Torey :hug: Varmasti huolestuttaa, mutta kyllähän alkuraskauden vuotoa esiintyy aika monillakin naisilla ilman, että oikeasti on mitään hätää. Toivottavasti sinullakin on kyse siitä. Kannattaa varmasti kuitenkin hakeutua neuvolan kautta tutkimuksiin ihan oman mielenrauhasi vuoksi.
Kuten
miina- totesi, niin täällähän on paljon pahoinvoivaa väkeä! Onkohan kyseessä jokin netin kautta leviävä virus?
Itsellä ei juurikaan oireita ole. Mahaa välillä kipristelee ja pari kertaa olen kuvitellut jo tuntevani jonkinlaista pahoinvointia, mutta se on ollut kyllä tosi lievää. Tissit kyllä tuntuvat pikkuhiljaa kipeytyvän.
Kaappiin oli jäänyt ovistesti, joten tein sen nyt illalla mielenkiinnosta, kun muistelin vanhoja keskusteluja vauvakuumeisten puolelta. Ja tosiaan, siihenhän pamahti heti mielettömän paksu, kontrolliviivaa paksumpi viiva. Ilmeisen paljon veressä on siis hormoneja.
Mites muuten, oletteko vielä kertoneet (ns. oikeassa elämässä) kellekään raskaudesta? Me ollaan miehen kanssa ehditty jo kertomaan minun vanhemmille sekä neljälle kaverille, jotka myötä elivät vahvasti meidän kanssa edellisen vaikean raskauden. Kertominen helpottaa siksikin elämää, ettei tarvitse ihan kaikille ihmisille sepittää juttuja, minkä takia ei tee jotain tms.
Itse olen nyt aika hyvin onnistunut omaksumaan tähän raskauteen sen asenteen, että kaikki sujuu ok. Etukäteen ajattelin, että olisin suurimman osan ajasta ihan kauhuissani. Mutta onnistuin järkeilemään, että viimeksikin vaistosin selvästi, että jotain oli vinossa. Niin kauan kuin sellaista vahvaa tunnetta ei tule, niin lähde siitä oletuksesta, että kaikki menee hyvin. Noh, sen sanottuani täytyy tunnustaa, että aion kuitenkin mennä yksityiselle ultraan kolmisen viikon kuluttua, sen verran jännittynyt kuitenkin olen.
Nyt taidan pikkuhiljaa hipsiä nukkumaan.
muoks: itsellä ei jostain syystä näy omaa nimimerkkiä tuossa kirjoittajana, joten lisätään vielä, että Tinkatar oli tämän novellin takana