***JOULUTÄHDET 2005*** KESÄKUU

Äitee-78
Peppi: Voi noita teidän öitä, luulis että alkais jo helpottamaan, kun eikös se Rasmus ole kohta jo 3 kk ? Oletko saanut jo vatsan toimimaan ?
Tunteja tosiaan aikas vähän kesällä ja meillekin käy vaan noi ilta tunnit niin ei paljoa vaihtoehtoja ole, mut saahan siellä salinkin puolella hyvin hien pintaan, mä olen niin tykästynyt juoksumattoon (siis mä kävelen), siinä on niin kiva reippailla, eikä tartte rattaita lykkiä :kieh:

Koivunkäpy: Hassu toi pippelijuttu :LOL: Oliko paikat kuivana pysyneet ?

Mistäköhän sais rahaa pikaseen, meiän tarttis maksaa "häämatka" juhannukseen mennessä ja tuntuu et kaikki rahat menee häihin ja elämiseen, onneks matkasta puolet jo maksettu mut loput pitäis saada vielä kasaan :/ Ollaan siis menossa ihan lasten kanssa Bulgariaan pariks viikoks (romanttista :D ) Kun ei me raaskita olla lapsista niin kauaa erossa :heart: Häiden jälkeen kuiteskin päästään heti seuraavana päivänä kahdestaan ruotsiin joten se riittää meille !

Kuinka moni on ollut etelässä tuollaisen 1½-vuotiaan kanssa, kertokaa ihmeessä miten sujui ja mihin kannattaa varautua, miten lento meni ???

Nyt taas hiukka kotihommia tekemään, mukamas =)
 
Äitee-78
Huhuu, missä kaikki on :wave:

Jotenkin niin tylsää kun ei huvita siivotakaan, Dana meni joku aika sitten nukkumaan ja mun pitäis kammeta suihkuun ja jos aikaa jää niin voishan sitä itsekin pikku päikyt ottaa |O
Onneks tänään pääsee sentään salille jos sit piristyis =)

Aikaisemmin oli vissiin juhannussuunnitelmista kyselty, meillä ei siis ole mitään suunnitteilla, ollaan varmaan ainoat Espoolaiset jotka jäävät kaupunkiin, mut onpahan ainakin rauhallista :D Jonnekin sitä vois yrittää tän porukan kylään saada, tulis sit illalla kotio.

Noh mutta, mä kampeen itseni nyt sinne suihkuun ja sillä välin jonkun olis kyllä paree kirjoitella jotakin :kieh:
 
Ulkona sataa ja täytyy sisällä nyhjöttää. hm.
Koivunkäpy:Mun tarvis kans siivota mut millään ei jaksaisi, matot pesin ja nyt ne seisoo tuolla vaatehuoneessa kun ei jaksa alkaa imuroitteen ja peseen lattioita.

Sitä paitsi mun tarvis varmaan pestä kaiki verhotkin yms, kun aamulla ajattelin olla reipas ja tehdä ruokaa valmiiksi, et ei tarvi alkaa tekeen kun tullaan ulkoa. Keitin perunat ja laitoin lihaa uuniin. Si alettiin lähteen ulos ja laitoin uunin 300 asteelle hetkeksi, et sammutan sen kun lähdetään. No mun muisti on vissiin hiukan huono. Lähettiin ulos ja kun tultiin takas vähän yli tunnin päästä niin ovella oli vastassa hirvee käry. Siinä sit tuli vasta mieleen et niin se uuni piti sammuttaa. Uunissa oli 6kpl hiili köntsiä.
Onneksi oli pojalle valmis purkkeja kaapissa ja äitini lähti sit tuomaan kaupasta mustaamakkaraa kun soitin et olis nälkä ja en haluaisi hiiltä syödä.
Kämppä haisee vieläkin.
No ens kerralla sit varmasti muistan sammuttaa uunin. :ashamed:

Äitee:"Taivaan Isän kaikkein pienin enkeli
kerran maailmaan se matkan suuntasi,
kauan kiersi kunnes vihdoin löysi sen,
kahden nuoren herkän, kauniin rakkauden.

Ihmislapset alttarilla vierekkäin,
mies ja vaimo ovat tästä eteenpäin,
Taivaan Isän kaikkein pienin enkeli
nöyrän rukouksen kotiin lähetti:

Oi Isä, anna heille voimaa välittää
tahtoa ymmärtää, tukea omaa ystävää.
Suo heille koti, jossa toinen kannattaa,
kun toinen uuvahtaa
niin että rakkaus siellä aina elää saa."
-Anna-Mari Kaskinen_
Onnea häihin..
 
Äiteen käskystä jotain tulin kirjoittamaan, mut varoitus, varoitus! Valitusta luvassa |O

Rasmus ei ole oikein viitsinyt tänä aamuna/aamupäivänä nukkua, varmaan vaan ihan sen kunniaksi, että yö meni meillä niin "hyvin" :kieh: No, sain poitsun nukkumaan, jonkun puolen tunnin päästä menin Joonatania nukuttaa (joo, se nukutetaan edelleen päiväunille), poika vaikutti väsyneeltä, kun kiukutteli jne. Mut eipä sit tainnut olla, kun nukuttaminen kesti melkein puolituntia :eek: :kieh: :headwall: |O

Mulla oli ihan kamala nälkä, suututti ihan pirusti, kun Joonatan ei voinut nukahtaa ja kun tiesin, että kun aikaa menee niin se on koko ajan mun omasta ajasta pois :ashamed: :ashamed: Siis et Rasmus herää pian ja en ehdi edes syödä jne. Olis ollut kiva vähän itekin oikaista...

No, Jonttu VIHDOIN nukahti ja kun mä pääsin parvekkeelta sisälle niin Rasmus aloitti huudon |O Mulla oli ruoka jo mikrossa valmiina odottamassa lämmitystä ja mahassa kurni, menin koittaa, josko pienemmälle kelpais tutti, suuttui vaan kahta kauheemmin ja huusi kurkkusuorana. Laitoin liinan ja ajattelin, että saisin syötyä, muttei Rasmus TODELLAKAAN liinassa viihtynyt! Ei sillä nälkäkään ollut, väsytti, kun ei ollut nukkunut juur ollenkaan. Mä annoin sen sitten huutaa sen aikaa, että sain syötyä (jos olen nälkäinen, olen toooodella huonolla tuulella jne.). Jonkun aikaa huudettua rauhoittui ja kun menin kattomaan niin makasi sängyssä tyytyväisenä tutti kädessä :) Sain iiiison hymyn, kun menin paikalle. Sit tulikin huono omatunto, kun olin antanut huutaa :ashamed:

Että näin hyvin alkanut meidän päivä :kieh: Oon silti jaksanut imuroida ja laittaa puhtaat pyykit kaappeihin ja likaset koneeseen :saint:

Mä oon jotenkin kauheen epävarma, kun en ymmärrä, että miten Rasmusta vääntää masusta niin usein... Mietin koko ajan, että onko jotain allergiaa vai mitä ihmettä? Näpyt on naamasta hävinnyt kokonaan, muualtakin iho on todella siisti. Painoa tuskin tullut kauheesti. On kovin pieni ja siro, kun Jontulla tässä iässä oli jo vähän poskiakin, vaikkei sekään koskaan ole iso ollut! Mut Rasmus on ihan rimppakinttu... Toisaalta on kuitenkin tosi tyytyväinen ja rauhallinen, mitä nyt öisin ähisee, melkein koko yön ajan :/ Ei kuitenkaan itke. Tänään taas hieroin mahaa ja oli kyllä tosi arka!! Koskiessa aloitti kovan sätkimisen ja jäykisti mahan kivikovaksi :/

Niin joo, kakkasi sillon toissapäivänä, mä olin ehtinyt jo sellasen microlaxin laittaa, ennen kuin olin sen enempiä ajatellut :ashamed: Päätin vaan, että pakko se on saada keinolla millä hyvänsä sieltä ulos ja sellasta meillä lääkekaapissa oli. Ei ollut toimituksesta moksiskaan, sen jälkeen aika pian kakkasi ja sitä tuli kyllä ihan hirveesti, ei ollut vaipassa valkoista aluetta... Sen jälkeen ei ole taas kakannut...

Ite oon koittanut syödä mahdollisimman vähänpierettäviä juttuja :D Maitoa ja maitotuotteita käytän ihan hirveen vähän, jos sitä nyt jossain ruoassa sattuu olemaan niin sen verran... Rasmus on saanut edelleen apteekin maidotonta korviketta niinä aikoina, kun mä olen jossain ollut.

Huh, johan tulee taas mammalta juttua :eek:

Mut en kyllä tosiaan ymmärrä, että mikä meidän Rasmuksella vois olla... Kun tuntuu, että noi mahakivut on jo vähän liian pitkään olleet ja nyt, kun yöt on menneet ihan vaan ähistessä, voiko tää vielä olla normaalia vai olisko kyse jostain muusta?

Kauheeta valittamista taas :ashamed: Mut mä varoitin :LOL:

Niin, Rasmus on ensi viikolla sen 3kk, et pitäis kai ruveta pikkuhiljaa helpottamaan...

Pirre: Hui, onneksi ei kuitenkaan pahemmin käynyt :ashamed:

Niin, loppuun lisään kaiken valittamisen tasapainoksi... Rasmus nauroi tänään ääneen :heart: :heart: Siis oikeen kunnolla kikatti ja aika pitkän aikaa vielä! Mua niin hymyilytti ja nauratti itteäni, aina kun naurahdin niin Rasmuskin naurahti/kikatti :heart: :heart:
 
Tiistaita! Hetken rauha meidänkin talossa, Vili nukkuu ja laitoin Artun telsun eteen :ashamed: kun sisäaamun jälkeen virtaa olis kuin pienessä kylässä. Arttu oppi viikonloppuna ajamaan pyörällä, ja olis nyt koko ajan menossa pyöräilemään ties mihin, mutta sadesää vähän jarruttaa minun ulkoiluhaluja.. :snotty: Arttua pitää myös auttaa ylämäissä (pienissäkin), enkä oikein tiedä osaako se jarruttaa alamäissä, joten taidetaan iltapäivästä mennä ajelemaan lähikentälle.. Turvallisen tasaista! :D Meillä oli eilen ihana päivä, oltiin Tampereella vanhan kirjaston puistossa, siellä oli lasten laulatushetki, puolisen tuntia kesti, ja pojat sen jakso ihan hyvin. Sit mentiin Pikku Kakkosen puistoon , ihan loistava paikka, ja vielä Rossoon lounaalle. Oltiin oikein hurvittelemassa! Ai juu ja tämä mamma oli muutamalla terassilla lauantaina.. :whistle:

Peppi: Oi kuinka mukavan kuulosilla polttareilla olit! Ja kiva että saat vähän "omaa" aikaa Rasmuksen kanssa, saat kaikessa rauhassa vaikka kölliä sängyssä vauvan kanssa koko ajan, jos siltä tuntuu. :heart: Siitä hierovasta tuolista tuli mieleen.. Katoitko Ally McBealia? Siinähän oli jollain fysioterapeutilla hierova tuoli jossa ne kaikki naiset kävi, kun se tärisi niin..hm mukavasti.. :p En siis toki ajattele että ne tuolit oikeasti sellaisia ovat!! :LOL: MUOKS Arttu oli tosi rauhallinen ja helppo lapsi, ja mä olin kanssa ihan ymmälläni kun Vili itki niin paljon, mähän en uskaltanut syöttääkään sille suunnilleen muuta kun maissia silloin kun kiinteät alotettiin, kun luulin että on vähintäänkin allerginen kaikelle. Mutta niin ne itkut vaan väheni, meillä ehkä lähempänä 4 kuin 3 kuukautta.. Ihan hirmuisesti jaksuja arkeen, eikä se Rasmusvauva pienistä itkuista rikki mene, saithan ihanat hymytkin palkinnoksi!

Jellona: Ihanaa hääjuhlamatkaa, kaksin ja oikein hotelliin, huoks.

Käpynen: Onko siellä päin hammashuollon ongelmana että potilaita ei ole tarpeeksi?!?! Täällä kun aikaa kunnalliseen sais odottaa varmaan 6kk.. Kai suklaalevy mahtuu hampaitten välistä? Se kun sulaa mukavasti suussa, ihan niinkun et tietäis.. :whistle: :LOL:

Tansku: Voi kun mukavaa kun teidän mökkeily meni niin hyvin. Nukutko ite siellä hyvin? Mun ongelma mökillä on se, että nukun tosi huonosti ekan yön (niinkun aina vieraassa paikassa), olen ilman muuta se joka herää la-aamuna lasten kanssa, kun mies on "rentoutunut" viikonlopun kunniaks, ja sit olen väsynyt ja kiukkunen lauantaina, ja sunnuntaina pitääkin lähteä jo ajoissa, ettei mene päiväuniajat ohan poskelleen.. :kieh: Ja ihan varma olen etukäteen että noin se menee, vaikka tällä kokoonpanolla ei olla vielä mökkeiltykään! :LOL: Meillä ei ole rantaa, vaan vanha mummola peltojen keskellä.

Äiteelle moit, eihän me sua unehdettu olla! :wave: Ja valmiiks jo onnea häihin, ja piiiiitkää pinnaa järjestelyyn, kyllä kaikki menee kuitenkin hyvin!

Pitäsköhän laittaa vedonlyönti pystyyn kumpi lähtee ekaks synnyttämään, Tigru vai Gerbsu? :LOL: Toisaalta, ei olis eka kerta että lääkärin tutkimus käynnistää synnytyksen, eikä Gerbsusta ole vielä kuulunut.. HUHUU!!! Ilmottaudu heti!! :wave: :D

Jahas, aurinkokin pilkistelee pilven raosta.. Jiihaa, tänään päästään ulkoilemaankin!
 
Äitee-78
Minä täällä taas :wave:

Koivunkäpy: Kiitos !!!

Pirre: Hui kauhistus sun aamua, onneks tosiaan ei pahemmin käynnyt, mulla kans aina puolet unohtuu kun ei noissa aivoissa tuo kapasiteetti tunnu riittävän, saiskohan älliä jostain lisää ostettua :LOL:
Kiitos ihanasta runosta :heart:

Peppi: Kiitos kun tottelit mun käskyjä :kieh: , musta ainakin on ihan kiva lukea vaikka olis pelkkää valitustakin, sitähän itse kukin harrastaa ja hyvä että on joku paikka minne pääsee höyryjä päästelemään !
Mä en varmaan pärjäis päivääkään jos täällä olis vielä yks vauveli mukana, Danassa on mulle haastella jo ihan liikaakin.
Tuli just mieleen et mulla tuo esikoinen huusi melkeinpä tasan ekat 4 kk ja sit yhtenä yönä se vaan loppu, kävi niin että illalla syötin klo 23 ja heräsin pää pyörällä aamulla klo 7, hirvee paniikki iski et jotain on tapahtunu, mut siellä se poju nukku ihan rauhassa ja siihen loppu mahavaivat kuin seinään, ihme homma ! Sitä ennen tosiaan oli itkua ja vääntöä joka ikinen yö ja jonkin verran päivälläkin :/

Mä en sitten ole tänäänkään saanut siivottua :ashamed: Villakoirat tuon isomman koiran kanssa juoksee täällä kilpaa, mut kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta, ehkä huomenna :D

Nyt meen kyllä syömään jotain (jääkaapissa valo, nam) ja sit pakkaan salikamat valmiiks, niin eiköhän tämä päivä tästä suju !

Paljon :hug: niille jotka sitä tarvitsevat ja piti vielä sanoa että kyllä on ihanaa olla taas täällä kirjoittelemassa :heart:
 

No niin, olittekin jo kaipailleet minua :D

Juu, lääkärissä käyty ja kyllä nyt tätä mammaa jänskättää :D
Paikat on useammalle sormelle auki, ei uskaltanut kunnolla ronklata, kun pelkäsi, että synnytys käynnistyy ihan siinä justiinsa :D Kanavaa on vajaa sentti jäljellä (parilla supparilla kuulema häviää kokonaan) ja vauvan pää on niin alhaalla, että kuulema melkein kurkkii sieltä :D
Lääkäri oli siis vahvasti sitä mieltä, että laskettuun aikaan ei masussa pysy.
Koivunkäpy, mulla on ohjeena, että ekasta kivuliaasta supparista pitää jo lähteä liikenteeseen... tosiaan edellinen synnytys kesti sen 1h20min... Kivuttomia saa tulla tunnin verran ja sitten pitää lähteä tarkistukselle. Jos eka suppari on jo rajuhko (niinkö oli Jullen aikaan), niin sitten ampparikyydillä, muuten sitten voin lähteä esim. taksilla tai sit jos mies on kotona, niin omalla autolla.
Sain myös ohjeen mahdolliseen "kotisynnytykseen", eli ensin soitetaan amppari ja sit sängyssä odotellaan pitkällään, ettei esim. lattialle synny. On kuulema tulehdusriski, jos napanuora joutuu likaiselle...

Että tässäpä nyt eletään jänniä aikoja... Jos synnytys alkaa päivällä, niin joudun ottamaan väkisten pojat mukaan... nää "hälytysvalmiudessa" olevat ovat päivisin töissä... Tosin mies on onneksi kotosalla ensi torstaista lähtien kaksi seuraavaa viikkoa, joten jos synnytys silloin alkaa päivällä, niin se jää sitten poikien kanssa siksi aikaa kotiin, että mummo ja ukki pöräyttää 80 km päästä tänne.

Onko Tigru sulla ollut oireita lähenevästä synnytyksestä?

Peppi, jaksuja tähän päivään!!

Mulla oli paino noussut viikossa (itseasiassa 6 päivässä) kaksi kiloa :eek: ja lääkäri oli sitä mieltä, että munuaiset on nyt aikas tiukilla... mulla kun ei rakko tyhjene nyt kunnolla, kun vauva kurkkii niin alhaalla... Pitäisi ainakin kaksi kertaa päivässä ottaa puolen tunnin unet, kylkiasennossa... Juuh, helposti onnistuu Julben kanssa :LOL: Ekat unet onnistuu kyllä Julben unien aikaan, mut toiset jää kyllä siihen, että nukkumaan mennään.

Tänään olen ollut tosi väsy, mut johtunee ihan pilvisestä, sateisesta säästä. Mies ajelee illalla kotiin yöksi, mut tulee niin myöhään, että ollaan jo iltahommat tehty ja aamulla lähtee sen jälkeen, kun hakee meidän auton huollosta, joten apuja en kerkiä saamaan... Huoks.

Päivääni tosin piristää se, että meidän parveketta jo maalataan!! Ja vieläpä on komea maalaaja :D Jospa Juhannukseksi saadaan jo kalusteet vietyä partsille!

Pitäkäähän kaikki peukkulit pystyssä, että jos lähtö synnärille pian tulee, niin kerkeäisin saliin saakka ja mielelläni jonkun sorttista kipulääkitystä haluaisin :D Ja että mies ehtisi mukaan :heart:
Ja pitäkäähän peukkuja pystyssä myös tuon meidän parvekeremontin takia, haluaisin sen pian valmiiksi :D

Nyt kutsuu autoleikit, sen rajumpaa mulla ei miehen pyynnöstä (lue:käskystä) ole lupa tehdä :D
 
Äitee-78
Ihan pikaisesti tulin nostamaan kauhiasti peukkuja Gerberalle, ihan alkoi itseäkin jännittämään sun puolesta :D
Kaikki varmasti menee hyvin vaikka monenmoista jännitettävää onkin !
 
Hannamari: Kiitos :hug: En oo vuosiin kattonut Allya :D Toi tuoli kyllä hiero vaan selästä, harteista ja jaloista :LOL: Nyt tuli taas uskoa, että tämä vaihe tosiaan menee ohi... :) Ja Rasmus on kuitenkin niin perustyytyväinen ja rauhallinen, vaikka masu vaivaakin. Aika harvoin itkee kuitenkaan paljoa. Ihanaa kun Arttu oppi pyöräilemään =)

Äitee: Mä täällä nauran mielikuvalle, jossa teidän koirat juoksee kilpaa villakoirien kanssa :LOL: Ja jääkaapin valo, nam :p :LOL: Kiva, kun olet taas mukana kirjoittelemassa!

Gerberalle peukut pystyssä, hui, muakin rupes jännittää!!

Rasmus nyt sitten nukahti, kun Joonatan heräs :kieh: :whistle:
 
Tiistaita =)

Huoh mikä yö :eek: Nukuin siis Veeran kanssa meidän makkarissa (olipas muuten IHANAA olla omassa sängyssä pitkästä aikaa :D ) -tai niin no, eipä siinä juurikaan nukuttu... Veera alkoi itkemisen jo klo 23 ja jatkoi neljään asti. Neljästä kahdeksaan tyttö nukkui mutta Saara tietenkin heräsi jo seiskalta... Ylihuomenna mennään 1,5v neuvolaan, täytyy kysellä lääkäriltä että olisko jotain poppaskonstia millä saada neiti nukkumaan kunnolla (joo, tiedän ettei sellaista olekaan... :kieh: ). Kysynpä kuitenkin että kuinka pitkään voin antaa suppoa iltaisin. Nyt Veera on itkenyt hampaiden perään jo melkein kuukauden mutta enhän mä ole uskaltanut joka ilta lääkettä antaa niin pitkään... En sitten tiedä onko itkut edelleen hampaista vai mistä. Hohhoijaa |O

Tänään on ollut tylsä päivä kun on niin huono ilma, vähän väliä satelee vettä ja on muutenkin viileää. Saara tuhisee ja aivastelee joten ei uskallettu olla ulkona pitkään. Toivottavasti se ei tule kipeäksi...

Gerbera: hui kun jänskää :D Tsemppiä koetokseen!!!! Hengessä ollaan mukana, ihan kaikki :D :heart:

Peppi: jaksuja sinullekin! On tää ainainen valvominen sitten niin syvältä :headwall: Onneksi Rasmus lopulta kakkasi! Laittaisitko mulle tekstarina/y-viestinä poikien sukunimen? Eikä saa kysyä että miksi kysyn sitä!!! ;) :whistle:

Voih, jotain mun piti vielä kirjoittaa... En sitten jaksanut kaivaa lappua ja kynää esiin niin nyt en muista :headwall: No, palailen langoille kun muistan asian :D
Mukavaa päivän jatkoa kaikille!
Tansku & pesue
 
Gerbera, ei teillä oo jotai herttasta mumooo/naapurin äitiä tms siinä jolle saisit pojat tyrkättyy jos lähtö tulee?

Äitee, mä siivoon periaatteella huone per päivä, tätä mökkiä jaksa yksin siivota päivässä :snotty: liikaa nelkiöitä jne..

Tein ekaa kertaa tontonton lihapullia, tai mitä lie puikuloita ollu, mut siis siihe tuli jauhelihaa rasia ja 2dl perunamuussia ja desi vettä, mausteiks laitoin vähä sitä sun tätä.. poika pyys viel lisää herkkuu, ärrän sorauttaa sulosesti kurkussa, eli ilmeisen onnistuneita oli, sipulin tosin unohdin tyysti laittaa, mut oikeesti oli hyviä, meille sit tein viel kastikkeeks rosepippuri kastikkeen perunoille ja avot että oliki :p vaik ite sanonki. Vinkkinä vaan danjuskallekki!

Peppi, meillä A huus liki sen 4kk, ville taas vaikka kui on allerginen ni varmaan vielkää oo huutanu yhtä paljon mitä A ekan 5kk aikana.. :saint:

Jos menis kahvetta keittelemään..

Juu hannari, menee suklaalevy leekojen välistä sujuvasti ;) ja nyt jos sentään kun kärsii pureksiä vähä ni ei tarvii ihan liottaa vaaleetaleipää maidossa ja sitä imeesit pillin läpi.. :LOL:
 
Piti tulla äkkiä kertomaan: eli kun ollaan kirottu tätä ettei pääse suoraan vikaks kirjotettuun viestiin, nyt pääsee, eli viimesenä kirjotetun viestin kellonaikaa kun klikkaa tuolta etusivulta ni sinkoutuu bittiavaruuden läpi siihen viestiin :D
Ajattelin vaan jos muitakin ärsyttää kelata sivu läpi et pääsee siihen vikaan viestiin..
 
Heippa!!

Enpä aiemmin ole ehtinyt koneelle. kun Mikkiksen päikkäriaikakin meni töissä paloharjoituksissa.ukki oli täällä sen aikaa lasten kanssa.

Aamulla käytiin puistoilee ja illalla leivottiin suklaamuffinseja ja kaveriperhe kävi tosta naapurista kaffella. Nyt lapset ovatkin jo nukkumassa. Mikkiksen tutittomuuskin on tänään mennyt ihan hyvin. päikkäreille käydessä ukki luki sille muutaman sadun ja oli kuulemma sitten rauhoittunut ja illalla laitoin sänkyyn ja annoin pari kirjaa joita itsekseen lueskeli pikkuhiljaa on nähtävästi hiljentynyt. :heart:

iltapalan jälkeen keikuttuaan aikansa matkasyöttötuolissa niin tuli sitten takaraivolleen alas sieltä. sen siitä saa kun roikkuu ja keikkuu. meillä se on ihan joka hetkistä. :kieh:

gerbera, kiva kun olit käynyt ilmoittautumassa. täälläkin jännätään koko perheen voimin. oon minä ainakin miehelle tilanteen selittänyt. toivottvasti selviäisit siihen saakka kun mies on jo lomalla. jaksuja kovasti. :hug:

peppi, jaksuja myös sinne. :hug: mukavaa kun saatte rasmukse kanssa olla kaksin. nukut silloin kun rasmuskin. kotihommat joutaa odottaa aikaa parempaa. :)

pirre, saanko kopsata tuon runon sen kaverini hääonnittelukorttiin?? oli niin ihana. :heart:

hannamari, mukava kun oot päässyt terasilla käymään. =)

huomenna olis tarkoitus leipoa, jos vaan viittis sataa...juu kuulitte oikein, kun sit jos arska paistaa niin olis ulos kyllä aamusta mentävä. no sit voi leipoo kun on Mikkis menny päikkäreille. :whistle: =)

jospa menisin hetkeksi miehen viekkuun. :heart:

niin ja jostain syystä löisin vetoa gerberan puolesta... :whistle: vaik eihän toi sellainen asia ole mistä vetoa lyödä pitäis, mut ihan vaan leikisti.. =)
 
iltoja taasen...
voimat on ihan loppu |O Viime yönä en saanu unta ja tuntu että en millaan pysy koko päivää hereillä..
Ja ärsyttää kun illat ei riitä mihinkään kun töistä tulee :/

Tatulla ja mummolla oli päivä mennyt hyvin =)

Gerbera:
Voi miten jännäktä sinun tilanne kuulostaa! =) Täällä peukut pystyssä että mies pääsis kans mukaan synnytykseen. Jaksuja ja :hug:

Tanskuliini: No voi noita teidän öitä :/ tekeekö poskihampaita vai? Ite oon kans miettiny että kuinka usien/monena iltana pystyy supon laittamaan.. Yleensä sillon laitan jos poiak hirveen kiukkunen ja kaivaa suutaan koko ajan.. Mutta kun tuntuu että just kun edelliset hammas itkut ja valvomiset on takana niin on jo uutta tulossa.. Voimia! :hug:

Äitee:Meillä kans juoksee villakoirat pitkin nurkkia :whistle: Nyt täytyy kyllä sanoo että on helpotus kun on vaan tällä hetkellä yks koira (niitten villakoirien lisäks...) Tuntuu että ei oo aikaa/voimia rueta aina siivoomaan..

Koivunkäpy:
Oliko kuinka monta sänkyä märkänä?? :LOL:

Peppi: Edelleen vaan hurjasti jaksuja, :hug: Joo ei varmaan oo helppoo jos yöt menee valvoessa ja just niin kun sanoit niin pitää sitten isommanki junnun kans jaksaa vielä touhuta. Mut nyt yritä sitten nauttia ja ennen kaikkee levätä kun jäätte Rasmuksen kans kahestaan.

Huomenna olis jo viikko puolessa :D
Viikonloppuna ois niin ihana laittaa tuota pihaa jne. mut on tuo rahapolitikka vähä huono :whistle: Ja pitäs tehä myös sitä tätä ja tuota eikä kukaan pese minun ikkunoitakaan eli neki ois pakko pestä :kieh:
Että semmmosta...

Mut ihania unia kaikille. Ite kallistun nukkumaan. Toivottavasti poju nukkus yhtä hyvin kun viime yönä niin saatas koko sakki nukkua.
 
huh huh mikä päivä.

Jellona78: kyllä totta kai saat. Siihen on vielä lisääkin säkeistöjä.

Ei se mun kohellus siihen aamuun jäänyt. Sit päivällä poika kaatu tuolin kans, onneksi oli tuolissa pehmee selkänoja, ja poikaa vain nauratti.
Auto meinasi ajaa kylkeen illalla ja sit keittiön kaapin ovi jäi käteen, putos saranoilta tai oikeastaan toinen sarana meni rikki.
Unohdin tapaamisen ja menin sit sinne myöhässä.
Joskus on päiviä kun ei kannattaisi nousta yläs sängystä. Vaik harmittomiahan nää on ollut ja onneksi ei sattunut mitään pahaa. Niin ja mustamakkara oli oikein hyvää vaihteeksi, kun en itse sitä raski ostaa, eikä äiti halunnut siittä rahaa :LOL:



jaksamisia kaikille jotka taistelevat uni ongelmien kanssa ja muittenkin.
 
Moit täältä keskisestäkin Suomesta!

Reissu Muumimaailmaan tehty ja arkeen palattu. Oli kyllä ihanaa olla useampi päivä perheen kanssa. Hyvin lähti meidän reissu käyntiin... Oli tarkoitus lähteä heti kun pääsen töistä, vaan eipähän päästy matkaan. Aamulla jo kuunneltiin, että auto pitää ihmeellistä ääntä ja päätettiin varmuuden vuoksi mun töiden jälkeen käydä tuossa lähihuoltamolla josko kuuntelisivat uskaltaako tien päälle lähteä. Sanoi setä siellä että en ajais tuolla yhtään pidemmälle ettei mene koko kone remonttiin. Arvaas oliko kiva ylläri. Sitten kun vielä kertoi että heillä on heinäkuulle vasta vapaita aikoja, meinasin alkaa parkuun. No kiltti setä sitten tuli paikalle ja sanoi että hän tietää jos reissu jää tekemättä niin lapset parkuu ja emäntä mököttää ainakin kuukauden, että jos he ottais meidän auton yhden toisen tilalle, jolla ei niin kiirettä ollut. Hyvä etten hypänny tän sedän kaulaan ku oli niin reilu. Kuudelta päästiin sitten matkaan ja ajettiin Tervakoskelle yöks. Terkut vaan Tigrulle ei tällä kertaa ehditty moikkaamaan, mutta kyllä me vielä tän kesän aikaan tullaan. Perjantai aamuna lähdettiin sitte Naantaliin ja oltiin puol ykstoista siellä ja sitten oltiinkin puol kuuteen asti leikkimässä muumien kanssa. Oli aivan ihana nähdä miten pojat nauttivat. Attekin kävi niiskuneitiä halaamassa oikein kunnolla :heart: Sain töistä vapaaksi sen lauantainkin ja sitten oltiinkin Salossa ukin luona yötä. Kaiken kaikkiaan oikein rentouttava reissu loppujen lopuksi.

Äiteelle munkin puolesta tervetuloa takas, ihanaa kun jaksat meitä taas ilahduttaa. Ja onnittelut tulevista häistä!

Käpysen hampaankololle pikaista paranemista, kuten myös leukaluustolle!

Kattinkalle osanotot ja :hug:

Pepille kovasti jaksuja arkeen! Muistan kuinka rankkaa oli kun ei saanut nukkua öitä eikä päiviä. Meillähän Atte on ollut tosi huono nukkumaan pienestä pitäen ja yöt olivat pitkään rikkonaisia. Ihan erilaista oli ekan kanssa kun sai nukkua silloin kuin vauvakin, mutta toisen kanssa kun on esikoinen jota pitää viihdyttää. Eniten ärsytti just toi unien eriaikaisuus. Just ku isompi olis nukkunu, niin pienempi piti syöttää... Valita vaan tänne, se auttaa ja ainakin mä jaksan lukea sitä valitustakin :) Oletko muuten antanut Rasmukselle maitohappobakteereja? Gefilus kapselit tai DDS-junior on meillä auttanut noihin masuvaivoihin, joita molemmilla pojilla ollut. Rela-tipat joita kovasti mainostetaan, ainakin meillä tuntui pahentavan sitä vääntöä.

Tanskuliinille toivottelen parempia öitä.

Täälläkin kovasti jännätään Gerberan puolesta, kovin lähellä kuulostaa synnytys olevan.

Monelle muullekin varmasti olisi kommentoitavaa, mutta paperia kun en ottanut, jääköön ne kommentit seuraavaan kertaan. Ai niin, meillä ei ole Atelle neuvolaan aikaa ennen kuin elokuussa vasta. Kaupunki säästää ja vanhempia lapsia ei kesäaikaan haluta neuvolassa nähdä :/

Nyt miehen viekkuun että jaksaa aamulla taas töihin... Olette tärkeitä ihan jokainen! :wave:
 
Heips!

Oltiin eilen äitin luona poikien kanssa, käytiin lähipuistossakin vähän leikkimässä :) Mukavaa oli.

Yö meni yllättävän hyvin!! Rasmus ei ähissyt läheskään niin paljoa, eikä imenyt paria tuntia kerrallaan :D Kyllä se aika monta kertaa söi, aamuyöstä vaan meinas luulla, että on aamu ja aika herätä :whistle: Mut onneks nukahti vielä. Nukkui ysiin asti, Joonatan heräs tuttuun tapaan 07.30. Mut olipa äitillä pirteämpi olo!!

Käytiin poikien kanssa Isossa Omenassa, vähän ruokakaupassa ja kiertelemässä.

Niin, eilen piti sanoa, että oon nyt huomannut, että 12 on liian aikaisin Jontun mennä nukkumaan, kun se nukuttaminen kestää kauhean kauan, eilenkin meni se 30min. Eli ei ole siihen aikaan vielä tarpeeksi väsynyt. Päätin sit siirtää vähän rytmiä, et menis 13 nukkumaan tai jos väsynyt jo aiemmin niin tietenkin sit sillon jo.

Tansku: Miten teidän yö meni? Mä tässä vähän mietin, että jos olisin lähtenyt nyt viikonloppuna käymään mummun ja papan luona Tammelassa, Rasmuksen kanssa, mut se nyt on vielä harkinnassa kuitenkin... Kun toisaalta olis kiva olla ihan rauhassa täällä kotonakin...

Koivunkäpy: En oo koskaan moisista lihapullista kuullutkaan, tuleeko siihen siis vaan noita aineksia, mitä kirjoitit? Vois pojille joku päivä tehdä :)

Jellona: Voih, suklaamuffinsseja :p :p

Danjuska: :hug: Meijän Viivistä lähtee nyt ihan älyttömästi karvaa! Siis oon joka päivä sitä harjannut ja sitä lähtee kauheita määriä! Sais joka päivä imuroida :kieh:

Pirre: Huh, olipa teillä päivä :eek: Toivottavasti tää olis parempi :)

Metku: Mukava kuulla teistä :) Ja kiva, että reissu meni hyvin ja ylipäätään pääsitte matkaan! Rasmukselle oon silloin tällöin antanut tota DDS -junioria, nyt se taitaa olla ihan loppumaisillaan, oli vaan aikas kallista :eek: Joo, rela-tipat on kait öljypohjasia, eli me ei niitä edes kokeilla.

Kiitos kaikille yhteisesti vielä jaksuista, ihania olette jokainen!! :flower: :heart:

Hitto, oon yrittänyt tehdä Ellokselle tilausta nyt parin päivän ajan, mut ne sivut on ihan sekaisin :kieh: Ärsyttävää! Laitoin sinne jo vihaista palautetta aamulla :whistle:

Ainiin! Mä olen laihtunut 5kg siitä, kun aloin salilla käymään :) Siis 5 viikossa, ihana juttu! Mut vielä olis kymmenisen kiloa, kun tavoitteena on se paino, mitä painoin, kun aloin Jonttua odottamaan. Oon siis jättänyt kaikki karkit ja suklaat kokonaan pois, mut joka viikko ainakin jonain tai joinain päivinä tullut syötyä jätskiä/pullaa tms.

No mut, nyt Rasmus hermostuu sylissä :wave:
 
Äitee-78
Nyt sitten vasta tännekin pääsee, tollaset huoltokatkot sekoittaa kyllä kaiken :D Olin niin kovin aamulla tulossa kirjoittelemaan, mutta nyt ovat kaikki ajatukset karanneet, mutta yritän tulla paremmalla ajalle uudemman kerran !

Oikein hyvää keskiviikon jatkoa kaikille !!!
 
Parturiterveiset!

Nyt läks Artulta tukka, siitä tuli oikein virallinen kesäpoika! :D MiniBeckhami, kun parturi laitto oikein geeliä tukkaan ja nosti edestä pystyyn.. Sulosuloinen! :heart:

Pirre: Johan olis ulla päivä! Onneksi meni ohi ilman oikeita tapaturmia.

Jelu: "kiitos" lähetyksestä, koitan pistää eteenpäin, mutta mun kaverit on tosi tylsiä tällasissa, ja jos en saa varmoja jatkajia, paan takas. :ashamed:

Peppi: Unohdin eilen kertoa miehen kaverista, jonka toinen poika oli pantannu kakkaa vauvana 2 viikkoa! Sen äiti oli aivan hermona, mutta sit kun kakka tuli, sitä oli suihkunnut suunnilleen seinille saakka.. :snotty:

Gerbsu: Hui! Ja ihanaa!! Vauvauutisia odotellaan!! :D Minäkin mietin olisko sulla joku naapuri johon voisit pojat laittaa jos lähtö tulee päivällä. Olis varmasti helpompaa kuin kärvistellä poitsujen kanssa.. Ihan leikkimielellä laitoin veikkauksesta, ethän pahastunut? :hug:

Metkulaan moit! :wave: Mukava kuulla teistäkin. Onneksi oli Oikea Ihminen autokorjaamossa, harvinaisen hyvää palvelua!

Nyt A menettää hermostonsa.. |O :kieh: kasvatushetkinen tiedossa..
 
Äitee-78
Hitsin hitsi, olen tässä pari tuntia väkertänyt istumajärjestystä häihin ja muuten tosi syvältä, sattuu olemaan niin paljon sellaista väkeä jotka eivät voi sietää toisiaan syystä jos toisesta, yritä nyt niitä sitten saada eripuolille istumaan ettei tarttis katsella toisiaan :headwall: Aluks ajattelin et olkoon, mua ei kiinnosta jos aikuiset ihmiset ei osaa käyttäytyä, mut en mä toisaalta halua häitänikään pilata sillä että osa murjottaa siellä :eek: Noh, nyt on yksi luonnos valmiina, saa nähdä minkä tuomion ukko sille kotiin tullessaan antaa :kieh:
En kyllä tämän suurempia paineita aio asiasta ottaa, oli vaan pakko tulla tänne purkautumaan :D
Saa tosiaan nähdä kuinka häät sujuu kun tää häitä edeltävä aika on ollut välillä tosi syvältä. Polttaritkin meni mun osalta itkuks ja loppupeleissä ei mulla enää ollut kumpaakaan kaasoakaan, joten jouduin nyt viimemetreillä pyytämään uuden kaason näiden kahden "tähän väliin rumia sanoja" tilalle, jotka hommaan oli jo aikapäivää sitten pyydetty. Näin sitä näkee ainakin kuka on oikea ystävä ja kuka ei, nämä kummatkin kaasot olivat tosi läheisiä ja toisen olen tuntenut 14 vuotta ja paljon liikuttu yhdessä, mutta eipä enää :ashamed:
Jopas tuli nyt mun häästressiä tänne purettua oikein kunnolla =) Onneks mies on ihana :heart: ja niin tulee olemaan juhlatkin !!!

Omaa napaa tässä taas setvin...

Peppi: Ihana kuulla että teillä yö oli parempi, taas jaksaa varmaan hiukka paremmin kun saanut levättyä, vaikka univelkaa on vielä varmasti paljonkin !
Meillä tää koiralauma täällä vaan kasvaa, onneks ei vielä ole isompia nuo villakoirat kun oma koira, sit vois alkaa jo pelottaa :LOL:

Metku: Kuulostipa ihanalta tuo teidän reissu ! Ja kiitos onnitteluista :D

Pirre: Voi sun päivää, toivottavasti tämä olisi parempi :hug:

Danjuskalle tsemppiä töiden ja öiden kanssa !!!

Jellona: Nam, muffinsseja, saiskohan joku päivä itsekin aikaiseks, ne on niin helppo tehdä, mut se aloittaminen kaikessa aina niin vaikeeta =)

Tanskuliini: Toivotaan että sieltä neuvolasta osattais sanoa jotain hyviä "poppakonsteja" että saisitte teidän yöunet takaisin, voimia ja :hug:


Paljon :hug: myös kaikille muille näin virtuaalisesti, olette kovasti mielessä :heart:
 
Mulla oli eilen neuvola. Kaikki oli muuten oikein hyvin, mutta painoa oli tullut viime kerrasta vähän liikaa... :whistle: Täti kyllä veikkasi, että voisi olla kyse helteistä johtuvasta turvotuksesta, vaikka itse en ole kyllä mitään sellaista huomannut... Aivan normaalisti olen kyllä mielestäni kuitenkin syönyt ja liikkunut olen jonkin verran, et tuskin sen takia paino on noussut...no ehkä jätskin ym. herkkujen syöntiä voisi hieman vähentää :p Eilen kyllä miehen kanssa heti suklaapiirakka leivottiin, kun tänään tulee mun äiti ja mummi kylään, niin pitäähän sitä jotain tarjottavaa olla ;) Pitää nyt siis vaan koittaa juoda enemmän jo senkin takia, että hemoglobiini oli jopa liian hyvä (158), vaikka en ole mitään rautalisää koko raskausaikana syönyt.

Joonaksesta taitaa muuten tulla oikein kunnon työmies, kun tuossa yksi päivä oltiin meidän puuvajassa, niin alkoi aivan omatoimisesti laittamaan puita kotsuihin, kun ne siinä puukasan vieressä olivat, hetkessä oli puoli kotsullista puita lastannut :D Muutenkin kun nyt ollaan noita puita puuvajaan laitettu, niin olisi koko ajan siinä auttamassa, välillä sinne kotsuihin vaan meinaa mennä vähän muutakin kuin puita, ruohoa ym. :D

Huomenna on Joonaksen 1,5v lääkärineuvola klo 13.20. Sen jälkeen taidetaan lähteä heti mökille ja mahdollisesti sunnuntaihin asti ollaan. Toivottavasti nyt vaan alkaisi ilmat taas vähän paranemaan, ettei aivan sisälläoloksi koko mökkiloma menisi :whistle:

Koivunkäpy: Mitenkäs leuka ym. nyt voi? Toivottavasti jo paremmin! :hug:

Uneton: Ihanaa juhannusta teille miehen kanssa! :)

Peppi: Mukavaa että viime yö sujui hieman edellisiä paremmin! Jaksuja kovasti ja toivottavasti Rasmuksen masuvaivatkin pikkuhiljaa alkaisi loppumaan! :hug: Kiva kun Rasmuksen kanssa saatte hieman kahdenkeskistäkin aikaa! =) Niin ja onnittelut laihtumisesta, todella hienoa! :flower:

Äitee: Milloinkas se teidän "häämatkanne" sitten on? Niin ja kyllä laivamatkakin jo käy kunnon häämatkasta :D

Hannamari: Artulle onnittelut pyörälläajotaidosta! :flower:

Gerbera: Kylläpä alkoi täälläkin jo teidän puolesta jännittämään, taitaa tosiaan synnytys olla jo aika lähellä! :) Peukut on pystyssä, että hyvissä ajoin sairaalaan ehtisit, kuten miehesikin ja että parvekeremppakin pian valmistuisi! :wave:

Pirre: No johan oli teillä eilen tapahtumarikas päivä! :eek: Toivottavasti tämä päivä sujuisi hieman rauhallisemmissa merkeissä! =)

Metku: Mukavalta kuulosti teidän reissunne, vaikka alku olikin vähän hankala...olipa todella ajattelevainen mies siellä korjaamossa! :)

Täällä on aikas tuulinen ja synkkä ilma... :/ Saapa nähdä, että päästäänkö Joonaksen päiväunien jälkeen ulkoilemaan, aika sateiselta näyttää :whistle:

Eipä nyt muuta, mukavaa päivää kaikille! :wave:

-Niiskuneiti ja Helmi 25+4-
 
Heippa!

ehdinhän minä nyt päivällä käymään täällä.
Aamulla tulikin puitoiltua ja ulkoa tultuamme tehtiin pullataikina ja syönnin jälkeen leivottiin pullia. nyt viimeinen pelti paistumassa. :p

Aleksi lähteekin tänään illalla mummolaan pariksi yöksi jäädän mikkiksen kanssa illaksi kaksin, kun mies menee rallikokoukseen. Meinataan lähtee kartsalle pyörii ja sit linja-autolla vielä mun siskon luo tai vanhempien. asuvat samalla suunnalla. tullaan sit mummin autolla tänne niin päästään huomenna taas hoitoon ja töihin kätevästi. :)

pirre, kiitti. hurjalta kuulosti teidän päivä.

mulla ei oikein ajatus juokse ja pyykitkin pitäis viel ripustaa..aleksille lupasin satuja lueskella kohta...palailen sit toisella kertaa..

piti lisätä äiteelle noista hää jutuista vielä kun oli melkein samaan aikaan kirjoittanut...
Meidän häissä oli kans noita tuollaisia ongelmia miehen suvun puolelta että jotkut ihmiset eivät mukamas tulisi toimeen toistensa kanssa yms..jopa joku älypää mietti että tulisiko häihin ollenkaan kun se tulee jne..pienet oli häät sekä tilat ja kaikki kutsutut tulivat ja hyvin mahtuivat samaan tilaan, eikä ollut mitään ongelmia. niin että mun mielestä sinä teet siitä istumajärjestyksestä sellaisen kuin sinä itse haluaiaisit ja jos se ei jollekin käy niin voi poistua kuuhun. ihan oikeesti jos ei aikuiset ihmiset osaa käyttäytyä juhlissa oikealla tavalla niin olkoon pois sitten. aika karkea ajattelumalli. mut mun mielestä asia vaan menee näin..samahan se on kun me haluttiin molemmat meille läheiset sukulaiset/ystävät meidän lähelle istuu ja sit loput hiukan vieraammat, mut sellaiset jotka kuitenkin haluttiin kutsua niin hiukan kauemmaksi, jos se ei jollekkin olisi sopinut niin voivoi.. :whistle: harmi noiden sun kaasojen suhteen tapahtunut tilanne. surullista. :ashamed: me mentiin siis viime helmikuussa naimisiin, et aika hyvässä muistissa nää jutut.

:wave:
 
Äitee-78
Niiskuneiti: Kiva kuulla että neuvolassa kaikki hyvin, sullapa tosiaan korkea hemoglobiini, mut eipähän tartte rautaa syödä :D Vesi varmaan hyvin auttaa sit siihen "turvotukseenkin" jos sellaista huomaamatta olis tullu !
Ollaan lähdössä heinäkuun puolenvälin jälkeen sinne etelään, olikohan joku kolmisen viikkoa häistä, tosin meillä ei vieläkään yhdelläkään ole voimassa olevaa passia :eek: saatika passikuvia, kauhea määrä rahaa tulee niihinkin menemään :/ Mutta onhan se sen arvoista, ei olla koskaan tällä porukalla etelässä kuitenkaan oltu !

Hannamari: Hyvä kun muistutit, pitäis munkin saada aikaiseks vietyä tuo isompi lapsukainen hiustenleikkuuseen, kun aina hiki päässä kun sen verran paljon tukkaa päässä :D Neiti meillä saa kyllä suosiolla hiuksia kasvattaa että äiti pääsee tekemään saparoita :D
 

Yhteistyössä