***JOULUTÄHDET 2005*** KESÄKUU

Heippa! B)

Maalari maalasi..minusta on tullut oikea maalaus expertti, tälläisiin pikku kohteisiin vaan. nyt tuli maalattua meidän lipputanko. hyvää tässä on se että mies tekee kaikki likaisimmat pohjatyöt elikkä hioi ja puhdisti sen minä vaan maalailen. nyt on enää lipputangon toinen puoli maalaamatta. =)

Pepille on peukut pystyssä pääsykoiken takii. siellähän sinä varmaan parhaillaan olet. =) toivottavasti sait yön nukuttuu niin olet virkeenä.

tigrulle, postii laitettu takaisin oikeeseen osoitteeseen.

pirrelle, kovasti jaksuja nuhanenän kanssa. :hug:

kuinkas hannamari jakselee??

Me haetaan apinat illalla kotiin. huomenna onkin mulla vielä vapaapäivä ja mun siskontyttö tulee meille kans päiväksi. onpahan aleksillakin leikkikaveri. =)

gerberalle, paranemisia kovasti. :hug: kiva kun äitisi tulee käymään. :)

käpynen, mitä juustoa olit muuten ostanut? 'minäkö utelias' :whistle:

jospa lähtis tyhjentää astianpesukoneen ja lukemaan uutta 2+, sit olis se lipputanko vielä toiselta puolelta maalaamatta. saa nähdä saanko ite käännettyy vai pitääkö pyytää naapurinsetää avuksi. :)

oikein ihanaa päivää kaikille!! B) B)
 
Huh, pääsykokeissa käyty :) Ei siellä kauaa mennyt, oon jo jonkun aikaa kotonakin ollut. Aluksi oli infotilaisuus, jonka lopuksi täytettiin itsearviontilomake, sen jälkeen mentiin luokkaan istumaan ja sieltä kutsuttiin yksilöhaastatteluun ja ryhmätilanteeseen. Ihan hyvin meni, paremmin kuin sillon 2 vuotta sitten, kun hain. Sain muuten vähän etuilla, kun kerroin, että imetän ;) Että on siis kiire kotiin :D Kotiin lähetetään kirje, että pääseekö vai ei, aikaisintaan 10.7. ja viimeisintään 20.7. saa tietää... Harmittaa vaan, kun toi ei ollut mun ykkösvaihtoehto, menetän siinä 5 pistettä :(

Yö meni muuten ihan loistavasti! Rasmus heräs ekan kerran vasta joskus 03-04 välillä ja söi nopeesti, taas 5 aikaan söi ja nukkui. Joonatan ei herännyt kertaakaan :)

Nyt molemmat pojat nukkuvat.

Koivunkäpy: Muaki kiinnostais mitä juustoa löysit? :p

Kattinka: Kiva taas lukea teidän kuulumisianne :hug:

Pirre: Miten viime yö meni? Ihana upponalle-runo :heart:

Danjuska: Kiva, että teillä oli viikonloppu kivaa :D Ja mukava, että sisko voi jo paremmin, samoin Tatun sormi!

Tigru: Ootpa ollut reipas :)

Gerbera: Paranemisia!

Juupa juu, jospa sitä hetken vaikkapa surffailis :whistle:
 
Heippa! :wave:

Tänne ei taaskaan kummempia, Joonas nukkuu ja mä kulutan aikaa netissä ja kirjaa lukemalla :)

Meidän piti lähteä tänä viikonloppuna mökille, kun sielläpäin olisi ollut miehen tädin miehen 60v-juhlat, mutta ei nyt mennäkään, kun miehen työpaikalla taitaa alkaa rehunteko...mennään mökille sitten vasta sen jälkeen. Meille kuulemma tarjotaan ruoka vasta sitten :D

Pirre: Paranemisia pojalle ja sinulle jaksamista! :hug:

Peppi: Täällä on peukut pystyssä, että sinne kouluun pääsisit, vaikka se kakkosvaihtoehtona on ollutkin :wave:

Gerbera: Pikaista paranemista, hienoa että äitisi tulee sinua auttelemaan! :hug:

Danjuska: Mukava kuulla, että teillä oli kiva viikonloppu! Hienoa että siskosi ja Tatun sormi voi jo paremmin! =)

Jellona: Onpa varmaan mukava jo pojat kotiin hakea :heart: Ahkera olet ollut poikien poissaollessa :)

Tigru: Oletpa tosiaan saanut eilen ja tänään paljon aikaiseksi =)

Koivunkäpy: :hug:

Nyt jos palaisi taas kirjan pariin...onkin aika jännä, vaikka äsken sitä vasta aloin lukemaan :D Joonaksen herättyä lähdetään tuonne helteeseen B)
 
Niiskuneiti: Kiitos :hug:

Laitoin taas galleriaan uusia kuvia, tässä yks Jontusta: http://irc-galleria.net/view.php?nick=-Peppi&image_id=60238077

Ja tässä Rasmuksesta ja meistäkin parit uudet kuvat: http://irc-galleria.net/archive.php?nick=-Peppi&album_id=1272472

Semmosia =)
 
helou!

Minä täällä kotosalla... Tatulla oli aamulla herätessä kuumetta 38.. oli jo eilen illalla täkäinen. aamupäivän hoitin mies ja sitten tulin minä "töistä" kotiin kun miehellä alko työt.
Kirjottivat mulle 3 päivää tk:lta että voin olla poikaa hoitamassa.
teen kuitenkin puolikasta päivää kaupalla niin ei tartte sitten korvata ja saa sen ylläpito rahankin. Tulen sitten kotiin aina ennen kun mies lähtee töihin.

Gerbera: Hyvä kun teillä meni yö paremmin kun edelliset. Paranemisia!

Tigru: Ootpas ollu ahkerana =)

Peppi: Mukavaa kun teilläkin menny yö hyvin. Pidetään peukkuja että pääsisit sinne! Millos sulla sitten koulu alkas jos pääset? on menny vähä ohi... Hienoja kuvia pojista =)

Tänne ei kait kummepia... pojan kans touhuilla. ulkona ihan tajuttoman kuuma..
 
Hengissä ollaan, ystävät, ja jollain lailla ruumiin ja sielun voimissa.. :whistle: Jelulle ja Danjuskalle :wave: ja Katinka-armaalle erityisterkut :hug:

Mulla on ollut nyt edes vähän hengähdysaikaa, mun vanhemmat tuli meille eilen, ja pääsin vihdoin kesävaateostoksille, ja löysinkin jopa lähes kaiken mitä hain! Uikkareitten kohdalla meinas tulla ongelmia, ne on nykyään aivan kummallisen mallisia! :eek: Minussahan ei luonnollisesti ole tapahtunut mitään muutosta vuosien varrella.. ;) Mun äiti voi jo paremmin, mutta kutsuivat silti mut poikien kanssa tänne, ne mukelot on ihan vimmattuja kun pääsevät mummolaan, Arttu etenkin ei meinaa nahoissan pysyä. Välillä meinaa kyllä hermo palaa, kun ei mikään mene perille, ja kauhea kaahotus on päällä jatkuvasti! Vili siinä sivussa käyttää tilaisuudet hyväkseen ja tekee kaikkea itseään kiinnostavaa, siis kaikkea mistä lähtee ääntä tai tulee sotkua. Tai mikä maistuu - hmm, mielenkiintoiselta.. :kieh: :LOL:

Pirre: Olen kyllä asunut Pirkkalassa elämäni 2 ekaa vuotta, mutta kavereita ei juuri siltä ajalta jäänyt mieleen.. :D Asuin Lempäälässä 2-vuotiaasta lukion loppuun, sit Tampereella, ja nyt olen asunut pari vuotta Pirkkalassa. Kysyitköhän ikää..? No, joka tapauksessa olen syntynyt 73. Kovasti jaksuja Erkon kipeisiin päiviin ja etenkin öihin, meillä on vihdoin pojat terveitä, mitä nyt Vili vielä yskii välillä öisin..

Nyt muillekin hikiset rutistukset, menen nauttimaan hetkeksi hiljaisuudesta, pojat on serkkujensa luona pomppimassa trampalla liikoja virtoja pois. :hug: :wave:
 
Kiitos Koivunkäpy ja Danjuska :hug: :hug:

Kävin just spinningissä ja kyllä tuli aivan kamala HIKI! Sen jälkeen menin salille ja nyt olen punaisen-pinkin-ja valkoisen täplikäs :LOL: Teki kyllä hyvää, vaikka voimat meinas loppua, join kyllä hirveesti vettä :)

Sanoin miehelle, että vois vähän siivoilla (ei ole siihen hommaan osallistunut ties milloin viimeks), sanoi, että joko sä nyt lähdet, enhän mä sit voi siivota :eek: :kieh: :headwall: Mä kysyin siltä, että mitenhän mä sit aina voin?? Tarkoitti siis, että ei todellakaan voi kahden lapsen kanssa nyt vielä siivotakin |O Oli näköjään imuroinut... Meillä pitää taas imuroida joka päivä, muuten ton koiran karvat valtaavat koko kämpän :kieh: Ärsyttävää, rasittavaa, vastenmielistä |O :whistle:

Joonatan on oppinut vaikka mitä hauskuuksia, yksi hauskimmista ja käytetyimmistä on se, että nauraa kovaa "räkäistä" tekonaurua ja pitää käsiä/kättä suun edessä, on tosi huvittava :D Oikeen vauhdilla laittaa käden suun eteen ja räkättää :LOL: :heart: Sit kävelee mitä hassuimmilla tavoilla, ihan kumarassa/kyykyssä, takaperin ja vaikka miten ja hauskaa on, äidillä, iskällä ja pojalla :D Siinäpä pari suloisuutta :heart: On kyllä aivan ihanassa iässä :heart:

Joonatan koittaa nukahtaa... On vielä kyllä hereillä ja vähän väliä pystyssä...

Noniin, menipä taas höpöttelyks :D Hyvät yöt! :wave:
 
Poika omassa sängyssä.. ei tarvinnu nukkumaan houkutella...

Sisko tuossa soitti itkien.. on taas menossa lääkäriin. Äiti ja isä lähteny viemään. Pissii pelkkää verta :eek:
Oli hätä että jos ei pääse Tatua vahtimaan että päästäänkö me menemään niihin juhliin. Sanoin että ei nyt moisesta huolehtia.
Toivottavasti selviää mikä on.

Niiskuneiti: Tatu kiittää paranemis toivotuksista :)

Hannamari:
Mukava kun pääsit ostoksille kaikessa rauhassa ja löysitkin mitä piti =)

Nyt ei muuta... ajatukset vähä sekasi.. pitää vaan ootella että sinne sairaalaan pääsevät ja sitten uutisia että mikä on..
 
Danjuskalle piti jo viime viestiin laittaa, että jos nyt pääsisin opiskelemaan niin pitäisin paikan ja aloittaisin vuoden päästä syksyllä... Kovasti jaksamisia, toivottavasti sisko paranee pian ja selviäis, mikä vaivaa :hug: Kumpi sisko tää nyt olikaan? Eiks sulla oo kaksi siskoa? Minkä ikäinen?
 
Iltoja!

Peppi, ootko ikinä kokeillu et antaisit jontulle kirjan, kun menee sänkyyn unta odottelee??Minä olen nyt muutaminan iltoina antanut Mikkikselle kirjan, niin ei ole huudellut perään, vaikkei kyllä muutenkaan kauheesti. mut aatellut että saisi sitten jotain omaa juttua ja sit isompanakin rauhoittuisi kirjan kanssa itsekseen. Meillä Mikkis vaan potkii pinniksen seiniä ihan hirveesti nukkumaan käydessä.

Aleksi ja Mikkis siis kotiin haettu ja hyvin oli heillä mennyt. mitä nyt ihan itikan/mäkäräisen puremilla molemmat. aleksille annoin 1/4 zyrtekin, kun se aina laskee noita paukamia. nyt on molemmat sängyssä ja huomista ihanaa aurinko päivää ootellaan. B)

suihkuun tarttis lähtee.

danjuskalle, vielä jaksuja. :hug: toivottavasti siskosi jutut selviäis.

kiva että hannamari on löytänyt etsimänsä.

nyt iltapuuhiin... ;) :wave: =)
 
Moikat!

Kiitos kaikille paranemistoivotuksia lähettäneille ja vointeja kysyneille. Mies voi jo paremmin, hieman voipunut edelleen mutta siis suunta hyvä. Mä ja Onni ollaan säilytty terveinä *kopkop*. Toivottavasti säilytäänkin, oli meinaan kauhean rankan taudin oloinen, mikä mahapöpö lie sit ollutkaan.

Hannamari mukava että sait hieman hengähdysaikaa. Mä ostin tänään uikkarit ja joo, uikkarit on kumman mallisia :) mut onneks yhdet hyvät löytyi. Mä painan saman verran nyt kun silloin kun aloin odottaa Onnia mut nuo vatsalöysät ei taida lähteä koskaan pois.

Peppi luin just sun meilin, kiitos! :hug: Ihania kuvia galleriassa. Mua rupes kiinnostaa tuo sun kantoliina, vaikka ei nyt ajankohtainen asia ookaan, mut minkämerkkinen, millainen on? Mä kokeilin yhtä kaverilta lainassa ollutta liinaa kun Oni oli pieni ja oli jotenkin liian hankala se systeemi mut tuo liina mikä sulla on näyttää ihan erilaiselle.

Danjuska toivottavasti selviää pian mikä siskoasi vaivaa. Kerro sitten kun tiedät. Peukut pystyssä että paranee pian! Ja tatulle parantumista myös!

Tänne kuuluu hellettä :). Ulkona ollaan oltu paljon, Onni on hyvin vaalee iholtaan (isänsä auringolle herkän ihon on perinyt) joten vaatteilla olen suojannut. Ja poskiin aurinkorasvaa, apteekista ostettua. Mites muut suojaatte lastenne ihon auringolta?

Nyt suihkuun ja lukemaan. Mitäs kirjaa Niiskis nyt luet, kun säkin menit lukemaan kun kirjoitit... Mä luen Mauri Paasilinnan Sotamorsian. En yleensä ole tykännyt lukea sodan ajasta kertovia kirjoja, mut tää on musta hyvä. Siihen on monta jatko-osaakin vielä.

Ison massun kanssa helteellä tuskaileville vielä erityishalit, Gerbera, Tigru... Ja joko Niisku sun massu on miten iso?

Lillukka
 
piti vielä tulla käväsemään kun ei unikaan tule ja mies vasta töistä tuli...

Olivat siskolta kokeita ottaneet ja pitäävät yön yli... Ainakin taas suuri nestehukka ollut mutta kunhan testit valmistuu niin tietäävät enemmän.

Peppi:
Joo mulla on 2 pikkusiskoa. nuorempi on 14 ja nyt joka sairaalassa niin täyttää 19.

Lillukka: Tatulla käytetään lapsille tarkotettua aurinko rasvaa.. vaatetus on ollut t-paita/hihaton sekä sortsit... välillä hetki ilman paitaa.
on opettelee käymään pissillä puskan juurelle kun aika vähän tulee vaippaa koti pihassa ollessa pidettyä.
Tatun iho ei näytä auringosta kärsivän.. näyttää että päinvastoin ihottuma helpottaa kesää kohti..
näytti suorastaan ruskettuneelta kun vertas pikkuserkkuun siellä lakkiasissa.. periny ei-niin-herkän-ihon =)

Mites Lumikarpalon perheen vauva-arki on lähtenyt sujumaan??

mut unta houkuttelemaan miehen viekkuun..
 
Peppi ihania kuvia.
Hannamari niin ajattelin vaan josko tuntisin, mutta tuskin sitten ja olet pikkuisen vanhempi kuin minä. Mutta kiva tutstua näin tän kautta :)

Yö meni huonosti. Nukkumaan menokin on alkanut vain menemään huonommin, pelkkää huutoa. Onks kukaan antanut lapsen huutaa vaan ja rauhottua yksin sänkyyn. Kuinka on sujunut ja kuinka kauan onn kestänyt.

Se uppo-nalle runo on pitkä, tuo oli vain viimeinen osio siitä.

Nyt taas olen ihan kuitti, kömmin sänkyyn. Oli vain pikaisesti tultava lueskelemaan kun oli hetki rauhallista.
|O |O
 
Pirre, meillä Annaan kokeiltiin huudattamista muinoin, huus niin kauan että oksenti.. että siihen päätyi meidän huudattaminen...

Voi jösses. onko meidän lapsessa vika jotai 116cm/20kg, nää lindeksin yms vaatteet saa olla 128 et ees jotenki saa vedettyä päälle tuossa on yks täysin uus mekko ostin jokuaika sit ku halvalla sain eipä mee enää takamuksen kohdalta, samoin löys systerin joskus tuomat ihanat housut samaa kokoa, lahkeet on pitkät mut jahka jalat kasvaa viel ni veikkaan etteivät mene päälle/kiinni. Ei oo ihme et nykynuorisolla on kuviteltuja häröjä(olen kamalan läski jne) jos nekää ei saa oikeenkokosia vaatteita päällesä..

Yö oli vaihteeks syvältä, en meinannu millää saada unta ku ryin vaan ja sit oli kuuma jajajaja.. tiesitttekö et tuntuu paljon viileemmältä ku ottaa peiton pois pussilakanan sisältä ja laittaa sen pussilakanan päälle? :whistle: :LOL:
 
Huomenta.

Hoh, yö oli aika syvältä |O Mentiin nukkumaan vasta vähän ennen 00, Rasmus heräs heti sillon, koitin syöttää ja jättää sänkyyn, ei tietty onnistunut, niinpä otin sen viereen. Aamuyöstä potki ja sätki varmaan pari tuntia |O Sit kun sain rauhoittumaan tai kun rauhoittui niin Jonttu heräs. Eipä tullut kovin montaa tuntia siis nukuttua :ashamed:

Jellona: En oo kokeillut kirjaa antaa...

Lillukka: En nyt muista ton kantoliinan merkkiä, kerron myöhemmin, kun jaksan mennä katsomaan :ashamed: Mä en meinannut osata käyttää tai siis sitoa tota, mutta sit serkku, jolta toi on lainassa, näytti sidonnan ja olikin yllättävän helppo!

Lumikarpalosta olisi mukava kuulla! :flower:

Voi hitto mä oon väsynyt :ashamed: :ashamed: Piti mennä tänään kaverin luo, mut en taida jaksaa ainakaan nyt aamusta lähteä :/
 
Jösses, ei tätä valvomista jaksa -ei ei ei... Veera ei varmaan koskaan nuku kokonaisia öitä, hohhoijaa :| |O Viime yönä tyttö heräili ihan kokoajan, itki ja hyöri ja pyöri... Suppo ei auta ollenkaan joten en ole sitä laittanut muutamaan iltaan. Ikenet kyllä pullottaa aika paljon ja tytölle onkin puhjennut muutaman viikon sisällä kolme poskihammasta. Puhkeis nyt loputkin samalla kertaa...

Eilen oltiin aamupäivä puistossa ja puoliltapäivin tytöt söivät puiston tarjoaman ruuan, italianpataa. Illalla kävin salilla tekemässä lihaskunto-osuuden (joka on jäänyt viime viikkoina aika vähälle :ashamed: ). Tunnin kuluttua lähdetään tyttöjen kanssa salille, saavat olla lapsiparkissa äidin ähellyksen ajan :) Toivottavasti viihtyvät siellä... Yritetään ehtiä kahdeksitoista puistoon syömään, muuten tullaan kotiin lounaalle. Pojat ovat olleet pari päivää isällään, ovat vielä tänäänkin. Huomenna ovatkin sitten kaikki lapset kotona, kivaa :D

Gerberalle paranemista :hug:

Peppi: hienoa että pääsykokeet menivät hyvin, nyt vaan peukut pystyyn että pääset opiskelemaan :) Mun on pitänyt monta kertaa mainita että sun elämäntilanteesta tulee mieleen se aika kun pojat olivat pienet. Mäkin hain opiskelemaan kun poitsut olivat pieniä. Kävin lukion loppuun aikuislukiossa kun pojat olivat ihan pikkuisia ja pääsin ammattikorkeeseen opiskelemaan kun he olivat 3- ja 4-vuotiaita. Tsemppiä vaan sulle ihan hurjan paljon! Opiskeleminen ja pienet lapset ovat haastava yhdistelmä :D :whistle: Mä kaiken lisäksi kävin ilta- ja viikonlopputöissäkin kun olin yh eikä opintotuella juurikaan eletty...

Danjuska: Tatulle paranemista, onko vielä lämpöä? :hug: Voi siskoasi, toivottavasti selviäisi mikä hänellä on! Jaksuja teille kaikille :hug:

Lillukka: Veeralla on ollut tällä viikolla päällä t-paita, ohuet lappuhaalarit (pitkälahkeiset), sandaalit ja lierihattu sekä aurinkolasit. Paljaalle iholle olen levittänyt Nivean lapsille tarkoitettua aurinkorasvaa (kerroin 50+). Samaa itse asiassa laitan itsellenikin, mulla on taipumusta aurinkoihottumaan joten tarttee olla korkeat kertoimet :D

Jaahas, jos menis herättämään neiti unikeon jotta ehditään kymmeneksi salille... Oikein mukavaa hellepäivää kaikille! Muistakaahan juoda paljon nestettä B)
Tansku & tyttelit
 
Kaikki on varmaan pihalla, kun on niin ihana ilma B) Me ei olla, kun Rasmus nukkuu sängyssään ja mä oon vähän touhunnut nyt aamusta asti, laitoin makaronilaatikkoa, Joonatan just söi sitä hyvällä ruokahalulla. Mitäs muilla syödään tänään?

Me lähdetään ehkä Jontun päikkäreiden jälkeen sit sinne kaverin luo.

En oo enää niin väsynyt, kun oon koittanut tehdä kaikkea, muuten menee makoiluksi ja sit oon huonolla tuulella :eek:

Tansku: Kiitos peukuista! Varmasti on joo rankkaa opiskella, kun on pieniä lapsia... Missä sun pojat oli hoidossa, jos olit ensin päivän koulussa ja illan töissä? Huh, ollut sullakin melkosta rankka elämänvaihe silloin! Hatunnostot vaan sulle :hug:

Pitäis jatkaa vähän siivoilua, ei siitä ikinä loppua tule kuitenkaan :LOL:
 
oho, käytiin neuvolassa, pituutta oli tullu 1,5kk aikana 3,6cm! :eek: ei ihme et vaatteet kinnaa, herralla on nyt pituutta siis 85,6sm! ja painoa oli tullu vaan 100g joten se on n.11,7kg.. kun ei voinu pysyy paikallaan ni se on sit n. arvio..

Täällä ei ihmeitä, väsyttää mut jos nyt yrittäs ton liinan ommella loppuun kun sälli nukkuu autossa.. Ja anna on hoidossa kun hoitotäti jo kyseli et koska tulee hoitoon
:D
 
Pirre ootko kokeillut sipulisukkaa pojun nuhaan. Ainaskin meillä se toimii loistavasti.

Meil on vasta ens viikolla neuvolalääkäri.

Meil o päivät menny vauhdilla. Tyttö on nyt käynyt joka aamupäivä siellä vesipeuhussa. Ja eilen kävin itsekkin uimassa. Mutta en raaski käydä usein kun se maksaa sen 4 euroa kerta. Mutta mukavaa oli. Äitini on ollut pojun kanssa.
Maanantaina käytiin sen vesipeuhun jälkeen kaupungissa ja eilen uimarannalla. Tänään piti kans mennä, mutta poju nukahti ennen kuin me tultiin tytön kanssa uimahallista.

Voi kökkö meil käy tossa partsilla jatkuvasti amppareita ja ne ryömii tonne latuojen alle käymään. :( :eek: :( :x

:wave:
 

Yhteistyössä