JOULUN odottajat MARRASkuussa!*jo korkattu!!*

Nimra
Hei, mulla nuo menkkakivut ovat tehneet seuraavaa viimeisen viikon kahden aikana:

Kohdunkaula hävinnyt (nyt jo kokonaan ) pehmeät paikat :LOL: ja sisäsuu auki.. elikkäs seuraavat "aukeamiset" on sitten ulkosuulla :D JIPPII, siitä se lähtee :wave:
 
Paljon onnea Caffeen perheelle! :flower:

Mulla on myös ollut silloin tällöin noita "menkkakipuja", oikein kunnon jomotusta ja polttelua, samanlaista kuin menkkojen ekana päivänä jolloin olen aina lähes työkyvytön. Ei kestä kauan, max tunnin yleensä. Supistuksiksi en usko, koska ei ole sitä vatsan kovettumista/kiristymistä, ja kipu on yhtäjaksoista eikä hellitä välillä kuten supistus, mutta varmaksi en sano mitään. Jotain kohdun valmistelevaa toimintaa kyllä varmaankin, loogiselta tuntuisi? Olisin iloinen, jos mullakin saisivat samaa aikaiseksi kuin Nimralla (onneksi olkoon vain! tuskin enää paljon jäljellä!), kun niin paljon sitä sektioon joutumista stressaan. Ihanaa olisi, jos tulisi itsekseen ulos. Tai siis, ei kai se nyt niin ihanaa ole :D mutta en toivoisi toista leikkaustakaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nimra:
Hei, mulla nuo menkkakivut ovat tehneet seuraavaa viimeisen viikon kahden aikana:

Kohdunkaula hävinnyt (nyt jo kokonaan ) pehmeät paikat :LOL: ja sisäsuu auki.. elikkäs seuraavat "aukeamiset" on sitten ulkosuulla :D JIPPII, siitä se lähtee :wave:
Jee! :D

Toivottavasti vauva vielä hetken pysyy mahassa, mutta ei haittaa yhtään, jos syntyy ennen laskettua aikaa :D! Harmi kun täällä ei ole neuvolalääkäriä ollenkaan, niin jää arvailujen varaan tuo alakerran tilanne..
 
Voi kökkö... taas katkes netti kesken tekstin!!! Är

Niin, mulla on kanssa paljon ollut tuota menkkakipuilua! Varsinkin öisin ja nyt viime päivinä myös päivisin! Olis kiva tietää mitä ovat saaneet aikaiseksi, vai ovatko mitään.. Ei vaan taideta enää tuota alapään tilannetta ollenkaan tsekata kun se viimeinen neuvolalääkärikin oli ja meni jo... ( silloin oli jo paikat pehmeät )

Caffeelle paljon onnea!!!! :flower: ja mussupussulle kovat tsempitykset!!! vaikkakin taitaa käärö olla jo sylissä?! Ihanaa!! :)

Mäkin olen stressannut tuota kissa-asiaa.. mulla myös siis kissa, joka on 10 vuotta nukkunut makuuhuoneessa ja yleensä sängyssä ja nyt haluaisin sen siitä vierottaa ja opettaa nukkumaan toisessa huoneessa.... Sen vaan tietää että siitähän tulee hitonmoinen mouruaminen ensalkuun kun lyödään makkarin ovi yöksi säppiin!! huoh...

Höh, nyt en taas muista yhtään mitä piti kirjottaa... rade!

Tuli tossa leivottua pari pellillistä joulutorttuja! :p Jos niistä nyt jo saisi jokusen menemään pakkaseen asti! Ihanaa kun saa vaan köllötellä sisällä vällyjen alla kun pihalla on tollanen keli!! ( jumalaton myräkkä ainakin Jyväskylässä!!! )

Mahassa jumpataan ja olo on taas melkosen pinkee!!! uh... mä haluan jo eroon tästä kumpareesta! Ei edelleenkään tietoakaan laskeutumisesta! Ahdistaa!!!! Kotikonsteja laskeutumiseen kellään???

Sapis ja typykkä 37+4
 
Sapikselle nopeasti: kissat ovat tietenkin erilaisia eikä teillä ehkä mene samoin kuin meillä, mutta meidän kattilamme ei kyllä vauvaa ikinä ahdistellut, ei mennyt sänkyyn eikä vaunuun tms. Kissa oli 11-vuotias kun esikko syntyi, ja ollut meillä parivuotiaasta, eli lähemmäs 10 vuotta saanut nauttia yksinvaltiaan asemaa perheessä ja sängyssä =). Katti-paha oli niin kauhuissaan rääkyvästä nyytistä, että ensimmäisen kuukauden asui parvekkeella (no, silloin olikin kesä ). Mutta kaukaa kiersi vauvan pitkään ja kaiken vauvantuoksuisen, siis sängyn jne. Oli mulla kissaverkkokin ostettuna, mutta olisinko 2 kertaa käyttänyt ja sitten palasi kaappiin. Totta kai kannattaa vahtia ja valvoa, kun ei tiedä miten juuri teidän kissanne reagoi, tämä vaan lohdutuksena että voi mennä kaikki tosi hyvinkin!
 
Onnea Caffee koko perheelle :flower:

Ja Mussupussun Lumi-vauva tiesi kyllä oikean päivän syntyä!! :hug: Tsemppiä sinnekin!

Menkkakivuista sen verran, että mun tietääkseni ne on kyllä supistuksia, koska menkkojenkin aikaan kohtu (vähän) supistelee, että limakalvot tulee tyhjennysvuotona pois. Ja esikoisen synnytyksestä muistan, että ne synnytyssupparit oli saman tuntuisia ku menkkakivut mut tietty x10 =) No panic! :LOL: Mullakin on nyt välillä juilinut tuolta alaselästä ja toivon että pistää vauhtia tähän odotteluun!

Ai ku ois tehnyt mieli lähteä ulos lumisateeseen, mutta toi myrskytuuli pitää kyllä meikäläisen sisätiloissa! Ihme ku mokkula toimii näinkin hyvin!

Findy :heart: 37+3
 
Nimra
Mulla on tullut nyt ihan sellaista kunnon vihlontaa tuonne alapäähän :D Jee Jee!!! Jospa se tästä :wave: Mä en ole kyllä ees kelloa vilkaissut, mut kai niitä jossain vaiheessa kannattaa ihan tarkkailla... :whistle: mut katsellaan katsellaan.. :D Mä luulen, että kohta kyllä loppuvat :headwall:
 
Grynna juu, mä luulen kanssa että tota meidän kissaa ei voisi vähempää kiinnostaa vauva! :LOL: Kerran sitä käy ehkä haistamassa ja sitten ei enää jaksa kiinnostua.. aina kun mulla on ollut ties mitä elukoita ( lähinnä jyrsijöitä ), niin ikinä ei ole kissa osottanut minkäänlaista kiinnostusta niitä kohtaan, joten odotan samaa reagoimattomuutta myös vauvan kohdalla :) Meitin kolli on semmonen flegmaattinen persialainen, jonka suurin ponnistelu on vääntäytyminen ruokakupille ja takaisin nukkumaan...

Taas oli tuossa saunan jälkeen "menkkakipuja"... uh.,

Peukut pystyssä Nimra, että jotain tapahtuu!!! Eikös suakin kutsu K-SKS, sitten kun lähtö tulee ? vai muistanko nyt väärin...
 
Nimra
Saparo Kyllä vain :wave: K-SKS sinne sitä sit pitäis ähisemään mennä.... nyt taitaa oikeasti varmaan alkaa tarkkailla omaa oloa.. :eek: tässä jo ihan ahdistuu tuskista :whistle: mut en mä siltikään luota, että mitään tänään vielä tapahtuu :headwall:
 
Lumimyrskyistä iltaa! :xmas:

Caffeelle onnitteluja :flower:

Mussupussulle kovasti tsemppiä, tai voipi olla jo käärö tuhisemassa kainalossa :flower:

Aubrieta, niitä kissaverkkoja saa myös lastentarvikkeesta, en kyl muista hintaa.

Sit hiukan omaa napaa. Ei siis vieläkään merkkejä tositoimiin lähdöstä :kieh:
Huomen aamulla olisi neuvola, onpahan taasen tullut mätettyä herkkuja naamaan niin varmaan puntarikin taasen heilahtaa hyville lukemille :ashamed:. Jep mut huomenna ehkä sitten enemmän kun saan neuvola kuulumisia.

iittala 37+4 :heart:
 
Heippa hei!

Terveisiä kättärin synnytyssalista. Eivät sentään laskeneet tuoretta mammaa ja ihanaa pikku tyttöstä vielä Lumisateessa kotiin. Täällä huutelee iskä. Mussuni käski heti kotiin päästyä tulla kertomaan ilo uutiset teille, ettei epätietoisuus pääse valloille.

En tosin ehtinyt ihan kotiin asti, vaan tulevan kummin koneelta kirjoittelen. Heittivät minut kotiin, kun ei ollut perhehuonetta vapaana. Pitihän se tulla matkalla kummi hakemaan konjakeille. Nyt on aika korkata Japanin matka tuliainen. Toin neljä vuotta sitten (ennen kun olin elämäni rakkaan löytänyt) pullon hienointa japanilaista konjakkia, jota olen säästänyt esikoisen syntymään.

Mussu saa sitten kertoilla tarkemmat speksit synnytyksen kulusta, kun pääsee kotiin. Mutta kuiteski, meille syntyi tyttövauva kello 15:55. Painoa pikkuisella oli 2500g ja pituutta 47. Tyttö on erittäin reipas. Ensimmäiset parkaisut tulivat jo ennen kun tyttö oli kokonaan maailmassa. Hengitys alkoi itsestään hyvin, värikin oli kivan punakka. Kätilön olisi tehnyt mieli antaa kymppi, mutta kantapäät hieman sinersivät. Sinerrys katosi kun pääsi isin paidan alle lämmittelemään. Imetys lähti hienosti käyntiin heti kun isi oli leikannut napiksen poikki ja tyttö pääsi takaisin onnellisen äidin viekkuun.

HuhHuh, On tuo synnytys hitonmoista puuhaa. Olette kovia mammoja kaikki, ei minusta (eikä varmaan monesta muustakaan miehestä ) olisi tuohon hommaan. Vaikka ei tosin helppoa ole vierestäkään seuraaminen, kun tuntee itsensä voimattomaksi. Äiti oli todella reipas ja pärjäsi kuin vanha tekijä. Kätilökin kehui kun tarvitsi vain seurata vierestä mamman hoitaessa homman kotiin.

Om elämä ihmeellistä! Olen vieläkin ihan sekaisin.

Stemppiä kaikille! ja Mussun puolesta kiitos loistavasta vertaistuesta. RokRok mammat!

-Tuore isi vol.1 :flower:
 
Nyyyh, täälläkin alkoi itkuttamaan nuo tuoreen isukin kommentit. Onnea Mussupussulle ja koko tuoreelle perheelle!! :flower: :flower: :flower: =)

- Terhikki ja kovat kipuilut vatsalla aiheuttava PikkuIII rv 36+6 -


Ps. kuvittelenko mie vaan mut onko tällä jo kovasti tyttövalta? Itse näin viime yönä unta synnyttäneeni (taas) mustatukkaisen poikavauvan 2850 ja 49cm :whistle:
 
Moi,

Isi huutelee taas. Ei malta mennä nukkumaan, vaikka tuleva kummi lähtikin jo kotia kohti. Kivasti sanottu kirjoittelustani. :ashamed:

Kuvia meidän rakkaasta voitte katsella osoitteessa http://pikkuneiti.dy.fi/

-Isi :heart:
 
Onnea, Mussupussu, tuore Isi ja pikkuneiti :heart:

Onpa se suloinen ja niin ihkauusi! Voi että... Mullakin on oma sitten reilun kolmen päivän päästä... *tippa linssissä täälläkin*

Ihana isi olet, kun meillekin viitsit tulla kertomaan kuulumiset :) Vie nyt kultaisille tytöillesi oikein lämpimiä terkkuja ja onnitteluja meiltä kaikilta täältä! Ei kyllä ole ihmekään jos ei ihan heti tule uni silmään, kun elämässä on tapahtunut jotain ihan kaikkein suurinta :heart:

Enkeleitä koko perheelle!

Terkuin Aubrieta ja "Siiri" 38+5
 
Nimra
Todella söpö tytär teillä ja oli oikeasti kauniisti kirjoitettu. Onnea vielä kerran ihan koko perheelle täältä :wave: isäntää ja masuasukkia myöten :D Teillä on nyt oma nyytti ja ihana arki alkamassa :heart:
 
Taitaa tulla tippa linssiin yhdellä jos toisella ... :'( Mutta siis ihan onnesta toisten puolesta ... :)
Onnea jo vauvansa saaneille ja oli todella ihanaa lukea tuoreen isän kertomus :)

ON Monesti olen jo ajatellut , että jee kohta päästään mekin lähtemään , vaan aina nuo supistelut loppuvat ... Itselleni jo 4 lapsi , mutta tasan ensimmäinen , josta on tullut harkka suppareita , tai ainakin ensimmäinen josta niitä on tullut enemmän kuin yhtenä päivänä ... Näitä suppareita onollut jo yli viikon , vaikkakin kivuttomia ... :(
Mutta jos sitten tosiaan olisi tehnyt edes synnytyksen kulkuun jotain apua , että olisi kohdunkaula lyhentynyt tai enemmän kohdun suu avautunut rv 36+4 oli kaulaa 3cm ja auki sormelle (1cm) ...

Täällä on edelleenkin muuten sairastupa .. ensim oli isommat jossain viiruksessa ja yhtäkkiä oli kuumetta molemmilla siellä 39 tienoilla ja nyt sitten nuorimmainen sai flunssasta kuumeen ja on jo 5:ttä päivää kuumeessa . Yleensä hänellä nousee aina korkea kuume , ennen kuin alkaa parenemaan ja ekat päivät menivät vain alle 38 kuumeessa, mikä ihmetytti vallan ... no 3 päivä olikin sitten taas 39.3 kuume ja sitten vasta alkoi laskemaan uudelleen .. mutta edelleenkin kuumetta 38 paikkeilla ... Huoh ... Itse voisi kyllä jo mennä hieman ulkoilmaan , vaikka auraamaan tuota pihaa .... mut ei ....

neitim+ onni-irina rv 38+
 

Yhteistyössä