## Joulutonttujen odottajat## HUHTIKUUSSA

Sintzi: ok, kiitos kovasti sullekin vastauksesta! Mä oon melko varma, että tämä raskaus oli nyt tässä. Vuoto alkoi siis aamulla ja on jatkunu koko päivän ja muuttunu tässä illalla selvästi menkkamaiseksi ja runsaammaksi. Kuukautistyylistä kipua on kans. Huomenna verikokeisiin niin nähdään tarkkaan tuo hcg-arvo mutta kyllä tämä vahvasti vaikuttaa siltä, että tämä raskaus loppu yhtä nopeesti kuin alkoikin. Positiivisella mielellä kuitenki eteenpäin, toivon teille kaikille joulukuisille mukavaa odotusta!
 
nii kyllähän niillä on vielä aikaa tässä tulla :LOL: jotenkii sitä vaan aina aatteli että itelleen tulee varmasti heti ensimmäisenä pahoinvointi, mut nyt ei tietookaan siitä..ei sen puoleen, kyllä mieluusti olisin odotusajan ilman sitä :whistle:
 
hiipi: Ois ihanaa ku selviäis koko raskausajasta pienillä oireilla.. :) Mut sit taas toisaalta kyllä niitä vois olla vähän enemmänki jossain vaiheessa et tietäis et hormonit jyllää kunnolla ( jossain vaiheessa tuun luultavasti katumaan että sanoin noin :D ) Tällä hetkellä oireina rintojen arkuus, vaihtelee, välil enemmän arat, välil vähemmän, pissahätä useemmin, kaikenlaisia tuntemuksia alavatsalla, väsymys! ja välillä pahoinvointia..enimmäksee iltasin.. mut aika pientä.. Jäiköhän joku sanomatta... Nooh, jatkuva pelko ja huoli raskauden etenemisestä. :ashamed:

Hömppö: Voi eii.. :hug: Elämä on joskus niin epäreilua. :( Mut voihan noi olla jotkut valemenkatki..vai..? Tuleeko sitä vuotoa ihan hirveesti?
 
Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
Sintzi: ok, kiitos kovasti sullekin vastauksesta! Mä oon melko varma, että tämä raskaus oli nyt tässä. Vuoto alkoi siis aamulla ja on jatkunu koko päivän ja muuttunu tässä illalla selvästi menkkamaiseksi ja runsaammaksi. Kuukautistyylistä kipua on kans. Huomenna verikokeisiin niin nähdään tarkkaan tuo hcg-arvo mutta kyllä tämä vahvasti vaikuttaa siltä, että tämä raskaus loppu yhtä nopeesti kuin alkoikin. Positiivisella mielellä kuitenki eteenpäin, toivon teille kaikille joulukuisille mukavaa odotusta!

toivottavasti kuitenki uutinen olisi positiivinen!mullakin ollu menkkamaisia kipuja mut kuulemma enempi kovia/kouristavia/supistavia niin ne ovat pahasta veren kanssa...
tulethan ilmoittamaan miten kävi
:hug:
 
Heippa kaikille tonttujen odottajille!!

Kurkkailen tänne itsekin... hurjat 5 täyttä viikkoa tulee täyteen nyt lauantaina!! :saint:
pääseekö pinoon? ;)
Taustailen kyllä näin alkuun, on tämä niin jännää..
onnittelut siis kaikille plussapalleroille :heart: :flower:

hätäinen kysymys.. ja aivan liian hätäinen ;) mutta mitä "oireita" ja millä rv:lla?
Mulla voi kai oireiksi sanoa rintojen arkuuden ja öisen jatkuvan pissahädän...

Mukavaa loppuviikkoa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
Minkälaista teidän vuoto on ollut? :attn: Onko siis ollu punaista/ruskeaa/vaaleaa? Runsas/niukka/kuukautismainen? Tuliko yhtään hyytymiä?
Mulla ei ole ollu hyytymiä ollenkaan. Vuoto vaihtelee punaisesta vaaleaan. Joskus tosiaan on vähän verisempää, mutta yleensä sellasta vaaleaa.
Huolihan tuo on, vaikka sikiön syke löytyi ja kuuluikin.

Muoks: Mulla on myös kipuja, jotka ilmeisesti kuitenkin selittyy endometrioosilla. Sairastan erittäin aggressiivista endoa.
 
Tervetuloa katherine !

Meillä onkin sitten täysin samat viikot..mullakin tulee viisi täyteen lauantaina.. =)
Onkos vielä mitään oireita ollut? Mulla ei muuta kuin maha on niin turvoksissa, että näyttää ihan jalkapallolta! :LOL:
 
jennae kiitos! :heart:

Mulla tissit arat ja yöllä täytyy käydä vessassa, mitä ei ennen raskautta täytynyt..mutta siinäpä ne :)
voi vitsi kun jännää... saako sellasta ikävää kysyä että milloin sulla oli km? mulla viime kesänä.
oikein paljon onnea odotukseesi!! :flower:
 
Vaihteeleko kenelläkään muulla mielialat? Mä säälin mun miestä, se joutuu ihmettelemään, miksi välillä olen hyvällä tuulella, sitten ottaakin päähän niin että oksat pois, sitten itkettää... :eek:
 
Mulla vaihtelee mielialat ja oon todella väsynyt. Esikoinen herää 2-3 kertaa yössä. Ja ikää esikoisellahan on 9kk. Ja tähän mielialavaihteluun vaikuttaa myös mies. :( Ei ole hyväksynyt tätä raskautta, kun tää on todella iso yllätys. Eipä olla miehen kanssa puhuttu ollenkaan ja eikä varmaan tule edes ultraan. :( Noh, kyllä mä oon tottunut odottaa yksin. Esikoista odotin yksin ja palattiin miehen kanssa yhteen, kun esikoinen oli 5 viikon ikäinen. Saapa nähä, että mitä tästäkin tulee. :headwall:

Viipi ja Pikkuruu 7+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Viipi:
Mulla vaihtelee mielialat ja oon todella väsynyt. Esikoinen herää 2-3 kertaa yössä. Ja ikää esikoisellahan on 9kk. Ja tähän mielialavaihteluun vaikuttaa myös mies. :( Ei ole hyväksynyt tätä raskautta, kun tää on todella iso yllätys. Eipä olla miehen kanssa puhuttu ollenkaan ja eikä varmaan tule edes ultraan. :( Noh, kyllä mä oon tottunut odottaa yksin. Esikoista odotin yksin ja palattiin miehen kanssa yhteen, kun esikoinen oli 5 viikon ikäinen. Saapa nähä, että mitä tästäkin tulee. :headwall:

Viipi ja Pikkuruu 7+3

No voi ei mikä tilanne :(. Toivottavasti miehen asenne muuttuu, voipi olla raskasta käydä yksin läpi kaikkia asioita ym... :(. Yhteinen se vauva on, oli sitten yllätys tai ei. Toivottavasti pystytte pian juttelemaan kunnolla
:hug: !
 
Varhaisultrassa käyty ja kyllähän siellä jotain näkyikin :D Viikkoja on 7+2, eli pari päivää vähemmän kuin mitä itse laskeskelin, mutta sekin varmentuu vielä sit np-ultrassa.
:heart: sykki jo selvästi. Saatiin monta hienoa ja selkeää kuvaa mukaan, joista sitten voidaan askarrella tuleville mummoille äitienpäiväkortteja =)
Nyt kyllä aika paljon helpottaa, kun tietää et elossa on ja oikeessa paikassa.
 
Hei taas kaikki!

Täällä alkoi tänään sitten aamupahoinvointi, onneksi on jo hellittänyt tältä päivältä (kun ei nyt vaan iltaa kohti taas alkaisi...). Toivottavasti ei jatku kauan! Esikoisen aikaan mulla pahoinvointi loppui aika aikaisilla viikoilla.

Tosiaan vielä isot onnittelut Sintzille uudestaan, vaikka välilä saitkin kokea todella kovan järkytyksen! Ja Hiipi, minulle kävi edellisraskaudessa ihan samoin. Kuukautiskierto heitteli ja olinkin tullut raskaaksi melkein 2 viikkoa myöhemmin kuin luulin. Ja sain myös plussan tikkuun todella aikaisilla viikoilla, senkään takia en millään tarkistusultaa odotellessani jaksanut uskoa, että siellä joku olisi. Nyt meidän tyhjä sikiöpussimme vetää päiväunia tuolla parvekkeella ;) .

Niin ja vielä lohdutukseksi sekä sinulle että Miinalle, että minulla ei myöskään oireita ollut juuri mitään! Hyvin oli ja meni kaikki siitä huolimatta. Tsemppiä teille, samoin kuin muille vähäoireisille, ainakin Maria08 ja Vauvahaaveita. Voimia kipuihin AnnClairelle! Jennae, täälläkin valtava maha, ei tosin niinkään vauvan takia... :ashamed: Jive, mielialahirviö täälläkin! Itku on herkässä ja miehelle saatan suutahtaa nanosekunnissa :whistle: .

Tervetuloa Sisar PuoliQ, Katherine ja Dazzle! Ja kerhon salasanaa kaipailen Nonnalta minäkin! :wave:

Kanella, sinuna kävisin kyllä neuvolassa vielä siellä Jyväskylässä ekan kerran, koska muutatte kuitenkin kun sulla on jo rv 11. Voivat sieltä Jyväskylästä sitten jo tehdä lähetteet np-ultriin ja muuta. Kun täällä Helsingissä, eli oletettavasti koko HUS-alueella myös, on siirrytty uuteen seulasysteemiin ja np-ultrat tehdään jo viikoilla 10-12. Näin kertoi minulle terkka kun eilen soitin ekaa äitiysneuvola-aikaa.

Kiva, että Maria83 saat jo äitienpäiväksi tietää masukuulumiset! Meillä taitaakin olla varhaisultrat sitten samalla viikolla! Suunapäänälle kovasti ultraonnitteluja!

Hömpön puolesta pidän ihan hirveästi peukkua ja toivon onnellista lopputulosta!

Vielä lopuksi myötätunnot Viipille - meillä onkin vauvojen suhteen tosi samanlainen tilanne! Meillä esikoinen on 8,5 kk ja heräilee myös koko ajan yöllä :( . Tosin tällä viikolla siirsin perhepedistä omaan sänkyyn ja se tuntuisi ainakin toistaiseksi hiukan rauhoittaneen öitä. Luotan siihen, että alkaa se nyt jotenkin nukkua ennen kakkosen syntymää... Jaksuja sinulle, toivottavasti miehesi asenne muuttuu ajan mittaan!

t. Grynna 5+4
 
tyylilyyli ummetukseen auttaa reipas liikunta ja kuitupitoinen sapuska. Itse kun käyn juoksemassa niin kyllä kova vatsa häviää :D

hömpö toivotaan parasta, että olisi vain jotain harmitonta vuotoa :heart:

Mulla ois tuo eka neuvolakäynti seur.viikolla, jolloin viikkoa olis kasassa 8+6. Sillo varataan myös eka ultra. Olo on pysyny ihan hyvänä, kunhan vaan muistaa syödä säännöllisesti.

Caffee ja pikkukakkonen 8+1

 
Sellaista kysyn, että onkohan ihan normaalia, että orgasmin jälkeen alkaa alavatsaa krampata kovasti muutamien sekuntien ajan ja pyyhkiessä tulee rusehtavaa/vaaleanpunaista valkovuotoa todella vähäinen määrä?
 
Heippa.

Eli ollut harmitonta vuotoa, valitettavasti :( Hcg-pitoisuus oli jo nyt niin alhaalla, ettei epäilystäkään etteikö mennyt kesken. Minut voi siis poistaa listalta. Jatketaan yritystä ja toivotaan, että teidän kaikkien joulutontut pysyisivät turvallisesti matkassa!
 

Yhteistyössä