## Joulutonttujen odottajat## HUHTIKUUSSA

miina- no mä en nyt ole varma kun tosiaan luulin olevani pidemmällä mut katsotaan ti ultran jälkeen mitä sanoo kun ei tällä viikolla näkynyt kuin pieni pläntti?? Lääkäri arvioi et vois olla rv5-6 mutta saap nähdä onko siel ees mitään. Ilmoittelen ensiviikolla ultrakuulumisia.
 
Tuisku-84 Pahoittelen että jäi tuo LA ekasta viestistäni uupumaan, mutta siis tällä hetkellä se on 27.11. mutta TIEDÄN itse ovulaation perusteella sen siirtyvän ultrassa 4.12. joten tuon jälkimmäisen voi laittaa minulle listaan. Viikkoja lasketaan neuvolassa vielä tuon ekan mukaan eli tänään 9+2.

Olo on loistava =) Tänään menen pitkästä aikaan töihinkin!
 
on kyllä ihanaa, kun olo on niin hyvä =) Väsymystä ja tissejä pistelee, siinäpä ne nykyiset raskausoireet. Vielä muutama päivä niin pääsis siihen ekaan neuvolaan. En kyllä usko, että yrittävät ees sydänääniä kuunnella, sillä sillo on kuitenkin vasta 8+6. Pääsispä jo sinne ekaan ultraan, kun ois niin kiva nähdä että onko tuolla masussa ihan varmasti joku asukas :heart:
 
Heipähei!

En ole vielä ehtinyt kirjoitella,listalle olen sentään ilmoittautunut. Tokaa siis odotellaan,LA näillä näkymin 20.12. Ensimmäinen lapsi poika,kohta täyttää 6v.
Mulla ollut nyt muutaman päivän tajuton selkäsärky ja etoo kokoajan. Onko muilla ollut mtn mielihaluja raskauden aikana?mulla ei ekassa raskaudessa ollut ollenkaan,mut nyt haluttaa kebabia kokoajan,etovasta olosta huolimatta. Mehujäätä koittanut imeskellä kun ei oikeen ruoka meinaa maistua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuisku -84-:





Joulukuun 1.päivä:
TähtiTaika.................................kolmas.........................P-KKS

Jolukuun 2.päivä:
Aluna........................................viides..........................LUAS
Viivi76......................................toinen.........................
Ineli.........................................esikko.........................

Jolukuun 3.päivä:
DoB........................................esikko..........................
Sammal................................. toinen ........................K-SKS
Kathrinelle............................toinen...........................

Joulukuun 4.päivä:
Rintin.................................viides..............................

Joulukuun 5.päivä:
Caffee81..........................toinen.............................K-SKS
Nooraska......................... .............................
Käpylehmä......................neljäs..............................
syysusva05....................toinen.............................LPKS
Pinkkinen........................toinen...........................
Sikuriina1987.................esikko ...........................SeKS

Jolukuun 6.päivä:
Nasu74.........................toinen..............................PHKS
Petite-te....................... ..............................
Suunapäänäpersienä...esikko.............................
Valas77........................neljäs..............................K-HKS
pinkuvinku.................... .............................. K-SKS
Tsigu............................toinen.............................. TYKS
Melissa-83...................kolmas............................. K-SKS
Lisbethh......................esikko............................... NKL

Joulukuun 7.pv:
Neitim........................neljäs (1.yht.)....................

Joulukuun 8.päivä:
briendli.......................esikko.............................
Kissansilmä................kolmas............................MKS
Pikatsu.......................esikko............................
Laurelias....................toinen............................ HYS
Nyty...........................neljäs.............................HYS
Viipi............................toinen............................OYS
vumpe.......................kolmas.........................


Joulukuun 9.päivä:

Cheeky..................... ...........................


Joulukuun 10.päivä:
hutzel..............esikko..........................

Joulukuun 11.päivä:

Joulukuun 12.päivä:
Aurinkomamma.....kolmas........................K-HKS
Nonna-79.............kolmas........................OAS
zaika...................toinen..........................SKS

Joulukuun 13.päivä:
Boe...................... ...........................

Joulukuun 14.päivä:

Äittä-67............kolmas..........................SAS
Millimenninkäinen.. toinen....................K-HKS

Joulukuun 15.päivä:
Sintzi................toinen........................
Annuli-81......... esikko.......................NKL
Terhikki...........kolmas.......................

Joulukuun 16.päivä:
Tuisku-84-......toinen......................TAYS
AnnClaire.......eka yht.....................

Joulukuun 17.päivä:
Tikruliini..........neljäs.....................
Tinkatar.......... .....................

Joulukuun 18.päivä:
Kukka88........ ..................
tyylilyyli-80.... .................PS

Joulukuun 19.päivä:
-miina........... ..................PS
maria-08......esikko....................SKS

Joulukuun 20.päivä:
Pinlady....... neljäs .....................JS
Jasuliini.....toinen......................LKS

Joulukuun 21.päivä:
Grynna.....toinen.................... NKL
jennae.....toinen....................NKL
April........esikko.....................KOS

Joulukuun 22.päivä:
Nti Kesäheinä.. .................
Miilukka.........viides.............TAYS

Joulukuun 23.päivä:
Klara......toinen (esikko enkelivauva).......PS
Äippä-75..toinen......................................KOKS
kanella... .........................................
Vaapukka..viides................................

Joulukuun 24.päivä:
Torey.....toinen...................................TAYS


Joulukuun 25.päivä:

maria-83...esikko?..........................
petomamma.. ..........................

Joulukuun 26.päivä:
maria-83...esikko...............EKKS

Joulukuun 27.päivä:
jennae.......toinen......................NKL
hömppö.....
a-alisa......
katherine...esikko...

Joulukuun 28.päivä:

Joulukuun 29.päivä:
DaylightDancer..... ..................HUS
vauvahaaveita..esikko.......................OYS
Jive-................ .....................K-SKS

Joulukuun 30.päivä:
Joulukuun 31.päivä:
sisar puoliQ... .....................

Laskettu aika ei vielä selvillä:
Saparo-81........esikko.........K-SKS
Aubrieta...........neljäs.........
Tiiwi................ ...........
ViikinkiHelga....kolmas........K-PKS
Salkku30....... .........
nasu30......... ...........
sssss..........4.1.09???........
hiipi..........esikko................
jonniina...esikko..........
Dazzle..... ............



Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus
 
Pikaisesti vain pari riviä, nukkumassa pitäisi olla jo :whistle: . Olo on tänään ollut ihan siedettävä, jaksoin jopa vaunutella esikoisen kanssa yli 1,5 tuntia. Voi jospa selviäisinkin pahasta olosta näin vähällä! Väsymys kyllä edelleen painaa mutta se kova huimaus on onneksi vähentynyt.

Millään ei malttaisi odottaa ultraa, sinne on vielä toista viikkoa :'( .
 
Huomenia tännekin kaikille!

Täällä olo on mitä parhain. Viime viikon aamupahoinvoinnit on hävinneet kuin tuhka tuuleen ja olo on täysin normaali :/ Ei sillä että valittaisin ;) Esikosta aikoinaan oli kuitenkin jo näinkin alussa kaikenlaista, ihan selviä oireita, joten kovin erilaiseslta vaikuttaa tämä raskaus jos näin oireettomana pysyy. Tosin kovin alussahan tässä vielä ollaan...

Meinaa ihan väillä unohtaa koko raskauden. Ja sehän nyt olisikin vallan kauheaa ;)

Miina, meillä sitten sama LA. Sullakin vissiin vielä aika oireetonta jos oikein muistan?

Kaunista päivää kaikille!

Torey 5+4
 
Onpa tästä pinosta tullut jo tosi muhkea!! Mä en juuri ehdi kirjoitella, en edes joka päivä koneelle, joten en todellakaan pysy pinon jutuissa mukana. Mut käyn aina välillä vilkaisemassa millaisissa tunnelmissa muut samoissa vaiheissa elävät menevät.. Mulla on ens tiistaina nyt sit sellainen ultra jossa pitäis saada selville tarkkaa tai edes tarkempaa laskettua aikaa. Kolme viikkoa sitten sanottiin että "yli neljä mut alle kuus", joten nyt se lienee jotain seitsemän ja yhdeksän viikon väliltä. En sitten oo kauheesti edes kiekkoa pyöritellyt että osuuko la joulukuun puolelle vai ihan marraskuun loppuun, mutta eiköhän se joulukuulle mene.. Huono olo on ihan päivittäin, oksentelenkin silloin tällöin. Muutaman kerran viikossa.. Mitkään herkuteivät maistu (upeeta!!), vain suolaiset ruuat. Ja nälkä = oksetus, joten pakko yrittää syödä tosiusein ja vähän. Masua turvottaa, alkaa housut oleen aika niheitä. Mammahousuja oon jo välillä iltaisin varsinkin käyttänyt, vaikka eihän se sitä varsinaista vauvamasua ole. Mut pullottaa anyway =) Mun olis pitänyt tänä viikonloppuna lähteä Viroon ratsastusvaellukselle, olin varannut sen jo ennen kuin tiesin raskautuneeni. No, peruin sitpari viikkoa sitten kun oli ollut kovin huono olo - eikä kyllä kaduta tippaakaan! Ei tällä pahoinvoinnilla ja alavatsan täyteläisyydellä ja kohdunkannattimien kiristelyllä keikuttais 3 päivää/100km hevosen selässä sitten millään. Vaikka kyllä mieli olis kamalasti tehnyt lähteä. No, peruutuksen syy on paras mahdollinen :heart:

DaylightDancer upeeta että sinäkin olet täällä pinossa!! :hug: :flower: Samoihin aikoihinhan meillä se "psykosomaattinen raskauskin" alkoi, joten tää on loistava jatkumo sille!!

Lisbeth: Sinäkö päivittelet pinoa? Mulle vois synnytyssairaalaksi laittaa PHKS.

Hyvää vointia ja massunkasvatusta koko pinolle tasapuolisesti =)

 
Huomenta. Tervetuloa uusille!
Näin viikonloppuna on selvästi ollut helpompaa pahoivoinnin osalta, kun saa ottaa rauhallisesti. Viime viikko olikin tuskainen olla töissä pahoinvoinnin takia, työpaikan pönttöäkin tuli halailtua... No ei sillä, kestäisin vaikka mitä oman pienen takia! :heart:
Ens viikolla sitten taas ultraan, jossa pitäisi nyt pienen sydänääntenkin näkyä kunnolla. Tiistaina on myös neuvola, ei pääse tämä asia ainakaan heti pois mielestä. Vaikka kyllä se mielessä on muutenkin kokoajan. :D
Mukavaa sunnuntaita kaikille!

Annuli rv 7+0
 
Väsymys painaa entistä enemmän päälle. Ens viikolla pitäis jaksaa harjoittelu aloittaa. Katsoo miten väsynyt olen. Ja miten pojat ottaa hoitoon menon. En heille ihan uusi kokemus.
Kuvottaa edelleen ja taas tullut tuo ähkyn tuntu vaikka ei söisi kuin yhden leivän siivun.
Asunnoissa käyminenkin tuntuu rankalta. Ensi viikolla taas käydä toimistossa kyseleen pariin asuntoo näyttöä.


tikruliini ja pörris 7+4
 
Torey: Juu samoissa mennään. :) Oireetonta..no ei oikeestaa.. Pahoinvointia on iltasin ja aamusin..ja pissal pitää ravata tosi usein. Kiva ku syntyis jouluaattona poika! :D Nooh, tuskinpa lapsoset syntyy just laskettuna..varsinkaa eka..? Kerroin eilen anopille raskaudesta..Sanoin et haluutko kuulla yhen piristävän jutun..Jos kaikki menee hyvin ni susta tulee mummo Jouluna! :heart: Se oli ihana, tuli halaa ja alko itkee! :heart:


 
osaisiko kukaan auttaa sellaisessa ongelmassa kun ostin ituja kun mulla on ollut koko kevään niihin kauhea himo ja sitten kotona rupesin vasta mietiskelemään,että oliko idut siinä listalla mitä pitäisi odottaessa välttää?
etusivulle oli sattumalta tullut juuri juttu odotusajan syömisestä mutta siinäkään ei mainittu kyseistä herkkua :eek:
kovasti rasia himottaa jääkaapissa mutta en ole uskaltautunut vielä puputtamaan niitä :whistle:

pahoinvointi ja äklötys hiukan helpottanu täällä mut nyt viikonloppuna olen turvonnut ihan älyttömästi en niinkään mahasta mutta naamasta,nilkoista ja sormista kylläkin... :/
teen viikot fyysissesti suht. rankkaa työtä jossa kävelen koko päivän niin ajattelin ,että näinkö sitten tämä viikonlopun löhöily kostautu :)
no huomenna taas puoli kuuteen töihin ettei tässä nyt kauaa kerkiä enään köllöttelemäänkää :wave:
 
mulla on jo parit housut sellaisia, joissa kyllä ylin nappi menee kiinni, mutta ne ahistaa ihan mielettömästi. Muistan, että nuo samat housut rupesi ahistamaan esikkoa odottaessa vasta rv 15 ja nyt on vasta 8+4 :eek:

Hienon listan olit tehnyt tuisku :D
 
Hei kaikille!

Lohduttavaa lukea, että muillakin on ollut samanlaisia vaivoja: turvotusta, väsymystä, huonoa oloa - näin ensikertalaisena kun tuppaa helposti kaikki huolestuttaan. Tulin juuri viikon ulkomaan reissulta mikä ei ole ilmeisesti paras idea kuudennella raskausviikolla, mutta sitähän en matkaa varatessa tiennyt. Vatsakivut ja huono olo hieman himmensivät matkustamisen iloa ja jotenkin ruokaillessakin oli epävarma, että mitä ulkomailla uskaltaa syödä. Pahimpien vatsakipujen aikana ihan pelotti olla poissa kotoa, onneksi kuitenkin mitään hälyyttävää ei ole tapahtunut.

Rauhallista sunnuntai-iltapäivää kaikille!
 
Hei, Aubrieta! Kiva et sääkin ot takasin tiesi tänne löytänyt :D En sua hetkeen aikaan oo täl palstalla nähnytkään =)

Kunpa tietäis tosissaan miten huono olo lähtee, AnnClaire :/ Mulla on ihan koko päiväistä tämä, enää hiukankin jos pahenee varmaan joudun jäämään sairaslomalle. En voi töissä olla huonovointinen, kun se heti välittyy asiakkaille. Ja en todellakaan halua vielä tätä raskautta yleiseen tietoon!

Tänään lähti 7. viikko käyntiin!
DD ja pieni enkeli rv 6+0 :heart:
 
Voisin kans hypätä tähän pinoon.Esikoista odotetaan syntyväksi joulukuun 27 pvä (ainakin tuon laskurin mukaan).Synnärinä todennäköisesti kättäri.
Olo on ollut ok.Pahoinvointi tosin on riittänyt ja tää väsymys on valtava.

Juli ja nuppu 5+1
 
hei kaikille! mie oon ollut palstoilta pois, jostain kumman syystä en kaksplussalle päässyt.. Täällä ollaan menty huimasti eteenpäin jutusteluissa ja uusiakin on sitten viime käynnit tullut, mitä nyt lueskelin nopsaan noita sivuja..

Mun tän hetkinen mieli ala on kyllä niin nollassa, ei voi sanoa että olisin kamalan onnellinen tästä raskaudesta ja johtuu ihan vain tästä lamauttavasta huonosta olosta. Kuvotus alkanee heti aamusta, yökkäilen pitkin päivää ja illalla olen jo aivan v*ttuutunut et parempi mennä nukkumaan. Olen huomannut et olen pahalla päällä aika lailla koko ajan, tulee miekkoselle tiuskittua koko ajan..

AnnClaire, jos mä söisin koko ajan jotain ni mulla pysyisi tämä olo suht hyvänä, mutta mitään muuta keinoa en siihen ole löytänyt. Mulla kuluukin useita kiloja viinirypäleitä ja appelsiineja viikossa, niitä hissukseen imeskelen suussa. Tosin nyt mulla on hedelmä aakkosia tossa vieressä, sinne eksyy käsi turhankin tiheään :ashamed: Mutta en minä makesia siinä mielessä syö kun ennen tätä raskautta, ei tee nii kovin mieli. Sellanen raikas ja kylmä auttaa ainakin mulla, eli hedelmät, maustamton jukurtti ja vihannekset..

Toinen kurjuutta kylvävä seikka on tää palelu.. Nyt alkaa täällä Lapissakin lämpiämään ja linnut laulaa, mut mua ei huvittas ulos ollenkaa, kun sisälläkin kuljen villasukat jalassa ja villatakki päällä ja hautautusin mielelläni sohvalle viltin alle..

Mutta kaiken kurjuuden keskellä, kaikille oikein mukavaa odotusaikaa.toivotaan että tää pahoinvointi katoaa ja voidaan alkaa nauttimaan tulevasta kesästä

Syysusva05, 8+3
 
Helpottavaa kuulla että muutkin kärsii tosta huonosta olosta. Siis mulla iski niin kauhea olo tänää tossa pari tuntia sitte ku käytii äitin kanssa kiertelemässä kaupungilla, et se oli ihan hirveetä! Kauhee pahoinvointi, mahaa vääns, ja huippas. :| Mut ainaki se pieni siellä muistuttelee itestään, ettei pääse tää raskaus "unohtumaan..."
 
Ainiin piti vielä kysyä, että ootteko tehny vielä mitään hankintoja vauvalle? Vähän ehkä leikkimielisestikin tässä vaiheessa, mutta kuitenkin? Ite en oo ostanu vielä mitään, mutta kyllä oli lähellä tänään! Kirppikset on täynnä niiiin sulosia vauvanvaatteita että! :heart: Ja niin halpoja! Suurimmaks osaks alle 50centtiä/kpl.
 

Yhteistyössä