :D mutta nyt sohvalle pötköttään...
ulkoilusta joku mainitti ettei oo selvinny vielä vauvaa ulkoiluttaan...sama se on täälläki :snotty: pitäs käyä ostaan vauvalle vaunut että pääsee sitte vaunuileen kuhan tästä alku rytmeistä selvitty...IHANIA kuvia vauvoista!!!!miten ne onki NIIN sulosia!!!! :heart:
 
Cuplatonista; miten annatte sitä vauvalle? Annatteko sen 4 tippaa? Lusikalla suuhun jonkun nesteen kera? Voiko sitä antaa ihan vain "paljaaltaan" ja heti sen jälkeen imettää? Koitamme nyt olisiko siitä apua meidän levottomiin öihin..
 
Meillä sairastuttiin viime yönä. Tyttö- parka sai jostain nuhan ja nenässä rohisee räkä. Eikä siinä vielä kaikki, näyttäisipä olevan päällä vielä silmätulehduskin. :(

Viime yö ja tämä aamu on meillä tankattu kahden tunnin välein, toivottavasti äidinmaito auttaa! Hirveätä kuunnella kun toinen kakistelee kurkkuun valuvaa limaa. Kuumetta ei ole, lämpö oli 37.1 astetta. Sitteriin laitoin nukkumaan aamuyöstä.

Soitan neuvolaan kysyäskeni lisäohjeita.
 
MM: Voi teidän pientä... :( Toivottavasti menis pian ohi... Kohota ainakin sängyn päätyä,siitä ei ainakaan haittaa ole ja varmaan höyryhengitystäkin vois kokeilla,laitat kylppärissä suihkun kuumalle ja oven kiinni,hetkenpäästä meet sinne vauvan kanssa seisoskeleen kun sinne on tullu lämmintä höyryä. voimia teille parantumiseen.. :hug:

Meillä oli neuvolakäynti tänään, meni ihan hyvin,mentiin bussilla ja käveltiin takas. Neukkatäti oli 30min myöhässä mikä vähän ketutti kun tytöllä oli nälkä ja väsy...Painoo oli nyt viikossa tullu 400g! Ihan hyvin! :D Nyt se nukkuu sikeesti kun on ollu niin jännä päivä. :) :heart:
 
Hulivili: Hyvä että olet saanut levättyä. :) Eiköhän se vauvan rytmi siitä normaalisoidu hiljalleen. :)

Margaret: Mä en niistä tippojen määristä tiedä, mutta ainakin tuo mun kaveri sekoittaa ne tipat lusikassa ihan kraana veteen ja antaa lusikalla, ja sen jälkeen heti sitten imettää.

MM-: Voi kurjuus. :( Toivottavasti menee pian ohi. :hug:

Hienoa Asrai että paino on noussut pojalla. :) Kyllä se siitä lähtee ylöspäin kipuamaan. ;)

Meillä tyttö tänään ollut ihmeen paljon hereillä. :) Aamulla oli n. 1,5h ja iltapäivällä samanmoisen pätkän, nyt kuuluu vähän sängyssä ähisevän että alkaa kai heräilemään. :) Hyvä niin, kun tuo neiti on aina hereillä kun esikoinen nukkuu tai on hoidossa niin sitten siskoa harmittaa. :( Kovasti tuo koko ajan odottaa että vauva herää. :heart:

Kävin eilen sitten kuitenkin ostamassa pienemmän toppapuvun tytölle, kun tuo äitiyspakkauksen puku oli NIIN paljon liian iso... :whistle: Ostin H&M:ltä sellaisen luonnonvaalean puvun jonka saa pussiksi tai puvuksi. Oisin jonkun muun värisen halunnut, mutta ei ollut... Ja tuo on vielä astetta paksumpi kuin se pakkauksen puku, niin ei sitten tarvii pientä sitäkään vertaa kiusata pukemisella kuin tähän asti. :D

Niin, ja meillä irtosi tänään aamulla napatynkä, nyt on ihan oikea napa. :D
 
Neuvolan täti kävi päivällä ja nyt tytön paino oli 4090g, eli pauttiarallaa 590g oli tullut kahdessa viikossa painoa lisää. Ja kyllä sen poimujen määrästä huomaakin!
Iho ym. ok.

Silmätulehdus ei ollutkaan tulehdus, vaan punoitus ja vuoto johtui ilmeisesti liman kakomisesta.

Höyryhengitettiin jo ja suolatipoilla sain limaa pois nenästä. Vieläkin sitä on nielussa ja yskityttää tyttöä.

Nyt tyttö heräsi, lähdetäänpäs höyryttämään taas.
 
Asrai:Meillähän oli pieni tuo lähtöpaino, joten tyttö päätti kiriä sen suhteen. Teillä varmasti sitä vararavintoa oli jo syntyessä niin ei ole niin "hätä" syömisen kanssa.

Kamalaa katsella kun pieni on kipeä! Voisipa ottaa duhadedän itselleen. Äidille ei maistu ruoka kun huolestuttaa. Viimeksi ruokahalu meni vuonna 2003 kun umpilisäke oireili.

 
MM-: Hyvä ettei kuitenkaan silmätulehdusta ollut. Ja toivottavasti höyryhengittely auttaa ja tyttö pian paranisi. :) Ja tosiaan, äitiys on muuten maailman hienoin juttu, mutta se lisävaruste tästä on unohdettu että saisi omia pienen sairastelut sun muut itselleen. :D Voisko joku tämän asian vielä ystävällisesti korjata? :D

Meillä molemmat neidin sängyissään, pienempi tosin ähisee ja mistä vetoa et jo makuuhuoneen ovella on kova puuron haju. :D No, hyvä se on että vatsa toimii... ;)

Meillä ollaan tänään oltu ennätysmäärät hereillä, aamulla n. 1,5h, iltapäivällä saman verran ja nyt illalla varmaan tunnin verran tuossa killitteli hereillä. Nyt söi tunnin sisään kaksi kertaa, joten jospa nyt sitten uni mahdollisesti maistuisi pidempään kuin ennen. Sopii toivoa. ;) Vaikka hyvinhän tuo nukkuu, mutta on vaan rytmi väärinpäin (niin kuin oli mahassakin) eli päivällä nukkuu paljon pidempiä pätkiä kuin yöllä. No, ei viikossa se kovin kummoiseksi vielä ole voinut muokkautua, mutta eiköhän se tästä jossain vaiheessa... :)

Mietin, että mitäköhän sitä isännälle keksisi 1 vuotis häälahjaksi? Olisiko ideoita? Koruja tuo ei käytä eikä lue ja jääkiekkovarustekassin saa joululahjaksi... :whistle: Mitään suurta en viitsi alkaa järjestää (siis kotona kahdenkeskistä ohjelmaa) koska sitten jompi kumpi tai molemmat lapset sen aavistaa eikä nuku. :D Mutta jos vaan jotain ideoita olisi, niin ne ottaisin ilomielin vastaan... :D

Nyt vois itekin mennä nukkumaan, kun ainakin hetkeksi pinnasängyssä hiljeni... ;)

Öitä. :wave:
 
Pi Pa Re: Kyllä se on ihan normaalia että vauva vaan syö ja nukkuu, ihan kirjaimellisesti ;) Meillä toi vauski on hereillä päivässä muutaman tunnin ja sekin on alkanu ihan tässä kuluneen viikon aikana. Sairaalassa sitä ihmettelin et eikö nää OIKEESTI tee muuta kun nuku niin ne sano että ei oikeestaan,muutamnan kuukauden iässä sit vasta enemmän kuulemma.

Onkos teillä muilla jääny emättimen suu sillain "heltaks" että sitä tulee vähän ulos pienempien häpyhuulien yli?? Mä olin jo ihan varma että mulle on tullu kohdunlaskeuma kun huomasin että mulla tulee jotain ulos tuolta mutta neuvolassa sitä sitten kysäsin ja se sano että se ois emättimen suu joka on väljähtäny ja siinä on ikäänkuin heltta. Se voi siitä pienentyä ajansaatossa ja jumpatessa mutta vähän ehkä jää näkyviin. :/
 
Ajattelinpas korkata tämänkin ketjun =) nyt kun tuo herra on ulkomaailmaan tuolta mahasta saatu =)

Neuvolan täti kävi tänään "kylässä". Painoa ei ollut tullut kuin 10g lisää :| Syötin sitten herran ja punnittiin uudestaa niin painoa tuli 100g lisää =) ja täti tuumas että kyllä se ruokaa saa. Mennään kuitenkin ensi viikolla käymään neuvolassa painokontrollissa.

Mites teillä muilla jaksetaan valvoa? Meillä valvotaan 1-2 tuntia ja sitten uni tulee uudestaan. Tuntuu että herra nukkuu vain kun esikko aikoinaan nukkuin vain 15-30min unia ja jaksoi valvoa sekin kuitenkin 1-2 tuntia noin lyhyillä unilla. Herra taas nukkuu n. kolme tuntia putkeen aina.

Esikko kutsuu äitiä joten palataan myöhemmin

Saparo + poitsu 6 päivää
 
Cuplatonista; Me alotettiin tänään kun toi d-vitamiini teki masun kipeeks...kokeilin antaa lusikalla suuhun pieneen maitotilkkaan sekotettuna niin tyttö sylkäs kaikki pihalle... :/ Sit kokeilin tuttipullolla mutta aine on niin siirappista että jää siihen tutti osaan kiinni. Päätin sitten että annan ihan suoraan pullosta ja sit maitoo päälle. Tuskin se kauheesti haittaa vaikka ohjeessa toisin neuvotaankin...
 
nostetaanpas vähän tätä pinoa ja nyt voin ihan vauvautuneena tänne kirjoitella.. kyllä tää on sit niin ihanaa pienen ukkelin kanssa.. ja isosisko on mitäinnokkan vauvan hoitaja.. ihanaa nähdä miten se pusuttelee ja hellittelee kun on sillä sylissä.. :heart:

 
Onnea Liinulille vaavista! :D On nää vaan niiiiiiin ihania ja sulosia.. :heart:

Me käytiin tänään tunnustamassa isyys, oli ihan jees käynti vaikka aluks sitä hieman pelkäsin kun oon kuullu juttuja että siä ollaan aika törkeitä ja saadaan pariskuntia itkemään kun katotaan vauvaa ilkeesti ja kysytään isältä että ootko nyt ihan VARMA et toi on sun... :/ Meillä se vaan kysy multa että oonko ollu sukupuoliyhteydessä kenenkään muun kanssa raskautumisen aikaan ja haluaako isä dna testiä, ei halunnu, jostain kumman syystä.. ;) Sit ne myös kysy et kauanko ollaan seurusteltu ja asuttu yhdessä. Tehtiin myös yhteishuoltajuus sopimus.

Tiettekös muuten että kuinka kauan tota cuplatonta voi käyttää putkeen??onko siinä mitään rajotusta?
 
suzyco: Ei oo mitään rajoitusta cuplatonin kanssa. Sitä ei voi myöskän antaa yliannosta eli vaikka kuinka monta kertaa päivässä voi antaa. Musta tuntuu, että meillä se on nyt 2 pv:n käytön jälkeen alkanut auttaa. Pojalla tulee pierut helpommin pihalle. Tosin oon lisäksi aina syönnin jälkeen pitänyt ihan todella kauan sylissä ennen sänkyynlaittoa, koska meidän poitsu vaatii, että varmasti on kaikki röyhtäsytkin tulleet ulos, muuten sängyssä alkaa pian sellanen kihinä ja puhina. Tämä äivä on tuolla taktiikalla ainakin mennyt ihanasti ja olen saanut muitakin hommia tehtyä kuin vauvanhoitoa. Kantoliinankin laitoin kyllä jo tilaukseen. Jos sattuu vaikka aamupäivälle mahavaivoja, niin saan kantoliinan kanssa tehtyä kotitöitä edes jonkin verran. Mulle sukulaiset suositteli jotain rengasliinaa, joka menee vastasyntyneestä vaikka kuinka isoksi asti ja tärkeä ominaisuus: helppo sitoa kiinni. Saas nähdä sitten, sukulaiset postittaa mulle sen tänään , mutta joulun jälkeen se kais itten tulee. Ei kai aattona tule posti?Vai tuleeko? tai tuskin ainakaan posti on auki.

Huomenna pitääkin sitten tehdä vielä pari jouluruokaa. Loput aattoaamuna. Onneksi sisko tulee auttamaan huomenillalla. Aikooko muuten joku mennä vauvan kanssa joulukirkkoon? Minä vähän suunittelin.

Polka ja vauva tänään tasan 3 vk
 
Kamalaa tuon tytön nuhan kanssa, suolatipat ja höyryhengitys kovassa käytössä. Tänään sain Nenä- Friidan kun tuosta aiemmin ostetusta limaimusta ei ollut mitään hyötyä, tai no sai se vauvan aivastamaan räkää pihalle. Nenä- Friida tuntuu paremmalta ja sillä saa turvallisen oloisesti imettyä räkää ulos.
Mistä tiedän pitääkö lähteä lääkärissä käymään? Kuumetta ei ole edelleenkään ja ainoa oire on tuo rään rohiseminen nenän ja nielun alueella. Yskää ei, luonnon kiitos, vielä ole ollut.
Tyttö on kyllä tavallista kipakampi ja ihan huutaa jos ei ole rinta heti asemissa kun hän haluaa.

Vitsi kun loppuisi jo tuo nuhaisuus, yöt ovat kamalia kun pitää tökkiä vauvaa varmistaakseen että se on vielä hengissä. Päivät ovat sitten henkisesti helpompia jostain syystä.

Nyt olen huomannut, että tyttö haluaa katsella kovasti asioita. Pää pystyssä tuijoittelee tauluja ja hiljenee katselemaan hoitopöydän viereen laitettuja kuvia. Pientä viihdytystä pitää olla myös koko ajan kun sylissä pitää.

Tyttö on selkeästi illanvirkku, kuten mahassakin eli 22 jälkeen valvoo kyllä useita tunteja, joskus jopa klo 02.00 tienoille.

M ja tyttö 4 viikkoa


 
MM- Ootko kohottanut sängyn päätyä vauvalle? Kannattaa niin helpottaa hengittämistä kun ei ole niin paine päässä ja korvissa. Kirjoja vaikka sängyn jalkojen alle. Lääkäriin lähtisin itse varmaan jos nousisi kova kuume tai vauvalla alkaisi olla hengitysvaikeuksia.

Margaret Minä annoin tänään eka kertaa Cuplatonia ja tein niin että valutin muutaman pisaran maitoa t-lusikkaan ja siihen nyt alkuun 2 tippaa Cuplatonia joukkoon. Kun nälissään aukoi suuta sylissä niin valutin siitä seoksen suuhun, hyvin meni.

Meillä on varalla tuollainen pikkuNiistäjä, mies kyllä sanoi että ihan turha kapine mutta ostin nyt. Jos näyttää siltä että täällä sairastutaan niin pitänee sitten hankkia tuollainen parempi... Keittosuolatippoja ostinkin jo varalle, meillä kun tuo apteekki on 180km päässä niin ei ihan ohimennen käydä ostoksilla..

Neuvolantäti kävi kylässä tiistaina ja totesi kaiken olevan hyvin. Painoa oli tullut lisää n. 300g 11 päivässä, en sitten tiedä onko hyvin vai huonosti, joka tapauksessa neiti painaa nyt 3520 g, saman verran kuin minä itse syntyessäni =) Napatynkähän meillä irtosi jo kun vauva oli viikon ikäinen, nyt se kyllä vielä tahtoo vuodella vähäsen verta, taitaa vaippa välillä hangata ikävästi. Iho on siisti, nyt on alkanut vähän hilseillä iho kasvoista, käsistä ja jaloista. Kylvetään n. joka toinen tai kolmas päivä ja öljytään noita kuivia paikkoja päivittäin.

Täällä arki vauvan kanssa sujuu ihan kivasti. Jaksaa olla kivoja pätkiä hereillä ja syö hyvin. Ainoa on että vauvalla tuntuu syömisen jälkeen käyvän tosi kipeetä vatsaan, huutaa kurkku suorana ja tietysti äitiä itkettää myös kun ei pysty auttamaan. Yrittänyt pitää vatsallaan, hieroa vatsaa, jumpata ja vaikka mitä mutta kun se on kipu päällä niin ei tunnu mikään auttavan. Ja kakka on tosi vetistä/vaahtomaista mutta jostain jo löysinkin tietoa että se on ihan normaalia pienelle. Kovasti äheltää ja äkistää mutta tosi työn takana on saada pierut ulos. Röyhtäisyä ei saa ulos kuin tosi harvoin mutta ei kyllä pulauttelekaan. Tänään sain apteekista tilattua Cuplatonia ja Rela-tippoja, toivottavasti niistä olisi jotain apua. D-vitamiinitkin pitäisi aloittaa.

Yöllä syömisestä on jotenkin tullut hankalaa, makuulla imettäminen ei oikein onnistu kun neiti viuhtoo ja ähisee minkä kerkeää. Ja jotenkin tuntuisi että noita vaivoja on enemmän yöllä kuin päivällä joten ajattelin vaihteeksi kokeilla että syötän yölläkin istuallaan, jos se vaikuttaa mitenkään...

Itsellä alkoi tulla ikävä olo tuonne alapäähän ja kertaalleen sieltä pitkää tikkilankaa jo lyhensin. Tainnut osa tikeistä irrota ennenaikojaan. Käväisin pari päivää sitten lääkärissä näyttämässä kun yksi tikinpaikka kipuili ja oli kummallisen näköinen. Lääkäri sitten päätyi poistamaan pari tikkiä ja antoi kuurin emätintulehdukseen, sen verran kuulemma punoitteli. Se tikinpoisto kyllä auttoi, enää ei tunnu niin ikävältä. Ja kuurin aloitan tänään, toivottavasti vie loputkin oireet.

Oletteko muuten muistaneet treenata lantionpohjan lihaksia? Itsellä ainakin huomaa että ei oo vielä ihan entisellään, ei onnistu pissan pysäyttäminen ihan niinkuin pitäisi, vielä :) Ahkeraa treeniä niin on paikat kunnossa kun jälkivuoto suvaitsee loppua :D Oletteko muuten miettineet ehkäisyjuttuja nyt imetyksen aikana? Tässä miehen tädin kanssa juttelin joka on terveydenhoitaja ja kertoi että oli ollut jollain luennolla jossa oli ollut puhetta siitä että ainakaan poikalasten äitien ei kannattas käyttää pillereitä imetyksen aikana, saattaa vaikuttaa pojan tulevaan murrosikään, äänenmurros voi jäädä tulematta ainakin. Älkää tätä nyt ottako absoluuttisena totuutena mutta kannattaa harkita tarkkaan vaihtoehtoja. Itse täytyy kyllä sanoa että ei huvita yhtään alkaa kortsuilla taas sähläämään niin monen mukavan vapaan vuoden jälkeen :D

Kantoliina täälläkin odottaa pesua ja käyttöönottoa, toivottavasti on hyvä ja näppärä apu. Tosin tuo neiti kyllä viihtyy itsekseenkin hyvin mutta jotenkin ei raaski toista yksin makuuttaa kun hereillä on, tahtoo pitää nyyttiä sylissä :)

Tuleeko tuosta isyyden tunnustamisesta muuten joku lappu kotiin että pitää mennä vai miten? Vai mistä tietää koska pitää mennä..

Tulipa romaani, taidan mennä neidin viereen tonne sohvalle salkkareita kattoon =)
 
Polka: Kiitos tiedoista. :) Nyt voin sitten ihan huoletta antaa noita tippoja. On niistä kyllä apuakin ollu! :) Meillä on kanssa kantoliina, tosin ei oo viä kokeiltu kun en kerinny viä harjotteleen sen sitomista,meillä on tollanen rengasliina justiin kun on kuulemma liinoista helpoin.

Joulumami: Meille tuli ihan postissa kutsu isyyden tunnustamiseen. :)
 
Heippa!

Tännepä minäkin.
nyt sitten askarruttaa seuraavat asiat.
Nukkuks noi oikeesti kokoajan vai onko tolla joku narkolepsia kun rinnallekkin nukahtaa?
Mistä mä tiiän että toi saa tarpeeksi maitoa kun tuntuu että toi oma maito ei oo mitään kamalan paksun näköistä+
Kuuluuko kakan olla semmosta vetistä? Mun mielestä sairaalassa tuli ihan kunnon kakkaa, noi mitä nyt tulee on semmoisia vetisiä piaruja, useita kertoja päivässä...
Kuuluuko vauvan olla nukkuessaan tommonen ylirento.

Vastatkaas nulle, kun oon ihan noviisi. ärtsyä kun neuvolatäti tulee vasta ens loppuviikosta ja olis niin paljon kyseltävää.

herätättekö te muuten vauvaa rinnalle jos nukkuu liian kauan?

Tuitsu ja Tirppa 5 pvää, ihmeissään kaikesta uudesta...
 
^ meillä vaavi nukkuu ainakin TODELLA paljon ja teillä nyt on viä niin vähän aikaa synnytyksestä että se on siitäkin varmasti viä väsynyt. Meillä toi ipana nukahtaa kanssa syödessään välillä ja saatiinkin neuvoksi hieroa vauvan jalkapohjaa ihan reippaasti,se herättelee ja voimistaa imemis intoa, on tehonnut meillä.Sitten voi myös välissä nostaa vauvan pystyyn hetkeksi.
Kakka meillä on kiinteetä mutta meillä syödäänkin korviketta että siitä en osaa sanoo mitään. Nukkuessaan meidän tyttö on tosi rento,ihan veltto :) Että eiköhän se oo normaalia tai sitten meillä molemmilla on epänormaalit lapset! :LOL: Mä herättelin tota sairaalassa mutta en enää kotona,herää itsekseen 4h välein.
 
Tulen minäkin ilmoittautumaan tälle puolelle, kun tuo meidän neiti päätti syntyä 19.12 käynnistyksellä loppujen lopuksi... Synnytys kesti vaivaiset 1h40min ja oli tosi kipeä ja rankka kokemus, mutta kun sai tuon "pienen" nyytin syliin, niin kaikki unohtui.

Eli painoa neidillä oli 4450 grammaa ja pituutta 54 cm. Selvittiin täysin tikeittä ja repeämittä, ihme kyllä... :D Verta menetin paljon, kun kohdussa alkoi joku suoni vuotaa. 1300 grammaa on merkattu synnytyskertomukseen. Onneksi vuoto loppui kuitenkin jo synnytyssalissa. Istukka ei meinannut tälläkään kertaa irrota millään ja oksitosiinia jouduttiin laittamaan ihan kunnolla, ett irtois ja irtoshan se lopulta. Kivunlievitystä ei pahemmin kerennyt ottamaan, kun synnytys lähti niin rajusti lopulta käyntiin... ilokaasulla selvittiin ja just ennen ponnistusta noin 20 minuuttia, lääkäri antoi kohdunkaulanpuudutteen josta ei kyllä ollut minusta pahemmin hyötyä, kun olinkin sitten jo sen 10 senttiä auki.

Tämmöistä tänne... Eilen kotiuduttiin ja tänään on alkanut maito kunnolla nousta. Tyttö on kiltti ja uninen. Syö ja nukkuu vaan. Aivan eri luokkaa kuin esikoinen ja sitä tässä ollaan miehen kanssa ihmetelty. Esikoinen huusi laitoksella jo kuin palosireeni.. :LOL: No, täytyy nyt nauttia. Itsekin pelkään tuota painonnousua ja maidon riittävyyttä, kun on nää joulunpyhätkin edessä... No, katsellaan... Ihanaa joulunaikaa kaikille! :xmas: On tämä ihana tunne, tämä äitiys ja tuo pieni viaton ihmisen alku. Ollaan koko perhe ihan huumassa... isosisko kyllä on jo osoittanut mustasukkaisuuden merkkejä...

Riikkuli ja pikkuinen 3 pvää :xmas:
 
Kyllä meillä vauva on vetelä jos sitä nukkuvana käsittelee. Hereillä topakampi luonnollisesti. Minä saan vauvan virkustumaan vaipanvaihdolla, eli annan ensin syödä sen minkä se unissaan jaksaa ja sitten vaihdan vaipan. Sen jälkeen tyttö syö yleensä hyvin ja pitkään. Syömisen jälkeen yritän mankeloida röyhtäystä ulos ja niin pitkään kun vauva herää tarjoan sille rintaa. Lopulta käsissä on taas vetelä ja sikeästi nukkuva vauva.
Tämän ohjeen antoi lastenhoitaja synnärillä.

Ja vaippa on aina meillä täynnä vetistä pierua. Nyt keltaista, noin 2 viikon aja oli vihreää.

Nyt ei enää tarvitse niin herätellä vauvaa vaan annan sen syödä juuri niin kuin se itse haluaa, eli välillä tankkaa ja välillä ottaa vaan täydennystä.
 

Yhteistyössä