## Joulutonttujen odottajat## HUHTIKUUSSA

Sunnuntai-iltoja kaikille!

Täällä ootellaan miestä kotiin niin pääsee kertomaan plussauutisia! Kutkuttava fiilis!
Synnytyssairaalaa kyseltiin. Pirkanmaalta päin olen ja sairaala siis TAYS. Esikoinen syntyi laskettuna päivänä joten saas nähdä saadaanko me nyt sitten viettää jouluaattoa synnytysosastolla... Tämä ei kyllä syntynyt pyhästä hengestä, et sen verran poikkeaa juhlan teemasta :LOL:

Mulla myös huipannut kunnolla aina välillä. Mulla on myös alhainen hemoglobiini joten alotin heti suosista plussattuani juomaan taas tota Kräuterblutsaftia. Sitä litkin ihan kiitettävästi esikkoakin odotellessa ja auttoi. Muita oireita ei vielä kauheasti ole. Nenä on tukossa ja vähän sellainen poskiontelontulehdus-fiilis. Sitäkin sairastin aika usein esikkoa odotellessa. Eli limakalvot ne siellä taas tutusti turpoaa... ;)
 
Heippa vaan kaikille ! Eilen kans yrittelin tuonne vanhaan pinoo, muttei auennut viimeinen sivu. No, onneksi nyt löysin tämän uuden, kiitos Tuisku
Mulla on kans ilmaantunut jonkin verran kuvotusta ja ennenkaikkea kans suklaata kohtaan ! Mä olen myös ollut sen suurkuluttaja kuten Alunakin tuossa kirjoitteli. no, ei se kyllä toisaalta mitään haittaa, et jää muutamat suklaapatukat väliin. Mulla on tullut kaikenkukkuraks ihan hirvee yskä ton flunssan kylkiäisenä. Olo on hieman väsynyt, kun ei saa kunnolla nukuttua ja pääkin meinaa haljeta kun oikeen yskittää.
Kuvotuksen lisäks ei oo oikein muita oireita vielä havaittavissa, ei turvota eikä huimaa, rinnat ehkä hitusen arkana.
Äittä -67 kyseli mistäpäin ollaan, Hämeen sydämestä ja synnyttään mennään tuonne K-HKS:aan. Nyty taas kyseli aikaisempien lasten iät. No, mulla on 8 ja 2 vuotiaat.
Tikruliini se meille tulee vauva sivujen laskuri ei ota huomioon kierron pituutta, jos siis on jotain muuta kuin 28. Siks raskauviikot kyl tulee oikein, jos menkat 29.2. niin nyt on 6+2, ja laskurin mukaan jossa voi syöttää tuon keirron pituuden (esim. helistimen sivuilla ) laskettu aika on 17.12. En ite viitti käyttää siks tota meille tulee vauva sivujen juttuu, kun mulle se antaa lasketuks 9.12. ja oikeempi on tuolla 12.12. paikkeilla. Sit kun neuvolassa tai ultrassa vahvistuu voi tehdä sen "laskuri-ilmoituksen" sit sen mukaan.
 
Täällä tullut kuvioon kuvotus/pahat olot..hiilihappojuomat auttaa =) katotaa kauanko pysyy salassa ku perjantaina jo meinasin kaverilla kahvia juodessa oksentaa..
Meillä poika nyt kaameessa flunssassa ja kuumeesa ja aika kiukkunen ku ei jaksa tehä mitää mut ulos haluisi :(
Mietin tossa et meillä taitaa olla seksiä tässä perheessä aina samaa aikaa ku nyt jo toinen tulossa joulukuulle :LOL:
Pelottaa, että miten raskaus etenee,pitäisi osata nauttia mut Kaapoa odottaessa tosiaan oli ensin kaksi,mutta vain yksi syntyi ja melkee puoleen väliin asti lääkärit sanoi, että toinenkin menee aika varmasti kesken..oli paljon jännitystä ja pelkoa koko ajan!mutta terve poika tuli =)
Mulla synnytys sairaalana Kätilöopisto!
 
Moi kaikille... Uskaltaiskohan sitä liittyä Joulutonttuihin... :whistle: Tänään tein haalean plussatestin ja viikkoja ois vissiin 4+2. :heart: Varhasen km:n jälkeen ei oo tullu yhtiäkään menkkoja, vaan suoraan tärppäs..
 
Päivittelin tuota pinoa ja huikatkaa jos virheitä!!! =)

Väsyttää jo aikalailla.. Huomenna lähdetään pojan kanssa mummulareissulle joten voi päivittely olla ensi viikolla vähän hitaan puoleista. :LOL:

Tänään oli päivällä äklö olo ja tosi väsynyt. Meinasin jopa nukahtaa päivälläjoka ei ole tapaistani...
Mutta nyt nukkumaan!!! :wave:

-miina: Tervetuloa mukaan!!! :wave:
 
Tervetuloa vaan mukaan miina- ja kaikki muutkin uudet :flower:

Taisi osa joulukuisista jäädä vanhaan ketjuun kirjoittelemaan. Minulla ei vieläkään aukea se viimeisin sivu. Toivotaan että loputkin tulevat pian tänne.

Tänään on ollut kyllä sellainen päivä että HUH! Olen ollut melkein kokopäivän vaakatasossa :ashamed: ja noussut vaan välillä syömään. Mies parka saanut hoitaa lähes kaikki kotityöt, hän meneekin varmaan mielellään huomenna taas töihin. Eli sitten onkin taas ryhdistäydyttävä ja jos jaksaisi aloittaa sen kuntoilunkin.

Mieli on kamalan herkässä. Katsoin tänään sitä American Idolsin "pudotus lähetystä", niin itkin kun ne kolme pudotusvaarassa olevaa seiso siinä , ja vielä enemmän kun se Ramiele(?) putos. Olisi mielestäni saanut vielä jäädä. Vaikka mun suosikki onkin se Brooke, onhan siellä paljon muitakin tosi hyviä.. Ja muutenkin saatan herkistyä ihan pienistäkin asioista

Täällä on ollut puhetta siitä, minkä ikäisiä lapsia on. Meidän lapset on 11,9,6 ja 1v1kk. Eli nuorimman ja tämän välillä tulee ikäeroa n.1v8kk. Ja synntysyssairaala on LUAS(tammisaari)

 
Huomenta!

Voiko pahoinvointi oikeesti alkaa näin aikasin?? Koko yön ollu ihan kaamee olo. Heräilly vähän väliä pahaan oloon jakuvotukseen ym..!? Miten muilla, missä vaiheessa alkanu, vai onko vielä ollenkaa? Inhottavaa.. :|
 
miina-, minä kanssa pyörin koko viimeyön ja oli kyllä tosi lähellä et olis oksu tullu :$ . Tätä oloa on kestänyt jotain viikon verran ja tuntuu vaan pahenevan. Mulla on kyllä viikkoja vähän enemmän, mutta käsittääkseni pahoinvointi voi alkaa varhaisessakin vaiheessa. Ei ole kyllä yhtään mukavaa.. aamut menee vielä suht ok, mut iltaa myöten se yltyy..

petite-te, minuakin alussa kanssa huoletti oireettomuus, mutta kyllähän toisilla voi olla lähes oireeton alkuraskaus. Nyt minä kadehdin niitä :ashamed:
 
Heippa! :wave: Minä tungen itseni tähän ketjuun myös =) ,eilen plussannut :heart: ,mutta menkat olleet todella epäsäännölliset,eli niiden mukaan ei vielä tietoa la:sta,mutta laskeskelin,että joulukuullehan se menisi ;) :heart: ...
 
eilisestä selvitty...oli kyllä niin kaamea päivä...Yölläkin oli ihan järettömän huono olo, mutta onneksi tää aamu on ollut ihan ok. Kävin koiran kanssa juoksemassakin tunnin niin jotenkin olo reipastui ja varmaan se raitis ilma teki hyvää =)
 
Täällä on koko aamu halailtu posliinipyttyä :x Mikään ei pysy sisällä. Aivan järkyttävä olo ja mikään ei tunnu auttavan, paitsi nukkuminen.
Kaikki kotityöt jää varmaan tekemättä kun ei voi edes kävellä kunnolla ilman kuvotusta.
 
Maanantaita kaikille ja tervetuloa uusille =) Mua väsyttää ihan hirveesti. Yskin viimeyön lähes kokoajan, sit aamulla kun kello soi tuntui, et just olis saanut nukuttua. Täällä vaan töissä yritettävä jaksaa. Aamulla oli hieman kuvotusta taas havaittavissa, mut nyt on ihan ok. Syön vähän välii jotain pientä, niin pysyy olo hyvänä. Onneks on oma huone, niin kukaan ei vielä ihmettele mun syömisiäni =) Tikruliini kyllä sulle kuuluukin tulla yli kuus viikkoa jos edelliset menkkas kerta alkoivat 29.2. Se on ollut pe päivä, joten aina perjantaisin sulle tulee viikko täyteen ja tänään olis 6+3 =)
Itellä on tänään 5+6.
 
DoB
Täälläkin taisi alkaa tänään pahoinvointi :p Aamulla meinasin tosissaan oksentaa. Nyt on ollut koko aamupäivän ihan kamala olo ja huimaa. Toisaalta se on hyvä, tuntuu taas vähän konkreettisemmalta koko juttu :)

Onnea Miina ja ViikinkiHelga :heart:
 

Yhteistyössä