## Joulutonttujen odottajat## HUHTIKUUSSA






Joulukuun 1.päivä:
TähtiTaika.................................kolmas.........................P-KKS

Jolukuun 2.päivä:
Aluna........................................viides..........................LUAS
Viivi76......................................toinen.........................
Ineli.........................................esikko.........................

Jolukuun 3.päivä:
DoB........................................esikko..........................
Sammal................................. toinen ........................K-SKS
Kathrinelle............................toinen...........................

Joulukuun 4.päivä:
Rintin.................................viides..............................
Kamomilla-81.................... ..............................

Joulukuun 5.päivä:
Caffee81..........................toinen.............................K-SKS
Nooraska......................... .............................
Käpylehmä......................neljäs..............................
syysusva05....................toinen.............................LPKS
Pinkkinen........................toinen...........................
Sikuriina1987.................esikko ...........................SeKS

Jolukuun 6.päivä:
Nasu74.........................toinen..............................PHKS
Petite-te....................... ..............................
Suunapäänäpersienä...esikko.............................
Valas77........................neljäs..............................K-HKS
pinkuvinku.................... .............................. K-SKS
Tsigu............................toinen.............................. TYKS
Melissa-83...................kolmas............................. K-SKS

Joulukuun 7.pv:
Neitim........................neljäs (1.yht.)....................

Joulukuun 8.päivä:
briendli.......................esikko.............................
Kissansilmä................kolmas............................MKS
Pikatsu.......................esikko............................
Laurelias....................toinen............................ HYS
Nyty...........................neljäs.............................HYS
Viipi............................toinen............................OYS
vumpe.......................kolmas.........................


Joulukuun 9.päivä:

Cheeky..................... ...........................


Joulukuun 10.päivä:
hutzel..............esikko..........................

Joulukuun 11.päivä:

Joulukuun 12.päivä:
Aurinkomamma.....kolmas........................K-HKS
Nonna-79.............kolmas........................OAS
zaika...................toinen..........................SKS

Joulukuun 13.päivä:
Boe...................... ...........................

Joulukuun 14.päivä:

Äittä-67............kolmas..........................SAS
Millimenninkäinen.. toinen....................K-HKS

Joulukuun 15.päivä:
Sintzi................toinen........................
Annuli-81......... esikko.......................NKL
Terhikki...........kolmas.......................

Joulukuun 16.päivä:
Tuisku-84-......toinen......................TAYS
AnnClaire.......eka yht.....................

Joulukuun 17.päivä:
Tikruliini..........neljäs.....................
Tinkatar.......... .....................
Annukka84.....esikko...................KYS

Joulukuun 18.päivä:
Kukka88........ ..................
tyylilyyli-80.... .................PS

Joulukuun 19.päivä:
maria-08......esikko....................SKS

Joulukuun 20.päivä:
Pinlady....... neljäs .....................JS
Jasuliini.....toinen......................LKS

Joulukuun 21.päivä:
Grynna.....toinen.................... NKL
jennae.....toinen....................NKL
April........esikko.....................KOS

Joulukuun 22.päivä:
Nti Kesäheinä.. .................
Miilukka.........viides.............TAYS
Essu74..........esikko...........

Joulukuun 23.päivä:
Klara......toinen (esikko enkelivauva).......PS
Äippä-75..toinen......................................KOKS
kanella... .........................................
Vaapukka..viides................................

Joulukuun 24.päivä:
Torey.....toinen...................................TAYS
miina-...esikko....................................PS


Joulukuun 25.päivä:

maria-83...esikko?..........................
petomamma.. ..........................

Joulukuun 26.päivä:
maria-83...esikko...............EKKS

Joulukuun 27.päivä:
jennae.......toinen......................NKL
hömppö.....
a-alisa......
katherine...esikko...

Joulukuun 28.päivä:

Joulukuun 29.päivä:
DaylightDancer..... ..................HUS
vauvahaaveita..esikko.......................OYS
Jive-................ .....................K-SKS

Joulukuun 30.päivä:
Joulukuun 31.päivä:
sisar puoliQ... .....................

Laskettu aika ei vielä selvillä:
Saparo-81........esikko.........K-SKS
Aubrieta...........neljäs.........PHKS
Tiiwi................ ...........
ViikinkiHelga....kolmas........K-PKS
Salkku30....... .........
nasu30......... ...........
sssss..........4.1.09???........
hiipi..........esikko................
jonniina...esikko..........
Dazzle..... ............



Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

 
KiitosTuisku-84-! Onkohan siellä ehtinyt tapahtua paljonkin, sivullisen verran oli kai tullut tekstiä, jota en päässyt ollenkaan lukemaan..

Me oltiin tänään kokoperheen voimin shoppailemassa isossa omenassa. Ja täytyy myöntää, ei ole se homma pitkään aikaan noin tukalalta tuntunut. Olihan se toisaalta ihan piristävää, tulipahan kierrettyä ainakin kaikki vessat :) No, ehkä vähän liioittelin, mutta jatkuvasti saisi vessassa ravata, ei tunnu mahtuvan tähän rakkoon nykyään yhtään mitään..

Pahoinvointikin tuntuu lisääntyvän. Ja mikään ei maistu, ei edes suklaa tai muukaan makea.Minä kun olen ollut oikea suklaan suurkuluttaja :ashamed: . Olo on kyllä aika ähky, kun joutuu parintunnin välein syömään pahimman pahoinvointiaallon välltämiseksi. Ja vatsakin on sen näköinen. Nyt voin onneksi taas alkaa huolehtimaan kunnostakin, kun flunssa alkaa hellittämään.

Tulipas omanapaista :ashamed:
 
Kiitos Tuisku uudesta aloituksesta! Nyt vaan sitten tähän uuteen pinoon mukaan kaikki joulumurujen odottajat!
Joo, täällä öklötys muuttunut pahoinvoinniksi. :x Esikoisen odotuksen ajalta en muista että alussa olisi ollut tämmöistä jatkuvaa alamahan särkyä ja nivusten vihlontaa. :/ No, nopeasti aika kultaa muistot! Tässäkin asiassa. ;)
 


Väsymys on kova. Ja finnit kipeitä naamassa. En sitten muista koska naama olisi tälläin kukkinut. Alaselän kipuilu ei helpota.Pientä kuvotusta ollut eilisen ja tämän päivän. Tuntuu koko ajan että olisi täysi olo vaikka ei olisi syönyt pitkään aikaan
 
Huomasin minäkin vihdoin uuden pinon =)

Täällä on totuteltu ajtukseen pikkukakkosesta. Mies on työmatkalla ja ei tiedä vielä plussauksesta mitään. Tulee tänään illalla kotiin kuulemaan ilouutiset. Meillä on ennestään tyttö joka täyttää viikon päästä vuoden. Ikäeroa tulee nyt siis aika tasan 1v8kk. Hieman jännittää miten kahden alle 2- vuotiaan kanssa sujuu mutta onneksi meillä tuo mieskin osallistuu kaikkiin kotihommiin yhtälailla. Eiköhän sitä selvitä. Esikko oli helppo vauva. Saapi nähdä kuka sieltä nyt on tulossa ;)

Mukavaa päivää kaikille!
 
Ihan hyvin itse pärjäsin kahden pienen lapsen kanssa. Pojilla on ikäeroa 1v3kk. Nyt sitten tulee isompi ikäero. Pelottaa vähän että miten jaksaa kolmen kanssa. Vanhin on silloin 5v. Toivottavasti jaksan järjestää synttärit vielä hänelle kun raskaus on silloin ihan lopuillaan
 
DoB
Kiitos Tuiskulle uudesta pinosta :flower: Tuskailin eilen tuon vanhan kanssa muutaman hetken... :kieh:

Onko teillä muilla ihan turvonnut olo? Mä en tajua tätä mun turvotusta. Ihan samalla tavalla oon syönyt kun ennenkin ja lisäksi urheillut, joten ei luulisi että tässä ois kauheesti voinut kiloja tulla. Iltaisin maha on ihan hurja pallo :D

Mies oli eilen kavereiden kanssa mökillä ja tuli aamulla kotiin leipomon kautta. Toi kaks sellasta ihan tajuttoman kokoista kinkku-juustosämpylää ja molemmat oli tarkoitettu mulle kun "teitä on nyt kaksi syöjää" :LOL: Joo, ei tarvinnut syödä kun yksi ja nytkin oon ihan ähky :D

Täällä on ihan tyhmä ilma, harmaata ja vettä satelee. Taidan jättää lenkin väliin ja lähteä salille. Mukavaa sunnuntaita kaikille :heart:
 



onnistuikohan...

kiva kun on uus pino.. eilen kans ihmettelin kun ei vanha enää toiminut.. :|
mulla on uutena juttuna tullut nyt sellainen et jos vaiks istuu pidempään ja sit nousee niin vatsasta niinku sattuu ja kiristää samalla kun suoristaa selkää..
rintsikat muuten ahistaa.. :LOL: mieshän siitä sit mielissään...

ei muuta kun sateista sunnuntaita!
 
Hyvää sunnuntaita kaikille joulutonttujen mammoille! :wave:

Ja suuret kiitokset Tuiskun uudelle pinolle. Hieno! :D

Oon tänään ollu elämäni kunnossa. Ei yhtään pahoinvointia. Jes! :D Oon pyöräyttäny läjän sämpylöitä ( joista on syöty jo varmaan yksi kolmasosa... :whistle: ), pesin saunan ja lihapullia pitäis vielä pyöräyttää muutama pellillinen. :p

millimenninkäinen: Mulla kanssa tuota mahan "venymis"-vaivaa. =) Jos kauemman aikaa "kasassa" istuu tai makaa, niin tuntuu kuin suonta alkaisi vetämään vatsassa. :/
 
petite-te: Se täytyy aina lisätä uudestaan jokaiseen tekstiin mihin sen haluaa. Eli ei tallennu "allekirjoitukseksi" suoraan.
Mutta sen saa laitettua myös niin että painaa hiiren oikealla janakuvan päällä -> kopio kuvan osoite. Sitten tekstiin painaa Lisää kuva nappulaa, liittää osoitteen ja uudestaan lisää kuva nappulaa.
Menikö sekavaksi...? :LOL: :whistle:

Täällä tuli ensimmäinen lievä pahanolon aalto kun ei ollut syönyt kunnolla ja harjasin koiraa ahtaassa vessassa. Koko ajan istui vähän lytyssä ja pää alaspäin. Äsken sitten söin niin nyt alkaa jo helpottamaan. :x
 
Hei vaan kaikille!

Mulla on kanssa ihan älyttömän turvonnut olo, vaakaan en ole uskaltanut mennä koska varmaan on painoa tullut lisää! :snotty: :eek:
Edellisessä raskaudessa mulle tuli koko raskausajalta painoa lisää ruhtinaalliset 1kg, aluksi nousi vähän ja sitten alkoi tippumaan kerta kerralta kunnes sitten taas loppu ajasta nousi sen verran että se 1kg tuli ylimäärästä.
Mulla on tuota ylimäärästä sen verran paljon että ei väliksi olisi jos nyttenkin sais pysymään painon kurissa.
Niin ja edellisessäkin raskaudessa jouduin mittailemaan sokeri arvoja ja pitämään kirjaa syömisistäni koska mulle tuli se raskausajan diabetes, sain arvot pysymään hyvinä ihan vaan tarkkailemalla syömisiäni. Vauvaa tarkkailtiin syntymän jälkeen mutta sillä ei onneksi ollut mitään häikkää niissä!

En muista että oliko täällä ollut puhetta huippaamisesta tai heikottavasta olosta? :ashamed:
Onko muilla sellaista?
Mulla on nyt muutaman kerran ollut ja sitten välillä tuntee tosi hyvin sykkeen jumputuksen (kiivas, oikein korvissa niinkuin jumputtaa).
Huonosti selitetty, toivottavasti ymmärsitte mitä tarkoitin!?

Olikohan täällä ollut myös kyselyä siitä että mistä päin ollaan? Olen sen verran monessa palstassa käynyt lueskelemassa juttuja että en muista.
Eli me ollaan Salon seudulta. Ja synnytän siis SAS:issa, tai siis mulle tehdään sektio, molemmat aikaisemmat on tullut myös sektiolla.
Esikoisesta lapsivedet tuli ja 2pvä yrittivät käynnistää tuloksetta ja sitten tulikin jo kiire (syke alkoi hiipua), pikkuneiti meni yli ajan sen 2vko ja meinasivat sitten käynnistää mutta ehdotin suoraan leikkausta vedoten ekaan kertaan!

Joo,kyllä on kurja ilma taas, kosteeta riittää!

Nyt saunan lämmitykseen jne...

IHANAA SUNNUNTAI ILLAN JATKOA KAIKILLE!
:heart:

äittä-67 &"minicooper" 5+1 (?)
 
Alkuperäinen kirjoittaja tikruliini:


Väsymys on kova. Ja finnit kipeitä naamassa. En sitten muista koska naama olisi tälläin kukkinut. Alaselän kipuilu ei helpota.Pientä kuvotusta ollut eilisen ja tämän päivän. Tuntuu koko ajan että olisi täysi olo vaikka ei olisi syönyt pitkään aikaan
Mä vaan tota sun raskauslaskuria tossa ktsoin ja rupesin ihmettelee et miten sulla on viikkoja 6+2 ja LA 17.12?
Mulla antaa laskuri lasketuksi 6.12 ja raskausviikkoja on nyt 6+1. Menkat alko siis 1.3.
Laskenko mä jotenkin väärin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja suunapäänäpersienä:
Alkuperäinen kirjoittaja tikruliini:


Väsymys on kova. Ja finnit kipeitä naamassa. En sitten muista koska naama olisi tälläin kukkinut. Alaselän kipuilu ei helpota.Pientä kuvotusta ollut eilisen ja tämän päivän. Tuntuu koko ajan että olisi täysi olo vaikka ei olisi syönyt pitkään aikaan
Mä vaan tota sun raskauslaskuria tossa ktsoin ja rupesin ihmettelee et miten sulla on viikkoja 6+2 ja LA 17.12?
Mulla antaa laskuri lasketuksi 6.12 ja raskausviikkoja on nyt 6+1. Menkat alko siis 1.3.
Laskenko mä jotenkin väärin?
En tiedä miten laskee. Tuollaiset päivät vaan tuli kun laitoin nettiin kuukautistenalkupäivän ja kierron pituuden. 17.12 tulee lasketuksi ajoiksi melkein kaikista laskureista. Viikkoja en ole laskenut. Luotin vain tuohon laskurii
 
mä täällä oottelen pahaa oloa aikasemmissa rakauksissa on oksentanu 3-viikkoa 24/7 oon toiaan juossu vessan ja sängyn väliä nyt on ollu kuvotuksen tunnetta mutta en voi uskoa eetä nin "helpolla" pääsisin tässä raskaudessa!
turvotusta löytyy ihan kivasti muutenki on kiloja kertynyt raskauksista ja maha on nyt ku jalkapallo


muoki kiinnostaa et mistä päin porukka on ja mihin menee synnyttämään ite oon hyvinkäältä ja sairaala tulee olemaan hyvinkään sairaala! oisko paha jos tohon ekalle sivulle laittaisi nimimerkinperään vielä sairaalan missä kukin menaa synnyttää?



minkäs ikäsiä lapsia teillä on (joilla ennestään lapsia) mulla 4v ja 2.4kk ja 6kk eli ekat kolme syntyny 1.9kk ikäerolla ja kolmosen ja nelosen välii tulee ikä eroa 1.2kk vähän pelottaa mut kaipa se siitä!
 
DoB
Suunapäänäpersienä kyllä mun mielestä sulla on viikot ihan oikein. Mulla oli viimeiset menkat 28.2 ja viikkoja nyt 6+5. LA on 4.12, etusivulla taitaa olla 3.12. Enhän mä miustanut että tää on karkausvuosi :whistle:

Äittä-67 pari kertaa myös täällä on tullut huippauskohtaus. Mutta mulla tulee niitä muutenkin kun mulla on niin alhaiset verenpaineet ja alhainen verensokeri. Eli mulla on aika tarkkaa noiden syömisten kanssa, pitää syödä tarpeeksi usein. Nämä molemmat huippaukset nyt raskauden aikana on tulleet aamulla ja luulen että se liittyy juuri tuohon liian pitkään väliin edellisestä syömisestä. Toi "sykkeen tuntuminen korvissa" on mulla aina liittynyt lähestyvään pyörtymiseen, jota on myös tullut harrastettua jonkun verran, kiitos noiden verenpaineiden ;) Eli jos alkaa tuntumaan siltä niin käy nopeesti istumaan ettet vaan pyörry!
 
nyty mulla on kohta 2,5-vuotias tytsi :heart: Sellainen ikiliikkuja ja kova puhuja.

Joo, vois vielä lisätä tohon listaan, että minne ollaan menossa synnyttämään. Itse olen Keski-Suomesta ja menen Keski-Suomen sairaanhoitopiirin sairaalaan synnyttämään. Lyhenne tais olla KSSHP.
 
Tarkistin että onko päivät oikein niin olivat eli tuo viikko määrä tuli edelleen. En sitten tiedä mitä teen väärin. Voisiko joku auttaa minua nyt että mitä teen väärin tuolla meillletuleevauva sivuilla? Jos viikkoni on kerta väärin
 

Yhteistyössä