JOULUNODOTTAJAT Marraskuu

moi taas kaikille täältäkin...

Olen kyllä käynyt kutakuinkin päivittäin lukeen teidän tekstit muttei jaksa aina kommentoida heti ja sitte ne unohtuu :eek: sorry vaan, kyllä huomattu on mutta laiskuus iskee aina aika ajoin ;)

perjantaina oli neuvola käynti ja tässäpä sittä noita lukuja..
vk 35 tasan
painoa 960g/vk, kaikkiaan 12,2kg vissiin
rr 116/88 ja tuon alapaineen takia tarkkailua jatketaan ja päivittäin kotona mittailen ja heti jos on päälle 95 niin ->terkkarille -> äippäpolille kontrolliin... :eek:
pissa puhdas ja ok
sf mitta 33
rt ja sydänäänet +(jotain vaihtelevasti 140-156) ja liikkeet+
ja tuon verenpaineen takia käynnit on viikottain ja jos ei erityistä niin ei enää kolmatta lääkäri käyntiä ole enää moni synnyttäjillä täälläpäin :whistle:

supisteluja on täälläkin edelleen mutta onneksi nyt olleet kivuttomia ja ei säännöllisiä ja terkkari meinaskin että jos se kaks-kolme viikkoa vielä menis niin hyvä olis, elikkä lepoa pitää jatkaa edelleen ;)

Ja sainkin lahjottua miehen kaks pikkusiskoa viikonloppuna tekee meille suursiivouksen että nyt on ihanan siistiä jos vaan pysyis edes jonkun aikaa :eek: :eek: , meinas vaan ottaa luonno päälle ite olla ja kattoa kun toiset pesee katosta lattiaan tätä huushollia ja kun kokoakin on ylhäällä klme makkaria ja aulat sekä vessa ja alhaalla yks makkari ja olkkari keittiö, pesuhuoneet ym. ja sen verran tein sitte itekkin että tuon nuorimman huoneen siivoilin tai istuin lattialla ja laittelin koreihin lelut ja ne kaappiin ja isoimman tytön vaatekaapin siivosin... ja vaikken muuta tehny niin alkuyö meni sitte sängyssä pyörien kun supisteli :ashamed:

vielä olis kaikkea pientä laitettavaa vauvelille valmiiksi että jos tulee kiirekkin lähtö niin ei jää miehen laitettavaksi.
Jossain vaiheessa joku kyseli noista toppapukujen ja villavaatteiden pesusta... tossapa ihan valmistajan ohjetta...
"Talvivaatteita ei kuitenkaan kannata pestä yksittäisen tahran vuoksi kokonaan, vaan käsitellä tahraa paikallisesti. Jokainen pesu vaikuttaa talvivaatteiden vanun lämpimyyteen, joten vaate kannattaa pestä kokonaan vain tarvittaessa.

Tuulettamalla ja harjaamalla vaatteita vältät liikaa pesua
- Irtolika lähtee vaatteen pinnasta harjaamalla ja varsinkin vettähylkivistä kankaista hiekan ja mudan voi pyyhkiä kostealla rätillä. Villavaatteet ja herkemmät tuotteet voi tuulettaa; vaatetta ei tarvitse pestä joka käytön jälkeen. " ;)

halauksia täältä myös kaikille "ressaaville/jännittäjille" toivotaan vaan että kaikilla menis hyvin ja saadaan paljon pikkutonttuja jo jouluksi kotiin ja viimeiset sitte viimeistää vissiin loppiaisen tienoilla :xmas: :hug: :hug:

Olettako jo suunnitelleet ristiäisiä? ite toivoin että tää meidän pienokainen ottais sen verran vaikka ennakkoa että vois jo tapaninpäivänä tai joulun aikaan yleensä pitää ristiäiset niin menis joulusiivouksilla ja leivonnaisilla :p laiska kun olen... meidän esikoinen on syntyt 3.12 ja sillon pidettiin kans ristiäiset jo tapanina :whistle:

jotain muutakin oli tarkotus laitella mutta dementia vissiin iskee taas :eek: mutta tulen sitten takas ku muistan

 
hei

käväseppä kaatteleen kun hm:n sivullekkin oli tullut jo tonttupukuja...
http://shop.hm.com/shop/do?action=viewcampaign590holiday&section=kids&subsection=costume

löytyiskö sieltä mieleistä

ja samantyyppinen näyttää löytyvän elloksen sivuilta...
http://www.ellos.fi/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=9281&productId=107390&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

ja oliskohan anttilassakin?
 
Ihanaa kuulla, että täällä on ainakin kaksi muutakin peruuttajaa (Saparo 79 ja MM)!!!
Anni 76 kyseli siitä masun viivasta. Linea negra on se hormoniviiva joka tulee navasta alaspäin. Minulla vaan on kuin mustalla liidulla vedetty viiva tisseihin asti. Mieheni sanoi, että on vatsalihasten rajakohta (sikspäkin reuna). Minullakin siis vatsalihakset :LOL:. Tulee näkyviin kun maha kasvaa. Myös navan ympärillä on musta aukko, koska siinä ei ole lihaksia. Asrai voi kumota väitteeni...

Snoopy muista nyt sitten ottaa kaikki mahdollisesti kertyneet ylityöt rahana (minä tein niin). Ei haittaa Kelaa, vaikka rahat tulisivat tilille loman aikana, kunhan on tienattu viimeisen 6 kk aikana. Tämä lasketaan siihen 2 kerrottavaan osaan. Kannattaa myös tsekata, että koko vuoden lomakorvaukset on todella huomioitu ja tietysti kaikki tulospalkkiot ja veronalaiset työsuhde-edut.

Porche mitä hittoa sinä puhuit siitä sektiosta ja peräruiskeestä. Minua katsottiin neuvolassa tänään todella hitaasti kun asiasta kysyin. Ajattelin, että kamalaa jos kakkaan heti housuihini kun vauva on syntynyt... Epiduraalipuudutus ei kuulemma vaikuta lainkaan kakin pidätyskykyyn. Anteeksi tilitys :whistle: Tyksissä ei kuulemma anneta koskaan peräruisketta sektion takia.
Hapikko viikoilla 37+2
 
sätseeniä minäkin täällä kaipaillut.

miten muistelen että hb nousee loppua kohden. mullako tuo 132 ja en oo noin hyvää saanut koko aikana vaikka rautaa syönyt.

taas täällä, mut nyt markettiin lyllertään, ku toi kävely on niin hankalaa. eli se olen minä joka vaappuu ja hoippuu pitkin käytäviä ja välillä kirvaa. :LOL:
 
äitiliini, Voi että, enhän mä olis tajunnu katella noista ollenkaan, kiitos vinkeistä!! :hug: Kannattaiskohan sitä ostaa 62 senttinen, vai vielä isompi? MItenhän paljon tuon vauvan voi olettaa noin kuukaudessa kasvavan?
 
Terkka kyl sanoi ettei muuta hoitoa oo kun synnytys...Huomenna joka tapauksessa aika äippäpolille, tuskin tuun enää kotio :eek:
Aion kyllä pitää siinä mielessä pääni etten määrittämättömäksi ajaksi suostu osastolle makoilemaan, muutenkin ahdistus melkosta luokkaa ja kaikkea :'(
Mutt ei kai vauvalla enää pitäis suurempaa hätää olla vaikka syntyskin reppana.
 
Meille syntyi pikkuinen rinsessa 7.11 klo 19.04.
Viikkoja oli 35+3 eli varastettiin pikkusen..
Ite kotiudun tänään, mutta vauva joutuu vielä jäämään :headwall: mutta neiti kyllä voi hyvin, mutta seurataan varmaan vielä ainakin pari päivää..
Pääsis vaan pian kotiin olis ihana alottaa jo kakka-tissi-arki :)

Mutta tässä ihan nopsaan, kun en viitsi täällä yleiskoneella pitkään kököttää..
Tsemppiä kaikille!!!!!!
 
ONNEA Ulpu23 :heart: :flower: Käynnistyikö synnytys spontaanisti?

Onnea myös Tivolille tätiydestä :)

Pippa81 voi että :hug: Toivottavasti et kauaa joudu osastolla makoilemaan, oot kuitenkin jo ylittänyt rv34, että voi hyvin olla ettei vauvaa kauaa pidetä masussa. Voimia!
 
Ulpu23, onnea teille oikein kovasti pienestä tyttärestä :hug: :heart: :flower: !!!


Mua alkoi nyt kiinnostaa, miksi kenenkin vauvat ovat päättäneet syntyä etuajassa?! Mieheni kun ennustaa, että meidänkin vauva tulisi 3 viikkoa etuajassa :eek: .
 
joo ihan yllättäen käynnistyi.. kuukautiskivun tapasta polttelua oli yön yli, päivällä soitin neuvolaan ja käskivät lähtemään heti kääntämään vauvaa.
Pääsimme sairaalaan niin kuulimme että vauva onkin raivotarjonnassa ja olin aivan että huh huh että no ei tässä sitten mitään me lähdetäänkin kotiin.. =)
nooooooooooh.. sitten lääkäri teki tutkimuksen ja totesi että olen kolme cm auki ja kohdunkaula poissa.. :whistle: olin aivan että mitäääääh!!! eIEIEIEI, en tullut siis synnyttämään vaan ainoastaan kääntämään.. menin vähän paniikkiin kun en ollut henkisesti lainkaan valmistautunut synnyttämään.
Synnytyksen kesto oli 4 h ja ponnistusvaihe kesti 9 min.
Että aika vauhdilla.. :whistle:
puudutuksena oli pcp ja ilokaasuissa olin suurimman ajan =)
mutta nyt lähden kattomaan mein ihanaa pikkusta!!
 
Ulpu23: Onnea ihan hirmuisesti pienokaisen syntymän johdosta... :flower: :heart:

Tivoli: Onnea tätiytymisestä!!!!!! :heart:

Tänään oli sitten se kauan odotettu lääkärineuvola

Rv 36+1
Rr 118/78
pisu puhdas
paino +750g/vko :ashamed:
liikkeet ++
sydänäänet +
Sitten oli sisätutkimus... Kohdunsuu pehmeä ja auki 1-2 sormelle! Eli ei ole ollut ihan turhia harjoitussuppareita nuo mun supparit joista kohta tarkemmin... kohdunsuun pituus 2-3 cm. Kysyin lääkäriltä, että mitä tämä nyt sitten tarkoittaa, niin kuulemma sitä, että vauva voi tulla koska vaan. Sitten tehtiin painoarvioultra mistä ei meinannut tulla mitään, koska vauva oli kiinnittynyt todella alas. Arvioksi tällä hetkellä saatiin kuitenkin 2,9 kiloa!

No, tätä omaa napaa: Olo on kuin zombiella, koska uni on todella vähäistä ja katkonaista. Luksusta, jos nukun edes tunnin putkeen. |O Pissalla juoksen lähestulkoon koko ajan, eikä ihme nyt kun tiedän, että pikkuinen on kiinnittynyt todella alas. Eilen miehen kanssa harrastettiin isänpäiväseksiä ja sen jälkeen supisteli lähemmäs neljä tuntia putkeen! Luultiinkin, että taisi tulla lähtö, mutta sitten ne lakkas kuin seinään. Ja eipä tarvinnut lähteä vielä...

Haluisin kommentoida teitin juttuja, mutta mä olen niin puhki ja väsynyt, etten jaksa.

Tuitsulle iso halaus ja jaksuja. Ei ole enää kauan jäljellä! :hug:

Riikkuli 36+1
 
Ulpu23:lle ja koko perheelle :flower: ja onnittelut pikku prinsessan syntymän johdosta.
Nyt meillä on sitten jo molempia sukupuolia tasaisesti edustettuna joulutontuissa saas nähä miten tuo jako pysyy kun rupeaa lisää tonttuja tuleen :xmas: :xmas: :xmas: :xmas:

Asraille luulisin että 62cm on ihan hyvä, 56cm voi olla jo pieni jos on kovin isokokoinen vauveli ja taas 68cm voi olla iso jos on pienikokoinen vauva.
 
asrailleuskosin että 62cm on hyvä!
pippa81:lle suuren suuri jaksu halaus!jospa käynnistäisivät niin ei tarvis sulla jännittää mite jatkossa mennee!
IHANAA kun pikkutonttuja alkaa ilmaantua :heart: itellä ainaki vielä semmonen olo etten oo tuskastunu ootukseen.mutta jos nään vauvan niin kyllä kuumeen pukkaa sillon aina :D tai jos vauvan vaatteita katon :p mies tuo oli eilen taas ni täpinöissään kun näki veljen vauvan...katoin ja hykertelin kun oli niin otettu :heart: :heart: :heart:
on kyllä SULOSIA nuo tonttuvaatteet!ite vaan en oo koskaan raaskinu ostaa kun ei tiiä onko sitte ennää toista käyttäjää :/
sain tuossa otettua parin tunni päikkärit.piristää aina kummasti. =)lähen kattoon tuonne syömäpuolta...
jaksuja kaikille!!!!!
 
Nuo Elloksen ja H&M:n puvuthan oli melekein samanlaisia, ko tuo Martin puku. Mie taisin olla vaan liian aikasin liikkeellä, ko en sillon vielä löytäny mistään... Ja Asrai, mie ottasin 62 senttisen.

Ulpu :flower: Onnea pienen syntymisen johdosta! Mahtavaa, että kaikki kuitenki meni hyvin, vaikka vähän ottiki pikkunen varaslähön! Toivottavasti pääsettä pian nauttimmaan vauva-arjesta.
 
Te ootte kyllä kaikista symppiksimpiä tyyppejä mitä tiedän! :)

Misse ja Hulivili:Syöpään se minunkin sisko meni. :'(
Ja kun hän oli vielä viimeisen päälle jouluihminen niin ei kerinnyt viime joulua enää nähdä. :'( :heart:

Ulpu!! Onnea vauvasta!!! :flower: Aatelkaa siskot, näin se meidänki pino alkaa pikkuhiljaa jakaantua!

Tuitsu: Oon miettinyt ihan samoja juttuja kuin sinäkin.. :/

lilleriina:Mullekki terka sanoi viimeksi ettei mitään lääkärineuvolaa oo enää. Mutta minä oon joutunut käymään ylimääräisenä potilaana. Mutta normisti ei kuulemma kuulu enää lääkäriä..

Pippa: :hug:

Ei kai vaan sätseeni oo menny jakautuu.. :eek: :heart: ;)
 
Ulpu23: Kovasti onnea tuoreelle äidille!! :flower:
Ja Tivolille onnea tätiytymisestä =)

Kyllähän nyt alkaa näyttää siltä, että useammalla olis synnytys jo lähellä! Taidan olla vähän kateellinen, kun täällä on havaittu max. yksi supistus koko raskausaikana... :kieh: Menee tieten jonkun pari viikkoa yli lasketunajan ja saan ootella vauvaa vielä tammikuussakin :/
 

Yhteistyössä