Onnittelut Orvokki!!! :heart: :heart: :heart: Ihanaa, antaa meille muillekin toivoa, että kyllä me tästä vielä jakaannutaan!!! Onko sulla antaa (tai muilla aiemmin purkautuneilla) vinkkejä meille muka konkareille, että miten te saatte nyytit niin aikasin ulos?!
Annukka Tsemppiä ja voimia!!!
babyseven Älä ystävä masennu!!! Meitä on täällä tsemppaamassa!!! Odottavan aika on aina pitkä ja meidän jos kenen se pitäis tietää, mutta.. tiedän tunteen. Minä kävin tänään neuvolassa ja tuomio oli tyly: kaulaa vielä useita senttejä, paikat täysin kiinni ja kiinteet, eikä tämä neite edes ole kiinnittynyt!!!!!!!! Että se siitä ajoissa synnyttämisestä.. jotenkin niiiiiiin turhauttavaa.
Muutoin asiat ok neuvolassa, ei mitään ihmeitä. Rauta on pysynyt edelleen hyvänä, vaikken syö enää rautaakaan.. se nimittäin närästää liikaa. Painoa tullut kortin mukaan 400g/vko, mutta kyllä mä sentään osaan matikan itekkin ja todellinen luku on 200g/vko. Taitaa toi nlatäti ihan tahallaan sössiä nuita lukuja, kun oon sen mielestä liian laiha.. Että silleen. Sain sit sokerimittaus laitteet ja pitää piikitellä itteensä 2-3pvä/vkossa, kun olen sit tarkkailun alainen tämän loppuajan. Jippii.. laastaria kuluu ja sormet on kohta täysin rei'illä, joten enpä käsittele enää asiakkaita.. ei niillä puhkotuilla sormenpäillä paljoo voi asiakkaita hieroa tms. Noh, lepoloma alkoi.
Oon ollu tämän päivän niin pettynyt ja kiukkuinen, että tytötkin huomas, ettei äitille nyt ryppyillä. Pettymys kiinnittymättömyydestä oli SUURI ja kun tuo kylkikipu iski tänään ihan kympillä päälle ni on ollu vaikee istua, kävellä, maata tai ylipäätään tehä yhtään mitään. Ärsyttää!!!!!! Soitin ukolle töihin ja uhkasin lukkojen vaiholla, mikäli tänään jää töitten jälkeen työkaluja kattelemaan johonkin pirun kauppaan.. Säikähti raukka..
Mutta pyydän teiltä edelleenkin tietoja niistä telakallisten kaukaloitten hinnoista.
Vaatteet Tahtoo jalkaan omat farkut!!! Mä oon niiiiin kyllästynyt näihin venyviin ja muodottomiin kalsareihin..
Isompien hoito synnytyksessä on meillä jo sovittu siten, että kun ei kerta hoitajaa ole niin ukko ei lähe sinne ja piste. Se kyllä haluis, mutta minä en sitä sinne halua. Mulla riittää synnytyksessä puuhaa, en halua enää sitä siihen viereen nukkumaan/kuorsaamaan ja kun sekin pitää sit herättää heittämällä sitä vaikka kaarimaljalla.. sekin on koettu... Se on nukkunu viimeseen asti kaikkien kohalla.. :ashamed: Sit nousee tokkurassa taivastelemaan.. sekin ärsyttää. Joten, olen vain tyytyväinen, kun pääsen yksin. :saint:
Unet on taktisesti vähentyneet täälläkin, mutta en hätäile siitä. Otin sen kannan, että valmistan itseäni vauvan rytmiin ja yösyöttöihin, joten herään sen minkä herään (2-4h välein) ja käyn juomassa vettä ja rupeen takasi unille, tuli uni sitten tai ei.
Ruoka on tarpeen lähes jatkuvasti.. mutta sitten on ähkykin.. Pitää yrittää varuin syödä.. Yleensä otan vaan pari lasia vettä ja ravaan tietysti siitäkin eestä sit vessassa.. :x
Siteet olen varautunut hieman normaalia paksummilla yösiteillä, joissa on siivet. Ostan tarvittaessa sit lisää. Jotain 3-8 viikkoo on jälkkärit kestäneet. Nyt en tiiä mitä on ootettavissa, kun joudun kaavintaan synnytyksen jälkeen, kun mulla on se lisäistukka..
Jälkisupparit Ne todellakin pahenee kerta kerralta. Lämmöllä muistan babyseveniä , joka seiskaa jo tekee, että huh huh.. Muistakaa vain, että niihin SAA ottaa lääkettä, niistä ei tarvii turhaan kärvistellä. Mulla jälkisupparit on kestänyt synnytyksen jälkeen noin 4-6vrk:tta ja AINA imetyksen yhteydessä ne on pahat.
Mutta. Jos pääsitte tämän kolumnin tähän asti, onnittelen, nyt nimittäin lopetan ja nousen kävelemään, kipu on kyljessä törkee.
Härkis & Neiti 37+6