## Joulutonttujen odottajat## HUHTIKUUSSA

Tosi harmillista hömppö :( . Koita jaksaa!

Mua pelottaa, kun taas tulee tosi niukkaa vaaleaa rusehtavanpunaista tuhrua. Sitä tulee pyyhkiessä muutamia viiruja paperiin. Mahaakin kramppailee enemmän kuin aiemmin. Voi kun kaikki olisi hyvin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja katherine:
jennae kiitos! :heart:

Mulla tissit arat ja yöllä täytyy käydä vessassa, mitä ei ennen raskautta täytynyt..mutta siinäpä ne :)
voi vitsi kun jännää... saako sellasta ikävää kysyä että milloin sulla oli km? mulla viime kesänä.
oikein paljon onnea odotukseesi!! :flower:
Mulla oli viime syyskuussa ja sitä ennen helmikuussa(2007)..
Nyt jännittää kauheesti miten käy...mut oon päättänyt, että se kliseinen sananlasku "kolmas kerta toden sanoo" saa pitää nyt paikkansa! =)
 
Haluaisin liittyä "kerhoon". Luultavimmin laskettu on 23.12, mutta se selviää, kun
käyn ekan kerran neuvolassa. Meille tämä tulokas on täydellinen yllätys ja siksi en alkuun
reagonut oireisiin, jotka olivat aivan selkeitä... Kylmyyttä, ummetusta, ällötystä jne.
Tulokas on siis perheemme viides lapsi. Mielenkiinnolla luin listasta viidennen odottajia.
Olihan siellä joitakin =)
 
Hei taas,

Ja heti alkuun hömpölle :flower: :hug: . En löydä sanoja tilanteeseen, mutta tahdon silti ilmaista että ajatuksissa olet. Näin kun kaikki täällä pyörimme samojen viikkojen aikajanalla, tuntuvat kaikki ilon ja vastoinkäymisen hetket läheisiltä.

Muillekin tällä hetkellä huolestuneille toivon voimia ja jaksamisia, muistakaa että rentoutuminen ja stressin välttäminen on heti alkumetreiltä asti kovin tärkeää.

Omaa napaa sen verran, että parin päivän tauon jälkeen taas alkoi huimaus ja etova olo :x . Olen koittanut tänäänkin syödä ja juoda aamusta lähtien paremmin, ei juuri tunnu auttavan. Täytyy odotella ekaa neuvolakäyntiä verenpaineen ja hemoglobinin mittausta varten, josko olisivat alhaiset molemmat.

Mites te muut odottajat; syöttekö vitamiinilisiä? Varsinkin viime odotuksessa koitin pitää huolta vitamiinien ja kalkin saannista, nyt täytyisi tuo kalkki taas lisätä ja vaihtaa vitamiinit A-vitamiinittomaan. Toki yritän pääsääntöisesti syömisillä turvata hivenaineiden saannin mutta kaikeksi varmuudeksi purkistakin.

Vasta siis rv 6+3 menossa, ja koitan jopa välillä 'unohtaa' koko odotustilan ettei menisi ihan päivien ja tuntien laskemiseksi :ashamed: .

Mukavaa loppuviikkoa kaikille :flower: :flower:
 
hömppö :hug: mitään muuta en osaa sanoa... voimat löytyvät jostain itsestäsi jaksaa eteenpäin. Pidä huolta itsestäsi. Todella todella todella kurjaa.

jos joku viitsii laittaa listalle niin esikkoa odotellaan ja 27.12 noin ois laskettu aika.. :heart: kiitos.

nyt nukkumaan.. :wave:
 
Terhikki, mä syön Multitabs raskaus monivitamiineja. Apteekkitäti suositteli sitä mulle, kun kysyin jotain vitamiineja, jotka sopii normaalin ruokavalion täydennykseksi. Lisäksi olen ruvennut juomaan maitoa, kun aiemmin sitä join vain kahvin kanssa.

DD, kiitos kovasti tsemppauksesta :heart: . Nyt ei ole taaskaan tullut mitään vuotoa, joten olo on jälleen kerran helpottunut :). Ehkä ihan haalea vuoto ei vielä merkkaa mitään vaarallista, tuo "vuoto" kun on siis ollut vain pari haaleaa viivaa paperissa. Ainakin näin toivon.
 
Perjantaita kaikille. :) B)

Täällä alko tänään sitte vissii virallisesti AAMUpahoinvointi. Heti ku heräsin ni tuntu et kaamee kakkoshätä ja ällö olo. Ällöttävä olo vaan jatkuu ja kohta puolii pitäis lähtee työharjotteluun..Toivottavast ei kestä koko päivää.. Ihanaa ku alkaa viikonloppu! :)

Terhikki: Noista vitamiinilisistä.. Oon syöny joku 3 kuukautta b-vitamiinia, missä on kaikki b-vitamiinit + foolihappoa. Oon kyl aatellu siirtyy johonki tollasee raskausmonivitamiinii, mis on sit enemmän kaikkea.. Niinku joku jo mainitsi jonku oliks se Multitabs vai mikä se nyt olikaa..! :D
 
B-7
Hömppö :hug:

Uusille plussalaisille tervetuloa ja onnellista odotusta :flower:

Mulle tullut tämä raskausajan limakalvoturvotus.nokka tukossa tuhnutan :attn:
Muuten olo hyvä,muutaman päivän huonon olon aalloot taas taka-alalla,onneksi.

Upeat ilmat ja ulkona tulee oltua.Ihanaa kun on kevät käynnissä ja pian jo kesä.Tämä on just mun aikaani!

Petite-te ja bebe rv 7+6
 
Huomenta kaikille. Voi jollekin tuli jo huonoja uutisia :hug:
En ole käynyt kirjoitelemassa eka viestin jälkeen kun olen ollut niin huonossa kunnossa,tänäänkin aloitin oksentamalla :x mutta aamupala meni paremmin sen jälkeen. Muista en ole oksentanut vaikka todella huono olo on ollutkin, edellinen raskaus alkoi 5vk sairaslomalla kun en pystyssä pysynyt ja huono olo ja vuoto/tiputtelu kesti viikoille 16 asti,sekin aiheutti ylimääräistä päänsärkyä,monella näyttää olevan ne vuodot huolen aiheena. Tässäkin raskaudessa on vähän siellä täällä ollut jotain paperissa mutta sen edellisen raskauden jälkeen sitä nyt ottaa jotenkin rennommin kun siloin kaikki joka voi mennä pieleen meni. Listassa olin jäänyt vähän vaiheeseen,tämä on siis neljäs ja sairaala Jorvi.
Joku kyseli ärtymystä,no tuleehan siitä vähemmässtäkin pahalle tuulelle kun näkee makkarin ja vessan seiniä viikko tolkulla ja sit toinen kysyy että mikä sulla |O , mitä kohtaa minä olen raskaana sinä et ymmärtänyt! Mieheni ei ole parin purkauksen jälkeen paljoa mitään kyssellytkään eikä kepilläkään koskenut että saan olla rauhassa,on se niin suloinen.
Vitamiineja en ole vielä aloittanut ja siitä pitääkin tällä kertaa jutella sisätauti lääkärin kanssa,aloitan fragmin lääkityksen taas,onko kohtalotovereita? Viimeksi se lääkäri sanoi puolessa välissä että lopeta nyt hyvä ihminen, kun rauta nousi ja jotain veteen liittyvää. Minusta se oli ihan normaali?
No pitäisköhän tätä aamua taas jatkaa että päästään liikkeelle ja eskarilainen taxiin.
Onko muilla jo masu turvonnut?
Jaksamista :wave: rv5+6
 


ihan ekaks hömpölle :hug:

mulla alkanu pahoinvointi! oksentaa ei sentään tarvi mut aamusta melkein iltaan tää kestää.. :x no tietääpähän ainaki että masussa jotain tapahtuu! :D
töissäkin täytyy vähän väliä syödä jotain ja sit saan valitusta kun "hengaan takahuoneessa" , kiva. en kuitenkaan vielä halua sanoa mitään muille siellä.. olkoot sit mielummin kiukkusia mun syömisestä. :LOL:
mulla on ollu vatsa todella turvonnu iltaisin, joudun sitä jo piilotteleen.. nyt ei enää aamustakaan litteä ole.. ei kyllä siis vauvamaha vielä vaan sellainen pömppö! onko muilla jo?
neuvolaa en ole vieläkään soittanu.. vasta sen ens tiistain ultran jälkeen.. ihanaa sekin on jo niin pian!!!

huomenna alkaa mulla viikon loma ja lähdetään kyläileen eli mua ei hetkeen näy.. :D
 
Taidan sittenkin ottaa tulokkaalle rahan enkä pakkausta. En tykännyt kauheesti uudesta pakkauksesta. Makuupussi oli kyllä todella ihanan näköinen.
Minusta tuo pakkaus on mennyt huonompaan suuntaa siittä kun olen ensimmäisen pakkauksen saanut.
 


Mitäs varten mulla näyttää noi viikot ja jäljellä olevat päivät niin oudoilta, kun vertaa esim. sun tickeriin, millimenninkäinen ?

ON: Vähän huolestuttaa, kun on niin vähän raskausoireita... :/ En todellakaa haluaisi ekan raskauden kaltaista maksimaalista öklötystä, mut sais nyt ees rinnat jomottaa enempi. Tulis jotenki konkreettisemmaks tää raskaanaoleminen.
 
Äippä-75 Oletko syöttänyt myös lasketun ajan siihen laskuriin? Mulla ainakin näytti jäljellä olevat päivät ihan mitä sattuu, kun pelkän viimeisten kuukautisten ajankohdan syötin. Ei taida tajuta ohjelma laskea syntymäaikaa automaattisesti. Sä näytät olevan ihan samoissa päivissä kuin minäkin. Ei mullakaan onneksi pahoja oireita ole, rinnat vähän arat ja välillä äklöttää.
 
kanella Kiitti vastauksesta! Tyhmä kysymys, mut mites minä voin sen lasketun ajan tietää, kun en oo ultrassa enkä missään vielä käyny? Eiks se just nimenomaan lasketa noista viimisistä kuukautisista? Siis laskuri anto sen 23.12. niiden menkkojen peruteella.
 

Yhteistyössä