## Joulutonttujen odottajat## HUHTIKUUSSA

Äippä-75 Laskurista mäkin sen ajan katsoin, sain saman kuin sinäkin. Voihan sen sitten myöhemmin muuttaa tuohon tickeriin, jos/kun se ultrassa muuttuu. Toi tickeri vain ei laske sitä automaattisesti tuohon, vaan itse pitää syöttää sekä viimeiset kuukautiset että laskettu aika. Mullakin eka ultra on vasta rv 10 + 0, saa nähdä paljonko muuttuu laskelmat.
 
Äippä-75 Voi vitsi, kiva varmaan päästä niin äkkiä. Mekin ollaan vähän sitä mietitty, kun ollaan toistaiseksi eri paikkakunnilla eikä mies taida päästä ekaan ultraan. Ei ainakaan toistaiseksi vielä ole varattu aikaa. Täytyy vielä keskustella asiasta, ihanaa olis kyllä nähdä mukelo jo parin viikon päästä ja tietää, että kaikki on kunnossa.
 
kanella Munkaan mies ei ehkä pääse varhaisultraan, kun on eri paikkakunnalla töissä vielä sillon. Olin menossa varmistamaa HCG-arvotki tällä viikolla, kun ne oli viikko sitten vaan 141,6, mut päätin kuitenki säästää rahat varhaisultraan. Oon ehkä (vähän) hermoilija, mutkun niin pitkään on tätä raskautumista yritetty (vuodesta 2003 taukojen kanssa), että nyt haluais varmistua kaiken olevan hyvin.

Nyt näyttää päivät oikeemmilta, kiitos vinkistä!
 
:wave: Palstan löydettyäni liityn ketjuun viikoilla 9+1!
Hirveä vertaistuen tarve, tää on jo ties-kuinka-mones odotusaiheinen keskustelupalsta jonne itteäni tungen. Onko se sitten vähän niin, että kun ei lähipiirissä ole oikein ketään kenen kanssa näitä asioita päivittäin juttelisi, niin netistähän ihmisiä löytää.

Meillä siis odotetaan esikoista, ja onnentunne on - etenkin pahoinvoinnin selätettyäni - valtava. Vatsakin jo näkyy, tai lähinnä sellaista iltaturvotusta. Tai sitten mä vaan pönötän selkä notkolla vatsaa korostaen, tiedä häntä :D

Nt-ultraan ollaan menossa 13.5. ja kyllä tuo mies on sinne lähdössä mukaan, pomolta varmisti että on ok. Odotan kyllä tosi paljon tuota ultraa, kun ei sitten ikinä tullut mentyä mihinkään alkuraskauden ultraan. Että saa vähän niinkun varmistusta, ettei tässä olla vaan pahasti valeraskaana kolmatta kuukautta :whistle: ! Seuraava neuvolakäynti on vasta 22.5. mutta oletan että silloin saattaisi jo kuulla sydänääniä, olisi ainakin kiva jos yritettäisiin edes kuunnella.
 
Nyt sitten tuli jo ihan selkeästi punaista tuhrua :'( ... Ei taida kuulua asiaan... Joka päivä on tullut pyyhkiessä pari vaaleanpunertavaa "viivaa" paperiin, mutta nyt tuli ihan kunnon punertavaa tuhrua...
 
Tervetuloa kovasti taas Aiafille , Kamomillalle ja muille uusille!

Kiva kun Pinkladykin jaksoi ilmoittautua, voimia sinne! Mahassa ei kyllä vielä paljon raskaus näy. Millimenninkäiselle hyvää lomaa ja jaksuja pahoinvointiin kuten Miinalle ja muillekin siitä kärsiville. Äippä, Kanella ja muut vähäoireiset - mulla oli ihan samanlaista esikon odotus ja hyvin meni kaikki! Saitko Kanella muuten selvyyttä tähän Jyväskylä-Vantaa -systeemiin, voivahan ne lähettää sut Jyskälästä HUSin ultriin jne.?

Tikruliini, minäkin olen kovasti miettinyt otanko pakkauksen. Vaatteita meillä on esikolta ihan tarpeeksi (niitä pieniä kokoja siis), samoin kuin vaippoja (kestoja siis), ja hiusharjat ja kynsisakset ym. tallessa. Tekisi mieli ottaa se ihan siksi, kun sen avaaminen on niin ihanaa :p mutta toisaalta se raha tulisi kyllä tarpeeseen koska tarvitsemme esim. tuplarattaat.

Voi Jive, toivottavasti tuhru ei ole mitään vaarallista! :hug: Joskus raskausaikana tulee vuotoa ja silti kaikki hyvin. Varaa kuitenkin aika niin saat varmuuden!

Itselläni on tänään yllättävän hyvä olo, mistä osaan kyllä olla kiitollinen! Pitääkin lähteä ulos nautiskelemaan auringonpaisteesta ja linnunlaulusta!
 
Jive Kurja tilanne, kun joudut olemaan epätietoisuudessa. Toisinaanhan tuhruvuotoa voi tulla sen vuoksi, että on esim. hematooma kohdussa tai istukka lähellä kohdunsuuta. Ne saattaisivat selvitä syiksi ultralla ja tutkimuksella. Toisinaan taas ei tiedetä, mistä vuoto tulee ja enteileekö se alkavaa keskenmenoa. Silloin ei oikein voi muuta kuin odottaa, miten tilanne etenee. Toivottavasti sulla on kaikki hyvin ja pikkuinen jatkaa kasvuaan!
 
Hui,tännehän tulee tekstiä aivan mahottomasti,kun on vähän aikaa poissa :D . Työ ja pienet mukulat meinaa vähän rajoittaa mamman palstailua :whistle: ..ja taas on mentävä,piti vain pikaseen tulla lukemaan muitten joulumassujen kuulumiset =) :wave:

Piti käydä myös kurkkimassa uusi pakkaus :D ,mä kyllä tykkäsin,että oli nätempi kuin pojan paketti(2005),tytöstä en pakettia sitten ottanutkaan,ku olisin saanut sen 2006vuoden pakkauksen,josta en tykännyt,mutta kyllä 2007 pakkaus on ollut kaikista paras :snotty: ,mutta kyllä sitä tällä kertaa vissiin joutuu pakkauksen ottamaan :D ,sitä vaan on niiiiin kiva odottaa,ja sitten penkoa uudestaan ja uudestaan :D
 
Heipsan pitkästä aikaa! :wave:

Ihan ensiksi pahoittelut keskenmenon kokeneille. :'( :hug:

Jive-: Toivotaan, että pikkuinen pysyy mukana vuodosta huolimatta. Rutistus:hug:

Täällä ei kummempia. Olo on kuin en olisi edes raskaana. Ainoastaan tiedän siitä, kun rinnat on aivan tajuttomat kipeät ja aivan kivikovat! |O :/ *auts* En tiedä miksi en osaa nauttia tästäraskaudesta. Stressaan vain koko ajan, että onko kaikki hyvin. Varmaan sitten helpottaa, kun pääsee siihen ultraan. =) Pitäisi vain vielä jaksaa odottaa muutama viikko. Keskiviikkona kävin antamassa verinäytteet ja hyvin löytyi suonikin, kun mulla on niin piilossa nuo suonet, että yleensä saavat pistellä ja pyöritellä sitä siellä sisuksissa, että saavat näytteet otettua. :/ Todella inhottavaa! |O Onneksi nyt meni helposti! :D

Mites moni tuohon kerhoon meinaa liittyä tai on jo liittynyt? Ajattelin vain, että onko siellä toinen porukka vai onko liittynyt tästäkin pinosta sinne... =)
 
DoB
Aurinkoista perjantaita!

Ihan hurjasti tänne tulee koko ajan tekstiä :) Isot halaukset km kokeneille ja paljon onnea matkaan vuodoista kärsiville :hug: Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin!

Täällä olo jatkuu samanlaisena kun ennenkin eli etoo koko ajan, ruoka menee alas ihan pakolla. Ja väsymys on ihan hurjaa, nukun joka yö kellon ympäri ja silti haukottelen töissä koko ajan. Turvottaa ja närästää. Silti koen pääseväni helpolla kun toiset oksentavat koko ajan. Nyt vaan odotellaan np-ultraa....Fiilis on hyvä kaikinpuolin :)

Ihanaa perjantaita kaikille :flower:
 
AAM
Haudi hou..

LA täällä 16.12.08.. eli nyt kasvatellaa viikoilla 6+3..
Ikäviä verisen kirkkaita vuotoja tullut ja käytiin ultraamassa juuri tänään. siellä kellottelee pikku-rämmäle mutta ei sydänääniä saanut näkymään/kuulumaan.. ens ke kontrolliin katsoo uudelleen.. sanoi ettei saisi liian toiveikas olla :( mutta en osaa olla realistikaan juuri nyt :whistle:
toivon vaan et vuodot tyrehtyisi..
 
mua vaan nukuttaa...Tekis mieli nukkua jatkuvasti, mut ei ihan onnistu tuon 2,5-vuotisen tytön kanssa. Mulla tuntuu sellaista jännää painon tunnetta mahassa aina silloin kun syke nousee korkeammalle.

Jive pidän sulle peukkuja, ettei tuo vuoto olis mitään vakavaa :heart:

 
Täällä myös pientä joululahjaa odotteleva ensikertalainen! La 17.12, nyt rv 6+2. Kävin varhaisultrassa 4+1, tuolloin ei vielä näkynyt kuin 2 mm raskauskupla. Kovasti odotan vko 11 ekaa varsinaista ultraa, vaikka vaikuttaa siltä, että kaikki on ok.
 
Tästä väsymyksestä kun pääsis eroon. Harmittaa kun jää sauna väliin asuntojen katsomisen takia. Nyt pystyn jo paremmin syömään ruokaa. Ei tullut ähkyä heti.
Kattoo miten jaksan harjoittelussa 2.5 alkaen kun nykyään tarvitsee ottaa pienet päikkärit.

Tikruliini ja pörris 7+2
 
Tervehdys!
Eilen ilmoittauduin ja heti piti tulla lukemaan uusia
kuulumisia. Kiitos Aluna salasanan toimituksesta.
Minä oireilen varmaan aika kohtuudella. Ihmeellisesti
olen jaksanut. Väsymys on nimittäin se oire, jota
odotan kauhulla. Aiempien raskauksien kohdalla
pahimmat viikot olivat rv 8 ja 9. Th myös vahvisti,
että usein ne ovat väsymyksen kannalta pahimmat.
Meillä mies haluaa asian vielä salata. Ainoastaan
minun äitini tietää ja hän onneksi otti uutisen ilolla
vastaan. Nyt vaan tuskailee sitä, ettei saa asiaa
kuuluttaa minnekään. Ajattelin isoille sisarille kertoa
ensimmäisen ultran jälkeen. Täällä se on viikolla 12.
En aio mennä aikaisemmin yksityiselle.
 
Jive: :hug: toivotaan että se on vaan harmitonta pientä vuotoa! Paljon jaksuja sinne ja lämpimiä ajatuksia! :heart:

Omaa: Ultrassa käyty äsken ja siellä on kaikki ok. Sikiö löytyi ja sydän sykki pikkuisella! :heart:
Vastasi rv6+5 eli aikas oikeessa olen ollut, LA 13.12-08. Tarkentuu sit np-ultrassa.
Kokoa pikkuisella on 6.9mm (on tossa kuvassa, mutta minusta se gyne puhui 7.9mm:stä)
noh, joka tapauksessa.....
On paljon vakaampi olo nyt kun näki oikein että siellä masussa on oikeesti pikkuinen!
Nyt menen huilaamaan.

äittä-67 &"minicooper" 6+5
 
Kiitos teille ihanille, kun jaksatte tsempittää, kun huolestuttaa :heart: . Ei ole tullut tuon viime tuhrun jälkeen mitään muuta kuin kirkasta valkovuotoa, onneksi. Täytyy vaan toivoa parasta. En tiedä onko tämä joku oire, mutta jännä, kun välillä on ihan hirrrrveän kylmä (porukka katsoi vähän pitkään, kun olin toppavaatteissa koirien kanssa lenkillä :D) ja sitten yhtäkkiä tuleekin tosi hiki ja kuuma ja iho nihkeänä.

äittä-67, ihanaa kun sait hyviä uutisia =). Ihan mielenkiinnosta kysyn, kun itsellä on edessä suunnilleen samaan aikaan varhaisultra, niin mitä sieltä ruudulta voi nähdä tuossa vaiheessa?
 
Huomenia!

Jive: Mulla siellä näkyi sikiöpussi ja sen sisällä on sitten tosi pienen pieni katkiksen muotoinen sikiö sekä sydämmen sykkeen näki myös! :heart:
Oli se vaan niin ihana kokemus taas vaikka ei ensimmäinen kerta ollut.
Ihanaa että sulla on vuodot loppunut!
:hug:

Joo, jos nyt yrittäis mennä aamu kaffelle!

AURINKOISTA PÄIVÄÄ!!!

äittä-67 &"minicooper" 6+6
 

Yhteistyössä