## Joulutonttujen odottajat## HUHTIKUUSSA

Sori, että vänkään tänne ketjuun mutta oon taustaillu tässä muutaman päivän kun itelläkin laskettuaika (joka tosin on nyt vaakalaudalla) 27.12. Huomasin, että täällä on muitakin joilla on vuotoa ollut ja nyt tarvisin vertaistukea! Eli ainaki Sinzi ja joku muukin tais olla jolla vuotoja oli ja kaikki hyvin? Minkälaista teidän vuoto on ollut? :attn: Onko siis ollu punaista/ruskeaa/vaaleaa? Runsas/niukka/kuukautismainen? Tuliko yhtään hyytymiä?

Mulla alko vuoto tänä aamuna ja on jatkunu niukkana pitkin päivää. Samanväristä on kuin kuukautisten aikaan mutta selvästi niukempaa on kuitenkin. Plääh, raastavinta tässä on juurikin tämä epätietoisuus ja näillä viikoilla ei paljon ultrallakaan saa selville :/
 
Tuisku84 Näin mä vähän päättelinkin et samoissa piireissä liikutaan :D :LOL:
Tässäpä tälläinen:
Joulumasuille 2008 perustettu kerho!
Joulun muruset 08 <3
Tervetuloa kaikki hakemaan jäsenyyttä jotka sinne tuntee kuuluvansa :)
 
Höh... En osaa linkittää Lilypien hienoa tickeriä tänne... :p Tietsikkatolvana... :/ Mut uskaltautuisin nyt tähän pinoon, kun viikon oon saanu plussia, neuvolat ja ultratkii on varattuna. Toista siis odotellaan perheeseen, LA ois näillä näkymin 23.12. ja sairaalana KOKS.
 
B-7
Hömppö mulla vuoto on ollut ruskeaa,ikäänkuin vanhaa verta.kerran oli ihan kirkkaan punaista,siteellinen tuli.sitten taas muuttui rusehtavaksi.ja nyt on loppunut.lauantaina alkoi joten hmmm mitäs sitä kesti 4päivääkö?Toivottavasti sunkin vuoto harmitonta!

Eilen olin uusiksi ultrassa ja kaikki hyvin vuodosta huolimatta.Syke oli vahva ja kaveri oli kirinyt kokoa 6:ssa päivässä peräti 5mm,ollen nyt 9,1mm :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja petite-te:
Hömppö mulla vuoto on ollut ruskeaa,ikäänkuin vanhaa verta.kerran oli ihan kirkkaan punaista,siteellinen tuli.sitten taas muuttui rusehtavaksi.ja nyt on loppunut.lauantaina alkoi joten hmmm mitäs sitä kesti 4päivääkö?Toivottavasti sunkin vuoto harmitonta!

Eilen olin uusiksi ultrassa ja kaikki hyvin vuodosta huolimatta.Syke oli vahva ja kaveri oli kirinyt kokoa 6:ssa päivässä peräti 5mm,ollen nyt 9,1mm :heart:
Ok, kiitos kauheesti vastauksesta! En juurikaan elättele tässä toiveita vaikka vuoto ei olekaan runsasta mutta jotenki vaan tuntuu, ettei tästä mitään tuu :/ Huomenna otetaan hcg-arvot verestä ja maanantaina uudestaan niin vasta sitten ollaan viisaampia. Lisää kokemuksia jos vaan joku jaksaa kertoa? :attn: Sitten lupaan häipyä :D

 
Mulla on vatsa ihan pömpöllään, ja vatsa ei ole toiminut reiluun kahteen päivään.Okei tänään tuli, mut kovasti sai pinnistää ja tuli vaan muutama "papana"! :ashamed: Alkaa oleen vähän epämukavaa. Kävin apteekista hakee levolacia,se käy kuulemma raskaana ollessa, mutta siihenkin menee n 2pvä ennenkuin tapahtuu itse asia :| , joten onko teillä "nopeempia" vinkkejä, mutta en tarkoita nyt mitään peräruiskeita taivastaavia.
 
sintzi hyvä että vuodolle löytyi syy ja että vaavilla on kaikki hyvin !!!!

minulla oli myös hieman vuotoa rv6+5 ... tuolloin tuli aamulla vain hieman limansekaista verta , ei kunnon verta ja sen jälkeen vuorokaiden verran tummaa turhua (sellaista ruskeaa) .. tuli kuulemma vain kohdun suulta , joka normaalia tuossa veiheessa , kohdussa kaikki hyvin , eikä vuotoa siellä ...

ummetukseen , levolac toimii jo seuraavana päivänä .. mutta tähän hätään , jos ei korkeaa verenpainetta ... lakritsia !!!!! :) toimii ..

neitim
 
Ultrassa käyty! :wave:

Lääkäri totesi "tyypin" olevan noin 5viikkonen ja sellanen musta pyöreä pläntti siellä vaan näky. Mitään sykettä tai muutakaan ei näkynyt. Sain kontrolliultran kahen viikon päähän( vasta ), jolloin viikkoja pitäisi olla noin 7, lääkäri sanoi että sitte pitäis jo näkyä syke ja sikiö kunnolla! :heart: Kohdun sisällä tämä pieni "pläntti" kuitenkin oli onneksi! :) :)
Neuvola-ajan sain sitte siitä seuraavalle päivälle, eli 8.5. Olo helpottunut. Luulin ettei siellä oikeesti mitään ole. Viikot vaan vähän väheni ku olin ite laskenu että nyt olis 5+5, mut nyt onki kai 5+0 tai jotain..!

Hiipi: Ai säkin kävit tänään? :) Meillä aika samat diagnoosit tuli! :LOL: Sä onneks pääset jo viikon päästä tsekkaa taas tilanteen!

Tervetuloa uudet! :wave:
 
Heissan

Olen ollut tässä ensin oksutaudissa ja sitten kuumeessa, joten on jäänyt taas pari päivää väliin ja olen ihan pihalla. En edes yritä kahlata kauheesti viestejä taaksepäin, joten nyt ei tule kommentteja/vastauksia kauhean monelle :x . Ketään en mitenkään tarkoituksella väliin jätä, sitä elkää aatelko!

Hienoa oli kuulla, että Sintzillä vuodosta huolimatta kaikki hyvin ja toivon kovasti, että niin myös Hömpöllä!

Äippä-75 tervetuloa!

Vauvahaaveita: minä varasin ajan yksityiselle ultraan toukokuun alkupuolelle, päivälle jolloin mulla pitäisi olla viikkoja 7+1. Syke saattaa näkyä jo aikaisemmin mutta halusin olla varma, jos vaikka olenkin erehtynyt viikoista eikä raskaus olekaan vielä ihan niin pitkällä. Koska sulla on r-viikkoja noin 1 vähemmän kuin mulla, sinuna varaisin ajan jonnekin viikolle 20 (se 12.5. alkava viikko), silloin sulla pitäisi olla kahdeksas viikko alkamassa.

Kiitokset kerhon perustamisesta Nonnalle, laittaisitko minullekin salasanan yv:llä?

Tyylilyylille minäkin suosittelisin luumua, itse ainakin vetelen esikoisen luumusosetta hyvällä halulla ;) . En enää muista minkä nimistä oli se litku jota esikoisen aikaan hain apteekista, ei ollut Levolac mutta joku ummetukseen kuitenkin. Sellainen joka vain menee suolesta läpi eikä imeydy mitenkään, eli ei haitallinen sikiölle. Apteekista kannattaa kysyä. Se toimi ainakin minulla vähän liiankin tehokkaasti...

(.) ei mitään uutta ihmeellistä, olo on huimausta lukuun ottamatta ihan siedettävä. Sain keskeneräiset opintonikin viimein loppuun, joten nyt on vihdoin aikaa keskittyä ihan vaan vauvan kanssa olemiseen ja seuraavan tuloon :heart: .

Jahas, esikoinen kuuluu heräilevän kakkospäikkäreiltään joten menen. Kuullaan taas!
 
Hömppö mulla siis tuli viime maanantaina verta vajaa siteellinen, ensin kirkasta ja muuttui tummaksi, loppui vuorokauden sisällä..eilen taas tuli ja tummaa koko ajan ja loppu eilisen aikana..ei oo ollu kipuja,eikä hyytymiä!
tänää todettii hematooma joka hävii itse vuotamalla tai imeytymällä, mutta vauva voi hyvin =)
viikkoja nyt 6+3..arvaappa kuinka monta kertaa mä menetin toivon, en uskonu sielä olevan tänään mitään ja itkeny olen aika paljon viikon aikana, mut hyvin oli asiat ja mä vuodin esikoisenki alkuraskauden.
oon huomannu että mun vuoto tulee rasituksessa/pitkillä kävelyillä ja loppuu levosso, joka netissä lukikin että hematooma vuotaa usein rasituksessa!!
toivotaa että sullakin kaikki hyvin..laita viestiä jos siltä tuntuu :hug:
 
varovaisesti liityn seuraan...menkat ei ole vielä edes myöhässä,mutta plussa tuli oikein räikeänä.näillä näkymin olis laskettuaika 31.12.pelottaa ja on sekalaiset tunteet,saas nähä kuin käy.kai se on testattava vielä uuelleen,ei jotenkin voi vaan uskoa!
 
miina- Joo, aikas samat diagnoosit.. Vähän jäi jänskättään että näinkö sit kuitenkaan kaikki kunnossa mut ainakin siel oli jotain eikä ollut väärässä paikassa! niin ja kun olin luullut olevani pidemmällä, ehkä 7+1 niin nyt olenkin ultran mukaan rv5-6 jotain siltä väliltä :whistle:
 
hiipi: Joo on se kumma et voi tollee heitellä noi viikot..tosin voihan se siellä ens ultrassa näyttää sit kuitenki enemmän viikkoja.. Mäki mietin sillee et jos mul nyt on tasan 5 viikkoa ni aika hitsin aikasin oon sit saanu sen plussan tikkuun... :whistle: ei jaksais millään odottaa tota kahta viikkoa.. ku pelottaa mitä kaikkea sinä aikana voi tapahtua.. Mitä sulla näky siinä näytöllä? katoitko ite sitä ruutua? ..Mitä oireita sulla on ollu?
 
miina- Näytöllä näkyi jotain todella pientä siellä "pussin"?? sisällä mutta tosiaankin sykettä ei löytynyt jonka jälkeen ruvettiin sitten tosiaan laskemaan mun kiertojen pituuksia missä löytyikin aikamoista heittoa, mä jätin pillerit pois vasta viime marraskuun lopussa jonka jälkeen on tullut 4 menkat ja sit nasahti :D Oireita ei juurikaan vielä muuta kuin rintojen arkuus/pullistuminen jonkin verran ja alavatsassa menkkamaista kipuilua ajoittain, nyt tällä hetkellä ei muuta kuin rntojen arkuus, ehkä lievää kuvotusta jota siis kestänyt vasta muutaman päivän. Entä sun oireet? Niin ja me tehtiin se testi 11.4 ja silloin herkässä testissä näkyi hailakka viiva ja toisessa, ei niin herkässä, ei näkynyt silloin viel mitään eli hyvinkin vois pitää paikkansa tuo että rv vähemmän kuin kuvittelin.
 
Tuisku Viimeisten kuukautisten perusteella laskettu aika on 23.12., mutta se siis on vain oma ensiarvio.

Onko joku listalaisista perillä Jyväskylän äitiysneuvolasysteemistä? Milloin siellä pääsee ensimmäisen kerran neuvolaan ja mitä tutkimuksia kaupunki tarjoaa? Muutun jyväskyläläisestä vantaalaiseksi 11. viikolla ja mietin nyt, pitäisikö mun käydä ensimmäinen neuvola Jyväskylässä. Olen vähän pihalla vielä kaikesta....
 
Tervehdys!
Varasin jo ultran ku hormooneilla tämä ihana alku lähti liikkeelle. Juuri äitienpäiväksi sais jo vastauksia. Kun seuraavan kerran päivittelette, niin LA onkin 26.12 ja esikoinen. EKKS olisi paikka johon kuulun. Kaikki on mennyt hyvin, kahvi ei meinaa maistua, ja menkkamaista kipua on vähän väliä, ei kuitenkaan pahaa. Kevätflunssa päällä, eikä voi kokeilla allergialääkkeitä, aikaisemmin siitä on ollut apua.
 
jännä homma, ku kaikilla tuntuu olevan noita raskausoireita suhteellisen paljon, täällä ei mitään muuta kun mahan juilimiset (välillä ihan kipuja)..mutta ei pahoinvointia, eikä rinnoissa minkäänlaista muutosta/arkuutta yms..mutta kai ne sieltä vielä tulee jos on tullakseen... :LOL:

maria-08 ja pikkuinen 5+5
 
maria-08 niin mäkin ajattelin että olen ainoo jolla ei pahoinvointi tms. mutta jos onkin niin että en ole vielä niin pitkällä kuin ajattelin eli jos olen vasta rv5-6 niin ei hätää, kai ne sieltä tulee... tai sitten ei! :p
 

Yhteistyössä