JOULUN odottajat MARRASkuussa!*jo korkattu!!*

Onnittelut pojasta nmp!!! :heart: :heart: :heart: Nyt alkaa sit ehkä se poikabuumi tasaamaan tyttövaltaa! Miten ihanaa!

Tuo kyllä tuo mullekin toivoa.. Mulla on nyt 37+5, sais oikeesti neiti jo syntyä.. Takapuoleen painaa samalla kun tulee suppareita.. tässä nyt kuulostelen rauhassa, ihan sen takia, että en viittis turhaa reissua Kysiin tehä, kun matkaan menee aikaa ainakin 1,5 tuntia per suunta. Ja kun nämä mun supparit yleensä näkyy menevän parissa kolmessa tunnissa ohi...

Mutta.. Aubrieta ei tule meille Anni Linneaa, mutta pakko sanoo, ettei paljoo siitä heitä.. :LOL: Minä kans suosin vanhoja suomalaisia perusnimiä, se vaan sopii meille. Ei niissä uusissa tai ulkomaille viittaavissa nimissä mitään vikaa ole, ihania nekin, mutta siis meille käy vanhat perusnimet.

Nyt ei pysty enää istumaan.. taitaa neiti yrittää tunkee mun b-rappuun..
 
Nmp onnittelut nyytistä :flower: :hug:

Tää on just niin tätä että kun sanoo jotain niin samantien alkaa juuri niin tapahtumaan, eli siis menkkakivun kaltaisia ei ollut eilen eikä aamulla mutta heräsin 4h päikkäreiltä niin sitten nekin alkoi :headwall:
Tosin vaan jomottaa tasaseen joten tuskin mitään ihmeellistä, tai sitten se on niinkuin joku sanoi että kerkee vaan kuulostelee itseään liian hyvin.
Jälkivuoto kesti viimeksi n.2 viikkoa mutta itsekin kelaillut että minkälaisia vaippoja ostaisi sitä varten kun aluksihan sitä tulee tosi paljon.
Ne sairaalan vaipat on ihan järkyn kokoisia, suurempia kuin sen vauvan vaipat :LOL:

Aubrieta:Jaksamista, ei ole enää paljon jäljellä,pari hassua päivää :hug:

Entelle:Onnittelut myöskin täältä vauvan kääntymisestä :)
 
Nmp:lle lämpöiset onnittelut pojan syntymän johdosta! :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Saparo-81:
piti vielä kysyä että millasia siteitä olette hankkineet ajatellen jälkivuotoa? Riittääköhän paksut terveyssiteet, vai pitääkö ihan jotain tena-vaippoja hommata? Mä olen vaan pari pakettia paksuja yösiteitä ostanut.... Ja te, jotka olette jo vanhoja konkareita: kuinka kauan jälkivuoto on kestänyt?
Mulla viimeksi kesti kutakuinkin jälkitarkastukseen asti, joka oli 6 viikkoa synnytyksestä.

Paketin pitkiä yösiteitä ajattelin ostaa varmuuden vuoksi, mutta mulla on kaapissa muistaakseni 26 kpl isoja kestositeitä. Kestot ovat paljon miellyttävämpiä käyttää kuin hiostavat muovisiteet! Kokemusta ei tosin vielä ole siitä, miten ne pelittävät jälkivuodon kanssa, joka mulla oli ekat päivät synnytyksen jälkeen tosi runsasta, mutta kohtahan tiedän :). Keksin siis ruveta noita käyttämään vasta tässä raskauksien välisenä aikana, ja ainakin kuukautisten aikaan riittivät mainiosti, ja tosiaan ihanan pehmeitä ja kivoja käyttää, suosittelen!
 
Saparo Mä aion laittaa (ostettuna jo on) sellasii kunnon paksuja siteitä alkuun. Pikku hiljaa sit siirryn kevyempiin jne... Karmeitahan ne on, mut niin on se vuotokin, joten sopii asiaan. :ashamed: Olisko sitä vuotoo tosiaankin sit tullut sen 6vkoa? RADE on kova, joten en pysty vastaa tohon. :LOL: Sit en vuotanutkaan 6kk kun imetin... Eli silleen.
nmp paljon onnea sinne koko perheelle!!!!!
Kaikille muille jaksamista kipujen kanssa! Täällä ei siis oo kivun kipua. Ei siis tunnu missään mitään..... :ashamed: No mulla on flunssa! Siitä voin valittaa et se pitää mua hereillä. :LOL:

NP ja Tirri :xmas: 34+4
 
Onnitteluja pienokaisten johdosta Mussupussulle ja nmplle :flower:

Sitterikeskusteluun sen verran, että meillä ollut kahdella kovalla käytöllä ja luultavasti tulee käytettyä myös tällä kolmannella ahkerasti, meillä on gracon sitteri.

Alakerta täällä olisi kuosissaan synnytystä varten, mies siisti viikonloppuna kun hiukan pakotin, ei ollu kuulemma häävi homma :LOL: . No mut nyt olisi se kerros kunnossa.

Kumpi tulee G: Mulla ihan sellainen fiilis että poika olisi tulossa, ja on toisetkin povanneet poikaa, no tiedä häntä. Sykkeet ja mahan malli kyllä sopii, meillä siis ennestään poika ja tyttö.

Niin ja tulihan tuolla neuvolassakin tänään piipahdettua.
Paino vaan nousee (+525g/vko) siis syöminen maistuu ja turvotusta hiukan
RR 136/82
Hb 119 ei vaan meinaa nousta, parempikin saisi olla kuulemma
Sf-mitta 32 sama kuin edellis kerralla
Syke 142
Pää on kuulemma jo alhaalla ja kiinnittynyt.

iittala 37+5 :heart:
 
onnea kaikille vauvan saaneille :heart:
mäkin haluun jo...
tänää oli neuvola, paino pysyny samana,vauva jo alhaalla ja muutenki kaikki hyvin...
tulisipa jo ulos :)
täällä lunta ihan hulluna ja poika oli innoissaa ku pääs pulkkaillee,ei muista viime talvea, mut olipas aika rankkaa tän mahan kanssa ja tässä koossa rämpiä tuolla kinoksissa.
Kaipaatteko jo omia normaalin kokosia housuja päälle ja paitoja jotka peittää koko mahan?mulla kauhee ikävä niitä!!!!
Meillä on lauantaina Kaapon 2v pippalot ni oon varannu lähdöksi sen lauantain tai sunnuntain niin saa ensin pippalot pidettyä...mut katotaa vaa ni tääki syntyy 42+2 vasta,murr
hyvä ku joku muistutti siteistä,täytyy ostaa,viimeksi vuoto oli aika runsasta ja kesti sen 3-4viikkoa :eek: ensin ollaa ilman "menkkoja" ja sit saadaa ne seuraksi moneksi viikoksi!
Joku kysy et kumpi olo, mulla poika olo,vaikkaki ultrassa veikkasivat tyttöö. saas nähä kumpi tulee.
nyt nää loppuajat on sellasta vaappumista ja paikkojen kolotuksia mut yritän välillä täälläkin piipahtaa, tuntuu vaa usein et se istumine alkaa pian painamaa tonne alas!
Kui te nukuttu nykyää?musta tuntuu et herään joka yö 3-4 välis ihan pirteenä vessaa ja vaikee saada enää unta mut sit ku nukahdan ni en aamulla jaksaisi pojan kans nousta...

mut nyt pesulle ja nukkumaan!

sini ja elsa 37+1
 
heti alkuun omanapainen viesti ja sitten lukaisen viestit , jotaka on tulleet eilispäivän jälkeen .... :)

Eilen koitin sitten vielä tuota liikuntaa hieman enemmän , josko saisi kunnon supistuksia ja että ne jatkuisivatkin . Tuntuu vaan aina loppuvan kun menen maate .
Eilen tuli mentyä sellainen 2km:n lenkki koiran kanssa vaikka muuten oon kävellyt nyt vain alle 1km:n lenkkiä . Mahaan alkoi kyllä pistämään n. kilometrin kohdalla , mutta se menikin ohi ja tilalle tuli supisteluja :D Kyllä sitä ihminen voi olla onnellinen jostain supistuksistakin .. hehh .
Supistukset ei taaskaan juurikaan tuntuneet missään , mutta taisivat edelleenkin laskea vauvaa kuitenkin niin alas , että kun pääsin kotiin niin huomasin , että häpyluuhun painaa .. Et taitaa vauva nyt olla lähtökuopissaan , toivottavasti ja tänään ajattelin ottaa tuon lenkin uusiksi , jos sitten saisi vaikka tuota kohdunkanavaakin lyhemmäksi ! (kauheaa itse rääkkiä ) . Supistuksia tuli jo ennen lenkkiä muutamat mutta lenkin jälkeen sitten lisää ja tiuhempaan . Kauppaankin raahauduin vielä miehen kanssa ja huomasin että supistuksia tuli n. 5-10 min välein ja niin tuli koko illankin , tai no välillä tulikin 20 min väli ja taas 3-4 supistusta lyhemmällä välillä , mutta nukkumaan mentäessä taas kaikki loppuivat .. Mutta kyllä se tästä :) Olo on luottavainen , että tällä kertaa todellakin sujuisi tuo synnytys ilman lisä tuuppausta , eli omiin supistuksiin vielä käynnistys-lääkettä ja tuo 3 vrk:n synnytys .. ei sitä en enää tahdo !!! Joten siksi hyvissä ajoin nyt liikkeellä saattamassa vauvaa parempiin asemiin synnytystä silmällä pitäen , kun sen aika vaan tulee .

neitim + onni-irina rv 38+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saparo-81:
piti vielä kysyä että millasia siteitä olette hankkineet ajatellen jälkivuotoa? Riittääköhän paksut terveyssiteet, vai pitääkö ihan jotain tena-vaippoja hommata? Mä olen vaan pari pakettia paksuja yösiteitä ostanut.... Ja te, jotka olette jo vanhoja konkareita: kuinka kauan jälkivuoto on kestänyt?
Mä olen ainakin alussa käyttänyt noita yö siteitä , vaikkakin sai vaihtaa aikaste usein ... Otin kyllä sairaalasta muutaman ison "vaipan" myös mukaan
:ashamed: Mulla on jälkivuodot kestäneet n. 3-5 viikkoa ,mutta eihän nuo viimeiset viikot enään niin kovia vuotoja ole olleet , pari ekaa viikkoa on pahimmat ! Siskolla kesti n. 3-4 viikkoa jälkivuoto ja viikko välissä ja alkoi normaali menka-vuoto !!!

neitim + onni-irina rv 38+1
 
Huomenta =)

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Onnea nmp!!! :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Pikkuinen poika, miten ihanaa!

sintzi kyllähän toi nukkuminen alkaa oleen jo aika viheliäistä.. PAITSI viime yönä; posotin koko yön putkeen, en herännyt ees vessaan! Mies oli toista yötä perätysten auraamassa lumia kaupungilla, eipä ollut mitään vieressä kääntyilemis- tai kuorsaushäiriöitä.. Vaik en mä kyllä siihen yleensä herää. Mutta olipahan ihana NUKKUA! Tyyntä myrskyn edellä.. Kai ens yön vielä pystyn nukkuun mut seuraavana voikin sitten jo jännittää niin että ei tuu uni silmään ihan heti. Ja joo,kaipaan "omia" vaatteita!! Jotenkin on tähän elefanttikokoon päässyt kyllästymään. Tosin ei ne heti tuu meneen päälle.. Kaiholla vaan muistelen kuinka esikoisen jälkeen meni kuus päivää synnytyksestä omat farkut päälle...

Vuodosta on ollut juttua.. Mulla ekoina päivinä vuoto on ollut runsasta,mut sit nopeasti vähentynyt ihan normaalin menkkavuodon tasoiseksi. Että sairaalan siteiden jälkeen ei kotona oo kyllä yösiteitä tarvinnut käyttää kuin max vajaan viikon. Viimeks sektion jälkeen tais koko jälkivuoto kestää kokonaisuudessaan ihan jotain alle kolme viikkoa. Alatiesynnytysten jälkeen muistaakseni enemmän. Nyt mulla onkolme pakettia yösiteitä ostettuna, ja toivon pärjääväni niillä. Ja jos en pärjää niin saahan niitä lisää =)

Ente onnea vauvelin kääntymisestä =) Heh, näin erilaiset toiveetmeillä on.. Mulle olis nyt ihan painajainen että se kääntyis; sektioaika ylihuomiselle, ja jos oliskin rt:ssa niin menis taatusti jonnekin yli 41 viikon kun mulla on muutkin menneet... Oon kyllä niin asennoitunut että kohta tää loppuu, että kyllä hakkaisin päätä seinään jos ei loppuiskaan! Niin juu ja siihen piti vielä kommentoida että mulla kyllä perätilavauvan hikka tuntuu ihan tuolla vasemmassa nivusessa.. Kun olitkos se sä vai kuka joka mietti että vauva on kääntynyt rt:hen kun hikka tuntuu alhaalla. Mulla on kyllä istukkakin tossa edessä sotkemassa, joten voi olla et tuntuis ylempänä jollei olis toi "sämpylä" välissä. Niin ja AFI-arvo tai -indeksi on tosiaan lapsiveden määrä ja se lasketaan muistaakseni neljän isoimman lapsivesitaskun suurimmasta läpimitasta. Eli ultralla etsitään lammikoita ja mitataan ja lasketaan sit yhteen.

merkkari mulla ei oo nälkä, mutta ruokaa vaan tekee mieli =) Ja juu, koko ajan!

Eipä tässä sen kummempia... Tänään ajattelin pitää ihan rennon päivän, käydä vähän kaupungilla ja sit pakko käydä ruokakaupassa. Vointi on mitämainioin, vielä ei oo pienen jalatkaan alkaneet painaa tohon oikean puolen kylkiluihin, mitä ovat tehneet nyt kolmisen päivää tosi ikävästi. Eilen oli varsinkin hankala päivä, piti olla kaarella taaksepäin sit jo illasta.. Jee..

Voikaahan hyvin, ja :hug: kaikille tasapuolisesti! =)

Terkuin
Aubrieta ja "Siiri" 38+6
 
Onnea NMP:lle vauvasta! Erehdyin sitten käymään puntarissa ja vähän turhan paljon oli tullut tuota painoa viikossa.Auts!
Taidan lähteä kohta kauppaan kävellen,kun eihän siinä kauheassa sateessa päässyt eilen mihinkään.
Juli+nuppu 35+3
 
Huomenta =)

merkkari täälläkin on nälkä koko ajan ja se on tullut vasta viime viikoina! Yölläkin välillä tosiaan herään siihen että on nälkä :ashamed:

sintzi kaipaan todellakin omia vaatteita jo päälle. Mulla on tällä hetkellä vaan yhdet housutkin jotka menee, ja alkaa hiukka tympiä pitää aina samoja. Ja tosiaan ne paidat, ehkä kaks paitaa ylettää ihan koko mahan yli.. Odotan jo että pääsee pukeutumaan nätisti :D

Nukkuminen on kans samanlaista täällä, herään kolmen ja neljän välissä ihan pirteenä. Sit istuskelen vähän aikaa ja koitan taas saada unta.

Nyt aamupalaa nassuun!

Viivi ja Masi 36 POKS
 
muistaakohan kukaan mua enää?
en ole paljoa nyt kirjoitellut on ollut mukamas nii kiire! :kieh:
eilen kävin lääkärillä puhumassa tosta synnytyksestä ku oli edellinen niin nopea, lupas et jos ei ens tiistaihin mennessä ole syntyny ni katotaan kohdun suun tilanne ja jos on "kypsä" aletaan käynnistys puuhiin. sano kyllä korostaen et jos lapsi vedet menee pitää tulla sairaalaan saamantien eikä jäädä kotia ootteleen ja jos lapsilla ei ole heti hoitajaa ni lapset mukaan ni kyllä joku kätilöistä katsoo niin kauan ku hoitaja tulee!
kauheesti supistelee ja liitokset kipeenä mut ei tarpeeks et pääsis tosi hommiin!
eilen menin kaatumaankin tuli liitokset entistä kipeemmäks hitto mikä yö oli ku sattu joka kerta ku yritti liikkua! ja toi meiän nuorin huus koko yön vähintäänkin puol.tunnin välein joskus useimminki! :kieh: tänä aamuna huomasin et silmä rähmii ja on lämpöä saa nähä joutuuko tässä lääkäriin lähteä! :kieh:

siteistä: mulla on yleensä riittäny noi normi siteet päiväs aikaan ja yöllä olen laittanut yö siteen! vuoto on kestäny yleensä kaks-kolme viikkoa!

mies tossa just sano et lauantaina sais syntyä ku hän täyttää 30v sillon!
nyt tuli paineita itäskö tossa perjantaina tai lauantaina ruveta siivoomaan yms et sais isännälle hyvän lahjan!
=)



ja oikeen paljon onnea nyyttin saaneille! :flower:

mä olen ihan vihreä kateudesta mäkin haluan!!!!
 
B-7
:ashamed: täällä minä olen :ashamed: yhä koossa.
Yrittänyt vaan unohtaa tämän vaivalloisen raskauden ja puuhaillut,mennyt ja tullut kaiken päivää.Konetta vältellen kun täällä tuntuu kaikki muut synnyttävän paitsi minä :|
Viikonloppuna tyksissa sydänkäyrillä ja taas vakuuttelivat lääkärit ettei vkon lopun yli sisällä pysy ja minä hölmö uskoin asian ja nyt maanantai aamulla masentuneena heräsin ilman vauvaa.
Edelleenkin yritän itselleni sanoa ettei mun aika vielä edes ole,mutta kun....
Pe menen taas käyrille ja ultraan,vauva ei ollut kasvanut viime mittauksesta,edelleen vaan alta 3 kiloa...Mitä lie sekään sitten meinaavan :attn:
Itse en kyllä usko että on niin pieni!

Suuren suuret onnittelut kaikille nyytin lunastaneille :flower: :flower:

Omaansa edellen odottaen ja varsin omanapaisella viestillä.
Babyseven ja se seiska rv 38+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja merkkari:
Onks teillä muilla kauhea nälkä koko ajan? Siis mulla on ihan hirmunen! Parin tunnin välein tuntuu, että on nälkä ja yölläkin oon välillä herännyt siihen :eek: Tää on tullut ihan nyt vasta!

No mulla ei oo kyllä nälkä ollenkaan...alkuraskaudesssa kyllä, mutta nykyään on koko ajan niin huono olo, ettei tee mieli syödä mitään..
:eek:
Ihan kun olisi juuri ollut rankka oksennustauti tai jotain...vaikee selittää...
 
Pikaisesti uutisia tulin kertomaan. Eli meille syntyi poika perjantaina 21.11 aamupäivästä. Raskausviikkoja oli 38+3. Poika oli 49 cm pitkä ja painoa oli kertynyt 3340 g, pipo oli 35 cm. Sunnuntaina kotiuduttiin ja sen jälkeen on ollu aika haipakkaa, kun isoveli vaatii aikamoista huomiota. No pikkuhiljaa tää arki tästä alkaa rullaamaan.

En vielä alkanut lukea kirjoituksianne, niitä kun on kertynyt aikaste monta sivullista poissa ollessa. Sen verta vilkaisin kuitenkin, että muitakin synnyttäneitä löytyy jo. Joten huimat onnittelut tasapuolisesti kaikille synnyttäneille pienistä prinsseitä ja prinsessoista! :flower:

Orvokki ja vauva 4vrk
 
B-7
Ja vielä:
Omat vaatteet,miten niitä kaipaankaan jo :eek:
Jälkivuoto viimeksi kesti 10 viikkoa!!!!!!!!!!! |O Muuten kestänyt edellisistä 4-6 vkoa.
Siteitä olen varannut libressen yösiteitä,niillä kyllä pärjää.Ja sitten mulla on kestositeitä jotka myös hyviä.
Nukkuminen Mitä se on?Tunnin välein juoksen vessassa kun vauva painaa pahasti ja silti ei tule kuin tilkka kerrallaan.
Lonkkia polttaa ja yöt supistelee,aamuksi sopivasti loppuvat :ashamed:
Näin nyt suurin piirtein!
 
nmp ja Orvokki, onnittelut pojista :flower: :flower: ! Tyttövoittoista on toistaiseksi ollut, mutta tuleehan niitä poikiakin!

Ente, onnittelut kääntymisestä! Siitäpä minäkin haaveilin, mutta masuasukki ei ole samaa mieltä asiasta.

pulla ja Ihme 38+6
 
Onnittelut minunkin puolesta niille jotka jo saaneet nyyttinsä syliin ja voimia ja jaksamisia niille joilla loppurutistus vielä edessä B)

Meidän poitsu virkistyy päivä päivältä enemmän ja syö paremmin mikä tietysti piristää äidin ja isän mieltä.. Meillähän ne bili arvot ovat tahtoneet väsyttää.

Hauskaa päivänjatkoa kaikille, palaillaan taas paremmalla ajalla :wave:
 
Nimra
Orvokki Suuren suuret onnittelut :flower: :wave: Ihanaa :heart: Nauttikaa kaikki arjesta :p

babyseven Täällä menee yöt ihan samalla tavalla..ja eilen terkkari sanoi, että et varmaan enää tule maanantaina tänne yhtenä kappaleena...Joopa, mä en kyllä usko siihen :headwall: mut ei ne kovin luottavaisia ollut sairaalassakaan, että käynnistykseen menisin...vaan syntyy ennen LA:ta normisti, mut siihen LA:han on vielä LIIKAA aikaa |O Mä en kyllä osaa tuohon kasvuun sanoa..

merkkari Mulla ON nälkä ja KOKO ajan :eek: :eek: Mut en voi hurjasti syödä tuon RD-diagnoosin takia.... :( Noh, ehkä se tästä... ? Mä yritän syödä paljon hedelmiä, että menis tuo nälkä aina ohi..tai ei tavallaan nälkä vaan se älytön (todennäköisesti turha ) himo ohi

Vuodosta Mä vihaan vuotoja muutenkin (siis pelkkiä menkkoja ) että olen ostellut tuollaisia normaaleita ohuehkoja mut kaikilla plussilla olevia yösiteitä ja sit paketti normaalieita mitä yleensä käytän menkoissa, mut itse ei sillai osaa ostaa, kun esikko tulossa niin ei ole vuodosta aikaisempaa kokemusta..

Nimra + :heart: 38+6
 

Yhteistyössä