## Joulutonttujen odottajat## HUHTIKUUSSA

Juli05: Juu me ollaan kerrottu ( tai siis minä oon ) aika monelle. :) Sillä asenteella että jos menee kesken ni sit menee ei voi mitään. Eilen just anopin reaktio oli aivan mahtava ku kerroin.. :heart:

Sul on kyl fiksu mies ku toppuuttelee :D Nii kyllä toi munki miekkonen varmaa kattois vähä jos nyt alkaisin ostelee! :LOL:
 
heippa kaikille!
Nyt on tää ja huominen päivä vapaata, lauantai oli ihan"tuskaa2 olla töissä, väsytti alkaen puolilt päivin ,ruokatauon jälkeen :LOL: Ja vatsa oli turpeena ja rupes jo kivistää ikävästi. Kotiin kun pääsin tein ruokaa ja otin sen 30ml levolacia,hampaat irvessä.Oli kyllä niin pahaa ja ei ollut kaukana et ois tullut takas ylös. Laitoin pyykit ulos kuivumaan...sitten tuli tunne et nyt pitää mennä huussiin, sielläpä istuin 30min!,ja kyllä helpotti!!! sit oli niiiiin voimaton fiilis, et menin ottaa pienet päikkärit, heräsin 2.5tunnin päästä :LOL: Esikoinen on isovanhempien mukana mökkeilemässä,joten voi nukkua kun haluu. Mies kyllä ihmettelee kuinka muo näin laiskottaa,ei taida muistaa viimekertaakaan enää,mutta silloin se alkoi kyllä myöhemmin joskus vk8 alkaen?!
Tissit on kipeet ja tuo väsymys,tuntuu et pahenee vaan... nooh,kohtahan tuota voi tirsoja ottaa vaikka ulkonakin;) Joo ja vessassa olen saanut alkaa ravaamaan useammin kuin ennen. Turvotus laski hieman kun sain vattan toimii.
ajattelin jos jaksais raahata ittensä kuntosalille viel ennenkuin esikoinen tulee kotia... muuten varmaan lössähdän tonne sohvanpohjalle taas! Tänpäivän päikkärit on jo nukuttu et ei enää sais.. nyt on menossa rvk 6+3.
 
Juli05 : Esikoisen kanssa pystyin olemaan hiljaa, mutta tulevan kanssa en. Mies kertoo varmaan vasta kun on "pakko",eli sitten kun alkaa olemaan jo näkyvää. Työkaverit tietävät ja esimies myös,parhaimmat ystävät tietävät ja oma äiti sekä broidi. Mies saa kertoa omille vanhemmilleen sitten kun haluaa,niin tehtiin myös viimekerralla.. ja niille kavereilleen joille tahtoo. Muutama heistäkin jo tietää,kun miehen kavereitten vaimot on mun ystäviä...tai niitä ei kyl ole ku 2 jotka tietävät. Ja samalla asenteella minäkin(kuten miina), että jos menee kesken ni sillehän ei voi minkään. mutta on kiva,kun ihmiset tietää, ni sitten ei tartte ihmetellä miksi olen tämmönen itkuherkkä,ahdistaa,kiristää,puristaa,laskee päiviä...viikkoja yms! Mutta miehilläpä se on helpompaa olla hiljaa kun he ei näit oireit tunne itse, ja ei tartte selitellä miksei nyt lähde esim. terassille, tai jos lähtee ni miks ottaa sitten vettä vaan...ja miks yrittää lopettaa yhtäkkii röökaamisen yms.
Kirpikselt ostin kaverin vauvelille just potkareita ja bodyn...vähän sillä silmällä jos sit loppuvuodest tulis takasin :LOL:
 
tyylilyyli-80: Asutaa Loviisassa. Ni sellaset 25 minuuttia menee sairaalalle, et ei onneks sen kauemmin.. Tosin sit jouluna jos on liukasta ja hirveesti lunta ni ehkä pikkasen kauemmin voi mennä..mut onneks ei asuta missää peräkylillä, vaikka jossain lapinjärven sokkeloissa! :LOL:
Hyvä toi teoria, että jospa ne vaatteet tulis sitte loppuvuodesta takasin! :LOL:
 
Minä olenkin ollut hiljaa jonkun aikaa, mutta mielenkiinnolla keskusteluita seurannut. Ja merkille pannut, että monella on sitä pahoinvointia, vai onko vaan niin, että siitä puhutaan enemmän kuin siitä, jos sitä ei ole. Mulla on ollut vähäistä kyllä pahoinvointi. Aluksi se vähän huolestutti, mutta varhaisultran jälkeen ei enää niinkään.

Onko muuten kenelläkään tyttö- tai poikaoloa? Mulla on poikaolo, mutta se johtuu oikeastaan siitä, että yks mun raskaudesta mitään tietämätön kaveri rukoili mun puolesta ja näki siinä rukouksessa kuvan, jossa avautuvasta silmusta tuli poikavauva :) Oli kyllä itsekin hämillään, kun kerroin raskaudestani. Saapa nähdä, pitääkö "profetia" paikkansa. Ja joku ties kertoa myös, että vanhan kansan mukaan myös suolanhimo tietää poikaa ja minähän pistelen cocktailkurkkuja menemään.

Hauskaa uutta viikkoa kaikille, toivottavasti menee kaikilla hyvin. Voi olla, että ei enää uudet plussaajat tulekaan tänne, vaan tammikuisiin.

Kevätterveisin, Ineli 8+5
 
Mulla ehdottomasti poikaolo! Huvittavaa sinänsä, olen aina toivonut ehkä enemmän tyttöä, mutta nyt en edes vilkuile mitään punaisia juttuja. Paras ystävänikin sanoi heti asiasta kuullessaan että on poika. Ja minulla myös suolanhimo! *äsken fetapiirakka, ranskalaiset ja puolikas burgeri* :saint:
 
hei vaan taas kaikille! Kyllä täällä ihan tyttö olo on..aina oon "haaveillu" että poika syntyis ekana ja sitten vasta tyttö...mutta kun raskaudesta sai tietää niin heti tuli semmonen tunne että tyttö on tulossa, eikä kyllä haittaa ollenkaan , kohan vaan olis täysin terve =)

täällä ei vielä olla kerrottu kuin molempien vanhemmille ja sisaruksille, en uskalla kavereille vielä kertoa, kun pelottaa että jos meneekin kesken tai jotain muuta pahaa tapahtuu...enkä sitten halua kenellekkään selitellä...vaikka mieli kyllä tekis jo kailottaa koko maailmalle :LOL: mutta jos sitä jaksais ainakin sinne kymppi viikolle asti olla puhumatta :LOL:




 
Alkuperäinen kirjoittaja Aubrieta:
Onpa tästä pinosta tullut jo tosi muhkea!! Mä en juuri ehdi kirjoitella, en edes joka päivä koneelle, joten en todellakaan pysy pinon jutuissa mukana. Mut käyn aina välillä vilkaisemassa millaisissa tunnelmissa muut samoissa vaiheissa elävät menevät.. Mulla on ens tiistaina nyt sit sellainen ultra jossa pitäis saada selville tarkkaa tai edes tarkempaa laskettua aikaa. Kolme viikkoa sitten sanottiin että "yli neljä mut alle kuus", joten nyt se lienee jotain seitsemän ja yhdeksän viikon väliltä. En sitten oo kauheesti edes kiekkoa pyöritellyt että osuuko la joulukuun puolelle vai ihan marraskuun loppuun, mutta eiköhän se joulukuulle mene.. Huono olo on ihan päivittäin, oksentelenkin silloin tällöin. Muutaman kerran viikossa.. Mitkään herkuteivät maistu (upeeta!!), vain suolaiset ruuat. Ja nälkä = oksetus, joten pakko yrittää syödä tosiusein ja vähän. Masua turvottaa, alkaa housut oleen aika niheitä. Mammahousuja oon jo välillä iltaisin varsinkin käyttänyt, vaikka eihän se sitä varsinaista vauvamasua ole. Mut pullottaa anyway =) Mun olis pitänyt tänä viikonloppuna lähteä Viroon ratsastusvaellukselle, olin varannut sen jo ennen kuin tiesin raskautuneeni. No, peruin sitpari viikkoa sitten kun oli ollut kovin huono olo - eikä kyllä kaduta tippaakaan! Ei tällä pahoinvoinnilla ja alavatsan täyteläisyydellä ja kohdunkannattimien kiristelyllä keikuttais 3 päivää/100km hevosen selässä sitten millään. Vaikka kyllä mieli olis kamalasti tehnyt lähteä. No, peruutuksen syy on paras mahdollinen :heart:

DaylightDancer upeeta että sinäkin olet täällä pinossa!! :hug: :flower: Samoihin aikoihinhan meillä se "psykosomaattinen raskauskin" alkoi, joten tää on loistava jatkumo sille!!

Lisbeth: Sinäkö päivittelet pinoa? Mulle vois synnytyssairaalaksi laittaa PHKS.

Hyvää vointia ja massunkasvatusta koko pinolle tasapuolisesti =)
Heippa!

En päivittele pinoa...lisäsin itseni sinne pinoon lukematta loppuun, että joku muu päivittelee. sorry :ashamed: oon vähän uus näissä pinoissa.

-Lisbethh-

 
hyvää huomenta kaikille

ja tervetuloa Lisbeth :hug: onnittelut!!
sitä aina ekana kun aamulla herää, muistaa, että ai niin, odotetaan vauvaa ja sitten tulee hurjan hyvälle mielelle heti aamusta :heart: :saint: se on upea tunne.
ootteko jo neuvolaan soitellut? minä en ... ajattelin jos vapun jälkeen tai myöhemmin kun ois 6-7 vkoa täynnä.. kun se nyt kuitenkin on vasta vkolla 9-)...
jaaha, kai se täytyy lähteä töihin...
mukavaa viikonalkua kaikille :wave:

katherine ja kultanen 5+2
 
B-7
Mä soitin neuvolaan viimeviikolla ja täti antoi ajan heti 5.5.Silloin rv 9+2.musta turhan aikaisin,mutta ehdottomasti halusi siihen kohtaan =) No menen sitten kitisemättä :LOL:
Np ultra aika mun täytyy soittaa tänään kun ollaan niin hassusti viikkojen 12-14 aikan poissa paikkakunnalta,niin täytyy olla ajoissa likkeellä että ajan saa...

Petite-te ja bèbè 8+2
 
huomenta !
täällä on tänään eka neuvola :) nyt siis rv 8+1 ....
kotona ultraäänilaitteella oon koittanut saada sydänääniä kuulumaan , mutta eipä niitä vielä kuulu , mutta istukan viuhkeen kuulee kyllä :)
ostin siihen apteekista rasvatonta geeliä , minkä voi sitten hieroa masuun tuon jälkeen , niin tulee tuo rasvauskin samalla . tuo geeli mikä siihen muuten kuuluu on niin paksua , ettei sitä kyllä tule masuun sutattua , vaan pitää pestä pois , joten toi apteekin on huomattavasti parempi ! :)
täälläkin on pelko perseen alla (sori sanamuoto) aina tuosta km:stä , mutta senkin uhalla ollaan kerrottu jo etukäteen (äitienpäivänä vasta piti) , anopille ja apille sekä mun vanhemmille ja joillekin ystävillekin jo ... on kuitenkin niin huippaava olo ja pahaolla , vaikka ei oksennusta tulekaan , et ajateltiin kertoo , eipä tertte sitten selitellä jotain tekosyytä ....
mahan isoin turvotus on haihtunut , maha hieman pyöristynyt ja iltaisin hieman turpoaa , mutta ei sentää kokoaika olo sellainen pallo olo ...

neitim
 
Mulla on eka neuvola jo rv 7 + 0, mutta johtuu siitä, että sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa ja että ikääkin on kertynyt jo vähän enemmän. Lisäksi oma lievä ylipaino ja perimä lisäävät diabetesriskiä, joten monella tapaa riskiraskaus. Ultraa ei silloin vielä tehdä, mutta varmaan saan lähetteen äitipoliseurantaa varten.
 
Hei kaikki aamuvirkut kanssaodottajat! :wave:

Pientä Gallupin tynkää: (voi vastata tästä raskaudesta, tai aiemmasta)
1. Kuinka aikaisin rintanne ovat kasvaneet?
2. Milloin alkoi pahoinvointi?
3. Entä väsymys? Oletteko ottaneet/miettineet sairasloman ottoa?

Ihan siksi kyselen, koska huomasin pari päivää sitten että rintani ovat kasvaneet kuppikoolla :eek: Just vasta ostin uusia ihan mitoitetusti oikean kokoisia, ja ne eivät enää mahdu (mahtuivat mainiosti pari viikkoa sitten kun ne ostin). Lisäksi maha on kovin pyöreän oloinen, ja väsymys sellaista etten meinaa jaksaa töissä. Mietin vain, kun 17.3. oli viimeiset "menkat", jotka tulivat yli viikon myöhässä ja olivat erikoiset (niukemmat, ei klönttejä, sori ällöt jutut), et olisinkohan jo pidemmällä kun mitä luulen... vai onko tää normaalia jo tässä vaiheessa? =)

DD ja enkeli 6+1 :heart:
 
maarith
Moi kaikille..Ajattelin liittyä joukkoon vaikka en voi vielä antaa tarkkaa laskettua aikaa,kun en muista ollenkaan milloin mulla viimiset mekut oli :whistle: ne oli kyllä maaliskuussa,mutta päivä hukassa,kun en jostain kumman syystä ole sitä laittanu ylös..mutta joulukuussa laskettu aika ja siellä loppupäässä.Annan tarkemmat tiedot sitten,kun ekassa ultrassa saatu jotain arviota :kieh: Neuvolatäti ei ole ollenkaan ihastunu tähän mun raskauteen,kun anto just 3kk pillerit,jotta alan käyttämään jotain ehkäsyä :LOL: tää,kun on meijän perheen kuudes lapsonen =)
 


heippa!
päivät vaan kuluu.. huomenna olis sit ultra! jännittää! joku tuossa kyseli galluppia..
1. rinnat on nyt alkaneet tursuaan vanhoista liiveista eli uusia täytynee jo kohta alkaa hakemaan
2. samoiten pahoinvointi alkoi rv 7 eli noin viikon on ollu huonoa oloa.. ei oksennusta onneks vielä
3. väsymys on aivan mieletöntä.. haukottelen koko ajan. sairaslomaa en tollasen takia edes ole ajatellut.. site sitä vasta väsyis jos ei pysyis liikkeessä..

vatsan turvotus on hieman laskenu ja pyöreyttä on ilmaantunu jo aamuisin, housut kiristää ja nippailee koko ajan! :heart:
 
Huomentapäivää ja tervetuloa taas uusille, joita on jälleen ilahduttavan paljon! Pitäisi ehtiä taas esikon päikkäreiden aikana sata asiaa, joten nyt jäävät enimmät henkilökohtaiset kommentit väliin. Juli kysyi raskaudesta kertomisesta. Vielä ei olla kerrottu juuri kenellekään, odotan sen varhaisultran ensin (on viikon päästä ). Sitten varmaan kerrotaan, turha sitä (minusta) on pantata minkään "maagisen rajan" yli. Mutta jokainen tekee niin kuin itse tykkää =).

DD:n gallupiin: Edellisraskaudessa rinnat eivät kasvaneet heti, mutta ennen puoltaväliä muistaakseni jouduin liiviostoksille. Nyt ovat venähtäneet sekä tissit että maha heti, vain yhdet liivit enää menevät kunnolla ja maha on hirveä pömppö. Pahoinvointia oli heti jostain rv 3 asti mutta nyt on hellittänyt, toivottavasti ei alakaan uudestaan. Myös väsymyksen kestän kun pakko on =), sairaslomaahan en tästä esikoisen hoidosta edes saisi ;). Mutta jokainen itse tietää oman tilanteensa parhaiten, ja kannattaa mennä lääkärin juttusille, jos on kovin vaikea olo.

Millimenninkäinen taisi aikaisemmin kysellä kerhosta, siihen liittymiselle on ihan oma pino. Ineli, minulla on välillä tyttö- ja välillä poikaolo. Poikaolo johtuu siitä, että pupuilimme (mielestäni) päivää ennen varsinaista ovista, ja eikös poikasiittiöt ole niitä hitaampia mutta pidempään eläviä? Vai oliko se just toisin päin? Tyttöolo on välillä ihan siksi, että olisi kivaa kun tulisi tyttö, olihan esikoinen poika.

Heitänkin tästä eteenpäin oman gallupin, eli kuinka moni meinaa selvittää sukupuolen etukäteen (jos olette vielä miettineet asiaa)? Meillä ainakaan sairaalan ultrissa sitä ei edes kerrota mutta olen miettinyt meneväni ihan muuten vaan yksityiselle kurkkimaan joskus rv kakskytjotakin, ja jos sukupuoli näkyy, niin ei haittaisi =). Esikoiselta en jostain syystä millään halunnut tietää, älkää kysykö miksi. Mulle olisi yhdessä tutkimuksessa se jopa kerrottu, mutta sanoin, että älä kerro. Mies oli pettynyt ;).

Vielä marmatusta loppuun: ketuttaa kun kaikki menee aina päällekkäin :headwall:. Viime viikolla ei päästy esikon kanssa muskariin kun mulla oli oksutauti. Tänään on muskarin kanssa päällekkäin treffit päiväkodin johtajan kanssa, pitää viedä hoitopaikkahakemus syksylle. Ensi viikolla mulla on se ultra just tasan samaan aikaan muskarin kanssa (ellen onnistu vaihtamaan aikaa, mikä voi olla hankalaa, koska haluan ihan tietyn lääkärin). Plääh, tyhmä minä - miten ihmeessä mä ennen selvisin töissä kun nyt en pysty pitämään mielessä yhtä ainoata menoa koko viikon aikana? :x
 
DoB
Aurinkoista maanantaita! Olipa ihana viikonloppu ilmojen osalta. Tosin mun olon takia jouduin olemaan suurimman osan ajasta sängyssä. Oksetti koko viikonlopun ihan aamusta iltaan :x Toivottavasti tää ei oo pysyvä olotila. Etova olo on nytkin ja aamulla jouduin taas halailemaan pönttöä mutta onneksi en ole töissä joutunut oksentamaan.

DD gallup: 1. Mulla ei rinnat ole kasvaneet kovinkaan paljon, ihan samoilla rintsikoilla mennään. Ovat kyllä tosi herkät koko ajan. Esim lenkillä tiedostan ne joka ikisellä askeleella :D

2. Pahoinvointi alkoi joskus viikolla 6 ja pahenee koko ajan.

3. väsyttää ja paljon. Nukun kellon ympäri joka yö ja silti haukottelen pitkin päivää töissä. En silti ole ajatellut mitään sairaslomaa, kyllä tämän kestää. Eiköhän tämä väsymys ala helpottamaan 3 viikon päästä.

DoB ja öttiäinen 8+ 5
 
Grynna, tyttösiittiöt elää pidempään, mutta poikasiittiöt on nopeampia =). Mulla on ehkä enemmän poikaolo, en tiedä mistä johtuu. Voihan se tästä muuttua, kun vasta rv 5+0 :D. Suolaista tekee kovasti mieli.

Mies ei haluaisi tietää sukupuolta etukäteen, minusta olisi mukava saada tietää. Ja toisaalta, vaikka tietäisikin onko tulokas tyttö vai poika, niin kyllä se jännitys silti säilyy loppuun asti :). Etukäteen ei voi tietää, millainen tyyppi sieltä on tulossa :).

Me ei olla vielä kerrottu kuin parille ihmiselle raskaudesta.. Tuskin pantataankaan kovin pitkälle, mutta ihan vielä ei uskalla puhua..
 
DoB
Ineli kyseli tyttö/poikaoloista. No tämä tulee ihan hatusta kun ei ole aikaisempaa kokemusta mutta musta tuntuu että meille tulee poika. En tiedä miksi mutta siltä tuntuu. Ei mitään väliä kumpi tulee ja molempia toivoisin saavani. Mies kovasti toivoo pientä prinsessaa mutta tuskin laittaa pahakseen esikoispoikaa ;) Grynna me halutaan tietää etukäteen kumpi tulee.
 
B-7
Jospa sitä vastailis :)

1. Kuinka aikaisin rintanne ovat kasvaneet?

Ei ole oikeestaan muuttuneet mihinkään.Ehkäpä hieman terhakkaammiksi :LOL:

2. Milloin alkoi pahoinvointi?
Oikeastaan kunnon pahoinvointia oli viime viikon eli rv 7-8.nyt taas ei ollenkaan
3. Entä väsymys? Oletteko ottaneet/miettineet sairasloman ottoa?
Väsymys on valtaisa mutta eipä kotiäiti sairaslomaa siitä saa ;)

sukupuolen selvittämisestä:
Edellisten kokemuksella yritän itse tihrustaa,kumpaa sorttia on mutten halua että ultraaja sitä kertoo.Pientä arvoitusta jää...Tosin aika hyvin viimeksikin tunnistin :whistle:

Poika/tyttö olo:vaihtelee päivittäin.Periaatteessa saattaisin pikkaisen toivoa tyttöä,kun tulee pieni ikäero edelliseen tyttöön mutta mutta :whistle: Nähtäväksi jää :heart:




 
Kyllä täällä ollaan päätetty että sukupuoli otetaan selville heti kun se vain on mahdollista =) en kestäisi olla jännityksessä jos en sitä tietäisi :LOL:

rinnoissa ei kyllä koko muutoksia ole yhtään, ainut että nännit on todella arat varsinkin iltaisin.
pahoinvointia ei vielä ollenkaan eikä kyllä tuota väsymystäkään ole normaalia enempää, eli aika oireetonta täällä

maria-08 ja pikkuinen 6+3
 

Yhteistyössä