JOULUN odottajat MARRASkuussa!*jo korkattu!!*

Nimra
Mulla olis LA 6.12 ja viimeksi poli käynnillä ymmärsin, että saatetaan silloin 5.12 käynnistellä, että meillä ois sit mahdollisesti vauva joko 5 tai 6.12 :D Mahtavaahan se olis saada 6.12, mutta.... En tiedä.. Nytkin jo paikat aukeilleet, pehmenneet ja supistelee jo ihan mukavasti ja terkan mielestä tosiaan jo osittain laskeutunut (ellei kokonaan ) ja kiinnittynyt... niin uskalti jo epäillä, että olenko ma aamuna enää yhtenä kappaleena neuvolakäynnillä :D
 
Kylläpäs tulee tekstiä!!! Ihanaa!!!

Me käytiin unilla ja nyt taas jaksaa. Kone vaan vähän temppuilee niin pitää alusta aloittaa useesti.

Nyt vaan merkkailen, että tässä olen menossa lukemisen suhteen.

Sitteristä. Meillä on sellanen vanha, ihan hyvin se kelpaa mikäli neiti siinä sit viihtyy. Kaukaloa en mielellään siinä hommassa käytä, kun se on niiiiiin syvä. Muuten.. saako Britaxin kaukaloon jälkikäteen sitä telakkaa? Minua himottais se telakallinen ihan tosissaan, ne vöitten pujottelut on aina ollu minusta niin perseestä että...!!! Onko minkä hintaisia muuten olleet ne telakalliset? Voisitteko mulle galluppia siitä vääntää?

Räteistä edelleen sitä, että niitä voi ja kantsiikin halkaista!!! Ei kaikki tarvii olla niitä jättisuuria neliöitä, mikäli ei vaippana pidä. Sit ne on nopeempia pestä ja kuivatakin.

Nimistä. Meillä on pojalle, jota ilmeisesti emme koskaan saa, ollut nimi valmiina jo 7 vuotta. Tytölle nimi vaan tulee.. niitä on niin paljon, että on todellakin mistä valita. Tytölle meillä on ollut nimi valmiina 3 vuotta, siis tälle uusimmalle. Nimi paljastetaan ristiäisten jälkeen tälläkin palstalla, mutta A:lla alkaa ekanimi ja L:llä tokanimi, muita ei sit tulekaan. Meillä on sellanen systeemi nimien suhteen ja se toimii sellasena "karttana/ohjenuorana" ja itseasiassa meillä tiedetään jo seuraavakin tytön nimi.. !!!Jos siis joskus meille vielä vauva suodaan.

Eipäs muuta. Palataan.
 
Sitteriä meillä ei olekaan, ei ole ollut vielä kummallakaan tytöllä... Toisaalta olen nyt sellaisesta haaveillut, mutta en raaskisi hirmusesti tuhlata.

Toisaalta taas meillä nuo molemmat edelliset viihtyneet tosi hyvin lattialla ja sylissä - jokusen kerran on pidetty kaukalossa mutta se on tosiaan niin syvä.

Saas nährä tuleeko hankittua, ei ainaskaan mitään kallista.
 
Aikamoista touhua täälläkin. :eek: Miten voin olla huomaamatta että mun vatsassa on heitetty 180 asteen käännös..ei perätilasta tietoakaan enää! Viime ma ultrassa oli niin perätilassa kuin olla ja voi ja tänään taas ihan toisin päin! Hipheijaa, sektiopeikko saa väistyä ainakin toistaiseksi. :)

Painoarvio tänään 3400g..sen kun tulis jo pihalle!

Ente ja huokauksen helpotus - 38+2
 
Heips!
Kyllä oli taas tuskanen yö täälläkin!
Menkkamaista juilintaa, alapää kipee (kyljen kääntäminen SATTUUUUU!! ), närästystä ja sitten vielä tuossa aamuyöstä pikkuisella alkoi kunnon jumppatuokio! Sielä vedettiin sellasta rallia, että rupes mammalle hiki puskemaan päälle! tuntu ihan että se vetää kohta ympäri! sitten tuntu sellanen isompi ja laajempi liike, ja yht´äkkiä oli helpompi hengittää! Josko olis vähän kylkeä kääntänyt :)

Tänään on sit koko päivän vauva ollut tosi aktiivinen... Alapäätä vihloo ja mahaa sattuu jotenkin kummallisesti... sillai nipistelee.... Ja sit näitä menkkakipuja on vähän väliä... hmm hmm..

Perhana ku pitäs saada itekin tuo pöheikkö siistittyä tuolta alakerrasta.... :snotty: Ei vaan jaksais alkaa siihen urakkaan!!!

Herranjestas ku masu hytkyy!!! :eek:

huomena ois neuvola... Ei huvittas yhtään, jos sama terkka ku viimeks... Meidän oma terkka on sairaslomalla joulukuun lopuun ja tästä sijaisesta en kauheesti tykkää.. Tai en saa siitä kauheen vakuuttavaa kuvaa! Se ei oikein osaa vastata mihinkään kysymykseen ja ei muutenkaan kauheesti mitään kysele tai muutenkaan juttele :( äh...

Selkä on aivan jumissa... pää lyö tyhjää... kipuilua... väsyttää... vois mennä vaikka vaihteeks syömään jotain! :)

by the way, tuo miun masu napsuu taas tänään ihan älyttömästi!!!! Johtuu varmaan siitä kun vauva liikkuu niin kovasti niin kalvot paukkuu!!! naps naps

Väsynyt Sapis ja vähemmän väsynyt typykkä 37+5
 
heippa! Ihanaa miten tulee tekstiä... Mua jo ahdisti että loppuukohan tää topic joskus, piankin... Kun kaikki saa vauvansa ja se odotuksen jännittävin osuus on ohi. Täällä olevista ihmisistä on niin muodostunut "tuttuja" ja selkeitä persoonallisuuksia, joita ei haluaisi menettää! Vertaisryhmän tuki on mahtavaa ja se että voi kertoa kolotukset ja ketutukset ja saa ymmärrystä on mahtavan ihanaa =) Ja toisten arjesta lukeminen auttaa jaksamaan omaa. Eli kiitos teille kaikille, kivat ihmiset :heart:

Härkis tuleeko teillekin Anni Linnea? =) Olis kolmas nimikaima tällä palstalla ;) No ei vaan, en oo ihan 100% varma vielä tästä meidänkään suunnitelmasta, mutta hyvä se olisi... Anni on lähellä mun nimeä (Anna) ja sopii lasten nimien rimpsun jatkoksi sekä isosiskon nimen kanssa (Jenni). Linnea on mun mummuni etunimi ja suvussa nuorilla ja lapsilla paljon käytetty toisena nimenä. Tykkään vanhoista, perinteisistä ja tavallisista nimistä =)

Tyttövalta on tässä ketjussa aikamoinen tosiaan! Saa nähdä missä vaiheessa tulee poikarypäs.

Sit omaa napaa... Tänään oli neuvola. Kaikki oli normaalisti. Sf oli huikeat 41 :D painoa oli tullut isosti, mut nyt on kyllä turvotus siinä mallissa etten siitä ole edes huolissani. Sykkeet oli ok, ja istukan viuhuna tosi dramaattisen kuuloista :) Se lienee iso, kun tuntuu et vieläkin "peittää" koko vauvan ja sydänääniä on vaikea sen läpi edes kuulla. Kuuluvat tosi pieneltä alueelta vaik "pieni" on kuitenkin arvion mukaan jo 4kg! Alustavasti sit jo sovittiin kotikäyntiä ens viikon torstaille ajatuksena tikkien poisto siinä samalla. Hassua, siis elämää on myös ajalla raskauden jälkeen :D
Vauva painaa tällä hetkellä todella ikävästi oikean puolen kylkiluihin. Istuminen on ihan tuskaa, seisoa ei kauaa jaksa eikä maatakaan viitsisi. Kyllä tosiaan odotan torstaiaamua ja sektiota!!! Kävin myös PHKS:ssa verikokeilla, ottivat ristiveret leikkausta varten ja rh-putket kun oon rh-negatiivinen. Nyt on hirveä väsytys kun tuli illalla valvottua liian pitkään ja aamulla oli kuitenkin herätys normaaliaikaan lapsia kouluun ja eskariin laittamaan. Nukuin varmaan vaan reilun 6h... Nythän täytyis nukkua kun vielä saa!

Tosiaan, minnekäs Petite-Te/Babyseven on kadonnut? Lienee vauvanhakumatkalla? Kyllähän se tilanne vähän siltä taisi jo kuulostaakin... Jos näin on, niin onnea matkaan ja pian pian kertomaan meille kuulumisia! :)

terhikki kyl mä uskon että uuden sisaruksen tulo hyvinkin voi tasapainottaa isompienkin välistä olemista. Meillä tosin keskimmäinen muuttui ilmeisen pysyvästi 7v sitten iloisesta veliveikkosesta melankolisuuteen vaipuvaiseksi murheen alhoon vajoajaksi kun pikkusisko syntyi.. Hän oli silloin 3v ja nyt siis pain 10v ja perusluonne tosiaan tuntui muuttuvan kerralla sisaruksen syntymästä. Mutta lasten keskinäiset välit kyllä pysyivät tuolloin ihan ennallaan. Siis ihan hyvinä. Onhan se iso juttu kun koko perhedynamiikka tavallaan muuttuu kun siihen tulee uusi jäsen ja kaikkien "paikka" perheessä muuttuu tavallaan myös.

Nyt täytyy alkaa laittelemaan tiskejä, palaan kyllä vielä varmasti tänään ainakin lueskelemaan =) Voikaahan hyvin!

Terkuin
Aubrieta + "Siiri" 38+5
 
Heips...
Nopeeta vaan taas kun oon duunissa.
Punahattu meil on siis aika samanlaisia ajatuksia tuosta "kumpi tulee" aiheesta. Kenenkään uskontoa herjaamatta, allah varmaankin suo myös tyttölapsia. Jos ei niin kuka ne sit siellä "suo"? Juttelin tos yhden kaverini kanssa ja niil on kaksi tyttöö, sekin sanoi samaa et ihmisten reaktio on et "ai nyt te yritätte siis poikaa". On vissiin sellainen ilmiö et jotain on jo yksi ja jos varsinkin on kaksi, niin sit on tultava sitä toista mitä tahansa se on. Tietty asia on erikseen ne jotka itse hartaasti toivoo jotain. Tutullani oli kolme poikaa ja niiden asenne oli et ne lopettaa kun tulee tyttö. Niille sit tuli tyttö. Mulla taas on se asenne et kolme on mun maksimi, oli miten oli.
Kuten Aurinkomamma sanoo tuskin tekee harvaa autuaammaksi... aivan! Lapset tekevät iloiseksi. Jos nyt tulis vaan esim tyttöi, niin tuskin se mun onnellisuutta vähentäis. Tuskimpa vaan.
Naputtaja laitoin yv:tä tulee... Hyvin taidat muute pysyy laskuissa kauan sul on viel duunii... Toi on hauska juttu...

NP ja :xmas:
 
Pikainen vilkaisu & ilmoittautuminen vain =)

Mussupussulle onnittelut tytöstä! :flower:

Sukupuolen aavistamisG: me nyt tiedämme, kumpi on tulossa, mutta mulla oli aika vahva veikkaus asiasta jo ennen kuin ultrassa näkyi. Hassua sinänsä, koska esikoisesta arvasin sukupuolen myös.

( . ) ei mitään uutta, flunssa jatkuu. Nyt olen muuten yskinyt äänenikin kokonaan pois ja pihisen vain, tosin muuten sitten olo tuntuu olevan menossa paremmaksi, mm. se kauhea paineen tunne on hävinnyt (pää vissiin niin täynnä räkää, etten pystynyt eilen ollenkaan kumartumaan, en edes katsomaan alaspäin ilman että tuntui, että silmät pomppaavat kuopistaan). Esikoinenkin voi jo paremmin, ei enää ollenkaan niin kiukkuinen.

Viime yönä voisin vaikka vannoa, että vauva veti taas poikittain, ihan selvästi tuli samaan aikaan muksintaa kumpaankin kylkeeni. Olin jo ihan että prkl, mutta tänään aamulla tuntui taas hikka sellaisessa kohtaa tuolla alhaalla, että pakko sen on olla palannut pää alaspäin. Mutta ei ole ainakaan mitenkään lähtökuopissa vielä, kun mahtuu noin hyvin pelehtimään!

Entelle isot onnittelut vauvan kääntymisestä, ihana juttu!

Ja nyt kotihommiin, anoppi tulossa huomenaamulla lapsenvahdiksi kun mulla labrakäynti, täytyy vähän raivata tätä 1,5 viikkoa lähes täysin siivoamatta ollutta peikkoluolaa (oli olo kyllä sellainen, etten tod ruvennut siivoamisesta stressaamaan =)).

Grynna 35+6
 
piti vielä kysyä että millasia siteitä olette hankkineet ajatellen jälkivuotoa? Riittääköhän paksut terveyssiteet, vai pitääkö ihan jotain tena-vaippoja hommata? Mä olen vaan pari pakettia paksuja yösiteitä ostanut.... Ja te, jotka olette jo vanhoja konkareita: kuinka kauan jälkivuoto on kestänyt?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aubrieta:
heippa! Ihanaa miten tulee tekstiä... Mua jo ahdisti että loppuukohan tää topic joskus, piankin... Kun kaikki saa vauvansa ja se odotuksen jännittävin osuus on ohi. Täällä olevista ihmisistä on niin muodostunut "tuttuja" ja selkeitä persoonallisuuksia, joita ei haluaisi menettää! Vertaisryhmän tuki on mahtavaa ja se että voi kertoa kolotukset ja ketutukset ja saa ymmärrystä on mahtavan ihanaa =) Ja toisten arjesta lukeminen auttaa jaksamaan omaa. Eli kiitos teille kaikille, kivat ihmiset :heart:
No ei varmasti lopeteta tätä palstailua siihen että synnytetään! Sittenhän sitä vasta juttua riittää! :D Vai mitä mieltä muut ootte?

Ps. Loistava nimivalinta Aubrieta, älä vaan mieti vaihtoa :whistle: ;)
 
NullPoints - Kavin tsekkaamassa yv:t mutta ei ollut tullut mitaan? Vai oonko ma taas mennyt tumpeloimaan jotain?.. En ihmettelis.. :$

Ihan jarkyt, menkkamaiset supparit taalla meneillaan - ja selkaankin sattuu... Ihme ja kumma on jos poika pysyy sen 4 viikkoa viela sisalla.. Ja kauhee se on ollut vaihtaan paikkaa tanaan kun koko aika joku vaavinosa torrottaa vatsasta lapi. :x Kipeeta kay... (Vali vali vali)

Enaa 4 paivaa, 2 tuntia ja 22 minuuttia aitiyslomaan! (NullPoints - toissa on niin hiljaista etta helppo tassa on pysya karryilla, tulee olemaan pitka viikko kun jokaisen minuutin laskee! :LOL: )
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saparo-81:
piti vielä kysyä että millasia siteitä olette hankkineet ajatellen jälkivuotoa? Riittääköhän paksut terveyssiteet, vai pitääkö ihan jotain tena-vaippoja hommata? Mä olen vaan pari pakettia paksuja yösiteitä ostanut.... Ja te, jotka olette jo vanhoja konkareita: kuinka kauan jälkivuoto on kestänyt?
Mulla jälkivuoto on molempien kohdalla kestänyt suunnilleen 5 viikkoa, alussa runsasta (eli kuin tosi runsaat menkat) ja loppua kohden toki hiipuen.

Olen varannut jo pari pakettia pisimpiä mahdollisia siivellisiä yö-siteitä, mutta nuo ei tosin ole kauhean paksuja. Jotenkin itse haluaa kuitenkin että on mahdollisimman varma olo, etenkin öisin.
 
moikka
onnea jo vauvansa saaneille!!
en o aikoihin kerennyt kirjoittamaan. aina valillä oon kerennyt kuitenkin lukemaan. ollut senverran kiireistä aikaa ettei o ees muistanu olevansa raskaana.. =) kunnes tossa yks aamu tuli kait toi limatulppa ni havahtui että ollaan jo niin lähellä. ja täälläkin rupeaa porukka jo halkeilemaan. nautin tässä pikkukakkosen antamasta rauhasta :D pitäis siivotakkin mutta ei nyt millään jaksa..
Ärsyttää kun ei öisin saa nukuttua ja päivisin ei tuu kuuloonkaan nukkuminen kun toi esikko pitää liikkeessä.. täytyy kyl nyt mennä pitkäkseen. koitan kirjoitella vähän useemmin
=)
 
Terhikki ahaa, eli siis syytä varautua pitkäänkin vuotoon!! kiitos! :) Täytyypi ostella lisää siteitä siis!

Naputtaja Mulla ainakin nämä menkkakivut on toistaiseksi ihan siedettäviä.. Ei tunnu edes niin pahoilta kuin menkkojen aikaan pahimmillaan (mulla on kyllä tosin aina ollu todella kivuliaat menkat ), mutta tätä kipua on kyllä jatkuvasti! Nytkin koko ajan! Välillä laantuu, mutta sitten taas jatkuu... Yöllä on ehkä pahimmat ja silloin saa jo vähän hengitellä ja pysytellä paikoillaan kunnes menee ohi! Mutta ei siis kauhean kipeitä! Tuntuvia... ja alapää on melkosta kipee taasen!! huhhuh....
 
Saparo - Kiitoksia! :flower: Taidan hotkyilla ihan turhasta mutta on vain jotenkin niin todella outo olo. Vauva liikkuu kylla hyvin mutta mun mielesta vahan turhankin energisesti ja tallaisia sarkyja mulla ei ole sen kummemmin ennen ollut. Voi olla etta olen vain psyykannut itseni tallaiseen tilaan kun ei muutakaan tekemista ole. :whistle:
 
Naputtaja :LOL: vähän sama vika... täällä kun päivät pitkät kotona yksikseen luuhaa, niin alkaa vähän liikaakin kuulostella noita olotiloja! Musta myös tuntuu että vauva on nyt pari päivää liikkunut ihan kamalan paljon!!! Ja kun ensikertalaisena kaikki on ihan uutta ja outoa... mutta kyllä tää kipuilu alkaa jo vähän ottaa päähän.. jos tätä nyt jatkuu parin viikon ajan... uh
 
neitim KIITOS! Mä oon tämmönen superstressaaja niin heti meni pasmat sekaisin, mutta ehkäpä se ei niin iso juttu oo :heart: Joka tapauksessa joskus täytyy tuo rempata, niin saa nyt olla =) Iso kiitos :heart:

Mä oon ostanut Libressen yösiteitä (MAXI Goodnight) jälkivuotoa ajatellen.

Eikä varmasti lopeteta tätä "ryhmää"! Jatketaan sit vaan nyyttien kanssa :heart: Vertaistukea varmasti tarvitsee, ja täällä on ihania ihmisiä :heart:

Entelle onnittelut vauvan kääntymisestä :saint:

Me saatiin pihavalot viritettyä, tosin ne näyttää ihan hassuilta kun oli puska kasvanut niin paljon ettei mieskään ylettänyt kunnolla niitä sinne laittaan :LOL: Mutta onpahan siellä :D Toisille valoille pitäs vielä keksiä paikka.
 

Yhteistyössä