***JOULUTÄHDET 2005*** KESÄKUU

nyt en muista mut oliko niiskis(?) joka oli lukemassa villamimosaa, aivan tajuttoman hyvä kirja!

DAnjuska, farinan lettujauhot, voi tehä ilman munaa ja maitoa mut hälä hemmetissä tee lettuja, tee pikkunen pannari.. tosin mää tein joskus pannaria maailman parhaan pannarin ohjeella ilman maitoa, vehnää ja munia, se näytti ihan räältä, mut oli sairaan hyvää, varsinki vaahterasiirapin kans..

Kirjoista kun on ollu puhetta niin rhannat on kans hyviä kirjoja, kerron kirjailijan kun muistan/löydän kirjan, meidän kirjoista on tullu kulkureita, ne ei pysy kirjahyllyssä..

Tulipas hyvää kasvissosetta ku nakkasin palsternakkaa, porkkanaa, perunaa kevätsipulia ja hinpun tuoretta inkivääriä kiehuu, mausteena pippureita rouhittuna, siliä, suolaa ja sit soseen joukkoon pistin tuota cuisinen tatti-herkkusieni mössöö :p
 
illan vika ja aamun eka, mä tovin kyl oottelin et joku muu ois kirjottanu eka :snotty:
Yö oli syvältä, verta valu ni ei saanu nukuttuu, illal otin kourallisen troppia ni ei ees koskenu :LOL: vähä on lärvi turvoksissa ja mustana, jos se tästä.

A oli heränny aamulla 6aikaan, systeri oli oikei otettu :saint:
 
Jes, meillä nukuttiin koko yö :D Laitoin Veeralle illalla supon -taisi auttaa tyttöä nukkumaan... Itseasiassa neiti nukkuu vieläkin!!!! Me ollaan Saaran kanssa oltu ahkeria, tehtiin äsken pullataikina valmiiksi ja kohta leivotaan korvapuusteja. Otetaan ne mökille mukaan, herkutellaan siellä :p Ai niin, kaikki letut menivät eilen! :D Pojat olivat kerrankin tyytyväisiä lettujen määrään, jopa me muutkin saatiin syödä niitä...

Mitäs viikonloppusuunnitelmia kaikilla on?

Me tosiaan hurautetaan mökille tänään, kivaa :D Mies osti eilen grillimakkaraa, sanoin että tänä viikonloppuna en mieti kaloreita vaan nyt on ihan pakko syödä paljon makkaraa, se on niiiiin hyvää... :p :ashamed: Tänään tarttis siivota ja pakata, ajattelin myös käydä pikaisesti Itiksessä ostamassa itselleni pari hihatonta toppia jos vaikka sais vähän aurinkoa mökillä. Sit pitäis käydä ostamassa siteitä kun mies "unohti" ostaa ne eilen... Hohhoijaa, ihan teinimeininkiä kun 3-kymppinen ukko ei kehtaa ostaa siteitä vaimolleen. Ei se muuten kehtaa ostaa kumejakaan :LOL: Kerran se osti ja oli hipsinyt kaupassa hyllyjen välissä ettei kukaan vaan näe :headwall: :LOL:

Lumikarpalo: ihanaa lukea teidän vauva-arjesta :heart: Kerro vaan lisää aina kun ehdit/jaksat :) Sain juuri eilen kuulla että mun kaveri saa joulukuussa toisen lapsensa, heillä on 2-vuotias tyttö joka on syntynyt toukokuussa joten jos saavat jouluna tytön niin ostavat meiltä vauvan vaatteet kun meillä on just talvivauvalle sopivia vaatteita aikas paljon :)

Danjuska: Veeralla taitaa olla nyt 11 hammasta, kolme niistä on poskihampaita jotka on juuri puhjenneet. Ja lisää on tulossa, ikenet on ihan punaiset ja turvonneet...

Oho, unikeko taitaa heräillä -eihän se nukkunut kuin 11,5 tuntia :D Katsotaan jos ehdittäis klo 12 puistoon taas syömään, pojille ja mulle jäi eiliseltä lasagnea mutta tytöille vois ottaa puistosta lihasoppaa...

Oikein mukavaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille! Palailen langoille viimeistään maanantaina :)
Tansku & pesue
 
Huomenta!

Yö ei mennyt taaskaan ihan putkeen |O Rasmus heräsi ekan kerran 01.15 ja seuraavan kerran katoin kelloa joskus 03 aikaan, oli siis syönyt, sätkinyt ja potkinut, syönyt jne. sen koko ajan :kieh: Sit nukuttiin jonkun aikaa ja joskus 05 heräs uudestaan ja samaan tyyliin mentiin kuin aiemminkin, söi, viuhtoi, söi jne. Kello olikin sit yli 6 kun Joonatan alkoi itkemään... Ei meinannut rauhoittua, mut onneks sit nukahti, Rasmus ei antanut mun nukkua, kun vääntelehti niin kovin, onhan se reppana, mutta silloin yöllä ja aamuyöllä se kyllä tuppaa ärsyttämään :ashamed: :ashamed: Tiedän, et johtuu siitä, kun ei ole kakannut kunnolla pariin päivään :( Eilen kakkasi, mut tosi vähän. Miten saan siltä kakan ulos masusta? :attn: Oon pumpannut ja jumpannut, joskus aiemmin kokeilin vähän kuumemittarilla, muttei auttanut kyllä mitään.

Eilen oltiin ulkona kaveri oli tyttönsä kanssa myös. Käytiin poikien kanssa illalla mummun luonakin, mukavaa oli. Miehellä oli joku sählypeli...

Hampaista... Pitääpä tarkistaa tilanne, mun mielestä Jontulla on jo 16, mut en oo ihan varma...

Hannamari: :hug:

Lumikarpalosta oli ihana kuulla! Kirjoittele tosiaan aina kun ehdit ja jaksat ja vaikka pelkkää omaa napaa! Mä ainakin luen ihan hirveen mielelläni teidän arjesta kahden pikkuisen kanssa :)

Tanskun poppoolle hauskaa mökkireissua!

Nyt en muista enempää, kun en ylös kirjoittanut... Täytyy mennä :wave:

Mainitsenpa vielä, että Joonatan heräsi sit vasta 8.15!!
 
sainpas hyvvee palveluu soitin aamul hampilääkäriin tuosta lärvistä seurataan nyt viel mut jos vkl aikana pahene ni voin soittaa hoitaneelle hammaslääkärille ni sit katotaan.. siis jos ei vaiva parane/pahenee turpoolisää nostaa uumeen jne ni saan sille soittaa ei tarvi lähtä ettii päivystävää mistään..

Danjuskalle hampaista villellä on kikki 11hammasta jo..
 
Moikka

Peppi: Meillä syödään luumusosetta kun kakka ei oikein luista, sit kyllä tulee oikein kunnolla kun syö purkillise, vähempää ei voi antaa kun suuttuu, tykkää oikein kmalasti luumusta.
Meidän viikonloppu menee ihan kotosalla, ei ole mökkiä. Semmoinen kyllä olis ihana jossain järven rannalla. *Hakailee*

Joku kantoliinasta kyseli. Meillä on kangan rengasliina joka on ollut tosi hyvä, tosin se on L kokoa ja jäi äkkiä mulle isoksi, joten tein itse uuden. Olen tykännyt kamalasti rengasliinasta, Erkko on tykännyt myös olla siinä. Liina on helppo ja nopea pukea ja saa yksin lapsen siihen.
Nyt olis kyllä kaksi liinaa käyttämättömänä jos joku tahtoisi ostaa pois. Tämä nyt ei tänne kuulu mutta samalla nyt mainitsin. :ashamed:

Tultiin äskön pihalta sisälle, on pojalla vauhti päällä, huh huh, nyt syö isänsä kans ja täytyy mennä laittaan päikkäreille.

Hyvää viikonloppua kaikille. Aurinkoista sellaista.
 
Koivunkäpy: Ai, voi hitto :/ Mikähän lienee tossakin taas vikana :kieh:

Pirre: Joo, Joonatanille joskus, kun sillä on vatsa ollut kovana niin oon luumusosetta antanut, mutta nyt oli siis kyse 2,5kk vanhasta vauvasta ;) Meidän Rasmuksesta, sillä ei oo nyt kakkaa siis tullut ja sen takia nukkuu huonosti, yöllä ja näköjään päivälläkin, kauheeta vääntöä, mut mitään ei silti tule ulos :( Enkä nyt keksi, että miten sen sais tulemaan... Kun tosiaan soseitakaan ei vielä saa. Millasia ne sun liinat on? Mitä kangasta, mitä väriä? Meillä on tollanen trikoinen musta liina, se on muuten tosi hyvä, mutta aivan liian kuuma näillä helteillä!

Helkatti mikä päivä |O Prkleen menkat :kieh: :kieh: :headwall:

Lillukka sillon kyseli ton liinan merkkiä, moby wrap tossa lukee ja on osoite www.mobywrap.com kirjoitettu tuohon myös...
 
Heipparallaa! :wave:

Peppi: :hug: Voisikohan jotain ummetuslääkettä Rasmuksen ikäiselle antaa, esim. Duphalacia? :whistle:

Danjuska: Enpä muistanut Joonaksen hampaita laskea ennenkuin päiväunille meni, pitääpä yrittää muistaa niiden jälkeen... :) Mitenkäs Tatun allergianäpyt?

MammaRiia: Saittekos jotain tulosta palaverissa aikaiseksi?

Koivunkäpy: Jep, minähän sitä Villa Mimosaa luen =) Ainakin 145:n sivun perusteella on todella hyvä kirja! Jaksamista kiukuttelijan kanssa! :hug: Niin ja hyvä että selvisit hengissä hammaslääkäristä, toivottavasti vielä kivutkin pian loppuisivat!

Tanskuliini: Hienoa että teillä nukuttiin! :) Mun oli muuten eilen pakko ruveta lettuja paistamaan, kun ajattelin teidän lettukasaa ja kyllä maistuikin hyviltä! :D :p Me ei tehdä varmaankaan viikonloppuna mitään erikoista. Mies on ainakin huomisen päivän töissä rehunteossa, mahdollisesti sunnuntainkin :/ Me sitten Joonaksen kanssa yritetään jotain ajanvietettä keksiä.

Lumikarpalo: Pikaista toipumista sinulle, että pääsisit pojankin kanssa enemmän touhuamaan! :hug: Ihana on tosiaan teidän vauva-arjesta lukea! Niin ja kiitos tsemppauksesta! :)

Juhannuksesta en vielä tiedä, että mitä tehdään... Varmaan kotosalla ainakin ensin grillataan ja sitten mahdollisesti lähdetään Naantaliin kokkoja katsomaan tai sytytetään täällä joku oma kokko :D

Smirgelaine: Toivottavasti ampparit pian tajuaisivat poistua! Mäkin inhoan niitä TODELLA paljon! :x

Eipä nyt muuta tällä kertaa, mukavaa päivää kaikille! B)

-Niiskuneiti ja Helmi 25 tasan-
 
Annetaan kitisevä poika pariksi tunniksi hoitoon!

Mä olen poikki. Koko viikon oon raahannut tyttöä sinne vesipeuhuun. Ja ollaan mmuutamana päivänä kävelty paljon. En sitten tänään kerinnyt nukkua päikkäreitä pojan nukkuessa. Joten olen lievästi poikki.

Nyt ootellaan tonne puol kolmeen et lähdetään ulos.

Ja niitä amppareita pörrää viel tossa partsilla. En mä pienempänä niitä pelännyt. Mutta pari vuotta sitten mua pisti yks ja mä sain oireita siitä, niin että jouduin ottaa niitä kyypakkauksen tabuaj, joten siitä lähtien olen kiertänyt ampparit kaukaa :(

Käpyskä turpa taitaa olla sitten erittäin hyvän näköinen? :x

Me ollaan lauantai kotona ja sit sunnuntaina on ne lasten serkkutytön synttärit.

Arvatkee mitä? Meil taitaa jäädä iltamaitopullo pois. Poika ei ole huollinut sitä kolmeen iltaan :D
 
äkkiä on päivä hurahtanut kun koko päivän olin töissä... Tatu oli ollut kiltisti ja hyvällä tuulella. Eipä juuri keretty muuta kun kaupassa käydä ja sitten käveltiin junalle siskoa vastaan.. Sitten alkokin jo iltatouhut.

Tatu ei millään meinannu asettua nukkumaan |O karju ja kilju vaan äitiä jos pois menini huoneesta :/ en tiiä onko jotain mielenosotusta kun tänään en ollukkaan iltapäivää kokonaan kotona...

Huomenna olis tarkotus kiertää kirppis ja ehtiä mulle kaupoista housut mitkä voin illaks laittaa päälle.

Koivunkäpy: Miten teillä ilta sujunut?? Vieläkö poika kiukkusi? Mites sinun purukalusto on lähteny paranemaan?

Peppi: Jaksuja ja myötätuntoa :hug: Täällä niitä "ihania" vaivoja odotellessa... :|

Niiskuneiti:
Näpyt poskessa hiukan laskeneet.. kun mietin että voisko niillä olla jotain yhtetyttä noitten poskihampaitten tulon ja kuumeen kans mut ota nyt sitten selvää :headwall: kuitenkaan oo enää piiiitkäään aikaan moista näppyä ollu niin miks sitten nyt..

Smirgelaine:Jaksuja sinne kiukku miehen kans :hug: Hienoa että alkaa pullo jäädä pois =)

Tatu on muutes hassu kun kysyy siltä että mikä sinun nimi on niin vastaa aina ensin että kakkori (traktori) ja sitten kun sanoo että ei sinun nimi kyllä traktori ole niin sanoo että ATU ja osottaa ihteesä :LOL:
Muutenkaan ei oo tullu kun suurimmaks osaks traktori juttuja viikonlopun jälkeen :)

mut nyt unten maille niin oon huomenna virkkuna =)
 
Voi ei Käpynen, nytpä en enää uskallakaan varata itselleni aikaa hampilääkäriin :x :D Pikaista paranemista!

Danjuska, meillä Mariaa kutsutaan Paapsiksi, tyttö itse sitten sanoo Aappi. :heart: Toivottavasti Tatun näpyt häviävät pian.

Peppi, mallasuute on yksi jonka pitäisi auttaa ummetukseen. Se sekoitetaan maitoon, saa antaa pienillekin. Löytyy apteekista. Ummetus on inhottava vaiva pienellä, meillä Ninnillä oli sitä monta vuotta ja voi sitä huutoa :'(

Palaverista kyselleille: Kaikki meni hienosti ja oon todella yllättynyt, miten hyvin täällä asiat hoituu :eek: Lasten päivähoito on nyt virallisesti lastensuojelun ennaltaehkäisevänä työnä, joten en menetä kotihoidon tukea vaikka ovatkin muutaman päivän hoidossa.( Tuo kuulostaa kamalalta, mutta voi kysellä vaikka yynä enemmän jos kiinnostaa :) ) Lisäksi esikoinen pääsee tutkimuksiin, onko masennusta vai joku kehityshäiriö/ viivästymä. Muut lapset saavat päivähoidossa toimintaa, joka tukee kehitystä erityisesti niillä alueilla, joissa on tarvetta. Erityislastentarhaope on myös mukana, suunnitellaan yhdessä sopivia leikkejä ym. Palaveerataan tietyin väliajoin lapsista, kehityksestä ym. Alkaa kuulostaa ihan siltä, että meillä on tosi ongelmainen perhe :ashamed: Mutta kaikki tämä vain tämän minun masennuksen takia, ettei lapsille tulis siitä kehitysviivästymiä tai muuta. Masennuskin tosin on alkanut helpottaa, elämä tuntuu jo hyvälle, toisinaan jopa ihanalle :heart: Kiitos kaikille, jotka ovat jaksaneet tsempata ja elää mukana :flower:
 
Kiitos kysyneille, mä' kykenen jo pureksimaan vaaleeta leipää :LOL: kyllä tämä tästä, vieläkään ei tuohon haavaan koske, vaan koskee vasempaan leukaniveleen..

Mammariia, ei tuo ollukkaa nii kamalaa taaskaan, varsinkin mukavaa kun kuvittelin et oon viikon sennäkönen et oon saanu turpaani enkä voi syödä puhuu ni täähä on menny loistokkaasti! Vähän on edelleen turvotusta mut eio pahasti, eikä ees oo puolpäätä mustana..

Tänää tulee kaveri ja hänen joku kaveri zoneilee.. Ja kyllä, meillä on ihan normaalia et kaverit raahaa kavereitaan/sukulaisiaan tänne B) ja sit ne ei koskaan ymmärrä meidän huumoria, kaverin serkku oli poikeesti kysyny kaverilta et onks meil jotai sutinoita ku sillee puhuittiin, Make toki ei ollu nääs puheitten aikaan paikalla vaan töissä :whistle: ;) :LOL:

Joo, jos lähtis siivoomaan ni eise kaverin kaveri saa sydäriä ovella.. Jostai syystä meillä on seasta ku molemmat oltu pari viikkoo kipeenä ukon kans, ei oo jaksanu siivoilla. Tarkotus oli tän vkl aikana laittaa annan huone, eli ois tyhjennetty se ja yks seinä ois voitu vaik maalata, mut eipä sit, kerkeehä tuon..
 
Moikka
Peppi ups, taisin sit lukea vähän väärin. Oletko kokeillut vatsan hieromista, ympyräistä liikettä olikohan nyt myötäpäivään sillain suoliston mukaisesti, meillä ainakin auttoi, tai sit vain kuvittelin.
Kangan rengasliina on beige, pepitaruudullinen ja kokoa L.
http://www.saunalahti.fi/merona/kantoliina_t.html
ainaskin näiltä sivuilta löytyy tietoa ja kuva liinasta.
Toinen on finlaysonin kankaasta tehty liina, väri on vaaleanpuna-valkoinen jossa on kuvia, siinä on rautaset kiinteät renkaat, ja kokoa ehkä M. Siis itse olen sen tehnyt.

Eilen Erkko meni hienosti nukkuun, ei huutanut yhtään ja nukahti jopa jo 15 minsan päästä sänkyyn laittamisesta. Makoilen sängyssäni hänen vieressään siihen asti kun nukahtaa. Peukut pystyyn et tänään nukahtaisi samanlailla. Huuto ottaa sydämeen.

Käytiin kaupoilla etsimässöä mulle shortseja, mut en löytänyt. Mies osti itselleen housut ja kun päästiin kotio kokeilin niitä ja niistä taisi tulla mulle housut ja shortsit, saa lyhyemmäksi nauhoilla :LOL:

 
Kylläpä aika rientää!
Mun kummipoika (12-v) oli ti-pe meillä niin ei päivälläkää kerenny roikkuu koneella :)
Helle ahdistaa ja turvottaa.
Käytiin neuvolassa mun sf oli 33cm ja paino on ok, eikä sokerit ollu koholla.
Sydänäänet kuului hyvin.
Atte on n. 87cm pitkä ja painaa 11,5kg. eli kasvaa 1cm kuussa edelleen. painoa ei ollu tullu kuin 500g mut omalla käyrällä menee.
Th ihmetteli miten paljon oppinu puhuu 3kk aikana, kovasti poitsu kertoi juttuja hoitsulle :D

Ke iltana köäytiin lähi rannalla, Atte kävi heittämässä talviturkin! Samoin kummipoika. Ei oltu kuin vartti siellä ja sit tultiin kotiin iltapalalle.

Huomaa että helle vaikuttaa pojankin ruokailuihin. tänäänkin iltapalalla ei kelvannu puuro jeten sit syötiin leipää, nakkia ja banskua. mut pääasia että syö.

Meillä on erisanin aurinkovoidetta 15 kertoimella. laitan sitä pojan käsiin ja jalkoihin sekä naamaan, kun yleensä on päällä sortsit ja t-paita ja tietysti hattu. Koti pihall aoon antanu mennä paljain jaloin mut muuten on sit sandaalit.

KATINKA kiitos kuvista olivat ihania

voimia kaikille ja MAMMARIIA hyvä että aurinko paistaa sullekin ja asiat järjestyy :hug:

nyt suihkuun jäähylle

tigru
 
voi pska en paremmin sano |O ukko arveli lähtä kaverin tupareihin, juu mee vaan mikäs mulla tääl olles saan omaa aikaa jne.. ihmettelin sit et ku on vähä kumma olo, no kappas mittari näyttää 37,5, eli eipä ukko sit päässy mihkää ku mulla vissii tulehtuu tuo lärvi, sekun osaa nopeesti sinkauttaa 40 kuumeen ja sit pitää könytä tohtoriin hetimiten.. harmittaa toisen puolesta älyttömästi, liki 2v sit käyny viimeiks missään.. no pitää lohduttautua ajatuksella ettei ees 800mg burana laskenu kuumetta, joten hyvä tääl on jonku olla vahtimassa mua.

Anna oli repässy viimeyönä 13h yöunet, ei tarvinnu tänää päikkäreitä..
Ja ei se kaverinkaveri tullukkaa pelaamaan, oli tullu este.. :whistle: tai menny pupu pöksyyn :LOL:
 
Heippa!

Täältä töistä taas ehdin kirjoittelee...2 yötä olis sit pari vapaata ja 2 töitä ja ensi viikonloppu vapaata. IHANAAA!!! :D

tätä lämpöä näyttää riittävän, mut ensi vkollehan toi on jo viilemämpää luvannut. eipä mua haittaa.

Päivät mennyt töissä ja kotihommia tehdessä. Kesäkukkia kävin tänään ostelee ja sain ne istutettuakin illalla. hiukan vaan taas tää töihin lähtö otti päähän ja tuli ärhenneltyä kaikille pojille. :whistle: :ashamed:

Tänään käytiin myös mökillä ja molemmat apinat kävivät uimassa ihan innoissaan. mikkikseltäkin onnitui tosi hyvin eikä yhtään kammonnut vettä.
Mikkikseltä on jäänyt tutti uniltakin välillä pois ihan omaa muistamattomuuttamme. Mummo oli jo joskus aikaisemmin, kun Mikkis oli siellä ollut niin nukuttanut ilman tuttia, mut ei muistanut meille mainita asiasta, kun vasta nyt. Enpä minä itse olis niin kovin asiassa kiirettä pitänyt mut mies oli unohtanut sen torstai-iltana antaa kun kävi yöunille, eikä sit Mikkis itekään kaivannut sitä ja nukku koko yön ihan hyvin. Mut perjantai-ilanan kun minä vein nukkuu niin oli hirmu väsy ja huusi vaan niiin annoin tutin suosiolla. sanoinkin tänä iltana miehelle että vie sinä, siltä se ei ainakaan niin paljon tuttia tajua haluta. Minä kun olen Mikkikselle hirmu tärkeä. :heart: :)

Mammariia, kiva kun teillä on asiat alkanut järjestymään. hienoa vaan että jossain tajutaan tehdä ennalta ehkäisevää perhetyötä tai on varaa/uskallusta siihen. :hug: ihanaa että tunnelin päässä näkyy sinullakin valoa. B)

Tigru, kiitti aivan mahtavasta piristyksestä. mitenköhän sitä kolmivuorotyöläisellä toi menis. viikonloppuvapaalle kuin silloin joskus harvoin pääsee niin meno on kuin pingviinillä ja sit ne useat kerrat kun menen illasta aamuvuoroon niin meno on kuin sillä jääkarhulla...että mua naurattaa vieläkin.. :LOL:

nyt tarttee mennä...palailen vaik myöhemmin tai sit ensi yönä...kaikille oikein hyviä unia. :hug:
 
Huomenta!

En ookkaan täällä eilen käynyt :eek: :whistle: :D Lähdin siis perjantai-iltapäivällä kaverin polttareihin ja tulin eilen illalla takaisin kotiin B) En voinut asiasta täällä mainita, kun tää kyseinen kaveri palstailee myös, ettei olis sit ainakaan tätä kautta paljastunut :D Mentiin Iittalaan kaverin siskon miehen porukoiden mökille :D Siellä oli kaikennäköistä puuhaa, morsiussaunaa, hierontaa, jalkahoitoa, käsihoitoa, kasvohoitoa, uimista, auringonottoa, syömistä, grillaamista, juomista :whistle: Polttarit olis kestänyt koko viikonopun, mut en mä tietenkään voinut niin pitkään olla poissa. Meinas vähän rasittaa toi pumppaaminen, jota siellä oli harrastettava vähän väliä :kieh:

Joonatan oli iskän kanssa kotona ja Rasmus oli mummun luona illan, yön ja koko eilisen päivän. Hyvin oli kaikilla mennyt :)

Ite oon ihan kamalan väsynyt, kun tuli valvottua ja kolme edellistä yötä oli mennyt niin päin sitä... Oon edelleen väsynyt :ashamed: Viime yökään ei mennyt mitenkään kauhean hyvin...

Rasmus ei ole edelleenkään kakannut :( :(

Niiskuneiti: Oon miettinyt et jos laittaisin vähän microlaxia tai jotain...

Smirgelaine: Jaksamisia :hug:

Danjuska: Ihana Tatu :heart:

Mammariia: Kiitos vinkistä! Ja ihanaa, että kaikki meni hyvin ja saatte apuja :hug:

Tigru: Taitaa täälläkin tuo helle vaikuttaa ruokahaluun, Jontulla siis :D :/

Koivunkäpy: Miten voit? Pikaista paranemista :hug:

Jellona: Mukava lukea teidänkin kuulumisianne :hug: Jaksamisia yövuoroihin!

Mä paloin vähän mökillä, käsiä kuumottaa :/

Tökkii kivasti nää sivut :kieh: :kieh:
 
noi, nyt on hampilääkärille soitettu, vaihdetaan antibiootit kun muutuin eilen illalla naamaltani kirkuvanpunaseks :eek: vielki punottaa ja kirvelee/kutittaa lärvia, mut jos se tästä. huomenna sit lääkärille.. Suu ei aukee vieläkään kunnolla, kettu.

Ootellaan annaa saapuvaksi kotiin, ikävä on ihan hirmunen. Ja käski siskon pyytää hänen puolesta anteeks ku se on viimeaikoina ollu vähän pöllö :heart: tosin keretään varmaan käydä apteekissa yms ennen ku anna kotiutuu, kuulemma joskus illan suussa ast tulee kotio..
 
Moikka! Täällä on herätty jo kasilta ja nyt tuo yöllinen terassikierros vähän painaa silmiä ;) Kotona oltiin kyllä jo ennen 2.30, kun sisko vielä ajoi mun vanhempien luokse yöllä. Olis muuten jääny yöksi, mutta mun porukat on reissussa ja mummu ei enää mieluusti ole yksin, siis niin, että mun vanhempien talossa ei olis ketään. Johtuen edelliskesäisestä tuhopolttoyrityksestä, missä metsää paloi pari iso alue ja saatiin sammutettua pari metriä suulin nurkalta :eek: ei ollu tuolloin ketään kotona, ja löytyi merkkejä sytytystyöstä... Onko mulla vähäsen tapana lähteä rönsyilemään :whistle: Eli siksi tultiin jo ennen pilkkua, että sisko pääsi "ajoissa" ajelemaan sinne porukoille. Hyvin oli kotona menny, Otto toki meni nukkumaan jo ennen meidän lähtöä, kun meni ihan käsiin eiliset päikkärit; nukahti vähän ennen viittä ja pakko mun oli herättää se ennen kuutta. Oli siis kiukkuväsynyt ja laitoin nukkumaan. Oli muutaman kerran huudellu äitiä ja haukkua, mutta ei itkenyt. Aamulla oli iloinen, kun menin hakemaan viekkuun :heart: Ihana mamis ;) terveisiä vaan Mikkikselle ja muille äidinpikkupojille :wave: Hienoa oli terdellä piiiiitkästä aikaa. Tuttuja nähtiin, täällä näkee aina, kun ulos lähtee... Miehen serkku avovaimonsa kanssa oli mukana, muuttivat pe tohon melkein naapuriin, päästiin samalla mittarilla kulkemaan.

Peppi; ihanalta kuulosti polttarit :) Oliskin ihana päästä niihinkin, häiden lisäksi. Kiva, että pojilla oli menny hyvin! Harmi tuo Rasmuksen kakkahomma :/ Onko ennen kakannut kuinka usein? Toisilla vauvoilla kun rytmi saattaa olla 1x/10pvässä. Microlax on aika hurja kokemus näin itsellekin, että sitä en välttämättä lähtis laittamaan. Jos sitä mallasuutetta kokeilis? Oletko vettä antanu ollenkaan? Sitähän ei tarvi antaa, mutta nyt kun on ollu kuuma, ni jos kokeilis vähän antaa, jos se laittas mahan toimimaan?

Koivunkäpy; mikä vointi? Hui, mullakin iskee hammaslääkärikammo... ajan sain vasta elokuun alkuun, mutta silti inhottaa jo nyt... Toivottavasti lähtis paranemaan sun suu =) eikä nyt mitään tulehdusta iskis.

Me oltiin to-pe-la maikkalassa ja vitsin ihanaa oli kyllä. Otto "ui" kellukeuikkarin kanssa, siinä on siis lahkeet melkein polviin ja siinä päällä oli pitkähihainen ohut paita ja sit jenkeistä ostin sellasen uimalakin, missä takana sellanen levennys olkapäille asti (niinku huntu :LOL: ). Sit olin vielä voidellu aurinkorasvalla, apteekista ostin (Oton terveiset kaikille: ä-8vw8gffgggggh9ggf9) siis Eucerinin sitä missä se fysikaalinen suoja, suojakerroin on 25. Ei Otto-vesipetokaan voinu siinä 26-asteisessa vedessä kovin pitkään olla, ni jo oli huulet sinertävät. Sit tuli kyllä onneks mielellään pyyhkeen sisään istumaan ja antoi vaihtaa vaatteet. Siskonsa taas saattaa uida tuntikausia, vaikka hampaat kalisee. Saunaan saa patistella välillä. Eilen Otto ei edes ollu uimassa, kun viihtyi hyvin rattaissaan pikkuautoilla leikkien.

Pitäsköhän tänäänkin lähteä maikkalaa kohti... naapurin mies tossa aamulla huuteli sanomalehteä hakiessani, että tänään on viimeinen kesäpäivä tällä erää, huomenna alkaa viiletä :/ Varmaan teille raskautetuille silti helpompi olla, jaksamista teille kaikille! Kohtahan Tigrulla jo onkin laskettu aika käsillä, hui, kun on menny nopeesti sun raskaus näin virtuaalisesti :D Tiedättekö itse, että kumpi on tuloillaan? Onko veikkailtu/tiedetty sukupuolta?

Nyt pyykit narulle ja ulos muutenkin, moikka ja aurinkoa kaikkien sunnuntaihin B)
 

Heipparallaa!

Enpä ole taas moneen päivään joutanut koneella käymään. Ollaan ulkoiltu tooooosi paljon, sisällä ollaan käyty vaan nukkumassa ja syömässä. Ihanat ilmat on ollut ja mua ei auringon paahde haittaa yhtään! Jos olo meinaa käydä hikiseksi, niin etsin vähän varjoisamman paikan. Ihanaa olla näin kesällä raskaana :heart:

Keskiviikkona oli neukkari ja kaikki ok. Sf-mitta oli 31 cm ja katsoin, että keskikäyrän alapuolella nyt olen. Ehkäpä se vauveli alkaa jo vähän laskeutumaan alaspäin. Tuntuma ainakin tuolla alapäässä alkaa olla sellainen, että pää tuntuis olevan aika hyvin asemissaan. Nyt tulevana tiistaina on lääkärikäynti ja sit tietää taas tuon alakerran tilanteen paremmin. Supistelee aikas kipeästikin välillä, mut menevät ohi vielä. Sairaalakassi on nyt pakattuna, sitä kun ei lähdön hetkellä enää kerkeä pakkailemaan, jos mielii saliin asti keretä ponnistelemaan... Kaikki lähellä asuvat tutut on nyt "hälytysvalmiudessa" ja mummo ja ukki tulevat sitten maalta päästämään "hälytysvalmiudessa" olevat omiin hommiinsa, jahka aika koittaa.

Juliuksen neuvola oli perjantaina ja meidän kirppusella on kokoa 84 cm ja painoa vaan 11 kg. Olivat vähän tuosta painosta huolissaan, mut kun syö hyvin ja monipuolisesti, niin katsotaan sitä asiaa sitten uudemman kerran 2 v-neukkarissa. Sekä lääkäri, että neuvolantäti kehuivat, että on erityisen reipas poika :heart: No niinhän se onkin :D Äidin murunen :heart:

Yöt meni piiiitkän aikaa jo tosi hyvin, ei inahtanutkaan, mut nyt on kahtena yönä nukkunut vähän huonommin... toissayönä itki klo 1.00-3.00 välisen ajan, viime yönä itkeskeli pari kertaa ihan aamuyöstä ja rauhoittui kun pääsi isin syliin. Heräsi aamulla vasta klo 10! Kerkesin itse käydä jo aamupalalla, kun en osannut enää ysin jälkeen nukkua. Nyt aamupäivän aikana halusi istua minun sylissä mahd. paljon, liekö aavistaa, että kohta sitä äipylin syliä tarviaa joku muukin :D

Aleksin leiri oli mennyt tosi hyvin! Väsynyt toki oli kotiin tullessaan :D Oli ollut 2-3 treenit päivässään ja siihen päälle vielä muu aktiviteetti, mm. seinällä kiipeily, jousiammunta, uinti ja saunominen. Nyt kotona ollessaan sitäkään ei oikeastaan nää, kuin syönti aikaan ja iltaisin. Muuten painaltaa kavereitten kanssa pihalla. Hyvä vaan, ettei sisällä nyhjäile, siitä olisin jo erittäin huolestunut :D

Jaahas, nyt en jaksa kommentoida kenenkään juttuihin, tuli ihan omaa napaa.

Nyt toivottelen kaikille oikein mukavaa sunnuntain jatkoa ja alkavaa viikkoa, jos en kerkeä täällä piipahtamaan!!

T. Gerbera ja PikkuWerneri rv 35+6 :heart:
 
Olipas mukava päivä ja kivat juhlat eilen =) Sääkin oli mitä mainioin. Vähän kyllä tuntuu että eilen tuli oltua liikenteessä.. ei tartte varmaan illalla unta houkutella |O (Terkut Sirulle :D ) Joksus vähän ennen kahta palailtiin kotia.
Ruoka oli hyvää ja tarjoilu pelasi.

Tatulla ja tätillä oli mennyt aika hyvin kun olivat touhuilleet ja retkeilleet jätski kiskalla jne.. =) Ainut vaan että Tatu on taas alkanu sen huutokonsertin pidon nukkumaan ruetessa.. Liian kauanhan asia olikin mallillaan :( Kävin laittamassa pojan nukkumaan ja istuskelin sängyn vieressä kunnes nukahti. Sitten lähdettiin jatkamaan iltaa kun juhla paikka meni jo kiinni. Tatu oli koko yön nukkunut ja toivotteli virkkuna iskälle (joka ei niin virkku) hyvää syntymäpäivää.

Nyt on tässä touhuiltu yhtä sun toista.. Ja pomppulinna on kiva kun halppiksesta käytiin moinen kapistus pojalle ostamassa.

Koivunkäpy: Mikä olo??

Peppi: Kivan kuuloset polttarit =) Mukava kun pääsit lähtemään.. siinä tulee vähän sitä omaa aikaa ja vaihtelua arkeen.
Tatulla oli kans se mallasuute käytössä vauvana kun meinas maha olla kovana..

Mut nyt pojan kans touhuilemaan ja miettimään tuota ruokapuolta :whistle:
 
Illat!

Käytiin poikien kanssa Kaivarin kesäkonsertissa :whistle: Joku tais sanoa, että siellä oli ihmisiä ainakin 60 000! Ja kyllä siellä olikin! Jonttu oli matkarattaissa ja Rasmus kantoliinassa. Ei ehditty kauaa olemaan, kun molemmat pojat alkoivat itkemään :D Ja piti lähteä Jonttua syöttämään ja Rasmusta kans. Käytiin sit Haukilahden rannan kahvilassa.

Oli muuten aika vahtiminen Joonatanissa, kun hetkeksi päästettiin pois rattaista, silloin ei oltu vielä siinä kauheimmassa ihmisjoukossa, mut eipä nuoret nähneet/tajunneet varoa, vaan jalkoihinhan se meinas siellä jäädä... Kovasti kaikki tulivat taas "lirkuttelemaan", kun on suloinen ja hyväntuulinen poika ja niinhän se on :heart: Meilläkin vielä oikein äitinpoika, terkut vaan ainakin Tigrulle ja Sirulle+muille :wave: :D

Mies tuli Rasmuksen kanssa kotiin (Rasmus nukkui) ja me mentiin Joonatanin kanssa tädin (asuu äitin kanssa samalla pihalla) terassille grillaamaan :p Nyt koittaa isompi saada unta sängyssää, pienempi nukkuu jo :)

Kiva, että saitte Annan kotiin Käpynen ja suloisesti pyytänyt siskon sanomaan teille :heart:

Huh, olihan tapaus vanhempienne asunnoilla Siru :eek: Rasmus on aiemmin kakannut joka päivä, ihan alkuun monta kertaa päivässä, sitten vaan sen kerran päivässä, nyttemin pari kertaa mennyt niin, että ei ole kakannut kuin joka toinen päivä, ekaa kertaa näin pitkä väli tuli :( Mummu oli antanut vettä, kun oli hoidossa ollut.

Koivunkäpy: Kiva, mulla on hammaslääkäri taas 18.6., en tiedä, että mitä siellä tekevät, meinaskohan ne silloin niitä viisaudenhampaita poistaa :eek: :eek: Apua :ashamed: Josta tulikin mieleen, että pitäis siellä röntgenissä käydä!!

Johan tuli juttua :ashamed:

Hyvät yöt! :wave:
 

Yhteistyössä